środa, 17 stycznia 2018

Związek między SEO, a sezonowością sprzedaży

Związek między SEO, a sezonowością sprzedaży


Autor: Roberto Daws


Nikogo nie trzeba przekonywać, że niektóre produkty sprzedają się lepiej w jednym okresie czasu a inne w zupełnie innym. Jaki jednak wpływ na sezonowość sprzedaży powinno mieć pozycjonowanie strony www?


W przypadku wielu branż zdarza się iż część produktów jak i usług znakomicie sprzedaje się w przeciągu całego roku, w przypadku innych występują produkty lub usługi które zainteresowaniem klientów cieszą jedynie w określonych porach roku. Nie ma w tym przecież nic dziwnego. Nikt nie kupuje prezentów mikołajkowych w maju a opon zimowych wraz z nadejściem lata. Taka sezonowość sprzedaży sprawia, że wielu przedsiębiorców musi przyjąć odpowiednią strategię pozycjonowania aby najlepsze efekty przyszły w momencie gdy sprzedaż jest potencjalnie największa. Jak zatem planować działania w zakresie SEO w odniesieniu do sezonowości sprzedaży?

Po pierwsze należy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Jak pokazują statystyki ogromna większość klientów szuka informacji na temat danego towaru właśnie w internecie. Musisz zatem upewnić się, że twoja oferta dotrze do klientów. Zarówno tych aktualnych jak i potencjalnych. Inwestycja w pozycjonowanie jest w stanie znacząco poprawić widoczność twojej oferty na rynku.

Nie obejdzie się również bez analizy dostępnych danych. Podstawą skutecznego marketingu jest zawsze analizowanie prowadzonych działań. Budowanie strategii pozycjonowania powinno być zatem oparte o najbardziej dochodowe dla danego biznesu okresy w roku. Warto na bieżąco analizować w jakich okresach czasowych klienci zainteresowani są najbardziej poszczególnymi produktami z naszej oferty i według tegu ustalić zakres słów kluczowych na których najbardziej będziemy chcieli się skupić w danym okresie.

Ważne jest również działanie z wyprzedzeniem. Jak wiadomo pozycjonowanie to proces długotrwały i jego efekty widoczne są zazwyczaj dopiero po jakimś czasie. Warto to uwzględnić w działaniach SEO. Muszą być one umiejętnie i długofalowo zaplanowane. W przypadku towarów wybitnie sezonowych liczy się odpowiednie wyprzedzenie działań przed konkurencją. Pozycjonowanie frazy opony zimowe w grudniu nie przyniesie takiego efektu jak zamierzamy. Należy odpowiednio wcześnie przygotować wszelkie działania mające na celu uzyskanie wysokiej pozycji na dane słowo kluczowe. Z tego też względu o SEO na sezonowe produkty należy myśleć już przed okresem wzmożonej sprzedaży.


Roberto Daws - E-prom pozycjonowanie stron www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

10 komentarzy:

  1. Na samym początku istnienia strony mocno odczuwałem sezonowość, natomiast w tym momencie współpracuję z firmą która jest mi w stanie zapewnić na tyle dobre wyniki, że niemal tego nie odczuwam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, w przypadku sprzedaży sezonowego towaru trzeba zacząć działać dużo wcześniej. Konkurencja nie śpi :) Dobrze zaplanowana strategia działania to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio sprzedaż znacznie wzrosła w przypadku sklepów e-commerce i wzrost widać szczególnie w niedziele niehandlowe. Zamknięte sklepy i galerie handlowe sprzyjają handlowi w internecie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ostatnio trochę zoptymalizowałem swój sklep internetowy i wzrosła mi sprzedaż o 10%. Mam nadzieję, że będzie stale rosnąć. Coraz więcej osób korzysta z zamówień przez internet, bo nie mają czasu na tygodniu chodzić po sklepach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozycjonowanie to czynność, na której efekty trzeba czasem odrobinę czasu. Nie da się tego załatwić z dnia na dzień, dlatego nawet dla sezonowego biznesu takie działania powinny wystartować odpowiednio wcześniej, tak by we właściwym momencie przyniosły skutek. Ogólnie bardzo fajny wpis i czekam na kolejne! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Często zdarza się, że klienci pytają, co się dzieje ze stroną, że nastąpiły spadki, a w ogóle nie biorą pod uwagę sezonowości, która przecież ma bardzo duży wpływ. Niekiedy wystarczy pokazać wykres np. z Google Trends, aby udowodnić,że nic złego się nie dzieje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie informacje są niezwykle cenne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kwestia kolejności wyświetleń i ilości sprzedaży ma z pewnością duży wpływ.

    OdpowiedzUsuń