poniedziałek, 28 stycznia 2019

Dlaczego sklep internetowy powinien oferować darmową dostawę?

Dlaczego sklep internetowy powinien oferować darmową dostawę?


Autor: Jarek Mercz


Darmowa dostawa to bardzo istotny czynnik podczas dokonywania zakupów w Internecie. W tym artykule postaramy się was przekonać, że od jej wprowadzenia w dużym stopniu zależy sukces sprzedaży w obecnych czasach.


Ile razy zdarzyło wam się zrezygnować z zakupu w sklepie internetowym z powodu zbyt wysokich kosztów wysyłki? Na pewno taka sytuacja miała miejsce nie raz w waszym życiu. Nie ma w tym nic dziwnego. Statystyki jasno pokazują, że koszt wysyłki jest jednym z kluczowych czynników mających wpływ na dokonanie zakupu przez klienta. Dlatego oferowanie darmowej wysyłki ma tak kluczowe znaczenie dla sukcesu w handlu internetowym.

Wystarczy spojrzeć na duże sklepy internetowe. Praktycznie wszystkie z nich oferują klientom darmową formę wysyłki po przekroczeniu pewnego pułapu kwotowego za zamówienie. W przypadku sklepów z towarami luksusowymi darmowa wysyłka na cały asortyment jest praktycznie standardem.

Oczywiście sama dostawa jest darmowa jedynie umownie, gdyż i tak jej koszty w jakiś sposób są przekładane na kupującego jednak magia słowa ,,darmowe" działa bardzo mocno na psychologię kupujących.

Jak wynika z badań jakie jakiś czas temu przeprowadził jeden z największych internetowych sklepów czyli Amazon, prawie sześćdziesiąt procent klientów dokonujących zakupów jest w stanie dołożyć do swojego koszyka z zamówieniem kolejny produkt jeżeli tylko będzie wiązało się to z uzyskaniem darmowej wysyłki. Jasno więc widać, że darmowa dostawa to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych które mogą przekonać klienta do większych zakupów.

Innym argumentem przemawiającym za wprowadzeniem w sklepie opcji darmowej wysyłki są taniejące z roku na rok ceny usług kurierskich.

W przypadku gdy nie chcemy jednak z jakiś względów wprowadzać do sklepu oferty z darmową dostawą to warto mieć na uwadze aby zawsze dać klientom możliwość wyboru. Mowa tutaj o rodzajach usług kurierskich oferowanych przez dany sklep. Należy zatem upewnić się, że klient będzie mógł wybrać zarówno ekspresową formę dostawy jak i na przykład odbiór za pośrednictwem paczkomatów.

Mówiąc o dostawie warto też rozważyć wprowadzenie specjalnych brandowanych opakowań. Pudełka z nadrukiem logo danej firmy są bardzo miłym akcentem i pozwalają budować świadomość marki wśród klientów.

Na sam koniec należy pamiętać aby wszelkie informacje o formie dostawy lub też darmowej wysyłce były od razu widoczne na stronie głównej lub też zaraz na karcie danego produktu.


Jarek Mercz - pudełka

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

7 komentarzy:

  1. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie posiadanie sklepu internetowego moim zdaniem może być bardzo fajnym pomysłem na biznes. Jak również czytałam na stronie https://www.sendit.pl/blog/jak-przygotowac-sie-do-zalozenia-sklepu-internetowego-5-praktycznych-porad to na pewno warto jest się porządnie przygotować właśnie do uruchomienia takiego sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. na dobrą sprawę ja się jeszcze nad tymi kwestiami nie zastanawiałem, ale na ten moment najbardziej interesuje mnie sprzedaż poprzez Amazon. Bardzo w wyborze pomogło mi przeczytanie wpisu https://managerplus.pl/jak-sprzedawac-produkty-na-amazon-31720 który mnie do tej decyzji przekonał.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo interesujący artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. If you'd like my review proceed and visit this site here: https://gumroad.com/l/ghszg and see what the entire world has to give while still visitting with this url.

    OdpowiedzUsuń