piątek, 8 lipca 2016

Skuteczny marketing to content marketing

Skuteczny marketing to content marketing


Autor: MonikaAnhor


Działania marketingowe zwykle kojarzone są z promowaniem własnych usług lub produktów za pomocą wszelkich dostępnych kanałów reklamowych. Treść reklamy ma nas zachęcać do zapoznania się z ofertą reklamodawcy, a docelowo do skorzystania z tejże oferty.


Przez rosnący poziom konkurencji, reklam jest coraz więcej i więcej, a przebicie się przez nie ze swoim przekazem marketingowym jest znacznie trudniejsze niż to miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Jak zatem skutecznie przyciągnąć uwagę klientów? Możemy pokazać się nie tylko od strony sprzedawcy, ale także eksperta w danej kategorii, co ułatwi nam zdobycie zaufania klientów.

Czym jest content marketing?

Jest to sporządzanie treści, które zainteresują klientów oraz pozostaną powiązane z produktem/usługą. Przykładowo, jeśli sprzedajemy żarówki energooszczędne, naszych klientów z pewnością zainteresują informacje o tym, jak dany produkt działa, ile energii jesteśmy w stanie dzięki nim zaoszczędzić oraz ogólnie co jeszcze można zrobić, aby oszczędzać energię we własnym domu. Jeśli zamieszczony w sieci tekst okaże się przydatny, wartościowy i ciekawy – z pewnością użytkownicy zaczną go rozprzestrzeniać, cytować i zamieszczać do niego bezpośrednie odnośniki.

Jak promować własne treści?

Jeśli już mamy przygotowaną ciekawą treść, pora zabrać się za jej promocję. Celem jest przedstawienie naszych treści jak największej liczbie osób. Z pomocą przychodzą nam powszechnie znane social media. Sprawnie zarządzany fanpage na Facebooku pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców, podobnie jak konto na Tweeterze z większą liczbą osób śledzących nasz profil. Warto również odnaleźć miejsca w sieci, gdzie będzie więcej osób zainteresowanych danym tematem. Blogi oraz fora tematyczne to miejsca, gdzie możemy z powodzeniem promować nasze treści.

Jakie jeszcze korzyści możesz odnieść?

Gdy prezentowane przez nas treści okażą się spełniać oczekiwania internautów, wówczas wrośnie liczba naszych fanów na portalach społecznościowych, których użyliśmy do promocji. Dzięki temu w przyszłości każda kolejna akcja promocyjna, jaką będziemy chcieli promować za pomocą kanałów social media, będzie mieć coraz większy zasięg. Oprócz tego wszelkie zamieszczone w sieci linki kierujące do naszych treści będą mieć trwały pozytywny efekt dla pozycjonowania strony. Naturalne linkowanie, jakie uda nam się dzięki temu uzyskać, to jedna z lepszych metod SEO. Linki ze zróżnicowanych IP powinny stopniowo wypchnąć naszą witrynę do pierwszej dziesiątki wyników w wyszukiwarce Google.

Najważniejsza korzyść

Jednak bez wątpienia największą korzyścią, jaką można odnieść z dobrze zastosowanego content marketingu, jest budowanie brandingu własnej firmy. Kiedy damy się poznać jako fachowcy i eksperci, gotowi do dzielenia się swoją wiedzą, będziemy pozycjonować się nie tylko w wyszukiwarce, ale także w umysłach klientów. Nasz branding będzie stopniowo coraz bardziej rozpoznawalny i uzyska także szereg pozytywnych skojarzeń ze strony klientów.


Monika Chmielewska

Agencja SEO/SEM Anhor Sp. j.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

4 komentarze:

  1. Ciekawy tekst i wnioski. Content jest dobry gdy jest wartościowy. Chodzi o odpowiednie dopasowanie treści, umieszczenie słów kluczowych wtedy content daje nam olbrzymią moc marketingową. Czytałem nawet o tym na http://adnext.pl/baza-wiedzy/content-marketing/. Content marketing jest obecnie bardzo pożądany, mimo że kiedyś nie przywiązywano większej wagi do niego. Ja uważam, że jest on tak samo ważny jak reklama w internecie czy na społecznościówkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Content marketing jest ważny. Trzeba jednak znać zasady pisania tekstów na strony. Często ludzie piszą na stronach teksty jak dla czytelników książek, czy gazet. Tymczasem w internecie trzeba pisać zupełnie inaczej. Dużo o tym jak pisać można dowiedzieć się z https://hivecluster.pl/pisanie-tekstow-na-strony-internetowe-zasady-i-wskazowki/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moim zdaniem za powodzenie jakichkolwiek działań marketingowych odpowiada dziś w głównej mierze employer branding. Poznań to miasto ogromnych możliwości, w którym funkcjonuje dziś wiele prężnie rozwijających się firm. Większość z nich swe sukcesy zawdzięcza w głównej mierze właśnie agencjom kreatywnym.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słuchajcie, a co sądzicie o reklamie na facebooku? Ja właśnie szukam jakiś ciekawych rozwiązań i znalazłem firmę https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku/ , która zajmuje się takimi kampaniami. Myślicie, że warto zainwestować w taką reklamę?

    OdpowiedzUsuń