Jak skutecznie i długofalowo reklamować usługi w internecie?
Autor: Mariusz Wyszyński
91% klientów zrezygnowało z subskrypcji newsletterów, kolejne bezpłatne wtyczki typu adblock coraz skuteczniej blokują wszechobecne reklamy. Internauci nauczyli się dostrzegać tylko interesujące ich treści. Strategia Inbound Marketingu (marketingu przychodzącego) nadciąga z pomocą.
Jak często zdarza Ci się szukać w Internecie naprawdę wartościowych informacji? Jak szybko zauważasz, że udało Ci się trafić na blog prowadzony przez eksperta bądź znalazłeś e – booka, który sprawił, że Twoja prezentacja była świetna? Czy masz świadomość tego, że to Ty znalazłeś firmę, a nie ona znalazła Ciebie? Pod tym wszystkim kryje się właśnie Inbound Marketing.
Inbound Marketing to strategia marketingowa, która została oparta na pozwoleniu odbiorcy. Polega ona na zwiększaniu sprzedaży w efekcie przyciągania do danej witryny Internautów, którzy mają bardzo konkretny profil. Następnie dokonuje się ich konwersja na potencjalnych klientów. Przyciągnięcie uwagi konkretnej grupy docelowej jest możliwe poprzez publikowanie interesujących artykułów na blogach, ale również korzystanie z serwisów społecznościowych czy też stosowanie SEO. Wymienione strategie Inbound Marketing sprawiają, że możliwe staje się poszerzenie grona klientów. Zwiększa się także popularność firmy oraz rozpoznawalność danej marki.
Dzisiaj konkurencja rynkowa rośnie bardzo szybko. Do tego dochodzi naprawdę błyskawiczny przepływ informacji. Wszystko to sprawia, że ogromnego znaczenia nabiera wysoka jakość treści, z której korzystać mają osoby mogące stać się klientami. Aby naprawdę skutecznie zainteresować ich tym, co się oferuje, suchy przekaz nie wystarczy. Powinien on wywoływać zainteresowanie, a jednocześnie zachęcać do interakcji. Inbound Marketing ma za zadanie dostarczać contentu nie tylko użytecznego, ale również wiarygodnego. Nie może on być wyraźnym przekazem reklamowym. Naprawdę dobrze stworzone treści zachęcają klientów nie tylko do zakupu określonego produktu, ale także do tego, aby wpis był następnie rozpowszechniany wśród znajomych czy przyjaciół.
Ogromną rolę w Inbound Marketing pełnią w tym wypadku serwisy społecznościowe. Posiadają one ogromny potencjał, jeśli chodzi o planowanie naprawdę skutecznych kampanii internetowych. Dzisiaj trudno go przecenić. Kiedy metody nawiązywania relacji, a także wzbudzania zainteresowania zostaną dobrane w sposób prawidłowy, zwiększy się rozpoznawalność marki. Przyciągnięci zostaną także nowi klienci, którzy zainteresuje naprawdę ciekawie przedstawiona oferta.
Inbound Marketing to również kompleksowa komunikacja z odbiorcami, którą nawiązywać można za pomocą wypowiedzi o charakterze eksperckim, które publikowane są na blogu branżowym.
Artykuł opracował Mariusz Wyszyński, redaktor serwisu Fusion Inbound Marketing: http://fusioninboundmarketing.pl/
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.