wtorek, 22 marca 2011

Kreatywny marketing portali internetowych

Kreatywny marketing portali internetowych

Autorem artykułu jest TomaszSz



W jaki mniej standardowy sposób możesz promować swój serwis internetowy? Może czas wykorzystać bardziej kreatywne sposoby promocji swojej witryny, aby pozyskać nowych użytkowników? Co robić?

Wysyłaj kartki świąteczne i e-kartki. Jest to nie tylko miły gest, ale takie działanie sprawi że adres Twojej strony internetowej zapadnie w pamięć odbiorców, potencjalnych lojalnych użytkowników Twojego serwisu. W Internecie można odnaleźć wiele serwisów specjalizujących się w dostarczaniu e-kartek jak np. kartowisko.pl, e-kartki.pl.


Zorganizuj event.
Jest to doskonały sposób, aby pokazać swój biznes, stronę internetową do potencjalnych odbiorców. Jest to również szansa aby pokazać się jako ekspert w danej dziedzinie. Jeżeli prowadzisz serwis społecznościowy możesz zorganizować zlot, spotkanie użytkowników witryny. Jeżeli prowadzisz serwis sportowy zorganizuj turniej, wyścig coś co zainteresuje Twoją grupę odbiorców. Możesz również zostać jednym z mówców, szkoleniowców na szkoleniach, seminariach, konferencjach i przy okazji promować również swój serwis, jako ten zaliczającą się do kategorii najlepsze strony w Internecie.


Koszulki z logo Twojego serwisu. Bądź własnym narzędziem marketingowym, stwórz koszulkę, torbę, bluzę lub inny gadżet z widocznym adresem internetowym Twojej strony. Wyjdź od zadania sobie pytania ‘Co przydałoby się użytkownikom mojego serwisu' lub ‘Jaki gadżet mógłby pomóc użytkownikom mojego serwisu'. Połączenie funkcjonalności gadżetu oraz niskiej ceny sprawi, że stworzysz świetne i tanie narzędzie marketingowe.


Stwórz aplikację na telefon, iPhona. Czy Twoja usługa lub produkt może być używany przez telefon? Jeżeli tak to zastanów się nad stworzeniem własnej aplikacji. Możesz zakupić odpowiednią aplikację w specjalnych sklepach, ewentualnie możesz zlecić stworzenie takiej aplikacji specjalistycznej firmie.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Marketing wyjazdowy - zorganizuj firmową imprezę

Marketing wyjazdowy - zorganizuj firmową imprezę

Autorem artykułu jest Antoni Pruzinski



Imprezy firmowe stają się popularną formą integracji pracowników. Wspólna zabawa, rozwiązaywanie zadań o charakterze rozrywkowym mogą scementować zespół lepiej niż półroczna współpraca.

Organizacja imprez

Organizacja imprez to odpowiedzialne i poważne zajęcie, które obecnie coraz szerzej występuje na rynku w pełnej, profesjonalnej formie. Począwszy od lokalizacji przyjęcia, poprzez podawane w trakcie posiłki, po dokładny harmonogram wydarzeń, organizacja imprez wymaga zgranego zespołu, który umie się porozumieć i wzajemnie sobie pomagać. Nie do pomyślenia jest sytuacja, w której jakiś detal lub szczegół istotny dla gospodarza imprezy został pominięty lub co gorsza pozostawiony losowi. Obecnie bardzo modne jest korzystanie z profesjonalnego wsparcia podczas takich przedsięwzięć jak organizacja imprez, nie tylko podczas wielkich gal, ale również uroczystości rodzinnych, a także biznesowych. Jeśli przeraża Cię organizacja imprez, skorzystaj z oferty jednej z licznych firm, które są obecne na rynku już od lat. Doświadczenie, obycie, a także branżowe kontakty i zniżki spowodują, że Twoje przyjęcie będzie udane, a Ty nie będziesz się martwić i denerwować o każdy szczegół z długiej listy "do przygotowania". Organizacja imprez może być ciekawym kierunkiem rozwoju zawodowego, chociaż wymaga dużej kreatywności, elastyczności i rozwiniętych zdolności interpersonalnych.

Incentive

Incentive to słowo angielskie, które jednak powoli na stałe wsiąka w branżowy język związany i imprezami firmowymi. Czym w takim razie naprawdę jest incentive? To impreza motywacyjna, wyjazd mający na celu nagrodzenie skutecznego pracownika, który ma go jednocześnie zachęcić do dalszej pracy na rzecz swojego pracodawcy. Wydarzenia typu incentive są przeprowadzane na koszt firmy, pracownik musi jedynie wyrazić chęć udziału w nich, o ile osiągnął określone pułapy pozwalające na uczestnictwo w tego rodzaju wydarzeniach. Jaką formę może przyjąć skuteczny incentive? Właściwie dowolną - ograniczenia wynikają jedynie z budżetu, jaki pracodawca jest gotowy przeznaczyć na dany wyjazd. Może to być więc impreza plenerowa połączona z ciekawą, stymulującą aktywnością fizyczną, zwykle nastawiona na poprawianie relacji między poszczególnymi pracownikami. Dopuszczalna jest także zwyczajna forma wyjazdu - bardziej turystyczna i wypoczynkowa. Takiej towarzyszą zwykle krótkie kursy o tematyce branżowej. Dobry incentive jest nastawiony na swego rodzaju różnorodność, by różni ludzie odnaleźli w nim coś istotnego dla siebie. Incentive jest cenioną pomocą nie tylko wobec pracowników niższego szczebla, ale także wśród kadry - pogłębia lojalność wobec firmy, odstresowuje i pozwala wypocząć.

---

Event Company Management


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-mail marketing - 5 kluczowych porad

E-mail marketing - 5 kluczowych porad

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



W dzisiejszych czasach e-mail marketing jest nieodłączną częścią e-biznesu. Dowiedz się jak skutecznie prowadzić kampanie e-mail, dzięki 5 kluczowym poradom.

Skup się na jednym komunikacie

Jeżeli wysyłasz pojedyncze e-maile (nie w formie newslettera) skup się na jednej głównej wiadomości. Im więcej informacji umieścisz w e-mailu, tym większa szansa, że wzrok odbiorcy tylko się po nich prześlizgnie i usunie wiadomość zaraz po otrzymaniu. Skup się na jednym punkcie wiadomości i umieść go od razu w temacie i pierwszych linijkach e-maila. Czytelnikowi, który tylko "przelatuje wzrokiem" po treści e-maila będzie łatwiej przyswoić sobie twoją wiadomość.

Ta porada nie do końca ma zastosowanie przy e-mail newsletterach, ponieważ e-mail newsletter powinien składać się z kilku wiadomości. Jednak nawet newsletter powinien mieć jedna główną i wyeksponowaną wiadomość

Spersonalizuj swoje e-maile

Użyj imienia odbiorcy, gdzie tylko możliwe. Tak proste działanie jak zwrócenie się do odbiorcy po imieniu może skłonić go do przeczytania całego e-maila i podjęcia działania.

Umieść wezwanie do działania

Każdy e-mail, który wysyłasz powinien dokładnie komunikować jakiej akcji oczekujesz od odbiorcy. Oznacz linki tak, aby zachęcały do kliknięcia i było jasne gdzie chcesz skierować swojego odbiorcę. Wskazane jest powtórzenie wezwania do działania na początku i na końcu wiadomości e-mail. Pamiętaj w jakim celu prowadzisz e-mail marketing - by zdobyć klientów, a nie tylko czytelników.

Używaj szablonów

Zamiast wysyłać e-maile podobne do wszystkich innych e-maili w skrzynce odbiorcy poświęć trochę czasu na zmodyfikowanie szablonu wiadomości, tak aby komponowały się z kolorami, czcionkami i innymi elementami twojej strony internetowej. Używanie tego samego szablonu dla strony WWW i kolejnych newsletterów podniesie rozpoznawalność twojej firmy i podniesie poziom zaufania.

Poza wersją HTML newslettera powinieneś także udostępnić wersję napisaną czystym tekstem, dla tych odbiorców, którzy nie będą w stanie zobaczyć e-maili zawierających HTML. Upewnij się także, że wersja HTML wygląda tak, jak tego oczekujesz, w różnych klientach poczty.

Obserwuj statystyki

Większość narzędzi do newsletterów dostarcza statystyki prowadzonej kampanii, dzięki czemu możesz monitorować ilości otwarć, kliknięć, zwrotek i rezygnacji z newslettera. Prowadząc kampanię e-mailową sprawdzaj różne formaty i położenia linków oraz porównuj statystyki ich skuteczności, żeby wybrać najlepszy schemat.

Nie usuwaj pochopnie adresów, które odesłały zwrotkę. Może to być spowodowane szeregiem przyczyn i najlepiej jest poczekać na co najmniej jeszcze jedna zwrotkę przed usunięciem adresu e-mail z listy.

A może pozostaw to profesjonalistom?

Jeżeli powyższe porady są dla ciebie niezbyt jasne warto rozważyć skorzystanie z usług specjalistów. Profesjonalny e-mail marketing prowadzony przez specjalistów zapewni ci wysoki stopień konwersji przy relatywnie niskich kosztach.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Przydatność gadżetów reklamowych

Przydatność gadżetów reklamowych

Autorem artykułu jest malakretek



W związku z tym, że teraz artykuły reklamowe odgrywają bardzo dużą rolę w promowaniu i kreowaniu wizerunku naszej firmy, warto będzie się zdecydować na bardziej praktyczne rozwiązania takich produktów. Dobrym pomysłem wobec tego mogą się okazać na przykład antystresy, czy też akcesoria do wina.

Przydatność gadżetów reklamowychW obecnych czasach coraz częściej zaczynamy zwracać uwagę nie tylko na cenę danych produktów, ale także i na ich wydajność, precyzję wykonania i przede wszystkim na ich przydatność. Nie da sie ukryć, że podczas organizowania kampanii reklamowej, powinniśmy się kierować podobnymi przesłankami, tak w budowaniu programu kampanii, jak i podczas dokonywania selekcji produktów marketingowych, które będziemy chcieli wręczać ludziom. Wybierając takie artykuły reklamowe, jak antystresy będziemy mogli dać odbiorcom do zrozumienia, że chcemy im pomóc pozbyć się problemów, jakie mają, na co dzień, co będzie możliwe, jeśli skorzystają z naszych produktów. Z kolei tego rodzaju gadżety, jak długopisy reklamowe, czy też akcesoria do wina, będą się bardziej kojarzyć z organizowaniem dużych przedsięwzięć. Jeśli wobec tego nasze usługi mogą się wiązać z takimi przedsięwzięciami będzie to z pewnością doskonały wybór.

Kubki, antystresy i inne artykuy reklamowe

Czasami będziemy chcieli odnieść się do wartości rodzinnych, a wówczas wybierzemy takie produkty, jak breloki, kubki czy też torby ekologiczne, które będą mogły nam przypominać wspólnie spędzone chwile z naszą rodziną, w gronie naszych dzieci, bawiących się zabawkami. Z pewnością przedstawiciele firm będą chcieli, by oferowane produkty mogły się zawsze wiązać z dobrymi wspomnieniami, czy też dążeniami. Taki efekt również da sie osiągnąć, wybierając parasole reklamowe, które będą mogły wyglądać bardzo elegancko, a ponadto chronić przed zbyt dużym nasłonecznieniem, jak i silnymi opadami deszczu. Tak naprawdę wybór produktów na kampanię reklamową powinien nie być przypadkowy. Warto też pomyśleć o tym, by w reklamie telewizyjnej pojawił się jakiś motyw, czy też przedmiot, który mógłby być także wręczany w bezpośredniej relacji z klientem, co byłoby najlepszym rozwiązaniem. Przydatność gadżetów reklamowychNie mniej jednak bardzo trudno jest tak przedstawić reklamę na temat naszych usług, by mogły być one implikowane przy pomocy jednego przedmiotu, który z firmą, na co dzień może nie mieć zbyt wiele wspólnego. Dlatego też przedsiębiorcy rzadko, kiedy decydują się na wybór niesprawdzonych rozwiązań

Praktyczne artykuły reklamowe w promocji

Zastosowanie artykułów reklamowych to dobre wyjście, kiedy wiemy, że punkt promowania naszej firmy znajdzie się w miejscu, gdzie będzie dużo osób z dziećmi. Równie zadowalające mogą się okazać takie gadżety reklamowe, jak breloki, bądź kubki, które również będą się podobać młodszym uczestnikom takich akcji promocyjnych. W ten sposób rodzice takich dzieci zechcą zostawić im ten rodzaj podarunku, a firma na zawsze zostanie zapamiętana przez takich przypadkowych odbiorców. Nie może być dla nas wobec tego zaskoczeniem, że bardzo często różne instytucje wybierają takie przedsiębiorstwa, które mają bogatą ofertę takich produktów, gdzie również znajdziemy parasole reklamowe, które będą odmianą i ciekawym typem oferowanych artykułów dla zainteresowanych osób. Warto także zainwestować w długopisy reklamowe, które zawsze dobrze spełniają swoją rolę.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-mail marketing - 10 powodów dla których warto go używać

E-mail marketing - 10 powodów dla których warto go używać

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Każdy szanujący się e-marketingowiec zna starą prawdę – pieniądze są w liście. E-mail jest prostym i potężnym narzędziem do budowy listy i komunikacji z twoimi klientami. Oto 10 powodów dla których warto używać e-mail marketingu.

1. E-mail marketing jest praktycznie darmowy. E-maile stwarzają wyjątkową możliwość zaprezentowania twojej wiadomości reklamowej przed tysiącami potencjalnych klientów przy praktycznie zerowym koszcie. Oznacza to, że niemal 100% przychodu wygenerowanego z kampanii e-mail jest czystym zyskiem.


2. E-mail jest spersonalizowany. Ulubionym dźwiękiem każdego człowieka jest brzmienie jego własnego imienia. Większości narzędzi do newsletterów pozwala na automatyczna personalizacje wiadomości e-mail przy pomocy danych odbiorcy takich jak jego imię.


3. Łatwo zebrać cenne dane demograficzne. E-mail marketing pozwala na zebranie większej ilości danych, niż tradycyjne formy reklamy. Kiedy ktoś zapisuję się na twoja listę e-mail , możesz zebrać cenne dane o twoich potencjalnych klientach. Te dane pozwolą ci na lepsze dopasowanie twoich wiadomości reklamowych do twoich subskrybentów.


4. Wiadomości e-mail są wysyłane symultanicznie. Z naciśnięciem przycisku twoja wiadomość marketingowa jest wysyłana do twojej listy. Nie czekasz w kolejce na poczcie, żeby wysłać ją do skrzynki odbiorczej twojego klienta.


5. Kampanie e-mail dają się łatwo analizować. Dzięki e-mailom praktycznie każda metryka marketingowa może być mierzona z wysokim stopniem precyzji. Metryki, które możesz śledzić to na przykład dostarczalność, CTR oraz stopień konwersji.


6. E-mail marketing jest wysoce zautomatyzowany. Bardzo niewiele wysiłku wymaga utworzenie kampanii e-mail. W zasadzie jedynym ręcznym działaniem, które jest wymagane to stworzenie samej wiadomości e-mail. Inne aspekty, takie jak dostarczenie wiadomości i jej śledzenie są wykonywane automatycznie. Nie potrzeba bardzo dużych nakładów pracy, aby prowadzić kompleksowy e-mail marketing.


7. Wiadomości e-mail niekoniecznie wymagają projektowania. W przeciwieństwie do wielu innych form marketingu, wiadomości e-mail nie wymagają wiele projektowania. W rzeczywistości okazuje się, że wiadomości napisane czystym tekstem są bardziej efektywne od tych stworzonych w HTML. E-maile pisane czystym tekstem maja mniejszą szansę na wpadnięcie w filtr anty-spamowy i w związku z tym mają większą dostarczalność.


8. Szybki czas reakcji. Jeżeli sprzedajesz głównie produkty on-line, kampania e-mail może wygenerować niemal natychmiastową odpowiedź. Klienci nie muszą opuszczać swoich domów i mogą dokonać zakupów kliknięciem myszki.
9. E-mail może być narzędziem marketingu wirusowego. Jeżeli twój e-mail mam charakter „wirusowy", twój klient może szybko i łatwo przekazać ją swoim przyjaciołom i rodzinie, rozsyłając twoją wiadomość kolejnym potencjalnym klientom.


10. E-maile pomagają budować relacje z twoimi klientami oparte na zaufaniu. Wiadomości e-mail rozwiązują jedno z największych wyzwań marketingu - budowę relacji z klientami. Profesjonalny e-mail marketing pozwala na bycie w kontakcie z twoimi klientami, uzyskać ich opinię, zaoferować wsparcie techniczne itp.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl