niedziela, 6 stycznia 2013

Mniejsze przedsiębiorstwa, a internet.

Mniejsze przedsiębiorstwa, a internet.

Autorem artykułu jest Marcin Kalisz


Rozwój internetu w Polsce i jego nagły wzrost popularności sprawił, że mniejsi przedsiębiorcy przychylniej spoglądają na to medium niż jeszcze kilka lat temu. Czy oznacza to, że usługodawcy związani z globalną siecią powinni zacierać ręce?

Rozwój internetu w Polsce i jego nagły wzrost popularności sprawił, że mniejsi przedsiębiorcy przychylniej spoglądają na to medium niż jeszcze kilka lat temu. Czy oznacza to, że usługodawcy związani z globalną siecią powinni zacierać ręce?

Dzisiaj małe firmy znajdują się mniej więcej w tym samym miejscu, co kilka lat temu przedsiębiorstwa zatrudniające po kilkudziesięciu pracowników. Inwestycja w stronę internetową stała się obowiązkiem, nie zaś jak myślano do niedawna – luksusem.

Przekonał się o tym m.in. Pan Dariusz z firmy projektującej sieci komputerowe - “uważaliśmy, że strona internetowa to rzecz zbędna dla takiej małej firmy jak nasza, ale ludzie nie chcieli słuchać o ofercie podczas rozmowy. Pytali wciąż o adres strony, gdzie mogliby przeczytać szczegóły cenowe dotyczące oferty. Zmieniliśmy punkt widzenia i stworzyliśmy stronę”.

Projektanci www pojawiają się jak grzyby po deszczu, a firmy projektujące strony są jednymi z najczęściej poszukiwanych w wyszukiwarkach. Sytuacja jest więc idealna, a wszyscy powinni być zadowoleni... niestety nie!

“Być” w internecie

Owszem, ilość stron firmowych wzrasta szybciej niż kiedykolwiek, ale nie idzie to w parze ze świadomością e-marketingową przedsiębiorców. Sprecyzowanie konkretnego celu tworzenia strony firmy graniczy z cudem, a ewentualnym powodem, dla którego właściciel działalności decyduje się na zakup witryny www jest: “bo wszyscy teraz mają stronę” lub “takie są czasy, że trzeba”. Dodatkowo sytuację pogarsza brak znajomości rynku, przez co wykształca się w Polsce trend “zrobię to na pojutrze za trzy stówy”. Korzystanie z usług doświadczonych firm wydaje się na pierwszy rzut oka przynosić te same rezultaty, co projekt syna kolegi, który wykona robotę za cenę dwóch filmów na DVD.

Większe przedsiębiorstwa cechuje inna postawa. Świadomość różnic pomiędzy profesjonalnym projektem, a amatorszczyzną nie zapobiega w pełni internetowej porażce. Tu znów w dosyć uporczywy sposób odłącza się stronę internetową od reszty koncepcji marketingowej. Tym samym traktuje się internet jako całkowicie odmienny świat, w którym warto odejść od tego co robi się na codzień. Brzmi to niedorzecznie z punktu widzenia marketingu, ale jest faktem. Efekt końcowy to witryna firmy, która wprowadza w błąd, nie generuje sprzedaży i nie pogłębia świadomości marki. Paradoksalnie właśnie ta grupa firm nie przysłuchuje się sugestiom specjalistów, do których przecież zgłasza się w sprawie projektu.

Przyczyny

W przypadku małych firm głównym czynnikiem wpływającym na postępowanie opisane powyżej jest silnie zakorzeniona skłonność przedsiębiorców do szukania pieniędzy jedynie w oszczędnościach, nie zaś w przemyślanych inwestycjach, które w przyszłości mogą przynieść zwielokrotnione zyski. Szalę przeważa marna wiedza w kwestii możliwości w internecie – dzięki temu wybór kiepskiej strony za kilkaset złotych wydaje się rozwiązaniem trafnym – treść o firmie wyświetla się.

Większe firmy z kolei cierpią na nieodpartą chęć działów marketingu do potwierdzania słuszności swojego istnienia. Trudność w określaniu efektów pracy firmowych marketerów zmusza ich do podejmowania “nowatorskich” decyzji. O ile jednak trudno o przewrotność w przypadku np. folderów reklamowych czy katalogów, które przecież niejednokrotnie po prostu leżą obok siebie, o tyle w momencie wejścia w nowe medium aż prosi się o wprowadzenie zupełnie nowych pomysłów i pozostawienie w zapomnieniu idei wypracowywanych przez lata.

Bez względu na powody internet wciąż jedynie w znikomej liczbie przypadków wykorzystywany jest optymalnie. Przeważnie jednak pozostaje festiwalem niewykorzystanych szans, zaprzepaszczania wizerunku firm i nietrafnie formułowanych ofert. Niewielka jest różnica pomiędzy skrajną oszczędnością drobnych przedsiębiorców, a eksperymentowaniem z nowymi treściami działów marketingu w większych firmach – w obu przypadkach internet okaże się nic nie znaczącą koniecznością. Niestety niczym więcej.

---

Tekst pochodzi z materiałów prasowych firmy Arkas Sp. z o.o. oferującej uchwyty lcd, słuchawki i głośniki mp3, oraz akcesoria Disney stanowiące znakomity prezent dla dziecka.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Dlaczego telemarketing?

Dlaczego telemarketing?

Autorem artykułu jest Emilka Kowalska


Telemarketing to jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego. Jest to podstawowy sposób komunikacji oraz wymiany informacji w Call center oraz Contact Center. Telemarket... Telemarketing to jedno ze skuteczniejszych narzędzi marketingu bezpośredniego. Jest to podstawowy sposób komunikacji oraz wymiany informacji w Call center oraz Contact Center. Telemarketing skierowany jest do aktualnych klientów danej firmy lub do klientów potencjalnych.

Telemarketing możemy podzielić na telemarketing wychodzący oraz przychodzący. Biorąc pod uwagę inny rodzaj klasyfikacji wyróżnimy telemarketing aktywny, czyli tzw. in-bound oraz bierny, czyli out-bound. Telemarketing może być zewnętrzny lub wewnętrzny, czyli działający na obszarze danego przedsiębiorstwa, skierowany np. do pracowników danej firmy. Jest także telemarketing instytucjonalny oraz indywidualny.

Przede wszystkim telemarketing umożliwia wymianę informacji. Są to tak zwane infolinie. Telemarketing skierowany jest również na sprzedaż artykułów. przyjmowanie zamówień i reklamacji przez klientów firmy. Możliwe jest umawianie spotkań. Bardzo ważnym elementem telemarketingu jest przeprowadzanie badań rynkowych.

Jeżeli posiadamy firmę, możemy wesprzeć naszą działalność infolinią. Obsługą infolinii zajmują się specjalne firmy wyspecjalizowane w prowadzeniu telemarketingu, również wielojęzycznego. ---

Telemarketing www.timcallcenter.com

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co każdy powinien wiedzieć o promocji firmy w Internecie?

Co każdy powinien wiedzieć o promocji firmy w Internecie ?

Autorem artykułu jest Mariusz Gąsiewski


artykularnia_import



Promocja biznesu w Internecie staje się coraz trudniejsza ze względu na coraz silniejszą konkurencję i coraz wyższe bariery prowadzenia biznesu. Nadal jednak ze względu na stosunkowo niskie koszty i wysoką efektywność odpowiednio zaplanowana kampania promocyjna produktu lub usługi w Internecie może znacząco zwiększyć zyski firmy.





1. Tworzenie strony firmowej




• stworzenie strony internetowej, która odpowiada jak najbardziej specyfice naszego biznesu i naszej firmy uwzględnia podstawowe specyfiki tworzenia treści na użytek Internetu;

• udostępnienie na witrynie firmy tych informacji, których poszukuje potencjalny klient, a nie tych, o których lubimy pisać;stosowanie na witrynie zasad tworzenia treści na potrzeby Internetu (tekst na komputerze czyta się gorzej niż na papierze) – więcej o tym na: Specyfika treści w Internecie;

• stosowanie na witrynie języka używanego przez klienta, a nie specjalistycznego żargonu znanego tylko specjalistom w określonej dziedzinie;

• staranne dobranie nazwy domeny (domena odpowiadająca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen, tzn. przynajmniej .pl. i com.pl);

• podanie na witrynie widocznego kontaktu do firmy, jak również wszelkich elementów, które mogą wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta (np. zdjęcie siedziby firmy, certyfikaty i itp.).





2. Budowanie wizerunku



• powolne i mozolne budowanie swojego wizerunku jako autorytetu w danej tematyce, rozbudowywanie relacji z mediami, autorytetami;

• dodawanie artykułów do serwisów, które są popularne w danym biznesie;

publikacje typu PR SEO w popularnych serwisach takich jak Artelis.pl i Artykularnia.pl, które z jednej strony budują wizerunek jako specjalisty w określonym temacie, z drugiej zaś umożliwiają zdobywanie linków do strony internetowej;

• tworzenie ciekawej treści, która będzie cytowana i dyskutowana na innych serwisach;

• rozwijanie bloga niszowego, który skupia się na określonej tematyce, ale jednocześnie nie jest zbyt wąski, aby za jego pomocą dało się stworzyć silną i rozpoznawalną markę;

• współpraca z innymi blogowiczami – komentowanie ich artykułów, zapraszanie ich do wypowiadania się na łamach blogu; tworzenie społeczności w obrębie bloga

• wrastanie w społeczności – znajdywanie pokrewnych forów internetowych, grup dyskusyjnych, blogów, które będą umożliwiały wymianę wiedzy, doświadczeń i budowanie autorytetu;



3. Marketing w wyszukiwarkach i SEO




• staranne dobranie nazwy firmy i skorelowane z tym działania wyboru domeny (domena odpowiadająca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen;

zdobywanie linków dla strony firmowej i bloga – rejestrowanie w katalogach, publikacje z linkami, które odwołują do serwisu firmowego, wymiana linkami z innymi serwisami, linkowanie do wartościowych serwisów;

• stosowanie płatnego wyszukiwania dla zdobywania użytkowników i optymalizowania serwisu i przygotowywania strategii SEO.



4. Tworzenie rozgłosu



• dawanie czegoś za darmo w zamian za link do strony lub baner reklamowy – może to być darmowy (ale też wartościowy) ebook, darmowe skórki do popularnych systemów;

• sponsorowanie lokalnych wydarzeń kulturalnych i medialnych.

• wykorzystywanie najnowszych zdobyczy serwisów społecznościowych do umieszczania wartościowych dla danej społeczności plików interaktywnych ,

• wykorzystanie Social Media Marketing do rozwijania popularności serwisu i firmy w obrębie społeczności.



5. Komunikacja z odbiorcą treści i klientem



• stosowanie pełnego wsparcia dla klienta w ciągu całego procesu sprzedaży i po jej zakończeniu;

• kontakty z klientem za pomocą odpowiednio przygotowanego adresu email, wizytówek,

• rozwijanie sieci kontaktów poprzez znajomych, specjalne akcje promocyjne;

• wysyłanie spersonalizowanych podziękowań, życzeń, zaproszeń.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

sobota, 5 stycznia 2013

Skuteczny e-mail marketing: 10 sprawdzonych wskazówek

Skuteczny e-mail marketing: 10 sprawdzonych wskazówek

Autorem artykułu jest Joanna Nowak


artykularnia_import

Przepis na skuteczną kampanię e-mailingową jest pozornie prosty. Stwórz dobrą listę mailingową, a następnie wyślij intrygujący, przekonujący, ciekawy w formie i treści tekst. Sekret, jednak, jak zwykle tkwi w szczegółach.



1) Wysyłaj do tych, którzy chcą dostać Twoją wiadomość


Lista mailingowa jest dobra wtedy, kiedy osoby, do których wyślesz wiadomość będą autentycznie zainteresowane treścią wiadomości. Inaczej, wiadomość może odnieść odwrotny skutek. Zamiast zachęcać do określonych działań – zirytuje. Stworzyć listę takich osób możesz na kilka sposobów: zachęcając osoby do samodzielnego zapisywania się na listę subskrypcyjną na Twojej stronie WWW lub kupując od wyspecjalizowanej firmy dane teleadresowe określonej grupy klientów, zainteresowanej otrzymywaniem ofert. Pierwsze rozwiązanie, choć zdecydowanie bardziej czasochłonne, jest znacznie tańsze. Nie wymaga żadnych inwestycji poza dobrze pozycjonowaną stroną z ciekawą zawartością.



2) Dowiedz się jak najwięcej o klientach i o konkurencji


Osoby, które odnoszą sukcesy w pisaniu tekstów perswazyjnych niekoniecznie należą do tych najbardziej kreatywnych. Nie wymyślają nagłówków z powietrza. Dowiadują się tak dużo o produkcie lub usłudze, klientach, rynku i konkurencji, że to, co trzeba napisać, żeby przekonać czytelników do działania staje się oczywiste. Ustalenie:


· co motywuje klientów do zakupu,


· co powoduje u nich wątpliwości,


· czym produkt musi być, żeby uznali go za wyjątkowy,


· w jaki sposób najlepiej zaspokoić ich potrzeby,


· jakie są silne i słabe strony Twojej konkurencji,


· co odróżnia Twój produkt/ usługę od tych konkurencyjnych,


jest pracochłonne, ale napisanie skutecznej wiadomości sprzedażowej jest bez tego prawie niemożliwe.



3) Namów czytelnika do natychmiastowego działania


Pisz całą wiadomość z myślą o tym, co chcesz osiągnąć. Namawiaj czytelnika, żeby natychmiast zrobił to, co chcesz, ale nie próbuj od razu osiągnąć zbyt wiele. Nie oczekuj, że osoba, która po raz pierwszy otrzyma Twoją wiadomość natychmiast podejmie decyzję o zakupie oprogramowania za kilkadziesiąt tysięcy złotych. Może lepiej za cel postawić sobie namówienie klienta do kliknięcia na link, co będzie równoznaczne z prośbą o przesłanie artykułu promocyjnego z dodatkowymi informacjami na temat danego produktu?



4) Często dostarczaj klientom wartościowe informacje


Wiele firm uważa częste kontakty z klientami za jeden z ważniejszych sposobów zwiększania efektywności mailingów. Nie chodzi, jednak, o bombardowanie klienta ciągłymi ofertami. Przyzwyczaj go do tego, że Twoje wiadomości zawierają interesujące informacje. Wysyłaj e-newslettery, artykuły, alerty, white papers i case studies. Zawsze na temat, który interesuje Twojego klienta.



5) Zaintryguj


Ponieważ wiele firm już zauważyło, że częste kontakty z klientami szybko dają dobre rezultaty, klienci otrzymują coraz więcej wiadomości. O tym, czy Twój klient otworzy daną wiadomość decyduje często 5-6 słów.



6) Personalizuj wiadomości


Każdy najchętniej czyta wiadomości od osoby, którą zna, i która kieruje swoje słowa specjalnie do niego. Dlatego e-mailingi są najskuteczniejsze wtedy, kiedy wysyłasz wiadomości ze swojego konta imiennego, zwracasz się do adresata po imieniu lub nazwisku i kiedy poszczególne segmenty grupy docelowej otrzymują wersje wiadomości wychodzące naprzeciw ich specyficznym potrzebom. Czasem oznacza to stworzenie kilkunastu wersji wiadomości, co bywa czasochłonne. Ale ta inwestycja szybko przynosi efekty.



7) Urozmaicaj formę wysyłanych wiadomości


Często zdarza się, że w celu reklamowania jednej usługi (np. konferencji czy szkolenia) wysyła się całą serię odpowiednio zaplanowanych e-maili. Trudno jest każdy z nich napisać oryginalnie, jednak jest to konieczne, żeby podtrzymać zainteresowanie klienta wiadomościami od Ciebie. Dlatego, urozmaicaj formę wysyłanych wiadomości. Możesz np. zrobić wywiad z prezesem swojej firmy, który wyjaśni, dzięki czemu Twoje produkty są tak dobrej jakości. Albo z zadowolonym klientem. Wypowiedzi innych osób mogą spełniać rolę podobną do doradców lub zaufanych przyjaciół.



8) Działaj na emocje


Używanie sformułowań, które oddziałują na emocje zwiększa skuteczność przekazu marketingowego. Użycie sformułowania typu: jeżeli nie przedłuży Pan subskrypcji do końca dnia dzisiejszego, będziemy musieli Pana usunąć z listy naszych prenumeratorów spowoduje, że większość osób przynajmniej zastanowi się przez chwilę czy na pewno nic nie traci nie decydując się na subskrypcję.



9) Nie zapominaj o wiadomościach z potwierdzeniem otrzymania zamówienia


O ile przyciągnięcie uwagi czytelnika i zachęcenie go do otwarcia wiadomości promocyjnej jest trudne, o tyle wiadomości z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia na produkt lub usługę są czytane przez większość klientów. Wykorzystaj takie wiadomości do promocji produktów lub usług czy cross-sellingu.



10) Trzymaj wysoką jakość


Zastosowanie opisanych powyżej wskazówek powoduje, że ilość tekstów, które dział marketingu potrzebuje do przeprowadzania swoich akcji szybko rośnie. Pamiętaj jednak, że jedna słabo napisana wiadomość e-mailowa może popsuć Twoją reputację. Jeżeli dział marketingu, który jest zajęty planowaniem akcji marketingowych, ustalaniem budżetów i samym wysyłaniem różnych komunikatów nie ma czasu na napisanie tej zawartości w firmie, zleć to odpowiedzialne zadanie zewnętrznemu copywriterowi.



Powodzenia!


Joanna Nowak



Joanna Nowak jest copywriterem. Specjalizuje się w tworzeniu wszelkich tekstów przydatnych w komunikacji marketingowej, takich jak: zawartość stron WWW, teksty e-mailingów, newsletterów, broszur, artykułów, informacji prasowych i wielu innych. Można się z nią skontaktować pod numerem (692) 431564 lub na: Joanna.Nowak@www-copywriting.pl. Informacje na temat oferowanych usług i próbki tekstów znajdziesz na http://www-copywriting.pl.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Promowanie organizowanych spotkań, konferencji, wykładów

Promowanie organizowanych spotkań, konferencji, wykładów

Autorem artykułu jest Grzegorz Malinowski


Konferencja biznesowa jest spotkaniem bardzo wyselekcjonowanej grupy osób z danej branży. Dlatego przy organizacji konferencji, wykładu czy spotkania biznesowego należy również pamiętać o odpowiednim wypromowaniu tego wydarzenia, gdyż promocja to element komunikowania się firmy z otoczeniem i klientami. Konferencja biznesowa jest spotkaniem bardzo wyselekcjonowanej grupy osób z danej branży, opiniotwórczych i odpowiedzialnych za inwestycje w swych firmach. Dlatego przy organizacji konferencji, wykładu czy spotkania biznesowego należy również pamiętać o odpowiednim wypromowaniu tego wydarzenia, gdyż promocja to element komunikowania się firmy z otoczeniem i klientami.

Zadbanie, aby spotkanie biznesowe było ważnym i prestiżowym wydarzeniem, zorganizowanym w dogodnym miejscu, powinno stać się kluczowym celem organizatorów. Nie powinno się poprzestać tylko na samym zaplanowaniu miejsca i przeprowadzeniu konferencji. Istotnym, o ile nie najważniejszym celem, jest reklama tego typu spotkań. Promocja może się przyczynić do kształtowania postaw oraz do stworzenia korzystnego nastawienia do poszczególnej konferencji. Ta forma marketingu informuje i przypomina o danym wydarzeniu oraz przyczynia się do kreacji pozytywnego wizerunku.

Doskonałym i najwygodniejszym źródłem do zmasowanych działań marketingowych, promujących i upowszechniających tego typu imprezy, jest kanał internetowy. Jest to doskonały instrument, jeżeli pragniemy by nasz hotel, sala wykładowa lub konferencja była rozpoznawalna i by cieszyła się popularnością. Istotnym krokiem jest zarejestrowanie konferencji w portalach tematycznych, zajmujących się spotkaniami i wykładami biznesowymi. Jednym z takich portali jest http://www.konferencje24h.pl . Zamieszczając ogłoszenie organizacji konferencji w tym serwisie można być pewnym, że publikacja ta dotrze do szerokiego audytorium. Natomiast doskonałym miejscem do wypromowania hotelu czy pensjonatu, jako idealnego miejsca na przeprowadzenie konferencji czy spotkania biznesowego, jest portal http://www.e-konferencje.pl . Strona ta posiada dużą liczbę anonsów z zakresu promocji hoteli i pensjonatów, jako idealnego miejsca do zorganizowania konferencji biznesowych.

Internet posiada ważną cechę, która daje mu przewagę nad wszystkimi innymi mediami, a mianowicie nieograniczone możliwości publikacji oraz łatwy dostęp. Dlatego przy wyborze środka promocji sal wykładowych lub samych konferencji należy poważnie rozważyć Internet. A współpraca z wyżej wymienionymi portalami powinna stanowić integralną część polityki promowania konferencji biznesowych oraz ośrodków wykładowych.

Dobrze przeprowadzona akcja promocyjna spotkania biznesowego firmy lub ośrodka konferencyjnego może przyczynić się do zwiększenia wiedzy na temat tego typu wydarzeń i miejsc oraz sprawić, że nasze przedsiębiorstwo stanie się bardziej konkurencyjne i rozpoznawane w realiach wolnego rynku.


---

Katalog konferencji, kongresów www.konferencje24h.pl Baza konferencji, kongresów, seminariów. Konferencje: biznesowe, naukowe, medyczne i wiele innych. Konferencje, kongresy, seminaria - miejsca oraz organizatorzy z całej Polski i nie tylko.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl