środa, 30 stycznia 2013

Biurko świadczy o Tobie(?)

Biurko świadczy o Tobie(?)

Autorem artykułu jest Ewelina Daniła


Gdzie ja podziałem ten numer telefonu? Co zrobiłam z tym artykułem, który chciałam dzisiaj wysłać? Kiedy ostatnio rozmawiałem z szefem i co właściwie ustaliliśmy? Skąd mam wziąć czas, żeby pójść na to spotkanie w piątek? Jeśli twój system organizacyjny składa się z samoprzylepnych karteczek ponakl... Gdzie ja podziałem ten numer telefonu? Co zrobiłam z tym artykułem, który chciałam dzisiaj wysłać? Kiedy ostatnio rozmawiałem z szefem i co właściwie ustaliliśmy? Skąd mam wziąć czas, żeby pójść na to spotkanie w piątek?
Jeśli twój system organizacyjny składa się z samoprzylepnych karteczek ponaklejanych na całym biurku oraz komputerze z zapchanymi plikami właściwie nie wiadomo według jakiego klucza poukładanymi oraz zbyt długiej listy spraw do załatwienia, kartonu ulotek w rogu biura prawdopodobnie zadajesz sobie te pytania. Czas już wdrożyć jakieś lepsze systemy organizacyjne. Od dobrej organizacji dokumentów oraz czasu zależy twój sukces.
Zacznij od biurka przy którym pracujesz.

Pomyśl o swoim biurku jako o sercu gabinetu, centralnym punkcie, od którego zależy twoja kariera.
Według Feng Shui jeśli grzęźniesz ustawicznie w stosach rupieci, nie jesteś zdolny ani do racjonalnego, ani twórczego myślenia. Zagracony gabinet odbiera ci energię i zdolność koncentracji. Nie będziesz także mógł korzystać z dobrodziejstw prawidłowego krążenia chi, jeżeli jego obiekt zostanie zablokowany przez te stosy, sterty, zbiory i tak dalej.

Brian Tracy, spec od organizacji i zarządzania proponuje takie oto ćwiczenie: Odejdź od biurka albo stanowiska pracy i zapytaj: „Któż tu taki pracuje?” zajrzyj do teczki albo do torebki i zadaj pytanie; „Co mówi o człowieku zawartość tej torby? Czy powierzyłbyś komuś takiemu ważne zleceni? Jeśli tak lub nie - to dlaczego?”.

Z badań przeprowadzonych na menedżerach wynika, iż 50 z 52 respondentów nie przyznałoby awansu komuś, kto ma wiecznie bałagan na biurku. A według „Wall Street Journal” przeciętny amerykański kierownik marnuje 6 tygodni rocznie na szukanie brakujących mu informacji na zabałaganionych biurkach (to daje jedną godzinę dziennie!).

„Porządek jest pierwszym prawem Niebios.” Alexander Pope

Co zatem należy zrobić?
Poświęć dzisiaj pół godziny na uprzątnięcie swojego miejsca pracy. Nie mniej nie więcej. Jutro znowu możesz się do tego zabrać. Takie trzydziestominutowe sesje porządkowe sprawią, że nie stanie się to dla ciebie zadaniem ponad twoje siły. Rozłożenie porządkowania na raty sprawi, że nie będzie to zadanie ponad twoje siły, zapobiegnie również powstawaniu zaległości w sprawach bieżących.

Porządkuj papiery zalegające na twoim biurku według zasady:
1. sprawy do natychmiastowego załatwienia
2. sprawy drugorzędne
3. sprawy zaległe
4. materiały informacyjne

Nie żałuj miejsca w koszu na śmieci. Kieruj się zasadą firmy Marks & Spencer: „W razie wątpliwości, wyrzuć!”
Jednak jeśli naprawdę się wahasz i uważasz, ze coś może ci się jeszcze kiedyś przydać postaraj się o taki specjalny pojemnik na śmieci tymczasowe Przeglądaj go co kilka tygodni i jeśli uznasz, że jednak są zbędne – pozbądź się ich.

Na blacie biurka powinieneś pozostawić wyłącznie przedmioty, którymi posługujesz się codziennie takie jak komputer, notatnik, długopisy i ołówki (tylko te piszące) czy terminarz.
Inne przedmioty, z których korzystasz rzadziej lub które nie muszą stale leżeć ci przed nosem, na przykład zszywacz, taśma klejąca, spinacze czy chusteczki higieniczne, mogą z powodzeniem trafić do szuflady.
Nie umieszczaj niezbędnych przedmiotów tam, gdzie trudno po nie sięgnąć. Jeśli potrzebujesz papieru firmowego nie powinieneś przebijać się przez stos ulotek albo iść przez całe biuro do szafy, aby do niego dotrzeć.
Na twoim biurku powinna być rozłożona dokumentacja tylko jednego projektu! Powinieneś zajmować się tylko jedną sprawą na raz, wybierz więc te najważniejszą i skup na niej swoją całą uwagę. Inne rzeczy do zrobienia nie będą cię wtedy rozpraszasz i szybciej uporasz się z pracą.
Niech po twoim służbowym biurku nie pętają się prywatne rachunki albo interesujące cię katalogi wędkarskie, prospekty turystyczne czy oferty kredytu na zakup samochodu. Również inne osobiste rzeczy odrywają cię od pracy. Zasada ta jest szczególnie ważna, gdy masz swoje biuro w domu.

Gdy uporasz się już z bałaganem na biurku atmosfera dosłownie się oczyści. Potężne dobroczynne chi będzie teraz mogło krążyć wokół ciebie swobodnie, darząc cię energią, natchnieniem i siłą.

A co powiesz na gabinet bez biurka?
Mówi się, ze biurka są najczęściej grobami decyzji. Nie jest to zupełna nowość wprowadzana przez kreatywnych menedżerów. Już Thomas Wolfe i Ernest Hemingway pracowali na stojąco. Pracownicy są podobno bardziej wydajni gdy nie korzystają z biurek, na których mogłyby gromadzić się niepotrzebne papiery.

Ewelina Daniła
www.artofbusiness.pl
www.bizneszdusza.blog.onet.pl ---

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju www.artofbusiness.pl www.bizneszdusza.blog.onet.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zasada 2+2=5

Zasada 2+2=5

Autorem artykułu jest Marek Gawłowski


Być może już kiedyś o niej słyszałeś lub zastanawiałeś się nad niektórymi zjawiskami związanymi z ta zasadą. I o ile ktoś Ci jasno nie wytłumaczy tej zasady to ciężko Ci będzie zrozumieć niektóre podstawowe „prawdy” związane z zarządzaniem. Szczególnie jeśli chodzi o budowanie swojego biznesu – a właściwie o jego rozwój. Być może już kiedyś o niej słyszałeś lub zastanawiałeś się nad niektórymi zjawiskami związanymi z ta zasadą. I o ile ktoś Ci jasno nie wytłumaczy tej zasady to ciężko Ci będzie zrozumieć niektóre podstawowe „prawdy” związane z zarządzaniem. Szczególnie jeśli chodzi o budowanie swojego biznesu – a właściwie o jego rozwój.
Ale przejdźmy do rzeczy. Najlepiej uczyć się na przykładach – do których będziemy mogli odnieść się zawsze – np. porównując naszą obecną sytuację do tej zapamiętanej.
Czy zastanawiałeś się drogi internauto nad taką rzeczą:
Jeden człowiek jest w stanie przenieść max. np. 50 kg, ale będąc we dwóch przeniesiemy zawsze więcej niż 100 kg. Czyli 2 ludzi, którzy pojedynczo są w stanie unieść 50 kg – razem podnosi ponad 100 kg. Czyli 50+50=<100 – czyli 2+2=5. Póki co nie wnikam dlaczego tak się dzieje – o tym zaraz, na razie chcę abyś przyjął za bezdyskusyjny fakt pewne założenie.
Jest takie powiedzenie co dwie głowy to nie jedna. Duże światowe koncerny robią fuzję – łączą się nawzajem lub jeden koncern przejmuje drugi m.in. dlatego, aby móc się rozwijać. Patenty jednego koncernu + patenty drugiego koncernu – dają zupełnie nowe możliwości. To samo tyczy się ludzi – umiejętności i wiedza jednego naukowca + umiejętności i wiedza drugiego naukowca – mogą dać w rezultacie nowe wynalazki.
No tak to przecież logiczne – mówisz zapewne w tym momencie do siebie.
I masz zupełną rację – tylko czemu do tej pory nikt Ci tego nie uświadomił??
No ale co to ma wspólnego ze mną czy z moim biznesem?? – zadajesz sobie kolejne pytanie.
Już Ci wyjaśniam.
Nie od dzisiaj powtarzam, że aby się rozwijać trzeba coś robić – iść do przodu.
Popatrzmy na taki oto przykład:
Masz jeden sklep, ale zakładasz drugi –> więc zamawiasz więcej –> masz większe upusty u dostawców –> więc masz tańszy towar na sklepie -> więc masz większy obrót ( w przeliczeniu na jeden sklep). Czyli zadziałała zasada 2+2=5.
W tej zasadzie podoba mi się to, że ma ona wszędzie zastosowanie ( tak samo ja zasada 20/80 ).
Zatrudniasz ludzi?? Dwaj pracownicy są w stanie zrobić więcej niż pojedynczo.
Znowuż trzech ludzi jest razem w stanie więcej zrobić niż jeśli zsumował byś ich osobną pracę.

No ok. ale dlaczego tak się dzieje??

Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle trudna – ponieważ każdy przypadek należałoby rozpatrywać osobno i w wielowymiarowych aspektach. Od wspólnej międzyludzkiej konkurencji, przez wzajemną motywację czy choćby wzajemną pomoc.
Np. przekładanie cegieł z kupki na kupkę ( oddalone od siebie o np. 2 metry). Jeden człowiek musiałby nosić każdą cegłę( lub kilka naraz ) a więc szybko by się zmęczył i jego wydajność pracy by spadła. Natomiast dwóch ludzi podających sobie cegły – ani nie męczy się tak szybko, ani nie muszą chodzić (cegły sobie podają )- więc nie tracą czasu. Zapewne jeden jest szybszy od drugiego i automatycznie narzuca tempo pracy oraz … można by tak wyliczać w nieskończoność.

Ja chciałbym abyś z lektury tego artykułu zrozumiał na czym polega zasada 2+2=5 i abyś przy inwestowaniu i rozwijaniu swojego biznesu był świadom tej zasady i możliwości płynących z niej.
---

Marek ( marketingowy ) Gawłowski TRADYCYJNY BIZNES ( marketingowy.blox.pl )

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Reklama internetowa

Reklama internetowa

Autorem artykułu jest Adam Biesik


Reklama jest to sposób na promocję danej marki/firmy, Internet zaś jest miejscem skupiającym najwięcej odbiorców reklam. Ten artykuł opisuję jedną z form marketingu internetowego. Reklama jest to sposób na promocję danej marki/firmy, Internet zaś jest miejscem skupiającym najwięcej odbiorców reklam. Ten artykuł opisuję jedną z form marketingu internetowego.

Marketing internetowy to reklama w Internecie mająca na celu skłonić potencjalnego odbiorcę reklamy do zakupu produktu lub usługi. Sieć jest tak wielkim rynkiem, że nie potrzeba dużo by znaleźć takiego chętnego odbiorcę na zakup.

Jedną z form reklamy internetowej jest mailing. Mailing to reklama, która przesyłana jest na skrzynki pocztowe/mailowe. Aby taka reklama była zgodna z prawem, użytkownicy muszą wyrazić zgodę na otrzymywanie takich reklam - w przeciwnym razie takie przesyłki byłyby traktowane jako SPAM.

Aby uskutecznić taką formę reklamy zaczęto tworzyć programy GPTR (Płacimy za czytanie e-maili). Wysyłane są maile z reklamą, użytkownicy dostają premie za obejrzenie reklamy, przy czym są wejścia i zainteresowanie daną witryną.

W tym momencie, zaczęła rozkwitać również dziedzina Zarabianie w internecie, to tzw Praca w domu przy komputerze. Od wtedy nie trzeba mieć już żadnego kapitału początkowego by móc zarabiać.

Firmy GPTR aktualnie przeżywają rozkwit, co oznacza, że jest ich coraz więcej na rynku, jednakże często tworzone są one przez ludzi nieodpowiedzialnych, mających na celu tylko zysk. Taka reklama jest nieskuteczna, dlatego polecam wybierać profesjonalne firmy, które tworzone są przez profesjonalistów. ---

Zarabianie i reklama w internecie - to lubię. Artykuł opisuje jak przy dobrej reklamie można zarobić.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Alternatywne źródło dochodu? Automatyczny biznes.

Alternatywne źródło dochodu? Automatyczny biznes.

Autorem artykułu jest Euzebiusz Onufry


Artykuł opisuje nowe trendy biznesu jako alternatywne źródło dochodu w dzisiejszych czasach. Wzorując się na kreaje zachodniej Europy Polska ma szanse również skorzystać z tego typu rozwiązań. Vending jako rozwiązanie nowatorskich pomysłów na własny interes. W Europie zachodniej 30% sprzedaży napojów chłodzących, prezerwatyw, leków dostępnych bez recepty, czy obuwia ochronnego odbywa się poprzez wygodne automaty. Automaty do sprzedaży na całym świecie wypierają powoli tradycyjną formę handlu, wszędzie tam gdzie jest to możliwe. Proces ten obserwujemy również w Polsce, choć w znacznie mniejszych rozmiarach. Na zjawisko to składają się liczne czynniki, z których najważniejszym wydaje się aspekt ekonomiczny.
Automaty na prezerwatywy funkcjonują jak sklepy otwarte 24 godziny na dobę. Mają jednak nad tymi ogromną przewagę, gdyż nie trzeba w ich przypadku zatrudniać sprzedawców do obsługi kasy, ani też wynajmować lokalu. Automat do prezerwatyw można ustawić w zasadzie w każdym miejscu. Nie ma tu żadnych ograniczeń. Najlepiej sprawdzają się w klubach i dyskotekach, lecz również w szkołach, zakładach pracy, oraz wszędzie tam gdzie mogą służyć ludziom.
Kolejną, istotną własnością automatów sprzedających jest to, iż zarabiają one same na siebie. Wystarczy aby były właściwie umiejscowione i dobrze widoczne. Ich zaletą jest również wygoda dla kupującego. Automat do prezerwatyw gwarantuje klientowi anonimowość. Wielu ludzi może odczuwać skrępowanie kupując prezerwatywy w sklepie czy aptece. Automaty sprzedające uwalniają ich od psychicznego dyskomfortu, a co za tym idzie, zakup prezerwatyw staje się łatwiejszy. Klient oszczędza czas, który mógłby stracić stojąc w kolejce, chcąc dokonać zakupu w sposób tradycyjny.
Niezmiernie istotne jest, iż automaty do sprzedaży są bezpieczne. Posiadają one wbudowany, elektroniczny system identyfikacji monet i nie istnieje możliwość, aby można było w jakikolwiek sposób dokonać oszustwa, posługując się takimi zagraniami jak wrzucenie do maszyny stalowych blaszek lub innych podobnych przedmiotów, mających na celu imitację prawdziwych pieniędzy.
Współczesne automaty nie wymagają również od kupującego posiadania odliczonej kwoty, ani nie ograniczają się do przyjmowania tylko jednego rodzaju monet. Wyposażone w wyświetlacze zliczające, potrafią zsumować monety o niższych nominałach. Dzięki zastosowaniu odpowiednich polimerów, automaty sprzedające są odporne na bardzo wysokie jak i niskie temperatury. Żadne zmiany pogody nie wpływają negatywnie na ich działanie.
Jedyną zagadką pozostaje, nie czy, a kiedy automaty sprzedające podbiją polski rynek tak, jak stało się to na zachodzie. Polacy bowiem, bardzo szybko przyzwyczajają się do modeli, które są już na naszym rynku obecne, coraz częściej kupując tą drogą kawę w miejscu pracy, czy też bilety komunikacji miejskiej. Na dzień dzisiejszy, korzystając z automatów kupujemy jedynie 5% wszystkich produktów, jednakże należy oczekiwać, iż w szybkim tempie ten współczynnik będzie zbliżać się do zachodnich standardów.
Na korzyść automatów do sprzedaży przemawiają bowiem, zarówno wygoda i komfort kupującego, który nie traci czasu stojąc w kolejkach i ma łatwiejszy dostęp do danego artykułu, jak również bezpieczeństwo i czysty rachunek ekonomiczny właściciela automatu. Automaty do sprzedaży gwarantują korzyści obu zainteresowanym stronom.

Producentem automatów (vending) jest firma ATTIV.
---

i ty możesz zacząć budować swoją sieć vendingowa ;)

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Sprawdzone e-sklepy...

Sprawdzone e-sklepy ...

Autorem artykułu jest Internauta Internauta


artykularnia_import Z roku na rok pojawia się coraz więcej sklepów oferujących swój asortyment w sieci. Ogromna ilość sprzedawców, brak pewności co do jakości asortymentu jaki oferują, jest bardzo często największym problemem w podjęciu decyzji - gdzie dokonać zakupu ? Chcąc rozpocząć zakupy w sieci, należy najpierw odpowiedzieć sobie na szereg pytań. Przekonanie, iż podczas zakupów w sieci powinniśmy kierować się tylko ceną jest bynajmniej błędne. Wielu już klientów, którzy zdecydowali się na zakup w internecie kierując się tylko tym kryterium, teraz żałuje podjętej decyzji. Dobry sklep internetowy to taki, który spełnia szereg warunków:

udostępnia bezpieczne szyfrowane połączenia;
daje możliwość zamawiania na różne sposoby nie tylko on-line, np. telefonicznie bądź mailem;
kontakt ze sprzedawcą jest łatwy a obsługa jest miła i rzetelna;
umożliwia różne formy płatności, np. przelewy elektroniczne;
posiada szeroką ofertę handlową;
wysyłka realizowana jest na klika sposobów, tradycyjnie pocztą bądź firmą kurierską;
sklep posiada dobre zaplecze finansowe, np. jest częścią dużej firmy (sieci handlowej) lub stanowi część tradycyjnego sklepu który wystawia swoje produkty również w sieci;
sklep istnieje dłużej niż rok;
posiada dobrą opinię wśród internautów;
na stronie sklepu znajduje się wyszukiwarka produktów, a także licznik stanów magazynowych który bardzo ułatwia zakupy.

Coraz więcej z nas decyduje się na zakupy w sieci i dlatego przed wyborem sklepu należałoby poświęcić chwile czasu żeby zorientować się który ze sklepów spełnia powyższe warunki a co za tym idzie daje nam pewność, że nasze zakupy będą miłe i upłyną w przyjaznej atmosferze a zakupiony towar będzie spełniał nasze oczekiwania. Przykładem sklepu przyjaznego dla klienta, może być multisort.pl.

Multisort jest właściwie działem firmy Transfer Multisort Elektronik która jest jednym z największych importerów i eksporterów elektroniki na Europę. Firma działa na rynku od ponad 17 lat zaopatrując swoich klientów we wszystko, co można określić mianem elektroniki. TME proponuje znany i sprawdzony asortyment, a także promuje nowoczesne rozwiązania. Firma jest godnym zaufania dostawcą elementów oraz podzespołów elektronicznych i elektrycznych dla ponad 15 000 klientów z Polski i krajów sąsiednich. Zatrudnia ponad 200 osób, w tym wielu inżynierów z dziedziny elektroniki, automatyki i informatyki. Obecnie magazyn i dział logistyki są zdolne do składowania ok. 60 000 artykułów i wyekspediowania do 5 000 paczek dziennie. Multisort posiada wyjątkowo szeroką ofertę artykułów i zwraca się w stronę klienta detalicznego. Wychodzi naprzeciw nowoczesnym technikom sprzedaży, oferując swe produkty w sposób najbardziej przystępny dla odbiorcy. Pełną ofertę handlową Multisortu można obejrzeć na stronie www.multisort.pl.
Jako jeden z nielicznych sklepów internetowych posiada katalog drukowany. Wychodząc naprzeciw wciąż rosnącym oczekiwaniom klientów sklepów internetowych, Multisort zdecydował się na właśnie taką, dodatkową formę prezentowania oferowanych artykułów. Asortyment sklepu prezentuje się naprawdę imponująco. W sklepie możemy znaleźć takie działy jak:

- Auto
- Baterie i zasilacze
- Biuro
- Dom i ogród
- Majsterkowicz
- Optyka
- Podróżnik
- Światło i dźwięk
- Zabawki i upominki
- Zdrowie i uroda

Każdy chyba znajdzie tu coś dla siebie. Sklep obsługuje płatności kartami Visa, MasterCard oraz przelewy. Jak przystało na sklep będący częścią tak dużej firmy jak TME, posiada on spory magazyn w którym przechowywana jest część towaru, co znacznie przyspiesza jego wysyłkę. Oczywiście nie dostaniemy tu od ręki np. kserokopiarki za 5 tysięcy ale jest to związane ze specyfiką tej działalności, według której większe ilości towaru bądź towar o dużej wartości sprowadzany jest pod konkretne zamówienie.
Sklep udostępnia kilka ciekawych opcji dla zarejestrowanych użytkowników. Jeśli na przykład nie jesteśmy zdecydowani kupić w danej chwili jakiegoś produktu, który wzbudził nasze zainteresowanie, to jest możliwość przeniesienia go do tzw „parkingu” na którym możemy ustalić cenę która by nas satysfakcjonowała, a sklep w momencie jej osiągnięcia przez produkt, poinformuje nas mailowo o tym fakcie. Można również zaznaczyć opcję informowania o każdej obniżce ceny produktu znajdującego się na naszym parkingu. Ile razy zdarzyło się, że w końcu nam się udało znaleźć to czego szukaliśmy ale cena była trochę zbyt wysoka ? Każdy chyba miał taką sytuację i co wtedy ? Są dwie możliwości, albo godzimy się z tym faktem i wydajemy więcej niż przeznaczyliśmy kosztem innych zakupów albo znowu zostajemy z pustymi rękami. Multisort w takiej sytuacji udostępnia nam opcje negocjacji ceny. Oczywiście nie jest to obniżka o 50%, od tego są promocje ale drobny upust cenowy możemy uzyskać. Kolejną ciekawostką, na jaką można się natknąć w sklepie multisort.pl, to „aukcje holenderskie”- obecnie nieaktywne ale ponoć już niedługo mają znowu zacząć kusić klientów swoimi ofertami ... Polega to na tym, że na aukcje wystawiany jest jakiś produkt, a jego cena spada co godzinę o kilka procent, ten kto pierwszy kupi cieszy się nowym nabytkiem oraz zaoszczędzonymi pieniędzmi. Im dłużej czekamy, tym niższa cena. Problem polega na tym, że nie wszyscy mają nerwy ze stali i zbyt długie czekanie może spowodować, iż ktoś „sprzątnie” nam towar dosłownie z przed nosa. Dużym plusem jest również szybka i sprawna obsługa, a także wyśmienity kontakt ze sklepem. Na domiar wszystkiego zakupy powyżej pewnej kwoty premiowane są gratisami. Serwis gwarancyjny nie stwarza problemów podczas reklamacji, a obsługa jest w nim bardzo miła. Jak widać sklep jest bardzo przyjazny i cieszy się wśród swoich klientów dużym uznaniem o czym mogą świadczyć same pozytywne komentarze zadowolonych użytkowników. Część oferty sklepu można znaleźć również na Allegro i tutaj również widzimy same pozytywy wystawione przez zadowolonych klientów Multisortu.
Jest to sklep, który z czystym sumieniem mogę polecić internautom, którzy chcą dokonać zakupów przez internet w sklepie posiadającym doświadczenie, silne i pewne zaplecze finansowe oraz miłą obsługę. Tak więc jeśli chcesz coś kupić, to nie ma na co czekać ... --- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl