środa, 30 stycznia 2013

Nuda (?) w biznesie

Nuda (?) w biznesie

Autorem artykułu jest Ewelina Daniła


Kto bez chwili wahania może powiedzieć, że nie nudzi się w pracy? Że to, co robi sprawia mu niesamowitą frajdę i tylko czeka kolejnego poranka, by zerwać się i z zapałem móc pracować do późnych godzin? Z czego wynika nasz ludzka nuda? I jak ona się ma do naszej pracy? Kto bez chwili wahania może powiedzieć, że nie nudzi się w pracy? Że to, co robi sprawia mu niesamowitą frajdę i tylko czeka kolejnego poranka, by zerwać się i z zapałem móc pracować do późnych godzin?
Z czego wynika nasz ludzka nuda? I jak ona się ma do naszej pracy?

W tym artykule zaprezentuję kilka sprzecznych ze sobą poglądów. Uznałam, ze warto, byś się z nimi zapoznał Drogi Czytelniku i wybrał to, co jest dla Ciebie prawdziwe (a nie bardziej użyteczne).
Naukowcy tacy jak Marvin Zuckerman oraz Hans Evsenck twierdzą, że nuda jest uwarunkowana genetycznie. Za nudę bowiem odpowiedzialne są pewne reakcje w mózgu (Zuckerman) albo/i pewien układ w mózgu odpowiadający za nasz poziom aktywacji (Evsenck).

Jeszcze inny naukowiec, niejaki dr Richard Ralley doszedł do wniosku, że nuda jest naturalną emocją, podobnie jak złość czy radość. Uważa, że dzięki nudzeniu się oszczędzamy energię, aby ją później celowo i z sensem spożytkować.

Jak to wszystko przełożyć na nasz życie zawodowe? Kiedy szef każe nam zrobić coś po raz tysięczny a klient domaga się wciąż tego samego nie pomagają nam żadne teorie dotyczące jakiś tam neuroprzekaźników. Nudzimy się i już! I nic nas nie może zmotywować do działania.

„Człowiek jest jedynym zwierzęciem, które potrafi się nudzić. To wielki przywilej, to część ludzkiej godności. Czy widziałeś kiedyś znudzonego byka albo osła? One się nie nudzą. Nuda oznacza po prostu, że wybrałeś błędny sposób na życie. Skoro więc to do ciebie nie dotarło, to wspaniale- zrozumiałeś, że potrzebne będą pewne zmiany.” Tak pisał Osho. I czy nie ma racji? Czy Twoja nuda nie wynika właśnie z tego, że robisz coś, co Cię nudzi? Wydaje się, że to „masło maślane” ale spójrz na to z takiej perspektywy: Czy jeśli robiłbyś to, co kochasz to czy nudziłbyś się mniej? Gdybyś robił to, co naprawdę chcesz robić, nie odczuwałbyś znudzenia.

Przypuśćmy, że Twoją pasją jest granie na pianinie. Czy kiedykolwiek znudziłeś się uderzając w klawisze? Jeśli lubisz sklejać modele samolotów, czy robiłeś to kiedyś z przymusu? Czy za Twoją nudą w pracy nie kryje się zniechęcenie, bierność, apatia? Zadaj sobie pytanie: czy teraz nudząc się robiąc to, co robię osiągam sukces? Jeśli tak, to jakim kosztem? Czy jeśli zaryzykowałbym rzucenie nudnej roboty i zajęcie się tym, co kocham osiągnę sukces? Będę mniej (wcale) się nudzić? Wracając do Osho: „Jedynie osoba autentyczna nie odczuwa nudy. Osoby fałszywe są na nie skazane.”
Co więc robić, by się nie nudzić? Przypuśćmy, że na ten moment nie masz możliwości (choćbyś nie wiem jak się starał i bardzo chciał) zmiany tego, co robisz. A obecna praca nie sprawia Ci satysfakcji i nudzisz się w niej jak mops.

Wykorzystuj cudowną filozofię „Jak gdyby” prof. Hansa Vaihingera, który radzi, aby działać tak „jak gdybyś” był szczęśliwy. Pracuj więc tak „jak gdybyś’ był zachwycony swoją pracą a Twoje zainteresowanie nią stanie się faktem. Pomoże Ci to również przezwyciężyć zmęczenie, napięcie i wszelkie kłopoty.
Według mnie nie jest to zbyt dobre rozwiązanie ale w niektórych przypadkach działa bardzo skutecznie i warto je chociażby wypróbować.

Mówią, że nuda jest czasem szatana ale z drugiej może jednak warto czasem się ponudzić?

Ostatnio spotkałam się z taką teorią, że z nudy rodzi się intuicja, inspiracja i refleksja, że nuda jest ważnym elementem procesu dochodzenia do ważnych rozwiązań. Człowiek powinien wręcz się nudzić, by móc zobaczyć jasny kierunek, w którym chcemy zmierzać, wpaść na jakiś rewelacyjny pomysł na swój własny biznes czy przemyśleć swoje dotychczasowe osiągnięcia i doświadczenia.

Bez wątpienia dużo racji jest w tym, że nuda jest niemile widziana w pracy. Jest w opozycji do pracowitości mającej przynieść zysk i sukces. W naszym społeczeństwie ludzie po prostu już nie umieją się nudzić. Zabijają te bezcenne chwile ciszy elektroniczną stymulacją, czczymi pogaduszkami, bezwiednym surfowaniem po internecie.

Hm, ciężko wybrać co jest prawdą. Jak zawsze decyzja należy do Ciebie. To Ty przeżywasz swoje życie i tylko Ty decydujesz, jakie ono będzie, czy pełne znudzenia w nudnej pracy, czy pełne pasji przy robieniu tego, co uwielbiasz robić, czy też pełne radosnych chwil z odrobiną twórczej nudy.

A tak na marginesie podobno jedyna czynnością, która nigdy nie nudzi człowieka jest ponoć jedzenie:).

Ewelina Daniła- właścicielka firmy Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju.
www.artofbusiness.pl
www.bizneszdusza.blog.onet.pl
---

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju www.artofbusiness.pl www.bizneszdusza.blog.onet.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Gadżety kluczem do efektywnej kampanii

Gadżety kluczem do efektywnej kampanii

Autorem artykułu jest Paweł Gąsowski


Odpowiednio dobrane gadżety reklamowe są niekiedy kluczem do celnej kampanii, pociągającej za sobą wzrosty sprzedaży i wysoką agregację kapitału. Dzięki nim, promocja reklamowa przestaje być jedynie mechanicznym bombardowaniem informacyjnym ludzkich oczu i uszu...

Odpowiednio dobrane gadżety reklamowe są niekiedy kluczem do celnej kampanii, pociągającej za sobą wzrosty sprzedaży i wysoką agregację kapitału. Dzięki nim, promocja reklamowa przestaje być jedynie mechanicznym bombardowaniem informacyjnym ludzkich oczu i uszu, które i tak pozostają ustawicznie zmęczone zbyt intensywnym natłokiem bezużytecznych informacji.

Koszulki reklamowe, kubki z logo naszej kampanii, galanteria biurowa, breloczki, smycze, maskotki... kreatywność twórców kampanii gadżetowych nie ma właściwie ograniczeń.

Problematycznym może jedynie być pytanie – jakie gadżety reklamowe są najbardziej odpowiednie do naszej kampanii? Na pytanie to nie ma prostej i jednoznacznej odpowiedzi. Dość powiedzieć, że liczy się cała gama mierzalnych czynników począwszy na wieku grupy docelowej, a skończywszy na ograniczeniach finansowych naszej kampanii. W świecie marketingu liczy się jednak przede wszystkim czas i umiejętność szybkiego reagowania. Te wytyczne pozwalają na sprecyzowanie kilku wskazówek dotyczących doboru gadżetów promujących naszą markę.

Przede wszystkim powinniśmy brać pod uwagę mobilność gadżetu i jego szanse na stanie się ikoną kampanii. Wyposażając klientów w gadżety reklamowe pozwalamy naszym komunikatom reklamowym na przysłowiowe “trafienie pod strzechy”. Pozwalamy naszej kampanii, by kreowała się właściwie sama – jedynie dzięki interakcjom naszych klientów między sobą. Trafnie dobrane kampanie mogą doprowadzić do wykreowania swoistej mody na daną markę. A wiadomo doskonale, że marka modna, to marka o najwyższym potencjale.

---

Reklama w internecie - MaiPa.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zarzuć sieć!

Zarzuć sieć!

Autorem artykułu jest Ewelina Daniła


Korzystam nie tylko z szarych komórek, które mam, ale i z tych, których użyczają mi inni. Woodrow Wilson Czy zastanawiałeś się kiedyś ilu znasz ludzi? Czy jakbyś teraz miał ich wszystkich wypisać na kartce papieru doszedłbyś do liczby 200? A może 500? Korzystam nie tylko z szarych komórek, które mam, ale i z tych, których użyczają mi inni. Woodrow Wilson

Czy zastanawiałeś się kiedyś ilu znasz ludzi? Czy jakbyś teraz miał ich wszystkich wypisać na kartce papieru doszedłbyś do liczby 200? A może 500? Poświęcenie chwili czasu na spisanie swoich znajomych przydałby ci się, uwierz mi. I nieważne czy szukasz pracy czy jesteś początkującym przedsiębiorcą czy znakomicie obytym już w świecie biznesu menedżerem- sieć kontaktów jest bardzo potrzebna w każdej sytuacji, a twoja znajomość twej własnej sieci niewiarygodnie przyczyniłaby się do wzrostu twojej efektywności.

Z badań wynika, że od 65 do 85% posad udaje się znaleźć poprzez znajomych. Inne dane mówią, że tylko jedna trzecia ofert pracy zostaje podawana do publicznej wiadomości. Dyrektorzy czy osoby odpowiadające za rekrutację wolą przyjmować do pracy ludzi poleconych przez kogoś.

Sieć kontaktów (inaczej networking) należy budować na zasadzie piramidy. Zaczynaj więc od osób ci najbliższych, rodziny i przyjaciół, mów czego szukasz, słuchaj uważnie i wyławiaj istotne dla ciebie informacje, które pomogą ci dotrzeć do właściwych osób.

Zacznij też spisywać i porządkować swoją sieć. Jeśli posiadasz już setki wizytówek taki ład jest niezbędny. Pogrupuj je na tych, do których możesz zwrócić się w każdej chwili, na tych, do których wyślesz raz na jakiś czas mejla, żeby o sobie przypomnieć i na tych z którymi kontakt masz teraz utrudniony. Pamiętaj, że każda osoba, którą znasz zna setki innych osób.

Niesłychanie ważne jest utrzymywanie stałego kontaktu. Przypominaj o sobie tak często jak tylko się da oczywiście bez zbędnego narzucania się, nie tylko wtedy kiedy potrzebujesz pomocy.

Aby skutecznie tworzyć sieci w każdej sytuacji pamiętaj o poniższych zasadach:
1. networking wymaga cierpliwości. Jest czasochłonny. Musisz być cierpliwy.
2. umiejętności zarzucania sieci i utrzymywania jej może nauczyć się każdy. Nie przejmuj się więc, jeśli jesteś introwertykiem. Wytrwałością i cierpliwością poradzisz sobie w kontaktach z innymi
3. Uwierz w skuteczność networkingu i pozwól sobie pomóc. Spotykasz dawną koleżankę z pracy Elę, która mówi ci o Jarku, który zna Marysię, a która kieruje cię do Maćka.To naprawdę działa.
4. Skuteczny networking wymaga strategii, panu i jasnej wizji celów. Temu służyć ma między innymi twoja pogrupowana według jakiegoś schematu lista. W razie potrzeby musisz umieć się nią mądrze posłużyć.
5. Uczestnicz w tak wielu imprezach w ilu tylko możesz. Konferencje, spotkania biznesowe i towarzyskie, branżowe zjazdy czy targi- musisz tam bywać. Zapisz się do jakiegoś klubu, organizacji charytatywnej, nie zapominaj też o miejscach, gdzie uprawia się jakieś hobby, tam też możesz zarzucić sieć i to z wielkim powodzeniem.
6. Uprzejmość, wrażliwość na innych, grzeczność okazywana podczas każdej próby tworzenia sieci nigdy nie zaszkodzą. Nawet w warzywniaku nie zapomnij o tej zasadzie. Decydenci z wielkich firm, którzy mogą stać się twoimi klientami też czasami kupują marchewkę.
7. Dawanie, a nie tylko branie. Pytaj innych czy i jak możesz im pomóc. Pamiętaj, żeby umieć się odwdzięczyć albo chociaż okazać, ze jesteś do tego gotowym. Czasami nawet zwykłe okazanie szacunku wystarcza.

20 krótkich wskazówek, jak odnieść sukces w networkingu (na podstawie książki „Networking. Jak znaleźć pracę i odnieść sukces zawodowy dzięki tworzeniu sieci kontaktów”. L. Michelle Tullier)


1. mów zawsze konkretnie czego potrzebujesz
2. znaj swoje mocne strony i osiągnięcia
3. buduj sieci kontaktów nawet wtedy, kiedy myślisz, że nie musisz
4. nie czekaj, aż inni przyjdą do ciebie. Bądź aktywny. Daj się zobaczyć
5. bądź bardziej wytrwały, niż- według samego siebie- musisz
6. nie bierz do siebie odmowy
7. nie mów źle o nikim ani o żadnej firmie czy organizacji
8. bądź przyjazny i zachowuj się naturalnie
9. pomagaj innym, nawet jeśli nie przynosi ci to bezpośredniej korzyści
10. kontaktuj się z innymi regularnie
11. nie wychodź z domu bez wizytówek
12. od czasu do czasu dzwoń do innych, żeby powiedzieć; „Cześć"

Na świecie i w Polsce już też działają różnego rodzaju organizacje zajmujące się zawodowym kojarzeniem partnerów biznesowych czyli tworzeniem networkingu. Sprawdź jak to działa:
xing.com
imc.home.pl
linkedin.com
ryze.com
biznes.net
---

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju www.artofbusiness.pl www.bizneszdusza.blog.onet.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak wypromować ciekawe wydarzenie?

Jak wypromować ciekawe wydarzenie?

Autorem artykułu jest Anna Iwanowska


Z pewnością wiele razy zastanawialiście się, co zrobić by wasze wydarzenie, które organizujecie dotarło do osób, które mogą być nim zainteresowane. Jest wiele form reklamy. Często jednak jest ona albo droga albo nie skuteczna a zdarza się, że jedno i drugie. Z pewnością wiele razy zastanawialiście się, co zrobić by wasze wydarzenie, które organizujecie dotarło do osób, które mogą być nim zainteresowane.

Jest wiele form reklamy. Często jednak jest ona albo droga albo nie skuteczna a zdarza się, że jedno i drugie.

Czego mam unikać?

Z pewnością unikaj reklamy banerowej. Jeśli nie jesteś już znaną firmą jest to nieopłacalne przedsięwzięcie. Dlatego jeśli ktoś będzie chciał sprzedać Tobie taką formę reklamy podziękuj mu grzecznie.

Wystrzegaj się jak ognia wyskakujących okienek. Pewnie wiele razy widziałeś jakieś reklamy, które wyskakiwały w najmniej odpowiednim momencie i nie dało się ich szybko zamknąć. Chyba nie chcesz by twoje wydarzenie było kojarzone z czymś natrętnym.

Reklama w wyszukiwarkach jest może i skuteczna pod warunkiem, że osoba wie, czego chce poszukiwać. Jeśli zaś jest to nowe działanie z pewnością mogą być z tym trudności.

No dobrze wiemy, czego nie robić, ale co zrobić?
Buduj bazy e-maili które będziesz mógł wykorzystać przy informowaniu o swoim wydarzeniu. Pamiętaj jednak, że taki rodzaj reklamy to skuteczność do 1% w zależności jak się określi zakres bazy. Jeśli jednak nie mamy bazy danych, możemy taką bazę kupić. Jednak sugeruję by bardzo dobrze określać grupę docelową.

Niekiedy nie da się kupić bazy, ale można z niej skorzystać. Przesyłasz informację do właściciela takiej bazy a on wysyła ją do osób, które spełniają Twoje kryteria. Jest to najskuteczniejsze, bo mimo, że płaci się więcej za rekord jednak skuteczność w tym przypadku jest też większa.

Ale najlepszą, bo równie skuteczną i w dodatku darmową reklamą są serwisy społecznościowe. Jednym z nich jest portal dla kobiet pragnących się rozwijać – Szpilki.fm – www.szpilki.fm możesz tam umieścić informację o Twoim wydarzeniu bezpłatnie. Jedynym minusem jest to, że nie każde wydarzenie zostanie dopuszczone do emisji, tylko te, które będą w jakiś sposób mogły zainteresować kobiety. Ale myślę, że warto próbować.

Możesz drukować ulotki i plakaty. Jeśli masz środki na to. Na pewno warto – jednak nie spodziewaj się olbrzymiego odzewu.

Wyślij informację do mediów. Jeśli będzie naprawdę ciekawe wydarzenie. Odezwą się z pewnością. Jeśli wyślesz do dwóch lub trzech możesz nic nie zyskać. Jeśli wyślesz do wszystkich mediów, może któraś stacja radiowa bądź gazeta się zainteresuje. Pamiętaj, że gazety drukuje się wcześniej, dlatego do miesięczników wysyłaj informacje w wyprzedzeniem.

I zostaje reklama szeptana. Czyli znajomi znajomym opowiadają i to jest chyba najskuteczniejsze i najtańsze.

Więc powodzenia!
---

Anna Iwanowska - żyjąca pełnią życia

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Przykład funkcjonowania działu obsługi klienta

Przykład funkcjonowania działu obsługi klienta

Autorem artykułu jest leonidas kromek


Jest jednym z ważniejszych działów odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie gospodarki magazynowej. Pracuje w nim 15 osób w systemie trzyzmianowym od poniedziałku do soboty. Ich główne obowiązki to: tworzenie nowych artykułów, kontrola przygotowanych zamówień - 5% przygotowanych zamówień po...

Jest jednym z ważniejszych działów odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie gospodarki magazynowej. Pracuje w nim 15 osób w systemie trzyzmianowym od poniedziałku do soboty.
Ich główne obowiązki to:
tworzenie nowych artykułów,
kontrola przygotowanych zamówień - 5% przygotowanych zamówień pod względem: ilości kartonów, rodzaju art.,
kontrola przyjętych dostaw - 10 % przyjętego i 5 % towaru wywiezionego w regały,
inwentaryzacje wewnętrzne i okresowe - sporządzanie remanentów według określonego planu,
wprowadzanie danych do systemu:
- zamówień dostawców,
- fakturowanie zamówionego towaru,
- wprowadzanie inwentaryzacji,
- dokumentów wewnętrznych.
tworzenie raportów dla biura,
kontrola terminów przydatności do spożycia produktów wg. systemu,
- kontrola zapasu (prawidłowości magazynowania towaru) wg. systemu,
- ustalenie zwrotów ze sklepów - magazynowanie i rejestrowanie zwrotów,
- kontrola artykułów niepełnowartościowych, zniszczone w czasie przygotowania towaru ( max.0.1% przygotowanego towaru ).
Dział obsługi klienta odpowiada za kontrolę i wprowadzanie danych do systemu komputerowego. Ważną rolą odgrywa konfigurowanie artykułów z nowego asortymentu.
Szczególną uwagę należy zwracać na poniższe czynności:
tworzenie nowego miejsca usytuowania w magazynie,
rezerw artykułu,
określenie wysokości i pojemności palety,
wprowadzanie numeru artykułu zastępczego.
Substytucja polega na zastąpieniu towaru innym asortymentem o podobnej gramaturze i wielkości. Substytucję stosuję się, gdy Dział Handlowy wprowadza do asortymentu, nowy artykuł, podobny do tego, który jest już w sprzedaży w sklepach. Wówczas wysyłana jest informacja do punktów sprzedaży, że w miejsce w planogramie ( lokalizacja na półce sklepowej ), ma być wystawiony do sprzedaży nowy artykuł. Nowy produkt zamawiany jest na stan do magazynu, jednak nie jest wysyłany do sklepów do czasu gdy zapas magazynowy starego artykułu nie jest równy zero. Dział Obsługi Klienta decyduje o wprowadzeniu i zniesieniu substytucji na dany produkt. Substytucja pozwala zorganizować wymianę asortymentu w sklepach i w magazynie bez konieczności tworzenia nowych planogramów i uzgadniania zwrotu do dostawcy.Pozostałe działania przewidują szeroko pojętą spedycja, transport lub ingerencję logistyka.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl