środa, 30 stycznia 2013

Znajdź swoje miejsce - bądź lepszy od konkurencji

Znajdź swoje miejsce - bądź lepszy od konkurencji

Autorem artykułu jest Irek Tomczyk


Prawdopodobnie niejednokrotnie myślisz o tym, aby założyć swój biznes. A może masz już swój biznes, ale dopadło Cię zniechęcenie? Może myślałeś(aś) już kiedyś, aby się poddać i znaleźć sobie „pewne” zajęcie na etacie. Aby naleźć tzw. bezpieczeństwo, które tylko teoretycznie może dać Ci p... Prawdopodobnie niejednokrotnie myślisz o tym, aby złożyć swój biznes.A może masz już swój biznes, ale dopadło Cię zniechęcenie.
Może myślałeś już kiedyś, aby się poddać i znaleźć sobie „pewne” zajęcie na etacie.
Aby naleźć tzw. bezpieczeństwo, które tylko teoretycznie może dać Ci poczucie 100% zadowolenia.
Pomyśl – co jest dla Ciebie ważne?
Na czym znasz się lepiej od innych?Z czego jesteś „słynny” w swoim otoczeniu?
Za co doceniają Cię Twoi znajomi i rodzina?
Odpowiedz sobie na te pytania i zacznij działać.
Pamiętaj, że nie musisz na nowo wymyślać kolejnej dużej firmy. Nie musisz tworzyć czegoś „mega”.
Ważne jest abyś poznał(a) potrzeby ludzi i postarał(a) się je zaspokoić.
Ludzie korzystają w swoim życiu z niezliczonych produktów, usług, itp.
Nie musisz jednak wymyślać nic nowego. Wystarczy, że zmodyfikujesz coś co już istnieje.
Wystarczy, że dotrzesz do innej grupy klientów, do której nie dociera konkurencja .
Do grupy, która korzysta z usług konkurencji, ale nie jest do końca zadowolona z jej usług.
Wystarczy, że będziesz świadczyć inny serwis – obsługę.
Daj swoim klientom coś, czego nikt inny im nie daje. Pracuj na wyższym poziomie zaangażowania.
Produkt może być ten sam co oferuje konkurencja, jednak Ty musisz zapewnić niepowtarzalny serwis.
Pamiętaj, że to możesz zrobić.
Pamiętaj, że większość klientów odchodzi od jednej firmy do drugiej z powodu słabej obsługi.
Cena nie ma znaczenia tak dużego jak poziom obsługi.
W pewnym momencie wiele firm „odpuszcza” swoich stałych klientów, ponieważ myślą, że klient raz pozyskany pozostanie z nimi na zawsze.
A przecież wszyscy wiedzą, że pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie starego klienta..
Jest to dla Ciebie okazja, aby przejąć ( np. od konkurencji) tych klientów i zaoferować swój w pełni profesjonalny serwis.
Oczywiście pamiętaj o swoich klientach, których pozyskałeś do tej pory.
Musisz dać ludziom zupełnie coś nowego.
Zaobserwuj np. branżę muzyczną i wyciągnij z tego wnioski.
Co jakiś czas pojawiają się nowe „gwiazdy” i próbują sprzedawać swoje usługi.
Jeśli ktoś zaproponuje inny wizerunek, inny sposób komunikacji z publicznością, inne podejście do wielu spraw, które interesują fanów – wtedy jest szansa, że sprzeda dużo płyt, a i na koncerty przyjdzie wielu nowych odbiorców.
Odbiorców, którzy wcześniej słuchali - może kogoś innego?
Tak więc musisz działać. Pomyśl do jakieś grupy możesz trafić ze swoimi produktami lub usługami.
Gdzie mogą być ludzi niezadowolenia z obsługi?
Oczywiście u Twojej konkurencji. Ty musisz to wykorzystać i zaproponować coś czemu będzie trudno odmówić.
Pamiętaj, że zawsze jest dużo miejsca dla ludzi, którzy wnoszą jakąś wartość w życie innych.
Nieważne jest jaki produkt czy usługę masz do zaoferowania.
Ważne jest, aby było to przydatne wielu ludziom i wnosiło dużą wartość w ich życie.
Wartość jest najważniejsza. Jeśli wiesz, że Twój produkt jest „słaby” to podświadomie blokujesz sprzedaż, ponieważ nie masz wewnętrznego przekonania do swojego produktu.
Jeśli myślisz może o zmianie branży – to pamiętaj, że zawsze ludziom wydaje się, że w innym miejscu jest lepiej.
Wielu osobom wydaje się, że jeśli zmienią branże to będę odnosić sukces.
Wszyscy przecież wiemy, że najpierw musi być pasja, a dopiero później biznes i sprzedaż.
Jeśli robisz coś tylko dla pieniędzy i nie masz pasji w tym co robisz – to wcześniej czy później Twój biznes upadnie.
Dlatego proponuję Ci skupić się na tym, na czym znasz się najlepiej.
Pomyśl co możesz ulepszyć.
Co możesz robić lepiej niż konkurencja.
Pomyśl co możesz wprowadzić już jutro, aby dodać dodatkową wartość Twoim usługom lub produktom.
Zacznij od razu. Możesz to zrobić praktycznie bez dodatkowych nakładów.
Możesz wymyślić coś – co dla klienta będzie miało bardzo dużą wartość, a Ty nie poniesiesz dodatkowych kosztów.
Wręcz przeciwnie – możesz przyciągnąć zupełnie nowych klientów, którzy do tej pory byli
u Twojej konkurencji.

Życzę powodzenia i sukcesów w biznesie.

---

Ireneusz Tomczyk X+ -Twórca Serwisu www.megabiznes.pl -Autor e-booka pt."Tylko Ty decydujesz o swojej finansowej przyszłości" -Doradca finansowy

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Digital Signage - przekaz audio-wizualny

Digital Signage - przekaz audio-wizualny

Autorem artykułu jest Maciej Rzeźnik


Rozwiązania Digital Signage pozwalają zarówno na zaawansowane zarządzanie treścią oraz wyglądem wyświetlanych treści, jak i umożliwiają prezentację dowolnego obiektu na wielu monitorach jednocześnie, niezależnie od siebie. Nowoczesna forma marketingu wymaga nie tylko dobrego i oryginalnego pomysłu, ale także odpowiedniej metody jego prezentacji. Istniejące na rynku rozwiązania umożliwiają co prawda wizualizację dowolnych treści, ale możliwości konfiguracji urządzeń, łatwość obsługi oraz ich funkcjonalność są w dalszym ciągu bardzo ograniczone.

Na podstawie Wikipedii: Digital Signage (Narrowcasting) są alternatywą dla broadcastingu, którego przekaz trafia w tej samej formie do każdego odbiornika za pośrednictwem radia i telewizji. Digital Signage jest rozwiązaniem dla audiowizualnego przekazu kierunkowego, umożliwiającego emisję treści zgodnie z preferencjami, atrybutami odbiorców, miejscem oraz określonym czasem. Jako nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie, korzystające z centralnego systemu zarządzania treścią i jej emisją na cyfrowych wyświetlaczach typu: ekrany plazmowe, LCD bądź LED, Digital Signage staje się nie tylko wykorzystywany jako środek przekazu informacji, lecz także jako skuteczne narzędzie marketingowe.

Rozwiązania Digital Signage pozwalają zarówno na zaawansowane zarządzanie treścią oraz wyglądem wyświetlanych treści, jak i umożliwiają prezentację dowolnego obiektu na wielu monitorach jednocześnie, niezależnie od siebie. DS znajduje zastosowanie wszędzie tam, gdzie dociera wzrok Twojego klienta, przez co staje się doskonałą alternatywą dla nudnej, statycznej wizualizacji billboardów, plakatów czy banerów.

Dzięki odpowiedniemu doborowi lokalizacji rozwiązanie to umożliwia precyzyjne dotarcie do określonej grupy docelowej, a zdalne zarządzanie i pełna kontrola nad zawartością gwarantują ekspresowe i oszczędne aktualizacje. System ten wykorzystać można również w reklamie wewnętrznej (indoor), jak również podczas szkoleń i prezentacji, oraz w innych sektorach życia społeczno-gospodarczego.

Zalety Digital Signage to m.in.:

* zarządzanie zdalne i całkowita kontrola nad zawartością przekazu w każdym z punktów, w których znajdują się ekrany
* możliwość wykorzystania ruchomego obrazu i dźwięku w przekazie reklamowym
* elastyczność systemu, możliwość dopasowania jego możliwości do konkretnych wymagań
* możliwość dowolnego zestawiania treści (np. podział ekranu na sekcje), oddzielnego generowania różnych treści na poszczególnych ekranach wchodzących w skład systemu itp.
* możliwość wykorzystania systemu do szkoleń, prezentacji, wykładów itp.
* uniwersalność formatów graficznych, filmowych tworzących zawartość
* bardzo szerokie spektrum zastosowań
* znacząca przewaga w skuteczności docierania do odbiorcy nad rozwiązaniami statycznymi
---

Zobacz także: Systemy Digital Signage (Narrowcasting) EMTRONET - Technologie Informatyczne

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Profesjonalna strona firmy - od czego zacząć?

Profesjonalna strona firmy - od czego zacząć?

Autorem artykułu jest Maciej Rzeźnik


Stare rozwiązania nikogo już nie przekonują. Strony sprzed kilku lat nie przykuwają uwagi, odstraszają niewygodnym interfejsem i nieintuicyjnym systemem nawigacji. Szybki postęp technologiczny i wszechobecność Internetu sprawiają, że do normalnego funkcjonowania firmy, poza niegdyś wystarczającym adresem do korespondencji czy numerem faksu, dziś potrzebna jest strona internetowa. W dodatku nie byle jaka! Dziś prawidłowo skonstruowana strona firmowa jest jedyną szansą na to, że klient z zadanej grupy docelowej w ogóle do niej dotrze i choć na chwile się przy niej zatrzyma.

Stare rozwiązania nikogo już nie przekonują. Strony sprzed kilku lat nie przykuwają uwagi, odstraszają niewygodnym interfejsem i nieintuicyjnym systemem nawigacji.

Posiadanie strony internetowej nie ogranicza się do umieszczenia jej na serwerze WWW. Aby Twoja witryna zyskała pełną funkcjonalność, konieczne jest jej wydajne administrowanie. Począwszy od wyboru odpowiedniego pakietu hostingowego, poprzez rejestrację domeny, aż do konfiguracji serwera.

Ważnym elementem jest również pozycjonowanie Twojej witryny na czele wyników w najpopularniejszych wyszukiwarkach, tak aby każdy mógł ją sprawnie odnaleźć. Regularne aktualizacje treści zapewnią Twojej stronie świeżość i aktualność!

Jak powszechnie wiadomo stworzenie prostej strony internetowej nie jest zajęciem czasochłonnym, wymagającym od tworzącego dużej wiedzy czy doświadczenia. Stworzenie dobrej strony internetowej - witryny zgodnej z obowiązującymi konwencjami, standardami bezpieczeństwa, a jednocześnie atrakcyjnej wizualnie, przejrzystej i pozwalającej łatwo wyszukiwać interesujące nas informacje - to już zdecydowanie zadanie dla specjalistów.

Profesjonalne strony internetowe powinny być budowane w oparciu o dyrektywy organów standaryzujących - World Wide Web Consortium (W3C). Ambicją każdego webdevelopera powinno być tworzenie witryn - przede wszystkim - funkcjonalnych, przyjaznych użytkownikowi, ale również atrakcyjnych wizualnie. Tworzenie stron internetowych według określonych standardów oznacza kodowanie ich w sposób zapewniający bezawaryjną pracę, niezależnie od platformy systemowej. Aplikacje internetowe powinny być przyjazne nie tylko ich użytkownikom, ale również przeglądarkom internetowym - a więc narzędziom wyświetlającym i indeksującym witryny. Standard W3C wymaga od webmastera zrozumienia logicznej struktury dokumentu - odseparowania struktury witryny od warstwy prezentacji. Zespoły z dużym doświadczeniem projektują zatem aplikacje wielowarstwowo, tak aby ich ewentualna aktualizacja nie wymagała od użytkownika ingerencji w warstwę kodu witryny.

Trudno nie dostrzec, że pozornie nieskomplikowany proces budowy strony internetowej jest w rzeczywistości bardzo złożony. Nie ogranicza się tylko do mechanicznego kodowania aplikacji, ale wymaga dogłębnego przemyślenia jej struktury i przede wszystkim dopasowania do potrzeb klienta.
---

Zobacz także: Projektowanie stron internetowych EMTRONET - Technologie Informatyczne

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Jak umieścić nagranie dźwiękowe na stronie internetowej?

Jak umieścić nagranie dźwiękowe na stronie internetowej?

Autorem artykułu jest Agnieszka Kądziołka


Jak umieścić nagranie dźwiękowe na stronie internetowej? Dzisiaj chciałabym pokazać Ci, jak wykorzystując nagrania głosowe, możesz w bardzo prosty sposób zwiększyć skuteczność swojej strony internetowej. Jak umieścić nagranie dźwiękowe na stronie internetowej?

Dzisiaj chciałabym pokazać Ci, jak wykorzystując nagrania głosowe, możesz w bardzo prosty sposób zwiększyć skuteczność swojej strony internetowej.

Jak już na pewno wiesz, przykucie uwagi odwiedzającego Twoją stronę jest jedynym sposobem, aby zatrzymać go na dłużej i skłonić do wykonania NOA czyli Najbardziej Oczekiwanej Akcji

Nieważne, czy chodzi o złożenie zamówienia czy pozostawienie
swojego adresu email.

W dzisiejszych czasach Internauci są bardzo niecierpliwi i pierwsze wrażenie odgrywa tu ogromną rolę. Pozostają na stronach kilka sekund, nie czytają tekstów, jedynie skanują treść wyłapując potencjalnie interesujące fragmenty.

Przyznaj, czy Ty nie postępujesz podobnie?

Co możesz zrobić, aby zatrzymać odwiedzających ciut dłużej?
Odpowiedź jest prosta - wywołaj piorunująco dobre wrażenie!

Zastanawiasz się jak to to zrobić?

Spraw, aby Twoja strona powitała odwiedzającego... Twoim głosem. :)
Uwierz mi, ciekawe nagranie zaintryguje Twojego potencjalnego klienta, a Ty zyskasz czas, aby zaprezentować mu swoją ofertę.

Oczywiście nie każde nagranie przykuje uwagę odwiedzającego, ale na pewno kilka ciepłych słów od Ciebie będzie strzałem w 10! Pokażesz, że za tą stroną jest człowiek, a nie bezduszna korporacja, a to zmniejsza znacznie dystans i zwiększa zaufanie.

Zapewne zastanawiasz się teraz jak to zrobić? To bardzo proste!

Istnieje w sieci sporo fajnych narzędzi, które to umożliwiają - zarówno darmowych jak i komercyjnych.

Spraw, aby strona przemówiła Twoim głosem – zaintrygujesz odwiedzającego i zatrzymasz go ciut dłużej. Każda sekunda interesującego nagrania to większa szansa na zbudowanie więzi, wzbudzenie zaufania i przekonanie odwiedzającego do wykonania tego co chcesz – zostawienia swojego adresu email czy nawet złożenia zamówienia.


---

Netigo.pl - Twoja droga do e-biznesu - serwis, w którym znajdziesz wiele ciekawych narzędzi, prawdopodobnie niezbędnych w każdym e-biznesie.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Spektakularna porażka geniusza copywritingu

Spektakularna porażka geniusza copywritingu

Autorem artykułu jest Piotr Górski


Claude C. Hopkins także popełniał błędy. Ale to, co dla niego było katastrofą, stanowić może szczyt marzeń wielu copywriterów i specjalistów od reklamy.

To ironia losu, że najbardziej skuteczna kampania reklamowa w branży samochodowej, stworzona przez Claude'a Hopkinsa, zakończyła się ruiną zleceniodawcy.
Gdy otrzymał kontrakt na reklamę aut firmy Mitchell, Hopkins podszedł do swojego zadania jak zwykle, bardzo poważnie i profesjonalnie. Sprawdził aktualną sytuacje na rynku samochodowym, prześledził najnowsze trendy. Szukał tego, co jest w danej chwili „języczkiem uwagi” wśród nabywców samochodów.
Zdecydował się promować auta Mitchell jako samochody wydajne, sprawne, o niskim zużyciu paliwa. I w tym kierunku poszła jego reklama.
Trafił.
Ta kampania stała się wydarzeniem w branży, jak zresztą niemal wszystkie kampanie Hopkinsa.
Miał talent, jako copywriter, aby uderzać w te miejsca w umysłach ludzi, które były najwrażliwsze i podatne na perswazję.
Rezultatem publikacji reklam Hopkinsa było szaleństwo sprzedaży samochodów Mitchell. Auta - jedno za drugim - wyjeżdżały na drogi z nowym nabywcą za kierownicą.
Był tylko jeden szkopuł. Reklama nie przystawała do rzeczywistości. Samochody były wadliwe i kiepskiej jakości. Im więcej aut sprzedawano, tym więcej pracy miał serwis. Do naprawy wracały olbrzymie ilości samochodów. Dniami i nocami pracowano nad usuwaniem usterek.
I z każdym samochodem w naprawie, marka Mitchell dewaluowała się. Każdy sprzedany samochód z miejsca stawał sie antyreklamą.
Aż producent stanął przed widmem ruiny.
Dlatego kampania reklamowa aut Mitchell to marketing szczególnego rodzaju. Destrukcyjnego.
Claude C. Hopkins, tytan reklamy i copywritingu, popełnił niezwykłą pomyłkę. Nadmiernie rozbudził oczekiwania klientów w stosunku do tego, co produkt rzeczywiście mógł zapewnić.
To był błąd tego typu, który mógł przytrafić się tylko wielkiemu mistrzowi, o ogromnych zdolnościach. Jest to raczej sytuacja, która nigdy nie zdarzy się przeciętnemu copywriterowi.
Bo wymaga umiejętności niezwykłego wpływania na ludzi.
Geniusz Hopkinsa po raz kolejny w jego karierze objawił się tym, że potrafił przemówić do ludzi w taki sposób, aby chcieli go słuchać. Odnaleźć takie słowa, na które reagowali i które napełniły ich pragnieniem posiadania konkretnej marki samochodu.
Zalążek katastrofy tkwił w produkcie. Jedno z podstawowych praw reklamy, odkrytych przecież właśnie przez Claude'a Hopkinsa i przedstawione w „Scientific advertising”, zostało tu złamane.
Produkt sam w sobie nie nie okazał się swoim najlepszym sprzedawcą.

---

Psychologia i marketing: http://www.psychomarketing.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl