środa, 30 stycznia 2013

Badania społeczne - jakościowe i ilościowe

Badania społeczne - jakościowe i ilościowe

Autorem artykułu jest Miron Kłosek


Badania społeczne to najlepszy sposób na poznanie opinii, preferencji i potrzeb społeczeństwa. Dzięki nim łatwo jest stworzyć obraz społeczeństwa i wyjść naprzeciw oczekiwaniom, jakie przedstawiają ludzie w różnym wieku, o różnym statusie społecznym, różnorodnym zawodzie, o poszczególnych zainteresowaniach, czy też o danym wyznaniu lub pochodzeniu. Badania społeczne to najlepszy sposób na poznanie opinii, preferencji i potrzeb społeczeństwa. Dzięki nim łatwo jest stworzyć obraz społeczeństwa i wyjść naprzeciw oczekiwaniom, jakie przedstawiają ludzie w różnym wieku, o różnym statusie społecznym, różnorodnym zawodzie, o poszczególnych zainteresowaniach, czy też o danym wyznaniu lub pochodzeniu. Badania społeczne odgrywają znaczącą rolę w wielu dziedzinach i są przeprowadzane przez wszystkich tych, którzy w swoich działaniach chcą uwzględniać także zdanie innych ludzi. Badania społeczne możemy podzielić na badania jakościowe oraz badania ilościowe. Badania ilościowe bardzo łatwo przeprowadzić za pomocą różnego rodzaju kwestionariuszy. Pozwalają na uogólnienie wyników i po przeprowadzeniu badań na określonej próbie, pozwalają na przypisanie wyników dla całego społeczeństwa czy też jakiejś jego warstwy. Ważne jest jednak, by dana próba była dla społeczeństwa reprezentatywna, czyli w swej strukturze przypominała strukturę społeczeństwa. W ten sposób wyniki badań przeprowadzonych na próbie w dużej mierze odpowiadają wynikom badań, jakie można by przeprowadzić na całym społeczeństwie. Badania ilościowe przeprowadza się przy użyciu formularzy, które wypełnia respondent, bądź też osoba przeprowadzająca wywiad. Badania ilościowe za główny cel maja poznanie częstotliwości występowania danej opinii w społeczeństwie. Inaczej przedstawia się to wszystko, gdy przeprowadzamy badania jakościowe. Badania jakościowe maja na celu wyjaśnienia pewnych motywów (głównie motywów postępowania) osób badanych. Przeprowadza się je zwykle przy użyciu tzw. wywiadu otwartego, który polega na swobodnym udzielaniu odpowiedzi (brak jest tutaj narzuconych możliwości odpowiedzi). Wyników tych badań nie da się raczej uogólniać, gdyż motywy postępowania przypisane są danej jednostce, nie zaś całemu społeczeństwu, gdyż są one kwestią indywidualności każdego człowieka. Badania społeczne to doskonały sposób na poznanie preferencji społeczeństwa. Profesjonalnie przeprowadzone są kopalnią informacji na jego temat. Informacje te mogą być użyteczne dla wielu różnych celów, w niemal każdej dziedzinie życia. Od społeczeństwa w dużej mierze zależy sukces lub porażka wielu firm. Warto korzystać z profesjonalnie przeprowadzonych badań społecznych choćby przy budowie nowej instytucji czy wdrażaniu na rynku produktów nowego towaru. ---

Butch Chat o firmach - opinie o firmach

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Niech twoja wizytówka będzie cennym kontaktem

Niech twoja wizytówka będzie cennym kontaktem

Autorem artykułu jest Joanna Wiejak


Jeśli mówisz „jakoś to będzie” – nie dawaj mi swojej wizytówki. Jutro nie spotkamy się już w biznesie. Znasz zapewne statystyki – 90% firm upada w ciągu pierwszych lat działalności, w tym 80% z powodu utraty płynności finansowej. A ja chcę, aby twoja wizytówka była dla mnie cennym kontaktem w świecie biznesu. Jeśli mówisz, jakoś to będzie

Mój znajomy, ceniony doradca finansowy ma takie powiedzenie: „Jeśli mówisz „jakoś to będzie” – nie dawaj mi swojej wizytówki. Jutro nie spotkamy się już w biznesie”. Znasz zapewne statystyki – 80% firm bankrutuje z powodu utraty płynności finansowej. 90% firm upada w ciągu pierwszych lat prowadzenia działalności.
Zobacz, jak niewielki procent firm i przedsięwzięć ma szanse osiągnąć sukces. Jeśli połowa z nich miała szczęście, trafiła na niszę produktów lub usług w swojej branży, wstrzeliła się w zapotrzebowanie rynku, skorzystała na złej passie konkurencji, to pomyśl, jak niewiele jest firm, które efektywnie planują swój sukces.

Zwiększaj obroty

Aby efektywnie zarządzać przedsiębiorstwem trzeba mieć kontrolę nad poszczególnymi działami, procesami i zadaniami realizowanymi przez firmę. Zapewnić koordynację pracy, efektywnie planować inwestycje, wdrażać nowe technologie, budować i wykorzystać bazy danych. Trzeba badać potrzeby klientów, aby budować silne związki i lojalność w sprzedaży, analizować potrzeby organizacji, motywować zespoły, określać potencjał rozwoju, ścieżki awansu i kariery. Poprzez efektywne planowanie, rozsądne wykorzystanie posiadanych środków, mądre inwestycje i sprawne zarządzanie personelem rozwijać organizację. Zapewnić jej nie tylko przetrwanie, ale nieograniczoną, efektywną ekspansję na nowe rynki. To niełatwe zadanie dla właścicieli i menedżerów, aby zwiększać obroty firmy, dbając przy tym o zyski i efektywność finansową przedsiębiorstwa.

Zyski, straty, cash flow

Dla zapewnienia efektywności działań i sukcesu przedsiębiorstwa niesłychanie ważne jest zachowanie płynności finansowej. Utrata płynności finansowej firmy, nawet przy dodatnich wskaźnikach rentowności, to podstawowy czynnik kryzysu finansowego w firmie. Więcej, to świadome dążenie do upadku, skazanie firmy na bankructwo.

Sprawozdania finansowe wykazują zyski osiągnięte przez firmę i poniesione przez nią straty. Zysk firmy wykazany na papierze, to jednak nie to samo, co kwota faktycznie wpływająca na konto. Koszty działalności firmy nie są równoznaczne aktualnym wydatkom, tak jak przychody nie odzwierciedlają bieżących wpływów do kasy. W rachunku wyników dokonuje się porównania osiągniętych przez firmę przychodów i poniesionych kosztów ich uzyskania. Zestawienie cash flow porównuje wpływy i wydatki środków pieniężnych.

Efektywne zarządzanie w działalności gospodarczej nie polega tylko na umiejętności czytania bilansu, rachunku wyników i sprawozdań finansowych, ale na umiejętności prognozowania wydatków i wpływów na tle ogólnej sytuacji rynkowej firmy oraz dokładnej, systematycznej kontroli budżetu i przepływu środków pieniężnych. Istotnym czynnikiem oceny kondycji firmy jest również określenie udziału środków własnych we wpływach firmy. Tendencje spadkowe w tym zakresie to sygnał ostrzegawczy o zbliżającym się niebezpieczeństwie.

Wyróżnij się pozytywnie

Zaplanuj strategię swojego biznesu, dbaj o marketing, promocję i efektywność finansową. Wizja menadżera odnośnie strategii biznesu i pozyskanie realizatorów to połowa sukcesu firmy. Druga połowa to efektywność finansowania, struktury kapitału, płynności finansowej i zarządzania zasobami przedsiębiorstwa.

Chcę, aby twoja wizytówka, kiedy ją otrzymam była dla mnie cennym kontaktem w świecie biznesu. ---

Joanna Wiejak

- Zobacz, jak podejmować decyzje finansowe >>
- Przyjdź i spełnij swoje finansowe marzenia >>

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Największe przestępstwo jakie możesz popełnić na głównej stronie www Twojej firmy

Największe przestępstwo jakie możesz popełnić na głównej stronie www Twojej firmy.

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Zanim przeczytasz ten artykuł do końca, chciałbym abyś wyobraził sobie następującą sytuację: Przychodzisz do sklepu, którego adres znalazłeś gdzieś w książce telefonicznej. Produkt, który chcesz tu kupić bardzo Ci jest potrzebny. Stajesz przed okazałymi i bogato ozdobionymi drzwiami sklepu... Zanim przeczytasz ten artykuł do końca, chciałbym abyś wyobraził sobie następującą sytuację:

----------
Przychodzisz do sklepu, którego adres znalazłeś gdzieś w książce telefonicznej. Produkt, który chcesz tu kupić bardzo Ci jest potrzebny. Stajesz przed okazałymi i bogato ozdobionymi drzwiami do sklepu.

Chcesz wejść do środka, ale wcześniej musisz oglądnąć jakąś dziwną prezentację na zawieszonym w drzwiach przez właściciela monitorze. Dopiero po oglądnięciu całego filmu powitalnego otwierają się drzwi i możesz wejść do środka.

Oczywiście wtedy dopiero zauważasz, że klamka do drzwi była gdzieś ukryta nisko nad ich progiem, czyli w miejscu w którym nigdy nie szukałbyś jej.

Tak nawiasem mówiąc, przed Tobą było wielu potencjalnych klientów tego sklepu, którzy jednak mieli mniej czasu i nie obejrzeli całego filmu powitalnego w drzwiach, tylko zrezygnowali i poszli kupić u konkurencji.

Ale Ty, bardziej wytrwały, jesteś już w środku. Myślisz, że zaraz szybko kupisz produkt, którego poszukujesz, ale ...

No właśnie ...

Z głębi sklepu wita Cię sprzedawca i mówi coś takiego:

"... jesteśmy firmą, która zatrudnia 1000 osób, mamy 10 takich sklepów w różnych miastach, istniejemy od 1965r, nasz asortyment jest najlepszy, nasi sprzedawcy rozmawiają w trzech językach obcych, ostatnio o nas można było przeczytać w gazecie ..." itd. itd.

Chcesz uzyskać informację o produkcie żeby go kupić, a sprzedawca dalej ciągnie jak mantre swoją wypowiedź o tym, jaka to wspaniała firma ma ten sklep i jacy cudowni w niej ludzie pracują i jak bardzo zachwycają się swoimi produktami.

Zdenerwowany rezygnujesz z zakupu i jak najszybciej wychodzisz ze sklepu. I tak straciłeś bardzo dużo cennego czasu.
----------


Wiem, pomyślisz taka sytuacja jest nieracjonalna.


Czy jednak jest ona podobna do tego z czym spotykasz się na co dzień?


Zastanów się teraz.



Ile to firmowych stron www najpierw zmuszało Cię do oglądnięcia tzw. intra, abyś mógł podziwiać kunszt grafika, który je robił bo przecież zawsze masz "dużo czasu".

A potem gdy cudem przebrnąłeś przez owo intro, zamiast trafić na informację o korzyściach jakie odniesiesz z zakupu poszukiwanego przez Ciebie produktu trafiłeś na bombardowanie informacjami o firmie i jej historii.

A Ty w tej chwili chciałeś dowiedzieć się tylko o produkcie, o tym co będziesz miał z jego posiadania i jeśli ta informacja przekona Cię, chciałeś go w wygodny sposób kupić. Bez zbędnego wczytywania się w to, że firma, która go Tobie oferuje jest najwspanialsza, pierwsza, jest liderem itd.


Jeśli ich produkt zainteresowałby Ciebie na tyle żeby go kupić, zapewne sam odnalazłbyś informację O FIRMIE aby ją przeczytać!


Swoją drogą ciekawe, czy ktoś w firmach posiadających takie strony www sprawdza ilu klientów codziennie odchodzi "spod ich drzwi". Pewnie nie mają o tym nawet pojęcia. W przeciwnym wypadku firmy takie nigdy nie pozwoliliby sobie aby w tak nieprzemyślany i lekkomyślny sposób zniechęcać klientów.

Problemem są także ludzie, którzy profesjonalnie zajmują się tworzeniem stron www. Bardzo często zdarza się, ze nie mają oni pojęcia o skutecznych strategiach i marketingu w internecie. Wydaje im się, że jedynie znajomość tworzenia kodu źródłowego i wyglądu graficznego dla serwisów www w różnych aplikacjach i językach programowania robi z nich specjalistów od skutecznych stron www.


Takie podejście do internetu jest tragiczne, gdyż firmy są naciągane na ogromne kwoty, a korzyści z tak stworzonych stron www są mierne.


Dlatego właśnie musisz wiedzieć, że nie wystarczy mieć wspaniałą kolorową stronę internetową z wodotryskami aby Twoja firma dzięki temu zarabiała fortunę.

Musisz poznać specyficzne internetowe strategie, skuteczne techniki marketingowe i psychologię funkcjonowania tego najpotężniejszego z mediów, abyś pozbył się na zawsze nieufności i respektu wobec internetu.


Aby internet nareszcie zaczął pracować także dla Twojej firmy i przynosił Ci zyski.
---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Jak Napisać Ofertę firmy i zdobyć 1000 klientów?

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co ma wspólnego internet i centrum handlowe?

Co ma wspólnego internet i centrum handlowe?

Autorem artykułu jest Łukasz Stokłosa


Wielu przedsiębiorców posiadających już strony www automatycznie kwalifikuje wszystkich którzy weszli na główną stronę ich firmy jako odwiedzających. Wielu przedsiębiorców posiadających już strony www automatycznie kwalifikuje wszystkich którzy weszli na główną stronę ich firmy jako odwiedzających.

Czy będąc w centrum handlowym widziałeś aby w witrynach obecnych tam sklepów były liczniki, które zliczają wszystkich którzy choćby na moment zatrzymali się przed oknem wystawy?

Niektórzy tylko zerkną na wstawione tam rzeczy inni popędzą dalej, zajęci swoimi sprawami. A tylko część z tych osób wejdzie do środka i być może zostanie klientami.

Jak widzisz strona www Twojej firmy jest tym samym w internecie, co witryna wystawowa sklepu w centrum handlowym, przed którą przemieszczają się tysiące ludzi. Ci którzy się przed nią zatrzymują, nie są jeszcze Twoimi klientami. W tej chwili są to tylko gapie, których możesz zamienić na swoich klientów stosując skuteczne techniki marketingowe.

Dlatego musisz zapamiętać, że dla tych tysięcy internetowych "przechodniów" ważny jest nie tyle wizualny wygląd Twojej strony www ale też jej psychologia i strategia marketingowa.

Zapamiętaj, że tak jak w świecie materialnym w internecie także musisz uchwycić uwagę "przechodnia" aby następnie przeistoczyć go w klienta.

Masz na to kilkanaście sekund aby wpłynąć na emocje czytającego prezentację na stronie głównej Twojej firmy.

To właśnie w internecie Twój nagłówek i zamieszczony pod nim tekst musi odwołać się do emocji klienta oraz musi podkreślić korzyści wynikające z usługi lub posiadania danego produktu.

Nie wiem, czy już zauważyłeś, że świadomie korzystając ze skutecznych strategii marketingowych możesz kierować tym, co dzieje się w umyśle potencjalnego klienta, wykorzystując mechanizmy, o których istnieniu w ogóle nie zdaje sobie on sprawy.

Nie wiem także, czy już jesteś całkowicie świadomy tego, że można w łatwy sposób nauczyć się tych technik i dzięki temu szybko zwiększyć zyski firmy. ---

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Zastosuj Ukryte Strategie Marketingowe i zwiększ sprzedaż firmy

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Słuchać prawdziwie...

Słuchać prawdziwie...

Autorem artykułu jest Ewelina Daniła


Jest oczywiste, że jeśli masz słabe umiejętności komunikacji (co odnosi się również do aktywnego słuchania) Twoja efektywność będzie znacznie obniżona, ponieważ brakowało Ci będzie narzędzi potrzebnych do skutecznego wywierania wpływu, negocjacji i perswazji czyli tego wszystkiego, co musisz mieć, by osiągnąć sukces. Nie ma żadnej cudownej recepty na skuteczną rozmowę w interesach… bardzo ważne jest poświęcenie wyłącznej uwagi rozmówcy. Nic nie schlebia nam bardziej niż to. Były rektor Harvardu Charles W. Eliot

Jest oczywiste, że jeśli masz słabe umiejętności komunikacji (co odnosi się również do aktywnego słuchania) Twoja efektywność będzie znacznie obniżona, ponieważ brakowało Ci będzie narzędzi potrzebnych do skutecznego wywierania wpływu, negocjacji i perswazji czyli tego wszystkiego, co musisz mieć, by osiągnąć sukces.

W związku z powyższym musisz nauczyć się aktywnego słuchania, by zrozumieć drugą osobę (Twojego Klienta w przypadku, gdy prowadzisz własną firmę), by jak najszybciej domyślić się czego ona oczekuje od Ciebie oraz by uniknąć nieporozumień.

Kiedy słuchasz innych, słuchaj nie tylko słów, ale również działań. Słuchaj nawet braku słów i braku działań. Usłysz ciszę, brak ruchu. To również coś znaczy. Mówienie nigdy nie jest niewinne; zawsze coś odkrywa lub ukrywa. Czasami mówienie więcej ukrywa niż odkrywa. Dudley Lynch, David Neenan

Poniżej kilka rad jak poprawić zdolność aktywnego słuchania

1.Zacznij od zrozumienia jaki jest Twój styl komunikowania się
To pomoże Ci wywołać odpowiednie wrażenie na innych. Postaraj się zauważyć jak inni Cię odbierają. Dopasuj się do każdego w komunikacji. Nie znaczy to, że masz udawać i nie być sobą, po prostu wykorzystaj swoją osobowość w każdym kontakcie inaczej. Jeśli Twój klient jest spokojnym, opanowanym i statecznym człowiekiem nie pokazuj mu za wszelką cenę, jaki Ty masz ognisty temperament. Oczywiście entuzjazm jest bardzo ważny ale zbyt wyeksponowany może razić tego typu klienta.

2.Bądź aktywnym słuchaczem
Ludzie mówiąc używają 100 do 175 słów na minutę. Aktywny słuchacz może odbierać od 600 do 800 słów na minutę. Aktywne słuchanie polega na zadawaniu sobie pytań: dlaczego on to mówi, jaki ma cel, jak rozwiązać ten problem, zobaczyć jak mówiąca osoba się czuje itd.
Ćwicz aktywne słuchanie poprzez np. powtarzanie sobie w myślach głównego wątku wypowiedzi Twojego rozmówcy.

3.Używaj mowy ciała inteligentnie

Słowa mniej znaczą od tego w jaki sposób Twoje ciało przekazuje treści. Bądź tego świadomy przy każdej rozmowie. Mowa ciała świetnie pokazuje czy naprawdę słuchasz swojego partnera czy myślisz o zupełnie czymś innym

4.Parafraza czyli zareaguj na wypowiedź!

Pamiętaj! Nie zawsze to co Ty słyszysz jest tym, co ktoś powiedział! Nasze osobiste przeżycia, uczucia, wierzenia i osądy mogą zniekształcić treść wypowiedzi rozmówcy. Powtarzaj wypowiedzi rozmówcy swoimi słowami (przynajmniej w tych najważniejszych kwestiach), by upewnić się, że dobrze zrozumiałeś



Dobry słuchacz:
1. jest świadomy wszystkich znaków jakie przekazuje mu rozmówca (ton głosu, akcent, postawa ciała)
2. słucha umysłem, sercem i duszą
3. słucha informacji zawartych nie tylko w słowach ale także w kontekście
4. jest świadomy własnych uczuć wywołanych poprzez słowa rozmówcy

W których z tych punktów jesteś mocny, w których najsłabszy???

Co jeszcze cechuje dobrego słuchacza?
1. zachęcanie do dalszej rozmowy frazami typu: „No i co jeszcze?”. „Mów dalej”
2. zadawanie pytań prowadzących do dokładniejszej precyzji tego, co rozmówca chce nam przekazać
3. potwierdzaj, że słuchasz np.: „Tak”, „To wszystko jasne”, „Acha”, „Prawda”
4. unikaj całkowitej ciszy


I na koniec pewna pouczająca historyjka, jak to dobrze jest umieć słuchać.

Na pewnym obiedzie Dale Carnegie spotkał sławnego botanika. Rozmowa była fascynująca. Słuchał jak botanik opowiada o egzotycznych roślinach, eksperymentach itp. Kiedy wyszedł, botanik powiedział gospodarzom, że Dale jest bardzo inteligentny i że jest najwspanialszym rozmówcą. A on przecież prawie się nie odzywał! Oto co mówi sam autor książki „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”: „Robiłem tylko jedno: słuchałem z uwagą. I on to czuł. I oczywiście sprawiało mu to przyjemność. Uważne słuchanie jest bowiem największym komplementem dla mówiącego(…) powiedziałem mu, że rozmowa sprawiła mi prawdziwą przyjemność i wiele się dowiedziałem- i tak było. Wyraziłem ubolewanie, iż nie posiadam jego wiedzy- i naprawdę żałuję.(…) tak więc sprawiłem, że uznał mnie za świetnego rozmówcę, choć tak naprawdę byłem jedynie świetnym słuchaczem i tylko od czasu do czasu zachęcałem go do mówienia.”

Ewelina Daniła

Ewelina Daniła- właścicielka firmy Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju.
www.artofbusiness.pl
www.bizneszdusza.blog.onet.pl
---

Ewelina Daniła- właścicielka firmy szkoleniowej Art Of Business zajmującej się szkoleniami biznesowymi jak i z zakresu samorozwoju www.artofbusiness.pl www.bizneszdusza.blog.onet.pl

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl