piątek, 7 marca 2014

Jak utworzyć efektywną reklamę AdWords w Sieci reklamowej Google?

Jak utworzyć efektywną reklamę AdWords w Sieci reklamowej Google?


Autor: Mariusz Gąsiewski


Jak generalnie wiadomo kampanie AdWords kierowane za pomocą słów kluczowych mogą być wyświetlane zarówno w wyszukiwarace Google, Sieci wyszukiwania Google jak również w Sieci partnerskiej. Mechanizm tworzenia kampanii AdWords dla Sieci Partnerskiej jest zupełnie inny od tego stosowanego na wyszukiwarce.


Wynik Jakości reklamy


Czynniki, które wpływają na Wynik Jakości AdWords potrzebny do ustalenia, czy reklama będzie wyświetlana w określonej witrynie sieci partnerskiej, oraz do określenia jej pozycji w tej witrynie:
• Dotychczasowa skuteczność reklamy w danej witrynie i jej podobnych
• Trafność reklam i słów kluczowych w grupie reklam dla witryny
Jakość strony docelowej
• Inne czynniki wpływające na trafność

Dobór słów kluczowych


Dobierając słowa kluczowe na potrzeby kampanii AdWords kierowanej za pomocą słów kluczowych na witryny Sieci partnerskiej należy pamiętać o tym, że:
• Wynik Jakości dla tych reklam jest ustalany na poziomie grupy reklamowej, a nie słowa kluczowego;
• System dobiera strony, na których będzie wyświetlana reklama na podstawie ogólnego wzorca odczytanego z słów kluczowych w obrębie grupy reklamowej;
• Dodając słowa kluczowe warto dodawać zarówno formy liczby pojedynczej i mnogiej;
• Blokowanie wyświetlania reklamy na określonych stronach może być rozwijane poprzez: negatywne słowa kluczowe i negatywne strony reklamowe.

Ze względu na te zależności dobieranie słów kluczowych do grupy reklamowej najlepiej jest tworzyć na bazie niedużej ilości powiązanych ze sobą słów kluczowych (10-30 słów kluczowych). To, na co warto jednak zwrócić uwagę to fakt, iż w tym przypadku nie warto się skupiać na szczegółowych słowach kluczowych, które jak wiadomo bardzo dobrze się sprawdzają na kampaniach na wyszukiwarce.

Bardzo szczegółowe słowa kluczowe (np. stosowanie marek przy produktowych słowach kluczowych) utrudnia systemowi ustalenie odpowiedniego wzorca dla przygotowywanej grupy reklamowej.

Przykład:

Jeżeli tworzymy grupę reklamową, która ma reklamować “wycieczki do grecji” przykładowy zestaw słów kluczowych może wyglądać następująco:
grecja
wycieczki
opinie
grecji
wyjazdy
do grecji
wyspy greckie

Wybór tekstu reklamowego


Reklamy wyświetlane witrynach Sieci Partnerskiej nierzadko mają trochę innych odbiorców niż reklamy wyświetlane na wyszukiwarce. Reklamy w wyszukiwarce trafiają najczęściej do użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają, podczas gdy reklamy w obrębie Sieci Partnerskiej widzą często użytkownicy, którym dopiero trzeba uświadomić ich potrzebę.

Z tego względu reklamy na treści powinny być moim zdaniem trochę bardziej kreatywne od tych wyświetlanych na wyszukiwarce. Powinny zawierać więcej elementów zaciekawiających użytkownika.

Przykład:
Masz już dość tej pogody?
2 tygodnie w Tajlandii za 3675zł
Spędź urlop w słońcu pod palmami!


Reklamy na wyszukiwarce dają odpowiedź na wyszukanie użytkownika, a reklamy w Sieci partnerskiej opisują określoną wartość, więc, aby być skuteczne powinny się wyróżniać z otoczenia i możliwie najszerzej przedstawiać ofertę reklamodawcy.

Autor znanego bloga Marketing w Internecie, kursu Google AdWords, kursu Google Analytics Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mobilne systemy wystawiennicze

mobilne systemy wystawiennicze


Autor: Robert Kiesiak


Mobilne systemy wystawiennicze pojawiły się w Polsce na początku lat 90-tych. Od tego czasu zmieniają się banery, ścianki reklamowe czy stojaki reklamowe. Na rynku wciąż pojawiają się nowe, ciekawe rozwiązania.


Od wielu lat w Polsce prężnie rozwija się rynek dostawców mobilnych systemów wystawienniczych. Jednym z najpopularniejszych narzędzi oprócz stojaków reklamowych są ścianki reklamowe. Na początku (lata 80) na rynku pojawiły się ścianki modułowe takie jak np. Flexiframe. Ścianki te budowane były z ram połączonych konektorami. Wszystkie systemy modułowe różniły się przede wszystkim sposobem łączenia ram. Modułowe systemy wystawiennicze mają mocną pozycję na rynku do dzisiaj mimo pojawienia się nowszych form przekazu reklamy wizualnej.

Kolejnymi chronologicznie mobilnymi ściankami reklamowymi stały się banery automatycznie rolowane (rollup'y, rollbanery). Pojawiły się na rynku w latach 90 tych i do dziś są najpopularniejszym medium reklamowych. Stojaki RollUp doczekały się wielu modyfikacji. Występują w wersji jednostronnej jak i dwustronnej. Roll-up'y stosuje się także do budowy ścianek poprzez ustawienie kilku banerów obok siebie. Największe z pojedynczych rollbanerów maja nawet 4,5 metra kwadratowego powierzchni (np. BannerUp Big Plus).

Rollbanery były na początku narzędziami drogimi dlatego na rynku pojawiły się stojaki banerowe. Spełniają one podobną funkcję co roll-up'y, nie posiadają natomiast mechanizmu zwijającego grafikę ani kasety. Stojaki banerowe wykorzystywane są głównie do prezentacji grafiki reklamowej w stałej ekspozycji. Ideą rollbanerów jest możliwość przenoszenia ich w wiele miejsc. Mechanizm rolujący pozwala na szybkie rozstawienie i zwinięcie banera. Grafika reklamowa po zwinięciu chowa się do metalowej kasety i stanowi jej ochronę na czas transportu i składowania.

Najnowszymi rozwiązaniami wśród mobilnych systemów wystawienniczych są ścianki PopUp. W porównaniu do ścianek banerowych i panelowych ścianki PopUp nie posiadają widocznych podziałów na grafice. Panele graficzne trzymają się konstrukcji za pomocą taśm magnetycznych. Tego typu ścianki zobaczyć możemy w tle wszystkich konferencji prasowych firm czy polityków. Najnowszym rodzajem ścianek PopUp są ścianki STRETCH – drukowane na jednym wielkim kawałku materiału.
Scandinavia Display Systems Int. jest prekursorem na polskim rynku mobilnych systemów wystawienniczych. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy Twoja witryna zachęca do eksploracji?

Czy Twoja witryna zachęca do eksploracji?


Autor: Bartłomiej Dymecki


Dobry serwis internetowy musi spełniać szereg kryteriów. Dla mnie jedno z nich to “zachęta do eksploracji”. Czy strona zachęca do tego, aby zagłębiać się w jej treść? Czy obcowanie z nią to forma internetowej przygody czy raczej powolne przedzieranie się przez trudny do przebycia gąszcz, który na dodatek jest niezwykle monotonny?


Serwis powinien wzbudzać zainteresowanie, chęć zagłębiania się w jego zakamarki. Chyba “eksploracja” jest więc tutaj dobrym określeniem.

A w jaki sposób można tworzyć wrażenie odbywania wirtualnej przygody? Ja widzę co najmniej kilka elementów:

* Budowa społeczności. Warto pomyśleć o takich elementach, jak wygodny w użyciu system komentarzy czy forum dyskusyjne. Nie trzeba od razu tworzyć bardzo zaawansowanych funkcji rodem z portali społecznościowych. Wystarczy nawet kilka prostych funkcjonalności, które będą stymulować tworzenie się społeczności i sprawiać odpowiednie wrażenie na odwiedzających.
* Różnorodność formy. Dzisiaj dobrze jest nie ograniczać się jedynie do tekstu. Ilustracje, nagrania wideo i podcasty zapewnią serwisowi odpowiednie zróżnicowanie, co zapobiegnie monotonii. Także artykuły warto publikować w różnych formułach - poradniki, felietony, czasem teksty dłuższe, a czasem krótsze.
* Częste aktualizacje. Witryna nie może popaść w stagnacje. Coś musi się na niej dziać. Martwa witryna, choćby jej archiwum było fascynujące, nie zachęca do eksploracji.
* Dostęp do starszych treści. Koniecznie powinieneś zapewnić łatwy dostęp do starszych treści. Archiwum musi być przejrzyste. Jego struktura powinna być prosta do zrozumienia. Kategorie muszą być logiczne i nie powinno ich być zbyt wielu. Pamiętaj, że zbyt duża liczba kliknięć potrzebnych do dotarcia do starszych treści skutecznie do tego zniechęca.
* Dostarcz to, czego nie dostarcza konkurencja. Zapewnienie treści, której nie dostarcza konkurencja będzie dobrą zachęta do obcowania z serwisem. Co to może być? Np. elitarne treści, których nikt inny nie zdobędzie, materiały o wyższym poziomie merytorycznym, świeże aktualności.

Jest jedna metoda zachęcania do eksploracji, której zdecydowanie nie polecam: komplikowanie serwisu :-) Są osoby, którym wydaje się, że pogmatwany serwis sprawi, że użytkownik spędzi na nim więcej czasu. Jeżeli szuka konkretnej informacji, to tak się może stać. Jednak możemy zapomnieć o dobrowolnej eksploracji, o pozytywnych skojarzeniach i tak dalej. Jest to więc zdecydowanie zła droga.

Czy jeszcze coś może sprawić, że użytkownik chętnie będzie zagłębiać się w zakamarki serwisu? Zapraszam do dzielenia się uwagami w komentarzach.

Bartłomiej Dymecki na co dzień zajmuje się usability, UX, analityką webową i optymalizacją serwisów internetowych. Prowadzi blog na temat user experience.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocja samorządów

Promocja samorządów


Autor: Robert Kiesiak


Promocja samorządów wymaga stosowania odpowiednich narzędzi. Wyjeżdżając na targi czy konferencje oprócz ulotek, gadżetów warto zadbać o odpowiednie stoisko.


Promocja samorządów wymaga stosowania odpowiednich narzędzi. Wyjeżdżając na targi czy konferencje oprócz ulotek, gadżetów warto zadbać o odpowiednie stoisko. Wielkość i charakter takiego stoiska zależy od ilości wykupionego miejsca oraz od ogólnych założeń promocji gminy czy miasta.

Od kiedy samorządy walczą o nowych inwestorów oraz turystów rośnie rola promocji bezpośredniej. Dostępne na rynku systemy wystawiennicze pozwalają na tworzenie różnorodnych stoisk targowych czy promocyjnych. Osoby odpowiedzialne za przygotowanie do imprez promocyjnych stają przed trudnym wyborem wyboru zestawu promocyjnego. Od dokonania trafnego wyboru czy to małej ścianki czy też dużego stoiska zależy estetyka i trwałość systemu. Dobra ścianka reklamowa czy też zestaw prezentacyjny może służyć przez kilka lat i być wykorzystywana na wielu imprezach promocji samorządów. W razie potrzeby zestaw prezentacyjny wyposażony może być w kilka zestawów grafik (np. kilka wersji językowych do wykorzystania na targach w różnych państwach). Systemy wystawiennicze najlepszych producentów posiadają od kilku do nawet 10 lat gwarancji.

Oprócz jakości samych elementów systemów przy wyborze dostawcy ważne jest szeroki asortyment dodatkowych akcesoriów (oświetlenie, uchwyty na ulotki,...) oraz toreb i kufrów transportowych. Z uwagi na konieczność przemieszczania się z systemami na różne imprezy targowe, konferencje czy sympozja mobilne systemy wystawiennicze powinny po złożeniu zajmować możliwie mało miejsca i być dobrze zabezpieczone. Produkowane obecnie systemy typu PopUp wyposażane są w kufry transportowe. Pełnią one także rolę bardzo estetycznych lad prezentacyjnych. Dzięki zastosowaniu kufrów czy toreb transportowych na kółkach kompletny zestaw prezentacyjny mieści się w samochodzie osobowym i może być rozłożony w kilka minut.
Scandinavia Display Systems Int. jest generalnym i wyłącznym importerem na Polskę systemów wystawienniczych szwedzkiej firmy Mark Bric. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Poznaj dobry marketing licencyjny

Poznaj dobry marketing licencyjny


Autor: Bartosz Dolinkiewicz


Wszystko, co powinieneś wiedzieć o możliwości zarabiania dużych pieniędzy.


W marketingu licencyjnym mamy do czynienia z dwiema stronami. Jest licencjodawca i licencjobiorca. Pierwszy z nich wprowadza na rynek swoją usługę lub produkt. Buduje swoją markę i pozycję. Do tego drugiego należy dobre wykorzystanie wszystkiego, co już wniósł licencjodawca. Licencjobiorca uzyskuje prawo (licencję) na przejęcie pełnej, sprawdzonej na rynku koncepcji przedsiębiorstwa oraz wszystkich płynących z tego korzyści w celu stworzenia własnej, przynoszącej zyski działalności gospodarczej.
Miasto internetowe StoreForYou zaprasza wszystkich chętnych, odważnych, a przede wszystkim przedsiębiorczych ludzi do propagowania marketingu licencyjnego. Można zostać partnerem licencyjnym z prawem do robienia tańszych zakupów na własny użytek lub propagowania tej idei wśród innych konsumentów i czerpania z tego korzyści materialnych.

Miasto internetowe działa wg koncepcji win-win, czyli każdy wygrywa. Konsumenci korzystający z internetowych witryn licencjobiorców mogą robić tańsze zakupy on-line (za każdym razem udzielana jest nagroda pieniężna w formie rabatu zwrotnego); partnerzy licencyjni pozyskują nowych klientów oraz nowych licencjobiorców, przez co mogą zbudować sobie bardzo wysokie dochody.

Na czym można zarabiać?

Można zarabiać na obrotach
. Promują Państwo swoją domenę z podpiętą Internetową Galerią Handlową, pozyskują w ten sposób Klientów i otrzymują wynagrodzenie za dokonane zakupy, czyli część prowizji z nagrody pieniężnej wg klucza podziału (10% przy licencji konsumenckiej, 15% przy Mini-licencji, i do 46,5% będąc posiadaczem licencji profesjonalnej). Dodatkowo otrzymuje się 3,32 zł za pierwszy zakup nowego Klienta.

Można zarabiać na sprzedaży sublicencji. Jeżeli jest się posiadaczem Mini-licencji, to premia wynosi maksymalnie 324,44 zł; przy licencji profesjonalnej - maksymalne wynagrodzenie od sprzedaży sublicencji wynosi 1.307,63 zł.

Można zarabiać na obrotach swoich oddziałów. Jeżeli sprzedadzą Państwo sublicencję, to licencjobiorca automatycznie wchodzi w Państwa struktury sprzedażowe - będzie Państwa wirtualnym oddziałem, z którego obrotów również będą czerpać Państwo korzyści.

Można zarabiać na wprowadzaniu nowych produkto- i usługodawców. Każdy partner licencyjny, dzięki któremu dołączy do Galerii Handlowej nowy e-sklep, zawsze od każdej transakcji będzie otrzymywać 5% z połowy nagrody pieniężnej. Nie jest istotne gdzie Klient dokona zakupu - czy poprzez Państwa domenę, czy innego licencjobiorcy - prowizja należy się Państwu.

Są 3 modele licencji: konsumencka 490 zł, mini 990 zł, oraz profesjonalna 5.270 zł.

Państwa przyszłe dochody, poprzez swoją własną Galerię, zależą głównie od tego, jaki model licencji zostanie wybrany.
Podoba Ci się pomysł na pasywne zarabianie dużych pieniędzy? Poznaj więcej sposobów. Szczegółowe informacje znajdziesz tu: http://ezhome.eu/zaproszenie_do_wspolpracy.html Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.