piątek, 19 września 2014

10 elementów sprawiających, że Twoja marka będzie zapamiętana

10 elementów sprawiających, że Twoja marka będzie zapamiętana.


Autor: Łukasz Schab


Jest wiele czynników, które powodują, że marki są w stanie przetrwać i rozwijać się przez lata obecności na rynku. Odpierają ataki konkurencji w swoich okopach i pozostają w doskonałych relacjach z klientami, od czasu do czasu ruszając na wojnę, która ma im przynieść nowe tereny.


Jest wiele czynników, które powodują, że marki są w stanie przetrwać i rozwijać się przez lata obecności na rynku. Odpierają ataki konkurencji w swoich okopach i pozostają w doskonałych relacjach z klientami, od czasu do czasu ruszając na wojnę, która ma im przynieść nowe tereny.

1. Osobista relacja z klientami.

Nikt nie lubi być traktowany, jako jeden z wielu, również Twoi klienci nie lubią gdy traktujesz ich przedmiotowo. Nie ważne czy jesteś masowym producentem czy wytwórcą unikalnych produktów, wszędzie osobisty kontakt z klientem jest równie ważny. Bez tego, będziesz tylko jednym z wielu sprzedawców, którzy oferują identyczne produkty.

Dzięki nawiązaniu osobistego kontaktu będziesz mógł mimo wyższych cen i braku wszystkich możliwych dodatków do produktu, zdobywać i utrzymać nowych klientów.

2. Wartości.

Wiele kartek zapisano wartościami, jakimi kierują się marki. Są wśród nich: innowacyjność, uczciwość, nastawianie na indywidualny kontakt z klientem, profesjonalizm … itd. itd.

Jednak napisanie tego na własnej stronie internetowej a trzymanie się tych wartości w codziennym biznesowym życiu, to dwie zupełnie różne sprawy. Wartości musisz trzymać się w każdej sytuacji, w jakiej znajdziesz się Ty i Twoja firma.

Jeszcze ważniejsze jest przekazanie wartości firmy jej pracownikom. To oni ją budują i są jej najcenniejszym kapitałem, jeśli nie będą pracować zgodnie z głoszonymi przez Twoją firmę zasadami zaczniesz tracić klientów.

Klienci odejdą, ponieważ nie będą widzieli związku między obietnicami, jakie dajesz, a zachowaniem Twoich pracowników. Nie wahaj się zwolnić ludzi, którzy nie działają zgodnie z waszymi wartościami, nawet, jeśli ciężko pracują i osiągają zadowalające wyniki. Wartości są kluczem do pozyskania zaufania klienta, nikt w Twojej firmie nie może działać przeciwko nim

3. Kluczowe przesłanie.

Jeśli nie umiesz opowiedzieć w kilku słowach, czym się zajmujesz i dlaczego właśnie u Ciebie powinienem dokonać zakupu, wtedy nie różnisz się w moich oczach od tysięcy innych podobnych firm.

Kluczowe przesłanie powinno wspierać markę firmy. Jest ona biznesową twarzą, jaką pokazujesz całemu światu. Odnosi się to nie tylko do rynku, na którym działasz, ale do każdej z osób, które zapoznają się z komunikatem marketingowym stworzonym przez Twoją firmę.

4. Stałość.

Szczególnie dzisiaj w czasie, gdy rynki ogrania kryzys, sprawianie wrażenia niestałości jest strzałem w własną stopę. Klienci nie lubią być zaskakiwani, gdy zaczynają się wiązać z marką to robią to, ponieważ wierzą w jej misję, identyfikują się z jej wartościami, cenią obsługę jakiej doświadczają, zgadzają się z polityką firmy, oraz chcą należeć do grupy, która już korzysta z możliwości jakie daje marka.

Jeśli elementy które składają się na ogólny obraz marki zaczynają się nagle zmieniać, wpłynie to znacząco na zaufanie klientów i w ostatecznym rozrachunku na dokonanie przez nich zakupu. Jak wpłynie? Zaufanie drastycznie spadnie a dotychczasowi kliencie zaczną przechodzić do konkurencji.

5. Społeczność.

Grupa osób, która korzysta z jednej marki i pozostaje w stałym kontakcie z sobą jest ogromną siłą. Twoi ambasadorzy mają duży wpływ na swoje najbliższe otoczenie, przekazują mu nasze informacje oraz zachęcają do korzystania z naszych produktów. Czasami robią to w sposób zupełnie świadomy np. poprzez dyskusję na nasz temat na jednym z forów internetowych, czasami działają mniej bezpośrednio np. poprzez korzystnie z iPoda który jest widoczny dla innych osób.

Internet to potężne narzędzie, które umożliwia kontakty takich osób. Zadziwiające jest więc, jak wiele firm nie tworzy własnych internetowych społeczności klientów. Narzędzia, które to umożliwiają są na wyciągnięcie ręki.

Społeczność marki jest również pierwszym odbiorcą i komentatorem nowych produktów. Będą oni pierwszymi osobami, które zgłoszę z zauważonymi ewentualnymi błędami lub usterkami. Dzięki temu będziesz mógł natychmiast naprawić błąd i nadal się rozwijać. Przy okazji nie zapomnij podziękować klientom za przekazane przez nich uwagi i pokaż jak wpłynęły na Twój produkt.

6. Pasja.

Pasji nie możesz się nauczyć, musisz ją czuć. Tak samo muszą ją czuć Twoi pracownicy oraz ostatecznie musi ona zostać przekazana Twoim klientom.

Jest to pewne nieuchwytne uczucie, że to, co robisz jest ważne i zmienia na lepsze życie Twoich współpracowników i klientów.

Jej przejawem jest uśmiech na twarzy Twoich pracowników podczas rozmów z Klientami, widać ją przy tworzeniu nowych produktów, dostrzegasz ją podczas tworzenia strategii dla Twojej firmy, widzisz podczas wspólnego szukanie najlepsze rozwiązania dla Twojego klienta.

Chcesz być ciągle lepszy zarówno dla siebie jak i dla Twoich klientów. Prawdziwa marka jest odbiciem tej pasji.

Jak ją uzyskać? Nie ma na to formuły, nawet, jeśli ciągle odnosisz sukcesy możesz stracić pasję i zniknąć z rynku a gdy ponosisz porażki może zacząć cię to motywować do lepszej pracy w przyszłości.

7. Różnica.

Nigdy nie staraj się być podobny do Twojej konkurencji. To, co robisz i co oferujesz powinno być wyjątkowe. Wśród tłumu innych podobnych marek, Twoja marka powinna być jak oaza na pustynni, miejscem, w którym klienci zaspokoją pragnienie.

Ciągle podkreślają tą równicę w trakcie każdego kontaktu z osobami, które są zainteresowani Twoimi produktami. Każda reklama, każda oferta, każda strona internetowa, każdy materiał prasowy musi podkreślać Tą różnicę. To właśnie dzięki niej zaistniejesz w głowach klientów i pozostaniesz Tam na dłużej.

Wyróżnij się, albo zgiń.

8. Pracownicy.

Jeśli Twoi pracownicy nie są przekonani do marki, jak zamierzasz przekonać do niej klientów. Jak dla mnie wygląda to jedno z bardzo trudnych zadań.

Ułatw sobie pracę i zacznij angażować pracowników w promocję marki.

9. Cel.

Wyznaczanie celów, jakie chcesz osiągnąć zawsze pomaga. Wyznaczanie celu, jaki chcesz osiągnąć przy tworzeniu i rozwoju marki nie należy do wyjątków.

Wiedząc, dokąd zmierzasz oraz jak w przyszłości będzie wyglądać Twoja marka znacznie ułatwi Ci znalezienie się w tym miejscu. Jeśli myślisz, że masz wyraźny cel w Twojej głowie to nie masz żadnego celu. Aby go osiągnąć potrzebujesz zaangażowania pracowników, nie dostaniesz go jeśli nie będą wiedzieć dokąd dąży Twoja marka.

Pamiętaj, że w osiąganiu celów pomaga podejmowanie odpowiednich działań, przy korzystaniu z dostępnych środków oraz pozostałego czasu.

10. Badanie rezultatów.

Nikt nie jest nieomylny. Ty również. Dlatego działania, które podejmiesz żeby komunikować się z klientami nie zawsze odniosą skutek.

Jeśli jednak będziesz ciągle prowadził identyczne działania i nie będzie badał ich rezultatów skazujesz się na marnowanie środków oraz zaprzepaszczenie nowych możliwości rozwoju marki.

Nie każde działanie, które w przeszłości przynosiło bardzo dobre rezultaty będzie to robiło ciągle, warto wiedzieć, kiedy nastąpi spadek skuteczności i odpowiednio na niego zareagować.


Łukasz Schab – Doradca Strategiczny, autor www.marketingaudit.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Biznes zdrowia - wellness

Biznes zdrowia - wellness


Autor: Adam Keller2


Dlaczego miliony ludzi na całym świecie przyjmują aktywną postawę i odpowiedzialność za własne samopoczucie, zdrowie i życie? Jak zwykły człowiek może finansowo skorzystać na ogólnoświatowej tendencji?


Czy Ty także cenisz sobie zdrowie i dobre samopoczucie?
Przekonanie z jakim odpowiesz na to pytanie zapewne będzie zależało od Twojego aktualnego stanu zdrowia (i będzie do niego odwrotnie proporcjonalne). Paradoksalnie Twoje przeświadczenie o wartości zdrowia będzie tym większe im mniej go masz, a Twoja mądrość w tym zakresie będzie tym głębsza im bardziej zdasz sobie sprawę z faktu, że Twoja kondycja zdrowotna zależy przede wszystkim od Ciebie.

Twój wybór – Twój biznes

Wszyscy znamy podstawowe składniki przepisu na zachowanie zdrowia. Ju od kilku dziesiątek lat jesteśmy przecież uświadamiani o znaczeniu diety bogatej w warzywa i owoce, o dobrodziejstwach płynących z umiarkowanego wysiłku fizycznego, o szkodliwości używek i stresu, itp.

Jednocześnie jesteśmy omotani reklamami przyjemności jakie płyną ... z używek, ... leniuchowania, ... folgowania zachciankom, ... . Stres nasz powszedni dostajemy gratis.
Przecież wystarczy jedna pigułka, albo inny cudowny środek i dobre samopoczucie powróci (?).
Jednak najgorsze, choć nieuświadamiane, jest zaszczepiane przy okazji przekonanie, że nasze zdrowie i samopoczucie nie zależy od nas, że zależy od lekarza, farmaceuty, albo jeszcze innego specjalisty, od programów rządowych, kondycji szpitali czy wręcz od jakiejś pastylki.

Żyjemy w czasach bardzo łatwego dostępu do informacji. Dzięki internetowi błyskawicznie i praktycznie za darmo możemy poznawać dowolne zagadnienia i punkty widzenia. Możemy wybrać model zachowań najbardziej nam odpowiadający. Wcześniej możemy sprawdzić jak ten model zadziałał dla innych.

Dostępnych opcji jest wiele. Zasadniczy wybór dotyczy jednak kwestii odpowiedzialności: albo uznasz, że Twoje zdrowie zależy głównie od Ciebie, albo będziesz obwiniał okoliczności.

Zła wiadomość brzmi: brak wyboru też jest wyborem - wyborem dryfowania pomiędzy przypadkowymi działaniami w nurcie danych i prognoz statystycznych dotyczących zachorowalności i śmiertelności, które ktoś wypełni. Pasuje tutaj jak ulał powiedzonko: ''na coś przecież trzeba umrzeć''.

Twoje zdrowie – Twój biznes.

Według WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) do bycia zdrowym potrzebny jest dobrostan fizyczny, psychiczny, umysłowy i społeczny. Taki stan oddaje angielskie słowo: wellness – mieć się dobrze i czuć się dobrze.
Wellness oznacza coś więcej niż brak choroby. Do osiągnięcia takiego stanu potrzebne jest zaangażowanie zanim choroba się pojawi. Potrzebne jest wykonywanie tego, co według najlepszej osiągalnej wiedzy należy robić, aby zachować zdrowie i dobre samopoczucie tak długo jak to możliwe. Bycie wellness oznacza także poczucie własnej wartości, przydatności w społeczeństwie i radzenie sobie z ekonomicznymi aspektami życia.
Wybierając dobre zdrowie, dobre samopoczucie, wysoką jakość oraz długość życia przygotuj się na starcie z samym sobą, z własnymi nawykami i chęcią natychmiastowego odczuwania przyjemności. Stawka jest wysoka i walka może być zacięta.

Twoja inicjatywa – Twój biznes.
Dobra wiadomość: już miliony ludzi na całym świecie dostrzegły zależność pomiędzy nawykami tworzącymi styl życia i jego jakością. Ten trend zachęca coraz większe rzesze ludzi do przyjęcia aktywnej postawy i odpowiedzialności za własne samopoczucie, zdrowie i życie.
Ciągle przybywa ludzi myślących, wyciągających wnioski i przewidujących. Ludzi będących w opozycji do często bezskutecznych poczynań medycyny wobec wyzwań współczesnej cywilizacji.
Coraz więcej osób docenia ekologiczną żywność, suplementy diety, korzysta z masażu, fitness, ośrodków SPA, salonów kosmetycznych, relaksuje się jazdą konną, rowerową, wędrówkami pieszymi, ... . Pomysłów i możliwości jest wiele.
Gdy pojawia się potrzeba, którą można zaspokoić dostarczając towar lub usługę, pojawia się też szansa dla ludzi przedsiębiorczych. Trend wellness jest ogólnoświatowy, ale jego przejawy doskonale widać tuż obok, po sąsiedzku. Placówki wellness (mimo, że rzadko tak się nazywają) wyrastają wokół jak grzyby po deszczu. Wszystkie mają wspólny cel: dostarczyć dobre samopoczucie i zdrowie.

Twoja decyzja – Twój biznes.

Prognozy są jednoznaczne: obroty i zyski w branży wellness rosną i będą rosły. Na tego rodzaju potrzeby jak i szereg im pokrewnych, wydajesz i będziesz wydawać coraz więcej pieniędzy.
Czy nie byłoby inteligentne, gdyby ten trend połączyć z własną przedsiębiorczością i w opariu o to zbudować dochodowe przedsięwzięcie?
Tworząc swój biznes marzeń zadbaj by posiadał możliwie wiele atrybutów idealnego biznesu:
• zgodny z prawem i etyczny;
• wysoce dochodowy;
• oparty na prostym, łatwym do powtórzenia wzorcu;
• dostarczający produkt o ciągłym zapotrzebowaniu, zużywający się;
• dysponujący unikatowym produktem trudnym, a nawet niemożliwym do skopiowania przez konkurencję;
• nakierowany na zaspokojenie potrzeb jak największej liczby osób w sąsiedztwie, w Twojej miejscowości, w Twoim kraju, na kontynencie, tzn. posiadający ogromny potencjał rynkowy;
• nie wymagający zatrudniania ludzi;
• o małych nakładach finansowych i jak najniższych kosztach stałych;
• możliwy do przeniesienia w dowolne miejsce w dowolnym momencie;
• rozwijający intelektualnie i emocjonalnie;
• łatwy do sprzedania, albo przekazania (np. w spadku) i mogący funkcjonować bez Twojego fizycznego udziału.

Adam Keller

Flawonoidy - bioaktywni przyjaciele http://www.bio-flavonoids.eu Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kryzys gospodarczy a reklama internetowa

Kryzys gospodarczy a reklama internetowa.


Autor: Paweł Kądzielawski


Jak kryzys gospodarczy wpłynie na reklamę internetową. Czego możemy się spodziewać, czy czeka nas rewolucja w reklamie internetowej?


Czy kryzys gospodarczy wpłynie na wydatki na reklamę internetową? Niewątpliwie tak, a w jakim stopniu to czas pokaże. Już dziś część firm ogranicza wydatki na marketing, nie angażuje się finansowo w akcje charytatywne, ogranicza nakłady na nowe kampanie promocyjne. Jednak z drugiej strony „reklama dźwignią handlu” i bez niej nie będzie łatwo realizować cele sprzedażowe. Jak zatem zostaną pogodzone plany sprzedaży ze zmniejszającymi się budżetami promocyjnymi?

Rozwiązaniem problemu wydaje się przeniesienie okrojonych nakładów na marketing w rejony promocji o znacznym stopniu skuteczności. Powodzenie będą miały te działania promocyjne, które z założenia przyniosą realny i znaczny wzrost wartości sprzedaży, lub będą uniezależniać w dłuższej perspektywie czasu markę od kosztownych form reklamy. W takim założeniu można przypuszczać, że wiele działań przesunie się jeszcze bardziej w kierunku sieci Internet. W szczególności tych działań, które pozwolą na szybkie zbudowanie relacji z klientem i pozytywnego wizerunku. Do czego zatem będą się sprowadzać działania promocyjne Anno Domini KRYZYS?

Budowanie własnych baz adresów e-mail to jeden ze sposobów uniezależnienia się od kosztowych kampanii mailowych. Posiadając bazę 100 000, 200 000 czy nawet 500 000 adresów e-mail, których właściciele wyrazili zgodę na otrzymywanie od nas informacji, w znacznym stopniu ogranicza nam koszty dotarcia z przekazem reklamowym do potencjalnych klientów. Kampanie mailingowe, jeśli nie są odpowiednio targetowane, są średnio skuteczne, jednak gdy posiadamy własną bazę, możemy spodziewać się wysokiego CTR przy jednoczesnym minimalnym CPM. Możemy się zatem spodziewać coraz bardziej agresywnych działań mających na celu zdobywanie zgody na przetwarzanie adresów e-mail. Mogą to być konkursy połączone z promocją sprzedaży, budowanie serwisów społecznościowych wokół marek lub tematyki, czy też korzystanie z serwisów reklamujących same newslettery takich jak http://www.infomail.pl.

Reklama kontekstowa jako ta, która jest najbliżej zrealizowania celu sprzedażowego, będzie rozwijała się znacznie prężniej. Wszelkie działania SEO (pozycjonowanie stron www), linki sponsorowane, czy też programy partnerskie generujące ruch i sprzedaż na witrynach firmowych będą mile widzianą alternatywą dla kosztowych kampanii. Także teksty sponsorowane prawdopodobnie zwiększą swoją popularność.
Zmiana sposobu postrzegania reklamy w Internecie to kolejna rzecz która nas czeka. Firmy zaczną postrzegać niektóre formy reklamy, mam tu na myśli ogólnie pojęte banery, już nie tylko jako formę budowania wizerunku i uzyskania jak największego zasięgu, ale jako element budowania trwalszego związku w potencjalnym klientem. Może to być zmiana tradycyjnego banera w okienko zapisu do newslettera, lub zachęta do innego działania.

Prawdopodobnie wrócą do łask mniej kosztowne, a utrzymujące więź z potencjalnym klientem takie formy reklamy jak tapety, wygaszacze, corkboardy, brandmaty. Jednorazowy wydatek może pracować w przypadku tych form przez dłuższy czas. Być może pojawią się inne gadżety, które będą chętniej pobierane. Tu może wydarzyć się wiele.

Wzrost jakości obsługi to kolejny krok, w którym pójdą firmy. Przy ograniczonym budżecie, każdy pozyskany klient będzie cenniejszy niż w czasie prosperity. Czas kryzysu wymusi zatem wzrost nakładów, lub ich przesunięcie, na podwyższenie jakości obsługi tak w punktach sprzedażowych jak i w witrynach internetowych.

Możemy się także spodziewać nacisku firm na agencje marketingowe w sposobie rozliczania kampanii. O ile do tej pory wycena działań była prosta, to mogą pojawić się zapędy by rozliczać agencje za jej skuteczność. O ile problematyczne mogą być rozliczenia działań outdoorowych i medialnych to rozliczenie kampanii internetowych w ten sposób może okazać się znacznie prostsze. Dla przykładu rozliczeniem kampanii marketingowej mającej na celu zbudowanie bazy adresów e-mail może być wielkość uzyskanej bazy. Za każdy potwierdzony adres firmy będą znacznie bardziej skłonne zapłacić niż za samo przeprowadzenie akcji, której wyniki nie są znane lub rozliczeniem za budowanie serwisu społecznościowego może być ilość jego użytkowników.

Oczywiście pozostaną branże w których nie zauważymy spadku nakładów na reklamę jednak kryzys przyniesie wiele zmian, a w szczególności zmianę struktury wydatków na reklamę w Internecie z budującej wizerunek, na przynoszącą długotrwałe i mierzalne korzyści.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

piątek, 7 marca 2014

Dlaczego podstrona "o firmie" może zapewnić Ci wyższą sprzedaż?

Dlaczego podstrona "o firmie" może zapewnić Ci wyższą sprzedaż?


Autor: Joanna Nowak


Jeżeli chcesz zwiększyć swoje przychody, spraw, żeby potencjalni klienci zaufali Twojej firmie. Pomoże Ci w tym umieszczenie na stronie internetowej dobrze zredagowanej sekcji "o firmie".


Od kogo chętniej kupiłbyś używany samochód? Od najlepszego przyjaciela, który właśnie wymienia go na nowszy model czy od osoby, której adres e-mail znalazłeś w internecie i o której wiesz tylko tyle, że posługuje się pseudonimem "car-fun"?

Bez względu na to, co wybrałeś (choć ciekawa jestem, ile osób w takiej sytuacji wybrałoby nieznajomego) statystyki mówią, że im większe zaufanie ma do sprzedającego potencjalny kupujący, tym większa szansa na sfinalizowanie transakcji. Im więcej pozytywnych rzeczy wie o Twojej firmie Twój potencjalny klient, tym łatwiej będzie Ci go przekonać do zakupu.

Miejscem, gdzie tych informacji o Twojej firmie potencjalny klient zwykle szuka, jest Twoja strona internetowa. Im większa liczba potencjalnych klientów po jej przeczytaniu zyska pewność, że wywiążesz się z wszystkich zobowiązań, dostarczysz produkt lub usługę, jakiego szukają, a ich adresu e-mail nie wykorzystasz do spamowania, tym Twoja strona będzie skuteczniejsza.

Potwierdzają to statystyki.

Prawie wszyscy użytkwonicy internetu ankietowani przez firmę Nielsen Norman Group od 1994 roku, na stronach internetowych chcieli znaleźć informacje o firmie, które pozwolą im ocenić, czy mogą tej firmie zaufać.

To, że informacje o wiarygodności firmy są tak poszukiwane przez klientów może oznaczać, że wiarygodność to wartość, za którą wielu klientów jest skłonnych więcej zapłacić. W postrzeganie firmy jako wiarygodnego gracza warto więc zainwestować.

W przekonaniu potencjalnych klientów o tym, że Twoja firma jest wiarygodna pomoże Ci umieszczenie na stronie internetowej dobrze zredagowanej sekcji "o firmie".

Częsty problem z sekcją "o firmie".

Wiele firm ma w sekcji "o firmie" zdanie podobne do następującego: "Jesteśmy liderem w branży wstawić właściwe słowo świadczącym najwyższej jakości usługi i gwarantującym wysoki poziom obsługi klienta".

Słowa takie jak "lider", "usługi najwyższej jakości" czy "wysoki poziom obsługi klienta" są tak często używane, że przestały brzmieć przekonująco. Są ogólnikowe i nie dostarczają potencjalnym klientom praktycznie żadnych informacji.

Jeżeli chcesz przekonać potencjalnych klientów o wyjątkowości świadczonych przez Ciebie usług napisz, dlaczego klient będzie wyjątkowo zadowolony, jeżeli zrobi zakupy właśnie w Twojej firmie.

O tym, że to właśnie u Ciebie warto kupować trudno przekonać potencjalnych klientów jeżeli, jak w serwisach internetowych wielu firm, informacji jest za mało. Informacje o wysokiej dynamice zatrudnienia, rosnącej powierzchni hal produkcyjnych czy szczególnie niskim wskaźniku reklamacji mogą zdecydować o tym, że ktoś skontaktuje się właśnie z Twoją firmą.

I wreszcie, pamiętaj, że nawet najciekawsze informacje o firmie wciśnięte w zbity blok tekstu nie zachęcą nikogo do czytania. Odpowiednie sformatowanie tekstu do publikacji na stronie internetowej w dużej mierze decyduje o jego skuteczności.

Jeżeli chcesz mieć skuteczną sekcję "o firmie":
 Umieść na stronie hasło reklamowe, które w kilku słowach poinformuje klientów, jakie korzyści odniosą ze współpracy z Twoją firmą.
 W 1-2 zdaniach poinformuj czym zajmuje się Twoja firma.
 Wypunktuj wszystkie fakty, które świadczą o tym, że to właśnie Twojej firmie warto zaufać.
 Wybierz najistotniejsze elementy, które składają się na Twoją przewagę konkurencyjną (np. kwalifikacje zespołu, zaplecze produkcyjne, wyjątkowa metodologia pracy czy proces kontroli jakości) i krok po kroku wytłumacz co powoduje, że Twoja firma może je zaoferować. W zależności od ich znaczenia, każdemu z tych elementów możesz poświęcić oddzielną sekcję.
 Wyeksponuj najważniejsze informacje przyjaznym czytelnikom formatowaniem tekstu. Większość użytkowników tylko skanuje wzrokiem teksty na stronie internetowej, dlatego wyróżniając najważniejsze informacje upewnisz się, że na pewno je zauważą.
 Unikaj ogólnikowych sformułowań.

Podstrona "o firmie" to szansa na przekonanie potencjalnych klientów, że Twojej firmie można zaufać. Tylko od Ciebie zależy, czy wykorzystasz ją do zwiększenia Twoich przychodów.

Joanna Nowak specjalizuje się w tworzeniu tekstów na potrzeby marketingu internetowego i optymalizacji serwisów internetowych. Tutaj znajdziesz inne artykuły o copywritingu i optymalizacji stron WWW Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Biznesmen w sieci – szukamy produktów i usług

Biznesmen w sieci – szukamy produktów i usług


Autor: Mr.X


Szukasz produktów i usług, które pomogą utrzymać i rozwijać Twój biznes? Zapewne wykorzystujesz do tego głównie znajomych i przyjaciół którzy polecą Ci sprawdzonych ale często drogich kontrahentów. Wypróbuj internet! Tu znajdziesz wiele nowych firm, bez marki, za to z dobrymi cenami!


Czym się różnią usługi pralni od wynajmu wózków widłowych?

Odpowiedź jest prosta: popularnością! W każdym większym mieście znajdziemy kilka pralni, często wystarczy zapytać znajomych by polecili nam kilka dobrych firm i w zasadzie na tym możemy zakończyć poszukiwania. Nikt przecież nie będzie cały dzień rozważać, gdzie oddać swój garnitur – byłaby to zwyczajnie strata czasu.
Odmiennie jednak przedstawia się problem, gdy interesuje nas wynajem wózków widłowych. To usługa dużo bardziej wyspecjalizowana, a nawet jeśli ktoś ze znajomych już z niej korzysta – nie warto opierać się tylko na pojedynczej opinii. Dłuższa współpraca oznacza znaczące już koszty, więc lepiej rozeznać rynek przed wybraniem firmy. Pomocny w tym oczywiście będzie internet – wykonując zapytanie do wyszukiwarki szybko zlokalizujemy okoliczne firmy oferujące wynajem wózków widłowych i zapoznamy się z ich szczegółową ofertą. Pewien obraz jakości usługi może tu dać już sam serwis www...
Po wybraniu kilku najlepiej zapowiadających się ofert można zadzwonić do wybranych firm i omówić szczegóły. W ten sposób mamy szansę wyselekcjonować firmę najlepiej spełniającą nasze oczekiwania, a nie tylko oferujące daną usługę.


Efektywne szukanie w sieci

Oczywiście najłatwiej jest szukać interesujących nas produktów i usług za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Każdy ma tutaj swoje osobiste preferencje co do wyboru konkretnego serwisu wyszukiwawczego – skupimy się tylko na podniesieniu efektywności wyszukiwania racjonalizując zapytanie.
O co chodzi? Przykładowo wpisując do wyszukiwarki słowo wentylatory otrzymamy oferty firm z całej Polski, choć przecież w przypadku tego typu usługi interesowałaby nas raczej firma z okolicy (jest to istotne nie tylko ze względu na transport ale też późniejsze usługi serwisowe!). Regionalizować zapytanie możemy dodając nazwę województwa czy miasta – np. fraza wentylacja Wrocław wynikach poda nam firmy zajmujące się sprzedażą wentylatorów w okolicach Wrocławia. To duża oszczędność czasu, gdyż nie musimy się przekopywać przez kolejne strony wyników w samodzielnym poszukiwaniu firm ze swojego miasta.


Oferta mojego przedsiębiorstwa w sieci

Po pierwszych sukcesach w poszukiwaniu firm oferujących pożądane przez nas usługi szybko dojdziemy do wniosku, że i nasza oferta powinna znaleźć się w sieci. I będzie to oczywiście świetny pomysł – żadna książka telefoniczna nie pozwala na umieszczenie równie szczegółowej jak witryna internetowa oferty. Odpowiednio przygotowana i widoczna w wyszukiwarkach strona www będzie działać jak baner reklamowy przyciągając coraz to nowych klientów szukających oferowanych przez nas usług w sieci.

Powodzenia!


Zbyszko Szukacz Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.