poniedziałek, 12 stycznia 2015

Sprzedaż bezpośrednia - szansa na niezależność finansową

Sprzedaż bezpośrednia - szansa na niezależność finansową


Autor: Eryk Grzeszkowiak


Sprzedaż może być wspaniałą przygodą i szansą na niezależność finansową. Wielu sprzedawców stało się milionerami dzięki swojej profesji, a skoro inni potrafili nauczyć się skutecznie sprzedawać ty również możesz opanować te umiejętności jeśli tylko podejmiesz taka decyzję


Czy wiesz, że handlowcy należą do najważniejszych ludzi w naszym społeczeństwie?
To właśnie sprzedawcy są siłą napędową gospodarki.Wszystko co cię otacza ktoś kiedyś sprzedał. Krzesło, na którym siedzisz, komputer z którego właśnie korzystasz, dom w którym mieszkasz wszystko to ktoś sprzedał. Wszystkie firmy, placówki medyczne, ośrodki kulturowe, edukacyjne utrzymują się w sposób bezpośredni lub pośredni dzięki handlowcom. Nawet największe i najmądrzej działające firmy upadną jeżeli nie będzie sprzedaży. Z drugiej strony najlepiej prosperującymi firmami na świecie są te, które potrafią najlepiej sprzedawać, a więc mają najlepszych handlowców.

A jakim ty jesteś sprzedawcą?
A może zamierzasz dopiero wkroczyć w szeregi zawodowych sprzedawców?

Sprzedaż może być wspaniałą przygodą i szansą na niezależność finansową.
Znam sprzedawców, którzy zarabiają kilka, kilkanaście, a nawet kilkaset tysięcy zł. miesięcznie. Wielu sprzedawców stało się milionerami dzięki swojej profesji, a skoro inni potrafili nauczyć się skutecznie sprzedawać ty również możesz opanować te umiejętności jeśli tylko podejmiesz taka decyzję :)

Postanów więc, że zostaniesz profesjonalistą w sprzedaży, a więcej nie będziesz się musiał martwić o pieniądze. Poznasz również wielu ciekawych ludzi, zwiedzisz wiele ciekawych miejsc, a twoja praca stanie się twoją pasją. Doświadczenie jakie zdobędziesz doskonaląc się w sprzedaży będzie procentować przez całe twoje życie.
Nie będziesz musiał również przejmować się bezrobociem, gdyż bez względu na to jakie zmiany zajdą w gospodarce, zapotrzebowanie na najlepszych handlowców zawsze będzie wysokie. Wystarczy wziąć gazetę wyborczą, aby się przekonać jak duże wzięcie mają handlowcy.

Sprzedaż to z pewnością intratna profesja!
W Stanach Zjednoczonych 5% milionerów, którzy dorobili się fortuny własną pracą, to handlowcy, przez całe życie pracujący dla innych firm. Dziś handlowcy należą do grupy najlepiej opłacanych ludzi w Ameryce i często zarabiają więcej niż lekarze, prawnicy, architekci i osoby z tytułami naukowymi.

W sprzedaży twoje potencjalne dochody są wprost nie ograniczone. Jeżeli nabędziesz odpowiednich umiejętności, a ponadto sprzedajesz odpowiedni produkt na odpowiednim rynku, to nie ma czegoś takiego jak limit twoich zarobków. Co więcej, możesz zacząć z niewielkimi umiejętnościami, słabym przeszkoleniem, obojętnie jaką przeszłocia i w ciągu od 3 do 12 miesięcy zarobić na całkiem przyzwoite życie. Oczywiście, żeby stać się sprzedawcą, który zarabia naprawdę przyzwoite pieniądze musisz zapłacić swoją cenę i to z góry.

http://sprzedazbezposrednia.blogspot.com/


Artykuł pochodzi ze str. http://sprzedazbezposrednia.blogspot.com/ Autorem artykułu jest Eryk Grzeszkowiak, entuzjasta sprzedaży bezpośredniej, praktyk. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk solwentowy i atramentowy - różnice i zalety

Druk solwentowy i atramentowy - różnice i zalety


Autor: Robert Kiesiak


W ofercie większości agencji reklamowych znaleźć można wydruki wielkoformatowe. Ze względu na typ używanej technologii można je podzielić na wydruki solwentowe i atramentowe. Wybór sposobu druku zależny jest głównie od miejsca i czasu ekspozycji wydrukowanych reklam.


Druk wielkoformatowy to spora część rynku reklamy wizualnej. Większość agencji ma druk w swojej ofercie. Część z agencji posiada własne maszyny, inni kupują wydruki od specjalistycznych drukarni. Wszelkiego rodzaju banery, systemy wystawiennicze, flagi, siatki na budynkach a także plandeki tirów wychodzą spod głowic wielkich maszyn zwanych ploterami.

Ze względu na stosowaną technologię, a właściwie ze względu na używane atramenty wydruki wielkoformatowe podzielić możemy na 2 główne grupy: wydruki solwentowe i atramentowe. Czasem wykonywany jest także druk pigmentowy oraz druk UV.

W porównaniu do druku atramentami wodnymi solwentowe wydruki wielkoformatowe mają mniejszą precyzję. Różnice te zacierają się przy najnowszych drukarkach solwentowych. najczęściej wykorzystywane są cztery kolory w systemie CMYK (Cyan, Magenta, Yellow, blacK). Czasem używane są dodatkowe kolory np. LC (Light Cyan) i LM (Light Magenta). Poprawiają one płynność jasnych przejść tonalnych.

Druk atramentami wodnymi jest mało odporny na czynniki atmosferyczne i wymaga zalaminowania. Konieczność laminowania otwiera niemniej jednak szerokie możliwości ingerowania w efekt końcowy wydrukowanej grafiki. Pokrycie grafiki na przykład laminatem błyszczącym pozwala na osiągniecie większej głębi barw.

Z uwagi na jego dużą odporność na czynniki zewnętrzne druk solwentowy stosowany jest w dużej mierze do wydruków, które mają być wywieszane na zewnątrz budynków. Wydruki solwentowe mają jeszcze jedną istotną zaletę: wydruk nie wymaga laminowania.

W ofercie firmy wydruki wielkoformatowe - solwentowe i atramentowe oraz systemy wystawiennicze. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Korzyści z przygotowania planu marketingowego

Korzyści z przygotowania planu marketingowego.


Autor: Łukasz Schab


Dlaczego niektóre firmy osiągają sukces inne natomiast nie są w stanie skutecznie działać na rynku? Kluczowym elementem wpływającym na odniesienie sukcesu jest właśnie plan marketingowy. Dowiedz się jakie jeszcze korzyści daje Ci przygotowanie planu marketingowego oraz jakie elementy powinien zawierać.


Proces planowania marketingowego składa się z kilku ważnych elementów, które pozwalają spojrzeć na firmę z nieznanego do tej pory, dla wielu przedsiębiorców, punktu widzenia.

Jedną z pierwszych części procesu przygotowania planu jest audyt marketingowy pozywający na szczegółowy wgląd w to, co działało i dzieje się obecnie w prowadzonej przez Ciebie firmie. Często jest tak, że już na tym etapie osoby biorące udział w przygotowaniu planu marketingowego orientują się, jakie błędy popełniały oraz jakie zagrożenia stoją przed nimi. Podsumowanie audytu jest specyficznym rachunkiem sumienia i pozwala nie dość, że zacząć żałować za popełnione wcześniej grzechy, ale przede wszystkim rozpocząć myślenie o tym, jak można przeciwdziałać ich niekorzystnym wpływom, aby w przyszłości nie zaciążyły one negatywnie na działaniach przedsiębiorstwa.

Po audycie marketingowym przychodzi czas na dokładną analizę rynku, na których działa firma. I znowu często jest tak, że osoby wcześniej nieopracowujące planu marketingowego zaczynają dostrzegać elementy do tej pory dla nich niewidoczne. W dużej mierze przez to dotychczas nie mogły na nie odpowiednio zareagować, i w efekcie traciły klientów. Na szczęście proces przygotowania planu marketingowego pozwala na zrozumienie takich elementów oraz zaplanowanie odpowiednich działań.

Przeprowadzenie analizy rynku pozwala również zidentyfikować i dokładnie poznać działania konkurencji, która chociaż wiadomo, że istnieje i jest zagrożeniem, to nie jest przez traktowana dosyć poważnie. Prowadzi to do sytuacji, w której jedynymi informacjami, jakimi o niej posiadamy są nazwy konkurencyjnych firm. A to raczej nie pomoże w ich pokonaniu.

Pamiętaj, że konkurencja jest wrogiem, którego jednym z celów jest doprowadzenie do Twojego zniknięcia z rynku. Bez znajomości działań, jakie podejmuje, trudno będzie rozpocząć walkę, której efektem będzie zwycięstwo.

Ważnym elementem przygotowywania planu marketingowego jest również analiza strategiczna SWOT, pozwalająca zobaczyć firmę przez pryzmat jej silnych i słabych stron oraz możliwości i zagrożeń, jakie przed nią stoją. Odpowiednio zidentyfikowane i zestawione z sobą kluczowe czynniki pozwalają na poznanie kierunku działań, w którym powinna podążać firma, aby odnieść sukces.

Następny krokiem w procesie przygotowania planu marketingowego będzie określenie celów i strategii marketingowej wynikających z uzyskanych do tej pory informacji. To na tym etapie będą ważyć się również losy strategicznego planu rozwoju firmy. Choć jest to etap trudny i wymagający szczególnej uwagi to jest on jednocześnie kluczowy dla całego procesu przygotowywania planu marketingowego.

W procesie planowania marketingowego znajduje się również miejsce na zaplanowanie segmentacji, pozycjonowania, oraz na określenie strategii konkurencji. Dzięki temu będziesz wiedział, w jaki sposób wyróżnić się spośród konkurentów oraz jakie działania podjąć, aby skutecznie przeciwdziałać ich ruchom.

Przy pracy nad tym komponentem planu marketingowego warto pamiętać o słowach: Wyróżnij się, albo zgiń! bardzo prawdziwych w obecnych czasach, w których jeśli nie jesteś wstanie wyróżnić oferty spośród setek podobnych, to nie masz szansy na efektywne i zyskowne działania. Mówiąc prościej: Znikasz z rynku.

Kolejnym etapem procesu przygotowania planu marketingowego jest zaplanowanie konkretnych działań w ramach marketingu mix, czyli w ramach: produktu, ceny, dystrybucji i promocji.

To właśnie tutaj określisz, jakie działania podejmiesz m.in. w zakresie formy produktu mającej duże znaczenie na jego powodzenie wśród klientów, wysokości ceny, która poza znaczącym wpływem na liczbę kupionych produktów będzie również pewną formą komunikacji wpływającą na postrzeganie produktu przez potencjalnych klientów. To tutaj wybierzesz kanały dystrybucji oraz strategię działania w każdym z nich, i co najważniejsze, dobierzesz odpowiednie proporcje instrumentów i form promocji mix, na którą składają się: reklama, public relations, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni oraz sprzedaż osobista.

Jednym z końcowych elementów prac nad przygotowaniem planu marketingowego będzie przygotowanie planu wdrożenia. Będzie on zawierała konkretne działania marketingowej, jakie planuje podjąć firma, ich koszt, osoby odpowiedzialne za ich wykonanie, czas trwania oraz wskaźnik mający za zadanie pomóc w określeniu skuteczności konkretnego działania.

Mając już przygotowaną główną część planu marketingowego, ostatnim składnikiem, jaki powinien zostać stworzony jest streszczenie. Jest to zwykle krótki wstęp zawierający kluczowe informacje mające na celu przybliżenie osobie, która widzi przygotowany plan marketingowy po raz pierwszy na oczy, zrozumienie jego głównych założeń oraz wynikających z nich działań, jakie podejmie firma.

Przygotowanie planu marketingowego nie jest sztuką tajemną dostępną tylko dla nielicznych wybrańców. Można zdobyć potrzebną wiedzę i samemu przygotować, własny, skuteczny i pokazujący drogę do osiągnięcia założonych celów plan marketingowy. Oczywiście o wiele lepiej nauczyć się tego korzystając z pomocy doświadczonego doradcy, mogącego pomóc w każdym trudnym momencie procesu przygotowania planu marketingowego.


Łukasz Schab – Doradca Strategiczny, autor www.marketingaudit.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy mała firma może być WIELKA?

Czy mała firma może być WIELKA?


Autor: Kornelia Przedworska


Bycie przedsiębiorcą i prowadzenie małej (myślę tu o firmach MSP) firmy ma wiele zalet. Bezsprzeczną zaletą jest fakt bycia własnym szefem. Naukowcy udowodnili, że ludzie, którzy są przedsiębiorcami są znacznie bardziej zadowoleni z życia. Nie dziwię im się:) Ale czy mała firma może to co duża? Powiem tak - może nawet WIĘCEJ!


PRZEDSIĘBIORSTWEM MSP jest firma która spełnia określone warunki czyli: zatrudnia mniej niż 250 pracowników i której roczny obrót nie przekracza 50 milionów EUR a/lub całkowity bilans roczny nie przekracza 43 milionów EUR.

MSP to powszechnie używany skrót dla określenia Małe i Średnie Przedsiębiorstwo. Podając za serwisem bankier.pl, sektor mikro, małych i średnich firm stanowi 99% wszystkich firm w Europie. W Polsce zatrudniają one 7 mln osób, czyli 2/3 pracujących.

Wiedza o tym, czy Twoja firma zalicza się do MSP pozwoli Ci skorzystać z dodatkowych funduszy na rozwój. Będziesz mógł skorzystać z bezpłatnych lub częściowo dofinansowywanych szkoleń dla Ciebie i Twoich pracowników. Z funduszy podnoszących jakość i konkurencyjność twojej firmy oraz bezpłatnego doradztwa wielu instytucji.

ZALETY I WADY MAŁYCH FIRM

Wracając do sedna. Bycie przedsiębiorcą i prowadzenie małej (myślę tu o firmach MSP) firmy ma wiele zalet.
Bezsprzeczną zaletą jest fakt bycia własnym szefem. Naukowcy udowodnili, że ludzie, którzy są przedsiębiorcami są znacznie bardziej zadowoleni z życia. Nie dziwię im się:)

Ale tak na serio to podstawowymi zaletami małej firmy są:

1.Elastyczność
Mała firma szybko reaguje na zmieniające się potrzeby klientów. Jest otwarta na sugestie nowych produktów, rozwiązań, technologii. Brak zbiurokratyzowania powoduje, że łatwiejsze są negocjacje z klientem, a co za tym idzie, szybciej dochodzi się do wspólnego stanowiska.

2. Świeżość
Małej firmie się po prostu CHCE. Jeśli tworzy ją mały zespół. Jeśli masz dobry personel to masz pewność, że oni po części pracują jak na swoim. Im także zależy na rozwoju i utrzymaniu firmy. Tacy ludzie mają mnóstwo pomysłów, które właśnie dzięki wymienionej wcześniej elastyczności, da się zrealizować.

3. Motywację
Mała firma ma wielką wolę istnienia. A co za tym idzie szuka dobrych dla siebie rozwiązań. Chłonie wiedzę, obserwuje, walczy. Ta nadzieja powoduje, że ludzie swoje 8 lub więcej godzin wypełniają wyjątkowo produktywnie.

Do wad małych firm należy zaliczyć niestety:

1. Niewielkie know-how i rynek
Małe firmy zaczynają zwykle od obietnic, że były klient/znajomy skorzysta z ich usług. Niestety rynek jest brutalny. Owszem skorzystają jeśli zaoferujemy im przynajmniej podobne warunki jakie miały do tej pory, lub coś więcej...

2. Koncentracja na 'tu i teraz'
Małe firmy często nie mają wizji. Chcą istnieć, zapominając o naturalnej konieczności rozwoju. Nikt nie może być niemowlakiem całe życie.

3. Niewielkie środki na rozwój
Małe firmy muszą również borykać się z utrzymaniem płynności finansowej. Niemniej jednak, wszyscy zaczynali kiedyś od zera. Więc trzeba działalność oprzeć na solidnych wyliczeniach (biznes plan) i podążać ku sukcesowi.

Będąc świadomym wad i zalet małej firmy, pozostaje tylko działać;-)
Autorka artykułu jest specjalistą ds. marketingu MŚP. Autorką książki: Praktyczny marketing w małej firmie Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Imprezy dla firm - sposób na wspaniałą rozrywkę (część III)

Imprezy dla firm - sposób na wspaniałą rozrywkę (część III)


Autor: Rafał Turek


W obecnym kryzysie coraz więcej firm tnie wydatki na swoją promocję, bądź też wydatki na różnorakie imprezy integracyjne. Ale czy słusznie? Czy wydatki na budowanie zgranych i funkcjonalnych zespołów ludzi są dobrym wyjściem w czasach kiedy każdy pracownik musi dać z siebie wszystko i to On musi być motorem napędowym Firmy?


Ogromna ilość pracy z której musi się wywiązać każdy pracownik aby utrzymać firmę na rynku, dostarczając wciąż nowym pomysłów i rozwiązań wiąże się ze znacznym stresem, większą ilością konfliktów w zespole, mniejszą efektywnością pracy w wyniku przemęczenia. Dlatego też tak ogromnie ważnym czynnikiem, który właśnie teraz, w obecnym kryzysie, może pomóc firmie jest integracja pracowników, skuteczne motywowanie do zwiększenia efektywności pracy i rozładowanie nagromadzonych emocji i stresów. A co będzie skuteczniej integrowało i motywowało jak nie wspólna zabawa, wspólne rozmowy w trakcie imprez integracyjnych? Taka firmowa impreza pomoże usprawnić pracę zespołów, zbuduje więź między pracownikami i co najważniejsze na pewno zmotywuje ich do dalszej ciężkiej pracy.
Od niedawna wielką popularnością podczas imprez firmowych cieszą się pokazy erotyczne. Jest to z pewnością forma rozrywki, która zadowoli nawet najbardziej wybrednego uczestnika imprezy. Dodatkowo w ofercie firm zajmujących się organizacją imprez firmowych coraz częściej pojawia się rozbierany poker (w którym krupierki, nie tylko poprowadzą profesjonalnie turniej pokera, ale także zagrają z wszystkimi chętnymi w rozbieranego pokera) oraz striptiz w profesjonalnym wykonaniu.
Po takiej dawce niezapomnianych przeżyć i wspaniałej integracji zespołu Firma nie musi się już martwić przez dłuższy czas o wydajność pracowników. Owocem takiej imprezy firmowej będzie na pewno większa jakość pracy i wydajność pracowników, oraz świeże spojrzenie na sprawy związane z firmą, co może przełożyć się na nowe pomysły i większe pieniądze!


Imprezy dla firm Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.