wtorek, 19 maja 2015

Jak pisać teksty na strony WWW hoteli i pensjonatów

Jak pisać teksty na strony WWW hoteli i pensjonatów


Autor: Joanna Nowak


Zastanawiasz się co zrobić, żeby strona internetowa hotelu lub pensjonatu zdobywała dla Ciebie więcej klientów? Wypróbuj 5 poniższych wskazówek.


Choć sporo napisano o tym, jak wartościowa dla hoteli jest promocja w Internecie nadal, przy tworzeniu serwisów internetowych zbyt mało uwagi poświęca się tekstom. Tymczasem, według badań Nielsen Norman Group, słabe teksty to jeden z czynników najczęściej odpowiadających za niską skuteczność serwisów internetowych.

Poniżej znajdziesz 5 błędów często popełnianych w tekstach na stronach WWW hoteli i 5 sposobów na to, żeby ich uniknąć.

Błąd 1. Nagłówki, które koncentrują się na Twoim hotelu, a nie na kliencie.

Chcesz zwiększyć liczbę rezerwacji? Dlaczego więc nie na hotelu ma się koncentrować nagłówek Twojej strony WWW? Bo potencjalnego klienta bardziej niż Twój hotel interesują jego własne potrzeby.

Spójrzmy poniżej na kilka nagłówków, które znalazłam na stronach hoteli lub pensjonatów.

„Witamy na stronie hotelu X"

Chyba najczęściej spotykany sposób rozpoczynania tekstów na stronach WWW hoteli i pensjonatów w Polsce. Ani słowa o kliencie. Ani słowa o korzyściach. Czyli żadnych powodów, dla których potencjalny gość miałby na dłużej zatrzymać się w serwisie internetowym.

„Hotel X oferuje wspaniałą atmosferę ekskluzywnych wnętrz w górskim klimacie"

Nie jest dużo lepiej. Górski klimat. Wspaniała atmosfera. Znamy to ze stron, co drugiego hotelu położonego w górach. Powiedz nam coś nowego, wyróżnij się. Czemu hotel tą wspaniałą atmosferę zawdzięcza? Jak górski klimat działa na gości hotelowych? Co świadczy o tym, że wnętrza są ekskluzywne? Umieść w nagłówku informację o tym, co najlepiej przemówi do Twojego potencjalnego klienta.

„Nasi klienci mówią, że gdybyśmy pobierali opłaty za widok z naszego hotelu, nikt nie mógłby sobie pozwolić na to, żeby się tu zatrzymać."

Chociaż mówi o hotelu i jest stosunkowo długi, ten nagłówek amerykańskiego pensjonatu Mountain Harbor Inn nie jest porażką, bo daje obietnicę czegoś wyjątkowego. Czegoś, co ma wartość, której nie można przeliczyć na pieniądze. I intryguje na tyle, żeby przeczytać resztę tekstu lub dokładniej obejrzeć zdjęcia.

„Latem poczuj zapach lasu i ciepłe promienie słońca, spróbuj chleba z pieca opalanego drewnem, wsłuchaj się w szum rzeki. Odpocznij..."

Ten nagłówek ze strony Młyn Klekotki Resort & Spa ma wszystko, co trzeba. Wymienia specyficzne korzyści i wywołuje niezwykle pozytywne emocje.

Żeby nagłówek na stronie internetowej hotelu zachęcał do czytania, dobrze jest nakreślić obraz tego, co czeka klienta, wywołać pozytywne skojarzenia. Trzeba tylko pamiętać, że wymienianie w nagłówku zbyt wielu korzyści powoduje, że klientom trudniej jest skoncentrować się na podstawowym przekazie.

Błąd 2. Cechy hotelu zamiast korzyści.

Większość hoteli informuje na swoich stronach internetowych o tym, czym JEST ich hotel. Że pokoje mają łóżka, okna zasłony, podłogi dywany, a łazienki kabiny prysznicowe.

Tak napisane teksty są nie tylko nudne, ale przede wszystkim nieskuteczne. Co zrobić, żeby były skuteczniejsze?

Napisz o tym, jak goście będą się w Twoim hotelu czuli, jakich smaków spróbują i jakie aromaty poczują. Co ich zaskoczy, a co zachwyci. Używaj słów, które podziałają na ich wyobraźnię.

Przeczytaj fragment tekstów ze strony WWW Hotelu Fryderyk z Dusznik Zdroju - hotelu, który za pomocą słów „pokazuje" potencjalnym gościom, jakich wrażeń mogą się spodziewać, odwiedzając go.

„Już na podjeździe zdaliśmy sobie sprawę, że jesteśmy w miejscu wyjątkowym. A najlepsze przecież kryło się we wnętrzu hotelu."

„Hotel Fryderyk oczarowuje samym położeniem. W sercu Sudetów, w bezpośredniej bliskości Parku Zdrojowego, z dala od zgiełku i hałasu miasta. Jednak prawdziwe piękno kryje się w unikatowej, eklektycznej architekturze budynku, w przestronnych wnętrzach i w stylowych, pieczołowicie odrestaurowanych pokojach, których wystroju nie powstydziłyby się najbardziej luksusowe hotele butikowe w Europie.(...)"

Czy byłbyś równie zainteresowany, gdyby, jak wiele innych hoteli, napisali:

„Hotel X oddaje do Państwa dyspozycji X miejsc noclegowych w pokojach 2, 3, 4-osobowych i apartamentach. Każdy z pokoi wyposażony jest w lodówkę, telewizję satelitarną, telefon oraz bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu. Z większości okien pokoi hotelowych rozpościera się widok na przyległe pasma górskie."

Błąd 3. „Standardowy" przekaz przypominający teksty promocyjne innych hoteli.

Na stronach WWW hoteli i pensjonatów aż roi się od słów „wspaniała atmosfera", „wyjątkowa obsługa klientów", „zrobimy wszystko, abyście mogli Państwo odpoczywać w naprawdę komfortowych warunkach".

Czy naprawdę ktokolwiek mógłby oczekiwać mniej? Jakość obsługi już dawno przestała być najważniejszym elementem przewagi konkurencyjnej, bo stała się powszechnie oczekiwanym standardem. Każdy po prostu oczekuje, że w hotelu, za który płaci, będzie mile widziany i dobrze obsłużony. I spełnienie tych oczekiwań nie podniesie Twoich notowań. Musisz wyróżnić się czymś innym.

Jeżeli Twój hotel rzeczywiście robi coś wyjątkowego, obsługując klientów napisz, co to jest, jednocześnie starając się unikać ogólnikowych i opatrzonych zwrotów.

Błąd 4. Teksty pisane z myślą o innych hotelarzach, a nie gościach hotelowych.

Czym ma być Twój hotel? Domem z dala od domu, czy „obiektem noclegowym"? Ma zapraszać do przytulnych/ stylowych/ klimatycznych pokoi czy „miejsc noclegowych"?

Jeżeli chcesz przekonać potencjalnych gości, że w Twoim hotelu warto się zatrzymać, używaj słów, które oddziałują na emocje, a nie terminologii rodem z Urzędu Statystycznego.

Błąd 5. Zbyt mało dowodów.

Choć ludzie mogą rezerwować pokoje pod wpływem emocji przytoczenie logicznych powodów, dla których taka decyzja będzie trafna jest równie istotne. Zachęcony sugestywnym opisem lub wyjątkowymi zdjęciami potencjalny klient będzie szukał dowodów na to, że podjął właściwą decyzję. I tekst powinien mu tych dowodów dostarczyć.

Dowody to fakty, które odwołują się do analitycznej części mózgu. Mogą to być opinie klientów i autorytetów, artykuły pisane przez osoby trzecie, recenzje, nagrody branżowe czy członkostwo w profesjonalnej organizacji. Im więcej dowodów, tym lepiej.

Nie warto być skromnym i powstrzymywać się od opisu faktów, które dobrze świadczą o Twoim hotelu lub pensjonacie. Wspomnij o wszystkim, co może przekonać Twoich potencjalnych klientów i obserwuj, jak rośnie Twoja sprzedaż.

Powyższe wskazówki możesz wprowadzić w życie szybko i niewielkim kosztem, a znacząco podniosą skuteczność strony internetowej Twojego hotelu. Wypróbuj je i podziel się ze mną swoimi doświadczeniami.


Joanna Nowak (http://www-copywriting.pl) pisze teksty na strony internetowe, teksty e-maili, ofert, ulotek, katalogów i innych materiałów promocyjnych, które pomagają pozyskać więcej klientów. Przejrzyj zbiór wartościowych artykułów o tym, jak pisać teksty stron WWW, reklam i ulotek. Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak przygotować skuteczne gadżety reklamowe

Jak przygotować skuteczne gadżety reklamowe


Autor: Ulryk Wilk


Konkurencja na rynku w dzisiejszych czasach to bardzo twardy orzech do zgryzienia. W prawie każdej branży funkcjonuje wiele firm. Wybicie się ponad nie bywa bardzo ciężkie. Do głównych narzędzi konkurowania należą cena, sposób dystrybucji, sam produkt a także jego odpowiednia jego promocja.


Konkurencja na rynku w dzisiejszych czasach to bardzo twardy orzech do zgryzienia. W prawie każdej branży funkcjonuje wiele firm. Wybicie się ponad nie bywa bardzo ciężkie. Do głównych narzędzi konkurowania należą cena, sposób dystrybucji, sam produkt a także jego odpowiednia jego promocja. O ile przy pomocy pierwszych trzech elementów konkurowanie jest coraz trudniejsze i powoli wyczerpują się pomysły działania promocyjne w dalszym ciągu pozwalają na dużą twórczość. Wszystkie techniki promocyjne polegają na przyciągnięciu uwagi, a także wzbudzeniu pewnego zainteresowania klienta.

Jedną z najczęściej stosowanych technik promocyjnych są gadżety reklamowe. Poza przyciąganiem uwagi i wzbudzaniem zainteresowania mają one dwa dodatkowe zadania, które są uzależnione od samego gadżetu. Jeżeli jest on dodawany do konkretnego produktu jego zadanie sprowadza się do wzbudzenia chęci ich posiadania a co za tym idzie do kupienia produktu do którego są one dodane. Gadżety reklamowe rozdawane za darmo i będące elementem większej kampanii promocyjnej mają za zadanie stworzenie świadomości marki, a także zbudowanie o niej opinii. Nie zależnie jednak od ich rodzaju bardzo istotną rolę odgrywa ich szczegółowe przygotowanie.

Przygotowanie gadżetów reklamowych

Pierwsza decyzją dotyczącą działań promocyjnych jest wybór odpowiedniego gadżetu. Wybór ten należy dostosować przede wszystkim do rodzaju promowanego, produktu lub usługi oraz okazji z jakiej jest on promowany, a także samego ich odbiorcę. Wiele firm popełnia podstawowy błąd wybierając te gadżety, które nie będą miały dla klienta żadnej wartości. Powinny być one ścisły sposób związane z produktem, usługą, lub znakiem towarowym firmy a także wartościami wyznawanymi przez nią. Przykładowo dla browaru stawiającego na swoją długoletnią tradycję idealnym gadżetem dodawanym do piwa będzie kufel w starym stylu. Dodatkiem do wysokogatunkowej herbaty może być zaparzaczka.

Wybrawszy rodzaj produktu należy zastanowić się nad tym jego wyglądem. Ważne są przede wszystkim wszystkie te elementy, które stanowią część znaku towarowego, a więc kolory, kształty, logo, charakterystyczne czcionki i inne symbole. W ten sposób kupowane przez klientów produkty będą kojarzone z konkretną marką. Konieczne jest podjęcie decyzji o wielkości i intensywności wymienionych elementów, a także ich wykorzystaniu na gadżecie promocyjnym. Tej kwestii nie wolno zaniedbywać jednak nie należy również przesadzać. Jeżeli przygotowanie produktów promocyjnych jest zlecane zewnętrznemu wykonawcy na tym etapie powinny zostać przygotowane prototypy. Od ich weryfikacji lub odrzucenia uzależnione będą dalsze decyzje.

Jeżeli gadżety zostaną zatwierdzone należy przejść do opracowania zasad ich dystrybucji. Chodzi tu przede wszystkim o liczbę produktów, do których zostaną one dodane. Innymi zasadami dystrybucji może być przykładowo ilość produktu właściwego jaką trzeba nabyć aby otrzymać gadżet, rodzaj produktów, do których będą one dodane, czas promocji, a w przypadku ich bezpłatnego rozdawania również miejsce i czas dystrybucji. Przykładowo gadżety promocyjne rozdawane na imprezach targowo - wystawienniczych mogą się różnić od tych dołączanych do produktów, lub wręczanych klientom bezpośrednio. Specjalne limitowane pod względem ilości i miejsca ich dostępu mogą być równi gadżety reklamowe opracowywane z okazji festiwali muzycznych, imprez plenerowych, eventów oraz różnego rodzaju imprez i zawodów sportowych.

Ilość wyprodukowanych gadżetów również ma istotne znaczenie. Zarówno przygotowanie zbyt dużej jak również zbyt małej ich ilości może mieć negatywny efekt. Mała liczba produktów promocyjnych może wpłynąć na niezadowolenie osób, które chciały dokonać zakupu oraz na negatywne opinie o producencie. Zbyt duża ilość to przede wszystkim marnotrawstwo zasobów finansowych.

Od dokładności z jaką zostaną przygotowane gadżety zależy ich efekt. Chybione pomysły mogą mieć nie tylko niewielki wpływ na sprzedaż produktów, ale również w negatywny sposób odbić się na wizerunku firmy. Decydując się więc na działanie tego typu warto wszystko opracować w najmniejszych szczegółach.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Szkolenie MLM: Jak sprawić, aby klient kupił wszystko co mu zaoferujesz…

Szkolenie MLM: Jak sprawić, aby klient kupił wszystko co mu zaoferujesz…


Autor: Paweł Grzech


Najlepszą drogą do zwiększenia Twojej wartości, jest (przede wszystkim w MLM) zdobywanie coraz to nowej i niezbędnej wiedzy. Jeżeli zobaczysz, że współpracownicy i klienci nie odbierają Twoich telefonów i nie odpisują na maile, to problem polega na tym, że prawdopodobnie nie masz im nic wartościowego do zaoferowania.


Najlepszą drogą do zwiększenia Twojej wartości, jest (przede wszystkim w MLM) zdobywanie coraz to nowej i niezbędnej wiedzy. Jeżeli zobaczysz, że współpracownicy czy klienci nie odbierają Twoich telefonów i nie odpisują na maile, to problem polega na tym, że prawdopodobnie nie masz im nic wartościowego do zaoferowania. Ale to nic złego, każdy przecież kiedyś zaczyna.

Ale ty na pewno chcesz osiągnąć jak największy sukces, więc nie zbędne jest zdobywanie coraz to nowej wiedzy.

Ja dokładnie tak robię. Czytam dużo książek, zapisuje się na kursy i surfuje po Internecie.

Dlatego Zacznij Inwestować w Siebie. Kupuj każdą książkę i każdy kurs, który możesz dostać.

Od sponsora otrzymasz prawie wszystko: teksty reklamowe, odpowiedzi na różne pytania itd., ale Twoje osobiste wartości, które będziesz później oferować swoim partnerom biznesowym, musisz sam zdobyć.

Teraz zapewne już rozumiesz, że musisz polegać na sobie i musisz przejąć odpowiedzialność za swój biznes.

Twój plan marketingowy większości osób niestety nie interesuje. Ponieważ nikt nie czekał całe życie, aby zostać dystrybutorem firmy X Y Z. Dlatego nie powinno Cię dziwić, że ludzie odrzucają Twoją ofertę.

Ludzie szukają rozwiązania na problemy- mogą to być pieniądze lub brak czasu.

Dlatego skonstruuj swoją ofertę biznesową w taki sposób, aby dać rozwiązanie na problemy tym, których chcesz pozyskać do zespołu.

Aby odnosić sukcesy w mlm musisz pokonać 2 przeszkody:

1. Nie potrafisz sprzedawać

2. Jesteś mało znany i ludzie Ci nie ufają

Rozwiązanie znajduje się w tym zdaniu:

‎„Nikt kto kupił wiertło nie chciał mieć wiertła. On chciał mieć dziurę. Dlatego też, jeżeli chcesz sprzedać wiertła, powinieneś reklamować informacje na temat robienia dziur, NIE na temat wierteł”

Przecież, nie kupiłeś swojego biznesu bo bardzo chciałeś go mieć. Chciałeś mieć “dziurę”- więcej czasu dla rodziny a może więcej pieniędzy. Osiągniesz cel reklamą, która zawiera informacje jak szybko i łatwo wiercić dziury. Twoje zadanie polega w tym wypadku na oferowaniu odpowiednich informacji.

Wyobraź sobie, że szukasz pomysłu na biznes w Internecie. Wpisujesz nazwę danej firmy w Google i wyskakują setki stron, które nalezą do różnych dystrybutorów owej firmy. Z kim podejmiesz współpracę?

Z Jasiem, który pisze: Moja firma powstała w…, nasz produkt jest najlepszy… (robiłem tak na początku i wiem, że to nie działa) czy z Markiem, który oferuje Ci swoją wiedzę i doświadczenie?

Odpowiedź jest prosta. Marek znalazł sposób na wyróżnienie się z tłumu i ludzie sami proszą go o prezentację możliwości biznesowych. Krótko mówiąc, Marek został ekspertem!

“Ludzie ufają ekspertom, chętnie im płacą i jeszcze chętniej ich polecają- w końcu fakt, że ktoś korzysta z usług eksperta, bardzo dobrze o nim świadczy. Dzięki takiej postawie możesz stworzyć bardzo silną oraz dającą stabilny dochód strategię.”

Eksperci zawsze mają długą listę klientów.

Dlatego musisz mówić i robić wszystko tak, aby ludzie widzieli w Tobie eksperta, a nie sprzedawcę.

Mam nadzieję, że udało mi się przynajmniej po części przybliżyć Ci zagadnienie Biznesu MLM Online –> a jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o budowie internetowego imperium, to zapraszam Cię pod następujący adres: Jak budować Biznes MLM >>



Ten niezwykły system zmieni wszystko w Twoim podejściu do budowania listy i zarabiania w programach partnerskich NA ZAWSZE => http://www.allinonebusiness.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jeśli prowadzisz wlasna dzialalność, ale nie lubisz sprzedawać...

Jeśli prowadzisz własna działalność, ale nie lubisz sprzedawać...


Autor: Wanda Loskot


Jest dość prawdopodobne, ze wprawdzie prowadzisz własna działalność gospodarcza, to jednak nie lubisz sprzedawać. Traktujesz to jako zło konieczne. Nie lubisz sprzedawać i już.


A wiec odkładasz w nieskończoność sprzedawanie. Bardziej niż wszystko inne to właśnie jest spychane na później, co oczywiście odbija się na twojej kasie - a raczej na tym, ze odpowiedniej kasy nie masz.

Ale na zawsze odkładać się nie da, wiec czasami się zmuszasz do tego by sprzedawać, co się kończy tym ze jeszcze bardziej sprzedawania nie lubisz. Ach, gdyby tylko można było prowadzić swoja własna działalność gospodarcza bez sprzedawania...

Choć nie mogę ci obiecać biznesu całkowicie bez sprzedawania, mam jednak dla ciebie dobra wiadomość.
Możesz mieć frajdę sprzedając!

Wyobraź sobie co by było, gdybyś nie miał tego negatywnego podejścia do sprzedawania - gdybyś zamiast sprzedawania unikać znalazł w sprzedawaniu coś, co cie nie tylko interesuje, ale autentycznie porywa do działania?

Mam dla ciebie kilka wskazówek, które mogą sprawić całkowity zwrot w twoim podejściu do sprzedawania, a jak wiadomo wszystko się zaczyna od odpowiedniego podejścia...

Patrz na sprzedawanie z perspektywy pomagania ludziom
Wielu ludziom sprzedawanie kojarzy się ze stereotypem sprzedawcy, który jest głośny, nachalny, manipuluje i stara się wciskaniem komuś coś czego ta osoba nie chce. To jasne, ze nie masz aspiracji żeby się z kimś takim w najmniejszym stopniu utożsamiać.

Mam dla ciebie wiadomość. Tak, rzeczywiście jest wielu takich sprzedawców - ale to nie są ci, którzy odnoszą sukcesy w sprzedaży.

Są także inni sprzedawcy, choć ich jest mniej i mniej się rzucają w oczy, bo nie są tacy głośni i w ogolę nie są nachalni. Ci którzy odnoszą sukcesy w sprzedaży zachowują się całkiem inaczej - podchodzą oni do sprzedaży z perspektywy pomagania ludziom. I na nich właśnie się chcesz wzorować.

Bo kiedy sprzedajesz coś co ludziom pomaga, rozwiązuje ich problemy, albo dostarcza im radości - to przecież sam im pomagasz. Zrozum wiec, ze sprzedawanie to właśnie pomaganie. Kiedy sprzedajesz - pomagasz i rozwiązujesz problemy swoich klientów.


Wyjdź z założenia, ze chcesz pomoc jak największej ilości osób.

Potraktuj to jako swoje osobiste powołanie, ze chcesz pomoc jak największej ilości ludzi. No bo skoro możesz ludziom pomoc i sam na tym wygrywasz, to niby dlaczego masz nie pomoc jak największej ilości osób? To właściwie twój moralny obowiązek, żeby podzielić się z nimi swoja ekspertyzą!

I to cie przy okazji może ogromnie wzbogacić, bo im większej ilości osób pomożesz tym więcej na tym zarobisz. No i jak tu nie podchodzić do sprzedawania entuzjastycznie?

Pamiętaj, żeby być autentycznie sobą
Uzmysłów sobie, ze nie musisz, ba - nawet nie możesz, być typowym sprzedawca, żeby skutecznie sprzedawać. Żeby być skutecznym na dłuższą metę musisz być uczciwy i otwarty, nie musisz być osoba która "ma gadane" - wręcz przeciwnie, powinieneś więcej słuchać niż mówić.

A wiec zrelaksuj się - MOŻESZ sprzedawać i jednocześnie być autentycznie sobą. Chyba, ze rzeczywiście lubisz dużo mówić, wiec w tym wypadku musisz te skłonność trzymać na wodzy. Tak czy siak, bycie sobą jest także w sprzedaży o wiele bardziej skutecznie niż udawanie kogoś kim nie jesteś.

Sprzedawaj tylko to co rozwiązuje problemy klientów
Wyobraź sobie jak wielka ulgę twój klient poczuje kiedy pozbędzie się problemu, albo kiedy to co sprzedajesz pomoże mu rozwiązać ten problem. Twój produkt. To oczywiście oznacza, ze musisz poznać swoich klientów na tyle i wiedzieć jakie maja problemy. Oferuj na sprzedaż tylko to co ich problemy rozwiązuje i to w co autentycznie wierzysz.

Stale rozwijaj swoje umiejętności
Większość ludzi ma obawy związane ze sprzedawaniem, bo nie wiedza jak skutecznie sprzedawać. Właściwie jak się do tego zabrać? A to nie jest wiedza, którą można wyssać z mlekiem matki - tego się trzeba po prostu nauczyć.

A wiec potraktuj jako normalkę, ze jeśli czegoś nie wiesz i jak próbujesz, to ci się nie udaje. Jeśli nie wiesz jak to się robi, to naturalne, ze się boisz zacząć. Nikt nie lubi robić z siebie idioty.

Nauczyłeś się jednak jeść nożem i widelcem, nauczyłeś się posługiwać komputerem - ZARĘCZAM cie, ze sprzedawania się tez możesz nauczyć jeśli zechcesz, bo to nie jest wielka sztuka.

Zacznij się zatem uczyć sprzedawać. Kiedy zrozumiesz na czym sprzedawanie polega i kiedy stworzysz sobie proces sprzedaży dopasowany do twojej branży, do twojego produktu i do twojej własnej osobowości, zdziwisz się jak szybko twoje obawy zamienia się w entuzjazm.

Na polkach księgarskich jest sporo książek na temat sprzedawania - polecam ci także mój kurs DynamicznyRozwojFirmy.com - nauczysz tam się jak sprzedawać bez tego typowego manipulowania, które się kojarzy niemal automatycznie ze sprzedażą.

Czy patrząc na sprzedawanie z tej perspektywy nie wygląda to bardziej pociągająco? Zaręczam cie, ze sprzedawanie możne być także dla ciebie prawdziwa frajda. Bo pomaganie innym dostarcza wielkiej satysfakcji. Ale wszystko zaczyna się od tego by do tego podejść z odpowiednim nastawieniem, z duma i bez chowania głowy piasek.


Poznaj także inne sekrety działania skutecznych przedsiębiorców - zapraszam cie na gratisowy audio-kurs "25 Sekretów Powodzenia Super Ekspertów" - http://SekretyPowodzenia.com

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Praktyczny marketing mobilny, sposoby wykorzystania

Praktyczny marketing mobilny sposoby wykorzystania.


Autor: Daniel Zawiliński


Praktyczny marketing mobilny przykłady wykorzystania.
Aby uzmysłowić Państwu jak duże możliwości daje marketing mobilny, sporządziliśmy listę przykładowych zastosowań w zależności od branży (kilka wybranych). Oczywiście, są to wyłącznie niektóre możliwości wykorzystania marketingu mobilnego.


Praktyczny marketing mobilny przykłady wykorzystania.


Aby uzmysłowić Państwu jak duże możliwości daje marketing mobilny, sporządziliśmy listę przykładowych zastosowań w zależności od branży (kilka wybranych).

Oczywiście, są to wyłącznie niektóre możliwości wykorzystania marketingu mobilnego.

Biura rachunkowe:

*Powiadamianie o płatnościach, zaległych fakturach.
*Informowanie o konieczności doniesienia niezbędnych dokumentów, stawienia się w biurze.
*Informowania klienta o wykonanych operacjach.
*Powiadamianie klientów o zmianach w przepisach.
*Przesyłanie życzeń świątecznych, urodzinowych itp.

Hurtownie i sklepy:

*Powiadamianie klientów o ofercie, nowościach i promocjach.
*Aktywna reklama określonych produktów lub usług.
*Przypominanie o płatnościach i nieopłaconych fakturach.
*Powiadamianie o różnych wydarzeniach, zmianach w firmie.
*Informowanie o aktywowanych usługach, przyznanych korzyściach itp.

Biura podróży:

*Powiadamianie stałej grupy klientów o jakiejś ciekawej promocji.
*Rozsyłanie informacji dotyczących wycieczek last minute.
*Powiadamianie o ew. płatnościach klientów.
*Informowanie klientów o terminach wyjazdów, nagłych zmianach itp.
*Ponaglenia dotyczące zaległych płatności i faktur.
*Utrzymywanie kontaktu z klientem.
*Przesyłanie życzeń świątecznych, urodzinowych itp.

Serwisy Internetowe:

*Powiadamianie o nowościach na stronie oraz w Firmie.
*Informowanie o wiadomościach prywatnych np. na forach.
*Jako własna usługa, wysyłka SMSów do wszystkich sieci.
*Kontakt pomiędzy użytkownikami serwisu.
*Wysyłanie zapomnianych haseł, pinów itp. bezpośrednio do zainteresowanego.
*Automatyzacja oraz powiadamianie o zmianach na stronie, alerty itd.

Firmy hostingowe:

*Powiadamianie o płatnościach, zaległych fakturach wysłanych proformach.
*Informowanie o nowościach, promocjach, zmianach w ofercie.
*Informowanie o zmianach na stronie, w Firmie.
*Powiadamianie o nadchodzącej poczcie email.
*Automatyzacja różnych procesów.
*Ostrzeżenia odnośnie funkcjonowania systemu, alerty, powiadomienia itp.
*Statystyki dotyczące obciążenia, wygenerowanego ruchu oraz stanu serwera.

Organizacja imprez masowych:

* Przesyłanie informacji o terminach i spotkaniach do dużej grupy osób
* Przesyłanie wyników w zawodach, konkursach
* Informowanie o zajętym miejscu, uzyskanym czasie, przyznanych punktach
* Wysyłanie zaproszeń na kolejne edycje zawodów czy wyścigów oraz podziękowania za udział w imprezie, wyścigu lub zabawie.
* Informowanie o nagłych zmianach w terminach lub w zmianach w regulaminie

Puby i lokale:

* Informacje o nadchodzących imprezach
* Konkursy i zabawy
* Przesyłanie zaproszeń (w tym imiennych)


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.