środa, 9 września 2015

Organizujemy event promocyjny

Organizujemy event promocyjny.


Autor: Olek Czech


Artykuł prezentuje kilka podstawowych wskazówek, które pozwalają na organizację udanego eventu promocyjnego, który zrealizuje wszystkie zamierzone cele marketingowe.


Czy wyznaczono cię lub sam się wyznaczyłeś do zorganizowania eventu promocyjnego? Niestety nie masz bladego pojęcia jak się do tego zabrać? Bez względu na to czy jest to twój pierwszy, czy setny event, czy planujesz skromne spotkanie, czy imprezę na tysiąc osób istnieją pewne podstawowe zasady, które sprawdzają się za każdym razem. Pamiętaj, że bez właściwego planowania twoja impreza zdana jest łaski i nie łaski losu. Przestrzegając kilku podstawowych reguł możesz mieć pewność, że twój event będzie hitem sezonu.

1.Najważniejsze są jasno sprecyzowane cele. W zależności od tego, czy stawiamy na sprzedaż, budowanie relacji z klientami lub świadomości marki posłużymy się innymi narzędziami do osiągnięcia tych konkretnych celów. Przeanalizuj w jaki sposób twoje dotychczasowe działania realizowały cele, które sobie założyłeś i zastanów się co możesz jeszcze zmienić.

2. Ustal kluczowe informacje dotyczące eventu. Ilu ludzi spodziewasz się na imprezie? Jakie twoim zdaniem korzyści powinny wynikać ze zorganizowania imprezy? Jeśli impreza jest organizowana cyklicznie, to czy zależy ci na tym, aby zgromadziła więcej osób niż poprzednia? Odpowiedzi na te pytania pozwolą ci lepiej zaplanować przedsięwzięcie.

3.Do najważniejszych spraw, które należy uwzględnić już na etapie planowania eventu należy budżet. Przygotuj możliwie precyzyjny budżet roboczy. Nie zapomnij jednak o pewnej kwocie extra, która pozwoli ci łatwiej poradzić sobie z niespodziewanymi sytuacjami. Tworząc budżet weź pod uwagę ile pieniędzy chcesz wydać oraz czynniki, które mogą być źródłem dochodu z tytułu zorganizowania imprezy.

4. Czas i lokalizacja imprezy, to jedna z najważniejszych rzeczy, jakie powinieneś brać pod uwagę, jako organizator. Zanim zdecydujesz się na konkretną lokalizację sprawdź przynajmniej kilka ofert. Przy wyborze weź pod uwagę takie kwestie, jak przestrzeń potrzebna do zorganizowania eventu, ewentualną przestrzeń parkingową, oświetlenie, dostęp do komputera i internetu, itd.

5. Zaplanuj całą organizację imprezy w czasie. Określ precyzyjnie terminy, w których uporasz się z poszczególnymi etapami przygotowań, takimi jak ogłoszenia dotyczące imprezy, przygotowanie materiałów promocyjnych, catering, dekoracje, program rozrywkowy oraz wiele innych spraw, z którymi będziesz musiał się uporać.

6. Niektóre imprezy będą wymagać specjalnych pozwoleń. Pozwolenia mogą dotyczyć wszystkiego, od muzyki, po właściwą ochronę eventu. Pamiętaj, aby wszystkie formalności załatwić na długo przed początkiem imprezy. Załatwianie wszystkiego na ostatnią chwilę będzie kosztować Cię nie tylko więcej czasu i trudu, ale także nerwów.

7. Jeśli planujesz nagłośnić imprezę to zastanów się, jakie media oraz materiały będę najbardziej skuteczne. Pomyśl o ulotkach, zaproszeniach, mailach, informacji prasowej. Istnieje wiele sprawdzonych i niekoniecznie kosztownych sposobów, które mogą ci w tym pomóc.

8. Bądź wystarczająco przygotowany na sytuacje nieprzewidziane i awaryjne. Upewnij się, że plan ewakuacyjny jest właściwie przygotowany, a twoi goście będą objęci właściwą opieką. Kieruj się zasadą, spodziewaj się najlepszego, przygotuj się na najgorsze.

Te kilka wskazówek powinno pomóc ci zorganizować event promocyjny, który stanie się prawdziwym hitem.


event marketing Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dlaczego ceny nie rosnąc rosną

Dlaczego ceny nie rosnąc rosną.


Autor: Tomasz Jaczewski


Ukryte ceny w produktach- jak manipulowany jest klient.


Tyle w mediach pisze się o spadku cen w związku z kryzysem. Lecz dziennikarze chyba nie zadają sobie trudu by sprawdzić czy tak jest naprawdę.

Bo tak niestety nie jest.

Jednym ze sposobów na obniżenie ceny jest zastosowanie gorszych (tańszych) składników w przypadku artykułów spożywczych lub gorszych (tańszych) materiałów budowlanych w przypadku mieszkań.

Nie ma to znaczenia przy zakupie artykułów których cena jednostkowa nie jest zbyt wysoka. Ale sytuacja jest zupełnie inna gdy klient kupuje mieszkanie zaciągając kredyt na kilkadziesiąt lat . Zastosowanie gorszych jakościowo materiałów a tym samym pojawienie się większej ilości usterek ujawnia się po kilku latach. I co wtedy? Minął już okres gwarancji i rękojmi, czyli trzeba naprawiać na własny koszt. Mieszkanie wówczas staje się droższe niż wcześniej zakładaliśmy. Obecna sprzedaż mieszkań przypomina drogę przez mękę ponieważ każdy chce kupić taniej lecz jak można kupić tanio gdy do budowy używa się odpowiednich materiałów które sami wiemy ile kosztują.

Drugim ze sposobów jest zachowanie ceny ale za mniejszą zawartość w opakowaniu. Nagminnie tak się dzieje przy sprzedaży artykułów spożywczych. A różnice są do dwudziestu procent. Tylko, że niewielu to zauważa bo w grę wchodzą małe kwoty.

W przypadku mieszkań można:

- nie wykonać posadzki z terakoty na balkonie,

- nie wykonać tzw. rozprowadzeń instalacji wodno-kanalizacyjnej w kuchni i łazience,

- przygotować instalację do montażu wideofonów,

- przygotować instalację do montażu osprzętu dla potrzeb kontroli dostępu,

- zamontować drzwi bezpieczne zamiast antywłamaniowych.

W przypadku domów jednorodzinnych można:

- nie wykonać np. przyłącza gazowego

- nie wykończyć poddasza

- nie zamontować okien połaciowych

A ma być to wszystko ,,podobno” dla wygody kupującego. I dlatego jest grupa klientów która pozornie tanio kupuje.

Tylko czy o to w tym chodzi aby nie przekazać całej prawdy klientowi? czy też małą częsc prawdy ale tylko dlatego aby kupił mieszkanie. Nowe mieszkania i tak są obecnie tańsze niż parę lat wcześniej. łatwo jest je kupić dlatego bardzo rzadko zastanawiamy się nad jakością ponieważ kupujący myślą że otrzymują towar wysokiej jakości. Tylko czy tak jest w istocie.

Tomasz Jaczewski


Tomasz Jaczewski ETJ

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 21 maja 2015

Video marketing - zostaw wiadomość dla klienta

Video marketing - zostaw wiadomość dla klienta


Autor: Karolina


Prawa do artykułu
posiada Centrum Internetowe

Video marketing jest kluczowym narzędziem dla firm, których celem jest efektywna prezentacja produktu w jak najkrótszym czasie. Dobrze zorganizowana video reklama to bardzo skuteczny i efektywny sposób na dotarcie do klienta.


Video marketing jest kluczowym narzędziem dla firm, których celem jest efektywna prezentacja produktu w jak najkrótszym czasie. Dobrze zorganizowana video reklama to bardzo skuteczny i efektywny sposób na dotarcie do klienta.

Nie oznacza to, że Twoja video reklama ma być 30 minutowym spotem, szacuje się, że przeciętny użytkownik Internetu jest w stanie skupić swoją uwagę na bardzo krótki okres czasu. Te kilka pierwszych sekund na Twojej stronie internetowej może sprawić, że klient ominie szerokim łukiem Twoją reklamę, lub też zdecyduje się kliknąć w pozostawioną specjalnie dla niego video wiadomość i na stałe zwiąże się z marką.

Zwróć jednak uwagę na fakt, iż dzisiejsi użytkownicy Internetu doskonale wiedzą czego szukają, nie możesz stosować wobec klienta różnych sztuczek i wciągać go w niepotrzebną grę. Dla klienta liczy się czas, jeśli zmarnuje go na bezskutecznym poszukiwaniu wartościowej dla niego informacji, na pewno na Twoją stronę już nie wróci.

Co zrobić , aby pozostawiona przez Ciebie video wiadomość była jednocześnie efektywną, łatwą do zapamiętania reklamą? Poniżej przedstawię kilka wskazówek:

powodzenie Twojej video reklamy, dużo zależy od miejsca, którym umieścisz ją na stronie. Jeśli znajdzie się ona w rogu, lub co gorsza na jednej z podstron wtedy jest duża szansa na to, że klient jej nie zobaczy, ponieważ nawet do tego miejsca nie dotrze. Najlepsze rozwiązanie to strona główna, będzie zarazem powitaniem i reklamą. Na pewno przyciągnie uwagę.

psuppologiczny przekaz sprawi, że wizerunek Twojej firmy będzie miał profesjonalny charakter. Używaj grafiki, zwróć uwagę na kolorystykę i motyw jakich ożyjesz w swojej reklamie. Ważne, żeby były one zgodne z tym co już jest na Twojej stronie internetowej . Klient ma otrzymać przemyślaną, reklamę, która jednocześnie jest częścią jakieś całości, nawiązuje do wizerunku i charakteru firmy.

Ścieżka dźwiękowa to kolejny ważny element Twojej video reklamy. Dobrze dobrana skutecznie przyciągnie uwagę przyszłych klientów, możesz wybrać wersję z lektorem, lub samą muzykę ważne, by za pomocą dźwięku podkreślić ważne informacje. Z drugiej strony Twój spot powinien być tak skonstruowany, aby osoby pozbawione możliwości odsłuchania treści- z różnych przyczyn, nie poczuły się wykluczone.

Video wiadomość to brakujący element na Twojej stronie? Skontaktuj się z nami www.studiofotovideo.com.


Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

środa, 20 maja 2015

Sklep internetowy - miejsce przyjazne dla klienta?

Sklep internetowy- miejsce przyjazne dla klienta?


Autor: Karolina


Prawa do artykułu
posiada Centrum Internetowe

Pewnie nie raz zdarzyło Wam się wejść na stronę sklepu internetowego w poszukiwaniu na przykład konkretnej kolekcji ubrań z danego sezonu, a waszym oczom ukazało się wszystko oprócz żądanej informacji.


I tak wchodząc na stronę niejednego sklepu, zwłaszcza firm z wyższej półki ukazuje nam się na przykład morze flesza. Jest on dosłownie wszędzie, od wstępnej aplikacji, która ma zachęcić do przejrzenia katalogu konkretnych towarów, po sam katalog. Ubrania wirują po całej stronie, skutecznie uciekają przed myszą, ta pogoń często kończy się porażką, sklepu oczywiście. Zmęczony klient, który właśnie dlatego robi zakupy przez Internet, aby uniknąć niepotrzebnych pytań i zaoszczędzić trochę czasu nie ma zwyczajnie siły, ani ochoty na zabawy z grafiką. Nawet jeśli będziemy mogli dorysować na stronie coś swojego, lub do woli zmieniać kolor i długość włosów modela, a nie zobaczy najważniejszej informacji, czyli na przykład ceny czy dostępnych rozmiarów, zwyczajnie na stronę już nie wrócimy. Być może w akcie desperacji klient da ostatnią szansę takiej witrynie, jednak jeśli po raz drugi poczuje się jak bohater Zagubionych, a nie jak adresat, to na stronę już na pewno nie wróci. Co nie znaczy, że nie będzie sprawdzał nowych propozycji swojej ulubionej marki w realnym świecie, jednak tu powstaje pytanie po co utrzymywać niefunkcjonalny sklep internetowy?

Kolejna rzecz to filmiki -intro, owszem często są one prawdziwymi dziełami sztuki, do których chętnie wracamy w chwili wolnego czasu, jeśli jednak klient potrzebuje szybkiej informacji, wdzięczny będzie nawet za przycisk: pomiń intro. Być może lepszym momentem na puszczenie takiego promocyjnego filmiku, jest koniec kolekcji. Kiedy mamy już wstępne rozeznanie, lub opcja do wyboru z filmikiem lub bez, przycisk pomiń intro jest niewystarczający, klientom z góry narzuca się obejrzenie spotu. Następna kwestia to zgodność, to co możemy znaleźć na stronie sklepu często nie pokrywa się z aktualnym stanem. Często w sklepie jest już na przykład nowa kolekcja wiosenna, a strona nadal zachęca nas do zapoznania się z propozycją sylwestrową, to także oddala klienta od produktu, dlaczego my klienci mielibyśmy odwiedzać nieaktualne strony.

Zakładki, które burzą porządek strony i jest ich często stanowczo za dużo to inspiracje, informacje o imprezach i konkursach. Inspiracje często według administratora mogą zastąpić produkt właściwy czyli na przykład kolekcję, my klienci inspirację wolimy zostawić projektantom, my chcemy prawdziwych rzeczy i jasnego przekazu. Natomiast konkursy i informacje o imprezach, są często mało przydatne, główną funkcją sklepu powinna być przede wszystkim prezentacja produktów, a nie organizowanie wolnego czasu klientom.

Podsumowując, pamiętajmy, że sklep internetowy, czy strona sklepu, wcale nie musi stanowić centrum rozrywki dla potencjalnego klienta, nie takie są oczekiwania. Jasna i przejrzysta informacja- tego przede wszystkim szukamy na stronach internetowych, niestety często jest to towar deficytowy.


Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Strategia klienta

Strategia klienta


Autor: Karolina


Prawo do artykułu
posiada Centrum Internetowe

Klienci, którzy kupują przez Internet to coraz większa grupa, co więcej nie są to osoby, które działają chaotycznie.


Zakupy w galerii handlowej często wiążą się z nieprzewidzianymi wydatkami, wystawy sklepowe kuszą nową kolekcją czy promocyjną ceną, klient nie pozostaje obojętny na te zabiegi. Do domu wraca często z faktycznie udanymi zakupami, których jednak nie zaplanował.

W Internecie takie sytuacje są bardzo rzadkie, owszem spędzamy w sieci często długie godziny w poszukiwaniu potrzebnej rzeczy, jednak zanim dokonamy zakupu, przyjrzymy się jej dokładnie z każdej strony, porównamy ceny i przeczytamy opinie. Co więcej przed zakupem produktu przez Internet częstą praktyką jest przesłanie linka znajomym z prośbą o opinie, decyzję podejmuje więc nie tylko zainteresowana osoba, lecz cały sztab ludzi. Dlaczego tak się dzieje? Przyczyną może być proste założenie: jeśli mam czekać na zamówiony produkt kilka dni, musi on być w najlepszej cenie i najwyższej jakości.

Jednak na tym nie kończy się pomysłowość internautów, którzy do zakupu różnych produktów i usług wybierają różne miejsca w sieci. I tak według badań przeprowadzonych przez Money.pl, wirtualni klienci kupują inne przedmioty w sklepach internetowych niż na aukcjach, czy za pośrednictwem serwisów ogłoszeniowych. Otóż okazuje się, że na przykład:

W sklepach internetowych kupujemy najczęściej: książki, sprzęt RTV, komputery, akcesoria i bilety lotnicze

Wytłumaczyć to może, fakt iż są to przedmioty ekskluzywne, przez co ich cena często jest wysoka. Główną zaletą sklepu internetowego jest brak anonimowości. Wiemy, że po drugiej stronie ekranu jest ktoś, kto jest w stanie odpowiedzieć nam na ewentualne pytania, na wstępie jesteśmy informowani o możliwości zwrotu zakupionego produktu i długości gwarancji. Co więcej marka daje nam gwarancję wysokiej jakości usług. Wolimy powierzyć nasze pieniądze zaufanej grupie profesjonalistów niż anonimowej osobie z aukcji, która często sprzedaje różne rzeczy okazjonalnie i nie zależy jej na dobrej opinii w takim samym stopniu, co firmie z długoletnią tradycją. Nie oznacza to jednak, że na aukcjach czekają na nas sami oszuści, którzy liczą na łatwy zarobek.

Na aukcjach internetowych chętnie kupujemy ubrania, buty, zabawki, sprzęt fotograficzny czy telefony komórkowe

Są to przedmioty, za które nie zapłacimy kwoty równej naszej miesięcznej pensji więc ryzyko utraty znaczącej sumy się zmniejsza. Wymienione wyżej przedmioty to także dobra, które najczęściej podążają za modą i nowymi trendami. I tutaj pojedynczy sprzedawca może mieć znaczną przewagę nad nawet największym sklepem internetowym , gdzie asortyment jest dosyć stały i ujednolicony. Na aukcjach sprzedają często osoby, które zawodowo zajmują się wyszukiwaniem ciekawych przedmiotów, dla osób którym brakuje na to czasu. To właśnie na aukcji znajdziemy końcówki kolekcji, unikatowe egzemplarze czy nowe rozwiązania elektroniczne, niedostępne w sklepach ze względu na małe zainteresowanie. A co robi internauta, jeśli produktem ma być usługa?

Na serwisach ogłoszeniowych najczęściej poszukujemy części samochodowych i właśnie usług za które zapłacimy po wykonaniu zadnia.

Takie zachowania konsumenckie mogą być związane z faktem iż nabywany produkt, jest częścią dłuższego procesu. Jeśli szukamy na przykład części samochodowych to dobrze, żeby sprzedawca był z naszej okolicy wtedy możemy obejrzeć produkt, sprawdzić na miejscu i ewentualnie dokupić coś jeszcze lub poprosić o indywidualną konsultację. To samo może dotyczyć tak abstrakcyjnego produktu jakim jest randka. Serwis ogłoszeniowy pośredniczy wtedy jedynie na początku procesu poznawania nowych ludzi, z biegiem czasu możemy zmieniać kryteria czy poprosić o pomoc specjalnych doradców.

Osoby, które planują sprzedaż towarów i usług za pośrednictwem Internetu muszą poznać potrzeby klienta do którego skierują swoją propozycję. Następnie wybrać najlepszą formę do prezentacji swojej oferty i pamiętać, że internetowy klient to nie łatwy cel, lecz wymagający partner w biznesie.


Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.