czwartek, 10 września 2015

Marketing Partyzancki w Internecie

Marketing Partyzancki w Internecie


Autor: Mateusz Kardaś


W związku z pewnym sympatycznym wynalazkiem jakim jest internet, marketing partyzancki wszedł na zupełnie nowy poziom. Niemal wszyscy specjaliści są zgodni, że nieklasyczne metody marketingowe kreują obraz przyszłego internetu.


Marketing Partyzancki to dość innowacyjny aspekt marketingu. Przez różnych marketerów jest różnie definiowany. Dla jednych jest to marketing na który nie wydajemy ani złotówki. Inni wolą określenie, że marketing partyzancki obejmuje nieklasyczne metody marketingowe. Druga definicja jest bardziej ogólna, ale moim zdaniem lepsza i sam taką staram się wszystkim podawać. Dlatego powtórzę

Marketing Partyzancki To Nieklasyczne Metody Marketingowe

Co to znaczy nieklasyczne? Znaczyć to może dosłownie wszystko. Cały proces promocji danej usługi czy produktu ograniczony jest tylko Twoją wyobraźnią, kreatywnością i motywacją do ciężkiej umysłowej (chodź nie tylko ;) ) pracy.

W związku z pewnym sympatycznym wynalazkiem jakim jest internet, marketing partyzancki wszedł na zupełnie nowy poziom. Niemal wszyscy specjaliści są zgodni, że nieklasyczne metody marketingowe kreują obraz przyszłego internetu. Dlatego też im wcześniej dowiesz się co i jak w tym temacie chodzi tym będziesz do przodu ;)

Gdzie są miejsca w internecie na praktykowanie marketingowej partyzantki? Odpowiedź brzmi: tam gdzie jest społeczność, albo można ją zbudować.

Do grupy pierwszej należą wszystkie większe portale/fora gdzie łatwo jest trafić z treścią (nie łamiąca regulaminu oczywiście) do relatywnie dużej liczby ludzi. Sztandarowym przykładem będzie tu serwis wykop.pl, którego cała "filozofia" opiera się na odwiedzaniu różnych linków przez niemałą wcale społeczność.

Druga grupa to miejsca służące nam do budowania społeczności. Generalnie społeczność do tej pory skupiano wokół własnej strony lub bloga. Obecnie jednak, mamy do dyspozycji szereg narzędzi takich jak mikroblogi (nazwa jest dość mylna, z blogowaniem ma to niewiele wspólnego). Takie serwisy jak słynny Twitter, czy też polski Blip lub Flaker, dają możliwość zbierania społeczności zainteresowaną naszą treścią w jednym miejscu i komunikować się z nią poprzez krótkie wiadomości tekstowe długości smsa.

Ten artykuł to tylko wierzchołek góry lodowej opisującej nieklasyczne metody marketingowe dostępne w dzisiejszym internecie.

Więcej na blogu http://epartyzant.blogspot.com


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak marketing internetowy odmienił losy tysięcy polskich firm

Jak marketing internetowy odmienił losy tysięcy polskich firm.


Autor: MEGAMOCNY


Wiele osób słyszało o nim, ale nie wie czym tak naprawdę jest marketing internetowy, czy jest skuteczny, czy jest stratą pieniędzy i czasu? Aby odpowiedzieć na to pytanie powinniśmy wyjaśnić czym jest tak naprawdę marketing internetowy, aby rozwiać wiele wątpliwości i mitów z nim związanych.


Na pewno te, które zdecydowały się na tą formę reklamy i wynajęły profesjonalną agencje reklamową specjalizującą się w marketingu internetowym doceniły go, a wielu przypadkach zapewnił on niezwykły przyrost nowych klientów.

Co to tak naprawdę jest marketing internetowy

Marketing internetowy – to używanie internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr i usług. Na marketing internetowy składa się szereg działań, są to między innymi:

- kampanie reklamowe w portalach ogólnopolskich, regionalnych i tematycznych (kampanie banerowe, linki sponsorowane, artykuły sponsorowane),

- e-mailing (wysyłka maili reklamowych),

- marketing w wyszukiwarkach (pozycjonowanie stron internetowych, linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach).

- PR internetowy (opinie o firmie i produkcie zamieszczanie na stronach internetowych, wypowiedzi na forach internetowych, artykuły sponsorowane, blogowanie, linki i artykuły sponsorowane)

Powyższe działania dzielą się na krótkofalowe i długofalowe. Krótkofalowe, to te które przynoszą najszybszą reakcję po stronie użytkownika internetu (np. marketing w wyszukiwarkach), natomiast długofalowe, to te które budują stopniowo wizerunek i markę firmy rozciągając skuteczność swoich działań w znacznym czasie (np. PR internetowy). My w tym artykule postanowiliśmy się skupić na działaniach krótkofalowych, ponieważ przynoszą one prawie natychmiastową reakcję po stronie potencjalnych klientów.

Działania krótkofalowe w marketingu internetowym

Kampanie reklamowe w portalach

Jest to forma reklamy która polega na wynajęciu powierzchni reklamowych i wyświetlaniu reklam firmy na serwisach i portalach ogólnopolskich, regionalnych i tematycznych. Kampania ta może mieć zasięg jednego lub kilku portali. Reklama ta przypomina reklamę bilbordową, jednak w tym przypadku płacimy za każde pojedyncze wyświetlanie reklamy. Koszt jednego wyświetlenia to od 0,05 zł do 0,50 zł w zależności od zasięgu portalu oraz liczby wykupionych wyświetleń. Czasami spotykamy się z ofertą PPC (czyli płać za kliknięcie) wtedy płacimy za kliknięcie w reklamę i przeniesienie użytkownika na stronę danej firmy. Koszt w takim przypadku to od 0,10 zł do nawet 4 zł. Ale tym sposobem zyskujemy już potencjalnego zapoznającego się z naszą ofertą klienta.

Marketing w wyszukiwarkach

Pozycjonowanie stron internetowych - Pozycjonowanie stron (SEO) są to działania zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych (np. firma budowlana śląsk). W obecnych czasach, kiedy ponad 90% użytkowników wyszukując produkty lub usługi korzysta z wyszukiwarek internetowych jest to jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Koszt pozycjonowania stron który znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (tz. TOP10) to przeważnie koszt od 50 do 150 zł netto za każde słowo kluczowe.

Linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach - Linki i boksy sponsorowane w wyszukiwarkach są podobną metodą do pozycjonowania. Ponieważ link lub boks z odnośnikiem do naszej strony znajduje się w górnej części pierwszej strony wyników wyszukiwania. Znaczącą różnicą od pozycjonowania jest fakt, że tutaj płacimy nie za wyświetlenie, ale za kliknięcie użytkownika w nasz link, co przekłada się na zwiększenie kosztów takiej reklamy. Koszt jednego kliknięcia waha się od 0,50 zł do nawet 5 zł. Ale mamy w tym przypadku pewność, że klient odwiedzi naszą stronę i zapozna się z ofertą. Linki i boksy sponsorowane są idealnym uzupełnieniem pozycjonowania ponieważ zwiększają szansę na szybsze odnalezienie firmy przez potencjalnego klienta.

E-mailing – jest to forma reklamy bezpośredniej wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Do podstawowych zadań e-mailingu zalicza się sprzedaż dóbr i usług, budowanie pozytywnych relacji między nadawcą a odbiorcą, oraz lojalności wobec firmy w przypadku e-mailingu wysyłanego do klientów którzy już korzystali z usług firmy. E-mail marketing można podzielić na dwa zasięgi działania:

ogólny – trafiający do przypadkowych użytkowników

targetowany – trafiający do konkretnej grupy (np. kobiet w wieku 25- 30 lat które interesują się piłką nożną)

Oczywiście najbardziej skutecznym działaniem, jest e-mailing targetowany, ponieważ trafia on do grupy klientów prawdopodobnie najbardziej zainteresowanych danym produktem lub usługą. Koszt wysłania e-mailinu rozbijany jest na pojedynczy adres i wynosi od kilku do kilkudziesięciu groszy na jeden e-mail.

Czy faktycznie opłaca się inwestować w marketing internetowych?

A czy wyobrażacie Państwo sobie dobrze prosperującą firmę bez reklamy? Jednak wiele firm broni się przed tym krokiem. Właściciele firm uważają, że jeżeli posiadają stronę internetową są już reklamowani i to im w zupełności wystarczy. Jednak prawda jest taka, że dla ponad 90% zainteresowanych potencjalnych klientów szukających dóbr i usług w internecie (a liczba tych użytkowników z miesiąca na miesiąc rośnie) strona internetowa firmy, która nie korzysta z dobrodziejstw marketingu internetowego jest po prostu niezauważalna, i ginie pośród tysięcy innych nieznanych klientom stron. Tym sposobem sama strona internetowa okazuje się bezwartościowa, stwarzająca tylko dodatkowe koszty utrzymania (opłacenie serwerów i domen).

Czy jest jakaś różnica, którą agencję reklamową wybiorę do prowadzenia marketingu internetowego?

Oczywiście! Czy wolą Państwo aby firmę promowała agencja reklamowa, która się specjalizuje w tej dziedzinie, czy taka, która nie ma prawie doświadczenia?

...Może prościej... czy wynajmą Państwo murarza, który pierwszy raz będzie budować dom, czy takiego, który tych domów wybudował setki zakładając że ceny za usługi tych murarzy są takie same?

Doświadczenie i wiedza agencji reklamowej stanowi o skuteczności marketingu internetowego nawet przy niskich nakładach finansowych!

Podsumowanie

Powyższy artykuł miał zaznajomić Państwa z dobrami jakie niesie ze sobą internet, a tym samym marketing internetowy. Jednak czy skorzystają Państwo z tej skutecznej formy reklamy, zależy od Państwa... Kończąc ten artykuł, chcemy przypomnieć, że w każdej minucie kiedy zastanawiają się Państwo nad skutecznością marketingu internetowego potencjalny klient trafia do konkurencji. A mógłby trafić do właściwego miejsca...


Agencja reklamowa szacho.com Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 szybkich sposobów na firmowe video

5 szybkich sposobów na firmowe video


Autor: Karolina


Video o Twojej firmie nie musi być długie, co więcej w niektórych sytuacjach nie musi być ono nawet profesjonalne. Poniżej znajdziesz kilka skutecznych sposobów na video prezentację Twojej firmy.


Krótki wywiad- poproś jednego z pracowników aby w kilku zdaniach opowiedział na czym polega jego praca. Może to być na przykład handlowiec, klienci którzy, wejdą na Twoją stronę i zobaczą taki mini wywiad z pewnością szybciej zdecydują się na spotkanie z tą osobą. Przede wszystkim, ze względu na to, że już zdążyli poznać tego pracownika, być może wzbudził on ich sympatię i zapadał w pamięć.

Video z muzyką- pewnie co roku zastanawiasz się jakie życzenia świąteczne wysłać swoim klientom. Na pewno zapamiętają oni Twoją firmę jeśli na przykład zamiast tradycyjnej pocztówki otrzymają od Ciebie video ze świąteczną piosenką. Oczywiście trzeba realistycznie ocenić zdolności wokalne pracowników i jeśli nie są w stanie płynnie i poprawnie wykonać świątecznej piosenki można ich wspomóc podkładem muzycznym. Efekt nie będzie profesjonalny, lecz z pewnością wywoła uśmiech na niejednej twarzy, i o to właśnie chodzi.

Pokaż swoje biuro- tworząc video na temat swojej firmy, warto pokazać też jej wnętrze i to, jak na przykład budynek wygląda z zewnątrz. Ludzie uwielbiają takie prawdziwe historie. Co więcej znowu następuje proces „oswajania” się z firmą. Klient przed spotkaniem, wie gdzie się wybiera, w jakim pomieszczeniu odbędzie się rozmowa, czy biuro to miejsce jasne, czy ponure. Co więcej jeśli pokażesz budynek z zewnątrz z pewnością ułatwisz dojazd swoim klientom, którzy często spędzają bardzo dużo czasu na szukaniu odpowiedniego adresu, a tak będą szukać na przykład niebieskiego budynku.

Zabierz ze sobą kamerę na służbową konferencję-Takie video na pewno wzbogaci Twój wpis na blogu i będzie świetnym sposobem na podzielenie się wiedzą z innymi. Jeśli Twoje video zostanie odebrane jako wartościowe, odbiorcy przekażą filmik dalej i marketing wirusowy – gotowy.

Instrukcja- nagraj filmik ukazujący jak korzystać z Twojego produktu, do czego można go użyć, lub jak wygląda z różnych stron. I tutaj jeśli nie sprzedajesz produktów bankowych także możesz pozwolić sobie na poczucie humoru, wbrew pozorom w trakcie dobrej zabawy najlepiej działa nasza pamięć i koncentracja. Dzięki takiej prezentacji Twoja firma będzie się kojarzyć klientom z dobrym nastrojem i ciekawie spędzonym czasem.

videomarketing.net.pl

Prawa do artykułu posiada

Centrum Internetowe

www.ci.net.pl


Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kolor www

Kolor www


Autor: Karolina


Strona internetowa ma duży wpływ na to jak postrzegana jest Twoja firma.Nowoczesna, kolorowa strona ma pozytywną energię, jest dynamiczna i budzi ciekawość. Kolor gra tu kluczową rolę. Spróbujmy więc dobrać odpowiednią barwę do konkretnej branży i Twoich klientów.


Turystyka- Strony biur podróży często przypominają kolorowe widokówki z wakacji. Turkus i słomkowy odcień koloru żółtego to barwy dominujące. Dlaczego? Są to niewątpliwe kolory, które poprawiają samopoczucie, poza tym kryją w sobie obietnicę wspaniałych wakacji. Turkus jest niezwykle witalnym kolorem, kojarzy się też z duchową równowagą. Kolor żółty napawa optymizmem i dobrze radzi sobie z depresją. Grupą docelową biur turystycznych są generalnie wszyscy, którym marzy się wypoczynek i mogą przeznaczyć na ten cel niemałe pieniądze.

BankowośćW tym przypadku tradycja miesza się z nowoczesnością. Banki z dużym doświadczeniem charakteryzuje ciemny odcień koloru: niebieskiego, brązowego czy zielonego. Kolory te budzą zaufanie, podkreślają status i skierowane są do konkretnej grupy docelowej: wiek średni, dobre zarobki i stabilna sytuacja finansowa. Nowi gracze w tej branży pozwalają sobie na większą swobodę wizerunkową. Strony www nowych banków występują w ciepłych barwach różu, czy czerwieni. Ich atutem nie jest doświadczenie, lecz ciekawe pomysły i innowacyjne rozwiązania, chcą pozyskać młodych klientów, którzy zakładają pierwsze swoje kontro, lub decydują się na pierwszy kredyt. Prezentując wesoły wizerunek banku i elastyczne zasady, mogą liczyć na klientów rozczarowanych tradycyjnymi metodami.

Kosmetologia- Grupą docelową tej branży nadal są głównie kobiety, dlatego strony salonów piękności utrzymane są najczęściej w jasnych, pastelowych barwach. Jednak to nie jedyna przyczyna, jasne kolory kojarzą się z pielęgnacją, dbałością o szczegóły, sterylnym porządkiem. Takie jasne odcienie dają też poczucie bezpieczeństwa i budzą zaufanie. Najlepszym rozwiązaniem jest stworzenie strony www w kolorystyce opakowania promowanego kosmetyku.

Szkolnictwo- Wbrew pozorom kolorystyka na przykład stron szkół językowych jest dosyć zachowawcza, na przykład jeśli pojawia się ciepły odcień czerwieni to jest to kolor bordowy, jeśli strona jest w tonacji niebieskiej to mimo wszystko skłania się w stronę granatu. Zieleń także nie przypomina wesołego groszku, jeśli już to jest to kolor tradycyjnej szkolnej tablicy. Dlaczego tak się dzieje? Otóż oferta szkół językowych nie jest skierowana do uczniów, lecz do ich rodziców, czyli faktycznych klientów. Z punktu widzenia rodziców bardziej liczy doświadczona kadra, niż na przykład wystrój szkoły. Prędzej zdecydują się podpisać umowę ze szkołą, której kolorystyka skłania się do typowo szkolnych, niemal mundurkowych kolorów, niż takiej której strona www jest na przykład w różowej tonacji.

To w jakiej kolorystyce będzie Twoja strona www, może zdecydować o sukcesie Twojej firmy. Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, zrób badania wśród swojej grupy docelowej, sprawdź jakie są oczekiwania Twoich przyszłych klientów.

Prawa do artykułu posiada
Centrum Internetowe
http://www.ci.net.pl


Karolina Zbiciak
Centrum Internetowe
www.ci.net.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Newsletter jako centralny element strategi marketingowej w mlm…

Newsletter jako centralny element strategi marketingowej w mlm…


Autor: Paweł Grzech


Po co mam pisać Newsletter? Możesz tak spytać: „Przecież działam w MLM, to do czego przyda mi się jakiś tam newsletter?” Jednak przenosząc biznes do sieci możesz w znaczącym stopniu zwielokrotnić swoje zyski.


Internet jest ogromny- możesz dotrzeć do tysięcy potencjalnych współpracowników i klientów siedząc wygodnie w domu i popijając kawę. Dlatego, jeśli chcesz działać w skuteczny i profesjonalny sposób, to musisz za pomocą newslettera zbudować swoją bazę adresową (rynek wewnętrzny czyli rynek niezależny od czynników zewnętrznych) i tyle.

Newsletter w znaczącym stopniu zrewolucjonizował kontakty z potencjalnym klientem i współpracownikiem. Może sprzedawać, wzbudzać zainteresowanie, informować, a przede wszystkim szkolić Twoich subskrybentów i współpracowników.

Wdrożenie kursu szkoleniowego do Twojej strategi marketingowej jest świetnym posunięciem. Jednak nie jest to aż takie łatwe- oczywiście jeśli chcesz robić to skutecznie.

Kilka wskazówek na dobry początek: Newsletter ma służyć do budowy pozytywnych relacji z osobami na Twojej liście. Pozbądź się myślenia sprzedażowego, że wszystko co robisz musi prowadzić do sprzedaży.Wybierz odpowiednią dla siebie niszę.Oferuj tylko wartościową treść. Buduj swoją listę na podstawie adresów osób, które same się na nią wpisały. Nie kupuj adresów e mail i nigdy nie wpisuj ludzi na listę bez ich zgody.Sprawdzaj dokładnie wszystkie linki zawarte w swoich listach szkoleniowych.Trzymaj się określonego czasu wysyłki swoich wiadomości.Bądź cierpliwy. Może trochę potrwać zanim uzyskasz pierwsze pozytywne rezultaty.Bądź gotów zainwestować trochę czasu i pracy w budowę swojego kursu szkoleniowego.Nie przesadzaj z nadmiernym wysyłaniem wiadomości. Specjaliści twierdzą, że optymalny czas wysyłania listów szkoleniowych to 3/5 dni. Minimum raz w tygodniu.

Od czasu do czasu czytam w sieci na wypowiedzi osób, które wdrożyły kursy szkoleniowe (newslettery) do biznesu, ale niestety nie uzyskały oczekiwanych rezultatów. Powodem takiej sytuacji nie jest samo zjawisko newslettera, tylko niskiej jakości treść.

Dlatego priorytetem numer jeden powinna być ciągła edukacja, ponieważ dzięki temu będziesz mógł oferować coraz to bardziej wartościową wiedzę.

Mam nadzieję, że udało mi się przynajmniej po części przybliżyć Ci zagadnienie budowania listy kontaktów –> a jeśli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o budowie internetowego imperium, to zapraszam Cię pod następujący adres: Jak łatwo, tanio i skutecznie zbudować własną listę adresową >>



Ten niezwykły system zmieni wszystko w Twoim podejściu do budowania listy i zarabiania w programach partnerskich NA ZAWSZE => http://www.allinonebusiness.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.