środa, 14 października 2015

Email marketing - 3 użyteczne strategie

Email marketing - 3 użyteczne strategie


Autor: W. Orzechowski


Poznaj trzy użyteczne strategie, które możesz zastosować przy prowadzeniu e-mail marketingu. Dzięki nim twoja kampania e-mail nabierze skuteczności.


Pierwsza strategia: Rozwijaj relację ze swoimi klientami i buduj wiarygodność oferując darmowe informacje

Wysyłając swoim subskrybentom wartościowe I darmowe informacje, takie jak eBook uznanego autora, pozwoli im cię poznać i zaufać ci. Jak tylko podniesiesz swoją wiarygodność, dramatycznie zwiększą się twoje szanse na zmianę subskrybentów na lojalnych klientów.

Prowadząc e-mail marketing zaoferować absolutnie wszystko, od darmowych raportów, do darmowych wersji trial programów - cokolwiek wyda ci się interesujące dla twoich odbiorców.


Druga strategia: Zachęcaj odbiorców do ponownych odwiedzin ogłaszając regularne promocje

Jak tylko zaczniesz zbierać adresy e-mail, możesz wysyłać swoim klientom i subskrybentom regularne aktualizacje, pozwalające dowiedzieć się im jakie oferujesz promocje. Wysyłanie regularnych ofert zniżek jest świetnym sposobem na zapoznanie twoich klientów z tobą i twoją witryną - i zrobienia z nich stałych klientów, którzy będą od ciebie kupować raz za razem. Kompleksowy e-mail marketing pozwala na znaczne powiększenie grona takich klientów.


Trzecia strategia: Twórz wydarzenia „tylko dla klientów"

Przypuśćmy, że jesteś właścicielem restauracji i zbierasz adresy e-mail swoich gości. Mógłbyś wysłać każdemu z nich wiadomość e-mail z zaproszeniem na ekskluzywny wieczór degustacji win, tylko dla stałych klientów. Nagrody tego rodzaju są jednymi z najlepszych sposobów na wykorzystanie wartości stałych klientów.
Jeżeli prowadzisz e-biznes możesz stworzyć specjalną podstronę, na twojej witrynie, która będzie dostępna tylko dla klientów i wysłać im e-mail, w którym napiszesz im jakie promocje oferujesz na tej specjalnej stronie, dostępnej tylko dla nich.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mystery shopping

mystery shopping


Autor: Angelika xyz


Jedną z najlepszych metod badania poziomu satysfakcji konsumentów, jaką rozwinął marketing, jest tzw. mystery shopping, znany w Polsce bardziej pod pojęciem...


Jedną z najlepszych metod badania poziomu satysfakcji konsumentów, jaką rozwinął marketing, jest tzw. mystery shopping, znany w Polsce bardziej pod pojęciem tajemniczy klient (mystery shopper). Praktyka ta zasadniczo różni się od audytu i innych form kontroli, tym, że pracownicy danej placówki nie znają prowadzącego badanie, czasu jego wizyty i innych okoliczności, które mogłyby sprawić, że będą się zachowywać inaczej niż zwykle. Tym sposobem mystery shopping nie bada jednostkowych opinii klientów w obliczu hipotetycznych sytuacji, lecz jest miernikiem prawdziwych doświadczeń, prawdziwej sytuacji mającej miejsce w danej placówce.

Badania marketingowe są niewątpliwie kwitnącą dziedziną, gdyż pozwalają nie tylko zebrać informacje odzwierciedlające sytuację firmy, jej wizerunek na rynku, lecz także opracować działania, które pomogą go poprawić. W nieskomplikowanym (wydawałoby się) systemie szczególną rolę między firmą a klientem odgrywają sprzedawcy i doradcy. Dotychczas przeprowadzone badania sugerują, że prawie 70% klientów odchodzi z powodu niezadowalającej obsługi, podczas gdy pięć razy mniej z powodu złej jakości produktu. Zadowolony klient pochwali się kilku znajomym, niezadowolony - kilkunastu. To przesądza o konieczności dbania o właściwe zachowanie kadry - zapewnienie jej motywacji i wymiernych korzyści w zamian za indywidualną, codzienną troskę o image swojego pracodawcy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

wtorek, 13 października 2015

Dwa sekrety dobrego e-mail marketingu

Dwa sekrety dobrego e-mail marketingu


Autor: W. Orzechowski


Niektórym wydaje się, że prowadzenie skutecznego e-mail marketingu wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy. To nieprawda - poniżej znajdziesz dwa "sekrety", które są podstawą każdej dobrej kampanii e-mail.


Pierwszy sekret: Wysyłaj swoje wiadomości e-mail tylko do tych, którzy sobie tego życzą. Innymi słowy wysyłaj swój newsletter tylko tym, którzy o to poprosili (zapisali się na listę mailingową) i pozwól na łatwe wypisanie się z twojej bazy adresowej. Przez spamerów e-mail marketing jest balansowaniem na granicy. Oczywiście nie chcesz być kojarzony z tą dobrą, niespamerską stroną e-mail marketingu. Jeżeli twój klient lub gość na stronie dostarcza podaje ci swój adres e-mail z własnej woli, wtedy nie ma mowy o spamie. Jeżeli zdobywasz ten adres w jakikolwiek inny sposób, wtedy rozsyłasz spam. Często używaną praktyką, aby nie zostać posądzonym o spam, jest tak zwane podwójne potwierdzenie chęci. Wymaga się od klienta/gościa zgłaszającego chęć otrzymywania e-mail newslettera najpierw podania swojego adresu e-mail na stronie, a potem kolejnego potwierdzenia chęci otrzymywania wiadomości. Wymagane jest kliknięcie na odnośnik znajdujący się w e-mailu wysłanym na podany przez nich adres, w celu dodania ich do twojej bazy adresów e-mail. Zasada jest prosta - jeżeli nie jesteś pewien, czy użytkownik celowo zapisał się do twojego newslettera, to mu go nie wysyłaj - profesjonalny e-mail marketing unika spamu za wszelka cenę.


Drugi sekret: Uczyń swoje wiadomości wiarygodnymi dla czytelników. Twórz krótkie i treściwe wiadomości oraz upewnij się, że odbiorca zobaczy wartość w tym co piszesz. Ludzie z zasady nie ufają zbyt entuzjastycznym wiadomościom, które wyglądają jak teksty reklamowe. Uczyń swoje wiadomości prawdziwymi, spersonalizowanymi i dostarczającymi korzyści z punktu widzenia odbiorcy. Jeżeli nie znajdą w nich nic dla siebie, prawdopodobnie po prostu je usuną, a nawet mogą je zgłosić jako spam.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-mail marketing - dlaczego go używać?

E-mail marketing - dlaczego go używać?


Autor: W. Orzechowski


Niektórzy ludzie wciąż nie doceniają zalet e-mail marketingu i wzbraniają się przed jego używaniem. Dlaczego takie zachowanie nie jest dobre?


Możesz zadać sobie pytanie - dlaczego mam używać e-mail marketingu?


Cóż - dlaczego nie? Wszystko sprowadza się do jednego zdania:


E-mail marketing to świetne narzędzie do zwiększenia sprzedaży.


Tysiące potencjalnych klientów, nie mogących się doczekać, żeby zobaczyć co im oferujesz... Jak możesz nie dostrzegać potencjału własnej bazy adresów e-mail? Tylko pomyśl -ktoś wchodzi na twoją stronę internetową i decyduje się zapisać do newslettera. Jak myślisz - czy ten ktoś jest zainteresowany twoją usługa/produktem? Ten gość wszedł na twoja stronę i nie opuścił jej od razu. Co więcej zdecydował, że chce otrzymać więcej informacji przysłanych na jego adres e-mail. Czy może być coś lepszego dla ciebie? Oczywiście poza doprowadzeniem do sprzedaży. Spójrz - to jest twój potencjalny klient, który chce uzyskać od ciebie więcej informacji - możesz mu wysłać jaką tylko chcesz ofertę, a on prawdopodobnie ja przeczyta, a także istnieje spora szansa, że podejmie działanie i kupi coś od ciebie. W końcu chodzi ci o to, żeby dokonać sprzedaży produktu lub usługi. Musisz dostrzec, że zrezygnowanie z e-mail marketingu jest jak zamknięcie sklepu w godzinach szczytu albo jak wyrzucenie tłumu klientów, którzy są zainteresowani kupieniem czegoś od ciebie. Czy zrobiłbyś tak poza Internetem? Nie sądzę. Pomyśl czy stać cię na stracenie szansy jaką jest e-mail marketing.


Wciąż nieprzekonany?


A jeżeli powiem ci, że e-mail marketing jest praktycznie darmowy? Tak, to prawda. Możesz zrobić praktycznie wszystko czego potrzebujesz samemu i nie zajmie ci to dużo czasu. W zasadzie jedyna rzeczą, która naprawdę zabiera czas jest samo tworzenie newslettera - praktycznie wszystko pozostałe możesz zrobić automatycznie. Jeżeli jednak myślisz, że brakuje ci wiedzy i czasu możesz zawsze zatrudnić specjalistów, żeby zrobili to za ciebie. I nie wydasz na to majątku - łatwo znajdziesz firmę, która zaoferuje ci rozsądną cenę za kompleksowy e-mail marketing.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zdobądź klienta tanim kosztem

Zdobądź klienta tanim kosztem


Autor: AdamCooper


Firmy borykają się z problemem marketingu, często korzystają z płatnych technik firm reklamowych, nie widząc o tym, że mogą osiągnąć dobry rezultat w inny sposób. Mowa o katalogach zrzeszających firmy.


Jednym z najbardziej znanych sposobów pozyskiwania klientów jest katalogowanie strony naszej firmy. Wszyscy wiemy, że pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania zależy od ilości linków przychodzących, czyli linków które odwołują się do naszej strony. Pozyskiwanie takich linków można przeprowadzać na wiele sposobów, od kupna linków sponsorowanych poprzez bezpośredni kontakt z reklamobiorcą, lub korzystając z systemów reklamowych jak LinkLift. Innym równie skutecznym sposobem na pozyskiwanie linków, a przy tym pozycji i klientów jest umieszczenie naszej firmy w katalogach firm.

Dodając stronę do katalogu, warto sprawdzić moc tego katalogu - najprostszy wyznacznik jego mocy jest wskaźnik PageRank, inny istotny element to sprawdzenie, który katalog jest mocny na nasz anchor, tzn. chcemy się wypozycjonować na frazę 'Tanie Noclegi' - wpisujemy taką frazę w wyszukiwarce i szukamy pierwszego katalogu, który się wyświetla na te słowa kluczowe. Oznacza to, że link z takim anchorem pochodzący z tego katalogu będzie najmocniejszy.
Katalogowanie stron pozwala nie tylko na pozyskanie linków, ale także na dotarcie do potencjalnych klientów. Ilość różnego rodzaju baz firm, czy spisów stron jest tak dużo, że znudzony poszukiwaniami klient często korzysta z gotowych formularzy, które odnajdą za niego interesującą go firmę.

Najlepiej poszukiwać katalogów targetowych, tzn. przeznaczonych dla danego środowiska, na przykład katalog firm informatycznych, albo baza firm małopolski. Możemy też zawęzić zakres poszukiwań, takie katalogi posiadają jeszcze większy potencjał, katalogi takie jak baza firm brzesko (WirtualneBrzesko.pl) działający na obszarze powiatu Brzeskiego, czy katalog firm krakowskich, czy warszawskich są tworzone dla określonej grupy docelowej, dzięki czemu wizyty w tych katalogach najczęściej kończą się na skorzystaniu przez klienta z usług poszukiwanej firmy.
Warto zatem umieszczać nasze strony w tego rodzaju bazach, zwłaszcza kiedy jesteśmy małą firmą.
Jeśli jesteś z rejonu Tarnowa, Bochni lub powiatu Brzeskiego, dodaj swoją firmę do: baza firm brzesko - WirualneBrzesko.pl


Firmy Brzesko - WirtualneBrzesko.pl

Administrator i właściciel strony

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.