środa, 14 października 2015

Marketing interaktywny dominuje

MARKETING INTERAKTYWNY DOMINUJE


Autor: WJ


Można się spodziewać, że marketing internetowy w najbliższym czasie zdominuje marketing tradycyjny - już są ku temu przyczynki. Sieć jest bowiem miejscem o niezwykłej sile. W połączeniu z siłą strategii marketingowych daje siłę perswazji.


Szerokie możliwości oferowane przez Sieć, doprowadziły do wyodrębnienia gałęzi marketingu skupiającego się na prowadzeniu kampanii promocyjno-sprzedażowych w Internecie. Marketing interaktywny jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin. Zleceń do budowania kampanii internetowych nie brakuje, a i pole działania jest na tyle szerokie, że firmy marketingowe są w stanie bez problemu zaoferować kompleksowe usługi z wykorzystaniem wszelkich możliwych form promujących.
Najpopularniejszą formą reklamy jest tzw. Display, który w znakomity sposób przyczynia się do kształtowaniu wizerunku firmy i zakorzenienia się symbolów identyfikacyjnych marki w świadomości odbiorców.
Burzliwie rozkwita również Social Media Marketing - a więc wszelkie działania marketingowe wykorzystujące aktywną działalność Internautów w serwisach społecznościowych, na blogach, miniblogach, forach internetowych itp. Często wiąże się to z wykorzystywaniem technik marketingu szeptanego i wirusowego.
W ostatnim czasie nieocenioną wartość ma także marketing wyszukiwarkowy, a więc działania prowadzące do osiągnięcia przez dana stronę internetową pozycji jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. Do nich należą praktyki SEO i SEM, które pozwalają dotrzeć do zleceniodawcy za pomocą słów kluczowych powiązanych z jego ofertą.
W typowej kampania marketingowej w Internecie nie może tez zabraknąć e - Public Relations. W tym zakresie mieści się rozbudowa strony internetowej zleceniodawcy, możliwe jej usprawnienie, wyposażenie we wszelkie funkcjonalne rozwiązania, a także elementy skupiające potencjalnych klientów, jak chociażby kąciki doradcze. Promowaniu służy także tworzenie tekstów publicystycznych o różnorodnej tematyce, ale z odnośnikami do serwisów obsługiwanych przez zleceniodawcę.
Można się spodziewać, że marketing internetowy w najbliższym czasie zdominuje marketing tradycyjny - już są ku temu przyczynki. Sieć jest bowiem miejscem o niezwykłej sile. W połączeniu z siłą strategii marketingowych daje siłę perswazji.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marki czy produkty?

Marki czy produkty?


Autor: syriusz


Marka czy produkt? Jak je czasami rozgraniczyć? To marki nadają produktom odpowiednią jakość i rangę. Ale przecież zdarza się, że niektóre firmy upadają, a ich produkty przejmują inni, nadając im swój znak firmowy. A mimo to nadal są one gwarancją stabilności.


Marka czy produkt? Jak je czasami rozgraniczyć? To marki nadają produktom odpowiednią jakość i rangę. Ale przecież zdarza się, że niektóre firmy upadają, a ich produkty przejmują inni, nadając im swój znak firmowy. A mimo to nadal są one gwarancją stabilności. Zdarza się również tak, że po upadku danej organizacji marka żyje dalej własnym życiem. Wszystko to rozgrywa się za pomocą symbolu w świadomości klienta, który automatycznie kojarzy dany znaczek z wysoką pozycją rynkową. Dzieje się tak, gdyż spełnia on odpowiednie funkcje – daje poczucie oryginalności i wyróżnienia się z tłumu, wzmacnia wrażenie kobiecości bądź męskości, pokazuje odpowiedni status społeczny i ekonomiczny. Dzięki temu marki zdobywają kolejnych klientów na lata, którzy pozostają im wierni i kupują produkty, wierząc w wypróbowaną wcześniej przez tysiące użytkowników rzetelność. Zdarza się i tak, że zaufanie społeczne do danego znaku firmowego jest tak wysokie, że produkty bądź oferty wybierane są spośród całej gamy im podobnych mimo braku wcześniejszych doświadczeń z daną marką. Musi ona jednak nadążać za potrzebami klientów, których gusta się zmieniają. Dobrym przykładem mogą być firma Parker, która znana jest z wysokiej jakości piór do pisania. Musiała się jednak przystosować, gdy rynek zajęły długopisy, które wyparły pierwotne przybory do pisania. Aby nie wypaść z interesu, Parker zaproponował wysokiej jakości długopisy. Dzięki obu wyrobom udało się zachować pozycję i prestiż. Mimo dostępu do tańszych odpowiedników posiadanie „Parkera” nadal świadczy o zamożności i dobrym guście. Jednak aby tak się stało, potrzeba było wielu lat starań nad budową marki, które zaowocowały jedną z najlepszych pozycji rynkowych w tej dziedzinie i zagnieździły się na stale w świadomości odbiorców. Warto dodać, że w tym przypadku nazwa własna produktu złączyła się w jedno w mowie potocznej ze znakiem firmowym.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Social Media Marketing

Social Media Marketing


Autor: Nemunas


Co to jest Social Media Marketing i czy jest przydatny przy promocji towarów i usług przez internet? W tym artykule spróbujemy uzyskać podstawowe informacje na ten temat oraz wskażemy podstawowe możliwości narzędzi.


Jeśli należysz do jednej z następujących kategorii osób, którzy:

1) wiedzą niewiele albo nic o social media marketingu,
2) są zainteresowani używaniem tych technik ale nie wiedzą, jak,
3) nie wierzą w to, że strategia social media marketingu może przynieść jakąkolwiek korzyść dla witryny internetowej lub firmy zajmującej się sprzedażą towarów i usług

to rekomenduję Tobie lekturę tego artykułu.

Social media marketing to proces promowania witryny internetowej lub prowadzonego w internecie biznesu poprzez kanały social media, pozwalające budować zainteresowanie odbiorców ofertą, wartościowe linki do promowanej strony www i ogromny traffic (zwiększona liczba unikalnych użytkowników strony).

Social media marketing wykorzystując zaangażowanie społeczności internetowej pozwala na ekspozycję towarów czy usług, a również daje możliwości sprzedaży.

Prowadząc firmę zastanawiasz się czasem, czy obrana droga rozwoju jest właściwa. Jesteś obecny w wielu katalogach internetowych oraz książkowych - na reklamę w PKT czy tym podobnych wydawnictwach wydajesz krocie, ale czy te pieniądze się zwracają? Próbujesz bezpośrednio poprzez mailing wysyłany pocztą dotrzeć do potencjalnych klientów, a czy zastanawiałeś się jaka jest obecnie skuteczność takich działań?

Idąc dalej - posiadasz stronę internetową, wydajesz duże pieniądze na Google AdWords i na pozycjonowanie strony
a nadal nie widać zadowalających efektów pracy?

Możesz poprawić efekty marketingowe, jeśli wykorzystasz wszystkie możliwości, jakie daje obecnie internet - a zatem komunikuj się ze swoimi klientami, sprawdzaj na różnych forach internetowych, co klienci sądzą o oferowanych produktach lub usługach, szukaj inspiracji - czego mogą chcieć klienci, sprawdź jak pracuje konkurencja.

Co zatem zrobić?

Zacznij od przebudowy swojej strony internetowej - zacznij wprowadzać nowe treści, pomyśl nad blogiem internetowym, uaktualniaj swoje informacje, zainstaluj na swojej stronie zakładki pozwalające za pomocą kilku chwil dodać stronę do serwisów społecznościowych (np. "Wykop to", "Dodaj do śledzika", "Podyskutuj na forum", etc..).

Następnie - pomóż odbiorcom w rozpowszechnianiu treści ze swojej strony internetowej - przygotuj oferty w postaci PDF, nagraj krótki film i udostępnij na YouTube, wprowadź kanały RSS, dodaj galerię zdjęć i pozwól je komentować...

Bądź wśród czytelników, komentuj na swoim blogu, nagradzaj aktywnych komentatorów, komentuj inne blogi (niech tylko nie będzie miało to znamion spamu), jednym słowem staraj się brać udział w życiu internetowej społeczności.


Autor jest pilotem wycieczek oraz pasjonatem turystyki, sporo podróżuje zawodowo i prywatnie po Europie Wschodniej, pisze o Rosji i Ukrainie, a także zajmuje się promocją turystyki w Internecie.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Email marketing - 3 użyteczne strategie

Email marketing - 3 użyteczne strategie


Autor: W. Orzechowski


Poznaj trzy użyteczne strategie, które możesz zastosować przy prowadzeniu e-mail marketingu. Dzięki nim twoja kampania e-mail nabierze skuteczności.


Pierwsza strategia: Rozwijaj relację ze swoimi klientami i buduj wiarygodność oferując darmowe informacje

Wysyłając swoim subskrybentom wartościowe I darmowe informacje, takie jak eBook uznanego autora, pozwoli im cię poznać i zaufać ci. Jak tylko podniesiesz swoją wiarygodność, dramatycznie zwiększą się twoje szanse na zmianę subskrybentów na lojalnych klientów.

Prowadząc e-mail marketing zaoferować absolutnie wszystko, od darmowych raportów, do darmowych wersji trial programów - cokolwiek wyda ci się interesujące dla twoich odbiorców.


Druga strategia: Zachęcaj odbiorców do ponownych odwiedzin ogłaszając regularne promocje

Jak tylko zaczniesz zbierać adresy e-mail, możesz wysyłać swoim klientom i subskrybentom regularne aktualizacje, pozwalające dowiedzieć się im jakie oferujesz promocje. Wysyłanie regularnych ofert zniżek jest świetnym sposobem na zapoznanie twoich klientów z tobą i twoją witryną - i zrobienia z nich stałych klientów, którzy będą od ciebie kupować raz za razem. Kompleksowy e-mail marketing pozwala na znaczne powiększenie grona takich klientów.


Trzecia strategia: Twórz wydarzenia „tylko dla klientów"

Przypuśćmy, że jesteś właścicielem restauracji i zbierasz adresy e-mail swoich gości. Mógłbyś wysłać każdemu z nich wiadomość e-mail z zaproszeniem na ekskluzywny wieczór degustacji win, tylko dla stałych klientów. Nagrody tego rodzaju są jednymi z najlepszych sposobów na wykorzystanie wartości stałych klientów.
Jeżeli prowadzisz e-biznes możesz stworzyć specjalną podstronę, na twojej witrynie, która będzie dostępna tylko dla klientów i wysłać im e-mail, w którym napiszesz im jakie promocje oferujesz na tej specjalnej stronie, dostępnej tylko dla nich.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Mystery shopping

mystery shopping


Autor: Angelika xyz


Jedną z najlepszych metod badania poziomu satysfakcji konsumentów, jaką rozwinął marketing, jest tzw. mystery shopping, znany w Polsce bardziej pod pojęciem...


Jedną z najlepszych metod badania poziomu satysfakcji konsumentów, jaką rozwinął marketing, jest tzw. mystery shopping, znany w Polsce bardziej pod pojęciem tajemniczy klient (mystery shopper). Praktyka ta zasadniczo różni się od audytu i innych form kontroli, tym, że pracownicy danej placówki nie znają prowadzącego badanie, czasu jego wizyty i innych okoliczności, które mogłyby sprawić, że będą się zachowywać inaczej niż zwykle. Tym sposobem mystery shopping nie bada jednostkowych opinii klientów w obliczu hipotetycznych sytuacji, lecz jest miernikiem prawdziwych doświadczeń, prawdziwej sytuacji mającej miejsce w danej placówce.

Badania marketingowe są niewątpliwie kwitnącą dziedziną, gdyż pozwalają nie tylko zebrać informacje odzwierciedlające sytuację firmy, jej wizerunek na rynku, lecz także opracować działania, które pomogą go poprawić. W nieskomplikowanym (wydawałoby się) systemie szczególną rolę między firmą a klientem odgrywają sprzedawcy i doradcy. Dotychczas przeprowadzone badania sugerują, że prawie 70% klientów odchodzi z powodu niezadowalającej obsługi, podczas gdy pięć razy mniej z powodu złej jakości produktu. Zadowolony klient pochwali się kilku znajomym, niezadowolony - kilkunastu. To przesądza o konieczności dbania o właściwe zachowanie kadry - zapewnienie jej motywacji i wymiernych korzyści w zamian za indywidualną, codzienną troskę o image swojego pracodawcy.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.