piątek, 20 listopada 2015

Czy roznoszenie ulotek odnosi efekt marketingowy?

Czy roznoszenie ulotek odnosi efekt marketingowy?


Autor: Mateusz Mszyca


Wbrew opinii wielu przechodniów, którzy często wrzucają je od razu do kosza, ulotki to sprawdzona od dawna metoda reklamy. Dzięki ładnej grafice i chwytliwej treści mamy okazję zaistnieć w społeczności miejskiej, która może zainteresować się naszymi produktami.


Na tak postawione pytanie z czystym sumieniem i pełnym przekonaniem można odpowiedzieć zdecydowanie twierdząco. Można powiedzieć, że nie ma to jak stare i sprawdzone metody, ulotki towarzyszą nam już od dawien dawna, i są jednym z najlepszych środków przekazu i reklamy stosowanych przez rożnego rodzaju firmy i instytucje. Nic tak nie zareklamuje naszej działalności jak ulotka.

Wiele firm zawdzięcza swoja popularność właśnie ulotkom. Reklamy w Internecie czy innego rodzaju próby wypromowania naszej działalności nie przynoszą takiego efektu jak roznoszenie ulotek. Trzeba przyznać, że zajęcie to nie należy do najłatwiejszych, ale mamy o wiele większą pewność, że ktoś się zainteresuje naszym produktem, jeżeli dostanie od nas ulotkę. Wielu ludzi nawet ich nie czyta, wyrzucając je od razu do śmieci, ale im ulotka jest atrakcyjniejsza i ciekawiej zaprojektowana szanse na to, że ktoś ją przeczyta i zainteresuje się jej zawartością stają się o wiele większe.

Dlatego zakładając jakieś przedsiębiorstwo pamiętajmy o ulotkach, które mają ogromny wpływ na marketing i z pewnością ściągną wielu chętnych klientów zainteresowanych nasza ofertą. Pamiętajmy także o tym by zatroszczyć się o wygląd naszych ulotek, gdyż jest to bardzo ważne i istotne by nasze przedsięwzięcie reklamowe się powiodło, przecież nikogo nie zainteresują czarno-białe ulotki o nijakiej treści.


Drukarnia online

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Statystyki stron WWW uzupełnione o mapę kliknięć

Statystyki stron WWW uzupełnione o mapę kliknięć


Autor: Marta Migalska


W niedługiej perspektywie, gdy zwolni tempo powstawania nowych sklepów internetowych, wartość zakupów przestanie wzrastać. Wówczas między sklepami internetowymi rozpocznie się jeszcze silniejsza walka o klienta. Jak zatem przygotować sklep internetowy do tej sytuacji rynkowej?


Spora – jeśli nie największa – część stron funkcjonujących w Internecie to strony dedykowane sprzedaży – sklepy internetowe, portale aukcyjne czy też strony firm oferujących usługi. Ostatnie analizy mówią, że w Polsce funkcjonuje ponad 7 tysięcy samych sklepów internetowych, przy czym pojawiają się sugestie, że ich liczba może sięgać nawet 20 tysięcy. Naturalnym zjawiskiem występującym przy tak dużej i ciągle rosnącej ilości sklepów jest silna konkurencja.

Według osób związanych z branżą e-commerce, obecnie liczba sklepów internetowych jeszcze wzrasta, ale w niedługiej perspektywie ta gałąź sprzedaży wejdzie w fazę stabilizacji. Wartość zakupów przestanie wzrastać, a wtedy między sklepami internetowymi rozpocznie się jeszcze silniejsza walka o klienta.

Jak zatem przygotować się do tej sytuacji rynkowej?

Poniżej prezentujemy czynniki, które zdaniem sprzedawców mają największy wpływ na wielkość sprzedaży w sklepach internetowych. Wyniki badania pokrywają się w większości przypadków z opiniami klientów sklepów internetowych.

My chcielibyśmy przyjrzeć się dokładniej jakości strony internetowej. Jest to jeden z czynników, na który właściciel sklepu bez większego wysiłku i angażowania dużych nakładów finansowych może mieć bezpośredni wpływ oraz stale kontrolować.

Narzędzia do usability

Przy wykorzystaniu dostępnych narzędzi – darmowych, czy płatnych – możliwa jest optymalizacja takiego serwisu internetowego pod kątem sprzedaży. Podstawowym narzędziem w procesie optymalizacji strony są statystyki stron internetowych. Warto jednak na bieżąco śledzić co dzieje się w tematyce narzędzi webusabilty i nie poprzestawać jedynie na standardowych rozwiązaniach. Tym bardziej, że nowo oferowane rozwiązania mogą nas mile zaskoczyć.

Mapa Kliknięć

Jednym z ciekawszych rozwiązań jakie pojawiły się na rynku już jakiś czas temu jest mapa kliknięć. To rozwiązanie stanowiące idealne dopełnienie statystyk internetowych. (Wśród niektórych użytkowników i znawców tematu istnieje pogląd, że mapa kliknięć jest wręcz tańszą wersją badania typu eye-tracking). Rozwiązanie pozwala na śledzenie aktywności użytkowników na stronie www w ujęciu ilościowym, ale także, albo przede wszystkim, ukazuje ruch w ujęciu jakościowym – można zobaczyć jak na badanej stronie rozkładają się kliknięcia użytkowników. Obraz uzyskany dzięki badaniu przedstawia mapa termiczna – im większe natężenie kolorów na mapie, tym większa „klikalność” w dany obszar strony.

Korzyści

Narzędzie takie jest niezmiernie przydatne w pracach nad użytecznością strony. Za pomocą informacji dostarczonych przez mapę kliknięć możemy optymalizować np. użyteczność formularzy na stronie, rozmieszczenie linków czy oferty produktowej. To także bardzo pomocne narzędzie w optymalizacji strony pod kątem reklamy.

Najważniejsze korzyści, które można osiągnąć dzięki mapie kliknięć to rzetelna i bardzo precyzyjna informacją o słabych punktach serwisu. Można bardzo łatwo zauważyć obszary słabo zagospodarowane w serwisie lub takie, które wymagają zmian: czasem layout jest mało intuicyjny, teksty niezrozumiałe, a nawigacja mało czytelna lub w ogóle niewidoczna. Pamiętajmy, że takie informacje możemy przełożyć na wymierny zysk. Dobra strona internetowa to zadowolony klient, który chętniej dokona zakupu w naszym sklepie i zapomni o konkurencji.

Minusy

Osoby dobrze zaznajomione z tematem dostrzegają pewne niedociągnięcia techniczne obecne w dostępnych na rynku rozwiązaniach. Chodzi tu głównie o złą kalibrację mapy – obraz kliknięć jest nieco przesunięty w stosunku do obrazu strony.

Innym problemem w niektórych systemach, zarówno polskich jak i zagranicznych jest fakt, że na mapę nanoszone są kliknięcia wykonane w nieaktywne obszary strony, np. tło lub tekst, zupełnie nieistotne z punktu widzenia właściciela strony.

Są jednak rozwiązania – dostępne także w Polsce, które radzą sobie z tymi problemami. W serwisie jednego z dostawców takiego rozwiązania czytamy:

„Usługę CLICKpoint wyróżnia unikalny sposób gromadzenia informacji o kliknięciach, który zapobiega zawyżaniu i zafałszowywaniu obrazu kliknięć wykonywanych przez użytkowników. Zbierane są jedynie dane z elementów klikanych. Jest to uzasadnione tym, że niejednokrotnie użytkownicy podczas przeglądania strony klikają w różne jej statyczne elementy, co nie powoduje żadnej akcji, a mimo to odnotowywane jest przez inne systemy jako kliknięcie w element strony”.

Cena

Z tego co widać na stronie usługodawcy cena rozwiązania jest dość przystępna. Jeśli chodzi o koszt usługi u innych dostawców, to waha się on od niespełna 4$ do ponad 400$ za miesiąc użytkowania. Cena uzależniona jest od ilości kliknięć i liczby badanych stron. Dostępne są również rozwiązania darmowe, aczkolwiek nie zawsze dorównują standardem wersjom płatnym.

Poza samym obrazem mapy ciepłej w systemach można zobaczyć również:

- listę elementów, które zostały kliknięte na stronie,

- informacje o czasie kliknięć,

- procentowy udział kliknięć we wszystkich kliknięciach na danej stronie,

- ilość kliknięć wykonanych na danym obszarze,

- listę referencyjną, skąd użytkownicy przyszli na stronę.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak cię widzą tak cię piszą – jak kreować wizerunek firmy

Jak cię widzą tak cię piszą – jak kreować wizerunek firmy


Autor: agata


Dbanie o wizerunek powinno być sprawą priorytetową każdej – dużej bądź małej firmy – która chce odnieść sukces na rynku.
Wizerunek decyduje bowiem o naszej reputacji – od niego zależy to jak nasza firma będzie postrzegana przez firmy konkurencyjne, dostawców oraz klientów.


Jednak kreowanie profesjonalnego wizerunku to długotrwały i wcale nie łatwy proces. Często zanim klienci zaczną kojarzyć daną markę z danym produktem musi minąć kilka nawet kilkanaście lat. Ważne jest jednak by skojarzenia były jak najlepsze.

Czasem jeden fałszywy ruch, jedna mała wpadka, zaniedbanie czy niedopatrzenie może kosztować firmę stratę zaufania ze strony klientów.

A ponownego przekonanie ich do siebie nie będzie łatwą sprawą.

Aby zaistnieć w umysłach potencjalnych klientów i podbić rynek należy wyznaczyć sobie kilka zadań, których realizacja pozwoli nam na osiągniecie sukcesu.

zastanów się jak możesz wyróżnić się spośród konkurencji, czym twoja oferta wyróżnia się na rynku, co masz do zaoferowania czego nie mają inni, i jak ciekawie to pokazać,

określ pozycję jaką chciałbyś aby Twoja firma osiągnęła na rynku,

zintegruj pracowników i cały personel przy realizacji wspólnych celów.

Oto kilka dróg za pomocą których możesz kreować wizerunek swojej firmy:

LOGO: czyli symbol, z którym utożsamia się nasza firma, to jakby jej wizualne wyobrażenie, bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, bo do niego zależy czy zostaniemy zauważeni i zapamiętani, dobre logo powinno być proste, ale rzucające się w oczy, powinno zawierać nazwę firmy, a kolorystyką być zbliżone do jej profilu, logo umieszczone na wizytówkach bądź innych firmowych gazetach dodatkowo buduje świadomość firmy w oczach klientów

MEDIA:to bardzo istotny element kształtowania naszego wizerunku, dzięki mediom mamy możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców, i wcale nie sprawdza się zasada, że nieważne co piszą byleby pisali, profesjonalne firma, której zależy na poważnych klientach nie będzie dbała a sensacje a o to by media przedstawiały ją w jak najlepszym świetle, dobrze mieć w firmie wyszkolonego rzecznika prasowego, który będzie odpowiadał za kontakty z mediami i dbał o to by nasz wizerunek nie został naruszony

REKLAMA: kolejny bardzo ważny element kreowanie naszego wizerunku, jeśli potencjalny klient często słyszy o nas w radio, w telewizji może oglądać reklamy naszych produktów, łatwo może nas znaleźć w sieci - to łatwiej będzie o nas pamiętał, wykupowanie powierzchni banerowych jest więc jak najbardziej opłacalne,

SPRZEDAŻ: bardzo dużym stopniu wpływa ona na opinię klientów naszej firmie. Przede wszystkim dlatego, że w procesie sprzedaży klient ma bezpośredni kontakt z pracownikami firmy, i od ich umiejętności i nastawienia zależy jak odbiorca go zapamięta, tutaj kreowanie wizerunku firmy odbywa się poprzez mowę ciała i umiejętności interpersonalne naszych pracowników.

Pamiętaj, że od tego jak wykreujesz swój wizerunek będzie zależało to czy odniesiesz sukces na rynku czy nie. Warto więc zainwestować czas, wiedzę i środki by zostać zauważonym.


agata b.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Strona docelowa – klucz do sukcesu kampanii linków sponsorowanych

Strona docelowa – klucz do sukcesu kampanii linków sponsorowanych


Autor: Krzysztof Fratczak


Struktura i konstrukcja strony docelowej jest jednym z kluczowym elementów, które zwiększają efektywność prowadzonej kampanii linków sponsorowanych.


Zmieniając wielkość i miejsce wybranych sekcji strony, wpływamy na poszczególne elementy, podkreślamy ich znaczenie. Tym samym umożliwiamy potencjalnym Klientom znalezienie dokładnie tych informacji, których poszukują. Wpływamy bezpośrednio na ilość miękkich konwersji, czyli zapytań ofertowych, kontaktów telefonicznych i mailowych z naszą firmą oraz twardych konwersji, czyli zamówienia i sprzedaż naszych produktów i usług.


Prowadzona kampania linków sponsorowanych umożliwia przetestowanie efektywności strony docelowej i sprawdzenia, w jaki sposób dane elementy przekładają się na satysfakcję i zadowolenie użytkowników. Skutkuje to wyborem oferty naszej firmy. Szczególną uwagę należy zwrócić na:

1. Wielkość i zawartość tytułu strony docelowej.

2. Rozmieszczenie i układ treści.

3. Wyróżnienie elementów nawigacyjnych od treści.

4. Wielkość i umieszczenie formularzy oraz pozostałych elementów zachęcający do skorzystania z oferty, tzw. Call To Action.

5. Wielkość i lokalizacja elementów nawigacyjnych.

Kiedy prowadzimy kampanię linków sponsorowanych posiadamy zazwyczaj wiele stron docelowych podporządkowanych wybranym tematom. Wtedy przy ograniczonym budżecie możemy nie wygenerować wystarczającej ilości ruchu, aby przeprowadzić wartościowy test strony docelowej. W takie sytuacji najrozsądniejszym rozwiązaniem jest tymczasowe zgrupowane ruchu na jednej stronie docelowej i odniesienie wyników do stron pokrewnych. Decydując na takie działania od razu po rozpoczęciu kampanii reklamowej w Internecie, na badania możemy dodatkowo przeznaczyć darmowy kupon na linki sponsorowane. Możemy go uzyskać korzystając z usług agencji reklamowej, która specjalizuje się w marketingu w wyszukiwarkach internetowych.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama w Internecie

Reklama w Internecie


Autor: dandez


Internet jest w dzisiejszych czasach jednym z podstawowych, najpraktyczniejszych i ogólnodostępnych źródeł informacji.
Popularność internetu przyczyniła się także do jego rosnącej popularności jako medium reklamowego.


Internet jest w dzisiejszych czasach jednym z podstawowych, najpraktyczniejszych i ogólnodostępnych źródeł informacji.
Popularność internetu przyczyniła się także do jego rosnącej popularności jako medium reklamowego.

Z reklamy w internecie korzystają firmy niemal wszystkich branż, od firm budowlanych, po sklepy wielobranżowe i ośrodki kulturalne.

Natomiast usługi związane z dostarczaniem reklamy w internecie stały się jednym z podstawowych źródeł dochodu dla agencji reklamowych i interaktywnych.

Co daje reklama w internecie?

Przede wszystkim mniejszy koszt niż reklama tradycyjna, na którą składają się koszty wykonania projektu oraz wydruku.
Poza tym reklama internetowa oferuje mnogość opcji reklamowych a także zwykle prostszą, szybszą i wygodniejszą formę dostarczania usługi reklamowej.

Z dobrodziejstw reklamy internetowej korzysta min. wielu właścicieli ustabilizowanych witryn.

Strona internetowa, która zdobyła rzesze użytkowników i renomę, wykorzystuje reklamę internetową jako formę monetyzacji i generowania dochodu z witryny.

Zasady są proste:

1. Utworzenie witryny
2. Generowanie ruchu do witryny
3. Kreacja miejsc reklamowych na witrynie
4. Dostarczanie reklamy.


Doskonałym przykładem takiej formy reklamy może być portal reklamowy, który zdobywając rosnące grono odwiedzających go użytkowników i popularność, może z czasem oferować boxy reklamowe, rozmieszczone na poszczególnych miejscach witryny.
Dzięki grupie zainteresowanych reklamobiorców, witryna jest w stanie generować stały dochód.

Powyższy przykład jest jednym z wielu przykładów wykorzystania dobrodziejstw reklamy internetowej.

Mnogość usług reklamowych, możliwości konkurencyjnej reklamy oraz dopasowanie formy reklamowej do budżetu, decyduje o tym, że reklama w internecie powinna stać się formą promocji dla każdej firmy, chcącej dotrzeć do większego grona klientów.


Ajmer jest agencją interaktywną świadczącą usługi reklamy internetowej.

Zapraszamy do wpisu na naszej stronie DARMOWA BAZA FIRM

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.