poniedziałek, 21 grudnia 2015

Promocja marki

Promocja marki


Autor: Tomasz Galicki


Każdy, kto otwiera swoją firmę, chce ją w jakiś sposób wypromować. I nie powinno to dziwić, bo przecież konkurencja jest silna, ma się dobrze, a przede wszystkim nie śpi.


Nie można więc lekceważyć żadnych elementów marketingowych. Należy dokładnie przemyśleć strategię reklamową i uderzyć w rynek jak najmocniej i jak najszybciej.

Jest wiele sposobów na promowanie naszej marki. Do głównych elementów obecnie należy kreowanie wizerunku w sieci, do czego przyda się marketing internetowy i pozycjonowanie. Obecnie coraz więcej osób poszukuje czegoś w internecie, dlatego nie można o tym miejscu zapomnieć, a raczej uznać je za kluczowe do pozyskiwania klientów. Ze względu na branżę danej firmy, warto pomyśleć nad zaistnieniem w serwisach społecznościowych, takich jak nasza klasa i Facebook oraz w serwisach mikroblogowych, takich jak twitter czy blip, na których będzie można na bieżąco informować klientów o wszelkich zmianach. Ostatnio coraz istotniejsze staje się zakładanie poprzez poszczególne firmy blogów firmowych. To właśnie one sprawiają, że zmniejsza się przepaść firma-klient. To nigdy nie zaszkodzi, a może pomóc.

Kolejna sprawa, to pozycjonowanie. Nawet jeśli nie posiadamy sklepu internetowego, a fizyczną firmę, możemy stworzyć wizytówkę, która będzie zapraszać potencjalnych klientów do sklepu i ją promować w wyszukiwarkach. I właśnie dlatego warto być w internecie – poprzez to medium, zwabimy do siebie nowych ludzi, co jednoznacznie wiąże się z kolejnymi zarobkami. Każdy, kto chce skorzystać z usługi pozycjonowania, może to zrobić samemu, poprzez długie i żmudne miesiące, ale może to też zlecić firmie, która się tym zajmuje zawodowo – ostatnio to coraz popularniejsza opcja.

A jeśli nie sieć, to co? Otóż to. Promocja marki w sieci jest bardzo ważna, ale nie może pozostać jedyna. Bardzo ważne są również wszelkiego rodzaju akcesoria reklamowe, które rozdawane przypadkowym ludziom mogą nam pomóc zapamiętać markę. Są to różnego rodzaju gadżety, takie jak smycze czy breloczki na klucze. Ludzie chętnie biorą takie elementy, bo są darmowe i nie zdają sobie sprawy z tego, że mogą w ten sposób przyczynić się do promocji marki. Ludzie są wzrokowcami, zapamiętają nazwę firmy albo jej logo i w późniejszym czasie rośnie prawdopodobieństwo, że z niej skorzystają.

Jeśli jest to duża firma i promocja ma się odbywać na naprawdę szeroką skalę, warto uderzyć w reklamę do telewizji, ponieważ jest to wciąż duża siła przebicia.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Strategie cen

Strategie cen


Autor: Magdalena Hojnor


Jednym z czterech elementów marketingu- mix jest cena. Jest ona bardzo ważnym czynnikiem determinującym popyt i podaż na dane dobro czy usługę. Dodatkowo jest to niezwykle ważne narzędzie, wykorzystywane w strategii innowatora, wprowadzającego nowy produkt na rynek. Strategia cenowa czyli kształtowanie i zmiana cen.


Wśród różnych klasyfikacji tejże strategi jest podział na:
-strategię wysokich cen,
-strategię niskich cen,
-strategię neutralnych cen.

Strategia wysokich cen (tzw. "strategi zbierania śmietanki")- polega na wyznaczeniu relatywnie wysokiego poziomu cen (powyżej cen przeciętnych na danym rynku dla produktu nowego, innowacyjnego). Strategia ta posiada wady i zalety. Są to np. szybki zwrot poniesionych nakładów inwestycyjnych, osiągnięcie pożądanego poziomu zysku jednostkowego. Im wyższa cena produktu tym wyższa ocena walorów funkcjonalno – użytkowych produktu przez nabywców. Produkt drogi postrzegany jest jako luksusowy. Dodatkowym atutem jest fakt, że producent w każdej chili może cenę obniżyć. Do wad stosowania tej strategi zaliczymy fakt, że strategia pomija dużą część społeczeństw, które są bardzo wrażliwe na ceny i taki produkt nie znajdzie się na ich liście zakupów. Wysoka cena zniechęci ich do wypróbowania nowości. Oprócz tego wysokie ceny produktu/usługi przyciągną konkurencję do tego sektora.

Innowator może więc zastosować alternatywną strategię - cen niskich (penetracji rynku). Polega ona na wyznaczeniu poziomu cen poniżej cen przeciętnych na danym rynku produktowym czy usługowym.Strategia ta zakłada szybkie opanowanie rynku i osiągnięcie dużych rozmiarów sprzedaży ale przy małym zysku na jednostkę produktu. Strategia penetracji zakłada także intensywne stosowanie trzech elementów marketingu – mix. Wszystko po to, aby szybko pozyskać dużą liczbę nabywców. Nie obejdzie się bez zalet i wat takiej działalności.
Niska cena obejmuje szerokie grono potencjalnych klientów, co w dłuższym okresie niesie duże zyski dla przedsiębiorstwa. Dzięki niskim cenom innowator może zwiększać sprzedaż lepiej angażując moce produkcyjne. Konieczne jest poszukiwanie i skupienie się na ciągłym obniżeniu kosztów. Niska cena produktu nie stanowi atrakcyjnego rynku dla konkurentów. Wadą może być fakt, że niska cena towaru/usługi kojarzona będzie z niską jakością. Wadą jest również to, że czas zwrotu nakładów inwestycyjnych wydłuży się.

Marketing wyróżnia oprócz tego strategię cen neutralnych. Jest to rozwiązanie pośrednie dla innowatora. Strategia ta polega na określeniu takiego poziomu cen danego produktu, który jest zbliżony do wysokości cen przeciętnych w danym sektorze usług czy produktów.
Strategia ta niesie następujące korzyści: możliwość obsługiwania segmentów rynku średniej klasy społecznej (warto dodać, że jest to klasa najliczniejsza). Oprócz tego przy takiej strategi schemat decyzyjny przedsiębiorstwa będzie uproszczony a elastyczność i możliwość zmiany cen będzie ograniczona. Poza tym średnia cena nie wyróżni produktu czy usługi od innych ofert na rynku.

Przedsiębiorstwo czy innowator tworzący strategię cen zawsze musi wziąć pod uwagę wiele czynników. Przykładowo mogą to być :szybkość rozszerzania się rynku, liczba potencjalnych konkurentów, cechy produktu, jego cykl życia, znaczenie struktury kosztów dla przedsiębiorstwa itp.


Magdalena Hojnor

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Firmowo

Firmowo


Autor: Artur Piórkowski


Nie od dziś wiadomo, że wraz z powstaniem firmy wiążą się niekończące wydatki. W jaki sposób skoordynować pracę aby koszty nie przekroczyły przychodów przedsiębiorstwa?.


Zanim odpowiem na powyższe pytanie warto zadać sobie kolejne: czy jest sens otwierania firmy w internecie?.

Firmy w sieci powstają jak grzyby po deszczu, a 80% z nich nie dożywa swoich drugich urodzin. Podstawowym błędem popełnianym przez większość właścicieli opisuje zdanie: nie skupiamy się na szczegółach lecz pragniemy czerpać korzyści (zyski) z wszystkiego dookoła. Pamiętaj zanim przejdziesz do promocji firmy pomyśl do kogo oferujesz dany towar/usługę. Wyznacz grupę docelową, poznaj konkurencje, a najważniejsze to mierz siły na zamiary. (Przykład: tworzenie stron internetowych – wybierz czy pragniesz tworzyć dla klientów indywidualnych, małych firm, a może dużych korporacji?). Nie rób wszystkiego dla wszystkich, ponieważ taka zasada zniszczy Twoje marzenia!.

Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie działalności w sieci warto pomyśleć o promocji. Nie zapominaj, że wszystkie twoje działania wiążą się z większymi lub mniejszymi kosztami. Każdy z etapów ma być dokładnie przemyślany, poznaj takie hasła jak: pozycjonowanie stron internetowych, e-marketing co ułatwi tobie komunikację z firmami, które już oferują takie usługi na rynku. Ponadto jeśli Twoja wiedza na temat tworzenia stron internetowych jest niewielka, zleć ten etap profesjonalistom.

Trzymaj się złotej zasady biznesu: „kto mało płaci ten dwa razy płaci”. Nie daj się nabrać jeśli ktoś zaproponuje wypromowanie Twojej marki/firmy za 100zł/m-c..

Wiedz, że sposobów na reklamę firmy w internecie jest mnóstwo: pozycjonowanie stron, e-mail marketing, reklama na Facebook itd. Korzystając z któregokolwiek z nich w sposób szybszy lub wolniejszy budujesz/wzmacniasz swoją markę.

Więc odpowiadając na pytanie: Czy jest sens otwierania firmy w internecie?, twierdzę, że jest, ale tylko wtedy gdy wiemy jakie będą nasze następne kroki. Planowanie jest kluczem do sukcesu.

Podsumowanie

W jaki sposób skoordynować pracę aby koszty nie przekroczyły przychodów przedsiębiorstwa?.

W sposób, który odpowiada dokładnie twojemu budżetowi. Stwórz biznes plan, który będzie obejmował cały rok twoich działań. Musisz planować krok po kroku i trzymać się złotej zasady biznesu!.

Powodzenia.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co zrobić by nasza strona internetowa była widoczna w internecie?

Co zrobić by nasza strona internetowa była widoczna w internecie?


Autor: MJ


By nasza strona internetowa miała większą liczbę odwiedzin musimy pilnować by nasz PageRank był na wysokim poziomie a tego możemy dokonać poprzez odpowiednie pozycjonowanie naszej strony internetowej. Pozycjonować stronę możemy różnymi sposobami.


PageRank jest to metoda nadawania stronom internetowym wartości liczbowej która określa jej jakość. Algorytm ten został opracowanych w 1998 roku przez założycieli najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej na świecie Google. Informację o PR( w slangu pozycjonowania stron internetowych tak właśnie w skrócie nazywa się PageRank) możemy uzyskać poprzez zainstalowanie aplikacji Google Toolbar do naszej przeglądarki ale informację możemy uzyskać równie poprzez użycie kilku niezależnych portali internetowych.

Pozycjonowanie albo inaczej Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest to proces którego zadaniem jest osiągnięcie przez serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń czy słów kluczowych. Odpowiednie wypromowanie strony internetowej w dzisiejszych czasach jest bardzo ważne gdyż jest tylu użytkowników internetu, jest tyle stron internetowych, że samo stworzenie strony internetowej nie sprawią, że ludzie będą wchodzić na naszą stronę. Postęp w pozycjonowaniu możemy zauważyć poprzez monitorowanie PR strony internetowej oraz poprzez fakt, że nasza strona internetowa będzie coraz wyżej w wynikach wyszukiwarki.

Do pozycjonowania naszej strony internetowej możemy zatrudnić firmę informatyczną albo możemy zrobić to sami. Przy ograniczonych zasobach pieniężnych i przy posiadaniu wolnego czasu możemy sami zatroszczyć się o pozycjonowanie naszej strony internetowej. Istnieje kilka bardzo popularnych sposobów na wypozycjonowanie strony internetowej. Może dodawać adres naszej strony internetowej do katalogów branżowych, kolejnym sposobem jest stworzenie artykułów tematycznych w których treści dodaliśmy linki do naszej strony internetowej ale najskuteczniejszym sposobem rozprowadzenia linku do naszej strony internetowej jest wymiana linków ze stronami o wysokim PageRanku i pokrewnej tematyce.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Direct mailing - skuteczne narzędzie promocji czy spam?

Direct mailing - skuteczne narzędzie promocji czy spam?


Autor: Reklama internetowa


Direct mailing w ostatnim okresie stracił trochę na popularności. Pomimo faktu, że przez większość każdy list reklamowy jest traktowany jako spam, to dalej jest on skutecznym narzędziem promocji. Stosujący direct mailing powinni jednak spełnić klika warunków.


Direct mailing w swej istocie działania to właściwie rzecz stara jak świat. To proste przeniesienie listów reklamowych w świat Internetu. Dzięki Internetowi odbywa się to o wiele szybciej i taniej. Na początku maile reklamowe przyjmowaliśmy, może nie z entuzjazmem, ale ze zrozumieniem i ochotą. Wraz upowszechnieniem direct mailingu wśród firm, zaczęliśmy podchodzić nieco z dystansem do tej formy promocji. Niechciane listy reklamowe określa się obecnie spamem. W ostatnim czasie firmy spostrzegły ogólne zniechęcenie internautów listami reklamowymi i zaczęły ograniczać ich wysyłanie. Takie postępowanie wydaje się zbyt pochopna. Umiejętnie stosowany direct mailing, to wciąż jeden ze skuteczniejszych i tańszych sposobów promocji.

Direct mailing – zalety

Direct mailing to narzędzie marketingu bezpośredniego. List reklamowy pozwala na szybkie i efektywne dotarcie do dużej grupy klientów. Direct mailing posiada wiele istotnych zalet. Przy rzetelnie i profesjonalnie przygotowanej bazie danych direct mailing pozwala na precyzyjne dotarcie z komunikatem reklamowym do odpowiedniego adresata. Direct mailing to także wysoce spersonalizowana forma promocji. Można przygotować konkretne oferty towarów i usług dla różnych grup docelowych. Dobrze przygotowany list reklamowy ma na odbiorcy wywrzeć wrażenie, że jest skierowany tylko do niego. Direct mailing to forma promocji, nad którą nadawca przekazu reklamowego ma największą kontrolę. To on decyduje o formie i długości listu, czasie wysłania i jego zawartości. Direct mailing to także forma, która daje możliwość najbardziej wymiernego zmierzenia jej efektywności. W przypadku słabego odzewu ze strony klientów, można w czasie trwania akcji promocyjnej szybko zareagować i wprowadzić istotne zmiany czy to w treści listu, czy jego formie. Ponadto, co chyba najważniejsze, direct mailing to sposób promocji bardzo tani. Przy niewielkich nakładach można osiągnąć nawet imponujące wyniki sprzedaży.

Direct mailing wiąże się ze zbyt wieloma zaletami, aby z niego po prostu zrezygnować. Jednakże w obecnej rzeczywistości, przy automatycznym negatywnym nastawieniu większości internautów do maili reklamowych, może być skuteczny pod warunkiem zachowania pewnych zasad.

Warunki skutecznego direct mailingu

Direct mailing ma obecnie rację bytu w kilku przypadkach:

- kiedy adresat listu reklamowego sam się wpisał na listę mailingową, wyrażając jednocześnie zgodę na otrzymywanie listów reklamowych,

- kiedy przy okazji jakiejś czynności w Internecie (najczęściej przy okazji zakupów czy przy zakładaniu konta w banku internetowym) adresat wyraził zgodę na otrzymywanie listów reklamowych z różnego rodzaju informacjami reklamowymi,

- kiedy listy reklamowe dotyczą produktów znajdujących się w kręgu zainteresowań adresata.

W takich wypadkach jest duże prawdopodobieństwo, że list nie zostanie skasowany przed przeczytaniem. List reklamowy dotyczący nowego modelu auta możemy wysłać osobie, o której wiemy, że interesuje się motoryzacją. Oczywiście zdobycie takiej bazy danych nie jest zadaniem łatwym. Jednakże tak wyselekcjonowana baza adresowa jest niezbędna w tego typu działaniach. Wydaje się, że tylko w taki sposób możemy uzyskać odzew nowego klienta.

Inaczej powinien wyglądać mail reklamowy skierowany do adresatów w żaden sposób nie związanych z nadawcą. W tym wypadku najlepszy efekt będą miały listy reklamowe, których głównym celem będzie zainteresowanie daną firmą w ogóle i skłonienie do zajrzenia na jej stronę internetową w celu zapoznania się ze szczegółową ofertą. Takie listy mają w dużej mierze wymiar perswazyjny. Maile pomagają budować świadomość marki.

W przypadku adresatów związanych już jakoś z nadawcą (klienci sklepów internetowych i banków, którzy wyrazili zgodę na przysyłanie listów reklamowych) najlepszy efekt będą miały listy reklamowe, zawierające informacje o zmianach regulaminów, nowych ofertach i promocjach. Tutaj mail reklamowy będzie miał w większej mierze wymiar informacyjny. Zbyt agresywny list reklamowy do naszego stałego klienta może być bardzo irytujący. Ze stałymi klientami należy postępować delikatnie. Należy informować tylko o rzeczach ważnych i wartych uwagi tego konkretnego adresata. Po kilku listach reklamowych mało istotnych, nawet stały klient może się zniechęcić do tej formy promocji.

Mail reklamowy – uznany jako spam

Direct mailing na pewno nie powinien być narzędziem stosowanym w sposób nieprzemyślany, bez odpowiedniego przygotowania listu reklamowego i bazy danych adresatów. Rozsyłanie listów reklamowych do przypadkowych adresatów lub pozyskanych z bazy danych o niewiadomym pochodzeniu jest stratą czasu i pieniędzy. Taki list zapewne będzie uznany jako spam. Trudno oczekiwać, aby np. list reklamujący artykuły dla niepełnosprawnych, był przyjęty z zadowoleniem przez młodych odbiorców.

Direct mailing sprawdza się w zasadzie przy promowaniu wszystkich usług i produktów. Jednakże jest to forma na tyle osobista, że w pewnych obszarach powinniśmy podchodzić do niej bardzo delikatnie. Jeżeli adresat źle odbierze przesłaną mu reklamę leku czy usług medycznych, kampania może przynieść skutki odwrotne od zamierzonych. Kolejna trudność polega na tym, że w liście reklamowym trudno nieraz przekazać rzeczywiste intencje nadawcy. Trudno zagwarantować sobie całkowitą pewność, że zostaną one właściwie odczytane. List reklamowy naruszający pewne tabu kulturowe, religijne czy obyczajowe zawsze będzie uznany jako spam.

Direct mailing za to świetnie się sprawdza w informowaniu klientów o nowych usługach, produktach czy promocjach, a więc w obszarze marketingu ekonomicznego. Dużo gorzej direct mailing sprawdza się w kampaniach społecznych. Przekonywanie za pomocą słów do rzucenia palenia lub zapinania pasów jest chybionym pomysłem. Listy promocyjne jako narzędzie w kampaniach społecznych bardzo często są traktowane jako spam i od razu usuwane.

Ograniczenia w direct mailingu

Direct mailing ma obecnie utrudnione zadanie. Na skutek zmęczenia użytkowników poczty internetowej wszelkiego rodzaju spamem, producenci programów pocztowych wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów wprowadzili pewne techniczne możliwości blokowania nieznanej poczty. Te techniczne utrudnienia dają jednocześnie przewagę tym nadawcom, których znamy a więc lubianym przez nas markom. Przy zachowaniu odpowiednich warunków wysyłania listu reklamowego, tacy nadawcy są w stanie ominąć blokady. Trudniej się przez nie przebić nadawcom nieznanym, przypadkowym, rozsyłającym swe listy reklamowe na chybił trafił.

Oddzielnym problemem jest sam sposób tworzenia skutecznego listu reklamowego. To wyzwanie, nawet dla doświadczonego marketingowca. Nie ulega jednak wątpliwości, że jego potencjał wciąż jest duży. Dobrze skonstruowany list, który ma szansę trafić do odpowiedniego adresata, jest wciąż skutecznym narzędziem promocji, z którego firmy nie powinny rezygnować. Tym bardziej że jest to bardzo tani sposób dotarcia do klienta – dostępny nawet dla małych firm, które nie dysponuję dużym budżetem reklamowym. Mimo że kampania reklamowa prowadzona przez direct mailing nie jest zbyt efektowna, to przy spełnieniu powyższych warunków bardzo efektywna. Na dodatek efekty kampanii reklamowej direct mailing można zmierzyć i policzyć, dzięki czemu staje się ona cennym źródłem informacji dla marketingowców.


http://tense.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.