poniedziałek, 21 grudnia 2015

Jak zorganizować skuteczny telemarketing w firmie?

Jak zorganizować skuteczny telemarketing w firmie?


Autor: Emilia Skiba


Telemarketing, choć często źle kojarzony, jest jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na posiadanie własnych telemarketerów, bądź skorzystanie z tzw. Call-Center.


Prawda jest taka, że stworzenie własnego stanowiska do telemarketingu, ba, stworzenie własnego niewielkiego call-center jest bardzo proste i pozwala na dokładniejszą kontrolę nad wynikami i wyeliminowaniem kosztów zewnętrznych firm, pośredniczących w zatrudnianiu pracowników.

Co więc powinieneś zrobić, żeby telemarketing przynosił zyski Tobie, a nie pośrednikom?

Żeby telemarketing przynosił zyski musisz spełnić trzy podstawowe warunki.

Warunek 1

Baza klientów

Aby rozpocząć kontakty z klientami trzeba najpierw zdecydować o grupie docelowej dla danej kampanii telemarketingowej i to do niej dopasować bazę danych. Bazy kontaktów są różne. Jeśli posiadasz swoją, wypracowaną, warto korzystać z niej jak z podwalin pod kolejne kontakty.

Jeśli nie, będziesz musiał zdecydować skąd wziąć kontakty, które staną się podwaliną budowanej przez Ciebie bazy. Najprostszym sposobem jest skorzystanie z katalogów dostępnych za darmo w internecie, takich jak Polskie Książki Telefoniczne, czy Panorama Firm. Możesz również zakupić gotową bazę, choć dobra baza zazwyczaj wiąże się z pokaźnymi kosztami.

Warunek 2

Pracownik

Telemarketer musi być osobą o dobrej dykcji i dużych umiejętnościach z zakresu emisji głosu. Wszak mówi przez większość dnia pracy. Musi też być odporny na stres. Dobrze jest, jeśli ma już doświadczenie w podobnej pracy. Niezależnie jednak od tego, czy je ma, wymaga przeszkolenia produktowego. Warto też pomyśleć o wysłaniu go na szkolenie z telemarketingu, bądź z budowania relacji z klientami. Szkolenia takie są często finansowane ze środków Unii Europejskiej, więc może się okazać, że nowego pracownika uda się przeszkolić bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Warunek 3

Organizacja pracy

Praca telemarketera musi być zorganizowana w taki sposób, żeby pracownik wszystkie dane o kliencie miał dostępne w jednym miejscu i żeby mógł z nich wygodnie i szybko korzystać. Warto w tym miejscu pomyśleć o wyposażenie telemarketera w odpowiednie narzędzia pracy. Najważniejsze będą tu nisko-szumowy zestaw słuchawek, komputer i program klasy CRM, pozwalający na wygodne i szybkie dzwonienie. Spośród wielu CRMów warto jest zwrócić uwagę na program SimpleMarketing, który posiada moduły skonstruowane specjalnie z myślą o telemarketingu.

Gdy telemarketing rozpocznie swoje działanie, ważna stanie się analiza kampanii telemarketingowych. Do tego będzie służył głównie CRM i, jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie, system, służący do nagrywania rozmów telefonicznych. Każda firma ma swoją specyfikę działalności i do analizy będzie potrzebowała innych danych. CRM powinien być w stanie dostarczyć takie dane w postaci raportów.

Po jakie informacje najczęściej będziesz sięgał?

Raport skuteczności telemarketera

Taki raport powinien zawierać przede wszystkim informację ile kontaktów zakończyło się pozytywnym wynikiem, niezależnie, czy będzie to sprzedaż, umówienie spotkania, czy przeprowadzenie ankiety. Taki raport da Ci informację nie tylko o skuteczności samego telemarketera, ale również o skuteczności kampanii, w jaką został zaangażowany.

Raport czasu trwania czynności

Taki raport pozwoli Ci przeanalizować, co zajmuje telemarketerowi najwięcej czasu, pozwoli też sprawdzić, czy są miejsca, w których można czas zaoszczędzić, żeby telemarketer mógł pracować wydajniej.

Raport poświęcony wybranym klientom

Ten typ raportowania przydaje się przede wszystkim podczas prowadzenia dłuższych kontaktów z jednym klientem. Powinien pozwolić Ci na szybkie wydobycie najważniejszych informacji o stanie prac.

Podsumowując, zorganizowane telemarketingu w firmie jest łatwe i przynosi pokaźne zyski, tym bardziej, żie będziesz musiał dzielić się informacjami o swoich klientach z pośrednikami w Call-Center i będziesz mógł sam kształtować kampanie telemarketingowe. Dzięki temu dotrzesz do swoich klientów szybko i skutecznie.

Warto więc spojrzeć na tą formę marketingu bezpośredniego przychylniejszym okiem i samemu skorzystać z jej dobrodziejstw.


Emilia Skiba, Specjalista ds. Oprogramowania

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Adwords – Scenariusz profesjonalnej kampanii cz. 2

Adwords – Scenariusz profesjonalnej kampanii cz. 2


Autor: Paweł_M


Przygotować kampanię może każdy, ale te drobne szczegóły pomiędzy kampanią prowadzona przez zwykłego użytkownika a specjalistę Google Adwords mają swoje odzwierciedlenie w postaci większego CTR, liczby kliknięć oraz niższej stawki CPC.


Treści reklam

Po ustaleniu wybraniu odpowiednich fraz oraz ustawieniu parametrów kampanii jak wysokość budżetu przechodzimy do stworzenia chwytliwych treści reklam Adwords mających za zadanie przyciągnąć największą ilość potencjalnych klientów. Dla przykładu wybierzmy następującą frazę: sprzęt wędkarski. Technika tworzenia jest bardzo prosta. Najlepiej aby fraza występowała w treści reklamy 3 razy, ale nie mniej niż 2. Gdy klient wpiszę w Google frazę sprzęt wędkarski oraz fraza ta będzie występowała w naszej reklamie wówczas zostanie on pogrubiona. Każdy pogrubiony znak w treści reklamy przyciąga wzrok klientów co jest naszym głównym celem. Drugi aspekt tworzenia treści to słowo zachęcające do działania typu: Sprawdź!, Zadzwoń! czy Kup teraz!. Klient nie może się wahać czy kliknąć czy nie. Zawsze lepiej, aby kliknął. Ostatni trik dotyczy rozpoczynania każdego słowa od dużej litery. Jest to niuans, lecz warto go stosować. Poniżej umieszczono porównanie zwykłej reklamy oraz z zastosowaniem opisanych technik.

Zwykła treść reklamy:

Sprzęt wędkarski.
Wędki, spławiki, kołowrotki,
zobacz nasz asortyment.
domena.pl

Ulepszona treść reklamy:

Sprzęt Wędkarski
Szukasz Sprzętu Wędkarskiego ?
Przynęty, Kołowrotki, Wędki. Wejdź!
domena.pl/Sprzet-Wedkarski

Optymalizacja

Ostatni i zarazem nigdy nie kończący się etap to optymalizacja kampanii Adwords. Dużym błędem jest aktywowanie kampanii i tylko czekanie na efekty. Profesjonalne kampanie optymalizowane są bardzo często, nawet co 24h. Działania opierają się np. na regulowaniu maksymalnej stawki za kliknięcie CPC (zazwyczaj jest ona powoli obniżana, aż do momenty gdy reklama będzie wyświetlana na pozycji 3 lub nawet 4). Co jakiś czas dobrze jest testować nowe treści reklam. Początkowo ustawiamy dwie różne treści, a po kilku tygodniach sprawdzamy, która uzyskała lepszy wskaźnik CTR i ją zostawiamy. W miejsce gorszej treści komponujemy nową treść. Taki zabieg pozwala nieustannie testować i poprawiać najlepsze reklamy. Warto także raz w miesiącu przeanalizować raporty aby np. wydobyć frazy, których nie mamy, a po których użytkownicy klikają w nasze reklamy Adwords.

Warto poświęcić chwilę czasu na przygotowanie dobrej kampanii reklamowej Adwords, gdyż w ten sposób jesteśmy wstanie uzyskać więcej kliknięć a tym samym koszt pozyskania potencjalnego klient jest niższy.


Pozdrawiam i życzę powodzenia
Paweł Musieł

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing internetowy otwiera nowy świat

Marketing internetowy otwiera nowy świat


Autor: Ewa Maria Szulc


Marketing internetowy otwiera zupełnie nowy świat i nowe możliwości, zwłaszcza jeśli masz lub chcesz mieć własny biznes i chcesz, aby działał w Internecie, a zagadnienia marketingu internetowego są dla ciebie nowe. Od czego zacząć? Proponuję od tego co ja. Dzielę się własnymi doświadczeniami.


W przeszłości zajmowałam się marketingiem tradycyjnym i pracowałam na etacie w dużych korporacjach. Kiedy jednak przekroczyłam 40-tkę i z racji wieku przestałam być pożądanym pracownikiem, zajęłam się marketingiem internetowym i działaniem na własny rachunek. Dzięki temu co zmieniłam w swoim życiu i nowym rzeczom jakie zaczęłam robić w Internecie, od 4 lat pracuję na własny rachunek, szybko się rozwijam, robię więcej rzeczy które lubię - a nie muszę – robić i mam dla siebie dużo więcej czasu niż kiedyś. Gdybym 10 lat temu wiedziała to, co wiem dzisiaj sprawy pewnie miałyby się zupełnie inaczej.

Większość z nas jest wychowana w taki sposób, aby być skromnym i nie zawracać innym głowy swoją osobą. Ja również żyłam w przekonaniu, że jeśli będę w czymś dobra, będę pracować dużo i z całych sił - a nawet i ponad własne siły - inni na pewno się o mnie dowiedzą. Tak więc siedziałam sobie przez cicho, pracując mrówczo i nie chwaląc własnych osiągnięć.

Jeśli chcesz zacząć dzisiaj biznes internetowy, w dobie natłoku informacji i rosnącej konkurencji, najlepszym początkiem twojego marketingu internetowego jest pokazanie swoim potencjalnym klientom kim jesteś, co robisz i dlaczego. Ja obecnie między innymi prowadzę kilka blogów, piszę artykuły, prowadzę teleseminaria i wykłady – to wszystko jest częścią marketingu internetowego.

Może myślisz dzisiaj, że nie jesteś w stanie tego robić i jest to coś, co zupełnie wykracza poza strefę twojego komfortu. Jeśli tak, najważniejsze to nie zamykać się na taką opcję, a zacząć powoli. Na początek załóż blog na temat powiązany z dziedziną w jakiej chciałbyś działać i zacznij go systematycznie pisać. To pozwoli ci na wypracowanie własnego stylu pisania i przyzwyczai do pisania. Na początku będzie on tylko blogiem dla ciebie, ale powoli zaczną pojawiać się czytelnicy. Potem zacznij udzielać się na forach i w serwisach społecznościowych – kontakt z czytelnikami i osobami zainteresowanymi twoją dziedziną pozwoli ci na poznanie prawdziwych problemów potencjalnych klientów.

Sukces w marketingu internetowym polega na stosowaniu właściwie dobranych działań i promocji swoich produktów, usług oraz swojej osoby. Interesuj się tym tematem, czytaj jak najwięcej na temat marketingu internetowego, a z czasem będziesz nie tylko wiedzieć coraz więcej, ale także będziesz robić coraz więcej rzeczy, które sprawiają ci przyjemność i zarabiać więcej pieniędzy, niż nie jednokrotnie byłeś w stanie zarabiać wcześniej.

Cały czas pamiętaj, że decydujesz się zacząć swój biznes w Internecie, aby budować swoją finansową niezależność. Aby zacząć już dzisiaj budować swój własny biznes w Internecie, musisz zacząć rozwijać swoje umiejętności w zakresie marketingu internetowego, a to wiąże się z nauką pisania artykułów, nauką jak prowadzić blog, jak efektywnie włączyć się do mediów społecznościowych i jak korzystać z technologii internetowych, niewymagających znajomości programowania.


Poznaj "77 sposobów jak wyprzedzić konkurencję" dostępnych na http://www.MarketingCodzienny.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ekstrawagancja firmy

Ekstrawagancja firmy


Autor: Tomasz Galicki


Kierując dużą firmą należy dbać nie tylko o klientów, ale także o pracowników. Ani bez jednej, ani bez drugich, żadna firma nie ma racji bytu. I nie powinno to dziwić. Firmę tworzą pracownicy i klienci. Dobrze jest więc dbać o prawidłowe relacje.


Nie jest to jednak łatwe. Z biegiem czasu, gdy dba się o podtrzymanie wizerunku albo „dokreowanie” marki, warto przemyśleć zainwestowanie w gadżety reklamowe.

Podczas wyboru odpowiednich akcesoriów reklamowych, należy przemyśleć to, co ma się na nich znajdować oraz jaki ma być ich rodzaj. Bardzo częstym zabiegiem jest masowa produkcja długopisów z logo firmy, dzięki którym zapamiętuje się lub utrwala markę. Dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji jest grawerowanie laserem, ponieważ każdy długopis będzie zawierał nazwę firmy i ewentualnie jej adres. Dodatkowo, poza długopisami, warto zastanowić się nad różnego rodzaju pozostałymi akcesoriami reklamowymi, takimi jak smycze, breloczki do kluczy czy chustki, reklamówki czy koszulki – mało kto zdaje sobie sprawę, że robiąc zakupy często promuje jakąś markę. Mam tu na myśli właśnie owe reklamówki. W ich przypadku korzyść jest obopólna. Osoba, która dokonuje zakupów ma je w czym przechowywać i donieść do domu, a firma, która mu tę reklamówkę dostarczyła, ma darmową reklamę, która jeszcze na dodatek się porusza. Brzmi to może trochę drastycznie, ale taka jest prawda.

Inna jest sprawa z koszulkami. Te byłyby fantastyczną reklamą, gdyby nie to, że rzadko się je nosi na zewnątrz. Jeśli mają na sobie duże logo, to ludzie nie chcą być z nim kojarzeni, bo uważają, że to obciach i zwykle ląduje w szafie jako piżama.

Breloczki do kluczy i smycze to dobry marketing, jednakże już na mniejszą skalę, ponieważ są małych rozmiarów i zapamiętuje je jedynie ich właściciel. Jest to jednak zawsze jeden potencjalny klient więcej.

Decydując się na odpowiednie gadżety reklamowe, należy również przemyśleć target ludzi, do których mają one być kreowane. Jeśli dobrze się to opracuje i dokona właściwej strategii, można liczyć na zwiększenie ruchu na stronie firmy lub w jej siedzibie. Należy pamiętać, że poza kwestiami marketingowymi, należy też zadbać o produkty wysokiej jakości i konkurencyjne ceny, bo bez tego marketing jest bezużyteczny.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
http://patryk.blogspot.com/

Sposób na „samopromocję”

Sposób na „samopromocję”


Autor: Tomasz Galicki


Marketing jest bardzo ważnym elementem każdej firmy. To dzięki niemu firmy zyskują klientów, bez których, oczywiście, nie miałyby racji bytu. I właśnie dlatego warto o niego zadbać. Kreowanie wizerunku firmy powinno znajdować się na szczycie jej strategii, dlatego nie można tego bagatelizować.


W jaki sposób promować firmę?

Obecnie, coraz częstszym rozwiązaniem jest promowanie się w sieci. Każda firma powinna mieć swoją wizytówkę lub sklep internetowy, jeśli sprzedaje różnego rodzaju towary lub usługi. Dzięki temu wzrasta target ludzi, którym można je sprzedać. W takiej sytuacji warto zaistnieć w różnego rodzaju serwisach społecznościowych uzależnionych od branży, jaką oferujemy. Dobrze jest więc mieć profil w serwisach społecznościowych, takich jak facebook czy nasza klasa, a także w serwisach mikroblogowych, takich jak twitter czy blip. Dzięki tym zabiegom można na bieżąco informować klientów i potencjalnych klientów o nowościach w firmie, a także o promocjach. Nie można o tym zapominać, ponieważ kontakt firma-klient to kluczowy aspekt dla każdej firmy. Jeśli dodatkowo, chce się sprzedawać produkty przez internet, warto pomyśleć o pozycjonowaniu, które wzbije na szczyty wyszukiwarek nasz sklep.

Jeśli jednak podchodzi się z dystansem do promocji w internecie, można również, a nawet powinno się jako dopełnienie, skorzystać z tradycyjnych strategii marketingowych. Jedną z bardziej popularnych są różnego rodzaju gadżety reklamowe. To właśnie one należą do serii „samopromujących się”. Jednymi z tego typu akcesoriów są czapki z nadrukiem. Nadruk może prezentować logo naszej firmy, dzięki czemu każdy, kto będzie ją nosił, będzie ją jednocześnie promował. Inwestycje w tego typu gadżety są raczej pewne i nie powinno być problemów ze zwróceniem się. Warto przemyśleć tego rodzaju zabiegi, ponieważ stosunkowo niskim kosztem możemy uzyskać zapamiętanie naszej marki przez potencjalnych klientów, a co z tym idzie zwiększyć przychody naszej firmy.

Jest wiele innych strategii marketingowych i nie warto rezygnować z jakichkolwiek, bo większość z nich może przynieść tylko pozytywny skutek. Warto więc dokładnie przemyśleć wszystkie i zabrać się do pracy odpowiedzialnie i sposób przemyślany, bo dzięki temu wzbogacamy naszą firmę o bezcennych klientów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.