poniedziałek, 21 grudnia 2015

4 najbardziej liczące się prawdy o Facebooku, które sprawiają, że nie sprzedajesz

4 najbardziej liczące się prawdy o Facebooku, które sprawiają, że nie sprzedajesz


Autor: Mirek Szmajda


Korzystając z Facebooka w celu pozyskiwania klientów pewno myślisz, że chodzi głównie o to, żeby mieć jak największą liczbę znajomych bądź fanów. Kiedy już masz tych fanów bądź znajomych okazuje się, że wcale nie przekłada się to na sprzedaż i zyski w e-biznesie.


Różna działalność na Facebooku prowadzi do różnych celów

Jest parę rzeczy na temat działalności na Facebooku, o których wielu sprzedawców nie ma zielonego pojęcia i brną wspólnie z podobnymi do siebie w zupełnie niewłaściwym kierunku. Zdobywają znajomych i fanów, a potem się dziwią, że na Facebooku nie zarabiają.

Oto cztery największe prawdy które sprawiają, że jak dotąd tracisz czas na Faceboooku.

1. Liczy się jakość, a nie ilość kontaktów.

W marketingu na Facebooku wcale nie chodzi jedynie o to, żeby skupiać się tylko na jak największej liczbie „kontaktów”. Koniecznie musisz też dbać o ich jakość. Możesz sprzedawać dzięki Facebookowi o wiele więcej mając głębokie relacje z kilkuset osobami niż mając kilka tysięcy tak zwanych „znajomych”, którzy tak naprawdę są tylko dobrze wyglądającą liczbą.

Kiedy piszesz coś pod kątem klienta na swojej tablicy, to nawet mając wielu znajomych, może tego niewiele osób tak naprawdę czytać. Wystarczy, że przez jakiś czas będzie się na niej pojawiać parę kompletnie nieinteresujących informacji od ciebie, a możesz szybko znaleźć się na zawsze na liście znajomych, których posty nie są więcej pokazywane na stronie głównej twoich znajomych.

Ludzie mają swoje codzienne sprawy, swoje problemy, swoje potrzeby, swoje zaangażowanie. Wcale nie przychodzą na Facebook po to, aby tylko czekać na twoje pozdrowienia z linkiem do oferty.

2. Liczy się to, czy inni czytają co publikujesz.

Na Facebooku chodzi o to, aby twoi potencjalni klienci faktycznie czytali to, co masz do powiedzenia. Wtedy właśnie zaczynasz mieć coraz lepsze z nimi relacje. A dobre relacje dają zaufanie. A zaufanie jest kluczem do skutecznej sprzedaży.

Nie ma znaczenia ilu masz znajomych i fanów. Liczy się ilu z nich śledzi to, co robisz na Facebooku. A będą cię śledzić tylko wtedy, kiedy widzą w tym korzyści dla siebie. Publikuj więc na Facebooku przede wszystkim to, co naprawdę przyda się twoim potencjalnym klientom.

3. Liczy się to, jak śledzisz aktywność swoich klientów.

W przypadku stron na Facebooku możesz obserwować statystyki aktywności fanów (osób lubiących twojej strony). Każdy post ma swoją własną statystykę. Są też statystyki globalne strony.

W przypadku profilu osobistego nie ma już aż takich szczegółowych danych i możesz bazować tylko na regularnym obserwowaniu kliknięć „Lubię to!” i liczbie komentarzy. Co prawda są aplikacje, które niby pokazują „Kto oglądał ostatnio twój profil”. Ale tak naprawdę to nie są one wiarygodne, bo pokazują tylko osoby, które korzystają z tej konkretnej aplikacji.

Jedną z największych zalet tej platformy społecznościowej jest niezwykle wysoka interaktywność w czasie rzeczywistym. Nie tylko pojawia się na bieżąco liczba ostatnich interakcji: wpisanych komentarzy, kliknięć „Lubię to!” itp. Dodatkowo jeśli jesteś akurat na Facebooku, natychmiast wyskakują komunikaty jak tylko ktoś z twoich znajomych coś zrobi. To sprawia, że można wchodzić w relacje niemal w czasie rzeczywistym.

4. Liczy się to, że każda aktywność na Facebooku pozostawia po sobie ślad.

Na Facebooku masz do czynienia z prawdziwymi osobami. Zgodnie z regulaminem legalnie wolno mieć tylko jedno konto osobiste. Facebook w założeniu jest przeniesieniem życia społecznego ze świata rzeczywistego do internetu. Dlatego podchodź do relacji z ludźmi na Facebooku właśnie w taki sposób, w jaki byś podchodził do relacji z nimi poza internetem. Tutaj prawda o ludziach jest dużo bardziej wyrazista niż poza siecią. Tutaj pozostaje po każdym stały ślad.

Wykorzystaj więc ten ślad. Chodzi o to, aby zostawiać ślady w postaci postów, komentarzy, zdjęć i filmów. Niech będą to jednak wartościowe ślady. Wartościowe dla twoich potencjalnych klientów.

Na Facebooku musisz uważać kiedy korzystasz z niego zarówno do celów biznesowych jak i osobistych. Jest tutaj mnóstwo okazji do rozrywki. I w sumie większość osób dlatego właśnie korzysta z Facebooka.

Jeśli korzystasz czasami z rozrywkowych aplikacji, to musisz wiedzieć, ze większość z nich generuje dodatkowe informacje o twojej w nich aktywność i wysyła te informacje do twoich znajomych. Jeśli nawiązałeś z kimś kontakt w celu biznesowym, a ta osoba dostaje informacje o zdobywanych przez ciebie punktach w jakiejś grze, czy też co o kim myślisz wypełniając „fajne” ankiety, to tylko zniechęcasz ich tym do śledzenia co tak naprawdę masz im wartościowego do powiedzenia.


Jeśli chcesz zorganizować efektywną sprzedaż na Facebooku poświęcając na to tylko godzinę tygodniowo zajrzyj koniecznie na stronę http://MagiaFacebooka.pl. Dostaniesz dostęp do darmowej serii szkoleń na wideo.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Poradnik SEO PR

Poradnik SEO PR


Autor: owczarnia


Połączenie działań internetowych w kierunku public relations i search engine optimization nazywane jest w skrócie seo PR .Chodzi o to, by materiały były konstruowane w specyficzny sposób.


Powinny być nasycone słowami kluczowymi, czyli tymi ,które najczęściej wybiera poprzez wyszukiwarkę dana grupa docelowa. Obecność danej marki w mediach ,to zadanie każdego” parowca”. Specjaliści od seo PR muszą zadbać, aby w Internecie podtrzymać obecność targetu tej właśnie marki na jak najwyższym poziomie. Wyszukiwarka dostosowuje materiał do swojego poziomu i prezentuje go internautom na wysokiej pozycji. Łączy się to z odpowiednim zindeksowaniem zamieszczanego materiału.

Jeśli dana strona będzie otwarta kilka tysięcy (a nawet milionów) razy dziennie, to możemy być pewni ,ze jest to zasługą „ludzi od seo PR”.

Optymalizacja materiałów PR polega na tak częstym i umiejętnym wkomponowaniu w teksty na strony internetowe, słów kluczowych w taki sposób, aby internauta szukając danego tematu odnalazł je na wysokiej pozycji. Najlepiej, jeśli będzie to pierwsza druga lub trzecia pozycja. Badania wykazały, że tylko dziesięć procent internautów szukając jakiegoś materiału wchodzi na kolejne strony.

Najpierw należy zidentyfikować właściwe słowa i przyporządkować je tak, by charakteryzowały poszczególne grupy docelowe. Znający zasady seo PR wie, co interesuje odbiorców, czego szukają w Internecie. Teraz tylko musi odpowiednio skategoryzować słowa kluczowe według np. popularności, sezonowości czy konkurencyjności. W oparciu o tak wyselekcjonowaną grupę słów tworzy potem materiał zamieszczony w sieci. Dla uzyskania efektu optymalizacji, celem seo PR jest dodatkowo odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Zaleca się, aby:

- dwa lub trzy słowa kluczowe znalazły się w tytule

- tekst zawierał „wyboldowane” śródtytuły ze słowami kluczowymi

-jak najwięcej kluczy było w pierwszym akapicie, ponieważ ma on największe znaczenie dla wyszukiwarek

- słowa kluczowe podlinkować ( wyszukiwarka uznaje je wtedy za priorytet)

-odnośniki w tekstach były jak najbliżej kluczy

Pojedynczy materiał według seo PR powinien być najlepiej zamieszczony na stronie www, z indywidualnym adresem

-materiały PR były umieszczane na „home” lub najdalej dwa poziomy w głąb struktury serwisu.

Jeśli chodzi o przygotowywanie stron internetowych ,pamiętajmy ,że:

- dłuższe teksty dzielimy na akapity, ułatwiające czytanie

- w tekście pożądane jest wypunktowanie priorytetów, pogrubienie istotnych fragmentów, wstawienie infografik czy tabeli, aby tekst przybrał czytelną, przejrzystą formę

- dobrze je stosować możliwie najczęściej ilustracje, odnośniki, linki prowadzące na zewnątrz serwisu

- staramy się ubogacać teksty cytatami, anegdotami, zgrabnie spuentować treść przekazu

- zadbać trzeba o unikalne, merytoryczne treści.

To, czy działania seo PR odniosą oczekiwany skutek, zależy od faktu, czy przygotowany i opracowany przez nas materiał trafi do sieci dokładnie w takiej postaci. Samodzielna publikacja to stuprocentowa pewność takiego stanu rzeczy.


Najlepsze teksty na stronę internetową napiszą nasi copywriterzy!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy wiesz czego oczekują Twoi klienci?

Czy wiesz czego oczekują Twoi klienci ?


Autor: Jacek Pietrasiuk


Ten wpis powstał na podstawie jednego z artykułów, który ukazał się w Harvard Business Review w marcu 2009 roku i który niejako zainspirował mnie do napisania na ten temat.


W artykule tym był podany przykład firmy Kingspan Polska. Firma ta jest rodzimym oddziałem irlandzkiego producenta płyt warstwowych. Kingspan przeprowadził badania, aby odkryć przyszłe oczekiwania klientów. Badania te miały formę wywiadów indywidualnych i chodziło w nich o to, aby klienci wypowiedzieli się o tym czego oczekują od branży, w której działał Kingspan.

Uzyskane wyniki badania okazały się zarówno interesujące jak i zaskakujące.

Przykład:

O ile wszyscy byli przekonani, że klientom zależy na terminowości i badania to potwierdziły to okazało się, że w praktyce ta terminowość oznaczała elastyczność dostaw. Klienci chcieli, aby produkty nie musiały być im zawsze dostarczane w umówionym terminie, lecz w razie czego aby były dostarczane z kilkudniowym opóźnieniem, wynikającym np. z opóźnienia na budowie. Klienci byli oczywiście gotowi zapłacić za takie udogodnienie.

Innym ciekawym odkryciem związanym z terminowością , było to, że klientom wcale nie zależało na jak najkrótszym czasie dostaw. Taka informacja zwrotna spowodowała, że firma zrezygnowała z inwestycji w skrócenie terminów dostaw i przeznaczyła środki na bardziej pożądaną elastyczność dostaw.

Powyższy przykład firmy Kingspan pokazuje, że kluczowe w biznesie stają się badania. Prowadząc własny e-biznes powinieneś wiedzieć, na których cechach oferty najbardziej zależy Twoim klientom i za co są gotowi zapłacić.

Jako ciekawostkę i uzupełnienie do tego wpisu dołączę jeszcze cytat z bloga Setha Godina, oto on:

„Wczoraj wpadłem w supermarkecie na mojego przyjaciela Johna, którego nie spotykam zbyt często w sklepach tej sieci. John miał w ręce typową listę zakupów („Skarbie, wyskocz i kup...”) i koniecznie chciał mi ją pokazać. A oto pierwsza pozycja: Damska Golarka Pod Kolor Naszej Łazienki. Niesłychane rzeczy. Gilette produkuje maszynki do golenia od prawie stu lat i zastanawiam się, ile godzin i pieniędzy przeznacza na próbę zaspokojenia tego pragnienia – prawdopodobnie 0,0001 procent czasu i środków poświęcanych na opracowanie nowych ostrzy.”


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Autoresponder najważniejsze narzędzie e-biznesu

Autoresponder najważniejsze narzędzie e-biznesu


Autor: Jacek Sztucki


Autoresponder to bez wątpienia najważniejsze narzędzie biznesu internetowego, dlatego warto dobrze się zastanowić nad jego wyborem, a później odpowiednio go skonfigurować.


Stworzenie skutecznej kampanii e-mail marketingu zajmuje dużo przygotowań i ciężkiej pracy. Należy koniecznie przestrzegać wszystkich zasad, aby nie zostać oskarżonym o spamowanie. Istnieje wiele ważnych czynników, które należy spełnić aby zrobić to prawidłowo. Korzystanie z odpowiedniego, poprawnie skonfigurowanego autorespondera jest sprawą najważniejszą.

A więc pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to znaleźć odpowiedni dla Ciebie autoresponder. Upewnij się, że jest renomowanej firmy, sprawdź opinie o nim. Należy również sprawdzić czy poczta nie jest blokowana przez wielkie firmy anty-spamowe, a co za tym idzie wiadomości e-mail dotrą do odpowiednich folderów w skrzynkach pocztowych, a nie zostaną oznaczone jako spam.

Upewnij się też że można skonfigurować tak dużo list, ile będziesz potrzebował.

Na rynku jest kilka profesjonalnych autoresponderów za które trzeba opłacać miesięczny abonament. Innym rozwiązaniem jest zakup własnego autorespondera i zainstalowanie go na własnym hostingu. W takim wypadku płacisz tylko raz, więc odpada abonament miesięczny, co jest szczególne ważne na początku działalności w e-biznesie.

Musisz poprawnie skonfigurować swój autoresponder, aby w pełni wykorzystać swój e-mail marketing.

Każdy chciałby zarabiać jak najszybciej, ale z e-mail marketingiem musisz być cierpliwym.

W początkowej fazie po prostu musisz zbudować pozytywną relację, ale także oferować coś wartościowego, lub coś, co pozwoli zbudować zaufanie do Ciebie. Wysyłaj e-mail tylko raz w tygodniu, i nie próbuj sprzedawać niczego zanim nie minie przynajmniej miesiąc.

Zbyt częste wysyłanie wiadomości może być odebrane przez niektóre osoby jako spam.

Kolejną rzeczą jaką możesz zrobić jest stworzenie kursu szkoleniowego. Nazwij go coś w stylu "Mój 7 tygodniowy kurs". Skonfiguruj listę wartościowych e-maili z materiałami dydaktycznymi dla subskrybentów na 7 tygodni.

Może to być np. "jak coś zrobić w Twojej niszy. To jest świetny sposób, aby zachęcić do nabrania zaufania i otwierania wiadomości które będziesz wysłać w przyszłości.



Jacek Sztucki prowadzi blog: Biznes w Internecie

Twój własny gotowy do pracy system e-biznesu

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-mail marketing i budowanie relacji z listą - banalna technika jak się wyróżnić

E-mail marketing i budowanie relacji z listą - banalna technika jak się wyróżnić


Autor: Ewa Maria Szulc


Taką banalną techniką bardzo często pomijaną przez marketerów, jest po prostu odpowiadanie na e-maile, jakie dostajesz w odpowiedzi na wiadomości z autorespondera.


E-mail marketing prowadzony dobrze czyli odpowiadanie na e-maile, jakie piszą do Ciebie potencjalni klienci, pomaga budować biznes w sieci zdecydowanie szybciej. Pamiętam, że kiedy zaczęłam dostawać pierwsze e-maile w odpowiedzi na moje kursy wysyłane przez autoresponder, to po pierwsze byłam zdziwiona. Jednak wiedziałam już wtedy, że trzeba odpowiedzieć na każdy e-mail! Poza tym to chyba komplement kiedy w reakcji na takie materiały dostajesz komentarze, uwagi i pytania, bo świadczy to o tym, że ton jakiego używasz zachęca do konwersacji. A przecież o to chodzi. Dialog to podstawa sukcesu. Z czasem z takimi osobami buduje się relację i pomimo, że osobiście Cię nie znają, mają wrażenie jakby znali Cię od dawna.

Kiedy ustawiasz szczegóły swojego konta w autoresponderze, upewnij się, że adres jaki będzie się ukazywał w polu “Nadawca” jest aktualny i taki, którego używasz na co dzień. Nie chcesz, aby ominął Cie ani jeden e-mail pisany do Ciebie. Jeśli w odpowiedzi na poszczególne odcinki, nie dostajesz e-maili, możesz je zainicjować zadając pytanie na temat tego, co do nich napisałeś.

Odpowiadanie na e-maile, choć wiem, że może brzmi trywialnie jako technika e-mail marketingu, to nadal nie jest oczywiste dla większości osób zajmujących się marketingiem internetowym i praktykujących e-mail marketing. Większości nie interesuje, co inni do nich piszą. A Ty, dzięki zastosowaniu tej prostej techniki masz szansę wyróżnić się szybko i skutecznie.

Możesz mieć wątpliwości, czy znajdziesz czas i dasz radę odpowiadać na każdy e-mail. Szukałeś automatyzacji w swoim biznesie, a ja tu piszę o reakcji na każdy e-mail. Nie ma czegoś takiego jak całkowita automatyzacja w biznesie opartym na marketingu relacyjnym, gdzie efekt zależy od zbudowanego poziomu relacji. Dodatkową korzyścią jest możliwość dowiedzenia się u źródła jak jest oceniana Twoja oferta. Taki dialog dodaje speedu w budowaniu biznesu w sieci.

Cały czas pamiętaj, że decydujesz się zacząć swój biznes w Internecie, aby budować swoją finansową niezależność. Aby zacząć już dzisiaj budować swój własny biznes w Internecie, musisz zacząć rozwijać swoje umiejętności w zakresie marketingu internetowego, a to wiąże się z nauką pisania artykułów, nauką jak prowadzić blog, jak efektywnie włączyć się do mediów społecznościowych i jak korzystać z technologii internetowych, niewymagających znajomości programowania.


Poznaj "77 sposobów jak wyprzedzić konkurencję" dostępnych na http://www.MarketingCodzienny.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.