czwartek, 4 lutego 2016

Pisanie artykułów i 3 błędy, jakie możesz przy tym popełniać

Pisanie artykułów i 3 błędy, jakie możesz przy tym popełniać


Autor: Ewa Maria Szulc


Z tego artykułu dowiesz się jakich trzech błędów w myśleniu unikać, gdy myślisz o promowaniu swojej strony www pisaniem artykułów do przedruku. Te same błędy można popełniać zastawiając się czy pisanie bloga jest czymś, czemu podołasz.


Wiele osób zaczyna doceniać pisanie artykułów (article marketing) jako element strategii promowania swojego biznesu online, sposób pozyskiwania ruchu na swoją stronę internetową czy budowania swojego wizerunku eksperta. Niektórzy nawet zaczynają pisać regularnie.

Jednak nie jest proste zacząć, podobnie jak nie było łatwo zacząć chodzić czy jeździć na rowerze. Dzisiaj chciałam podzielić się spostrzeżeniami z własnej praktyki i opisać 3 błędy jakie możesz popełnić zabierając się do pisania artykułów.

**Wskazówka numer 1 - obawa przed pisaniem artykułu na temat, w którym nie czujesz się ekspertem, choć trochę znasz się na temacie**

Często jest tak, że choć jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, bo wiesz na ten temat nieomal wszystko, to jednak obruszasz się na samą myśl o tym, że ktoś miałby nazwać cię ekspertem. Ma to związek z niskim poczuciem własnej wartości, nad którym należy pracować, ale to jest temat na osobny artykuł. W rzeczywistości każdy, kto interesuje się określonym tematem ma dużo do powiedzenia i zawsze znajdzie coś, co może napisać. Nawet wydarzenia z własnego życia mogą stać się tematem i zapewniam cię, że zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie zainteresowany przeczytaniem.

**Wskazówka numer 2 – nie wiesz o czym napisać**

To co wiesz, czym się interesujesz, może zostać ubrane w formę dobrego artykułu. Popatrz wokół siebie, przejrzyj najgorętsze tematy swojego obszaru zainteresowań i zrób notatki. Jeśli o czymś wiesz, znajdą się osoby w sieci, które chętnie przeczytają o tym przeczytają.

**Wskazówka numer 3 – czujesz, że każdy artykuł musi być doskonały i wyszlifowany, aż będzie błyszczał jak diament**

Skoro już porozglądałeś się wokół w poszukiwaniu tematów i zrobiłeś notatki, po prostu zacznij pisać, a na koniec sprawdź gramatykę i ortografię.

Jeśli nie możesz tego pamiętać non stop, wywieś sobie na ścianie w miejscu gdzie piszesz najczęściej: to nie jest książka, ani opracowanie uniwersyteckie. Osoby, które będą chciały przeczytać twój artykuł, najprawdopodobniej znudziłyby się szybko zbyt formalnym językiem i rozważaniami teoretycznymi.

Najważniejsza w artykułach jakie będziesz pisać jest informacja, którą masz do przekazania. Nieformalny i konwersacyjny styl sprawiają, że czyta się je łatwiej i szybciej przyswaja informacje, jakie autor chciał przekazać.

Twoim celem jest napisanie artykułu, sprawdzenie ortografii/gramatyki i opublikowanie artykułu. Wyedytować ponownie i udoskonalić zawsze zdążysz. Zawsze też możesz go znowu opublikować.

A więc pisz! Sytuacja się zmieniła. Pisać może każdy. Ty też!


Poznaj "77 sposobów jak wyprzedzić konkurencję" dostępnych na http://www.MarketingCodzienny.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dowiedz się jak Corporate Design może pomóc Twojej firmie odnieść sukces

Dowiedz się jak Corporate Design może pomóc Twojej firmie odnieść sukces


Autor: Elżbieta Nowacka


Czy wiesz co decyduje o wartości firmy, począwszy od wielkiego koncernu, a na małym biznesie rodzinnym kończąc? Dlaczego niektóre firmy rozwijają się prężnie, a innym się to nie udaje? Ten artykuł przybliży Ci pojęcie Corporate Design i jego znaczenie dla rozwoju każdej firmy.


Jeżeli jesteś właścicielem firmy, to pewnie zastanawiałeś się już kiedyś, ile Twoja firma jest warta. Wbrew pozorom wartość tę wcale nie tak łatwo oszacować. Wartość każdej firmy zależy bowiem nie tylko od majątku trwałego w postaci towaru, samochodów czy nieruchomości – o wiele ważniejsza w takich szacunkach jest wartość niematerialna, czyli wartość wizerunku firmy.

Wizerunek buduje się w oparciu o Corporate Design firmy. Czym więc jest Corporate Design? W uproszczeniu: jest to system identyfikacji wizualnej firmy, którego podstawę stanowi logo firmy. Wszystkie elementy wykorzystujące logo, takie jak papier firmowy czy wizytówki, składają się na Corporate Design.

Corporate Design wyraża w sposób niewerbalny filozofię firmy – przekazuje m.in. podejście firmy do klientów i kontrahentów, a także cechy pożądane zapewne przez każdą firmę takie jak profesjonalizm, doświadczenie, najwyższa jakość. Wyróżniający, spójny, starannie przemyślany, odpowiednio dobrany i skutecznie wdrożony wizerunek jest decydujący dla sukcesu firmy.

Naturalnie profesjonalny wizerunek nie zastąpi wysokiej jakości towarów czy obsługi klienta, bo są to czynniki niezbędne dla przetrwania każdej firmy. Jednak żadna, nawet najlepsza firma, która nie posiada profesjonalnej identyfikacji wizualnej nie wykorzysta w pełni swoich możliwości rozwoju.

Profesjonalnie opracowana, spójna tożsamość wizualna zapewnia firmie długofalowe korzyści. Wysyłając korespondencję firmową przygotowaną na firmowym papierze w kopertach z logo Twojej firmy, zrobisz dużo większe wrażenie, niż wykorzystując do tego celu anonimową białą kartkę w białej kopercie. Dzięki temu logo Twojej firmy zapadnie z pamięć Twoich klientów i pozwoli im do Ciebie wrócić.

Równie ważne dla firmy są korzyści wewnętrzne. Profesjonalny Corporate Design pozwoli pracownikom na lepszą identyfikację z firmą. Pracownicy firmy mającej atrakcyjny i profesjonalny wizerunek o wiele chętniej używają wizytówek i gadżetów firmowych, czy też noszą firmowe ubrania – dlatego, że mogą być dumni z firmy, w której pracują.

Firma, która nie posiada systemu identyfikacji wizualnej, dobrowolnie skazuje się na anonimowość. Czy kupując towar w sklepie prosisz sprzedawcę o "jakiś" telewizor czy "obojętnie jakie" buty? Zapewne nie. Zawsze wskazujesz na towar konkretnej firmy, ponieważ ją znasz i pozytywnie kojarzysz. A dlaczego ją znasz? Bo dana firma jest obecna na rynku nie tylko dzięki swoim towarom, ale także dzięki tożsamości wizualnej.


Agencja Kreatywna MOVINGO

www.movingo.pl

Stworzymy dla Twojej firmy profesjonalne logo oraz system identyfikacji wizualnej, wykreujemy nazwę firmy z wolna domeną jakiej potrzebujesz, napiszemy teksty reklamowe.

MOVINGO - zmieniamy wizerunki firm NA DOBRE.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czy warto inwestować w ulotki?

Czy warto inwestować w ulotki?


Autor: Mariusz Gleba


Z roku na rok coraz większa liczba przedsiębiorców zadaje sobie pytanie, czy warta zachodu jest jeszcze inwestycja w dobrze nam znane materiały reklamowe, jakimi są ulotki. Jak się bowiem okazuje, większość z nich jest zdania, że te tradycyjne materiały marketingowe to po prostu przeżytek.


Nie jest jednak prawdą, że nie warto już inwestować w ulotki. Wręcz przeciwnie – ciekawie zaprojektowana ulotka może okazać się prawdziwym kluczem do sukcesu. Dlatego, by odnieść zwycięstwo w branży marketingu, dobrze jest zawsze wcześniej zastanowić się nad projektem ulotki i jej treścią.

Oczywiście żyjemy w dobie Internetu, nic więc dziwnego, że papierowe materiały promocyjne spotykają się z coraz częstszym poglądem przeżytku. Takie drukowane ulotki jednak świetnie mogą się sprawdzić w nieco mniejszych miasteczkach
i wioskach, gdzie być może nie wszyscy mają dostęp do sieci. Wówczas ulotki powinny spotkać się ze sporym zainteresowaniem.

Każda ulotka reklamowa będzie interesowała odbiorcę, pod warunkiem, że jej układ zostanie dobrze przemyślany. Ważna jest nie tylko treść, która będzie widnieć na papierze, ale również jej układ, kolorystyka oraz zdjęcia. Format powinien wzbudzać zainteresowanie i emocje. W tym celu można się posłużyć na przykład wyrazistymi barwami czy kontrastem, który również świetnie się sprawdza w przykuwaniu uwagi.

1286890_ring_binder_2

Ulotki i inne materiały reklamowe wciąż są więc jeszcze uważane za świetną formę promocji. Wiele osób bowiem decyduje się je łączyć z promocją w sieci, a połączenie tych dwóch metod często przynosi bardzo dobre efekty. Pozyskiwać klientów można na wiele sposobów, warto jednak mieć wcześniej dobrze przemyślaną strategię promocyjną.

Warto także dodać, że ulotki reklamowe są obecnie jedną z najtańszych form reklamy, dlatego wiele osób się na nią decyduje. Doskonale sprawdza się przede wszystkim w niewielkich, lokalnych przedsiębiorstwach i niedużych firmach. Bez względu na to, gdzie będą one dostarczane muszą jednak być profesjonalnie wykonane i przykuwać uwagę odbiorców. Dobrze jest więc zainwestować w papier firmowy przyjemny w dotyku oraz
w dobrą, widoczną czcionkę.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sztuka reklamy

Sztuka reklamy


Autor: Ferdis


Myślę, że wśród czytających ten tekst naprawdę niewielu będzie takich, którzy nie podzielą poglądu, że reklama jest sztuką, choćby tylko miało się to ograniczyć do sztuki prezentacji marki. To właśnie od niej zależy czy klienci zainteresują się naszą ofertą i czy ostatecznie dokonają zakupu.


Dobrze przygotowana i do właściwej grupy odbiorców skierowana reklama pomaga w podejmowaniu przez nich trafnych decyzji. Naprawdę dobra reklama powinna dosłownie zawładnąć wszystkimi naszymi zmysłami, powinna nas uwieść, wręcz zwalić z nóg. Takie reklamy to prawdziwe perełki w morzu docierających do nas wszelkimi możliwymi kanałami nudnych i nieciekawych produkcji reklamowych. A przecież reklama jest najbardziej kreatywną, ekscytującą i najbardziej sugestywnie działającą na odbiorcę dziedziną marketingu. Idealna reklama powinna: dobrze opowiadać ciekawą historię; trafnie definiować zachowania człowieka, przypominać o rzeczach, które są nam znane i mają dla nas znaczenie ale przede wszystkim powinna zawierać uniwersalną, znaną wszystkim, myśl opowiedzianą jednak w nowatorski sposób.

W ostatnim dwudziestoleciu reklama bardzo się zmieniła, głównie z uwagi na niebywały rozwój najróżniejszych form marketingu wirtualnego. Coraz mniej ludzi ogląda telewizję. Coraz więcej z nich całkiem dobrze zna i rozumie mechanizmy działania reklam i dzięki temu w nieco inny sposób niż kiedyś reaguje na nią. Dzisiaj liczą się przede wszystkim trafne, krótkie ale zarazem niezwykle treściwe opisy oferowanych produktów lub usług. We współczesnej reklamie nie ma miejsca na nudne frazesy, chodzi w niej przede wszystkim o błyskotliwe, wyrafinowane pomysły.

W książce Richarda Halla „Marketing bez tabu. Czyli jak to robią najlepsi.” znalazłem taka cenną wskazówkę, którą pozwolę sobie zacytować: „O każdym produkcie można powiedzieć wiele dobrego, problem w tym, że niewielu będzie chciało tego słuchać. Musisz wypowiadać się więc w taki sposób, aby słuchacz idealnie wczuł się w twoje słowa. W przeciwnym razie nic nie osiągniesz.” Mam wrażenie, że te trzy zdania znają doskonale najlepsi współcześni specjaliści od reklamy.

Spotyka się w literaturze marketingowej takie oto hasło, że „reklama jest duszą marketingu”. A kto jak nie artyści wiedzą jak z duszą postępować, dlatego coraz częściej pojawiają się pomysły by traktować reklamę jako twór z pogranicza sztuki i praktycznego zastosowania nauki ze szczypta magii. Wszyscy, którzy mają pojęcie, czym jest kreatywność i jak rodzą się najlepsze pomysły zapewne przyklasną takiemu określeniu reklamy. Nie mniej jednak sam pomysł, choćby najlepszy, to zbyt mało, żeby odnieść w reklamie spektakularny sukces, potrzebna jest jeszcze perfekcyjna, profesjonalna realizacja. Dopiero połączenie nowatorskiego pomysłu z profesjonalizmem wykonawczym wyda owoc, który sprawi, że na sama myśl oglądając reklamę po plecach przejdą nam ciarki.

Każda nawet najkrótsza reklama powinna zawierać głęboki sens, powinna mieć skondensowaną treść i wywoływać szerokie, często bardzo zaskakujące skojarzenia. Tak skonstruowana reklama w doskonały sposób wypromuje nasz produkt lub usługę wywierając wpływ na wszystkie zmysłu klientów, uwodząc ich tak długo, dopóki nie zostanie zrealizowany jej z góry zamierzony cel.

Mechanizmy jakimi posługuje się reklama są nie dość, że skomplikowane i subtelne, to jeszcze bardzo silne. Nic więc dziwnego że stanowi ona motor napędowy współczesnego marketingu. Z pewnością więcej w niej sztuki, niż nauki. Nic więc dziwnego, że można o reklamie przeczytać, że „jest dyscypliną, w której nikt nie rozumie tego, co mówi i nigdy nie może być pewnym,, że to się mówi, jest zgodne z prawdą”*.

Por.: Richard Hall; Marketing bez tabu. Czyli jak to robią najlepsi; Samo Sedno; Warszawa 2011; str 78.


Alfred Spychała

www.mlm-lubuskie.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Co zrobić kiedy chcesz rozkręcić mały biznes online, a nie wiesz od czego zacząć?

Co zrobić kiedy chcesz rozkręcić mały biznes online, a nie wiesz od czego zacząć?


Autor: Ewa Maria Szulc


Jak rozkręcić biznes to pytanie jakie zadają sobie również małe biznesy. Z tego artykułu dowiesz się, co jest najważniejsze przy rozkręcaniu małego biznesu i jak w najprostszy sposób można go promować online.


Wokół każdego z nas lokalnie znajdują się różne firmy: agenci ubezpieczeniowi, dentyści, kwiaciarnie wysyłkowe i inne niezbyt duże firmy, które potrzebują pomocy w znalezieniu klientów, aby przetrwać. Nawet hydraulika szukamy już teraz w Internecie.

Zdajemy sobie sprawę, że książki telefoniczne, katalogi, ogłoszenia itd. są coraz mniej skuteczne, ale są wśród nas również tacy, którzy wiedzą co zrobić, aby telefony tych małych firm dzwoniły.

Wszystko zaczyna się od tego, aby wiedzieć, że obecność w Internecie nie jest dzisiaj tylko kwestią alternatywy, ale konieczności. A obecność w Internecie zaczyna się od wiedzy jakiego rodzaju słowa kluczowe są wpisywane przez potencjalnych klientów w wyszukiwarkach Google i innych, kiedy szukają kogoś, kto wykona dla nich tę pracę.

Na przykład, kiedy ktoś się przeprowadza i szuka nowego dentysty rodzinnego, słowa jakie wpisują w wyszukiwarce są świetne do napisania posta na blogu. Pisząc kilkaset słów dziennie, co jest tylko kilkunastoma zdaniami, każda mała firma poszukująca klientów może sobie pomóc, podnosząc swoje miejsce w wyszukiwarce.

Różnego rodzaju fora również są bardzo dobrym miejscem do promocji, a co jest jednym z najważniejszych działań, jeśli jesteś właścicielem małego biznesu, to budowanie listy potencjalnych klientów od początku rozpoczęcia swojego działania.

Potencjalni klienci są tą grupą, która może być przekształcona w grupę klientów, o ile będziesz z nimi utrzymywał stały kontakt, co pozwoli budować relację i rosnące z czasem zaufanie.

Najważniejsze jest to, że każdy mały biznes powinien szybko zbudować swój biznes online. Pomogą w tym również media społecznościowe.

Pomaganie małym firmom w rozwoju jest korzystne dla nas wszystkich, bo będziemy mieli większy wybór i nie będziemy zmuszeni do korzystania z tych największych i najbogatszych.

Obecnie powstaje wiele nowych firm, również dzięki dotacjom z Unii Europejskiej, które mam nadzieję odbudują dobre tradycje naszego małego biznesu i które potrzebują pomocy doświadczonych marketerów, aby szybko przejść z etapu początkowego do etapu zbudowania wystarczająco szerokiej obecności online i dotarcia do swoich potencjalnych klientów.

Tak więc zapraszam małe firmy do zapytania o moje usługi marketingu online dla małego biznesu lub zapisanie się na zestaw informacji o tym ”Jak wyprzedzić konkurencję”.

Cały czas pamiętaj, że decydujesz się zacząć swój biznes w Internecie, aby budować swoją finansową niezależność. Aby dowiedzieć się więcej na temat rozwijania swoich umiejętności w zakresie marketingu internetowego musisz się nauczyć jak pisać artykuły, jak prowadzić blog, jak efektywnie włączyć się do mediów społecznościowych i jak korzystać z technologii nie wymagających znajomości programowania, aby zacząć już dzisiaj budować swój własny biznes w Internecie.


Poznaj "77 sposobów jak wyprzedzić konkurencję" dostępnych na http://www.MarketingCodzienny.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.