Pisanie artykułów i 3 błędy, jakie możesz przy tym popełniać
Autor: Ewa Maria Szulc
Z tego artykułu dowiesz się jakich trzech błędów w myśleniu unikać, gdy myślisz o promowaniu swojej strony www pisaniem artykułów do przedruku. Te same błędy można popełniać zastawiając się czy pisanie bloga jest czymś, czemu podołasz.
Wiele osób zaczyna doceniać pisanie artykułów (article marketing) jako element strategii promowania swojego biznesu online, sposób pozyskiwania ruchu na swoją stronę internetową czy budowania swojego wizerunku eksperta. Niektórzy nawet zaczynają pisać regularnie.
Jednak nie jest proste zacząć, podobnie jak nie było łatwo zacząć chodzić czy jeździć na rowerze. Dzisiaj chciałam podzielić się spostrzeżeniami z własnej praktyki i opisać 3 błędy jakie możesz popełnić zabierając się do pisania artykułów.
**Wskazówka numer 1 - obawa przed pisaniem artykułu na temat, w którym nie czujesz się ekspertem, choć trochę znasz się na temacie**
Często jest tak, że choć jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, bo wiesz na ten temat nieomal wszystko, to jednak obruszasz się na samą myśl o tym, że ktoś miałby nazwać cię ekspertem. Ma to związek z niskim poczuciem własnej wartości, nad którym należy pracować, ale to jest temat na osobny artykuł. W rzeczywistości każdy, kto interesuje się określonym tematem ma dużo do powiedzenia i zawsze znajdzie coś, co może napisać. Nawet wydarzenia z własnego życia mogą stać się tematem i zapewniam cię, że zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie zainteresowany przeczytaniem.
**Wskazówka numer 2 – nie wiesz o czym napisać**
To co wiesz, czym się interesujesz, może zostać ubrane w formę dobrego artykułu. Popatrz wokół siebie, przejrzyj najgorętsze tematy swojego obszaru zainteresowań i zrób notatki. Jeśli o czymś wiesz, znajdą się osoby w sieci, które chętnie przeczytają o tym przeczytają.
**Wskazówka numer 3 – czujesz, że każdy artykuł musi być doskonały i wyszlifowany, aż będzie błyszczał jak diament**
Skoro już porozglądałeś się wokół w poszukiwaniu tematów i zrobiłeś notatki, po prostu zacznij pisać, a na koniec sprawdź gramatykę i ortografię.
Jeśli nie możesz tego pamiętać non stop, wywieś sobie na ścianie w miejscu gdzie piszesz najczęściej: to nie jest książka, ani opracowanie uniwersyteckie. Osoby, które będą chciały przeczytać twój artykuł, najprawdopodobniej znudziłyby się szybko zbyt formalnym językiem i rozważaniami teoretycznymi.
Najważniejsza w artykułach jakie będziesz pisać jest informacja, którą masz do przekazania. Nieformalny i konwersacyjny styl sprawiają, że czyta się je łatwiej i szybciej przyswaja informacje, jakie autor chciał przekazać.
Twoim celem jest napisanie artykułu, sprawdzenie ortografii/gramatyki i opublikowanie artykułu. Wyedytować ponownie i udoskonalić zawsze zdążysz. Zawsze też możesz go znowu opublikować.
A więc pisz! Sytuacja się zmieniła. Pisać może każdy. Ty też!
Poznaj "77 sposobów jak wyprzedzić konkurencję" dostępnych na http://www.MarketingCodzienny.pl
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.