wtorek, 1 marca 2016

Dlaczego Twoi klienci już u Ciebie nie kupują?

Dlaczego Twoi klienci już u Ciebie nie kupują ?


Autor: Jacek Pietrasiuk


Bez względu na to, jaką prowadzisz firmę, Twoi klienci w pewnym stopniu rezygnują z zakupów u Ciebie. Powinieneś poznać swój wskaźnik rezygnacji klientów, dowiedzieć się kim są te osoby i dlaczego nie chcą już z Tobą robić interesów.


Według Jaya Abrahama, większość osób przestaje kupować z trzech powodów:

- „Coś zupełnie niezwiązanego z Twoją firmą wydarzyło się w ich życiu osobistym lub zawodowym, i chociaż planowali wrócić, nie udało im się z powrotem nawiązać współpracy

- Nie byli zadowoleni z ostatniej transakcji z Tobą albo napotkali jakiś problem, o czym nawet Ci nie powiedzieli, dlatego odwrócili się od Ciebie lub Twojej firmy

- Ich sytuacja zmieniła się na tyle, że kupowanie Twoich produktów lub usług nie jest dla nich korzystne”

Klienci, którzy odeszli z pierwszego powodu to osoby, które najłatwiej możesz reaktywować. Wystarczy czasem tylko do nich zadzwonić i im się przypomnieć. Klienci, którzy przestali kupować z trzeciego powodu to z kolei osoby, które były zadowolone z transakcji z Tobą, ale czynniki zewnętrzne niezależne od Ciebie sprawiły, że nie robią już z Tobą interesów. Są to więc osoby, które są najlepszym źródłem rekomendacji dla Twojej firmy.

Drugi powód – niezadowolenie z usług firmy jest najczęstszym powodem odchodzenia klientów. Firma Research Institute of America przeprowadziła badanie dla The White House Office Consumer Affairs, z którego wynikało że:

- 96% niezadowolonych klientów, którzy zostali niegrzecznie lub nieuprzejmie potraktowani, nie skarży się z tego powodu firmie

- 90% klientów niezadowolonych z obsługi w danej firmie nie zrobi w niej powtórnych zakupów

- Każdy niezadowolony klient opowie o swoim negatywnym doświadczeniu 9 osobom. 13% z nich opowie swoją historię więcej niż 20 osobom

- Na każdą zgłoszoną reklamację 26 klientów ma jakieś zastrzeżenia, z czego 6 zastrzeżeń jest poważnych

- Tylko 4% niezadowolonych klientów wnosi reklamacje. Na każdą zgłoszoną firmie reklamację przypadają 24 skargi skierowane do innych potencjalnych klientów, zamiast do firmy

- 70% klientów wnoszących skargi dokonałoby powtórnych zakupów, gdyby ich reklamacja została pozytywnie rozpatrzona, ale aż 95% klientów zgodziłoby się na powtórną współpracę, gdyby ich reklamacja została szybko rozpatrzona

- 68% klientów jako powód odejścia od danej firmy podaje jej obojętność wobec klientów. Według klientów potrzeba 12 pozytywnych zdarzeń, aby zatrzeć wrażenie jednego nieprzyjemnego incydentu

Badania były co prawda przeprowadzane na rynku amerykańskim, jednak ich wyniki są lekko przerażające. Wniosek jest następujący: trzeba robić wszystko, aby nie dopuścić do niezadowolenia swoich klientów. Jeśli jednak pojawią się już jakieś zastrzeżenia w formie reklamacji, należy ją szybko rozpatrzyć i upewnić się, że rozwiązanie jest satysfakcjonujące dla naszego klienta.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing na blogu firmowym

Marketing na blogu firmowym


Autor: Reklama internetowa


Blog firmowy to doskonały instrument komunikacji marketingowej w Internecie. Blog firmowy jest skuteczny w działaniach czysto marketingowych, pod warunkiem, że działania marketingowe prowadzone są w sposób bardzo inteligentny i subtelny.


Blog, mimo podobieństw do tradycyjnego dziennika lub pamiętnika, jest raczej specyficzną formą komunikowania się, związaną ściśle z Internetem. Blog to forma, która ewoluowała. Obecnie blog to bardzo rozbudowane medium komunikacyjne, gdzie oprócz codziennych wpisów, umieszczane są zdjęcia, filmy, komentarze innych internautów oraz linki do ciekawych stron. Najczęściej ma formę tekstową wzbogaconą o inne elementy. Choć zdarzają się autorzy, którzy blog prowadzą tylko w oparciu o zdjęcia lub filmy wideo. Możemy wtedy mówić o fotoblogach i wideoblogach. Inne rodzaje blogów to mp3-blogi lub linkblogi.

Blog firmowy

Ogromna popularność blogów przyciągnęła uwagę specjalistów od marketingu. Tradycyjne formy komunikacji przynosiły coraz słabsze efekty, a z roku na rok były coraz kosztowniejsze. I tak jak każda nowa forma komunikacji, która początkowo była indywidualną formą ekspresji, blog został szybko zaadaptowany w celach czysto komercyjnych.

Blog firmowy prowadzony bezpośrednio przez firmę lub w jej imieniu, to obecnie najszybciej zdobywający popularność kanał komunikacji marketingowej. Współcześnie każda firma myśląca poważnie o sukcesie komercyjnym nie może lekceważyć internautów. Zwykła strona jest już pewnym standardem. Blog firmowy natomiast jest doskonałym kanałem komunikacji, umożliwiającym interakcję między firmą a klientami.

Marketing na blogu firmowym

Działania marketingowe na blogu powinny być prowadzone w ścisłej współpracy ze specjalistami od PR-u. Trzeba cały czas pamiętać, że blog, aby nie stracił na popularności, musi stwarzać wrażenie kanału komunikacji nieco mniej oficjalnego niż strona internetowa.

a) reklama

Blog firmowy pozwala na prowadzenie działań marketingowych w sposób mniej szablonowy niż w innych mediach. Świetnie sprawdzają się tu filmy wideo, przygotowane specjalnie z myślą o internautach. Internetowe spoty zawierają najczęściej treści bardziej kontrowersyjne niż te wyświetlane w innych mediach. Za to nie powinno się zamieszczać na blogu spotów reklamowych, które są publikowane w innych mediach. Jest to też mało odpowiednie miejsce do zamieszczania zwykłych bannerów czy reklam kontekstowych. Ich natłok zirytuje internautów i skutecznie zniechęci do czytania bloga. Z liczbą reklam na blogu nie można więc przesadzać. Lepsze efekty daje umieszczenie ich na YouTube i jedynie informowanie o nich na blogu.

b) konkurs

Blog firmowy to doskonałe miejsce do organizowania wszelkiego rodzaju konkursów firmowych. Konkurs stanowi doskonały instrument zachęcający do regularnego czytania bloga. Oczywiście rodzaj i częstotliwość pojawiania się elementu zachęty będzie wyznaczany jakością nagrody. Najlepszy efekt marketingowy przynoszą konkursy mocno angażujące internautów, wyzwalające ich kreatywność.

c) sampling

Częstym zjawiskiem na blogach jest tzw. sampling. Polega on na udostępnianiu komentatorom bloga produktów w celu wyrażenia swojej opinii. Dla firmy recenzje są doskonałą formą reklamy. Dodatkowo stanowią informację zwrotną dla firmy.

d) informacje o nowościach

Blog firmowy to także sposób na informowanie, w nieco mniej oficjalny sposób niż na stronie firmy, o aktualnych nowościach, nowych produktach, promocjach czy kanał dystrybucji.

Firmowy blog to doskonały instrument komunikacji marketingowej, który przy niewielkich nakładach oferuje ogromne możliwości. W polskiej rzeczywistości jest jeszcze słabo wykorzystywany. Blog firmowy, prowadzony w sposób profesjonalny i inteligentny, może stanowić w przyszłości jeden z najważniejszych kanałów komunikacji każdej firmy.


http://tense.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promocja jako element komunikacji marketingowej

Promocja jako element komunikacji marketingowej


Autor: Ferdis


Promocja (od łac. promovere tzn. pobudzać, lansować) oznacza kontakt producenta lub dystrybutora produktu z jego, realnymi lub tylko potencjalnymi, klientami.


Żeby taki kontakt był możliwy, konieczne jest uruchomienie szeregu różnorakich działań, których celem jest nakłonienie odbiorcy do zakupu oferowanego produktu.

Cel taki zostanie osiągnięty, gdy rozpoznane zostaną potrzeby klientów (odbiorców, konsumentów) oraz bardzo precyzyjnie zdefiniujemy ich preferencje. Będzie to jednak niemożliwe bez odpowiedniego systemu sprzężonych ze sobą środków, które producentowi – dystrybutorowi pozwolą komunikować się z otoczeniem i dzięki temu zapewnią optymalny przepływ informacji między nimi.

Promocja jest bowiem marketingowym oddziaływaniem na klientów i potencjalnych nabywców polegającym na dostarczaniu informacji, argumentacji i obietnic oraz zachęt skłaniających do kupowania oferowanych produktów, jak również tworzenia przychylnej atmosfery wokół producenta i/lubi dystrybutora. Podstawowym zadaniem promocji jest przezwyciężenie oporów i uprzedzeń klientów, które zmniejszają lub hamują popyt na towary lub oferowaną usługi ale także kreowanie popytu na nowe produkty, które pobudzają i zaspokajają nowe potrzeby. Zatem, aby zaistnieć i trwać z powodzeniem na rynku każdy produkt i każda firma wymagają promocji.

Na pojęcie promocji składa się bardzo wiele różnego rodzaju komunikacji i perswazji marketingowej. W działalności promocyjnej ważny jest nie tylko dobór odpowiednich narzędzi informowania i przekonywania potencjalnych klientów ale przede wszystkim ich odpowiednie połączenie.

Profesjonalnie przygotowaną akcją promocyjną możemy wiele osiągnąć i nie ma tu znaczenia cel jaki nam przyświeca. Z pewnością możemy uzyskać trzy korzyści, to jest: promocja zachęci do spróbowania produktu (lub usługi), zbuduje u klienta świadomość istnienia produktu i potrzebę jego posiadania oraz nagrodzi lojalność konsumencką a efektem takiego stanu rzeczy będzie najczęściej - zwiększona sprzedaż.

Zawężę teraz temat do promocji sprzedaży bo jest to działanie skierowane na stymulowanie sprzedaży w konkretnych terminach, poprzez oferowanie bonusowych zachęt do istniejących już korzyści z nabycia danego produktu lub usługi. Połowa firm funkcjonujących na światowym rynku posługuje się promocjami sprzedaży w ramach strategii przyciągania, zachęcając klientów do kupowania. Promocja taka „przeciąga” produkty przez kanały dystrybucji w odpowiedzi na wzmożony popyt powstały w wyniku zachęt promocyjnych. Druga połowa firm na świecie wykorzystuje strategie przepychania zachęcając do sprzedaży dystrybutorów. Ta strategia „przepycha” produkty przez kanały dystrybucji motywując handlowców do sprzedaży konkretnych produktów czy marek.

Promocja jako jeden z elementów marketingu od lat wywołuje wiele kontrowersyjnych poglądów i ocen. Negatywne opinie związane są z tym, że promocja namawia często do zakup rzeczy, które są zbędne; przesadnie akcentuje zalety produktów przez co wywiera na klientów presję psychiczną; osłabia swobodę wyboru. Równorzędnie do pozytywnych cech promocji zalicza się: zwiększenie informacji wśród nabywców na temat towarów i usług, edukowanie w zakresie lepszych sposobów zaspokajania potrzeb konsumenckich; ułatwienia w podejmowanie, czasem trudnych, ale korzystnych decyzji o zakupie towaru.

Na promocję sprzedaży składa się szereg różnorodnych narzędzi o krótkookresowym charakterze, których zadaniem jest stymulowanie szybkich i/lub większych zakupów określonych towarów przez bezpośrednich konsumentów lub dystrybutorów. Narzędzia te wykorzystywane są na wszystkich odcinkach kanałów dystrybucji towaru od producenta do konsumenta.

W chwili obecnej promocja jest bardziej niż kiedykolwiek uznawana przez zarządy wielkich firm za skuteczne narzędzie sprzedaży zwłaszcza w sytuacji stałej presji na jej zwiększanie. Szczególne znaczenie dla zdecydowanego wzrostu znaczenia promocji mają następujące czynniki: wzrost liczby marek; duże podobieństwa pomiędzy produktami; presja wielkich sieci handlowych na producentów w celu uzyskania koncesji na pewne produkty; malejąca skuteczności reklamy masowej.

Nowoczesna, naprawdę efektywna promocja sprzedaży, ażeby przyniosła pożądane skutki wymaga:

- Precyzyjnego ustalenia celu promocji w zależności od rynku docelowego, na który jest kierowana.
- Doboru narzędzi promocji sprzedaży w zależności od tego, czy akcja promocyjna dotyczy konsumentów, handlu, czy biznesu.
- Określenia zasięgu kampanii promocyjnej a w tym rozmachu „zachęt”, które zostaną zastosowane; ustalenia warunków uczestnictwa; czasu trwania promocji; wybrania „środków dystrybucji”, co związane jest z zasięgiem, kosztami i wpływami; rozplanowania promocji w czasie oraz podjęcia decyzji, co do całkowitej wielkości budżetu na promocję.
- Wstępnego przetestowania kampanii promocyjnej w celu uzyskania informacji, czy użyte narzędzia, rozmiar zachęt oraz metody jej prowadzenia są optymalne.
- Wdrożenia i kontrolowania programu promocji obejmującego czas jego przygotowania oraz czas faktycznej sprzedaży promocyjnej.
- Oceny programu promocji w trakcie i po jej zakończeniu poprzez dokonanie pomiaru jej skuteczności.


Alfred Spychała

www.mlm-lubuskie.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

sobota, 6 lutego 2016

Pozwój im się wypisać z listy!

Pozwój im się wypisać z listy!


Autor: Robert Wiliński


Czy Ty też spotkałeś się z taką sytuacją?Kilka tygodni temu… wczesnym popołudniem… w sumie pora była podobna do tej, w której piszę te słowa… otwieram swoją skrzynkę pocztową. Nie mam żadnych nowych wiadomości...


Już miałem zamknąć pocztę, ale zauważyłem, że w folderze spam mam, aż 5 e-maili. Wchodzę, a tam wszystkie od jednego adresata (pewnego forum, na którym zarejestrowałem się gdzieś rok wcześniej). Bez chwili wahania postanowiłem wypisać się z ich listy. Skoro rozsyłają tylko spam (rzeczywiście w treści były same reklamy i to w dodatku strasznie nieudolnie stworzone) to nic mnie na tej liście nie trzyma. Przewijam scrollem wiadomość w dół, a tam zamiast linku wypisującego z listy, formułka: „Aby się wypisać z listy wyślij wiadomość…”

Spotkałeś się kiedyś z taką sytuacją? Jeśli tak, to doskonale wiesz, jakie potrafi to być denerwujące. Część osób pewnie się pomęczy i wypisze, a część postąpi tak jak ja…

Ustawi w swoim programie pocztowym filtr usuwający (lub blokujący) wiadomości przychodzące z tego adresu. Nawet wiadomości trafiające do spamu potrafią człowieka wnerwiać, a wnerwiony człowiek na liście jest wart mniej niż ziarnko piasku…

Dlatego właśnie korzystaj z profesjonalnych narzędzi do e-mail marketingu, które dają możliwość wypisania się z listy poprzez jedno maleńkie kliknięcie. I w każdej wiadomości, bezwzględnie w KAŻDEJ zamieszczaj taki link.

Nie dość, że w taki prosty sposób zautomatyzujesz część swojego biznesu, to jeszcze ułatwisz życie czytelnikom i zyskasz miano profesjonalisty.

Uwierz mi! Jednym spojrzeniem na wiadomość da się określić, czy dana osoba w profesjonalny sposób przykłada się do e-mail marketingu. Jeśli, w Twoich wiadomościach zabraknie linku umożliwiającego wypisanie z listy, z miejsca Twoje wiadomości zostaną sklasyfikowane, jako te „mniej profesjonalne” albo w ogóle pisane w, jak ja to mawiam, „stylu spamerskim”


Artykuł ten jest fragmentem
Darmowego Kursu E-mail Marketingowego
SEKRETY LISTY MAILINGOWEJ

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sekret Budowania Relacji z Subskrybentami

Sekret Budowania Relacji z Subskrybentami


Autor: Robert Wiliński


Jeśli planujesz że napiszesz jakiegoś małego i wartościowego eBooka, którego będziesz rozdawać za zapisanie się na listę, a później to już tylko reklamowanie swojej osoby i Twoich produktów, to niestety muszę Cię rozczarować i wyprowadzić z błędu. Nie tędy droga.


Bardzo często spotykam się z listami, które oferują bardzo fajną treść, ale tylko na początku. Ich właściciele myślą, że skoro już coś dali to teraz mogą brać garściami. Wiesz, co robię z takimi subskrypcjami? Najzwyczajniej w świecie wypisuję się z nich. Skoro ta osoba nie ma dla mnie żadnych wartościowych informacji to niech spada na drzewo :)

Na uznanie wśród subskrybentów pracuje się bardzo długo. Nie możesz zakładać, że jeden ebook wszystko załatwi. Jeżeli zależy Ci na skuteczności swojego e-mail marketingu nie możesz dopuścić do sytuacji, w której ludzie przestają czytać Twoje wiadomości.

Jak utrzymywać wysoki współczynnik otwarć?

Jest wiele zasad, które pomagają utrzymać współczynnik otwarć na wysokim poziomie. Jeśli jednak miałbym dać Ci tylko jedną radę to powiedziałbym: „wartościowa treść”. Zdziwiony?

Otóż, jeśli przestaniesz wysyłać do swoich czytelników informacje, które ich interesują to nie ma takiej możliwości, aby Twoje kampanie promocyjne były skuteczne.

Podstawowa zasada

W swoich działaniach e-mail marketingowych kieruj się bardzo prostą, a wręcz genialną w swoich skutkach zasadą.

Jest nią „3 razy DAJ i jeden raz BIERZ”. W skrócie chodzi o to, aby dopiero po trzech wartościowych wiadomościach zareklamować swój produkt lub poprosić czytelników o wykonanie jakiejś wymagającej akcji (np. wypełnienie ankiety). Najpierw trzy razy daj, a dopiero później jeden raz bierz.

Szanuj swoich subskrybentów, bo zalewając ich bezwartościowymi informacjami stracisz ich zaufanie, które jak już wiesz bardzo trudno jest odbudować.


Artykuł ten jest fragmentem
Darmowego Kursu E-mail Marketingowego
SEKRETY LISTY MAILINGOWEJ

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.