poniedziałek, 30 maja 2016

Promocja firmy w internecie

Promocja firmy w internecie


Autor: Pani Niewiadomska


Konkurencja na rynku produktów i usług rośnie w zastraszającym tempie. Aby twoja oferta została zauważona wśród morza ofert konkurencji, musisz zadbać nie tylko o jakość swoich produktów i usług, ale i o promocję. Fakt, że oferujesz dobry produkt za konkurencyjną cenę, nie wystarczy, jeśli potencjalni klienci o tobie nie wiedzą


Niech o tobie usłyszą! Wykorzystaj Internet do promocji i budowania wizerunku swojej firmy. Jeśli chcesz przy tym szybko osiągnąć dobry rezultat, powierz to zadanie profesjonalistom. Zgłoś się w tym celu do agencji interaktywnej. Agencja interaktywna to firma zajmująca się kreowaniem i promowaniem marki firmy w Internecie. Jej specjaliści przygotują i wdrożą strategię budowania wizerunku twojej marki. Do standardowo oferowanych przez tego typu firmy usług należą:

- projektowanie stron www,

- tworzenie sklepów internetowych,

- obsługa portali społecznościowych,

- prowadzenie kampanii reklamowych w Internecie,

- pozycjonowanie i optymalizacja stron,

- marketing wirusowy,

- oraz e-PR

Stworzenie strony WWW dla twojej firmy pozwoli ci zaistnieć w Internecie. Będziesz mógł na niej zamieszczać wszelkie informacje na temat oferty i działalności twojej firmy. Poprzez jej zawartość dotrzesz do potencjalnych klientów i pozwolisz im się lepiej poznać. Jeśli dodatkowo zadbasz o jej właściwą optymalizację i pozycjonowanie, zostaniesz łatwiej zauważony.

internet

Jeśli prowadzisz firmę handlową lub chciałbyś zaoferować swoje produkty do kupienia w Internecie, zleć specjalistom stworzenie sklepu internetowego twojej firmy. Będziesz mógł dzięki niemu w łatwy sposób oferować i sprzedawać swoje produkty w zasadzie bez ograniczeń terytorialnych. Zwiększy to zdecydowanie liczbę twoich klientów.

Jeśli zależy ci również na stałym kontakcie z klientami, bo chcesz na bieżąco informować ich o oferowanych towarach/usługach ale też odpowiadać na pytania i wątpliwości, zastanów się nad profilem w mediach społecznościowych. Umiejętnie prowadzony profil pozwoli ci skutecznie budować wizerunek twojej firmy. Wspierając się zaś działaniami e-PR będziesz mógł lepiej się wsłuchać w opinie internautów i odpowiedzieć na ich potrzeby.

Skoro więc chcesz, aby twoja firma osiągnęła sukces, nie bagatelizuj roli Internetu i wykorzystaj go do swoich celów.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Techniki sprzedaży wykorzystywane w internecie

Techniki sprzedaży wykorzystywane w internecie


Autor: Krzysiek Skw.


Współczesny świat coraz częściej opiera się na internecie. W praktyce oznacza to iż, jeżeli czegoś nie ma w internecie, to oznacza że nie istnieje. Dlatego też tak prężnie rozwija się branża, oferująca różnorodne techniki sprzedaży, za pomocą internetu.


Musimy zdawać sobie sprawę, iż techniki sprzedaży, stosowane przez specjalistów, mają na celu spowodować nasze zainteresowanie danym produktem czy usługą. Praktycznie codziennie, podczas przeglądania atakują na różnorakie promocje, jesteśmy nieświadomi iż tak wiele osób sugeruje nam zakup danego przedmiotu. Jakie zatem techniki sprzedaży najchętniej stosuje się w chwili obecnej?

Dość rozpowszechnioną techniką sprzedaży, za pomocą internetu, jest marketing szeptany. Przeglądając poczytne fora, nawet nie zdajemy sobie sprawy, iż wielu użytkowników, którzy na nich piszą ma tylko jeden cel. Zmusić nas do zakupu konkretnego produktu, tego jaki obecnie promują. Wystarczy wczytać się w jakiekolwiek forum, gdzie jeden z użytkowników poszukuje porady, chce wiedzieć jaki produkt warto kupić. W odpowiedzi, od doświadczonych userów otrzymuje szereg porad, dostaje niezbędne informacje o danym produkcie, a co istotniejsze ma przed sobą całą listę pozytywnych cech konkretnego produktu. Widząc takie przedstawienie sprawy, szczególnie że w temacie wypowiada się stały użytkownik forum, decyduje się na zakup właśnie promowanego produktu. Jest to typowe działanie, szczególnie widoczne na licznych forach internetowych dla kobiet.

Inną techniką sprzedaży stosowaną w internecie, są wszelkiego rodzaju obniżki cenowe, atrakcyjne usługi w niskich cenach. Zakupy grupowe to tak naprawdę nic innego jak wykorzystanie jednej z technik sprzedaży. Otrzymujemy na email ciekawą ofertę, spędzenia np. weekendu w hotelu spa, taniej o 60%, niż wynosi regularna cena. Oczywiście nigdy w życiu byśmy nie pojechali, na tego rodzaju wypoczynek, jednak skoro trafia się tak tania okazja to warto skorzystać. Jeżeli z okazji zakupów grupowych, kupimy jakiś tańszy produkt czy usługę, często bywa iż nie zostanie on wykorzystany. Przykładowo jedno z biur podróży, sprzedawało vouchery na tańsze wakacje. Procentowo z obniżki skorzystało zaledwie 25%. Z drugiej strony zainteresowanie danym biurem podróży znacząco wzrosło.

Widzimy zatem, iż codziennie, w globalnej sieci, jesteśmy atakowani różnymi promocjami, ciekawymi ofertami, a wszystko to z wykorzystaniem istniejących technik sprzedaży.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Od dyskontu do supermarketu. Rebranding Biedronki.

Od dyskontu do supermarketu. Rebranding Biedronki.


Autor: Maria Orkwiszewska


Biedronka, największa polska sieć handlowa, przeprowadza rebranding i zmienia swoje logo. Zmiana logo w rzeczywistości jest niewielka, to raczej stylizacja niż wprowadzenie zupełnie nowego oznakowania. Prawdopodobnie, gdyby nie było to tak silnie przez firmę nagłośnione, wiele osób zmiany by nie zauważyło.


Czy w rebrandingu biedronki chodzi tylko o zmianę logo?

Sukces Biedronki

Dotychczasowa oferta Biedronki kierowana była do najszerszej grupy celowej, co pozwoliło firmie na szybki wzrost i zbudowanie pozycji lidera na rynku. Według szacunków publikowanych w Rzeczpospolitej, wartość marki Biedronka, wzrosła do 1,7 mld złotych, co daje wzrost rok do roku w wysokości 27%.

Obecnie Ogólnopolska sieć sklepów dyskontowych należąca do portugalskiego konsorcjum Jerónimo Martins jest największą siecią handlową w naszym kraju pod względem ilości obiektów handlowych. Marka posiada około 1800 sklepów. Według planów na lata 2012-14, firma chce zainwestować w Polsce kolejne 1,6 mld euro w rozwój sieci. Docelowo Biedronka do roku 2015 ma osiągnąć pułap 3000 jednostek handlowych. Obecna pozycja firmy to niewątpliwy sukces. Dlaczego marka chce zmieniać to co przynosi jej tak wielkie zyski i korzyści?

Rebranding marki

Poprawa grafiki i unowocześnienie logo to tylko kosmetyczna zmiana. W całym procesie chodzi o poważne repozycjonowanie marki. Dotychczas „bied-ronka”, była kierowana do „bied-niejszych” klientów. Była typowym dyskontem, do którego wiele osób wstydziło się chodzić. Nie wypadało pokazywać się z żółtą torbą z logo przedstawiającą czerwonego chrząszcza. Cały model biznesowy nastawiony był na niskie koszty. Dlatego w sklepach Biedronki występował dość wąski i okrojony w relacji do marketów asortyment oraz paletowa ekspozycja. Obowiązywała płatność tylko gotówką - firma unikała w ten sposób opłat na rzecz banków w związku z korzystaniem z kart płatniczych i kredytowych. Oszczędzanie odbywało się także kosztem pracowników, co doprowadziło do nagłośnionych w mediach spraw o łamanie praw pracowniczych. Rebranding ma zmienić obecne postrzeganie marki. Celem firmy jest transformacja pozycji z taniego i siermiężnego dyskontu w pożądaną przez konsumentów i cenioną sieć supermarketów. Rebranding nie polega na stylizacji logo, tylko na zmianie sposobu i rynku konkurowania marki. To nie poprawianie Biedronki, to ucieczka konkurentom i jakościowy skok do przodu.

Rebranding a cele firmy

Wzrost ilościowy nie jest kluczowym celem firmy. Celem rebrandingu jest wzrost jakościowy, poszerzenie grupy klientów o tych lepiej sytuowanych. Celem jest zabranie rynku nie dyskontom, na którym marka jest liderem, a supermarketom. Z pozycjonowania jako tani dyskont, Biedronka chce się zmienić w sieć marketów łączących bardzo dobrą jakość towarów z ich bardzo dobrą ceną. Firma planuje zmienić wystrój sklepów i uorganizowanie placówek, które mają się stać bardziej przejrzyste i dostosowane do potrzeb coraz więcej wymagających konsumentów. Planowane są także zmiany w układzie produktów. Biedronka chce rozszerzyć ofertę artykułów świeżych, takich jak: pieczywo, nabiał, warzywa oraz owoce. W wypadku marketów spożywczych, takie działanie wskazuje na chęć firmy dalszego poprawiania jakości oferty. Oglądając listę dostawców firmy, zauważymy na niej wiele znanych marek. I tak na przykład wśród dostawców mięsa i wędlin jest zarówno Krakus jak i Sokołów. To nie tylko znane marki ale i liderzy jakościowi rynku mięsnego. Pomimo faktu że oferty tych firm występują pod marką własną Biedronki, firmy te na opakowaniach informują, że są producentami dostarczanych towarów. Biedronka nie tylko zamawia u uznanych producentów, ale także bardzo restrykcyjnie pilnuje jakości dostaw. Firmie od dłuższego czasu nie zależy na tym, aby dostarczać najtańsze produkty z oferty uznanych producentów, ale najlepsze produkty w bardzo dobrej cenie. Jako lider rynkowy, firma ze względu na olbrzymią skale zamówień potrafi wynegocjować atrakcyjne warunki dostaw. W ten sposób buduje przewagę rynkową, zarówno w obszarze jakości oferty jak i oferowanych cen.

Dzięki takiej polityce ofertowej, Biedronce rośnie liczba lojalnych klientów. Wzrost firmy nie polega jedynie na masowym stawianiu sklepów, ale rozwoju opartym na zmianie postrzegania i wizerunku samej marki. W odróżnieniu od wielu marek, które zmieniają wyłącznie swoje logo, Biedronka przeprowadza dogłębny i kompletny proces rebrandingu. Zarząd firmy zrozumiał, że taniość nie jest hasłem przyszłości, że taki wizerunek się wyczerpuje, że zmieniają się potrzeby i oczekiwania konsumentów. Biedronka nie jest jedyną siecią dyskontową. Sukces marki prowadzi do tego, że wiele firm próbuje kopiować model biznesowy Biedronki. Konkurencja i wojny cenowe, jeżeli będą się nasilać, nie prowadzą do trwałego sukcesu rynkowego. Poza tym, będąc zdecydowanym liderem jako największa sieć handlowa w Polsce, marce nie pasuje „siermiężny wygląd”. Zasoby finansowe firmy pozwalają na rebranding i transformację z dyskontu w supermarkety. To zupełnie inna klasa obiektów handlowych, w których serwis, czyli układ sklepu, jakość obsługi, jakość towarów, oznakowanie i ergonomia muszą być na odpowiednim poziomie. W połączeniu z jakością produktów, taka strategia może przynieść dodatkowy wzrost efektywności firmy. Rebranding jako zmiana pozycji konkurencyjnej i rynku działania, jest naturalną koniecznością i perspektywą rozwoju lidera. Z jednej strony obecni lojalni klienci widzą w dalszym ciągu „swoją markę, z drugiej strony dla klientów bardziej wymagających firma zmienia się wraz z udoskonalaniem swojej oferty.

Totalny rebranding firmy

Każda nowa placówka firmy ma już powstawać w nowym modelu. Zmiany dla klientów są bardzo widoczne. Pojawiły się nowe kolorowe witryny. Ściany pokrywają plakaty promujące produkty. Zmieniła się ekspozycja towarów - zamiast na paletach towar jest ułożony na metalowych regałach. Układ sklepu jest czytelniejszy. Wszystkie te działania skutkują pozytywnymi komentarzami klientów.

Zmiana logo nie jest rebrandingiem marki. Jest tylko elementem lansowania tego rebrandingu. Sama zmiana logo nigdy jeszcze nie zmieniła nastawienia klientów do marki. W wypadku Biedronki mamy do czynienia z kompleksową transformacją marki z segmentu dyskontów do segmentu supermarketów. Wiele marek, o których mówi i pisze się że realizują rebranding, tak naprawdę zmieniają tylko swoje oznakowanie. Jest to w wielu wypadkach próba szybkiej ucieczki od starego wizerunku. Bez zmiany oferty, bez zmiany sposobu działania i traktowania klienta, bez lepszego zaspokajania jego potrzeb nie jest to rebranding tylko stylizacja symboliki firmowej. Klienci nauczyli się już porównywać oferty i sama zmiana logo już ich nie zwiedzie. Rebranding w wydaniu Biedronki oparty jest na wizji rozwoju rynku i dopasowanej do niego zmianie strategii biznesowej.


Jarosław Filipek

Prezes Zarządu CODES Strategie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Perfekcyjny viral - tylko dzięki wideo

Perfekcyjny viral - tylko dzięki wideo


Autor: adermina


Dzięki zaawansowanym narzędziom, takim jak wideo, jesteśmy w stanie nie tylko tworzyć pozytywny wizerunek naszej firmy, czy marki, lecz także dostarczyć użytkownikom tego, czego szukają w Internecie najczęściej, czyli rozrywki.


Czym jest marketing wirusowy

Marketing wirusowy (ang. „viral marketing”) to forma marketingu internetowego, która działa na takiej samej zasadzie jak wirus. Chodzi o to, by konkretna, publikowana przez nas informacja była tak intrygująca i atrakcyjna dla internautów, że rozpowszechni się samoistnie w jak najszybszym czasie siłą jak największej liczby osób (oczywiście z ich własnej woli), bez nakładu środków reklamowych z naszej strony.

Użytkownicy propagują znaleziony w sieci, czy podesłany przez kogoś materiał tylko dlatego, że im się podoba i twierdzą, że warto, by „znalezisko” zobaczyła większa rzesza osób. Takie działanie bywa dla firmy niekiedy bardziej skuteczne niż zwykła reklama, którą przekazuje medium, a nie ktoś, kto jest nam bliski i mamy do niego zaufanie

Zalety z wykorzystywania marketingu wirusowego

Każde zaplanowane przez nas działania komunikacyjne mają za zadanie przybliżyć nas do zaplanowanego wcześniej celu głównego, lub zrealizować cel szczegółowy. Wykorzystując możliwości marketingu wirusowego, mamy szansę realizacji kilku celów jednocześnie. Jednym z nich może być uzyskanie lub podtrzymanie zaufania do marki a także wzmocnienie jej pozycji w świadomości odbiorców. Jako cel możemy określić także liczbę wejść na naszą witrynę internetową, wypełnionych formularzy czy pozyskanych adresów e-mail.

Skuteczny viral - jak go stworzyć

Przygotowując się do stworzenia materiału wirusowego, warto wcześniej przygotować strategię swoich działań oraz dokładnie sprecyzować, jakie cele chcemy osiągnąć. Nie należy zapominać, że internauci stanowią ogromną grupę indywidualności, którą jednak można przydzielić do odpowiednich targetów. Pamiętajmy więc, by scenariusz virala był odpowiedni do danej grupy docelowej oraz spójny z innymi elementami przekazu marki.

Marketing wirusowy może stać się także elementem kampanii teaserowej, w której nie od razu wiadomo skąd ten pomysł jest i o co w tym wszystkim chodzi. Składa się ona zazwyczaj z dwóch odsłon – pierwsza ma na celu zaciekawić użytkownika swoją nie codziennością, w drugiej natomiast podawany jest komunikat właściwy. Po stworzeniu materiału należy umieścić go w strategicznych miejscach w Internecie i pokazać światu. Aby zwiększyć moc oddziaływania filmu, należy inicjować i stymulować dyskusje na jego temat.

Promocja virali w internecie

Najpopularniejszymi miejscami, w których można prowadzić kampanię wirusową są blogi, serwisy społecznościowe, listy dyskusyjne, serwisy wideo, czy komunikatory. Do najatrakcyjniejszych należą: YouTube, Google Video,Wykop, Kciuk oraz Wrzuta. Po dodaniu materiału w te miejsca, należy następnie zająć się jego dystrybucją na portalach społecznościowych, zaczynając od dodania linka z filmikiem na naszym własnym profilu.


Więcej o tym, jak wykorzystać wideo do stworzenia skutecznego materiału wirusowego, można dowiedzieć się czytając bloga Livingmedia.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 20 marca 2016

Marka: bezbarwna czy wyprana w pijarze?

Marka: bezbarwna czy wyprana w pijarze?


Autor: Agnieszka Krok


Budowanie wizerunku marki nie jest łatwe i niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę otwierając nową działalność. Jak krok po kroku skutecznie go budować? Na to pytanie postaramy sobie odpowiedzieć.


Marka: bezbarwna czy wyprana w pijarze?

Budowanie solidnego wizerunku marki nie jest łatwe. Niektórzy myślą, że wystarczy założyć firmę, a interes „sam będzie się jakoś kręcił”. Niestety, takie podejście, to prowadzenie biznesu po omacku i mimo najszczerszych chęci właściciela, może doprowadzić do upadku firmy. W czym tkwi problem? Głównie w tym, że wiele osób prowadzących biznes nie ma pojęcia, jak stworzyć dla niego idealny wizerunek. Nie wystarczy rozdanie kilkudziesięciu ulotek, czy przyklejenie kilku plakatów... Budowanie wizerunku to proces ciągły, długotrwały, wymagający stałych działań. Wizerunek marki to jej pełny obraz w oczach odbiorców, to skojarzenia, wartości i emocje. Jak prawidłowo i skutecznie go budować? Na to pytanie postaramy sobie odpowiedzieć.

Pierwszym krokiem przy budowaniu wizerunku jest przemyślana strategia. To właśnie na tym etapie musisz zadać sobie najważniejsze pytania, od których zależeć będzie sukces Twojej marki. Zastanówmy się więc nad tym, co dokładnie chcesz przekazać i do kogo Twoje działania będą kierowane. Ustal kanały i narzędzia, jakich będziesz używać do komunikacji oraz czas, w którym chcesz z tym komunikatem wyjść do swoich potencjalnych klientów. Ustalenie tych rzeczy jest bardzo istotne, bo skierowanie odpowiednich działań do właściwej grupy ludzi to połowa sukcesu. Innym, niezwykle skutecznym sposobem jest tworzenie szumu po to, by to właśnie na Ciebie klient zwrócił uwagę. Nie chcesz przecież mieć kolejnej bezbarwnej firmy...

Dlatego bardzo ważny jest przekaz, z jakim będziesz się zwracać do swoich potencjalnych klientów. Przekaz sam w sobie nie może być przeciętny, ma zaciekawić odbiorcę i zapaść jak najgłębiej w pamięć. Teraz chcę wrócić do roku 2004, kiedy to na rynek telefonów komórkowych wchodził operator telefonii komórkowej sieci Heyah. Nie wyszedł on do odbiorców z tekstem: „nasze telefony są najlepsze, a rozmowy najtańsze”, bo to powtarzał już każdy operator. Zamiast tego operator użył najpierw czerwonych łapek. To wzbudziło zainteresowanie i intrygowało. Każdy chciał dowiedzieć się, co kryje się za tajemniczym symbolem odciśniętym na chodniku. Dopiero później pojawiło się hasło reklamowe, a na końcu operator ujawnił sam produkt.

Kolejnym istotnym elementem w kreowaniu marki jest identyfikacja wizualna, czyli elementy składające się na postrzeganie (takie jak nazwa, logo oraz charakterystyczne kolory, itp.).
Każdy z nas kojarzy konkretne marki z danym logo i barwą: restauracje Mc Donald’s z to żółć
i czerwień, kawiarnie Starbucks to zielono-białe logo, a znany na całym świecie portal społecznościowy Facebook kojarzy się z charakterystycznym niebieskim kolorem. Jeśli już wybrałeś kolor, musisz pamiętać, że w podobnych barwach powinna być strona internetowa produktu czy marki oraz inne materiały reklamowe. Internet to medium rozwijające się w niesłychanym tempie. Coraz częściej pierwszym miejscem odwiedzanym przez klienta jest właśnie strona internetowa, nie sklep, czy siedziba! Warto zadbać o jej wygląd, przejrzystość oraz łatwy do zapamiętania i zarazem chwytliwy adres. Całości nie należy komplikować wyszukaną grafiką i trudną nawigacją. Obecnie stronę może stworzyć prawie każdy, jednak warto powierzyć to profesjonaliście, bo robiona przez laika może w pewnym momencie przestać działać czy okazać się np. niepodatna pozycjonowaniu.

Internet daje jednak jeszcze większe pole do popisu, jeśli chodzi o działania marketingowe. Chcąc, aby ludzie mówili o Tobie i o Twoim produkcie, skieruj działania w stronę społeczności.
Jeżeli nie jesteś pewien jak zaistnieć w sieci, najlepiej poradzić się doświadczonej agencji interaktywnej. Dlaczego media społecznościowe? Ponieważ zrzeszają ogromną liczbę użytkowników, tj. grupy znajomych, przyjaciół, którzy dyskutują, wymieniają poglądy i opinie, również te związane z markami, czy produktami. Ludzie często szukając rozwiązanie problemu, wpisują jego treść w wyszukiwarkę. Jest to dla Ciebie ogromna szansa. Portale społecznościowe, fora internetowe
i serwisy umożliwiają zamieszczanie m.in. filmów, w których możesz zaprezentować swoje usługi.
Ale to tylko jedna z wielu możliwości.

Staraj się budować wizerunek w zależności od narzędzi, które przyjąłeś podczas opracowywania strategii. Wybór ich jest ogromny. Notki prasowe, publikacje, obecność na targach
i spotkaniach branżowych, pozwolą nam stworzyć wizerunek eksperta oraz zdobyć zaufanie klienta. Niezwykle istotne są: kontakty z mediami, działania charytatywne, obejmowanie patronatów oraz sponsoring. Obok działań promocyjnych sam powinieneś brać udział w szkoleniach i się rozwijać. Dzięki temu będziesz zaskakiwać klienta coraz to nowszymi rozwiązaniami i innowacyjnymi pomysłami.

Ostatni, lecz równie istotny krok, to opinie klientów i budowanie rekomendacji. Warto zachęcić klienta do wyrażania opinii na temat Twojej firmy i polecania jej usług. Aby zachęcić klienta, można zaoferować mu nagrody za lojalność (np. zniżki, gadżety firmowe). Rekomendacje umieszczane na stronie internetowej firmy, czy też w specjalnie do tego przeznaczonych serwisach sprawią, że zwiększać się będzie liczna osób decydujących się na twoje usługi.

Podczas całego procesu budowania wizerunku marki, powinieneś monitorować działania, sprawdzać rezultaty, a następnie je usprawniać. Świat idzie z postępem, więc nie możesz pozwolić sobie na zastój. Wystarczy chwila nieuwagi, niedopasowanie oferty do panujących trendów, a twoja marka może zostać w tyle za konkurencją. Odzyskanie straconej pozycji może być bardzo trudne.




Agnieszka Krok
Fabryka e-biznesu
www.feb.net.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.