wtorek, 31 maja 2016

Reklama w telewizji - dlaczego jej ulegamy?

Reklama w telewizji- dlaczego jej ulegamy?


Autor: Małgorzata Szrejbowicz


Reklama w telewizji, w porównaniu do innych mediów, nadal wywiera największy wpływ na nasze wybory konsumpcyjne. Jeśli więc chcesz, aby twój produkt był znany największej rzeszy klientów, stwórz własny spot telewizyjny.


Niestety nie da się ukryć, że reklama telewizyjna jest przeznaczona przede wszystkim dla przedsiębiorców o grubej zawartości portfela. Jest tak szczególnie w przypadku emitowania reklamy w stacjach komercyjnych, gdzie takie przedsięwzięcie jest o wiele droższe niż na kanałach lokalnych.

Dlaczego reklama w telewizji jest tak korzystna dla interesów naszej formy? Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że jest zwrócona do dużej ilości odbiorców- niemal każdy z nas ma codziennie styczność ze szklanym ekranem, ogląda swoje ulubione programy, filmy, czy seriale, które są przerywane reklamami. Bądź co bądź jesteśmy zmuszeni do ich oglądania. Poza tym ten typ promocji łączy w sobie elementy zarówno wizualne, jak i dźwiękowe, dzięki czemu trafia i do wzrokowców, i do słuchowców. Dodatkowo dobrze zrealizowana reklama, zawierająca przekonujące hasła i przyciągające nasz wzrok obrazy, wzbudza nasze zainteresowanie, a nawet zaufanie. W reklamie wykorzystuje się wiele manewrów, mających na celu skłonienie klienta do zakupu danego produktu. Ponadto nasz projekt musi być warty zapamiętania, ponieważ każdy z nas sięga po takie towary, które dobrze kojarzy, które nawiązują do czegoś, co już znają.

Jak pewnie zauważyliście, w telewizji komercyjnej promują się przede wszystkim firmy, które już mają wielu klientów na całym świecie- podtrzymują zainteresowanie swoją marką i walczą o pozyskanie kolejnych nabywców.


agencja reklamowa Katowice

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zakupy grupowe - jak nie dać się nabrać

Zakupy grupowe - jak nie dać się nabrać


Autor: Kuba Niklas


Obecne czasy obfitują w nierzetelne sztuczki przedsiębiorców, sklepów i usługodawców. Powinno się być z tej przyczyny przygotowanym na to, iż spotkamy firmę, która będzie chciała wprowadzić nas w błąd. Niestety, tyczy się to także ofert grupowych, chociaż tego typu przypadków jest naprawdę niedużo.


Warto się na nie przygotować, żeby nie utracić pieniędzy czy też czasu i niepotrzebnych nerwów. Należy przestrzegać kilku prostych zasad, dzięki nim możemy mieć pewność, że nie spotka nas żadna przykra niespodzianka.

Często to my, nabywcy, jesteśmy sami sobie zagrożeniem. Zdarza się, iż czytamy nieuważnie bądź w ogóle nie czytamy ogłoszenia. Bierzemy tylko pod uwagę krzykliwy nagłówek, który jest jedynie zagrywką marketingową. Przez naszą nieuwagę możemy utracić mnóstwo nerwów oraz zaufanie wobec promocji grupowych, a przecież tyle tam ciekawych i rzetelnych ogłoszeń.

Z reguły, nie czytamy zasad szczegółowych odnoszących się do danej propozycji. Bywa także, że jest ona ograniczona czasowo bądź wyłączona z możliwości realizacji w odgórnie nakreślonym okresie. To dotyczy ofert podróżniczych. Poniektóre oferty obwarowane są zasadami, które definiują, że "wartość towaru tyczy się terminu poza sezonem wysokim" albo posiadają inne ograniczenia tego rodzaju.

To przede wszystkim oferty podróżnicze zakupów grupowych rodzą wiele niejasności. Zdarza się, iż poniektóre propozycje wyglądają naprawdę zachęcająco. Lecz wczytując się dokładniej w treści propozycji, dowiadujemy się, iż promocyjna cena odnosi się do wyjazdu w czasie, kiedy w "gorących krajach" wcale nie jest tak ciepło. Bywa również, iż oferta wyjazdu nie uwzględnia posiłków na miejscu czy też… przelotu na miejsce wakacji. To w dużej mierze podnosi koszty własne, dlatego niekiedy lepiej kilka razy rozważyć ofertę.

Nie zmienia to jednakże faktu, że promocje grupowe są świetnym wynalazkiem. Oferują okazję skorzystania z ciekawych usług za istotnie małe pieniądze. Jeśli nauczymy się odrzucać ogłoszenia nierzetelnych firm, to całkiem prędko zauważymy, jak znaczne zyski możemy zyskać dzięki korzystaniu z wortali zakupów grupowych.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czas na pozytywne przemiany

Czas na pozytywne przemiany


Autor: Cziwotilop


Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Niestety wielu przedsiębiorców mimo takiej wiedzy nie podejmuje żadnych działań reklamowych mających na celu zwiększenia zysków finansowych firmy. Pominięcie tego aspektu często wynika z braku stosownych narzędzi oraz czasu, aby móc skuteczne zając się reklamą.


Odpowiedni marketing

Dużej części społeczeństwa reklama kojarzy się z telewizyjnym spotem nadawanym w bloku reklamowym pomiędzy wiadomościami, a wieczornym filmem. Ogromna oglądalność sprawia, że taka forma promocji trafia do ogromnego grona odbiorców i jest niezwykle skuteczna. Niestety zdecydowanej większości przedsiębiorców nie stać na taką formę promocji. Co więcej, nie każda firma potrzebuje kampanii ogólnopolskiej, wręcz przeciwnie chce zaistnieć na lokalnym rynku. Wówczas znacznie skuteczniejszy od reklamowego spotu będzie merchandising. W Polsce kojarzy się on głównie z wykładaniem towarów na półki, ale w rzeczywistości działania merchandisingowe są o wiele bardziej złożone.

Ścinanie kosztów

Jednak reklama to jedno, a ograniczanie kosztów firmy to drugie. Wiadomo, że każda forma reklamy jest kosztowna. W związku z tym wiele firm próbuje „reklamować się” we własnym zakresie. Niestety to błędne koło. Chcąc zminimalizować wydatki przedsiębiorcy poświęcają swój cenny czas na planowanie działań marketingowych, które mimo wysiłków nie przynoszą zamierzonych skutków. Aby uniknąć tego typu wpadek, warto postawić na outsourcing. Zlecając wykonanie części prac firmą zewnętrznym zyskujemy profesjonalną pomoc i oszczędzamy własny czas. Outsourcing nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do usług reklamowych. Oprócz agencji merchandisingowej na takich zasadach mogą pracować również księgowi, informatycy, graficy oraz inni specjaliści.

Reasumując, każdy przedsiębiorca powinien zapamiętać dwa słowa: merchandising i outsourcing. Bowiem dzięki nim zminimalizuje wydatki, zyska wykwalifikowanych współpracowników oraz nowych klientów, pomnoży zyski i tknie w swoje przedsiębiorstwo nowe życie.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing – rozwój i znaczenie w dzisiejszym świecie

Marketing – rozwój i znaczenie w dzisiejszym świecie


Autor: Dawid M.


Praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia natykamy się na reklamy. Idąc na spacer obserwujemy mocno oświetlone, wielkie bilboardy eksponujące dany produkt czy usługę, oglądając telewizję czy przeglądając strony internetowe.


Wszechobecny marketing często już nas irytuje i sprawia, że wszędzie doszukujemy się drugiego dna, jakim jest zarobek firm sprzedających dany produkt. Mimo to rok rocznie firmy pompują miliardy dolarów na całym świecie w reklamę. Dlaczego? Bo im się opłaca.

Na przestrzeni lat kanały dostępu do klienta bardzo się zmieniły. Pierwszym sposobem reklamy było ustne przekazywanie sobie informacji o jakości, funkcjach albo potrzebie posiadania danego produktu, usługi itp. Z czasem firmy zaczęły zatrudniać specjalnych przedstawicieli handlowych, którzy chodząc od drzwi do drzwi próbowali namówić ludzi do zakupu. Taka forma sprzedaży funkcjonuje do dziś. Wraz z rozwojem telewizji zaczęła się era reklam telewizyjnych, które z czasem stały się głównym źródłem dochodu stacji telewizyjnych. Firmy inwestujące w to przeganiają się w kreatywności. Chcąc sprawić, że klient wybierze właśnie ich produkt zatrudniają sztaby psychologów, którzy poprzez zabiegi podprogowej sugestii mają wzbudzić w ludziach potrzebę posiadania. Oglądając reklamę telewizyjną można zobaczyć jak wygląda produkt, poznać jego podstawowe zastosowanie być może opinie znanych osób na jego temat. Nie można niestety podczas reklamy telewizyjnej zadawać pytań, upewniać się czy dany produkt jest na pewno tym, czym chcemy żeby był. Tutaj wychodzi nam na przeciw marketing bezpośredni, a konkretniej telemarketing. Na przestrzeni lat powstało mnóstwo tzw. call center, świadczące profesjonalne usługi telemarketingowe. Ich pracownicy zamienili teczkę akwizytora na telefon. Dzięki temu sprawili, że proces marketingu stał się bardziej efektywny, gdyż telefon pozwala na sprawniejsze i szybsze wykonywanie pracy, wzbudzanie zainteresowania w kliencie bez wychodzenia z biura. Obecnie na szeroką skalę działania marketingowe prowadzone są w internecie. Marketing internetowy jest to działanie zmierzające do wykreowania w oglądających reklamę, klikających w baner reklamowy różnorakich potrzeb i stworzeniu w ich świadomości sposobu na ich zaspokojenie. Firmy „panujące” w internecie zarabiają na udostępnianiu reklam na swoich serwisach ogromne ilości pieniędzy. Zostawiając daleko w tyle np. stacje telewizyjne.

Nie można nie doceniać wartości, jaką niesie za sobą reklama. Wymaga ona poniesienia dużych nakładów kapitałowych, niemniej jednak jest to inwestycja, która w większości przypadków się zwraca i to zwraca z nawiązką.


Usługi telemarketingowe, profesjonalny telemarketing, call center Focus Contact Center

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing internetowy a testowanie

Marketing internetowy a testowanie


Autor: Michał Krawczykowski2


Nigdzie nie ma lepszego miejsca na testowanie posunięć marketingowych jak w Internecie. Sieć jest do tego miejscem idealnym – możemy bowiem śledzić każdy krok, który wykonują internauci. A testowanie jest kluczem do tworzenia coraz bardziej opłacalnych kampanii reklamowych (oczywiście nie tylko w emarketingu).


Pierwszą rzeczą, jaką musisz zrobić po stworzeniu swojej strony www, jest zainstalowanie statystyk oglądalności. Możesz wybierać pośród wielu systemów statystyk, jednak ja polecam Ci system, który oferuje największa na świecie i najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka – pomimo, że jest darmowy, jest bardzo rozbudowany (ale nie obawiaj się, nie jest straszny :P).

Po co Ci statystyki? Najpierw po to, żebyś wiedział, czy Twoją stronę www ktokolwiek ogląda. Jednak jest to najbardziej podstawowe zastosowanie statystyk oglądalności. Można z nich wyciągnąć znacznie, znacznie więcej.

Zobacz, gdy w jakikolwiek sposób postanowisz reklamować swoją stronę www, będziesz chciał zapewne, aby jej koszty były jak najmniejsze, a rezultaty – jak najlepsze. Można uzyskać bardzo dobre optymalizowanie kosztów kampanii reklamowej właśnie dzięki analizowaniu statystyk.

Zobacz, jeśli widzisz, że w reklamę kliknęło 100 osób, ale była ona wyświetlona pięciu tysiącom osób, to być może:

- pokazujesz ją nie tym osobom, co trzeba (niezainteresowanym)
- reklama nie przekazuje informacji, które zachęcają do kliknięcia w nią
- reklama jest słabo widoczna (np. w przypadku reklam sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce)

Możesz w takim razie spróbować poprawić swoją reklamę. Możesz:

- zmienić miejsce (stronę www/bloga) jej wyświetlania
- zmienić treść reklamy
- zwiększyć jej widoczność (np. przez podniesienie jej w stosunku do innych reklam)

Idźmy dalej.

Osoby, które kliknęły w Twoją reklamę wchodzą na twoją stronę www. Przykładowo, widzisz w statystykach, że opuszczają ją zaraz po wejściu. Możesz spróbować zatrzymać ich na dłużej. Być może:

- okazuje się, że internauta nie jest zainteresowany tym, co zastał na Twojej stronie (np. źle zrozumiał treść reklamy, była ona zbyt ogólna, albo po prostu wprowadzała w błąd) – popraw treść reklamy
- internauta nie może zorientować się, co gdzie jest na Twojej stronie (bo jest np. źle zaprojektowana) – popraw stronę
- internauta stwierdza, że ceny masz zdecydowanie za wysokie (albo inny element oferty widoczny od razu) – nie jest zainteresowany. Możesz np. spróbować reklamować się gdzie indziej, być może są osoby, które są w stanie zapłacić Twoje ceny za to, co oferujesz. Być może strona działa za wolno (np. przesadziłeś z animacjami flash) – zmień ją.

Jak widzisz, mając statystyki oglądalności, na każdym kroku możemy obserwować, co robi internauta (nie szkodząc mu tym, oczywiście). Gdy będziemy z poszczególnych liczb wyciągać wnioski, okaże się, że możemy poprawić wiele elementów, zarówno w naszych reklamach, jak i stronie www. W rezultacie możesz znacznie podnieść opłacalność Twoich kampanii reklamowych.

Przepraszam, że pisałem tak ogólnie. Ciężko jest omówić wszystko w jednym artykule, tym bardziej, że temat jest bardzo rozbudowany.

Zacznij od zainstalowania statystyk i często w nie patrz. Już z samych aktywnych obserwacji możesz nauczyć się wyciągać przydatne i opłacalne wnioski :)


Michał Krawczykowski interesuje się emarketingiem i reklamą małych firm w internecie. Prowadzi blog Kreatorem.pl - sam stwórz swoją stronę www.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.