piątek, 8 lipca 2016

Skuteczny marketing to content marketing

Skuteczny marketing to content marketing


Autor: MonikaAnhor


Działania marketingowe zwykle kojarzone są z promowaniem własnych usług lub produktów za pomocą wszelkich dostępnych kanałów reklamowych. Treść reklamy ma nas zachęcać do zapoznania się z ofertą reklamodawcy, a docelowo do skorzystania z tejże oferty.


Przez rosnący poziom konkurencji, reklam jest coraz więcej i więcej, a przebicie się przez nie ze swoim przekazem marketingowym jest znacznie trudniejsze niż to miało miejsce jeszcze kilka lat temu. Jak zatem skutecznie przyciągnąć uwagę klientów? Możemy pokazać się nie tylko od strony sprzedawcy, ale także eksperta w danej kategorii, co ułatwi nam zdobycie zaufania klientów.

Czym jest content marketing?

Jest to sporządzanie treści, które zainteresują klientów oraz pozostaną powiązane z produktem/usługą. Przykładowo, jeśli sprzedajemy żarówki energooszczędne, naszych klientów z pewnością zainteresują informacje o tym, jak dany produkt działa, ile energii jesteśmy w stanie dzięki nim zaoszczędzić oraz ogólnie co jeszcze można zrobić, aby oszczędzać energię we własnym domu. Jeśli zamieszczony w sieci tekst okaże się przydatny, wartościowy i ciekawy – z pewnością użytkownicy zaczną go rozprzestrzeniać, cytować i zamieszczać do niego bezpośrednie odnośniki.

Jak promować własne treści?

Jeśli już mamy przygotowaną ciekawą treść, pora zabrać się za jej promocję. Celem jest przedstawienie naszych treści jak największej liczbie osób. Z pomocą przychodzą nam powszechnie znane social media. Sprawnie zarządzany fanpage na Facebooku pozwoli nam dotrzeć do szerokiego grona zainteresowanych odbiorców, podobnie jak konto na Tweeterze z większą liczbą osób śledzących nasz profil. Warto również odnaleźć miejsca w sieci, gdzie będzie więcej osób zainteresowanych danym tematem. Blogi oraz fora tematyczne to miejsca, gdzie możemy z powodzeniem promować nasze treści.

Jakie jeszcze korzyści możesz odnieść?

Gdy prezentowane przez nas treści okażą się spełniać oczekiwania internautów, wówczas wrośnie liczba naszych fanów na portalach społecznościowych, których użyliśmy do promocji. Dzięki temu w przyszłości każda kolejna akcja promocyjna, jaką będziemy chcieli promować za pomocą kanałów social media, będzie mieć coraz większy zasięg. Oprócz tego wszelkie zamieszczone w sieci linki kierujące do naszych treści będą mieć trwały pozytywny efekt dla pozycjonowania strony. Naturalne linkowanie, jakie uda nam się dzięki temu uzyskać, to jedna z lepszych metod SEO. Linki ze zróżnicowanych IP powinny stopniowo wypchnąć naszą witrynę do pierwszej dziesiątki wyników w wyszukiwarce Google.

Najważniejsza korzyść

Jednak bez wątpienia największą korzyścią, jaką można odnieść z dobrze zastosowanego content marketingu, jest budowanie brandingu własnej firmy. Kiedy damy się poznać jako fachowcy i eksperci, gotowi do dzielenia się swoją wiedzą, będziemy pozycjonować się nie tylko w wyszukiwarce, ale także w umysłach klientów. Nasz branding będzie stopniowo coraz bardziej rozpoznawalny i uzyska także szereg pozytywnych skojarzeń ze strony klientów.


Monika Chmielewska

Agencja SEO/SEM Anhor Sp. j.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zwiększyć ruch na swojej witrynie

Jak zwiększyć ruch na swojej witrynie


Autor: MonikaAnhor


Co zrobić jeśli posiadasz witrynę, na której zamieszczasz ciekawe treści jednak ruch na stronie uparcie nie chce rosnąć? Powinieneś zadbać o rozszerzenie kanałów, dzięki którym internauci dostają się na Twoją stronę.


Jakie kanały zatem okażą się najskuteczniejsze i za które warto się zabrać w pierwszej kolejności? Wszystko zależy od specyfiki Twojej witryny, jednak istnieją pewne ogólne zasady dobre dla wszystkich.

Bądź przyjazny dla wyszukiwarek

Zadbaj o optymalizację swojej witryny pod kątem fraz generujących największy ruch w Twojej branży. Pamiętaj, aby Twoje teksty były zgodne z zasadami SEO, takimi jak odpowiednia struktura i odpowiednio częsta obecność słów kluczowych. Również odpowiedni stosunek kodu strony do tekstu jest ważny przy optymalizacji (przewaga tekstu nad kodem). Przede wszystkim jednak mądrze linkuj do innych podstron, aby struktura witryny była jak najbardziej przyjazna użytkownikom.

Działaj wśród grupy docelowej

Odnajdź przestrzenie w internecie, gdzie osoby pasujące do Twojej grupy docelowej są najaktywniejsze. Mogą to być grupy dyskusyjne na rozmaitych portalach, takich jak GoldenLine, LinkedIn, Facebook czy Google +. Uczestnicz aktywnie w takich dyskusjach linkując przy okazji do swojej witryny. Oprócz tego odnajdź blogi popularne w Twojej branży i wykorzystaj dyskusję toczące się w ich komentarzach do zamieszczania linków wraz ze swoją wypowiedzią na dany temat.

Daj się subskrybować

Zadbaj o to, aby twoja witryna lub blog mógł być subskrybowany za pomocą e-maila lub kanału RSS. Dlaczego to jest tak ważne? Większa liczba osób, która trafiła na daną witrynę rzadko ponownie do niej wraca, nawet jeśli treść im się spodobała. Niestety, przeważnie właśnie w taki sposób funkcjonuje sieć. Możliwość subskrybcji zwiększy szanse na pozostanie w kontakcie z użytkownikami i przypomnienie im o sobie.

Płatne źródła ruchu

Jeżeli powyższe metody zaczęły generować ruch, jednak nadal jego wartość jest poniżej oczekiwań warto skorzystać z płatnych źródeł ruchu. Z pomocą przychodzą nam kampanie linków sponsorowanych Google Adwords. Dzięki kampaniom Adwords możemy wybrać, na jakie słowa kluczowe i za jaką kwotę linki do naszej strony będą się wyświetlać na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Warto także rozważyć kampanię wizerunkową na Facebooku, gdzie za pomocą bocznych reklam możemy kierować użytkowników bezpośrednio na naszą stronę lub bloga.

Wyglądaj dobrze

Koniecznie zadbaj o dobry wygląd swojej strony. W internecie, jak i w realnym świecie liczy się pierwsze wrażenie, dlatego nie pozwól aby użytkownicy, których z takim trudem pozyskałeś uciekli z witryny. Wygląd to także użyteczność, a co za tym idzie przejrzysty i prosty sposób poruszania się po stronie. Użyj wyglądu, aby kierować internautów na pożądane podstrony i dbaj o to, aby niepotrzebnie nie rozpraszać ich uwagi.

Analizuj statystyki

Warto abyś zaopatrzył się w narzędzia służące do pomiaru ruchu na stronie. Na początek najlepszy będzie darmowy i ogólnie dostępny Google Analytics. Śledząc statystyki swojej witryny zaczniesz zauważać jej najsłabsze punkty i będziesz mógł nad nimi pracować. Będziesz także wiedzieć jakie miejsca w sieci przyniosły najwięcej wartościowego ruchu.


Monika Chmielewska

Agencja Marketingu Internetowego - Anhor

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Gadżety jako prezent od firmy

Gadżety jako prezent od firmy


Autor: ap greff


Firmy ubezpieczeniowe w swojej działalności rynkowej wykorzystują gadżety, które wręczają swoim klientom jako prezent. Rozmowa sprzedażowa nie należy do najłatwiejszych, w związku z czym gadżety spełniają w niej rolę wspomagającą proces sprzedaży.


W trakcie sprzedaży istotną funkcję spełnia przeliczanie kosztów - mianowicie klient głośno zastanawia się, jakie poczynić zmiany w budżecie domowym. Nie należy mu wówczas przeszkadzać, trzeba poczekać aż skończy i zapytać jakie opcje wybiera. Wręczenie gadżetu firmowego można zostawić na moment po podpisaniu umowy - wówczas klient nie będzie miał wrażenia, że wręczając mu gadżety reklamowe chcemy go jakoś "przekupić", skoro umowa została już przecież zawarta.

Gadżety mogą mieć różne formy - mogą to być długopisy, breloczki, zegarki, pluszowe zabawki (np. misie) i inne. Wspólną cechą łączącą wszystkie gadżety powinna być nazwa firmy - logo umieszczone na gadżecie oraz wystrój gadżetu dostosowany do barw używanych przez firmę. Jeśli więc firma używa koloru pomarańczowego, to wówczas gadżet też powinien być pomarańczowy. Gadżety powinny być dostosowane do profilu firmy, a także do upodobań klienta.

Do gadżetów zaliczyć też można wszelkie paski, breloczki czy inne akcesoria firmowe. Firma może zlecić ich wykonanie przedsiębiorstwu zajmującemu się produkcją owych gadżetów. Dystrybucja gadżetów wśród klientów może się odbywać w trakcie targów, spotkań biznesowych bądź też podczas wizyty w domu klienta. Istnieje olbrzymia ilość technik zamknięcia sprzedaży. Każdy ze sprzedawców wypracowuje sobie własne techniki: oczywista, kierowana, alternatywna, małych kroków i przyzwolenia.

Po profesjonalnie przeprowadzonej prezentacji i po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania klienta należy zapytać czy wybiera polisę posagową dla córki z dodatkową rentą czy bez. Powinniśmy też dokładnie zaznajomić klienta z wszelkimi aspektami oferty oraz z możliwościami zakupu nowej oferty. Podczas prezentacji są pewne zastrzeżenia, które pojawiają się w trakcie prezentacji. Dysponując doświadczeniem będziemy wiedzieli, w których momentach prezentacji się pojawiają lub jakie stwierdzenia je wywołują. Wszystko to stanowi podstawowy element wiedzy sprzedażowej. Sprzedawcy poznają te techniki w trakcie szkoleń.


Gadżety reklamowe Poznań

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Długopisy reklamowe - świetny pomysł na skuteczną promocję

Długopisy reklamowe - świetny pomysł na skuteczną promocję


Autor: ap greff


Popularne hasło: „reklama dźwignią handlu” ma w sobie wiele prawdy. Dziś zarówno duże koncerny i międzynarodowe marki, jak i drobni przedsiębiorcy czy kilkuosobowe firmy promują swoje wyroby oraz usługi.


Robią to jednak na różny sposób. Działania promocyjne dostosowują przede wszystkim do własnych możliwości finansowych. Nie stanowią one jednak jedynego kryterium. Biorą pod uwagę także oczekiwania swoich potencjalnych klientów. Inne wymagania mają odbiorcy produktów masowych, inne dóbr luksusowych, jeszcze inne natomiast wyrobów niszowych. Stąd popularne spoty telewizyjne czy radiowe nie zawsze sprawdzają się najlepiej.

Czasem skuteczniejsze okazują się maile skierowane do konkretnych nabywców, drobne upominki, ciekawe akcje promocyjne wzbudzające zainteresowanie przechodniów. Dużym zainteresowaniem, zwłaszcza wśród niewielkich przedsiębiorców, cieszą się również gadżety reklamowe. Do najpopularniejszych należą długopisy reklamowe, breloczki, czapeczki z daszkiem, odzież reklamowa, w tym t-shirty, koszulki, bluzy, a nawet szale, czapki czy rękawiczki. Tego typu produkty są świetnym pomysłem na zwiększenie popularności danej firmy, jej produktów lub usług.

Zamieścić można na nich nie tylko nazwę przedsiębiorstwa czy wyrobu, ale także jego najważniejsze zalety, zabawną grafikę oraz chwytliwe
hasło reklamowe. Dzięki temu obdarowani chętniej będą korzystali z produktów. Przedsiębiorcy dopiero rozpoczynający działalność powinni zwrócić uwagę zwłaszcza na długopisy reklamowe. Tego typu gadżety nie są drogie, więc koszt reklamy staje się niewielki. Można pozwolić sobie na wyprodukowanie ich w ilości pozwalającej na obdarowanie nie tylko ważnych klientów czy kontrahentów, ale także potencjalnych nabywców, bez ponoszenia ryzyka finansowego.

Ważne, aby długopisy reklamowe były zaprojektowane na tyle pomysłowo, by bez trudu odróżniały się od wyrobów konkurencyjnych marek. Dobrze również, aby główne hasło czy nazwa firmy były czytelne i oznaczone w sposób łatwy do zapamiętania. Istotne jest ponadto, aby długopisy były stosunkowo dobrej jakości, zarówno pod względem wykonania jak i funkcjonalności.


Długopisy reklamowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Napisy na odzieży reklamowej

Napisy na odzieży reklamowej


Autor: ap greff


Reklama jest dźwignią handlu - to oczywiste. Należy jednak pamiętać o tym, że reklama może być oparta o rozmaite nośniki, takie jak gazety, tabloidy, gadżety, czy też specjalne akcesoria.


Jednym z nich jest specjalna odzież. Można na niej umieszczać rozmaite napisy reklamowe, które szybko zapadają w pamięć i umożliwiają szybkie kojarzenie danej firmy. Jest to niezwykle istotne - dzięki temu funkcja wizualna, jaką spełnia odzież reklamowa, może zostać w sposób należyty doceniona. Przyjrzyjmy się teraz strukturze samej odzieży, aby zrozumieć jak kiedyś postępowała ewolucja rozmaitych materiałów.

W połowie 1733 angielski wynalazca Kay ulepszył warsztat tkacki wprowadzając mechaniczne szybkie czółenko w miejsce czółenek ręcznych. Poza tym skonstruował on trzeparkę w celu spulchniania wełny przed przędzeniem. Latające tkackie czółenko Kaya rozpoczęło rewolucję w przemyśle włókienniczym i od jego wynalezienia jeden tkacz potrafił jednocześnie obsłużyć kilka maszyn i produkować materiały o różnych szerokościach, przy czym robił to dużo szybciej niż poprzednio. Utkane materiały stały się cennym artykułem masowym.

Spowodowało to szybki wzrost zapotrzebowania na przędzę, co stało się bodźcem do zbudowania trzeparki eliminującej potrzebę ręcznego przygotowania. Wynalazek ów był pierwszym krokiem do mechanizacji przędzenia. Liczne, umieszczone obok siebie i ponad sobą, żłobkowane walce, przeciągały między sobą bawełnę i wydłużały ją. Pod koniec przygotowania trzeba już było tylko dokonać skręcenia jej w nitki. Takie przygotowanie surowca wytyczyło drogę do maszyny wielowrzecionowej.

Wszelkiego rodzaju późniejsze ulepszenia stanowiły efekt mechanizacji procesu tkania. Dzięki nim należało zwracać baczną uwagę na wygląd ubrań, które miały odtąd pełnić funkcje nie tylko użytkowe, ale i estetyczne. Z czasem również zaczęto na ubraniach umieszczać i reklamy. W każdym razie twórczość reklamowa objęła i tę dziedzinę życia.

Wytwarzaniem ubrań zajmują się obecnie specjalne firmy krawieckie, które otrzymują zlecenia od firm na wyprodukowanie specjalnej odzieży zawierającej reklamy. Wydatki na odzież reklamową jednak się firmom opłacają - ostatecznie nie ma lepszej reklamy jak ta, która dociera bezpośrednio do odbiorcy...


Odzież reklamowa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.