piątek, 8 lipca 2016

E-mail marketing. Listy mailingowe generują wysokie zarobki przez internet.

E-mail marketing. Listy mailingowe generują wysokie zarobki przez internet.


Autor: Grzegorz Golczak


Kryzys zarabiania przez internet. Listy mailingowe generują wysokie zarobki przez internet


Coraz trudniej jest zarabiać przez internet. Czy stosowanie ekstrawaganckich metod jest dzisiaj jedyną drogą do przyciągnięcia odbiorcy i skłonienia go do zakupu? Niekoniecznie. Są takie metody w marketingu internetowym, które od zawsze działały - 100 lat temu, teraz , i przez wiele lat jeszcze będą działać.

Po co budować listy mailingowe?

Lista mailingowa (lista subskrybentów) to najprościej baza adresowa e-maili osób, które zgodziły się dobrowolnie na wysyłanie im niezamówionej korespondencji, w tym reklamowej. Po co właściwie je budować? Ponieważ osoby, które mają największe wyniki sprzedażowe opierają się o listy mailingowe. Lista taka daje możliwość generowania bardzo dużego ruchu w bardzo krótkim czasie. Kierowanie ruchu bezpośrednio na stronę sprzedażową bez budowania relacji ze swoimi subskrybentami, nie daje takiego efektu.

Jak zbudować listę mailingową i zacząć zarabiać przez internet?

Klasycznym sposobem zbierania listy mailingowej jest napisanie wartościowego e-booka i udostępnienie go za zapisanie się do newslettera. Podobnie można rozdawać raporty i inne materiały w postaci pdfów. Jednak rozdawanie e-booków nie ma już takiej skuteczności jak kiedyś. Infoprodukty są ogólnodostępne i nie przyciągają już takiej ilości osób, jak kiedyś.

Można je zastąpić konferencjami internetowymi i materiałami na YouTube. Słowo mówione ma zawsze wyższą wartość szkoleniową niż pisane, a do tego wywołuje więcej emocji. Emocje oczywiście są elementem marketingu, elementem, który bardzo dobrze sprzedaje.

Sposobów na spieniężanie swojej listy mailingowej jest wiele. Niektóre z nich to sprzedaż własnych produktów poprzez newsletter, prowizja od sprzedaży cudzych produktów lub dołączenie do sieci afiliacyjnych. E-maile, które dotrą do naszych użytkowników muszą być jednak dobrze napisane, aby stali się oni naszymi klientami. Pomocne będą na pewno książki z zakresu pisania perswazyjnych tekstów. To, czego jednak nie wyczytamy w książkach to zmiany, jakie zaszły w tym temacie na przestrzeni ostatniego roku. Uznani marketerzy osiągają sukces w sprzedaży przez internet, ponieważ wiedzą jak pisać (jaki dać nagłówek, jak napisać maila), ale też dostrzegają zmieniające się warunki i potrafią tą wiedzę dostosować do tych zmian.

Kilka magicznych zasad, które generują astronomiczne zwiększenie zarobków przez internet

Spośród zasad, które od 100 lat działają i nadal będą działać w e-mail marketingu warto wspomnieć: dawanie ograniczonego czasu na decyzję, które powoduje strach przed utratą, a także budowanie wartości i budowanie relacji ze swoimi klientami. Ważna jest również wiedza, jak budować nagłówki, jak pisać maile, aby były skuteczne. Z drugiej jednak strony, nie zmieniana formuła w pewnym momencie znudzi się odbiorcy i przestanie działać tak dobrze, jak wcześniej. Potwierdzają to marketerzy, którzy podpowiadają:

  • że to, czego dziś szukamy to nie rozwiązanie, ale zmiany, czyli informacje, jak dotrzeć z punktu a do punktu b i to powinno się znaleźć już w tytule e-maila;
  • aby zrezygnować z jeszcze niedawno zachwalanych nagłówków z 'jak...' 'jak zarobić pierwszy milion', 'jak schudnąć 10 kilo w 10 dni' itp, na rzecz nagłówków wzbudzających emocje, np. emocję ciekawości. To emocje są napędem marketingu;
  • aby pisać emocjami, a nie informacjami. Kiedy ktoś wchodzi na stronę lądowania (landing page - stronę, na którą kieruje go reklama, newsletter, specjalnie przygotowana na jego przyjęcie) nie kieruje się logiką, tylko w 2-3 sekundy decyduje, czy zostawić swój e- mail, przejść na stronę z linku lub nawet zakupić produkt. Zadaniem marketingowca jest wzbudzić w odwiedzającym jak największy płomień energetyczny.

Zastosowanie tych zasad ma szansę zwiększyć otwieralność maili sprzedażowych z listy z 3 do przynajmniej 15 % co pozwoli zarabiać przez internet znacznie więcej. Łączmy to co działa od lat, z czymś nowym, czego odbiorca oczekuje.


G.G.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Założyć bloga samemu czy za pośrednictwem portalu Wordpress?

Założyć bloga samemu czy za pośrednictwem portalu Wordpress ?


Autor: Grzegorz Golczak


Założyć bloga samemu czy za pośrednictwem portalu? Wordpress – czyli z czym to się je. Sukcesu Wordpressa można upatrywać w wielu czynnikach, które predestynują go do bycia najlepszą platformą do publikowania własnych treści.


Dlaczego Wordpress?

Wordpress jest nowoczesną platformą blogową, która umożliwia zarówno założenie bloga na swoim własnym serwerze, czyli właściwie stworzenie swojej strony www, jak również założenie bloga na stronie temu poświęconej, bez konieczności posiadania własnego hostingu.

Wordpress oferuje efektywny i estetyczny wygląd, koncentrując w sobie to, co w blogach najlepsze - przejrzystość zapisu i wiarygodność.

Całą paczkę Wordpressa ściągnąć można z oficjalnej polskiej strony - pl.wordpress.org. W ich dziale download znajdziemy również spolszczenie do prawie każdej wersji istniejącego Wordpressa, dzięki czemu korzystanie z samej platformy od strony administratora stanie się jeszcze łatwiejsze. Oczywiście samą platformę Wordpress można również pobrać w innych językach (w oryginale po angielsku).

Wspomniana strona pl.wordpress.org oferuje również zaawansowaną pomoc techniczną dla wszystkich zainteresowanych. Dołączyć można również do grupy dyskusyjnej obracającej się wokół samego zagadnienia jakim jest blogowanie oraz oczywiście służącą pomocą w instalacji i prowadzeniu własnego Wordpressa.

Zarabianie w Internecie - czy to dobra platforma?

Zarabianie w Internecie dzięki Wordpressowi może stać się naprawdę proste. Należy jednak pamiętać, że zakładając bloga na stronie Wordpress niestety zgadzamy się na warunki umowy uniemożliwiające nam umieszczanie reklam na blogu, a tym samym czerpaniu materialnych korzyści z jego użytkowania i prowadzenia. Jedynie wykupienie własnego hostingu i instalacja tam oprogramowania zapewnia nam sukces i duże zarobki.

Największą zaletą zarabiania w Internecie dzięki Wordpressowi jest jego darmowość i łatwość użycia. Należy jedynie posiadać własny hosting, a to dla początkującego blogera nie będzie dużym wydatkiem.

Zarabianie w Internecie dzięki Wordpressowi może również odbywać się przez wspomnianą witrynę, jest tam bowiem specjalny dział dla freelancerów, którzy mogą oferować swoje usługi dla innych blogowiczów potrzebujących usprawnień w ich platformach. W ten sposób, jeśli masz problem - tam znajdziesz fachowców od pomocy, a jeśli sam jesteś guru Wordpressa - możesz zarobić niemałe pieniądze na pomaganiu innym i rozwiązywaniu ich problemów (w tym: instalacji dodatków, tworzeniu szablonów itd..).

Podsumowując Wordpress jest platformą dla wszystkich - i dla tych, którzy chcieliby ruszyć z własnym biznesem i zarabiać w Internecie, jak również dla ludzi z pasją, którzy jedynie chcą podzielić się ze światem cząstką siebie.


G.G.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Druk offsetowy czy cyfrowy – co wybrać?

Druk offsetowy czy cyfrowy – co wybrać?


Autor: Karolina Ch


Potrzebna jest promocja Twojej firmy i zdecydowałeś się na drukowane materiały reklamowe? Ulotki, plakaty, wizytówki, broszurki, bannery reklamowe to wszystko możesz wydrukować na dwa sposoby, w tym artykule podpowiemy, który będzie dla Ciebie lepszy.


Technika druku offsetowego nie zmieniła się od dziesiątek lat. Treści i grafiki przenoszone są na formy drukarskie (dla każdego z kolorów trzeba przygotować inną formę), na nie nanoszona jest lepka farba, następnie odciskana na papierze, kartonie lub innym materiale. Druk następnie wsiąka w tworzywo, na którym został zamieszczony, a w razie potrzeby dodatkowo się utwardza promieniami UV. Druk cyfrowy jest natomiast o wiele prostszy, nie potrzeba do niego żadnych form, wystarczy płyta CD z gotowym projektem dostosowanym do wymagań maszyny i kliknięcie przycisku „drukuj”.

Różnice w druku offsetowym oraz cyfrowym mają wpływ na koszt wydrukowanego materiału reklamowego. Pierwsza technika jest opłacalna wtedy, gdy potrzebujesz bardzo dużej ilości ulotek lub plakatów. Wówczas koszt pojedynczego materiału promocyjnego jest bardzo niski, jeśli jednak potrzebne jest Ci tylko sto lub dwieście niewielkich ulotek, nie opłaca się w ogóle uruchamiać tego pracochłonnego procesu. Wtedy druk cyfrowy, pomimo wyższych kosztów jednostkowych, będzie wygodniejszy i bardziej ekonomiczny.

Porównując jakość wydruku materiałów w obu technikach, możemy dojść do wniosku, że druk cyfrowy jest gorszy pod tym względem. Mamy też do naszej dyspozycji mniejszy wybór papierów, na których może zostać wydrukowana nasza ulotka. Druk cyfrowy posiada jednak zaletę, której nigdy nie będzie w stanie pokonać technologia druku offsetowego – to oszczędność czasu. Druk etykiet samoprzylepnych, ulotek, wizytówek lub plakatów może być ukończony za kilka godzin lub w przypadku większych nakładów, na następny dzień, a każda kopia może być spersonalizowana, co ma ogromne znaczenie wtedy, gdy decydujemy się na przykład na doręczenie estetycznie przygotowanej oferty handlowej wielu firmom, z którymi chcielibyśmy współpracować.

Podsumowując, również i tym razem rozchodzi się o pieniądze. Jeśli chcesz wydrukować mniejszy nakład niż 1000 sztuk kart A4, od razu zrezygnuj z druku offsetowego, bo żadna drukarnia nie będzie chciała nawet z Tobą rozmawiać o takim projekcie. Jeśli dodatkowo zależy Ci na tym, aby Twoje materiały promocyjne zostały wydrukowane na ekskluzywnym papierze lub z nietypowym wykończeniem (foliowanie, laminowanie, druk 3D), nie zastanawiaj się dłużej – wybierz dobrą drukarnię cyfrową z krótkimi terminami realizacji zleceń.


Drukarnia etykiet z Gdańska

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

7 wskazówek jak usprawnić marketing w startup

7 wskazówek jak usprawnić marketing w startup


Autor: Maciej Kukulka


Każdy przedsiębiorca, który startuje ze swoim biznesem, musi przeanalizować wiele elementów, zanim ruszy na podbój świata. Jednym z nich jest marketing. Na marketingu, jak na piłce nożnej, znają się wszyscy. Jednak, jak się później okazuje, podobnie jak w meczu, by wygrać potrzebna jest dobrze opracowana strategia.


Przede wszystkim trzeba zadać sobie pytanie, jaki cel chcemy osiągnąć poprzez nasze działania marketingowe. Czy planujemy zmienić potencjalnych klientów na tych, co kupią nasz produkt? Czy chcemy uzyskać dużą ilość osób śledzących nas na portalach społecznościowych? A może zależy nam na uzyskaniu większej świadomości marki?

Poniżej przedstawiam 7 różnych wskazówek, które pomogą rozwinąć Twój startup pod względem marketingowym.

1. Znajdź partnera strategicznego

Połączenie z solidnym partnerem pomoże Ci uzyskać zaufanie na rynku. Wybierz biznes, który Cię fascynuje. Najlepiej, jeśli będziecie się nawzajem uzupełniać w swoich działaniach biznesowych.

2. Skup się na Kliencie

Na początku każdego biznesu człowiek chciałby dotrzeć do wszystkich i wszystkim opowiedzieć o własnym przedsięwzięciu. Jednakże, dla oszczędności czasu i pieniędzy, warto wpierw poinformować o swoich działaniach klientów, którzy pozwolą ustabilizować Twój biznes i rozwinąć go.

Zamiast informować o swoich produktach lub usługach potencjalnego klienta, który zainteresuje się Twoją firmą na krótko, staraj się przykuć jego uwagę na dłużej. Zastanów się, kto chciałby skorzystać z twoich usług, kto chciałby regularnie używać twoich produktów. Ponieważ prawdopodobnie masz ograniczone możliwości finansowe, dobrze się nad tym zastanów, by we właściwy sposób wykorzystać posiadane środki.

3. Zachęć ludzi do dzielenia się

Jeśli chcesz, by ludzie mówili o Twoim biznesie, nie ma nic lepszego niż ich do tego zachęcić. Zaoferuj im zniżkę za „tweeta” na temat Twojego produktu albo za post na Facebook. A może za „polubienie” fanpage'a Twojej firmy dostaną jakąś nagrodę finansową? W Internecie istnieje wiele portali oferujących różnego rodzaju akcje wpierające promocję twoich produktów lub usług.

4. Udzielaj się

Podziel się swoim pomysłem z lokalnymi mediami. Być może miejscowe gazety i radio będą chciały opowiedzieć o Twoich innowacyjnych produktach lub usługach. Przekonaj dziennikarzy, dlaczego na reklamę produktu lub usługi mają przeznaczyć swoją energię i czas.
Innym dobrym rozwiązaniem jest „powrót do korzeni”, tj. na uczelnię. Każda jednostka państwowa lubi się chwalić swoimi absolwentami, którzy coś osiągnęli. Jest to dla niej powód do dumy, choć być może niewiele zrobiła, by pomóc Ci znaleźć się w miejscu, w którym aktualnie jesteś. Niemniej jest to dla niej także znakomity ruch marketingowy. Pamiętaj, kto pyta nie błądzi, a pytanie nie boli.

share

Jeśli dysponujesz większym zasobem gotówki, możesz zasponsorować lokalne wydarzenie lub zawody. Pozwoli to na zwrócenie uwagi na twoją firmę przez inwestora lub partnera biznesowego.
Dodatkowo możesz poinformować o swoich produktach blogerów. Wysłać im próbki do recenzji lub poprosić o przyłączenie się do serwisu, który prowadzisz. Ostatecznie możesz zaoferować, że napiszesz gościnny post na ich bloga, w którym opiszesz swoje przedsiębiorstwo.

5. Rozwijaj treść

Jest to wprawdzie rodzaj strategii długoterminowej, jednak prawdopodobnie jest to najlepsza droga do rozwijania twojego startupu. Jeśli masz mały zespół ludzi i nie bardzo macie czas i zasoby, by zamieszczać coś interesującego na swojej stronie w regularnych odstępach czasu, poczekaj kilka miesięcy, aż sytuacja w firmie się ustabilizuje. Firmowe treści to znakomite rozwiązanie, by połączyć się z innymi przedsiębiorstwami działającymi w tej samej branży. Jeśli masz coś ciekawego do powiedzenia, szybko staniesz się ekspertem w danej dziedzinie.

Ważne, by treści te nie były promocyjne. Nie reklamuj swojej firmy i produktów w pisanych przez ciebie artykułach. Niech traktują one na temat dziedziny, w której działasz. Na temat codziennych problemów, ciekawych rozwiązań i sytuacji. Innym rozwiązaniem jest prowadzenie badań i ich opisywanie w branżowych czasopismach.

6. Dźwignia „social media”

Jedną z oczywistych dróg promocji biznesu jest udział w portalach społecznościowych. Jednakże trzeba pamiętać, by treści zamieszczane przez nas nie były monotonne i zbędne dla odbiorców. Zaangażuj swoich klientów w konwersację. Nie wykorzystuj Twittera czy Facebooka tylko i wyłącznie do promocji swojej firmy. Treść przez ciebie publikowana musi mieć wartość!

social media

Zastanów się także, które środki komunikacji społecznej są dla ciebie najlepsze. Jeśli oferujesz produkty, to najlepiej skorzystaj z platform takich jak Instagram i Pinterest, gdzie możesz przedstawić swoje produkty na fotografiach. Jeśli jednak prowadzisz portal informacyjny, lepiej umieszczać swoje treści na Twitterze czy Facebooku, które lepiej nadają się do promocji tekstów. Jeśli zdecydujesz się na komunikowanie przez tzw. „tweety” pamiętaj, by kierować treści z gatunku B2B oraz B2C, by nikt nie był poszkodowany. Pamiętaj też, by podziękować każdemu, kto wspomni o twojej firmie. Angażuj się w relacje z klientami.

7. Zdobywaj nagrody

Kiedy rozwinąłeś nowy biznes, który ułatwia życie twoim klientom, posiadasz produkt, jakiego nikt jeszcze nie wynalazł lub oferujesz innowacyjną formę reklamy – zdobądź nagrodę dla lokalnego biznesu. Wzmocni to rozpoznawalność Twojej marki oraz wzbudzi zaufanie. Pamiętaj, żadna nagroda nie jest zbyt mała.


Maciej K.

www.szlachetnypulpit.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zaczynaj od dlaczego – Simon Sinek - recenzja

Zaczynaj od dlaczego – Simon Sinek - recenzja


Autor: Jacek Pietrasiuk


Chciałbym Ci dziś polecić fenomenalną książkę, która mam nadzieję odmieni Twój sposób postrzegania otaczającego świata. Jest nią pozycja pt. „Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania” Simona Sinka.


Autor w „Zaczynaj od dlaczego” pisze, że istnieje schemat, który znają i stosują w swojej komunikacji wszyscy wielcy i inspirujący przywódcy oraz wszystkie wielkie organizacje tego świata. Wszyscy oni myślą, działają i komunikują się w ten sam sposób. I jest to sposób zupełnie odmienny od każdego innego.

Złoty krąg, czyli CO ? JAK ? DLACZEGO ?

Sposób w jaki większość z nas myśli, działa i komunikuje się jest z zewnątrz do wewnątrz. Zaczynamy więc od CO. Gdy najpierw mówimy CO, ludzie są w stanie przyjąć i zrozumieć wiele nawet skomplikowanych informacji zawierających mnóstwo faktów, opisów i liczb, ale to nie wpływa na ich zachowanie.

Lecz inspirujący liderzy i inspirujące organizacje, niezależnie od wielkości, niezależnie od branży, myślą, działają i komunikują się z wewnątrz na zewnątrz. Zaczynają więc od DLACZEGO. Gdy przekaz biegnie od środka na zewnątrz, to jest on skierowany wprost do tej części mózgu, która kontroluje zachowanie i odpowiada za podejmowanie decyzji, a obszary zewnętrzne pozwalają tylko zracjonalizować te decyzje.

Cała siła tkwi więc w hierarchii przekazu. Wystarczy odwrócić kolejność podawanych informacji, aby wpłynąć na ludzkie zachowanie. Ta niewielka myśl wyjaśnia dlaczego niektóre organizacje i niektórzy przywódcy są w stanie inspirować, podczas gdy inni nie są.

Simon Sinek opisuje, że reguła DLACZEGO zakorzeniona jest w ewolucji ludzkich zachowań. Ma więc podłoże czysto biologiczne i opiera się na budowie ludzkiego mózgu. Nasz najnowszy mózg (kora nowa), czyli część zewnętrzna mózgu jest odpowiedzialna za mowę, myślenie racjonalne i analityczne i odpowiada poziomowi CO.

Środkowe dwie części są naszym prastarym mózgiem limbicznym. Odpowiadają one poziomowi JAK i DLACZEGO. To właśnie nasz mózg limbiczny jest odpowiedzialny za nasze uczucia, takie jak zaufanie i lojalność. Odpowiada również za wszystkie ludzkie zachowania i podejmowane decyzje. Aby jednak rozpoczynanie od DLACZEGO dało pożądany efekt, nasze przekonania muszą się pokrywać z przekonaniami osoby lub firmy, która mówi DLACZEGO.

Inspiracja czy manipulacja ?

Autor „Zaczynaj od dlaczego” pisze również o manipulacji. Jest on zdania, że manipulacja podobnie jak inspiracja wpływa na ludzkie zachowania. Z tą różnicą, że manipulacja nie buduje lojalności. Manipulacja jest więc skuteczna, ale daje jedynie krótkoterminowe korzyści.

Głównym przesłaniem książki „Zaczynaj od dlaczego” jest to, że jeśli mówisz o tym, w co wierzysz, to przyciągasz do siebie tych, którzy wierzą w to, w co Ty wierzysz. A to co robisz po prostu odzwierciedla to, w co wierzysz. Autor co jakiś czas przytacza myśl, że ludzie nie chcą kupować tego CO robisz. Ludzie kupują to DLACZEGO to robisz.

Poza teorią książkę wzbogacają liczne przykłady firm i osób, która zaczynały od DLACZEGO. Są tam m.in. przykłady firmy Apple, Southwest Airlines czy też braci Wright. Polecam Ci książkę „Zaczynaj od dlaczego” z pełnym przekonaniem. Mam nadzieję, że znajdziesz w niej coś odkrywczego i że dzięki niej zaczniesz inspirować innych :)


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.