sobota, 17 września 2016

Jak wybrać dobrą agencję PR?

Jak wybrać dobrą agencję PR?


Autor: Nina Wiśniewska


Potrzebę prowadzenie działań komunikacyjnych na odpowiednim poziomie dostrzega coraz więcej firm działających na naszym rynku. Rozwijające się social media, boom internetowy ale także zwykłe, codzienne sytuacje sprawiają, że właściciele nawet małych przedsiębiorstw szukają w agencji public relations wsparcia swoich celów biznesowych.


Jak wybrać odpowiednich ludzi od PR, by materiały prasowe, strategia komunikacji czy reakcje w sytuacjach kryzysowych były na odpowiednim poziomie?

Czym należy się kierować wybierając agencję public relations?

Poszukiwania należy rozpocząć od solidnego rekonesansu w branży. Nie każda agencja będzie miała doświadczenie w prowadzeniu marki takiej jak nasza. Niektóre z nich specjalizują się tylko w wąskich dziedzinach gospodarki np. w branży medycznej. Kierując swoje zapytania do konkretnych firm zwróćmy uwagę na ich doświadczenie i portfolio. To właśnie te miejsca powiedzą nam w jaki sposób pracuje dana agencja, jakich miała klientów i jakimi sukcesami może pochwalić się w branży. Na podstawie pomysłów oraz ich realizacji będziemy mogli ocenić, czy profil danej firmy pasuje do charakteru naszej działalności. Rezultat końcowy, czyli sposób w jaki specjaliści ds. PR wprowadzili swoje idee w życie również ma kolosalne znaczenie. Nie wystarczy bowiem wymyślić ciekawą ścieżkę mediową, sztuką jest jej precyzyjne zrealizowanie. Przeglądając propozycje różnych agencji poprośmy także o referencje od byłych klientów. Warto zapytać także o przygotowanie wstępnej oferty, która pozwoli rozeznać się w cenach za konkretne usługi. Obierając konkretny kurs dla swojej marki nie można zmieniać agencji co kilka miesięcy. Zbudowanie pozytywnego wizerunku zajmuje miesiące lub nawet lata, dlatego tak ważne jest trzymanie się jednej strategii i precyzyjne wypełnianie poszczególnych jej elementów. Dodatkowym plusem agencji będzie jej kompleksowość. Jeżeli oprócz budowy wizerunku zajmuje się ona działaniami kreatywnymi (przygotowanie materiałów graficznych czy eventów) możemy dopisać dodatkowy plus na jej karcie. Nie tylko ograniczy nam to trudności w szukaniu podwykonawców, ale może także zagwarantować korzystne upusty lub rabaty na inne działania marketingowe.

Klucz do sukcesu

Tylko określenie dokładnych celów firmy oraz dobranie do ich realizacji odpowiedniego partnera zagwarantuje nam sukces oraz oczekiwane rezultaty. Agencja PR powinna znać dobre i złe strony reprezentowanej przez siebie firmy oraz rozumieć jej potrzeby. Zyskując takiego partnera możemy być pewni, że wizerunek marki nie będzie zagrożony.


Agencja pr, która nie boi się wyzwań i posiada szeroki wachlarz usług.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

User experience - od czego zacząć?

User experience - od czego zacząć?


Autor: agencja interaktywna


User experience (inaczej projektowanie zorientowane na użytkownika) to suma doświadczeń i emocji, jakie odczuwa użytkownik w trakcie korzystania z serwisu www, aplikacji mobilnej, sklepu internetowego. Jak sprostać takiemu projektowaniu i o czym należy pamiętać?


Na jego ogólny odbiór narzędzia, z którego korzysta użytkownik ma wpływ jego użyteczność, kreacja, sposób wykonania i ogólna koncepcja. Rolą projektantów UX jest zwiększanie satysfakcji użytkownika i zapewnienie realizacji celów biznesowych, jakie przed projektem internetowym stawiają jego właściciele / zleceniodawcy.

Jak więc zabrać się za efektywne i właściwe projektowanie przyjazne użytkownikowi? Jak spełnić podstawowe wymogi user experience? Jak profesjonalnie zapewnić projektowanie usług spełniających oczekiwania zleceniodawców i późniejszych użytkowników? Kilka rad na bazie wieloletniej pracy w agencji interaktywnej:

  1. Na początek odpowiedz na pytania:kim jest użytkownik? jakie są jego potrzeby i pragnienia? jakie cele mu przyświecają? w jaki sposób myśli i korzysta z dostarczanych mu narzędzi? do czego jest przyzwyczajony? jakie są cele biznesowe projektu? czy podobne narzędzia już istnieją na rynku? jakie? jakie mają wady, jakie zalety? jaką technologię chcesz wykorzystać? czy będzie ona dostępna dla twoich użytkowników?
  2. Przeprowadź badania użytkowników, w tym ankiety i sondaże, wywiady indywidualne, badania fokusowe i w końcu testy użyteczności prototypów.
  3. Zdefiniuj tzw. persony czyli sylwetki reprezentantów grupy docelowej, określ ich preferencje, nawyki i potrzeby. Wczuj się w rolę i potrzeby użytkownika końcowego.
  4. Zaprojektuj tzw. ścieżki użytkownika, czyli drogi, które będzie przemierzał użytkownik, by osiągnąć zamierzony w projekcie cel (np. jak znajdzie informację, jak dokona zakupu, jak dotrze do danych teleadresowych, innymi słowy projektujemy tzw. call2action). 5. Przeprowadź analizę konkurencji, benchmarking. Korzystamy z wyników specjalistycznych badań i dobrych wzorców.

Opracowanie merytoryczne: agencja interaktywna Warszawa Emocni.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Newsletter - z czym to się je?

Newsletter - z czym to się je?


Autor: Justyna Szczęsna


Newsletter jest jednym z typów e-mail marketingu. Stanowi on rodzaj biuletynu, który dociera do odbiorców za pomocą poczty elektronicznej. Brzmi dość banalnie, jednak zadanie stojące przed osobą, która wybrała tę formę marketingu, nie jest wcale proste. Wymaga ono bowiem wielu czasochłonnych czynności, aby stać się skuteczną.


Do czego dążysz?

Na wstępie zastanów się jaki jest twój cel. Z założenia, zadaniem newslettera jest budowa relacji między twoją firmą, a konkretnymi odbiorcami. Zapewnia on więc lojalność w stosunku do marki, jak również kształtuje jej wizerunek w oczach grupy docelowej. To oczywiście ma swoje odzwierciedlenie w wielu korzyściach: od większej efektywności działań firmy po dużą sprzedaż. A te, stanowiąc efekt końcowy, są zależne od osób, do których kierujesz komunikat - możesz przecież pisać zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. Pamiętaj jednak, że za każdym razem, zawartość twojego newslettera powinna odbiorców absorbować, bo to prowadzi do osiągnięcia rezultatów.


Adresy

Gdy już znasz swój cel, zastanów się nad kontaktem z odbiorcą. Czy posiadasz adresy e-mail swojej grupy docelowej? Jeśli nie, przed tobą są dwie drogi do ich zdobycia. Pierwsza jest bardzo prosta i szybka – kupujesz bazę adresów od specjalizującej się w ich sprzedaży firmy. Wiedz jednak, że nie są one najlepsze jakościowo i najprawdopodobniej odbije się to na skuteczności twoich działań. Drugie wyjście stanowi naturalne stworzenie bazy adresów. Jest ono bardziej czasochłonne, ale przynosi większe efekty. Wybierając to rozwiązanie koniecznie działaj zgodnie z polskim prawem. Zanim więc zapiszesz dany adres do swojej listy, zdobądź zgodę jego właściciela na otrzymywanie od ciebie wiadomości drogą elektroniczną. Pomoże ci w tym właściwie sformułowana polityka prywatności czy informacja przy formularzu przystąpienia do newslettera. Twój odbiorca powinien mieć także łatwy dostęp do możliwości zrezygnowania z tej usługi.


Tuż przed wysyłką

Po zdobyciu listy kontaktów i napisaniu dla nich interesujących treści nastawionych na osiągnięcie danego celu, pozostała wysyłka. Jednak za nim do tego przejdziesz, spójrz jeszcze raz na swój newsletter. Czy nie zawiera on zbyt dużej ilości linków lub konkretnych fraz i słów kluczowych? Pamiętaj, że poczty elektroniczne zawierają filtry antyspamowe, które odrzucają tego typu informacje. Jeśli twoja wiadomość będzie technicznie źle sformułowana nie trafi do pożądanej przez ciebie skrzynki odbiorczej.


Przy prawidłowym korzystaniu, newsletter może być bardzo skutecznym typem e-mail marketingu. Jeśli chcesz zapewnić sobie dobrą organizację, możesz skorzystać z usług obecnych na rynku intuicyjnych programów do wysyłania newsletterów i mailingu. Na pewno ułatwią ci one zadanie.


Emocni.pl - agencja interaktywna Warszawa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama w nowoczesnej firmie

Reklama w nowoczesnej firmie


Autor: Helena


W dzisiejszych czasach zakładając własny biznes nie można już ograniczać się tylko do rynku lokalnego, ponieważ ma on to do siebie, że jest niezwykle ograniczony. Otwierając własną firmę trzeba myśleć o jej odpowiednim zareklamowaniu, tak by klienci w ogóle wiedzieli o naszym istnieniu.


Jak zacząć? Co zrobić, jaką formę reklamy zastosować? Jakie poczynić kroki? Na rynku istnieje wiele form reklamy, od reklamy pocztowej zaczynając, na wywiadzie telefonicznym kończąc. Reklama internetowa jest jednak jedną z najbardziej efektywnych, dzięki czemu przy relatywnie niedużym nakładzie pieniężnym możemy zdobyć szerszą rzeszę odbiorców niż kosztowna reklama tradycyjna. Jakie rodzaje reklam w internecie możemy wyróżnić?

Jedną z najczęściej stosowanych form reklamy internetowej są strony WWW, będące odpowiednikiem folderu reklamowego. Stworzenie strony internetowej najlepiej zlecić profesjonalnej firmie, która wykorzystując swoje doświadczenie wykona swoją pracę zgodnie z najnowszymi standardami i trendami. Plusami tego typu reklamy jest to, iż posiadają one dużo atrakcyjniejszy wygląd, mogąc przyjąć nieograniczony rozmiar, dzięki czemu istnieje o wiele łatwiejsza droga w znajdowaniu interesujących nas informacji. Tego typu reklama nie ma ograniczeń co do tekstu oraz grafiki internetowej.

W końcu mamy swoje własne www, co dalej? Musimy wybrać w jaki sposób chcemy się zareklamować w sieci. Jedną z najprostszych jest banner, czyli podłużny moduł graficzny najczęściej przyjmujący wielkość 450x50 pikseli. Inną formą są odnośniki, czyli krótkie informacje tekstowe - po kliknięciu na nie zostaniemy automatycznie przeniesieni na reklamowaną stronę internetową danej firmy. Możemy również skorzystać z reklamy w wyszukiwarkach typu PPC (Pay Per Click), czyli „płać za kliknięcie”, która jest skutecznym sposobem na ściągnięcie potencjalnych klientów na naszą stronę internetową. Podobne efekty przynosi także SEO (Search Engine Optimization), czyli nic innego jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, dzięki czemu przypuszczalny nabywca wpisując w wyszukiwarce frazę określającą nasz produkt, szybko trafi na nasze www, a nie konkurencji.

Innym sposobem reklamowania w sieci jest email marketing polegający na przekazaniu informacji o naszej usłudze lub produkcie konsumentowi, poprzez skrzynkę poczty elektronicznej. Dużym plusem tego typu reklamy jest to, iż w jednym emailu możemy przekazać sporo treści popartych zdjęciami, linkami oraz informacjami. Kolejna forma promowania naszych artykułów to media społecznościowe. W Polsce jak i na całym świecie rozwijają się one w zatrważającym tempie. Dzisiaj jeżeli firma chce zaistnieć w świadomości klientów, musi aktywnie udzielać się na portalach społecznościowych. Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, You Tube to najpopularniejsze media społecznościowe, mające miliony użytkowników, dokonujących setek milionów wpisów. Jest to kopalnia wiedzy na temat ich hobby, zainteresowań, pragnień i opinii. Możemy to wykorzystać aby dotrzeć do jeszcze większej rzeszy klientów, przy okazji podtrzymując z nimi „bliższe” relacje, co na pewno docenią, dzięki czemu będziemy mogli pomnożyć nasze zyski.

Form reklamy internetowej jest sporo, które będą odpowiednie dla Twojej firmy? SEO, PPC, media społecznościowe, a może wszystkie razem? Co wybrać? Pamiętajmy, że firmy zajmujące się tworzeniem stron internetowych, bardzo często zajmują się również doradzaniem w marketingu internetowym.

Reasumując, nowoczesną reklamę powinna posiadać każda szanująca się na rynku firma. Dzięki niej zwiększy swoje zyski, przy niskim koszcie, możliwości prowadzenia statystyk oraz multimedialnemu charakterowi przekazu. Należy także pamiętać, że poprzez stale rozwijające się technologie reklama internetowa przejmuje dominium nad innymi formami reklamy.


HeRo
redicon.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Lista kontaktów z formularza zapisu...

Lista kontaktów z formularza zapisu...


Autor: Paweł Grzech


Jest kilkanaście bardzo dobrych sposobów na budowanie listy kontaktowej. Najwyższą skutecznością jednak wcale nie charakteryzują się te najbardziej wysublimowane. Siła tkwi w prostocie – te sposoby na budowę listy mailingowej, które zajmują najmniej czasu i angażują najmniej środków, często są sposobami najlepszymi.


Na pierwszym miejscu znajduje się zdecydowanie proste umieszczenie formularza zapisu w nagłówkowej części strony.

Dla nikogo, kto zajmuje się marketingiem internetowym, nie jest tajemnicą, że najlepiej widocznym i najczęściej oglądanym obszarem na stronie internetowej jest jej nagłówek (i dodatkowo góra lewego panelu bocznego). Jest więc spora szansa, że jeśli właśnie tam znajdzie się formularz pozwalający na dopisanie do listy kontaktowej kolejnego użytkownika, to będzie on często wykorzystywany.

Idźmy dalej – formularz wszak formularzowi nierówny. Chodzi o to, aby użytkownika od razu przekierować do właściwej listy, dostarczyć mu wiadomość powitalną i wszystko to, co od początku wiedzieć powinien. Dlatego też najskuteczniejszym i najlepszym sposobem na załatwienie tego wszystkiego za jednym zamachem jest użycie formularza zapisu dostarczanego przez autoresponder.

W prawym górnym rogu strony często znajduje się pole wyszukiwania. W takim przypadku oczywiście należy zrezygnować z umieszczania tam pola zapisu (chyba że przesuniesz wyszukiwarkę niżej, na przykład do góry prawego panelu). Jeśli nie masz miejsca w części nagłówkowej, pamiętaj o umieszczeniu formularza do zapisu jak najwyżej w którymś z bocznych paneli.

Bezwzględnie musisz ułożyć wszystkie elementy tak, aby formularz zapisu znajdował się powyżej zagięcia, czyli linii paginacji, a więc w taki sposób, aby każdy użytkownik widział ten formularz od razu, bez konieczności przewijania strony. Zwróć uwagę na to, że nie wszystkie urządzenia będą wyświetlały taką samą ilość treści – sprawdź wygląd i funkcjonowanie formularza także na tabletach i smartfonach. Co prawda na razie urządzenia mobilne nie generują wielkiego ruchu, ale tendencja wzrostowa jest bardzo wyraźna.

Formularz zapisu powinien być dobrze widoczny – jest to nie tylko kwestia lokalizacji, ale także kolorystyki i stylistyki. Musisz zadbać o to, aby formularz był dobrze widoczny, ale pasował do konwencji kolorystycznej i nie sprawiał wrażenia „elementu obcego” na stronie. Jeśli stylistyka formularza będzie znacząco odbiegała od stylu strony, to możesz nie osiągnąć wysokiej skuteczności nawet wtedy, kiedy formularz zostanie umieszczony we właściwym miejscu.

Wszystkie popularne CMS-y (Wordpress, Joomla!, Drupal) dają możliwość osadzenia dowolnego kodu HTML w wybranym miejscu strony. Gdyby jednak okazało się, że z jakichś względów nie możesz odpowiednio umieścić w swoim szablonie formularza zapisu do listy, musisz szablon zmienić lub zmodyfikować – wiele osób decyduje się na umieszczenie formularza zapisów w stopce strony, ale w takim miejscu jego skuteczność jest praktycznie zerowa.

Nawet jeśli zapisze się jedna osoba na sto, kiedy formularz znajduje się w nagłówku, to przesunięcie go do stopki spowoduje spadek skuteczności nawet o dwa rzędy wielkości! Na taką stratę nie możesz sobie pozwolić za żadną cenę.

Jest jeszcze jedna ważna rzecz dotycząca formularzy: upewnij się, że są one widoczne przy włączonych dodatkach blokujących reklamy i że właściwie funkcjonują, czyli pozwalają zapisać się na listę także z urządzeń innych niż klasyczne komputery. Jeśli jest inaczej – musisz zapewnić użytkownikom alternatywny, wygodny sposób zapisu na listę.


Ten niezwykły system zmieni wszystko w Twoim podejściu do budowania listy i zarabiania w programach partnerskich NA ZAWSZE => http://www.allinonebusiness.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.