7 najczęściej popełnianych błędów w Email Marketingu.
Autor: Karol Świerz
Zobacz jakie są najczęściej popełniane błędy w email marketingu, które musisz unikać aby zbudować skuteczny system email marketingowy.
E-mail marketing jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży. Model ten umożliwia handlowcom i usługodawcom łatwo wysyłać oferty, promocje i ogłoszenia, jak również prowadzić nową działalność poprzez dotarcie do potencjalnych klientów a także do “podgrzewania atmosfery”.
Uruchomienie skutecznej kampanii e-mail marketingowej, wymaga umiejętności jest formą sztuki. Korzystanie z nieskutecznych technik marketingowych i strategii e-mail nie będzie po prostu nam przynosiło pożądanych rezultatów, ale może nawet zaszkodzić naszej marce.
Istnieje wiele elementów, które trzeba wykonać aby stworzyć świetną kampanię e-mail. Dwa podstawowe to OFERTA I WIADOMOŚĆ, które obejmują wszystko od tworzenia atrakcyjnych tytułów do nawoływania do akcji np. “zapisz się teraz”
Jednak posiadanie dobrego produktu lub usługi, skutecznej oferty, nie wystarczy do stworzenia skutecznej kampanii.
Inne kwestie takie jak:
-skuteczność stron lądowania (split testy)
-do kogo informacje są adresowane (targetowanie odbiorców)
-sposób dostarczenia informacji/produktu
-otwieralność e-maili (skuteczne tytuły, nagłówki)
są niezbędne w email marketingu.
Musisz, we właściwym czasie dotrzeć z właściwą wiadomością do właściwej osoby. Brzmi to trochę śmiesznie ale tak właśnie to działa.
Poniżej przedstawiam najczęściej popełniane błędy, których trzeba unikać aby stworzyć skuteczny system email marketingowy.
1. Niewłaściwi odbiorcy.
Rozwiązania e-mail marketingu ułatwiają wysyłanie wiadomości do wszystkich klientów w zaledwie kilku kliknięciach, ale wysyłanie tego samego e-maila do wszystkich jest nieskuteczną strategia. Upewnij się, że wysyłasz odpowiedni komunikat do właściwych odbiorców poprzez segmentację klientów. Osoba interesująca się łowieniem ryb, prawdopodobnie nie będzie zainteresowana informacjami nt. inwestowania na forexie. Poświęć czas na poznanie Twojego idealnego klienta a uzyskasz lepsze wyniki. Jest to kluczowe aby osiągnąć sukces w e-mail marketingu.
2. Kupowanie ogromnych baz e-mailowych.
Jest na rynku wiele ofert, gdzie sprzedawcy proponują nam za nie małą cenę, zakup bazy adresowej. Ktoś sobie pomyśli “Większa baza to więcej klientów i więcej zarobię”. Jest to prawdą pod warunkiem że posiadasz bazę osób zainteresowanych oferowanymi przez ciebie usługami i które wyraziły chęć otrzymywania od Ciebie wiadomości. Bazy oferowane np na allegro, są zazwyczaj nie aktywne (brak otwieralności maili) i nielegalnie zdobyte. Wysyłając do nich maile bez ich pozwolenia, możesz zostać posądzony o spam.
3. Brak szablonu kompatybilnego z urządzeniami mobilnymi.
Obecnie około 50% emaili jest otwierana na telefonach lub tabletach. Rzecz jasna, osoby nie posiadające szablonów “responsive”, tracą czytelników, klientów. Wysyłając wiadomość do czytelnika, musisz się liczyć z tym, że otworzy ją np na telefonie. Jeśli Twój mail odsyła czytelnika przykładowo do bloga, który ma “zwykły” szablon, to go stracisz, ponieważ zobaczy on rozsypany blog lub będzie zmuszony do powiększania/zmniejszania i przewijania strony na boki co szybko go zniechęci. Szablon responywny zapewni widoczność Twojego bloga taką jaka powinna być.
Ciekawe i tanie szablony oferuje themeforest
4. Brak możliwości wypisania się z listy.
Klienci muszą być w stanie zrezygnować z otrzymywania wiadomości od Ciebie w maksymalnie dwóch kliknięciach, bez konieczności wypisywania danych i logowania na konto. Jeśli utrudnisz odbiorcom wypisanie się, może to mieć tylko jeden skutek: będą narzekać i oznaczać wiadomości jako spam, lub blokować Cię jako nadawę.
Jeśli wielu odbiorców podejmie te działania, reputacja nadawcy zacznie się pogorszy, a twoje wiadomości będą dostarczane do spamu.
5. Brak analizy i testów.
Wiele osób pisze do swoich czytelników i dziwi się że Ci nie reagują. Powodem tego jest: brak statystyk. Musisz zbierać informacje o tym, co jest skuteczne i wywołuje reakcję subskrybenta. Testuj tematy, nagłówki, strony lądowania, typ wiadomości (tekst, wideo), czas wysyłki – wszystko. Jeszcze raz – TESTUJ.
6. Brak zaangażowania
Zdarzyło Ci się w jednym tygodniu wysłać kilka ciekawych wiadomości do czytelników a potem przez miesiąc o nich zapomnieć? Hmm to pierwszy krok do wymarcia twojej listy. Musisz stale podtrzymywać kontakt z użytkownikami i wchodzić w interakcję z nimi. Zapraszaj ich do komentowania i sam udzielaj się w dyskusji z nimi.
7. Nie powiększanie listy mailingowej.
Masz na swojej liście przykładowo 5 tysięcy adresów i uważasz ze to wystarczy? Niestety jesteś w błędzie. Musisz się liczyć z tym, że z czasem lista będzie tracić na wartości. Niektórzy klienci z czasem się wypiszą lub staną nieaktywni. Więc jeśli chcesz aby Twój biznes nie upadł, musisz stele zdobywać nowych klientów.
Strategie Marketingowe
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.