niedziela, 18 września 2016

7 najczęściej popełnianych błędów w Email Marketingu

7 najczęściej popełnianych błędów w Email Marketingu.


Autor: Karol Świerz


Zobacz jakie są najczęściej popełniane błędy w email marketingu, które musisz unikać aby zbudować skuteczny system email marketingowy.


E-mail marketing jest jednym z najbardziej opłacalnych sposobów dotarcia do klientów i zwiększenia sprzedaży. Model ten umożliwia handlowcom i usługodawcom łatwo wysyłać oferty, promocje i ogłoszenia, jak również prowadzić nową działalność poprzez dotarcie do potencjalnych klientów a także do “podgrzewania atmosfery”.

Uruchomienie skutecznej kampanii e-mail marketingowej, wymaga umiejętności jest formą sztuki. Korzystanie z nieskutecznych technik marketingowych i strategii e-mail nie będzie po prostu nam przynosiło pożądanych rezultatów, ale może nawet zaszkodzić naszej marce.

Istnieje wiele elementów, które trzeba wykonać aby stworzyć świetną kampanię e-mail. Dwa podstawowe to OFERTA I WIADOMOŚĆ, które obejmują wszystko od tworzenia atrakcyjnych tytułów do nawoływania do akcji np. “zapisz się teraz”
Jednak posiadanie dobrego produktu lub usługi, skutecznej oferty, nie wystarczy do stworzenia skutecznej kampanii.

Inne kwestie takie jak:
-skuteczność stron lądowania (split testy)
-do kogo informacje są adresowane (targetowanie odbiorców)
-sposób dostarczenia informacji/produktu
-otwieralność e-maili (skuteczne tytuły, nagłówki)
są niezbędne w email marketingu.

Musisz, we właściwym czasie dotrzeć z właściwą wiadomością do właściwej osoby. Brzmi to trochę śmiesznie ale tak właśnie to działa.

Poniżej przedstawiam najczęściej popełniane błędy, których trzeba unikać aby stworzyć skuteczny system email marketingowy.

1. Niewłaściwi odbiorcy.

Rozwiązania e-mail marketingu ułatwiają wysyłanie wiadomości do wszystkich klientów w zaledwie kilku kliknięciach, ale wysyłanie tego samego e-maila do wszystkich jest nieskuteczną strategia. Upewnij się, że wysyłasz odpowiedni komunikat do właściwych odbiorców poprzez segmentację klientów. Osoba interesująca się łowieniem ryb, prawdopodobnie nie będzie zainteresowana informacjami nt. inwestowania na forexie. Poświęć czas na poznanie Twojego idealnego klienta a uzyskasz lepsze wyniki. Jest to kluczowe aby osiągnąć sukces w e-mail marketingu.

2. Kupowanie ogromnych baz e-mailowych.

Jest na rynku wiele ofert, gdzie sprzedawcy proponują nam za nie małą cenę, zakup bazy adresowej. Ktoś sobie pomyśli “Większa baza to więcej klientów i więcej zarobię”. Jest to prawdą pod warunkiem że posiadasz bazę osób zainteresowanych oferowanymi przez ciebie usługami i które wyraziły chęć otrzymywania od Ciebie wiadomości. Bazy oferowane np na allegro, są zazwyczaj nie aktywne (brak otwieralności maili) i nielegalnie zdobyte. Wysyłając do nich maile bez ich pozwolenia, możesz zostać posądzony o spam.

3. Brak szablonu kompatybilnego z urządzeniami mobilnymi.

Obecnie około 50% emaili jest otwierana na telefonach lub tabletach. Rzecz jasna, osoby nie posiadające szablonów “responsive”, tracą czytelników, klientów. Wysyłając wiadomość do czytelnika, musisz się liczyć z tym, że otworzy ją np na telefonie. Jeśli Twój mail odsyła czytelnika przykładowo do bloga, który ma “zwykły” szablon, to go stracisz, ponieważ zobaczy on rozsypany blog lub będzie zmuszony do powiększania/zmniejszania i przewijania strony na boki co szybko go zniechęci. Szablon responywny zapewni widoczność Twojego bloga taką jaka powinna być.
Ciekawe i tanie szablony oferuje themeforest

4. Brak możliwości wypisania się z listy.

Klienci muszą być w stanie zrezygnować z otrzymywania wiadomości od Ciebie w maksymalnie dwóch kliknięciach, bez konieczności wypisywania danych i logowania na konto. Jeśli utrudnisz odbiorcom wypisanie się, może to mieć tylko jeden skutek: będą narzekać i oznaczać wiadomości jako spam, lub blokować Cię jako nadawę.

Jeśli wielu odbiorców podejmie te działania, reputacja nadawcy zacznie się pogorszy, a twoje wiadomości będą dostarczane do spamu.

5. Brak analizy i testów.

Wiele osób pisze do swoich czytelników i dziwi się że Ci nie reagują. Powodem tego jest: brak statystyk. Musisz zbierać informacje o tym, co jest skuteczne i wywołuje reakcję subskrybenta. Testuj tematy, nagłówki, strony lądowania, typ wiadomości (tekst, wideo), czas wysyłki – wszystko. Jeszcze raz – TESTUJ.

6. Brak zaangażowania

Zdarzyło Ci się w jednym tygodniu wysłać kilka ciekawych wiadomości do czytelników a potem przez miesiąc o nich zapomnieć? Hmm to pierwszy krok do wymarcia twojej listy. Musisz stale podtrzymywać kontakt z użytkownikami i wchodzić w interakcję z nimi. Zapraszaj ich do komentowania i sam udzielaj się w dyskusji z nimi.

7. Nie powiększanie listy mailingowej.

Masz na swojej liście przykładowo 5 tysięcy adresów i uważasz ze to wystarczy? Niestety jesteś w błędzie. Musisz się liczyć z tym, że z czasem lista będzie tracić na wartości. Niektórzy klienci z czasem się wypiszą lub staną nieaktywni. Więc jeśli chcesz aby Twój biznes nie upadł, musisz stele zdobywać nowych klientów.


karolswierz.pl

Strategie Marketingowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Reklama mobilna – wyznacz trasy w swoim mieście

Reklama mobilna – wyznacz trasy w swoim mieście


Autor: Gaja Lisiecka


Reklama mobilna jest jedną z bardziej ekstrawaganckich, powodujących różne opinie w społeczeństwie formą reklamy. Na szczęście nie zawsze i nie każda. Na pewno bardzo przykuwa uwagę samochód oklejony hasłem reklamowym, z jakimś rzucającym się w oczy logo czy zdjęciem.


Tego typu usługi są coraz częściej oferowane przez agencje reklamowe. Należy się jednak zastanowić na jest skuteczna reklama mobilna i co takiego ciekawego wnosi do naszego codziennego życia.

Reklama powinna wyróżniać się – kształtem, kolorem, formą, osobami lub postaciami, które w niej występują lub innymi czynnikami, które sprawiają, że wyróżnia się w tłumie. Przywykliśmy do reklam z numerami telefonów na samochodach, haseł i sloganów. Obecnie coraz częściej pojawiają się jednak reklamy emitowane na żywo, wydobywające się przez głośnik przymocowany do pojazdu, samochody, które nie służą niczemu innemu niż byciu reklamą, przewożeniu ogromnego baneru na swoim dachu. Takie rozwiązania są skuteczne pod jednym warunkiem – że nie zakłócają zanadto życia publicznego – pracy w bankach, szkołach, na uczelniach czy w bibliotekach. Firmy decydujące się na tego typu reklamę powinny uważać, by nie powstał efekt odwrotny do zamierzonego – wszyscy dosłownie toniemy w reklamach (radiowych i telewizyjnych) i dlatego należy uważać z tą ciekawą, ale niebezpieczną jej formą.

Jeśli decydujesz się na reklamę mobilną, zaplanuj sobie trasy, którymi pojazdy reklamowe będą się poruszały. Reklama mobilna to bardzo dobry sposób na rozgłoszenie całemu miastu o tym, co robisz, pod warunkiem, że jest to dla nich rzeczywiście istotne. W innym wypadku może być odebrane jako niepotrzebne, hałaśliwe (jeśli reklama zawiera elementy dźwiękowe) i powodujące przede wszystkim korki – należy pamiętać, że reklama mobilna nie jest wyłączona z praw ruchu drogowego i może dla kogoś stać się przyczyną spóźnienia do pracy, a to nie jest zapowiedź zbyt owocnej współpracy z potencjalnym klientem.

Dobrze będzie więc, jeśli wybierając reklamę mobilną, ustalisz również trasy, którymi ma się poruszać. Pamiętaj przy tym, aby nie były to ulice najbardziej zakorkowane w ciągu godzin szczytu, ponieważ twoja reklama zginie w natłoku innych pojazdów, a dodatkowo może być irytująca. Reklama mobilna powinna być – jak sama nazwa wskazuje – w ciągłym ruchu. Powinien móc ją zobaczyć każdy, kto aktualnie znajduje się na ulicy – a nie tylko wybrane osoby, którym reklama ta w jakiś sposób utrudnia życie.


Czy reklama mobilna jest dobrym pomysłem na promocję naszej marki? Pozostawiam tękwestię otwartą.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing relacji – skuteczna metoda budowania lojalności klientów

Marketing relacji – skuteczna metoda budowania lojalności klientów


Autor: Marcin Kwiatkowski


Marketing jest obszarem niezbędnym w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego wielkości i charakteru działalności. Poprzez działania marketingowe, firma ma realne możliwości rozwoju i promocji, dzięki czemu możliwe jest szybkie osiągnięcie przez nią sukcesu.


Jest to również niezwykle wartościowy sposób na komunikację oraz budowanie trwałych relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentami. Jest to aspekt szczególnie istotny w jednej z jego licznych odmian, a mianowicie w marketingu relacji.

Marketing relacji - charakterystyka

Marketing relacji to nowoczesny sposób komunikowania przedsiębiorstwa z indywidualnym konsumentem. Za pomocą tej formy, firma przekazuje swoim klientom różnego rodzaju informacje dotyczące jej asortymentu bądź świadczonych usług. Celem marketingu relacji jest przede wszystkim nieustanny rozwój długoterminowej relacji pomiędzy obydwoma stronami, z której każda czerpie korzyści.

Ponadto, marketing relacji skupia się przede wszystkim na tworzeniu i podtrzymywaniu więzi z klientem. Jest to działanie zgodne z powszechnie znaną zasadą, iż dużo łatwiej i taniej jest utrzymać lojalność klienta niż zdobyć nowego. Dlatego też, szczególnie w tym kontekście, marketing relacji zyskuje współcześnie na znaczeniu. To właśnie w tym rodzaju marketingu, klient jest i pozostaje najważniejszy na każdym z poszczególnych jego etapów.

Idea marketingu relacji

Marketing relacji doskonalone wpasowuje się w popularną obecnie koncepcję orientacji rynkowej. Idea ta jest stosowana przede wszystkim przez firmy, którym zależy na ciągłym zdobywaniu nowych klientów i budowaniu z nimi długotrwałych relacji. Poprzez tak zdobytą konsumencką lojalność, przedsiębiorstwo skutecznie motywuje i zachęca swoich klientów do zakupu produktów i usług właśnie w danej, a nie konkurencyjnej firmie.

Zasadniczym celem marketingu partnerskiego jest bowiem osiągnięcie przez przedsiębiorstwo celów strategicznych, gdzie skuteczność osiągnięcia określonych celów jest uwarunkowana przez zbudowanie partnerskich relacji nie tylko z klientami, ale także strategicznymi kontrahentami biznesowymi.

Należy jednocześnie podkreślić, iż niezwykle istotne, w przypadku marketingu relacji, jest indywidualne podejście do każdego z klientów, i to zarówno przez sprzedającego, ekspedienta i doradcy. Każdy z nich musi wyczuć, czego dany klient oczekuje i w jaki sposób należy się z nimi komunikować. Co ważne, każdy z nich ma wyłącznie jeden moment, aby zyskać przychylność klienta. Jeśli trafi w jego rzeczywiste potrzeby, firma zyska nie tylko nowego klienta, ale również korzyści dodatkowe, w tym te finansowe i wizerunkowe.


Artykuł powstał przy współpracy z http://www.motivationdirect.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ranking - najciekawsze narzędzia marketingu politycznego w 2014 roku

Ranking - najciekawsze narzędzia marketingu politycznego w 2014 roku


Autor: Maurycy Seweryn



Przed nami ciekawa inicjatywa. Warszawska Grupa Doradców PR ogłosiła 15 października ranking na najlepsze narzędzia marketingu politycznego, które kandydaci wykorzystają podczas zaciętej kampanii wyborczej do samorządu. 13 listopada zaprezentuje projekty nadesłane przez spin doktorów.

Warszawska Grupa Doradców Public Relations zdecydowała się zorganizować niecodzienny ranking dla kandydatów do wyborów samorządowych 2014. Kryterium wyboru najlepszych polityków będą stanowiły ich kampanie. To świetna okazja dla osób dbających o wizerunek, by wypromować nie tylko swojego kandydata, ale również samego siebie.

Po co ranking?

Sondaże przedwyborcze zwykle opierają się o identyczny schemat. Z różnym nasileniem czasowym prezentują aktualne poparcie dla kandydatów. Większość głosujących nie ma czasu lub ochoty na wczytywanie się w programy wyborcze. Mała świadomość skutkuje zwykle miernymi wynikami. U jej źródła leży mizerna atrakcyjność materiałów wykorzystywanych w kampaniach wyborczych lub kiepska ich prezentacja. Coraz więcej kandydatów, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji i niskiej skali zainteresowania wyborców, zaczyna realizować niespotykane dotąd formy autopromocji. Wszystko to dzieje się przy wykorzystaniu nietypowych, jak na marketing polityczny, narzędzi promocji i niekonwencjonalnych pomysłów. Z myślą o niebanalnych kandydatach powstał ranking Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Celem podejmowanych działań jest wyłonienie kandydatów, których kampanie charakteryzują się najciekawszą formą i przesłaniem. Prócz tego, przy okazji wydarzenia, wypromować mogą się osoby dbający o postrzeganie sylwetek pretendentów do objęcia stanowisk w organach stanowiących jednostki samorządu terytorialnego oraz jednoosobowych organach wykonawczych gmin.

Ranking pozwoli to tegorocznym wyborcom zapoznać się z najbardziej niesztampowymi pomysłami na kampanię przedwyborczą. Taka forma autopromocji może zaciekawić głosujących w wyborach samorządowych 2014 i zachęcić ich do zapoznania się z programem wyborczym kandydatów.

Warto spróbować swoich sił w rankingu przede wszystkim dlatego, że kolejna możliwość powtórzy się najprawdopodobniej dopiero za 4 lata, przy okazji kolejnych wyborów samorządowych. Konkurs tego typu niesie ponadto przesłanie prospołeczne. Poprzez nieprzeciętne kryterium wyboru pozwoli zachęcić wyborców do zainteresowania się sprawami politycznymi swojego kraju i świadomie oddać głos.

Jak się zgłosić i wygrać?

Zgłoszenia do rankingu przyjmowane są do 10 listopada na adres ranking@wgd-pr.pl W rankingu wziąć udział mogą sami kandydaci na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów, jak również agencje PR i spin doktorzy chcący wypromować polityka, nad wizerunkiem którego pracują. Forma nadsyłanych zgłoszeń , jaka przewidziana została przez organizatorów, to:

- przesłanie linku np. z youtube.com do spotu wyborczego lub wysłanie na podany adres pliku mp3, mp4, audio

- różnego rodzaju pliki graficzne prezentującego nieszablonową formą reklamy wyborczej

- zdjęcia z ciekawym rozwiązaniem marketingu politycznego

W przypadku bardziej niestandardowych materiałów należy kontaktować się telefonicznie, mailowo lub osobiście z siedzibą Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Wówczas ustalone zostaną indywidualne zasady ich dostarczenia. Co najważniejsze, do rankingu zgłaszane mogą być całe kampanie wyborcze, jak i pojedyncze ich elementy. Zgłoszone materiały będą sukcesywnie prezentowane na stronie internetowej www.wgd-pr.pl oraz na fanpage’u www.facebook.com/WarszawskaGrupaDoradcowPR.

Nagroda

W sondażu wyłonionych zostanie dziesięciu kandydatów, których działania przedwyborcze cechować będą się najciekawszym według jury i najbardziej nietypowym podejściem do autoprezentacji. W komisji zasiądzie trzech ekspertów z Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Zwycięzcy otrzymają certyfikaty oraz to, co najcenniejsze - nagłośnienie ich kampanii w mediach internetowych. Lista laureatów ogłoszona zostanie na trzy dni przed wyborami samorządowymi, to jest 13.10.2014 na stronie internetowej oraz na facebookowym profilu organizatora.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tworzenie marki produktu cz.1

Tworzenie marki produktu cz.1


Autor: Rołs


Częste błędy popełniane przy tworzeniu marki oraz kilka istotnych porad.


Skoro tu jesteś i czytasz ten post, zastanawiasz się pewnie jak sprawić, żeby Twoja marka przebiła się na tle innych.

Prawdopodobnie nie jesteś miliarderem, który wymyślił pierwszą na świecie maszynę produkującą czysty zysk. Jesteś raczej początkującym przedsiębiorcą, usiłującym wprowadzić swój produkt na rynek.

Jakiś czas temu postanowiłam zgłębić temat tworzenia marki. Od tamtej pory przeczytałam na ten temat już wiele książek, na końcu posta znajdziecie kilka tytułów. Podzielę się z Wami wiedzą z nich wyniesioną.


Jaki jest najczęstszy błąd osób które chcą rozreklamować swoją raczkującą markę? Szukają informacji w internecie zamiast udać się do biblioteki. Prawdziwą mądrość odnajdziecie w książkach.

Mam wrażenie, że porady, które można odnaleźć w internecie są powierzchowne i nie zawsze poparte wiedzą i oświadczeniem. Tak naprawdę może to napisać każdy, nie mając zupełnie pojęcia o temacie. Wiele z artykułów jest kopiowanych i po internecie krąży wciąż ten sam stek bzdur. Najpopularniejszą internetową bzdurą odnośnie tworzenia marki jest sformułowanie: " Kopiuj najlepszych, ucz się od nich, działaj jak oni " oraz "Zainwestuj w reklamę". Jest to w pewien sposób słuszne, ale nie do końca.

Oczywiste jest, że mamy dużo większą szansę osiągnąć sukces, naśladując firmy które osiągnęły sukces niż upadające biznesy. Ale włączmy myślenie. Naśladując np. Coca Colę, musielibyśmy wydać miliony na reklamę.
Zakładając, że mamy taką możliwość wpakujemy pieniądze w błoto. Dlaczego? To proste. Reklama służy tylko i wyłącznie podtrzymaniu wysokiej już sprzedaży i świadomości marki. Reklama chroni firmę przed utratą rynku na rzecz konkurencji. Reklama zazwyczaj nie jest w stanie wypromować świeżej marki.

Wzorujmy się na markach, które osiągnęły sukces ale ODNIEŚMY SIĘ DO TEGO ETAPU ICH ROZWOJU na którym jesteśmy my teraz. Wtedy i tylko wtedy naśladownictwo ma sens. A w celu budowania świadomości marki zainwestujmy w public relations. Marketing szeptany i medialny rozgłos.

Największy wpływ na konsumenta ma to CO MOGĄ O NAS POWIEDZIEĆ INNI a nie to co sami o sobie mówimy. Najkorzystniej byłoby zainteresować media. Jak to zrobić?

Jak wypromować w mediach markę, która nie jest pierwsza na świecie ani przełomowa?

Musisz wymyślić dla niej zupełnie nową kategorię.
Przykład?
Belvedere Vodka.

Kiedy pojawiła się Belvedere Vodka, rynek wódek był już nasycony. Jednak spece od marketingu wymyślili nową kategorię wódek - wódki luksusowe. Wcześniej nie było na nie popytu, wraz z pojawieniem się tej marki, powstał również popyt.

Jeśli już wymyślisz nową kategorię dla swojego produktu, musisz podkreślać, że jesteś "jedynym dystrybutorem", "pierwszym na świecie", "liderem sprzedaży" itp. Marki, które są pierwsze w kategorii, zazwyczaj odnoszą sukces, patrz Coca Cola.

Kolejna ważna rzecz w tworzeniu marki to słowo kluczowe. Musisz zadbać, by w umysłach Klientów Twoja marka kojarzyła się z jakimś jednym określonym pozytywnym słowem.

Prosty przykład - Volvo = bezpieczeństwo.
Ważne jest aby słowem tym był Twój kluczowy atut, jednak nie może zbytnio nawiązywać do słowa kluczowego Twojego największego konkurenta. Jeśli uda Ci się w umysłach Klientów zaszczepić to słowo, które jednoznacznie kojarzone będzie z Tobą, jesteś wygrany.

Najlepiej widać to na przykładzie reklam banków. Jeden szczyci się najniższą miesięczną ratą kredytu, inny niskim oprocentowaniem a jeszcze inny brakiem prowizji za przyznanie.


Bibliogrfia:
"Marketing w sieci" Simon Collin, wyd.: Felberg Sja Warszawa 2002r.
"Marketing wirusowy w internecie" Piotr R.Michalak, Damian Daszkiewicz, Anna Musz, wyd.: Helion Gliwice 2009r.
"Elektroniczny marketing poprzez Internet" Janusz Wielki, wyd.: PWN Warszawa 2000r.


Rołs
http://innelampy.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.