sobota, 22 października 2016

Projekt vlepek to dopiero początek, teraz czas na materiały!

Projekt vlepek to dopiero początek, teraz czas na materiały!


Autor: Paulina Józefowicz


Samo opracowanie projektu to dopiero początek podróży z drukowaniem naklejek i vlepek. Kolejnym etapem jest wybór materiałów. Nie każdy jest ekspertem w tej dziedzinie i nic w tym dziwnego.


O najlepsze materiały można zapytać przedstawiciela drukarni lub samemu zdobyć tę wiedzę. Zobacz, na co musisz zwrócić uwagę i jakie naklejki są odpowiednie dla twoich potrzeb.

Zacznijmy od podstaw. Naklejki możemy podzielić na papierowe i foliowe. Jeżeli nie zależy Ci na długim okresie żywotności naklejki i nie będziesz jej wystawiał na ekstremalne warunki, wystarczy Ci zwykła naklejka papierowa, w niemal każdym inny wypadku, potrzebujesz uszlachetniaczy lub naklejek foliowych. Szczególnym przykładem wykorzystywania naklejek papierowych są naklejki umieszczane na słoikach z przetworami. W ich przypadku nie możesz zastosować żadnego z uszlachetniaczy ze względu na potrzebę ręcznego opisania przetworów. Oczywiście, jeżeli od razu drukujesz “skończone” naklejki, nie masz ograniczeń.

Najważniejszym uszlachetniaczem z twojego punktu widzenia jest laminat. To cienka warstwa ochronna na naklejce. Zastosowanie takiej warstwy ochronnej powoduje, że naklejki są odporne na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechanicznie w praktyce oznacza to, że:

  • są wodoodporne,

  • są odporne na zmiany temperatur,

  • są odporne na negatywne skutki promieniowania UV (nie blakną),

  • uszkodzenia mechaniczne nie naruszają grafiki naklejek,

  • mogą być stosowane poza pomieszczeniami zamkniętymi,

  • mogą być naklejane na samochody, motocykle, rowery, deskorolki itp.

Poza tymi oczywistymi plusami, laminując naklejki pozytywnie wpływasz na ich estetykę. Laminat występuje w wersji błyszczącej i matowej. Te dwie opcje pozwalają na osiągnięcie różnych efektów estetycznych i dostosowanie naklejki do twoich oczekiwań.

Kolejną ważną dla Ciebie kwestią jest klej. Zawsze pytaj o moc kleju. W niektórych rozwiązaniach, żeby naklejka odpowiednio trzymała się podłoża, potrzebny jest bardzo mocny klej. Podłoże, na które będzie aplikowania naklejka, ma bardzo duże znaczenie dla jej przyczepności. Dlatego też informuj przedstawiciela drukarni o podłożu docelowym naklejki, dzięki temu unikniesz niepotrzebnych rozczarowań. Nawet najładniejsza naklejka będzie bezużyteczna, jeżeli będzie się odklejała. Dlatego zwróć na tą kwestię szczególna uwagę lub zasięgnij rady u konsultanta.


Wiesz już jakie naklejki potrzebujesz? Zamów je w Drukarni Booklet, konsultanci chętnie pomogą Ci dobrać idealne naklejki do Twoich potrzeb.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Kilka wskazówek, jak promować eventy

Kilka wskazówek, jak promować eventy


Autor: Paulina Józefowicz


Promocja wydarzeń jest niezwykle ważna. Brak promocji może oznaczać brak chętnych, a co za tym idzie nieudane wydarzenie. W przypadku znanych eventów fakt, że jest to kolejna edycja, działa korzystnie na promocję. Młode przedsięwzięcia potrzebują intensywnej promocji, nie posiadają zaplecza w postaci pozytywnych wspomnień uczestników.


Promowanie wydarzeń przybiera różne formy. Obecnie absolutną podstawą jest wykorzystywania do tego celu mediów społecznościowych. To idealne kanały do dzielenia się informacjami z gronem znajomych i przyjaciół oraz przekazywania informacji dalej. Dodatkowo eventy promowane są także klasycznie (za pomocą plakatów, a przy dużym budżecie za pomocą mediów ogólnopolskich lub lokalnych).

Wybierając rodzaj promocji, musisz pamiętać o grupie docelowej. Inna promocja będzie skuteczna w przypadku grupy docelowej 18+ i 35+. Czym lepiej znasz swoich odbiorców, tym jesteś w stanie lepiej wybrać kanały informacji, którymi do nich dotrzesz. Wiek nie jest tutaj jedynym kryterium. Bardzo dużo istotnych informacji może dostarczyć Ci bardzo dokładne rozpisanie dnia idealnego docelowego uczestnika wydarzenia. Nie pomijaj żadnej informacji. Być może dowiesz się z niego, że codziennie rano wybierając się do pracy, słucha radia lub korzysta głównie z youtube? To bardzo ważne dane z punktu widzenia dobierania kanałów komunikacji. Dzięki nim możesz odpowiednio dobrać punkty styku uczestnika z reklamą.

Próbując dotrzeć do młodszej grupy docelowej, warto postawić na kreatywne rozwiązania z udziałem mediów społecznościowych. Wciągnąć ich w zabawę jeszcze przed samym wydarzeniem. Wystarczająco atrakcyjna zabawa sprawi, że chętnie podzielą się dalej twoim wydarzeniem ze znajomymi.

W przypadku eventów dla młodzieży zawsze wdzięczną formą jest wykorzystywanie vlepek. Można korzystać z nich jeszcze przed rozpoczęciem samego wydarzenia lub potraktować je jako gadżet rozdawany przy zakupie biletów.

Wybierając vlepki postaw na ciekawy projekt. Nie jest on najważniejszą kwestią, jednak docelowo twoja vlepka ma całkiem długi okres żywotności, dlatego też atrakcyjna forma graficzna będzie jej bardzo dużym plusem. Innym atutem vlepek jest to, że pomimo materialnej formy doskonale odnajduje się w świecie wirtualnym.

Jesteś ciekawy, dlaczego vlepki to dobry wybór? Zobacz artykuł dotyczący festiwalowych vlepek.


Zdradza tajemnicę, dlaczego organizatorzy i uczestnicy kochają vlepki.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jakie vlepki wybrać do promocji?

Jakie vlepki wybrać do promocji?


Autor: Paulina Józefowicz


Czy warto wykorzystywać w promocji naklejki? Jakie przedsiębiorstwa najczęściej sięgają po to narzędzie promocyjne i jakie vlepki powinieneś wybrać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.


Coraz więcej osób decyduje się na wykorzystywanie naklejek (vlepek) podczas promocji. Głównie wykorzystywane są on do promocji eventów, inicjatyw społecznych i promocji muzycznej. Można jednak zaobserwować silny trend wykorzystywania vlepek przez podmioty, których główną płaszczyzną komunikacji jest internet. Sklepy on-line chętnie dodają do swoich przesyłek vlepki, traktując je jako dodatkowy gadżet dla klientów. Takie działanie jest dla nich bardzo korzystne. Konsument po otworzeniu paczki (zakładając, że wszystko przyszło na czas i nie było żadnego konfliktu między firmą a konsumentem) jest zadowolony, otrzymana vlepka jest odbierana jako przyjazny gest ze strony przedsiębiorstwa i staje się w ręku klienta narzędziem promocyjnym.

Rozdawanie firmowych vlepek klientom pozwala dotrzeć do całkowicie nowych grup docelowych. Zakładając, że na 100 klientów co dziesiąty przyklei w dowolnym, wybranym przez siebie miejscu otrzymaną naklejkę, przedsiębiorstwo otrzymuje dodatkowe 10 mini reklam. Nie wspominając o liczbie pojawiających się na mediach społecznościowych zdjęć z vlepkami, które można traktować jako bardzo korzystną reklamo-rekomendację dla firmy.

Korzyści jakie można wyciągnąć z obdarowywania swoich klientów vlepkami, są oczywiste. Warto jednak przed samym zamówieniem zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii technicznych. Samo dołożenie do paczki naklejki nie jest równoznaczne z sukcesem.

Vlepki muszą być atrakcyjne. Dobry projekt, najwyższa jakość wykonania, dostosowanie kształtu do projektu graficznego, chwytliwe hasło. To pierwszy etap, któremu należy poświecić chwilę czasu. Następny dotyczy kwestii bardziej technicznych.

Zakładając, że nasz konsument naklei otrzymaną vlepkę w przestrzeni miejskiej, musimy do jej produkcji wybrać odpowiednie materiały.

Naklejki papierowe nie będą tutaj najlepszym wyborem. W tym przypadku warto postawić na naklejki foliowe laminowane. Charakteryzują się one odpornością na negatywne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo laminat chroni atrament przed wyblaknięciem. Vlepki foliowe laminowane mogą promować przedsiębiorstwo przez znacznie dłuższy okres czasu niż naklejki papierowe. Pokrycie laminatem naklejki ma także swoje zastosowanie z punktu widzenia estetycznego. Laminat uszlachetnia naklejkę.


Najwyższej jakości Vlepki Premium możesz zamówić w Drukarni Booklet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Parę wskazówek do spraw content marketingu

Parę wskazówek do spraw content marketingu


Autor: Kamil Banaszyk


Pięknem SEO jest fakt, że zamiast udostępniać wiadomości marketingowe ludziom, którzy w ogóle nie chcą usłyszeć co masz do powiedzenia, możesz zastosować technikę odwracania procesu, aby odnaleźć czego ludzie dokładnie szukają w wyszukiwarkach, stworzyć prawidłowy content i pojawić się dokładnie w tym momencie kiedy tego szukają.


Sprawdzony sposób. Klienci przyjdą do Ciebie błyskawicznie.

Kiedyś wystosowano teorię „Content is king.” - co pokrótce oznacza „Zawartość jest królem”.

Nie zgadzam się z tym zupełnie. Prawidłowa teza powinna brzmieć:

„Jeżeli zawartość jest królem, to użytkownik jest królową i to Ona rządzi światem SEO.”

Powiedzmy to sobie jeszcze raz:

„Użytkownik jest królową i to Ona rządzi światem SEO.”

Wyszukiwarka Google interesuje się opublikowaną przez Ciebie zawartością tylko w przypadku gdy odpowiada na pytania użytkownika. Wyniki wyszukiwania to nie kolekcja dobrego contentu; to lista contentu, który najbardziej odpowiada temu czego szuka użytkownik.

Poniżej przedstawiam listę typowych procesów SEO podczas budowania contentu:

Badanie słów kluczowych w celu odkrycia czego ludzie dokładnie szukają i co jest pokrewne w stosunku do Twojej niszy.

1. Badanie słów kluczowych w celu odkrycia czego ludzie dokładnie szukają i co jest pokrewne w stosunku do Twojej niszy.

2. Wybór wysokowydajnych fraz o niskiej konkurencyjności.

3. Budowa contentu wokół znalezionego tematu i fraz.

4. Uruchomienie publikacji oraz podlinkowanie.

5. Analiza ruchu wokół opublikowanej zawartości.

6. Przejście do następnego projektu.

Największą wadą takiego rozwiązania jest fakt, że zazwyczaj punkty od 1-4 są źle realizowane.

Planer słów kluczowych, czyli prawdopodobnie najlepsze narzędzie do sprawdzania słów kluczowych jest znane z tego, że zazwyczaj nie pokazuje najbardziej przydatnych fraz long-tail (z szerokiego ogona).

Dodatkowo, stworzenie treści o wysokiej jakości merytorycznej i zbudowanie prawidłowego profilu linków w celu lepszej widoczności w wyszukiwarce Google jest również wyzwaniem.

Niestety na takim etapie większość ludzi wstrzymuje prace.

Moja rada: Nie kończcie pracy przy takim etapie.

Pomijając takie sygnały jak RWD, prędkość witryny, UX strony i jakość witryny, powinniśmy się skupić na następujących czynnikach:

1. Strona odpowiadająca intencjom użytkownika: innymi słowy, strona ma duże prawdopodobieństwo być tym czego szuka użytkownik.

2. Wyniki wyszukiwania odpowiadające temu co chcieliśmy otrzymać – większą ilość kliknięć: to może zawierać pomiar wyników wyszukiwania, które dotyczą wykonanych przez użytkowników akcji.

3. Zakończenie zadania: użytkownik jest w stanie wykonać zadanie. Innymi słowy – użytkownicy byli w stanie znaleźć odpowiedzi na pytania zawarte w wyszukiwarce.

Podczas procesu tworzenia contentu musimy zapamiętać również, aby rozwinąć wszystkie 3 wyżej wymienione czynniki.

Tworząc dobrego rodzaju content musimy zadać sobie 3 podstawowe pytania:

1. Czy moja treść jest dopasowana do intencji zwiedzających?

2. Bazując na wcześniejszym pytaniu, czy moje wyszukiwanie (search snippet) jest na tyle kuszące aby zmusiło użytkowników do kliknięcia?

3. Czy moja strona pozwala użytkownikom zakończyć ich zadanie?

Odpowiadając na te 3 pytania zamykamy temat.

Wysokiej wartości merytorycznej treść, publikacje video czy infografiki, które pokrywają się z zamiarami użytkowników są tym czego chcą wyszukiwarki.

Tekst został opracowany na podstawie: moz.com/blog/single-best-seo-tip-for-improved-web-traffic


Artykuł stworzony przez agencję interaktywną Silneo.pl - pozycjonowanie na terenie Katowic.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skutecznie i długofalowo reklamować usługi w internecie?

Jak skutecznie i długofalowo reklamować usługi w internecie?


Autor: Mariusz Wyszyński


91% klientów zrezygnowało z subskrypcji newsletterów, kolejne bezpłatne wtyczki typu adblock coraz skuteczniej blokują wszechobecne reklamy. Internauci nauczyli się dostrzegać tylko interesujące ich treści. Strategia Inbound Marketingu (marketingu przychodzącego) nadciąga z pomocą.


Jak często zdarza Ci się szukać w Internecie naprawdę wartościowych informacji? Jak szybko zauważasz, że udało Ci się trafić na blog prowadzony przez eksperta bądź znalazłeś e – booka, który sprawił, że Twoja prezentacja była świetna? Czy masz świadomość tego, że to Ty znalazłeś firmę, a nie ona znalazła Ciebie? Pod tym wszystkim kryje się właśnie Inbound Marketing.

Inbound Marketing to strategia marketingowa, która została oparta na pozwoleniu odbiorcy. Polega ona na zwiększaniu sprzedaży w efekcie przyciągania do danej witryny Internautów, którzy mają bardzo konkretny profil. Następnie dokonuje się ich konwersja na potencjalnych klientów. Przyciągnięcie uwagi konkretnej grupy docelowej jest możliwe poprzez publikowanie interesujących artykułów na blogach, ale również korzystanie z serwisów społecznościowych czy też stosowanie SEO. Wymienione strategie Inbound Marketing sprawiają, że możliwe staje się poszerzenie grona klientów. Zwiększa się także popularność firmy oraz rozpoznawalność danej marki.

Dzisiaj konkurencja rynkowa rośnie bardzo szybko. Do tego dochodzi naprawdę błyskawiczny przepływ informacji. Wszystko to sprawia, że ogromnego znaczenia nabiera wysoka jakość treści, z której korzystać mają osoby mogące stać się klientami. Aby naprawdę skutecznie zainteresować ich tym, co się oferuje, suchy przekaz nie wystarczy. Powinien on wywoływać zainteresowanie, a jednocześnie zachęcać do interakcji. Inbound Marketing ma za zadanie dostarczać contentu nie tylko użytecznego, ale również wiarygodnego. Nie może on być wyraźnym przekazem reklamowym. Naprawdę dobrze stworzone treści zachęcają klientów nie tylko do zakupu określonego produktu, ale także do tego, aby wpis był następnie rozpowszechniany wśród znajomych czy przyjaciół.

Ogromną rolę w Inbound Marketing pełnią w tym wypadku serwisy społecznościowe. Posiadają one ogromny potencjał, jeśli chodzi o planowanie naprawdę skutecznych kampanii internetowych. Dzisiaj trudno go przecenić. Kiedy metody nawiązywania relacji, a także wzbudzania zainteresowania zostaną dobrane w sposób prawidłowy, zwiększy się rozpoznawalność marki. Przyciągnięci zostaną także nowi klienci, którzy zainteresuje naprawdę ciekawie przedstawiona oferta.

Inbound Marketing to również kompleksowa komunikacja z odbiorcami, którą nawiązywać można za pomocą wypowiedzi o charakterze eksperckim, które publikowane są na blogu branżowym.


Artykuł opracował Mariusz Wyszyński, redaktor serwisu Fusion Inbound Marketing: http://fusioninboundmarketing.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.