poniedziałek, 28 stycznia 2019

Wady i zalety WordPressa, Drupala, Joomli! – którą platformę wybrać?

Wady i zalety WordPressa, Drupala, Joomli! – którą platformę wybrać?


Autor: Ania Wilczak


Jeśli chcesz stworzyć stronę internetową, do wyboru masz wiele platform CMS. Do najpopularniejszych należą WordPress, Drupal i Joomla! Sprawdź wady i zalety każdej z nich i wybierz platformę idealną dla siebie.


Który skrypt jest najłatwiejszy w obsłudze?

Dla tego kryterium ranking jest jednoznaczny: najprostszym skryptem jest WordPress, a najtrudniejszym Drupal. Pośrodku plasuje się Joomla! Związaną z tym zaletą WordPressa jest także to, że nie wymaga on znajomości PHP czy HTML, pozostałe dwa skrypty – tak. Brak wymogu znajomości języków programowania to cecha WordPressa, dzięki której skrypt ten zjednał sobie miliony fanów na całym świecie. Zalety WordPressa to przede wszystkim liczne wtyczki i motywy – WordPress ma ich ponad 50 000, Drupal ponad 16 000, a Joomla! - około 10 000.

Dla jakiego użytkownika jaki skrypt?

Wspomniane wyżej zalety WordPressa sprawiają, że w ciągu kilku dni jesteś w stanie opanować większość jego funkcji. Dlatego WordPressa doceniają nie tylko programiści, ale także początkujący użytkownicy. W tym kontekście Drupal jest skryptem najtrudniejszym (złożona i nieintuicyjna konfiguracja), a Joomla! umiarkowanie trudnym. Jednocześnie Drupal czy Joomla! sprawdzą się w przypadku użytkowników, którzy w zaawansowanym stopniu opanowali WordPressa i mają poczucie, że wykorzystali jego możliwości. Joomla! stanowi złoty środek pomiędzy WordPressem i Drupalem – jeśli WordPress nie spełnia już twoich oczekiwań, a Drupal przeraża, Joomla! będzie rozwiązaniem idealnym.

Jakie jest najlepsze zastosowanie każdego skryptu?

WordPress powstał w 2003 roku jako platforma blogowa. Z biegiem lat ewoluował i stał się systemem zarządzania treścią, który nie służy już tylko do tworzenia blogów, ale także złożonych stron internetowych czy stron e-commerce. Jednocześnie Drupal czy Joomla! od początku były zaawansowanymi CMS-ami. I mimo iż z czasem WordPress stał się tak samo funkcjonalny jak konkurenci, do dziś pokutuje przekonanie, że:

WordPress jest najlepszym rozwiązaniem dla stworzenia bloga lub strony internetowej, a w przypadku dużych witryn i serwisów wymaga nieco skomplikowanych prac programistycznych.

Drupal i Joomla! to systemy o rozbudowanej strukturze danych, które sprawdzają się przy dużych witrynach internetowych i kiedy planujesz stały rozwój swojej strony.

W rzeczywistości na WordPressie zbudujesz tak samo dużą witrynę, jak na Drupalu czy Joomli!, a przy tym zrobisz to wygodniej i szybciej. Jedynymi sytuacjami, kiedy Drupal czy Joomla! mogą okazać się lepszym wyborem są:

  • nietypowe projekty stron, które łatwiej będzie zrealizować autorsko niż dostosowywać CMS do wymagań projektu,
  • brak w WordPressie potrzebnej funkcjonalności, o ile posiada ją Drupal czy Joomla! (zdarza się to bardzo sporadycznie).

Pozostałe zalety WordPressa

Podsumowując powyższe rozważania, wniosek jest jeden: Każdy powyższy skrypt pozwoli ci na stworzenie takiej samej witryny, która osiągać będzie takie same cele. Ciężko jest więc jednoznacznie stwierdzić, który skrypt jest najlepszy. Wszystkie trzy udostępniane są na zasadach open-source i oferują darmowe rozszerzenia. Decyzję o tym, co wybrać dla swojej strony internetowej warto więc podjąć, uwzględniając wartości dodane, które oferuje każda platforma. W tym kontekście zalety WordPressa wyróżniają się na tle Drupala i Joomli!. WordPress:

  • zbudował największą społeczność wspierających się użytkowników (wsparcie WordPress dostępne jest nie tylko na oficjalnej stronie internetowej platformy czy na forum użytkowników WordPressa, ale także podczas oficjalnych spotkań i konferencji),
  • strony oparte na nim bardzo dobrze się pozycjonują,
  • wiele firm hostingowych oferuje jego automatyczną instalację,
  • jest obecnie najpopularniejszą platformą CMS i stale się rozwija,
  • koszt jego utrzymania jest najniższy spośród wyżej wymienionych platform, a czas realizacji witryny najkrótszy.

Sprawdź również: blog o Wordpressie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Projektowanie stron www - na co zwrócić uwagę

Projektowanie stron www - na co zwrócić uwagę


Autor: Ewa Kowalska


Dziś już nie pytamy czy strona internetowa to podstawa biznesu - dziś pytamy: jak wybrać tą właściwą? Na co zwrócić uwagę przy kupnie projektu? Samo zbudowanie takiej strony to jednak nie wszystko.


Obsługa takiej strony nie jest już problem - wszystko przygotowane jest pod użytkownika nie posiadającego specyficznej wiedzy.

Wybór typu strony zależy całkowicie od nas - a jest dość szeroki lecz uwarunkowany interesującą nas branżą i przeznaczeniem projektu. Niektórym firmom wystarczy strona - wizytówka, inne potrzebują rozbudowanych zaplecza do zarządzania produktami (magazyn, faktury itd). Nie ma potrzeby tworzyć olbrzymiej bazy pod startujący biznes, ani planować zbyt daleką przyszłość. Za jakiś czas (przy najbardziej optymistycznych szacunkach i tempie rozwoju internetu i jego technologii) będzie to pewnie mniej niż kilka lat. Zmienią się technologie i trendy.

Na co więc zwrócić uwagę, bo koszty to jeszcze nie wszystko?

Najważniejsze z nich to:

1. mobilność i responsywność - czyli po prostu czy strona będzie dobrze wyglądać na smartfonach i innych urządzeniach mobilnych - dziś to już niemal standard a rodzajów rozdzielczości ekranów jest duża liczba. Najczęściej jeśli strona "źle się wyświetla" po prostu z niej wychodzimy, i najczęściej nie wracamy - jest to po prostu strata potencjalnego klienta. nawet więcej bo nasze logo może zacząć się "źle kojarzyć" np. "byłem tam, ale nie działało" albo "nie znalazłem nic ciekawego".

2. projekt graficzny - powinien być indywidualny i powiązany z daną branżą. Powielanie jednego schematu w kilku wersjach kolorystycznych już dawno nie jest dobrym pomysłem, jednak nie każdy bierze to pod uwagę.

3. obsługa i wsparcie - strona stoi, ale trzeba pomyśleć kto będzie reagował w razie wystąpienia awarii i błędów, a także przy aktualizacji wtyczek i modułów, jeśli wybierzemy jedno z gotowych rozwiązań. Kontakt z przedstawicielem firmy jest bardzo ważny

4. pozycjonowanie i Social Media - to już cała kampania rozpowszechniania naszej strony - warto sprawdzić co w tym zakresie oferują firmy programistyczne, często jest to niewielki koszt lub już zawiera się w ofercie - warto zapytać. Fachowa pomoc na samym starcie pozwoli ustrzec się błędów, które mogą długo się za nami ciągnąć.

Ogólnie obowiązuje też zasada - o wszystko warto pytać, dosłownie o wszystko. Sprawdzimy czy twórcę takiej strony faktycznie interesuje projekt i czy szanuje nasze życzenia a współpraca będzie przebiegała bezproblemowo. Jeśli tak, być może przy rozbudowie strony o dodatkowe moduły lub tworzeniu nowej wcale nie będziemy musieli szukać innej firmy.


Sprawdż projektowanie stron Bydgoszcz - bo dziś już nie wystarczy by strony www były tylko responsywne

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

5 zalet wdrożenia chatbota w twojej firmie

5 zalet wdrożenia chatbota w twojej firmie


Autor: Ania Wilczak


Chatboty ułatwiają prowadzenie stron na Facebooku gdy spadają zasięgi, rosną wydatki, a my po raz kolejny odpowiadamy na te same pytania. W świecie, który nie lubi czekać, chatbot na Messengerze staje się obecnie najlepszym rozwiązaniem, zarówno dla fanów, jak i samej marki.


Komunikacja z klientami w mediach społecznościowych stała się jednym z obowiązków prowadzenia biznesu. Chatboty, dzięki wykorzystaniu elementów sztucznej inteligencji, umożliwiają czatowanie fanów z markami, bez bezpośredniego udziału moderatora po drugiej stronie. Gdy w 2016 roku Mark Zuckerberg wprowadził je do Messengera, chyba nikt nie spodziewał się jak bardzo zmienią sposób komunikacji – angażując społeczność, tnąc koszty i zapewniając spersonalizowane treści. Poniżej przedstawiamy 5 zalet, które sprawiają, że chatbot na Messengerze to obecnie najlepsze rozwiązanie do wprowadzenia w biznesie.

Dostępność

Nowe technologie zmieniły sposób, w jaki klienci komunikują się z firmami. Dzwonienie na wciąż zajętą infolinię czy maile z odpowiedzią po dwóch dniach roboczych przestały wystarczać w świecie, który oczekuje natychmiastowych rozwiązań. Co więcej, według badań, ponad połowa z nas domaga się dostępności firmy przez 24/7. Chatboty stają się w tym przypadku niezastąpionym rozwiązaniem. Po wpisaniu w platformie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, bot automatycznie odpowie na nie klientom w najpopularniejszym komunikatorze i to w kilka sekund, bez względu na porę.

Oszczędności

Chatbot na Messengerze to też duże oszczędności – zarówno czasu (pracowników i klientów), jak i pieniędzy. Możemy umieścić w nim funkcje, za które do tej pory odpowiadało kilka różnych rozwiązań. Przy zastosowaniu dodatkowych modułów, klienci mogą przeglądać koszyk czy nawet dokonywać zakupów prosto w Messengerze. Czat z botem może służyć jako miejsce konkursów, quizów i spersonalizowanych rabatów. Fani oszczędzają swój czas, mając dostęp do nich w komunikatorze, a marki w bardzo dużym stopniu ograniczają koszty – nie muszą zatrudniać dodatkowych osób, projektować i budować od zera zewnętrznych stron czy aplikacji, a później walczyć o zainteresowanie nimi odbiorców.


Zaangażowanie fanów

Prowadzenie strony na Facebooku staje się coraz trudniejsze – spadają zasięgi, a jakiekolwiek dotarcie do fanów możliwe jest dzięki płatnym reklamom. Messenger to miejsce, w którym zasady te nie obowiązują. Wysyłka pushletterów, pozyskiwanie leadów, personalizowane wiadomości czy promocja przez zakładkę “odkryj” to tylko część z możliwości zainteresowania swoją marką odbiorców. Platforma, na której odbywają się rozmowy, to też okazja do luźniejszego podejścia w obsłudze klientów. Czat z botem przypomina czat ze znajomym. Gify, naklejki, żarty, to wszystko sprawia, że fani marki mogą ją po prostu polubić.

Źródło informacji

Stworzenie chatbota to pierwszy krok. Aby w 100% wykorzystać potencjał tego narzędzia, niezwykle istotne jest późniejsze analizowanie jego działania. Chociaż chatboty prowadzą rozmowy samodzielnie, moderatorzy mają do nich ciągły dostęp. Dzięki temu, firma dostaje niepowtarzalne źródło informacji o swoich klientach – jakiego używają języka, czego i kiedy szukają, co im się podoba, w dużo bardziej prywatnej formie komunikacji, niż publiczny fanpage. Czat z botem to kopalnia informacji do optymalizacji narzędzia, ale też wprowadzania rzeczywistych usprawnień w biznesie.

Skuteczność

Co bardzo istotne – chatboty to po prostu niezwykle skuteczne narzędzie. I mówią o tym liczby – open rate pushletterów na poziomie nawet 98%, 89% wskaźnik retencji (powrotu) subskrybentów i 31% konwersji na cel. To wyniki prawie niewykonalne w przypadku innych rozwiązań. Dodając do tego kilkusekundowy czas reakcji, pozytywne skojarzenia wśród użytkowników i możliwość tworzenia rozwiązań szytych na miarę dla konkretnej firmy i produktu, chatbot na Messengerze staje się przełomem w komunikacji na linii klient-firma.


Czat z botem to nie wizja odległej przyszłości. To rozwiązanie dostępne już teraz i dużo prostsze, niż może się wydawać. Oddanie w ręce klientów wirtualnego asystenta to pierwszy krok do optymalizacji działania i rozwoju biznesu. Customer service, marketing i sprzedaż, wszystko w jednym miejscu, w którym na co dzień przebywają nasi klienci. Ciągły rozwój technologii sprawia, że chatboty mogą pełnić coraz to nowe funkcje i jedno jest pewne – to właśnie one stanowią przyszłość komunikacji.


Sprawdź również: chatboty od KODA Bots

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zakupy online - prawo zwrotu zakupionego towaru

Zakupy online - prawo zwrotu zakupionego towaru


Autor: przesylarka.pl


Już ponad połowa z nas robi zakupy online. Wraz z rozwojem technologii i cyfrową rewolucją, zmieniają się nasze upodobania i przyzwyczajenia. Z najnowszego raportu Gemius wynika, że grupę aktywnych e-konsumentów stanowi 54% polskich internautów.


Z roku na rok grupa osób, regularnie korzystająca z e-zakupów stale się powiększa. Biorąc pod uwagę wygodę, szybkość i łatwość zakupów online, nie dziwi ten fakt.

Polski e-koszyk

A co najczęściej kupujemy? Z analizy Gemius 2017 wynika, że najczęściej w naszych internetowych koszykach zakupowych lądują: elementy garderoby, obuwie, akcesoria domowe, książki, płyty, a także… podróże. Internauci zmienili postrzeganie e-zakupów, nie są już postrzegane jako technologiczna nowinka, a standard i wygoda.

To właśnie wygoda, szybkość zakupu ale i atrakcyjna cena podawane są jako główne powody zakupów w sklepach internetowych.

Prawo zwrotu zakupionego towaru.

Obecne prawa dotyczące zakupów na odległość, czyli także zakupów w sklepach internetowych z pewnością mają wpływ na popularność e-zakupów. A najważniejszym jest - prawo do odstąpienia od umowy, czyli zwrot zakupionego towaru bez podania przyczyny.

Zgodnie z obowiązującą ustawą dotyczącą praw konsumenta (Dz.U. 2014 r. Poz. 827 ze zm.), konsument, który zawarł umowę sprzedaży na odległość ma prawo odstąpienia od niej w terminie 14 dni kalendarzowych, bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów. A to oznacza, że koszty dotyczące zakupu i dostawy towaru do konsumenta zostaną mu zwrócone. Jedynym kosztem w tej sytuacji, jaki ponosi e-konsument jest koszt dostarczenia zakupionego towaru do sprzedawcy. Wyjątkiem są towary niematerialne jak licencje programów, gier.

Zwrot zakupionego towaru.

Najwygodniejszym i najatrakcyjniejszym dla konsumenta sposobem jest darmowy zwrot zakupionego towaru do sklepu. Niestety, to usługa, na którą mogą pozwolić sobie jedynie duże sklepy internetowe. W większości sklepów internetowych, sposób i zwrot zakupionego towaru leży po stronie kupującego czyli zwrot “na własną rękę”.

Konsument ma do wyboru zwykle wysyłkę za pośrednictwem poczty (co wiąże się z odwiedzeniem oddziału i zwykle odstaniem swojego w kolejce, oraz wygodnie i tanio za pośrednictwem wybranej firmy kurierskiej w opcji door-to-door za pośrednictwem Przesyłarka.pl. Broker usług kurierskich umożliwia szybką wycenę, porównania ofert kurierów oraz zamówienie kuriera na wybrany termin. Jest to wygodna opcja dla osób, które chcą szybko i bezpiecznie odesłać zakupiony przez siebie towar.

Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu wszystkich wymienionych kosztów w ciągu 14 dni.


Przesyłarka.pl - tanie przesyłki kurierskie międzynarodowe i krajowe.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak landing page pomaga w biznesie?

Jak landing page pomaga w biznesie?


Autor: Roberto Daws


Istieje wiele rodzajów stron internetowych. Odpowiednie dopasowanie rodzaju strony do naszych celów biznesowych jest kluczem do odniesienia sukcesu. W tym artykule postaramy się przedstawić w jakich celach wykorzystywane są strony typu landing page.


Jak pokazują statystki dobrze przygotowana strona typu landing page jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na polepszenie konwersji oraz przyciągniecie do siebie klientów. Aby jednak uzyskanie takich efektów było możliwe strona landing page musi być odpowiednio zaprojektowana. Postaramy się wam zatem podpowiedzieć czym powinien charakteryzować się dobrze działający landing page.

Zacznijmy jednak od samego początku. Czym tak właściwie jest landing page? Otóż mowa o stronie docelowej która ma przekonać klienta do wykonania założonej przez twórcę czynności. W przeciwieństwie do tradycyjnej strony firmowej zadaniem strony landing page jest przekonanie klienta do wykonania wyłącznie jednej czynności. Jakie mogą to być czynności? Wszystko zależy od celu marketingowego danej firmy. Ogólnie można przyjąć iż celem może być dokonanie zakupu, zapisanie się użytkownika na szkolenie lub jakiś event, zapisanie się do newslettera czy też pobranie jakiegoś pliku - jak katalog lub e-book.

Mowa zatem o przekonaniu klienta do skorzystania z jakiejś oferty lub też uzyskaniu danych potencjalnych klientów do późniejszego wykorzystania.


Projektując zatem landing page należy jasno sprecyzować jego jeden, jedyny cel. Konkretyzacja celu działa bardzo dobrze z punktu psychologicznego i nie pozostawia użytkownikowi wyboru.

W przypadku strony landing page podejście iż mniej znaczy więcej jest zatem jak najbardziej słuszne. Strona tego typu powinna być maksymalnie prosta i czytelna. Oczywiście dużo zależy też tutaj od tego kto będzie stanowił grupę docelową danej strony.

Właśnie ze względu na grupę docelową możemy wyróżnić takie rodzaje jak w pełni świadomych konsumentów, konsumentów którzy są świadomi samego produktu, konsumentów świadomych rozwiązania czy też konsumentów nieświadomych. To właśnie w przypadku tych ostatnich strona landing page powinna być najbardziej bogata w treści. Jej zadaniem wtedy będzie uświadomienie klientowi jaki jest problem z którym się mierzy oraz że istniejące rozwiązanie jest na wyciągniecie jego ręki właśnie dzięki oferowanym produktom czy usługom.


Roberto Daws - projektowanie stron www

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.