wtorek, 8 marca 2011

Marketing

marketing

Autorem artykułu jest Aneta Bre



W dzisiejszym świecie firma nie funkcjonuje bez sprawnego działu marketingu. Marketing jest branżą, która bardzo szybko ulega przemianom i w której cały czas trzeba być na bieżąco, jeśli myśli się o konkurowaniu na rynku w XXI wieku.

W dzisiejszym świecie firma nie funkcjonuje bez sprawnego działu marketingu. Marketing jest branżą, która bardzo szybko ulega przemianom i w której cały czas trzeba być na bieżąco, jeśli myśli się o konkurowaniu na rynku w XXI wieku. Jeśli chcesz być menedżerem lub już nim jesteś- portal http://www.marketing-mix.com.pl/ stanowi doskonałą okazję do tego, by poznać wszystkie nowości z dziedziny marketingu. Serwis ten jest blogiem, podzielonym na kilka kategorii. Pierwszą z nich są newsy dotyczące marketingu, z którym możemy czerpać informacje na temat nowych rozwiązań stosowanych w praktyce przez największe firmy na świecie oraz nowych rodzajów marketingu. Osobny dział poświęcony jest marketingowi internetowemu, który jak niektórzy twierdzą powoli całkowicie zastępuje marketing tradycyjny. Warto zatem znać jego tajniki! Dwie kolejne kategorie są poświęcone reklamie: telewizyjnej oraz prasowej. Wpisy w tych działach dotyczą skuteczności tych rodzajów reklam oraz podają przykłady reklam najlepszych. Ciekawym działem jest dział cytatów, w którym dowiemy się na przykład że: „Bez reklamy świat, jaki znamy nie mógłby funkcjonować - a jeśli już, to na pewno nie w taki chaotyczny, często absurdalny, trudny do zrozumienia sposób…” Peter Mayle.

Podsumowując, blog ten pozwala nam być na bieżąco w dziedzinie jaką jest marketing. Stanowi ciekawą propozycję dla tych, którzy są specjalistami w branży, jak i dla tych, którzy są dopiero jej adeptami. Jest bowiem pisany przystępnym językiem, z zachowaniem branżowych standardów.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wyczucie czasu w e-mail marketingu

Wyczucie czasu w e-mail marketingu

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Czas rządzi naszym życiem. W wielu dziedzinach wyczucie czasu decyduje, o porażce, bądź sukcesie - nie inaczej jest w marketingu. E-mail marketing jest gałęzią marketingu, zatem również zależy od czasu, o czym przekonacie się czytając ten artykuł.

Bardzo ważną rzeczą przy tworzeniu efektywnych i przynoszących wysokie współczynniki konwersji kampanii e-mail jest wyczucie czasu. W praktycznie każdych statystykach dotyczących e-mail marketingu znajdziecie informacje na temat tego kiedy powinniście wysyłać wiadomości do swoich subskrybentów. Badania pokazują, że najlepszym czasem do wysyłania kampanii e-mail są dni od wtorku do czwartku. Nie znaczy to jednak, że nie można wysłać masowego mailingu na przykład w niedzielę. Jeżeli wyślesz swoje wiadomości e-mail nie w „prime time" masz szansę na uniknięcie konkurencji, która wysyła swój newsletter w „prime time". Jeżeli chcecie prowadzić profesjonalny e-mail marketing musicie zauważać tego rodzaju szanse. Czas od wtorku do czwartku jest generalnie najlepszy dla e-mail marketingu, ponieważ, jak zapewne sami wiecie, zbyt wielu ludzi nie lubi poniedziałków (pamiętacie ten film?). Po dobrym weekendzie poniedziałek jest z reguły zarezerwowany na konsultacje z kierownictwem dotyczących planów na cały tydzień. Z drugiej strony piątek jest ulubionym dniem wielu ludzi, ponieważ planują wtedy weekend. Ludzie często wychodzą w piątki wcześniej z pracy, więc twój e-mail może być pogrzebany w ich firmowej skrzynce pocztowej do poniedziałku. A w poniedziałek zostanie usunięty z wieloma innymi (jak już wcześniej wspomnieliśmy). W weekendy ludzie z reguły nie pracują, ale często wielu z nich sprawdza swoje e-maile.


Poza decyzją kiedy chcesz wysyłać swój e-mail newsletter, musisz też zdecydować jak często chcesz to robić - komplksowy e-mail marketing musi być systematyczny, ale nie może przytłaczać odbiorcy. Z reguły dobrą częstotliwością jest wysyłanie e-mail newsletterów raz w miesiącu. Jeżeli chcesz robić to częściej powinieneś dobrze przemyśleć, czy jest to podyktowane dobre twoich subskrybentów.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

E-mail marketing - 3 porady

E-mail marketing - 3 porady

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



Trzy krótkie porady na temat prowadzenia skutecznego, profesjonalnego i kompleksowego e-mail marketingu. Oczywiste dla zawodowców, bezcenne dla amatorów.

Porada 1: Powinieneś wiedzieć co chcesz zrobić


Stwórz w swoim umyśle obraz tego co chcesz osiągnąć dzięki e-mail marketingowi. Czy chcesz rozreklamować swój produkt? Czy chcesz zwiększyć sprzedaż? Czy chcesz poinformować swoich subskrybentów o wydarzeniu, które chcesz zorganizować? Jakiekolwiek są przyczyny, których chcesz prowadzić e-mail marketing, musisz znać cel jaki chcesz osiągnąć. Tylko w ten sposób będziesz w stanie łatwo nakreślić swoją strategię i szybciej stworzyć szablon wiadomości e-mail.


Porada 2: Sprawdzaj swoją bazę adresów


Żeby kampania e-mail była skuteczna, zawsze powinieneś sprawdzać swoje całe listy kontaktów, przed wysłaniem jakiejkolwiek partii wiadomości e-mail. Takie sprawdzenie musi zostać wykonywane okresowo, żebyś był pewny, że adresy e-mail do których chcesz dotrzeć w ogóle istnieją. W ten sposób może zweryfikować, czy adresy e-mail są „żywe", a także o okresie ich ważności - adresy e-mail mogą istnieć, ale wiadomości do nich nie docierają - trzeba wtedy określić kiedy dane adresy będą w stanie przyjąć naszą wiadomość. Kompleksowy e-mail marketing wymaga wysokiej dostarczalności.


Porada 3: Sprawdź, czy twoja grupa docelowa się nie zmieniła


Zdarza się czasem, że adres e-mail działa, format wiadomości jest dobry, ale osoba do której kierujesz swoją wiadomość nie używa już tego adresu e-mail. Ten scenariusz jest najbardziej prawdopodobny z korporacyjnymi adresami e-mail. Może się zdarzyć, że ktoś wpisał się na Twoja listę mailingową używając firmowego adresu e-mail, ale potem ktoś inny przejął jego stanowisko, wraz z adresem e-mail. Czy ta nowa osoba będzie zainteresowana twoim newsletterem, czy nie? Jeżeli chcesz prowadzić profesjonalny e-mail marketing musisz się tego dowiedzieć. Żeby to sprawdzić musisz zawrzeć w swojej wiadomości link umożliwiający wypisanie się z twojej listy oraz powinieneś regularnie przeprowadzać ankiety i prosić o informacje zwrotne od twoich odbiorców, na temat jakości wiadomości e-mail, które wysyłasz. Te osoby, które otrzymują twój newsletter „w spadku" po poprzednim właścicielu adresu będą mogły w ten sposób powiedzieć ci, czy chcą otrzymywać od ciebie wiadomości, czy nie.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Co to jest marketing szeptany?

Co to jest marketing szeptany?

Autorem artykułu jest Anna Niemiec



Marketing szeptany jest formą promocji, która popularność w Polsce zdobywa od kilku lat. Metoda staje się coraz bardziej doceniana z tego względu, iż jej efekty są szybko widoczne.


Według badań konsumenci zupełnie nie wierzą już w komunikaty, jakie prezentowane są im w reklamach - internet, fora i serwisy są dla nich źródłem wiedzy oraz sugestii dotyczących dokonywania decyzji zakupowych.

Szepatny marketing polega na dawaniu użytkownikom powodów do dyskusji na temat danej marki, produktu bądź uslugi. Użytkownicy przedstawiają swoje poglądy, oceniają produkt, wskazują błędy oraz problemy towarzyszące użytkowaniu, a równocześnie wypowiadają się na temat jego atutów. Moderator, czyli pracownik marketingu szeptanego ma za zadanie zainicjowanie dyskusji, a następnie nadzór nad nią, sprowadzenie jej na właściwy tor, tak aby osiągnąć pożądany cel.

Działania usługi marketingu szeptanego są prowadzone głównie na forach, grupach dyskusyjnych oraz w serwisach społecznościowych. Na każdym prowadzone są profile, których celem jest wzbudzenie zaufania wśród innych internautów oraz nakłonienie ich do zakupu produktów, nad którymi toczy się dyskusja.

Usługa marketingu szeptanego jest przeznaczona dla przedsiębirców, którzy borykają się z nastepującymi zagadnieniami:
jeśli Twoja firma jest pomawiana w internecie
jeśli chcesz dowiedzieć się jak klienci oceniają Twój produkt
gdy życzysz sobie by o Twoim produkcie dowiedzieli się internauci
gdy chcesz zbadać, jak ksztaltuje się percepcja Twojej marki w sieci.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

O telewizorach LED

O telewizorach LED

Autorem artykułu jest Anna Niemiec



Telewizory z płaskim ekranem typu LCD znane są doskonale od wielu lat. Ostatnio coraz większą popularność zdobywa ich odmiana zwana potocznie telewizorami LED. Samo określenie „telewizor LED" jest nieco mylące, gdyż diody świecące typu LED zostały w nich wykorzystane po prostu jako źródło podświetlenia ekranu.


Istnieją dwie metody podświetlania ekranu za pomocą diod LED: metoda krawędziowa i metoda bezpośrednia, wśród której wyróżniamy podświetlenie światłem białym i światłem trójkolorowym (RGB).

Technologia krawędziowa jest tańsza. Świecące na biało diody, rozmieszczone są po bokach matrycy, a światło kierowane za pomocą reflektorów, równomiernie oświetla powierzchnię ekranu. Jeśli chodzi o jakość obrazu, to w praktyce różnicy nie ma. Można za to znacząco podnieść kontrast obrazu, dzięki czemu jego wartość dynamiczna wzrasta o rząd wielkości. Inną zaletą krawędziowej technologii LED jest możliwość uzyskania naprawdę cienkich ekranów, mających często tylko 2,5-3 cm grubości, a rekordzista ma w najcieńszym miejscu jedynie 9,9 mm. Wśród wad trzeba wspomnieć o spadku kontrastu, przy patrzeniu na ekran pod mniejszym kątem oraz w niektórych modelach wyraźnie widocznych diodach zlokalizowanych na krawędzi ekranu.

W przypadku technologii podświetlania bezpośredniego diody znajdują są z tyłu na całej powierzchni panelu. Dzięki takiemu rozmieszczeniu możliwe jest podświetlanie wybranych fragmentów ekranu z różną jasnością. Skomplikowany algorytm sterujący oświetleniem pozwala na uzyskanie większego kontrastu wybranych fragmentów obrazu. Technika taka nazywa się wygaszaniem miejscowym i powoduje, że duże czarne obszary nareszcie są czarne i nie wyglądają już jak szare plamy.

W technice bezpośredniej ekran może być podświetlony światłem białym i wówczas każde pole oświetlane jest pojedynczą diodą emitującą białe światło (metoda tańsza), albo kolorowym (RGB). W przypadku tej pierwszej techniki możemy cieszyć się wysokim kontrastem, głęboką czernią i możliwością miejscowego sterowania jasnością (local diming). Technika RGB, dzięki możliwości sterowania nie tylko jasnością, ale i barwą emitowanego światła, daje natomiast najlepsze efekty wizualne.

Wielką zaletą wszystkich technologii LED jest energooszczędność. Niektórzy producenci deklarują nawet 80-procentowe obniżenie poziomu zużywanej energii, choć z reguły „zysk energetyczny" jest nieco mniejszy, bo około 50-procentowy. Dzięki temu, kupując telewizory led, nie tylko zadbamy o środowisko naturalne, ale i wesprzemy domowy budżet.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl