piątek, 11 marca 2011

Marki czy produkty?

Marki czy produkty?

Autorem artykułu jest syriusz



Marka czy produkt? Jak je czasami rozgraniczyć? To marki nadają produktom odpowiednią jakość i rangę. Ale przecież zdarza się, że niektóre firmy upadają, a ich produkty przejmują inni, nadając im swój znak firmowy. A mimo to nadal są one gwarancją stabilności.

Marka czy produkt? Jak je czasami rozgraniczyć? To marki nadają produktom odpowiednią jakość i rangę. Ale przecież zdarza się, że niektóre firmy upadają, a ich produkty przejmują inni, nadając im swój znak firmowy. A mimo to nadal są one gwarancją stabilności. Zdarza się również tak, że po upadku danej organizacji marka żyje dalej własnym życiem. Wszystko to rozgrywa się za pomocą symbolu w świadomości klienta, który automatycznie kojarzy dany znaczek z wysoką pozycją rynkową. Dzieje się tak, gdyż spełnia on odpowiednie funkcje – daje poczucie oryginalności i wyróżnienia się z tłumu, wzmacnia wrażenie kobiecości bądź męskości, pokazuje odpowiedni status społeczny i ekonomiczny. Dzięki temu marki zdobywają kolejnych klientów na lata, którzy pozostają im wierni i kupują produkty, wierząc w wypróbowaną wcześniej przez tysiące użytkowników rzetelność. Zdarza się i tak, że zaufanie społeczne do danego znaku firmowego jest tak wysokie, że produkty bądź oferty wybierane są spośród całej gamy im podobnych mimo braku wcześniejszych doświadczeń z daną marką. Musi ona jednak nadążać za potrzebami klientów, których gusta się zmieniają. Dobrym przykładem mogą być firma Parker, która znana jest z wysokiej jakości piór do pisania. Musiała się jednak przystosować, gdy rynek zajęły długopisy, które wyparły pierwotne przybory do pisania. Aby nie wypaść z interesu, Parker zaproponował wysokiej jakości długopisy. Dzięki obu wyrobom udało się zachować pozycję i prestiż. Mimo dostępu do tańszych odpowiedników posiadanie „Parkera” nadal świadczy o zamożności i dobrym guście. Jednak aby tak się stało, potrzeba było wielu lat starań nad budową marki, które zaowocowały jedną z najlepszych pozycji rynkowych w tej dziedzinie i zagnieździły się na stale w świadomości odbiorców. Warto dodać, że w tym przypadku nazwa własna produktu złączyła się w jedno w mowie potocznej ze znakiem firmowym.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Marketing interaktywny dominuje

MARKETING INTERAKTYWNY DOMINUJE

Autorem artykułu jest WJ



Można się spodziewać, że marketing internetowy w najbliższym czasie zdominuje marketing tradycyjny - już są ku temu przyczynki. Sieć jest bowiem miejscem o niezwykłej sile. W połączeniu z siłą strategii marketingowych daje siłę perswazji.

Szerokie możliwości oferowane przez Sieć, doprowadziły do wyodrębnienia gałęzi marketingu skupiającego się na prowadzeniu kampanii promocyjno-sprzedażowych w Internecie. Marketing interaktywny jest obecnie jedną z najprężniej rozwijających się dziedzin. Zleceń do budowania kampanii internetowych nie brakuje, a i pole działania jest na tyle szerokie, że firmy marketingowe są w stanie bez problemu zaoferować kompleksowe usługi z wykorzystaniem wszelkich możliwych form promujących.
Najpopularniejszą formą reklamy jest tzw. Display, który w znakomity sposób przyczynia się do kształtowaniu wizerunku firmy i zakorzenienia się symbolów identyfikacyjnych marki w świadomości odbiorców.
Burzliwie rozkwita również Social Media Marketing - a więc wszelkie działania marketingowe wykorzystujące aktywną działalność Internautów w serwisach społecznościowych, na blogach, miniblogach, forach internetowych itp. Często wiąże się to z wykorzystywaniem technik marketingu szeptanego i wirusowego.
W ostatnim czasie nieocenioną wartość ma także marketing wyszukiwarkowy, a więc działania prowadzące do osiągnięcia przez dana stronę internetową pozycji jak najwyższej w wynikach wyszukiwania. Do nich należą praktyki SEO i SEM, które pozwalają dotrzeć do zleceniodawcy za pomocą słów kluczowych powiązanych z jego ofertą.
W typowej kampania marketingowej w Internecie nie może tez zabraknąć e - Public Relations. W tym zakresie mieści się rozbudowa strony internetowej zleceniodawcy, możliwe jej usprawnienie, wyposażenie we wszelkie funkcjonalne rozwiązania, a także elementy skupiające potencjalnych klientów, jak chociażby kąciki doradcze. Promowaniu służy także tworzenie tekstów publicystycznych o różnorodnej tematyce, ale z odnośnikami do serwisów obsługiwanych przez zleceniodawcę.
Można się spodziewać, że marketing internetowy w najbliższym czasie zdominuje marketing tradycyjny - już są ku temu przyczynki. Sieć jest bowiem miejscem o niezwykłej sile. W połączeniu z siłą strategii marketingowych daje siłę perswazji.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Social Media - sukces w branży marketingu

Social Media - sukces w branży marketingu

Autorem artykułu jest WJ



Mechanizmy Social Media Marketingu pozwalają w prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy dobra znajomość Internetu, by trafić do grup docelowych kampanii marketingowych.

Popularność portali społecznościowych takich jak Facebook czy nasza-klasa zaskakuje, a niekiedy wręcz zadziwia. Rozwijają się one w niesamowitym tempie. O ile jeszcze kilka lat temu trudno było sobie wyobrazić jak wielki rozgłos zyskają, o tyle dziś kilkunasto, kilkudziesięciomilionowe liczby korzystających z nich użytkowników szokują. Treści wartościowe, ciekawe sprawiają, że nie można oderwać się od ekranu komputera. Dodatkowym uatrakcyjnieniem są aplikacje o charakterze rozrywkowym, możliwość oglądania interesujących zdjęć czy filmów wideo. Magia świata, w którym możemy spotkać się ze znajomym, wymieniać poglądy, nawiązywać nowe znajomość wciąga do takiego stopnia, że przeciętny użytkownik jest w stanie spędzić w serwisie tego typu nawet do 6 godzin dziennie.

Tak wielkie powodzenie portali społecznościowych szybko przywiodło na myśl, by wykorzystać ich potencjał w działalności promocyjnej i sprzedażowej. Social Media Marketing rozwija się dzisiaj niemal tak prężnie jak same serwisy społecznościowe. Obok portali społecznościowych, wykorzystuje takie kanały komunikacji jak blogi, mikroblogi, fora, wiki, a więc te miejsca w Internecie, gdzie użytkownicy wykazują się największą aktywnością. Mechanizmy Social Media Marketingu pozwalają w prosty sposób dotrzeć do potencjalnych klientów. Wystarczy dobra znajomość Internetu, by trafić do grup docelowych kampanii marketingowych, gdyż są one już skupione w konkretnych serwisach. Odpowiednie techniki przekazu adekwatne do oczekiwań użytkowników, angażują, wciągają do dialogu z promowaną firmą, a tym samym pozyskują klientów. Bardzo popularne techniki, do których należą m.in.: Fan Page, Social Ads, Engagement Ads cieszą się dużym powodzeniem – ich stosowanie nieodzownie wiąże się z sukcesem reklamowym.

Trudno pomyśleć dziś o kampanii marketingowej, która nie dostrzegałaby potencjału Internetu, a co za tym idzie, możliwości przekazu z wykorzystaniem serwisów społecznościowych. Obecnie aż 86% strategii promocyjnych planowanych jest właśnie w ten sposób.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Display na topie!

Display na topie!

Autorem artykułu jest WJ



Display jest świetnym pomysłem na kształtowanie wizerunku. Utrwala w odbiorcach świadomość istnienia marki na rynku, pozwala powiązać firmę z jej logo oraz hasłami przewodnimi.

Badania dowodzą, że na przestrzeni 2009 roku Display był najpopularniejszą formą reklamy internetowej i przyniósł aż 50% wszystkich dochodów reklamowych on-line. Wynika stad, że chętnie i często specjaliści z branży marketingowej wdrążają reklamę displayową do swoich projektów promocyjno – sprzedażowych. Skąd takie powodzenie i jak osiągnąć pożądane efekty?

Display jest świetnym pomysłem na kształtowanie wizerunku. Utrwala w odbiorcach świadomość istnienia marki na rynku, pozwala powiązać firmę z jej logo oraz hasłami przewodnimi. Odbiorca, który spogląda na reklamę, mimowolnie zapamiętuje symbole identyfikacyjne danej marki. Im więcej osób zapamięta i będzie utożsamiać firmę z zapamiętanymi obrazami, tym większą zdobywa ona popularność, a co za tym idzie, zyskuje potencjalnych klientów. Z kolei w modelu efektywnościowym, zarówno poprzez partnerstwa z wydawcami jak i poprzez sprzedaż poprzez sieci afiliacyjne, chodzi o uzyskanie jak najwyższego wskaźnika efektywności działań sctricte sprzedażowych. Ponieważ dzisiaj rynek internetowy w Polsce jest już dojrzały, klucz do sukcesu stanowi efektywne zaplanowanie kampanii displayowej zarówno w modelu CPM, jak i modelu efektywnościowym CPC oraz CPA.

Aby reklama wizerunkowa i sprzedażowa w Internecie przynosiła pożądane efekty, powinna być przyjazna odbiorcom. Musi przede wszystkim przyciągać uwagę, wyróżniać się na tle strony, ciekawić swoją oryginalnością i niestandardowymi rozwiązaniami. Do przeciętnego użytkownika trafia przekaz zwięzły, konkretny, nie wymagający od niego zbyt dużego wysiłku umysłowego, ale jednocześnie zmuszający do interakcji. Zapamiętane będą takie reklamy, które szczególnie utkwią w pamięci, a więc przykują uwagę i równocześnie wywołają „efekt wzajemnego oddziaływania” – reklama oddziałuje na odbiorcę, za sprawą czego odbiorca poświęca jej swoja uwagę.

Istnieje wiele form reklam displayowych, wśród których królują bannery, billboardy i brandmarki z wieloma ich odmianami. Mimo, iż użytkownicy Internetu często niechętnie odnoszą się do wyskakujących okienek reklamowych, ich wartość marketingowa jest nieoceniona. Każda taka niechęć wiąże się bowiem z dostrzeżeniem reklamy, zwróceniem na nią uwagi, a co za tym idzie mimowolnym uświadamianiem sobie istnienia reklamowanej marki na rynku.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

wtorek, 8 marca 2011

E-mail marketing - wskazówki

E-mail marketing - wskazówki

Autorem artykułu jest W. Orzechowski



E-mail marketing może być bardzo łatwym i szybkim sposobem na zwiększenie sprzedaży. Wielu marketerów unika stosowania tego narzędzia, ponieważ nie wiedzą jak się do tego zabrać. Te kilka porad jest dla nich.

Najlepszym sposobem na zbudowanie dobrej bazy adresów e-mail jest zaoferowanie darmowego ebooka. Stwórz książkę w wersji elektronicznej, wypełnioną pożytecznymi i przydatnymi informacjami. Następnie udostępnij ją każdemu, kto poda ci swoje imię i adres e-mail. Lista adresowa, na której znajdują się ludzie zainteresowani twoimi towarami i usługami na pewno zwiększy twoje zyski.


Kiedy uprawiasz kompleksowy e-mail marketing musisz zapewnić gościom odwiedzającym twoją stronę internetową możliwość łatwego zapisania się do twojego email newslettera. Powinieneś umieścić formularz do subskrypcji w sposób nieinwazyjny dla użytkowników, ale też łatwy do znalezienia. Powinieneś unikać okienek pop-up zachęcających gości do wpisania się na twoją listę mailingową. Większość internautów nie znosi wyskakujących okienek.


Kiedy wysyłasz masowy e-mailing, ważne jest, żeby nie zaspamować skrzynek twoich subskrybentów. To może wywołać u nich irytację i może skończyć się wypisaniem się przez nich z twojej listy mailingowej. Możesz wysyłać jeden e-mail miesięcznie albo jeden e-mail raz na dwa tygodnie, żeby być pewnym, że wysłałeś do nich wszystkie istotne informacje i nie musieć się martwić o bycie posądzonym o SPAM. Oskarżenie o SPAM to najgorsze co może spotkać osobę inwestującą swój czas i pieniądze w e-mail marketing.


Wielu użytkowników używa podglądu wiadomości e-mail, która pozwala im zobaczyć przynajmniej kilka pierwszych linijek wiadomości, zanim zdecydują, czy chcą ją otworzyć, czy nie. Pamiętaj, żeby umieścić najważniejsze punkty twojej wiadomości e-mail właśnie w tych kliku pierwszych linijkach - kluczowe wyrażenia lub wezwanie do działania.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl