poniedziałek, 18 kwietnia 2011

E-wizerunek czyli markering internetowy - nowoczesny PR - cz.3 Budowa strony www

e-wizerunek czyli markering internetowy- nowoczesny PR- cz.3 Budowa strony www

Autorem artykułu jest RatujPC



Najważniejsze dla odbiorcy strony jest łatwe poruszanie się po niej
oraz korzystanie z wygody, jaką daje Internet - system nawigowania
po stronie musi być skuteczny i przyjazny, a odbiorca powinien
zawsze wiedzieć, gdzie znajduje się aktualnie i jak ma się przenieść
w inne pożądane miejsce.

Nowoczesność


Internet to medium nowoczesne. Ludzie korzystają z niego, ponieważ
zapewnia wiele wygód. Ważne, by o nich nie zapominać przy tworzeniu
strony. Jeśli klient chce skorzystać np. ze sklepu internetowego,
należy zagwarantować wszelkie wygody, jakie niosą za sobą zakupy
przez Internet, czyli dostęp do opinii innych klientów, a przede wszystkim
możliwość zapłacenia przelewem elektronicznym lub kartą płatniczą.
Jeśli prowadzimy np. szkołę językową, warto w specjalnej strefie
na stronie (dostępnej po zalogowaniu się) zamieszczać dotychczasowe
lekcje, daty czatu z lektorem, kiedy można się go zapytać o różne zagadnienia.
Nowoczesność jest standardem. Niekorzystanie z najnowszych
rozwiązań i wygód, jakie daje Internet, może zostać źle odebrane
przez użytkowników.

Styl


Ważne, by przestrzegać spójności stylu, zarówno w sferze tekstu, jak
i grafiki. Działanie takie z języka łacińskiego to zasada decorum. Pamiętaj
o niej, gdyż stronę WWW odbiera się wzrokiem i musi to być
odbiór przyjemny - odbiorca nie może mieć wrażenia, że przechodząc
na kolejną podstronę, znalazł się w innej rzeczywistości. Grafika
musi korespondować z logo, a teksty powinny być pisane tym samym
stylem (ważne, by nie mieszać np. stylu potocznego z naukowym).
Musi on też odpowiadać stylowi preferowanemu przez pożądanego
użytkownika strony www. Do młodzieży trzeba pisać językiem potocznym.
Na stronie firmowej zaś - oficjalnym, biznesowym.

Czytelność i czytelnictwo


Strona powinna być też czytelna pod względem zamieszczonej na
niej treści - jak wskazuje Matt Haig2, informacje na stronie muszą
być ściśle związane z tym, co strona przedstawia, by nie dekoncentrować
odbiorcy zbędnymi treściami. Tekst powinien też być podzielony
na dużą ilość akapitów, by łatwiej się go czytało. Haig wskazuje,
że najprzyjaźniejszymi w odbiorze czcionkami są Arial i Verdana.
Oczywiście wśród tysięcy czcionek, jakie zostały wymyślone, znajdzie
się pewnie tysiąc, które bardziej Ci się spodobają. Sęk w tym, że
przeglądarki internetowe, wyświetlając tekst, korzystają z ograniczonego
zasobu czcionek i te, które chciałbyś, by były widoczne, na
większości komputerów po prostu nie będą się wyświetlać. Problem
ten w skrajnej postaci może nawet przyczynić się do deformacji
tekstu.

Strona żyje


Strona musi być zbudowana w taki sposób, by nie było problemu
z aktualizowaniem jej, dlatego powinna mieć system CMS do zarządzania
treścią - jest to ważne nie tylko dlatego, by odbiorca
strony widział, że firma/instytucja/osoba działa i żyje, ale też dlatego,
że liczy się przy pozycjonowaniu4 strony w wyszukiwarkach (np.
Google wyżej ceni strony stale aktualizowane). Pamiętaj, że CMS
jest tylko narzędziem pomocnym w aktualizacji. Jeśli nie znajdziesz
czasu na to, by zamieszczać na stronie nowe treści, nie tylko CMS
będzie zbędny, ale też i koncepcja strony musi zostać gruntownie
przemyślana.
Nieszablonowo
Należy unikać stosowania szablonów bądź bezpośredniego kopiowania
designu innych stron - istnieje już tyle podobnych do siebie
witryn, że gdy internauta zobaczy kolejną, nie tylko jej nie doceni,
ale będzie postrzegał podmiot takiej strony jako odtwórczy i niepotrafiący
zaoferować nic ciekawego. Może pojawić się również odczucie,
że podmiot strony jest oszustem. Nieszablonowości nie można
traktować jako absolutnego wyznacznika. Na stronach biznesowych
przyjęło się prezentowanie treści zgodnie z określonym kanonem
(przedstawiłem go, wymieniając kilka stron wcześniej, z jakich elementów
składa się witryna firmowa) i odstępstwa od niego nie zawsze
są pozytywnie odbierane.

Poprawny kod


Strona powinna być zbudowana tak, by równie dobrze działała we
wszystkich najpopularniejszych przeglądarkach - Internet Explorer,
Firefox, Opera. Należy również zwracać uwagę na wygodę obsługi dla
osób niepełnosprawnych oraz w urządzeniach mobilnych, takich
jak np. palmtopy czy smartfony - wszystkie te działania w obrębie
kodu strony są regulowane przez światowe standardy W3C5, Pozytywny
wynik w walidatorze6 W3C stanowi potwierdzenie, że strona
jest przyjazna odbiorcom i wyszukiwarkom - logo W3C, które można
wówczas zamieścić na stronie, dodaje również prestiżu, gdyż wciąż
większość witryn nie przechodzi walidacji poprawności kodu. Poprawnie
zaprojektowany serwis będzie miał logiczną postać w każdych
możliwych warunkach. Obrazki, linki, formularze powinny zawierać
elementy opisowe, które zostaną wyświetlone w przypadku, kiedy
stronę przegląda osoba niepełnosprawna lub serwis jest wyświetlany
za pomocą samego tekstu (np. w telefonach komórkowych).

Zbliżenie


Strona powinna zawierać w widocznym miejscu dane teleadresowe
(brak takich danych pozbawia jakiegokolwiek zaufania ze strony
odbiorcy) wraz z adresem e-mail lub formularzem zapytań, by odbiorca
bez problemu mógł wysłać wiadomość do podmiotu, nawet w środku
nocy, bez konieczności korzystania z telefonu. Warto też podać na
stronie podlinkowane numery firmowych komunikatorów np. Gadu-
Gadu czy Skype. Dzięki temu tworzymy wizerunek firmy dostępnej np. serwis laptopów katowice www.ratujpc.pl
Polecam również maksymalnie przybliżyć swoją osobę lub firmę ciekawym
opisem - nie od dziś wiadomo, że ufamy innym tym bardziej,
im więcej informacji o nich mamy. Ufamy również ludziom takim jak
my, dlatego warto, pisząc o sobie, eksponować cechy, które najbardziej
docenią odbiorcy strony.

Kolejna część artykułu już wkrótce, zapraszam

---

Serwis Laptopów Katowice


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Pogoda dla reklamy

Pogoda dla reklamy

Autorem artykułu jest papaj



Coraz więcej firm szuka niestandardowych sposobów, na zareklamowanie swoich produktów. Coraz częściej okazuje się, że różne wydarzenia lub osoby, które zwróciły naszą uwagę były częścią kampanii reklamowych. Firmy coraz częściej decydują się na sponsorowanie różnych imprez. Co jeszcze można wykorzystać?

Okazuje się, że doskonałym sprzymierzeńcem działań reklamowych może być pogoda. Do reklamy można wykorzystać jej nieprzewidywalność i fakt, że ludzie zwykle nie są przygotowani na każdą zmianę pogody. Jeżeli wstając rano z łóżka widzimy, że pięknie świeci słońce i jest ładnie, to nie będziemy na wszelki wypadek brać ze sobą parasola. Jeżeli na zewnątrz jest ponuro i kropi, to nie będziemy brać okularów przeciwsłonecznych. Pogoda potrafi być bardzo zmienna i właśnie to postanowili wykorzystać spece od reklamy.

Sposób na wykorzystanie pogody w celach marketingowych jest prosty. Zamawia się na przykład okulary, lub parasole z nadrukiem i kiedy nadarza się okazja w postaci nagłej zmiany pogody wysyłane są osoby, które rozdają te gadżety przechodniom, którzy nie byli przygotowani na taki obrót sytuacji. Dzięki temu nasza firma bardzo dobrze będzie się tym ludziom kojarzyć, a w dodatku taki parasol lub okulary będą dla nas ruchomą reklamą, za którą nie będziemy musieli płacić.

Oczywiście nadruki na parasolach i okularach to tylko przykład, bo ograniczeni jesteśmy właściwie tylko naszą wyobraźnią i zasobnością portfela. Przy dzisiejszych technologiach, nadruki można wykonać dosłownie na wszystkim. Jeżeli szukamy niestandardowego sposobu na reklamę i lubimy zaskakiwać, to warto się zastanowić nad tego typu gadżetami i pomyśleć, o ciekawym sposobie na ich rozdawanie. Ostatnio na jednym z festiwali muzycznych, firma kierująca swoje produkty do młodzieży postanowiła rozdawać jednorazowe szczoteczki do mycia zębów. Na szczoteczkach było logo firmy, a Ci którzy przyjechali na festiwal na kilka dni z namiotem, na pewno bardzo się ucieszyli z takiego prezentu.

Jak widać, nie trzeba wydać bardzo dużo pieniędzy, żeby wywołać zainteresowanie i pozytywne zaskoczenie, wśród naszych potencjalnych klientów. Wystarczy dobry pomysł i czasami odrobina cierpliwości.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

1.000.000 odwiedzin na Twojej stronie www w 30 dni

1.000.000 odwiedzin na Twojej stronie www w 30 dni

Autorem artykułu jest Andrzej Zajko



INWAZJA INTERNATÓW
Nagła EKSPLOZJA odwiedzin na Twojej www.

Najskuteczniejszy system Free - poteżnej ilości
odwiedzin, jaki kiedykolwiek został stworzony!

CZYLI, JAK UZYSKAĆ 1.000.000
ODWIEDZIN SWOJEJ www - w 30 DNI?

Witam serdecznie właścicieli stron i blogów.
System jest całkowicie darmowy (Free) i zwolniony od jakichkolwiek opłat, który może spowodować ponad 1.000.000 (jeden milion) wejść na Twoją witrynę. Nie ma on nic wspólnego z pozycjonowaniem. Nawet jeśli dopiero dzisiaj uruchomiłeś/aś swoją stronę lub bloga, a licznik odwiedzin pokazuje 0, to za miesiąc będzie milion lub więcej.

Jak sądzisz, jak bardzo wzrośnie sprzedaż produktów, które oferujesz na swojej stronie? Uważaj na konto bankowe, lepiej załóż konto w takim banku, żeby nie przeciążyć ich serwera od nadmiaru wpłat, a tym samym Twoich dochodów.

Za chwilkę wejdziesz na stronę (link na samym dole), na której dokonasz szybkiej rejestracji swojej witryny lub bloga i to całkowicie za darmo!

Jednak zanim klikniesz w link, lepiej przeczytaj cały poniższy tekst.
Strona jest w języku angielskim, ponieważ jest to angielski system, ale nie odnosi się on tylko do angielskich stron.

System został wdrożony na cały świat dla każdego, kto posiada własną stronę www, w jakiejkolwiek postaci, czy to jest sklep internetowy, czy blog, czy strona hobbystyczna czy jakakolwiek inna. I nie musisz przy rejestracji podawać strony głównej swojej witryny, może to być adres podstrony, która zawiera kluczowe elementy dla Twojego biznesu, dla Twojej działalności w sieci.

Chodzi o to, żeby skierować odwiedzającego na jedną, wybraną stronę czy podstronę. Nie opisuję tu dokładnie tego, co jest przedstawione na stronie, na którą za chwilkę wejdziesz, owszem, opisuję część istotnych elementów, ale z racji tego, że w sieci jestem już dość długo, to bardzo szybko załapałem o co chodzi w tym systemie.

Najlepiej po wejściu na stronę włączyć w swojej przeglądarce tłumaczenie, jeśli nie znasz angielskiego, nie jest ono dokładne, ale można zrozumieć, jednak gdy przeczytasz wszystko, co ja tu napisałem, nie będziesz musiał/a zagłębiać się w tekst na stronie i rozszyfrowywać o co tam chodzi.

Jak to możliwe aby uzysakć 1 milion wejść - i to nie przez jakiś automat - tylko przez realnych internautów?

Czyli 1 wejście - to 1 osoba, a za miesiąc 1 milion osób może zobaczyć Twoją witrynę.

System został opracowany w taki sposób aby umożliwić potężny wskaźnik natężenia ruchu bez wydania grosza na jakąkolwiek reklamę, gdzie taki wskaźnik uzyskują tylko wielkie korporacje wydające tysiące a nie rzadko miliony dolarów na marketing.

System można używać do prawie każdej witryny (piszę prawie, ponieważ nie uda Ci się wprowadzić tu stron erotycznych, porno, z pirackim oprogramowaniem itd)

Twój licznik może zacząć wariować, a serwer, na którym masz swoją stronę może nie dać sobie rady z takim obciążeniem, widzisz - ten 1 milion wejść w ciągu 30 dni to jest tylko początek, od Ciebie będzie zależało, czy to będzie milion czy dużo więcej.

Fakty są bardzo proste:
Nie ma znaczenia, jaki jest twój produkt lub jak wygląda witryna, nie ma to żadnego znaczenia. Wiadomym jest, że możesz mieć najlepszą i najpiękniejszą stronę, ale bez sporej odwiedzalności, lub jakiejkolwiek odwiedzalności, Twoje wysiłki pójdą na marne, a Twój dochód będzie wynosił zero!

Każdy, kto stara się zarabiać pienišdze w sieci, każdy kto posiada swoją witrynę - wszyscy mają jedną wspólną cechę:
- uzyskać jak największy ruch na swojej witrynie
- uzyskać jak największą ilość adresów e-mail na swojej liście mailingowej
- itd.

"Jak mogę uzyskać więcej odwiedzin na mojej stronie?"

Ten fenomenalny system zostawia daleko w tyle wszelkie wysiłki tysięcy webmasterów, sprzedawców, firm internetowych i daje realną gwarancję tysięcy odwiedzin co tydzień lub nawet codziennie.

System działa na najprostszych i najbardziej podstawowych zasadach marketingu internetowego.

System jest całkowicie bezpłatny - Nie ma ryzyka i nic do stracenia.

System jest wirusowy - Codzienne zwiększanie ruchu w postępie geometrycznym.

System jest zautomatyzowany - Nieważne co w danym momencie będziesz robić, od chwili rejestracji i wprowadzenia go w życie, już tego nie zatrzymasz.

No dobra, dosyć ględzenia, przejdźmy do szczegułów.
Oto jak to działa:

To, co znajduje się poniżej czytaj bardzo powoli i bardzo uważnie.

System wprowadza na raz - promocję 6 witryn jedna po drugiej.

1 osoba posiadająca swoją witrynę, aby wejść do systemu, musi odwiedzić 6 innych stron, aby wygenerować kod na każdej z nich. Kod generowany jest w ciągu 15 sek, a więc tyle czasu masz, aby odwiedzający, który czeka na kod zainteresował się tym, co oferuje Twoja witryna.

Do kodów wrócimy.
Po rejestracji Twoja witryna z tekstem powitalnym znajdzie się na górze listy czyli na pozycji nr 1
Tak więc każda następna osoba musi odwiedzić Twoją witrynę + 5 innych aby zarejestrować się w sytemie.

Np. Abyś Ty się mógł/mogła zarejestrować w tym systemie, to musisz wejść w 1 kolejności na moją witrynę, a potem na 5 kolejnych, na każdej z nich poczekasz 15 sek do wygenerowania i zapisania kolejnego kodu.

Po odwiedzeniu wszystkich 6 stron i spisaniu kodów, oraz po wprowadzeniu swoich danych w rubryce, poniżej listy z adresami stron, Twoja witryna znajdzie się na 1 miejscu, moja na 2 itd. a ostatnia zniknie, ale to oznacza, że ta ostatnia uzyskała już milion wejść.

Zaczynasz rozumieć?
To jest właśnie zasada działania marketingu wirusowego.
Wyjaśnię to na prostym przykładzie.

(Mój brat zobaczył przezabawny filmik na YouTube, co więc zrobił? Dał mi linka abym go sobie zobaczył, jak również dał linka dla swojego syna, a co ja zrobiłem jak mi się spodobał i śmiałem się do rozpuku? Wiedziałem, że moim znajomym też się spodoba, więc wysłałem im linka na gg. ponad 10 moich znajomych dostało ode mnie linka do tego filmiku, jak myślisz, co oni zrobią po obejrzeniu tego filmiku? Wyślą linka dalej, do swoich znajomych?)

To jest właśnie zasada działania marketingu wirusowego.

Jeden śmieszny, zabawny filmik, lub prezentacja w PowerPoint zupełnie nie związana z Twoim biznesem, ale posiadająca link na samym końcu do strony autora takiego filmiku lub prezentacji, może dać Ci tak ogromny ruch na Twojej witrynie, że po miesiącu spadniesz z krzesła, gdy zobaczysz z jaką szybkością bije licznik na Twojej stronie i ile dziennie wpływa kasy na Twoje konto, jeśli sprzedajesz lub oferujesz np. w Programie partnerskim jakiekolwiek produkty.

Masz do dyspozycji całkowicie darmowe narzędzie.
Na stronie zobaczysz 6 tabelek jedna pod drugą z przykładowymi danymi.

Wygląda to tak:

Po rejestracji i wprowadzeniu swojej witryny do systemu Ty jesteś na 1 pozycji, na maila podanego przy rejestracji otrzymasz nowy adres do strony reklamującej, na którą za chwilkę wejdziesz oraz swoje ID i wymyślone przez Ciebie hasło dostępu, aby zalogować się do swojego panelu.

W swoim panelu, jak i w liście będzie znajdował się ten link, który Ty wyślesz do 10 swoich znajomych. Teraz uwaga - tych 10 znajomych musi posiadać swoje strony, lub blogi, czyli tym samym Ty reklamujesz ten system wśród 10 swoich znajomych, tak?

Rozumiesz, co do tej pory napisałem?

Następnie te 10 osób chcąc uzyskać to co Ja, to co Ty, również zarejestruje się w sytemie i swój uzyskany link, każde z nich wyśle do 10 swoich znajomych. I zobacz co się zaczyna dziać.

1 - Twoja pozycja - 10 Twoich znajomych otrzymuje od Ciebie link i wchodzi na Twoją stronę, oraz na 5 pozostałych.
2 - Twoja pozycja - 100 osób odwiedza Twoją witrynę.
3 - Twoja pozycja - 1000 osób odwiedza Twoją witrynę.
4 - Twoja pozycja - 10.000 osób odwiedza Twoją witrynę.
5 - Twoja pozycja - 100.000 osób odwiedza Twoją witrynę.
6 - Twoja pozycja - 1.000.000 osób odwiedza Twoją witrynę.

To tylko przykład.

A teraz wyobraź sobie, co się stanie jak wyślesz swój link do 100 osób, albo skopiujesz cały ten tekst reklamowy (nie tylko zezwalam ale wręcz polecam to zrobić) i umieścisz go na swojej którejś podstronie?

Co się stanie jak poprzez Twoje własne działanie Twój link dostanie 1000 osób i realnie z niego skorzysta? My mówimy tylko o 10 Twoich znajomych.

10 Twóich znajomych to może być 1.000.000 - Jeden milion ludzi odwiedzi po miesiącu Twoją witrynę. To może być miesiąc, może 2, a może to nastąpić po paru tygodniach, wszystko zależy od tego jak szybko Ty wyślesz swój link do 10 znajomych i jak szybko oni to zrobią, a z własnego doświadczenia wiem, że chcąc uzyskać tak dużą odwiedzalność, sam wysłałem swój link do - (uwierz mi) - bardzo wielu znajomych.

Uwaga!
Na pewno zastanawiasz się jak będziesz musiał/a wprowadzić jakiś skrypt generujący kod na Twojej witrynie.
Nic z Tych rzeczy.

Wygląda to tak, że po wprowadzeniu swojego adresu strony, czy też podstrony w formularzu rejestracyjnym, system wprowadza Twoją stronę na swój serwer i tam jest element na samej górze do wygenerowania kodu.

Uściślając.
To jest link, który ja wprowadziłem w formularzu rejestracyjnym, wejdź teraz, a zobaczysz, że nie ma tam żadnego elementu generującego kod, czyli szerokiego niebieskiego paska na samej górze:
http://www.perelki-wiedzy.ugu.pl/wazneinfo/kody-rabatowe.html

Natomiast na poniższej stronie (na dole opisu), w momencie gdy będziesz wchodzic na każdą kolejną stronę, również na moją, zobaczysz ten element generujący kod.

Czyli nie ma żadnego skryptu, który Ty musisz wprowadzić na swoją stronę, to Twoja strona podana w formularzu rejestracyjnym jest wprowadzana na specjalnym serwerze do tego przeznaczonym, do tego by był generowany kod ale nie cała Twoja witryna, tylko jedna strona, czy też jedna podstrona, czyli 1 adres www.

Zresztą zobaczysz jak to działa w praktyce na własnym przykładzie.

Po rejestracji, otrzymasz 2 listy na podany adres e-mail w formularzu.
1 list powinien zawierać link potwierdzający
2 list powinien zawierać Twoje ID do logowania w systemie, hasło ustalasz sam/a.

UWAGA!
W moim przypadku nie przyszło ID do logowania w żadnym z tych 2 listów, dlatego w rubryce do logowania kliknąłem poniżej "Zapomniałem hasła", wtedy otworzy się okienko, gdzie wprowadzisz adres e-mail podany przy rejestracji i otrzymasz od razu ID i swoje hasło na skrzynkę.

Na ten drugi list możesz chwilkę poczekać, ponieważ System musi sprawdzić Twoją witrynę pod względem poprawności i wprowadzić do tego całego globalnego systemu.

U mnie to trwało około godziny zanim otrzymałem 2 list.
Jednak 1 list otwórz od razu aby kliknąć w link potwierdzający.

To chyba tyle z mojej strony.
Jeśli chodzi o statystyki.
Wiele osób zadawało mi pytania ze zdziwieniem typu:
- eee co to jest tylko 15 sek ktoś będzie na mojej stronie?

Jeżeli jesteś w sieci już jakiś czas to nie musisz czytać odpowiedzi, ale jeżeli dopiero raczkujesz to musisz wiedzieć, że przeciętny internauta szukający czegokolwiek na różnych stronach, czy to trafi pod określony adres przypadkowo, czy poprzez zapytanie w Google, spędzi na niej maksymalnie 5 sekund, a według ostatnich badań 3-5 sek, niektórzy nawet podajš 3 sek.

Jeśli w ciągu tych max 5 sek nie zobaczą tego, po co tu weszli, to wyjdą z tej strony. A w tym systemie generowanie kodu trwa od 10 do 15 sek - czyli tyle czasu dana osoba chcąc czy nie chcąc musi pozostać na Twojej witrynie.

Tak więc wejdź najpierw na swoją witrynę przed resjestracją, nie przesuwaj paskiem bocznym w dół, tylko odlicz 15 sek i zastanów się czy odwiedzający zostanie tu lekko dłużej czy po wygenerowaniu kodu od razu z niej wyjdzie.

Naprawdę dobrze się zastanów nad tym, co umieścić, lub też jak poprzestawiać pewne elemnty tej strony, którą wprowadzisz do systemu. To ważne, ponieważ ten milion, może mniej, a może dużo więcej ludzi w ciągu tych 15 sekund musi zostać czymś mocno zainteresowanych, aby tu powrócić, aby zapisać adres Twojej strony do ulubionych, czy w jakikolwiek inny sposób ją zapamiętać.

Jednak jakby nie było, myślę, że opłaca się uzyskać milion odwiedzin w ciągu 30 najbliższych dni.
Decyzję pozostawiam Tobie.

Z mojej strony to już wszystko, mam nadzieję, że wszystko było jasne.

A teraz zapraszam do rejestracji:
1.000.000 odwiedzin na Twojej stronie www w 30 dni - Formularz rejestracyjny

Serdecznie pozdrawiam i życzę powodzenia
Andrzej Zajko

---------------------
p.s.
Jak wspomniałem wcześniej, możesz skopiować cały ten opis, zmienić moje dane na swoje, mój link na swój, gdy go już otrzymasz i wysyłać znajomym, umieścić na swojej witrynie czy blogu. Po prosto dotrzyj do jak największej liczby osób, posiadających swoje adresy www.

p.s.
------------------------------
Chcesz otrzymać dostęp już na zawsze do kilkudziesięciu darmowych publikacji ebook?
Wejdź tytaj http://www.jak-prowadzic-tani-i-skuteczny-marketing.ugu.pl i zapisz się.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Linki sponsorowane Google AdWords - miejsca emisji i nowe możliwości

Linki sponsorowane Google AdWords - miejsca emisji i nowe możliwości

Autorem artykułu jest Ekspert SEM



Linki sponsorowane w Google powszechnie kojarzą się z emisją reklamy na stronach wyników wyszukiwania. Nie zapominajmy jednak, że Google AdWords pozwala nam na zaistnienie również w wielu innych miejscach Sieci - także poza wyszukiwarką. Artykuł zawiera krótką charakterystykę tych miejsc.

Linki sponsorowane w Google to obecnie najpopularniejsza chyba forma promocji poprzez wyszukiwarki internetowe. Nie tylko dlatego, że Google jest najczęściej używaną w Polsce wyszukiwarką internetową, ale przede wszystkim ze względu na fakt, że linki sponsorowane doskonale nadają się do promocji małych firm i nie ma tutaj dolnych ograniczeń co do alokowanego budżetu reklamowego.

Linki sponsorowane Google AdWords powszechnie kojarzą się z emisą reklamy na stronach wyników wyszukiwania - nie ma żadnych dokładnych badań, które to potwierdzają, ale z pewnością zdecydowana większość 'wyszukiwarkowych' budżetów reklamowych jest wydawana na tę formę promocji. Mimo to, warto pamiętać o innych obszarach, w których linki sponsorowane mogą być pokazywane przez usługę Google AdWords, co pokazuje poniższy schemat:

Linki sponsorowane w Google AdWords - możliwości emisji

Każdy z kanałów ma swoje wady i zalety i może zostać wykorzystany do różnych celów reklamowych. Krótka charakterystyka każdego kanału została zaprezentowana poniżej:

Linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania
Wyłącznie tekstowa forma reklamy o ściśle ograniczonej długości, doskonale nadaje się do dotarcia do użytkowników, którzy szukają w danym momencie konkretnego produktu lub usługi. Największą zaletą linków sponsorowanych emitowanych w wynikach wyszukiwania jest wysoka skuteczność kampanii nastawionych na sprzedaż, ograniczeniem zaś popyt na reklamę, wyrażony ilością zapytań internautów - jeżeli promowany jest niszowy produkt, ilość wygenerowanych wizyt/sprzedaży będzie zapewne ograniczona.

Przeczytaj więcej na ten temat: Linki sponsorowane Google w wynikach wyszukiwania.

Linki sponsorowane w sieci kontekstowej
Linki sponsorowane emitowane w sieci witryn wydawców zrzeszonych w programie Google AdSense dają większe możliwości - przede wszystkim pozwalają na emisję statycznych i dynamicznych plików graficznych oraz video, co powoduje, że kampanie kontekstowe dobrze sprawdzają się w działaniach wizerunkowych. Linki sponsorowane w sieci kontekstowej niestety nie "sprzedają" tak dobrze, jak reklama w wynikach wyszukiwania, za to przynoszą dobre wyniki w akcjach informacyjnych (budujących zasięg i wizerunek) oraz wszelkiego rodzaju aktywnościach konkursowych. Największą zaletą linków kontekstowych jest możliwość dotarcia do większości populacji internautów w krótkim czasie (przez różna formy przekazu) i niski koszt jednej wizyty, wadą zaś względnie niska jakość ruchu.

Przeczytaj więcej na ten temat: Linki sponsorowane Google w sieci kontekstowej.

Linki sponsorowane w serwisie YouTube
Reklamy emitowane w serwisie YouTube właściwie nie różnią się od kontekstowych linków sponsorowanych. Najważniejsze różnice są dwie - miejsce emisji (serwis z treściami multimedialnymi) oraz możliwość emisji tzw. reklam InVideo (czyli emitowanych w obrębie materiału multimedialnego). Kampanie w YouTube, podobnie jak kontekstowe linki sponsorowane, nadają się do budowania wizerunku i świadomości produktu lub usługi. Ich zasięg jest nieco mniejszy niż tradycyjnych kampanii kontekstowych, ale niezaprzeczalną wartością jest np. możliwość powiązania reklamy z reklamą video tej samej marki lub produktu, dając internautom możliwość bezpośredniego przejścia na witrynę firmy.

Przeczytaj więcej na ten temat: Linki sponsorowane Google w YouTube.

Linki sponsorowane w urządzeniach mobilnych
Reklama w urządzeniach mobilnych przypomina charakterystyką linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania - reklama (tekstowa) pojawia się wtedy, kiedy użytkownik urządzenia używa wyszukiwarki Google. Ciekawą i wartościową różnicą jest fakt możliwości pokazania numeru telefonu zamiast adresu WWW, dzięki czemu użytkownik może bezpośrednio zadzwonić z pytaniem o produkt i usługę. Ta niewątpliwa zaleta zyskuje na znaczeniu, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że zwykle użytkownicy wyszukiwarki mobilnej dokonują tzw. lokalnych zapytań (szukając np. najbliższej pizzerii) - a to otwiera nowe możliwości w promocji i generowaniu zamówień praktycznie natychmiast. Wadą reklamy mobilnej jest niestety jej zasięg - zwłaszcza w Polsce ilość użytkowników wyszukiwarki w telefonie komórkowym jest mała, chociaż trend ten bardzo szybko się zmienia.

Przeczytaj więcej na ten temat: Linki sponsorowane Google w urządzeniach mobilnych.

Jak widać, możliwości promocji z wykorzystaniem linków sponsorowanych Google jest naprawdę wiele. Zespół odpowiedzialny za usługę Google AdWords pracuje intensywnie nad rozwojem możliwości zaistnienia z linkami sponsorowanymi w nowych miejscach (np. linki sponsorowane na mapach Google) i należy spodziewać się, że w przyszłości linki sponsorowane będą co raz mniej kojarzone wyłącznie z reklamą na stronach wyników wyszukiwania.

---

Sembox Sp z o.o. - agencja search engine marketing. Firma powstała w 2009 r. z inicjatywy Bluerank Sp. z o.o. – jednej z pierwszych polskich agencji SEM, realizującej od 2005 roku projekty SEO i PPC dla znanych i cenionych marek w kraju i na świecie. Sembox specjalizuje się w planowaniu i prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych dla mikro- i małych przedsiębiorstw w Polsce. Wsparcie merytoryczne zapewnia Bluerank.


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Internetowe narzędzia w branży okiennej

Internetowe narzędzia w branży okiennej

Autorem artykułu jest MAG Żaluzje Rolety



MAG Żaluzje Rolety opracował internetowe narzędzie dla branży okiennej. Pozwalające na zarządzanie firmą i kosztami: monitoring produkcji i stanów magazynowych, opcje dla partnerów biznesowych: generowanie dokumentów handlowych, wygodny system wycen i zamówień oraz...

Stosowanie e-narzędzi zwiększa zyski firm i ułatwia prowadzenie działalności klientom biznesowym

Usprawnienie produkcji oraz komunikacji z kontrahentami i pracownikami, monitoring realizacji zamówień, poprawa jakości, oszczędność czasu i pieniędzy – to tylko niektóre korzyści jakie daje stosowanie narzędzi internetowych w firmach naszej branży. Firma MAG Żaluzje Rolety z Dąbrowy Górniczej oraz jej partnerzy biznesowi, stosując autorską aplikację internetową, zwiększyli obroty nawet o kilkadziesiąt procent.

Wizyty u klientów, pomiary, dostawy, przygotowywanie ofert, zapewnienie jakości, rozliczanie pracowników i inne czasochłonne czynności to kluczowa część kosztów logistycznych ponoszonych przez firmy z branży. Gdy dodamy do tego opracowanie motywacyjnego systemu wynagrodzeń, kontrolę efektów pracy i bieżące określanie stanów magazynowych – okaże się, że skala kosztów organizacyjnych często stanowi o być lub nie być niejednej firmy. Firma MAG opracowała internetowe narzędzie pozwalające zarządzać wszystkimi tymi elementami sprzed ekranu laptopa. - Jest to najnowocześniejsze tego typu narzędzie wykorzystywane w naszej branży. Stosujemy i udoskonalamy je od czterech lat. Udało się to do tego stopnia, iż poważnie rozważamy sprzedaż systemu do innych przedsiębiorstw branży. – zapowiada Tomasz Grzegorz, dyrektor zarządzający MAG Żaluzje Rolety.

Jak to działa w firmie?

Każdy pracownik posiada kod kreskowy będący jego „elektronicznym podpisem”, a każdej czynności produkcyjnej przypisana jest konkretna liczba punktów. Zamówienia mają karty zleceń, na których pracownik po skończeniu czynności nakleja swój kod. Pozwala to na bieżące raportowanie postępów realizacji, a po zeskanowaniu kodów na automatyczne naliczenie załodze premii za wykonane zadania. Bez trudu można też identyfikować procesy w przedsiębiorstwie, co motywuje do zachowania najwyższych standardów.

Co dla kontrahentów?

System posiada kompletne dane dotyczące stanu magazynowego materiałów. Partner handlowy firmy MAG wyposażony w dostęp do aplikacji może w sprawny sposób obsłużyć swojego klienta, sporządzając wszystkie dokumenty handlowe (wyceny, oferty, zamówienia) z poziomu aplikacji. Posiada również aktualną informację o terminach realizacji, ewentualnych opóźnieniach produkycjnych spowodowanych np. sezonowością sprzedaży. Gdyby oczekiwany materiał był niedostępny aktualnie w magazynie system sprawdzi czas oczekiwania na jego sprowadzenie oraz termin wykonania produktu. Partner handlowy może także monitorować zamówienia, na bieżąco otrzymując mailem informacje o ich statusie. Dane wprowadzone w postaci oferty można z łatwościa przekształcić do zamówienia, oszczedzając własny czas oraz klienta, zwiększając tym samym znacząco poziom obsługi.

Dla partnerów handlowych ważna jest tez możliwość sprawnej wymiany informacji z dostawcą. To ograniczenie biurokracji i usprawnienie działania daje firmom stosującym aplikację MAG spore korzyści finansowe. - Stosuję aplikację MAG-a od kilku miesięcy, w tym czasie radykalnie zmniejszyła się liczba reklamacji i usprawnił się kontakt ze stałymi klientami. W efekcie zwiększyliśmy swoje obroty o ponad 72 %. Zdecydowanie przerosło to nasze oczekiwania, tym bardziej, że zapoznanie się z aplikacją nie trwało długo - mówi Emil Kocjan, właściciel olkuskiej firmy „Kemar”.

System nie zapomina

Korzystający z e-narzędzia kontrahenci dzięki dostępowi do historii zamówień mogą odszukać w historii swoich zamówień zlecenia sprzed kilku lat, i zaskoczyć własnych klientów szczegółową wiedzą na temat zamawianych uprzednio produktów. Takie indywidualne podejście do klienta znacząco wpływa na ocieplenie wizerunku punktu handlowego. Duża liczba szczegółów zamówienia uściślanych w systemie sprawia, iż znacząco obniża się ryzyko pomyłki. Dzięki zastosowaniu elektronicznych formularzy z kontrolą błędów znacząco zmnjiejsza ilość potencjalnych pomyłek - Z naszych analiz wynika, że stosowanie aplikacji wpłynęło na zwiększenie efektywności pracy, ograniczenie kosztów, wzrost obrotów i zainteresowania ze strony partnerów biznesowych. Jednak najbardziej zaskoczyło nas radykalne zmniejszenie ilości niezgodności produkcyjnych aż o 83% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedzającym wdrożenie aplikacji - ocenia Tomasz Grzegorz. Przyczyna jest prosta: system eliminuje błędy wynikające z „ręcznego” trybu zamawiania produktów. - Dzięki intuicyjnej obsłudze oraz funkcjom ułatwiającyjm pracę załogi aplikacja stała się w naszej firmie kluczem do efektywnej pracy. Żaden z naszych doradców, który korzysatał już z programu nie wyobraża sobie już ponownej pracy w „trybie ręcznym”. – dodaje Tomasz Grzegorz.

Aplikacja MAGOO uznana za nowatorski i skuteczny system zarządzania jakością w firmie została nagrodzona w wielu konkursach uzyskując: Brązowe Godło Forum Jakości Quality International 2008 (nadawane przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Ministerstwo Rozwoju Regionalnego); a także tytuł Jakość Roku 2009. Stosowanie aplikacji pomogło też firmie MAG uzyskać tytuły Solidna Firma 2007, 2008, 2009 oraz Laur Klienta - Odkrycie Roku 2010.

Prezentacja obsługi aplikacji MAGOO dostępna jest na stronie www.magrolety.pl

---

MAG Żaluzje Rolety


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl