środa, 8 lutego 2012

Nie sponsoruj za wszelką cenę do mlm…

Nie sponsoruj za wszelką cenę do mlm…

Autorem artykułu jest Paweł Grzech



Dlaczego powinieneś przestać odpowiadać na głupie pytania i sponsorować przysłowiowego Kowalskiego? Czy przeżyłeś już podobną sytuację: Bardzo przyłożyłeś się do prezentacji biznesu. Pokazałeś wszystkie plusy i minusy, wyjaśniłeś wszystkie możliwe pojęcia… aż tu nagle…

…słyszysz dokładnie te głupie pytania, które tak bardzo lubisz:

“A co ty będziesz z tego mieć jeżeli w to wejdę? Czy to piramida/drzewko finansowe? Czy to mlm? Czy muszę sprzedawać? Kiedy zacznę zarabiać?”

Jak odpowiedzieć na takie pytania?

Odpowiedź jest tylko jedna, ale to tego wrócę trochę później.

Najtrudniejszą lekcją, której musisz się nauczyć jest wypowiedzenie słowa “Nie.”

Przeczytaj jeszcze raz te pytania i zastanów się, co mają one wspólnego.

Zauważyłeś już?

Po prostu dużą trudność sprawia Ci, aby przejść obok nich obojętnie. Nie chodzi tutaj o sponsorowanie pierwszej lepszej osoby! Musisz znaleźć ludzi o mentalności biznesmena.

A co to znaczy?

Taka osoba jest pełna pasji. Wie, że budowa biznesu wymaga czasu, zaangażowania oraz inwestycji. Nie musisz tłumaczyć takich pojęć jak: pasywny dochód, sponsor, mlm czy piramida. Nie mówi rzeczy w stylu “ale ja nie chce sprzedawać”.

Przecież nikogo na siłę nie przekonasz i nie zmusisz do pracy.

A odpowiedź na wcześniejsze pytania brzmi następująco:

“Dziękuję za zainteresowanie, ale nie jest Pan/Pani odpowiednią osobą do mojego zespołu. Pozdrawiam i życzę sukcesów”.

Jeżeli będziesz się produkować i tłumaczyć: co i jak, i dlaczego, to już przegrałeś i tracisz tylko czas.

Ludzie chcą zarabiać, ale tak naprawdę nie każdy jest gotowy ruszyć tyłek i działać.

Nie sponsoruj za wszelką cenę bo ja tak robiłem i wiem, że to strata czasu.

P.S. JAK wywindować zarobki w MLM

---

Paweł Grzech
Zairzyj na stronę:
Wellbiznes


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Tworzenie ulotek - Co zrobić, aby twoje ulotki nie lądowały w koszu?

Tworzenie ulotek - Co zrobić, aby twoje ulotki nie lądowały w koszu?

Autorem artykułu jest Paweł Krzych



Czy pamiętasz jakąkolwiek ulotkę jaką dostałeś w ostatnim tygodniu?
Jeśli nawet potrafisz powiedzieć czego dotyczyła (fryzjer, szkoła nauki jazdy, pizzeria), to ze wskazaniem konkretnej firmy będzie już większy problem. Po prostu takie ulotki są zbyt podobne do siebie, niczym się nie wyróżniają.

Dość śmiesznie to wygląda, jak ponad 10 pizzerii w tym samym mieście promuje się identycznym sloganem “Najlepsza pizza w mieście”. Albo praktycznie każda szkoła nauki jazdy ma “niskie, atrakcyjne ceny”. “Niskie” w porównaniu do czego? “Atrakcyjne” dla kogo?

Większość ulotek, jakie dostaję w centrum miasta jest przepełniona tego typu nicnieznaczącymi hasłami. Często zabieram ulotki do domu i dopiero tam je czytam. Ale ile jest takich osób, które kolekcjonują materiały otrzymane na mieście? Pewnie niezbyt wiele.

Ostatnio przeczytałem ciekawe stwierdzenie o żywotności typowych ulotek:

“Żywotnośc ulotki zależy od odległości do najbliższego kosza lub innego przedmiotu mogącego pełnić podobną funkcję”

Jeśli nie przykujesz uwagi potencjalnego klienta w ciągu kilka sekund to z pewnością ulotka znajdzie się w śmietniku. A przecież nie chcesz, aby pieniądze, które wydałeś na promocję poszły w błoto.

Co możesz zrobić, aby twoja ulotka reklamowa miała większą skuteczność i przyciągneła do ciebie nowych klientów?

* Jeśli masz już jakiś projekt, lub nawet wydrukowane ulotki pokaż je ludziom. Znajomi, rodzina, twoi obecni klienci – bylebyś mógł liczyć na szczerą opinie. Dobrze też, aby kwalifikowali się oni do twojej docelowej grupy klientów, lub byli z nią w jakiś sposób związani.

Jeśli reklamujesz wycieczki dla młodzieży ulotka musi też spodobać się jego rodzicom. Raczej sam nastolatek za nią nie zapłaci, ale to własnie do rodziców będzie należeć ostateczna decyzja.

* Zastanów się kto będzie czytał twoją ulotkę. Właściciele firm z góry zakładają, że wiedzą czego chcą ich klienci (a nie zawsze tak niestety jest) i od razu zlecają zaprojektowanie i druk ulotki. Nie próbują nawet poznać wymagań i potrzeb osoby, która mogłaby zostawić u nich swoje pieniądze.

* W jaki sposób dostarczasz swoje ulotki do klientów? Wynajmujesz kogoś, aby rozdawał je w centrum miasta? Wrzucasz do skrzynek pocztowych? Czy też może zostawiasz w wybranych miejsca w mieście (puby, siłownie, fryzjerzy). Przeanalizuj dokładnie jaki sposób jest dla ciebie najlepszy, w jaki sposób trafisz do najwiekszej liczby potencjalnych klientów.

* Użyj kilku różnych projektów, aby sprawdzić co jest najbardziej skuteczne w twoim przypadku. Użyj różnych haseł, projektów graficznych, aby wybrać te najskuteczniejsze.

---

Czy ty też chcesz mieć ulotki, które przyciągną nowych klientów do twojej firmy?
http://www.tworzenieulotek.pl/

Paweł Krzych - tworzenieulotek.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Siedem grzechów polskich firm - internetowe przewinienia przedsiębiorców

Siedem grzechów polskich firm - internetowe przewinienia przedsiębiorców

Autorem artykułu jest Maciek Kurek



Co zrobić, żeby obecność firmy w internecie procentowała? Recept jest wiele, jednak jedno jest pewne - zamiast na własnych, lepiej uczyć się na cudzych błędach. Przedstawiamy listę siedmiu internetowych grzechów i zaniedbań, popełnianych przez małe i średnie firmy.

Co zrobić, żeby obecność firmy w internecie procentowała? Recept jest wiele, jednak jedno jest pewne - zamiast na własnych, lepiej uczyć się na cudzych błędach. Przedstawiamy listę siedmiu internetowych grzechów i zaniedbań, popełnianych przez małe i średnie firmy.


Brak strony internetowej
Pierwszym grzechem związanym z obecnością w sieci jest... brak obecności. Według raportu GUS tylko 65% przedsiębiorstw posiada własną stronę internetową. To niewielki odsetek, biorąc pod uwagę, że zdecydowana większość firm (93%) posiada dostęp do internetu. Wielu przedsiębiorców ogranicza się do zamieszczenia danych teleadresowych swojej firmy w branżowych katalogach. Jest to rozwiązanie niewystarczające w czasach, kiedy blisko trzy czwarte internautów szuka w sieci informacji o towarach i usługach. Co więcej, internet może być tanim i wygodnym kanałem dystrybucji. W minionym roku co trzeci dorosły Polak dokonał zakupów za pośrednictwem sieci (źródło: CBOS). Odsetek ten stale rośnie. Zmienia się również struktura demograficzna internautów. Coraz częściej przed komputerem siadają osoby w wieku emerytalnym. Tym samym poszerza się grupa osób, do których można dotrzeć z ofertą. Przedsiębiorcy nie posiadający strony internetowej powinni wziąć pod uwagę wspomniane tendencje, aby nie skazywać swojej firmy na niższe obroty.

Nieestetyczna strona firmowa
Drugim, wciąż często spotykanym zaniedbaniem ze strony przedsiębiorców jest estetyka strony firmowej. Podstawowe reguły kreowania wizerunku mówią, że potencjalny klient lub kontrahent, przybywając do siedziby przedsiębiorstwa, zwraca uwagę na szereg detali. Takie cechy jak położenie, wygląd biura, wystrój wnętrza wpływają na pierwsze wrażenie i budują wizerunek firmy. Podobnie jest ze stroną internetową. Niestety, w polskim internecie wciąż można spotkać strony wykonane przy użyciu prostych szablonów i z zastosowaniem technologii, odbiegających od dzisiejszych standardów. Zupełnie niedopuszczalne (lecz wciąż spotykane) jest zamieszczanie nieaktualnych danych adresowych lub emitowanie reklam innych podmiotów. Przedsiębiorcy zapominają, że strona firmowa może być kluczowym narzędziem dotarcia do klientów, szczególnie na początku działalności. Estetyczna i łatwa w obsłudze witryna dodatkowo wzmacnia wizerunek firmy jako partnera profesjonalnego i godnego zaufania. Praktyką godną polecenia jest prezentowanie dotychczasowych doświadczeń i rekomendacji otrzymanych od klientów.

Brak promocji w sieci
Posiadanie estetycznej strony firmowej jest warunkiem koniecznym ale niewystarczającym do tego, aby internet stał się efektywnym kanałem komunikacji. Globalna sieć coraz bardziej się rozrasta. Tylko w polskim internecie jest zarejestrowanych ponad milion domen .pl, z czego 39% należy do firm (źródło: NASK). Dotarcie do potencjalnego klienta może być trudne, zwłaszcza jeżeli przedsiębiorstwo działa w silnie konkurencyjnej branży. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie narzędzi marketingu internetowego. Akcje promocyjne prowadzone w sieci mają wiele zalet w porównaniu z mediami tradycyjnymi. Podstawową przewagą jest niski koszt dotarcia do potencjalnych klientów przy możliwości precyzyjnego profilowania audytorium. W przypadku reklam radiowych lub telewizyjnych, taka precyzja nie jest możliwa. Przekaz reklamowy trafia do przypadkowych odbiorców. Narzędzia marketingu internetowego są w znacznym stopniu pozbawione tej wady. Dają możliwość dotarcia do ludzi skupionych wokół specjalistycznych serwisów lub profilowania reklam według cech demograficznych i społecznych. Co więcej, większość narzędzi pozwala na szybką zmianę przekazu w trakcie trwania kampanii oraz elastycznego kształtowania budżetu reklamowego. Wyświetlając reklamy bannerowe w serwisach lub stosując linki sponsorowane w wyszukiwarce Google, reklamodawca może ustalić kwotę, jaką chce zapłacić za emisję reklamy.

Nieuczciwe pozycjonowanie
Popularne powiedzenie mówi, że jeżeli czegoś nie można znaleźć w wyszukiwarce Google, to znaczy, że ta rzecz nie istnieje. To stwierdzenie zawiera sporo przesady, jednak warto pamiętać, że według badań CBOS blisko 84% polskich internautów korzysta właśnie z tej przeglądarki. Działania, które zmierzają do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania nazywa się optymalizacją strony dla wyszukiwarek (ang. Search Engine Optimization - SEO). Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie? To najprostsza droga do zwiększenia ruchu na stronie firmowej i zainteresowania klientów swoją ofertą. Jak pokazują badania, internauci rzadko sprawdzają strony znajdujące się poza pierwszą stroną wyników.


Z praktykami SEO jest związany kolejny grzech, jaki może popełnić przedsiębiorca, czyli korzystanie z metod pozycjonowania uznawanych za nielegalne. „Na forach internetowych i w serwisach z ogłoszeniami można znaleźć mnóstwo ofert domorosłych pozycjonerów, kuszących niskimi cenami usług - mówi Anna Sikorska z firmy Adseo.pl - Często stosują oni metody niezgodne z regulaminami wyszukiwarek internetowych. Takie techniki chwilowo mogą dawać dobre efekty. Strona w stosunkowo krótkim czasie zwiększa swoją pozycję w wyszukiwarkach, jednak należy pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek są ciągle udoskonalane. Użycie metod, zwanych popularnie Black Hat SEO, może grozić wyrzuceniem strony z wyników wyszukiwania lub strąceniem jej na daleką pozycję".


Zapewnienie stronie firmowej wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania to skuteczne i stosunkowo tanie narzędzie dotarcia do klienta. Duże firmy świadczące usługi pozycjonowania posiadają narzędzia pozwalające na skuteczną optymalizację strony, zgodną z wytycznymi twórców wyszukiwarek. Większość z nich pobiera opłaty za osiągnięte wyniki, dlatego ryzyko, jakie ponosi klient jest minimalne.

Skomplikowana nazwa domeny
Znalezienie dobrego adresu internetowego dla swojej działalności może okazać się trudne. Większość domen, związanych z konkretnymi branżami jest zajęta. W tej sytuacji dobrym rozwiązaniem jest stworzenie własnej nazwy. Chcąc uniknąć kolejnego grzechu przedsiębiorcy, warto poznać błędy najczęściej popełniane przy rejestracji domen firmowych.
Podstawowa zasada mówi, że adres internetowy powinien być możliwie krótki i łatwy do zapamiętania. Warto unikać nazw zawierających myślnik lub podkreślenie. Takie domeny trudniej zapamiętać lub przekazać w rozmowie telefonicznej. Od niedawna możliwe jest rejestrowanie domen z polskimi znakami diakrytycznymi, tzw. domen IDN. O wadach i zaletach tego rozwiązania mówi Katarzyna Gruszecka-Kara z firmy 2BE.PL:


Adres internetowy z polskimi znakami wygląda atrakcyjnie, jednak nie polecam rejestrowania wyłącznie domeny IDN. Może to utrudnić dotarcie do strony zagranicznym kontrahentom, nie mającym dostępu do polskiej klawiatury. Optymalnym rozwiązaniem jest zarejestrowanie obydwu wersji i traktowanie domeny z polskimi znakami w charakterze pomocniczym. Dzięki temu firma uniknie ryzyka, że ktoś złośliwie podszyje się pod jej adres, rejestrując wolną wersję non-IDN".


Często spotyka się również domeny zaczynające się od cyfr lub przedrostków „e-" oraz „i". Podobnie jak w przypadku myślnika, takie przedrostki utrudniają zapamiętanie adresu i mogą powodować pomyłki przy wpisywaniu ich w pasku przeglądarki. W dzisiejszych czasach unikalna domena internetowa jest tak samo ważna jak nazwa firmy czy jej logo. Praktyka pokazuje, że jest to jeden z czynników identyfikujący firmę, mający istotny wpływ na jej wizerunek. W sieci można znaleźć obszerne poradniki dotyczące zasad tworzenia dobrych nazw domen. Czas poświęcony na lekturę oraz wymyślenie czytelnej i dobrze brzmiącej nazwy może okazać się dobrą inwestycją i zaprocentować stworzeniem silnej i rozpoznawalnej marki.

Nieprzedłużanie ważności domeny
Gdy nazwa domeny zostanie zarejestrowana, nie można zapomnieć o jej przedłużeniu. Adresy internetowe są standardowo rejestrowane na okres jednego roku. Po tym czasie abonent ma możliwość jej odnowienia i korzystania przez kolejne 12 miesięcy. W przypadku gdy domena nie zostanie przedłużona, trafia do puli wolnych domen, co oznacza, że może zostać wykupiona przez dowolną osobę. Większość firm zajmujących się rejestracją przypomina swoich klientom o kończącym się okresie abonamentowym, jednak zdarzają się przypadki kiedy domena nie jest przedłużana przez nieuwagę właściciela. Konsekwencje takiego zaniedbania mogą być różne. W przypadku, gdy dotychczasowy właściciel zorientuje się i zarejestruje domenę ponownie, jedynym skutkiem będzie kilkudniowa przerwa w działaniu witryny firmowej. Znacznie dotkliwsze konsekwencje mogą spotkać firmę gdy uwolniona domena zostanie zarejestrowana przez kogoś innego. Znane są przypadki, kiedy adresy internetowe były przejmowane przez konkurencję lub ludzi, którzy chcieli w ten sposób wyłudzić pieniądze od firmy. Warto zadbać, aby adres internetowy, który często jest znakiem firmowym i elementem marki, nie trafił w niepowołane ręce.

Korzystanie z darmowego hostingu
Ostatnią pozycją na liście przewinień przedsiębiorców jest korzystanie z usług darmowego hostingu. Firmy oferujące darmowe miejsce na serwerach ciągle ulepszają swoją ofertę. Niestety, ich serwery wciąż nie dorównują bezawaryjnością serwerom oferowanym przez dostawców komercyjnych. Poziom obsługi technicznej również jest niższy, przez co czas usunięcia potencjalnych usterek może ulec wydłużeniu. Jeżeli strona internetowa ma być wizytówką firmy, to musi być dostępna dla gości bez względu na porę dnia. Nawet jeżeli witryna pojawia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, ale często bywa niedostępna, potencjalni klienci mogą uznać, że firma nie istnieje i nie odwiedzą jej ponownie. Darmowy hosting często wiąże się z innym ograniczeniem. Firmy oferujące tego typu usługi czerpią zyski z wyświetlania reklam na stronach użytkowników. W przypadku strony firmowej, reklamy mogą negatywnie wpłynąć na jej wizerunek.

Każdy przedsiębiorca wie, że reklama jest dźwignią handlu. Nie każdy jednak dostrzega potencjał, jaki tkwi w internecie. Globalna sieć coraz bardziej przypomina świat rzeczywisty. Ludzie spotykają się ze sobą, dyskutują, robią zakupy. Szukają informacji o usługach, wymieniają opinie i polecają sobie dobre produkty. Obecność firmy w sieci staje się równie ważna jak w świecie rzeczywistym, dlatego warto dobrze ją zaplanować, aby uniknąć internetowych grzechów głównych.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wizualizacje architektoniczne - co i dla kogo

Wizualizacje architektoniczne - co i dla kogo

Autorem artykułu jest Jeremi Bielik



Na aktualnym rynku nieruchomości podstawową formą reklamy inwestycji są wizualizacje architektoniczne. Są to komputerowo generowane obrazy przedstawiające przyszły wygląd nowo powstającego mieszkania, domu czy osiedla.

Wizualizacje 3d są przeznaczone dla różnych grup odbiorców: działu marketingu firm deweloperskich, architektów pragnących dobrze zaprezentować swój projekt czy też dla klientów indywidualnych chcących zobaczyć swój przyszły dom. Każda z tych osób pragnie czegoś innego. Deweloper potrzebuje aby przedstawić inwestycję w jak najlepszym świetle, zadbać o detale budynków, otoczenia tak aby całość wizualizacji wyglądała jak najbardziej realistycznie i profesjonalnie. Dla architektów w zależności od etapu projektowania najważniejsze jest albo perfekcyjne odwzorowanie detali budynku - w przypadku gdy projekt jest już ukończony, lub przedstawienie artystycznej wizji koncepcyjnej, gdy projekt jest we wstępnej fazie koncepcyjnej. Natomiast dla klienta indywidualnego najważniejszy często jest budżet. Dlatego tak ważne jest aby dobrać odpowiednie studio zajmujące się wykonywaniem profesjonalnych wizualizacji architektonicznych jako swojego kontrahenta.

Kolejnymi elementami wpływającymi na określenie z czyich usług chcemy skorzystać powinno być:

- zapoznanie się z portfolio firmy, wiemy wtedy jakiej jakości wizualizacji (oraz ceny) możemy oczekiwać

- określenie czy potrzebujemy kilka wizualizacji w małej rozdzielczości czy też kilkanaście ujęć do wydruków prasowych i wielkoformatowych (mniejsze i tańsze studia nie dysponują sprzętem oraz zasobami ludzkimi aby poradzić sobie z większymi zleceniami)

- zastanowienie się czy oprócz wizualizacji statycznych będziemy chcieli zamówić animacji 3d przedstawiającej projekt (tu również doświadczenie i zasobu studio mają decydujące znaczenie)

Przy wyborze kontrahenta pamiętajmy również o innych, indywidualnych czynnikach nie uwzględnionych powyżej.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Praktyczny marketing mobilny - sposoby wykorzystania

Praktyczny marketing mobilny wposoby wykorzystania.

Autorem artykułu jest Daniel Zawiliński



Praktyczny marketing mobilny przykłady wykorzystania.
Aby uzmysłowić Państwu jak duże możliwości daje marketing mobilny, sporządziliśmy listę przykładowych zastosowań w zależności od branży (kilka wybranych).Oczywiście, są to wyłącznie niektóre możliwości wykorzystania marketingu mobilnego.

Praktyczny marketing mobilny przykłady wykorzystania.


Aby uzmysłowić Państwu jak duże możliwości daje marketing mobilny, sporządziliśmy listę przykładowych zastosowań w zależności od branży (kilka wybranych).

Oczywiście, są to wyłącznie niektóre możliwości wykorzystania marketingu mobilnego.

Biura rachunkowe:

*Powiadamianie o płatnościach, zaległych fakturach.
*Informowanie o konieczności doniesienia niezbędnych dokumentów, stawienia się w biurze.
*Informowania klienta o wykonanych operacjach.
*Powiadamianie klientów o zmianach w przepisach.
*Przesyłanie życzeń świątecznych, urodzinowych itp.

Hurtownie i sklepy:

*Powiadamianie klientów o ofercie, nowościach i promocjach.
*Aktywna reklama określonych produktów lub usług.
*Przypominanie o płatnościach i nieopłaconych fakturach.
*Powiadamianie o różnych wydarzeniach, zmianach w firmie.
*Informowanie o aktywowanych usługach, przyznanych korzyściach itp.

Biura podróży:

*Powiadamianie stałej grupy klientów o jakiejś ciekawej promocji.
*Rozsyłanie informacji dotyczących wycieczek last minute.
*Powiadamianie o ew. płatnościach klientów.
*Informowanie klientów o terminach wyjazdów, nagłych zmianach itp.
*Ponaglenia dotyczące zaległych płatności i faktur.
*Utrzymywanie kontaktu z klientem.
*Przesyłanie życzeń świątecznych, urodzinowych itp.

Serwisy Internetowe:

*Powiadamianie o nowościach na stronie oraz w Firmie.
*Informowanie o wiadomościach prywatnych np. na forach.
*Jako własna usługa, wysyłka SMSów do wszystkich sieci.
*Kontakt pomiędzy użytkownikami serwisu.
*Wysyłanie zapomnianych haseł, pinów itp. bezpośrednio do zainteresowanego.
*Automatyzacja oraz powiadamianie o zmianach na stronie, alerty itd.

Firmy hostingowe:

*Powiadamianie o płatnościach, zaległych fakturach wysłanych proformach.
*Informowanie o nowościach, promocjach, zmianach w ofercie.
*Informowanie o zmianach na stronie, w Firmie.
*Powiadamianie o nadchodzącej poczcie email.
*Automatyzacja różnych procesów.
*Ostrzeżenia odnośnie funkcjonowania systemu, alerty, powiadomienia itp.
*Statystyki dotyczące obciążenia, wygenerowanego ruchu oraz stanu serwera.

Organizacja imprez masowych:

* Przesyłanie informacji o terminach i spotkaniach do dużej grupy osób
* Przesyłanie wyników w zawodach, konkursach
* Informowanie o zajętym miejscu, uzyskanym czasie, przyznanych punktach
* Wysyłanie zaproszeń na kolejne edycje zawodów czy wyścigów oraz podziękowania za udział w imprezie, wyścigu lub zabawie.
* Informowanie o nagłych zmianach w terminach lub w zmianach w regulaminie

Puby i lokale:

* Informacje o nadchodzących imprezach
* Konkursy i zabawy
* Przesyłanie zaproszeń (w tym imiennych)

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl