środa, 8 lutego 2012

Sekret obcowania z ludźmi

Sekret obcowania z ludźmi

Autorem artykułu jest Barbara Uher



Ten krótki artykuł mówi o podstawie obcowania z ludźmi. Te podstawowe prawdy o ludzkiej naturze są niezmiernie ważne dla każdego managera firmy MLM.

Obserwując zachowania ludzi i po przeczytaniu kilku książek utwierdziłam się w przekonaniu o słuszności pewnego zrozumienia ludzkiej natury.

Poznanie ludzkiej natury jest niesłychanie istotne, jeśli chcesz stać się kompetentnym przywódcą, to rozpoznanie tego, kim i czym są ludzie, a nie tego, kim sądzisz, że są ani tego, kim chcesz by byli.
LUDZIE UWIELBIAJĄ SKUPIAĆ UWAGĘ NA SOBIE- NIE NA TOBIE!
KOCHAJĄ MÓWIĆ O SOBIE!
Dla innych oni sami są o wiele bardziej interesujący niż ty.

Może te prawdy są dla ciebie oczywiste, ale ja pisze o tym bo jestem przekonana o sile powtórzeń i przypomnień nawet prawd bardzo oczywistych.
Chyba jeszcze wiele z nas jest nauczonych przyjść do kogoś i "wyklepać prezentacje" lub co gorsza opowiadać całymi godzinami. O tak! Masz przecież mnóstwo informacji, tyle do powiedzenia o swojej firmie, produktach, biznesie i to wszystko chcesz powiedzieć na pierwszej prezentacji, podzielić się tymi wspaniałymi wiadomościami...
I co? I bardzo często zdarza się, że taki świeży grunt "przygotowany pod wysiew" zalejesz tak bardzo, że bardzo długo nic tam nie wyrośnie.

Oczywiście takim zachowaniem potwierdzasz tylko, teorię o której piszę. Lubisz mówić o sobie i swoim nowym biznesie. Koło się zamyka? Niekoniecznie.

Trzeba po prostu uznać to za naturalne dla kożdego człowieka, dla ciebie też.
Interesujemy się przede wszystkim sobą.

Jednak świadomość tego powinna teraz stanowić podstawę, na której będziesz opierać się w postępowaniu z innymi. Ta świadomość da ci sprawność i władzę w tej dziedzinie. Zdaję sobie sprawę, że to nie jest takie łatwe jak się może wydaje. Wymaga treningu. Ale jeśli zrezygnujesz z przyjemności mówienia o sobie od razu zauważysz jak interesujący są twoi rozmówcy, co ich "boli", co się podoba, a co nie, a najważniejsze: jakie są ich potrzeby. I wtedy zorientujesz się czy w ogóle masz im do zaoferowania coś co jest im potrzebne.
http://barbarauher.suportio.pl

---

htp://barbarauher.suportio.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Rzecz o E-Marketingu

Rzecz o E-Marketingu

Autorem artykułu jest Andrzej Klimek



Dlaczego mówimy o e-marketingu, a procesu marketingu telewizyjnego nie nazywamy np. t-marketingiem? Rozprawkę o e-marketingu czas zacząć. Podstawowe zasady... ku polemice.

Dlaczego mówimy o e-marketingu, a procesu marketingu telewizyjnego nie nazywamy np. t-marketingiem? Spowodowane jest to genezą nazewnictwa narządzi sieciowych będących u podstaw rozwoju internetu (m.in poczta elektroniczna). Jednak nie jest to najważniejszy argument potwierdzających fakt istnienia e-marketingu. Marketing sieciowy jest tak różny od dotychczasowych form reklamowych, że nazywanie go zwykłym marketingiem byłoby krzywdzące.

“Rozprawka o metodzie”

E-marketing przybiera różnorodnych form: zawiera twardą reklamę wizerunkową (wielkoformatowa reklama graficzna), narzędzia aktywizacji sprzedaży oraz ePr. W moich rozważaniach nie chciałbym zajmować się reklamą wizerunkową, gdyż ona z samego założenia jest pewnego rodzaju hazardem. Firmę inwestująca w swój wizerunek stać jest na to, aby dwie kampanie reklamowe na trzy, były nieudane i przyniosły wysokie straty, ponieważ trzecia kampania spowoduję znaczące zwiększenie udziału w rynku np. o 10%. Udział ten firma próbuje utrzymać w długim okresie czasu i dzięki temu uzyskuję dochody kilkakrotnie przewyższające koszty tych trzech gier hazardowych.

Dla wszystkich firm MŚP oraz firm nie działających na największych rynkach (np. spożywczym, telekomunikacyjnym) najważniejszą kategorią reklamy jest ePR i promocja oparta o aktywizację sprzedaży. W sieci internet wykształciło się wiele form promocji opartej o sprzedaż np. programy partnerskie, w których ryzyko reklamodawcy jest zerowe, a ciężar sprzedaż należy do firmy-partnera. Wiele firm opiera swoją sprzedaż wyłącznie o tzw. zasady partnerskie i odnosi w tych działaniach sukces. Jednak prowadzenie polityki sprzedaży wyłącznie poprzez programy partnerskie prowadzi do obniżenia prestiżu i wpływa niekorzystnie na Pi-aR. Taka zależność powstaje wtedy, gdy na rynku internetowym wielu partnerów oferuję te same usługi. Klient ma wrażanie, że jest agitowany usługą, a jej jakość jest niepewna.

“Jak Pan sprzeda, to porozmawiamy…”

Kierunek rozwoju sieci prowadzi do specjalizacji usług i dzięki temu wszelkie formy promocji są celniejsze, a skuteczna kampania reklamowa wymaga mniejszych nakładów finansowych - zgodnie z zasadą target a potem cena. Wobec takiego układu sił serwisy tematyczne tworzą własne systemy reklamowe oparte o najważniejsze wartości dla reklamodawców danej branży.

Idealnym rozwiązaniem dla reklamodawców internetowych jest minimalizacja ryzyka gry marketingowej poprzez narzędzia pozwalające na kontrolę kosztów i określanie realnych zysków. Narzędzia takie sprawiłyby, że marketing stałby się przewidywalny i bardziej namacalny. To nieocenione narzędzie dla małych firm, które otrzymywałyby określoną stawkę procentową za poniesiony koszt marketingowy.

ePR - trwalszy rodzaj marketingu

Pi-aR jest wszechobecny w sieci od zarania jej dziejów. Odpowiada na pytanie: dlaczego wybieramy ofertę firmy x, a nie y. PR w sieci przybiera formę długofalowej reklamy wizerunkowej, najczęściej opartą o prawdziwe lub fikcyjne zdanie klientów.

Każdy świadomy użytkownik sieci, przed wyborem nowego produktu lub usługi obserwuję opinie klientów. Takie zachowanie jest racjonalne i pozytywnie wpływa na rynek, jednak należy pamiętać o wielu manipulacjach wynikających z najważniejszej cechy internetu - wolności. Wobec takiej tezy należy przypuszczać, że z biegiem czasu webmasterzy będą na różne sposoby ograniczali możliwość wpływania na opinie przez nierzetelnych użytkowników sieci.

W gwoli podsumowania

E-marketing możemy podzielić ze względu na metody dotarcia do klientów i wpływania na ich zachowania. Jednak najważniejszą zaletą marketingu w sieci jest jego elastyczność. Wpływa ona na ryzyko inwestycji w reklamę i skuteczność dotarcia do klientów.

W ostatnim zdaniu chciałbym zaapelować do rzeszy webmasterów o zaangażowanie w spełnianiu potrzeb użytkowników sieci - na wyrost. Istnieją dwie drogi do osiągnięcia wysokich zysków: praca na dwa etaty albo…innowacyjność.

Artykuł pochodzi z MultiBloga Pasjonat >>

---


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Marketing mobilny - reklama idzie w ruch za konsumentem

Marketing mobilny - reklama idzie w ruch za konsumentem.

Autorem artykułu jest Oscar Klus



Twój Klient właśnie wyszedł z domu. Zabrał ze sobą portfel, klucze do domu i oczywiście nie zapomniał o laptopie oraz komórce. Jak wykorzystać urządzenia mobilne konsumenta w celach marketingowych?

Urządzenia przenośne stały się niemal jak nasz cień, który podąża za właścicielem w każde miejsce.


Przesyłanie wiadomości typu Rich Media - cel?

Dotarcie do dzisiejszego mobilnego konsumenta – dokładnie tam, gdzie jest.

Usługa przesyłania wiadomości marketingowych przy pomocy Wi-Fi, to dzisiejsza bezpośrednia platforma marketingowa.

Konsument wyposażony w laptopa, telefon czy też inne osobiste urządzenia przenośne, sam w sobie staje się nośnikiem i odbiorcą przekazów reklamowych.

Mobilny Internet sprawia, że z łatwością możemy planować akcję marketingowe – targetowanie.

Czy wiesz, że możesz dotrzeć z przekazem reklamowym, aż w ponad 4500 punktach HotSpot w całej Europie, a ponad 1,000,000 wiadomości może zostać doręczonych klientom każdego miesiąca?

Jest w czym wybierać: video, audio, sondaże, animacje, gry, konkursy, promocje, a nawet statyczne i interaktywne treści. Wszystko to dzięki technologiom bezprzewodowym.

Cała siła przekazu polega na tym, że konsument otrzymuje konkretną wartość (np.: możliwość korzystania z darmowego punktu hotspot) w zamian za obejrzenie przekazu reklamowego.

Zaangażowanie klienta oraz reklamodawcy wynosi 1:1.

Brak zewnętrznych kosztów przyłączania się reklamodawców czyni usługę bardziej opłacalną i w rezultacie oferuje znacznie wyższy zwrot z inwestycji niż w innych aktualnie stosowanych systemach przesyłania wiadomości na komórkę (np. SMS lub MMS)

Najważniejsze zalety.

1. Dociera do wartościowego, ale trudnego do uchwycenia, mobilnego (przemieszczającego się) konsumenta.

2. Zaangażowanie reklamodawcy i klienta - 1:1.

3. Pozytywne kojarzenie marki - reklamodawca jest postrzegany jako wspierający darmowy dostęp do Internetu.

4. Przyłączanie się konsumentów odbywa się jako część procesu uzyskania dostępu do darmowej usługi.

5. Uzupełnia inne media OOH (np., indoor /outdoor)

6. Możliwości adresowania wiadomości do danego targetu.

7. Dotarcie przez szeroki zakres urządzeń oraz zróżnicowane profile konsumenckie.

8. Różnorodność formatów wiadomości, technologii oraz typów treści.

9. Zarządzanie kampanią i szczegółowe raportowanie.

10. Najniższe koszty mobilnej kampanii.

System wykorzystuje strategiczną pozycję Wi-Fi na dzisiejszym rynku i zapewnia reklamodawcom nowe, ukierunkowane, opłacalne, interaktywne oraz mobilne rozwiązanie przesyłania wiadomości.

Przekaz przykuwa uwagę i wzmacnia lojalność dzisiejszego konsumenta posiadającego wiele urządzeń z aktywnym Wi-Fi.

Docieraj do coraz większej ilości odbiorców.

Mobilni abonenci są zachęcani do korzystania z tanich sieci Wi-Fi oraz HotSpot.

Świadczą o tym nawet informacje zamieszczane w restauracjach lub kawiarniach, które kuszą klienta darmowym dostępem do Internetu.

Platforma mobilnego marketingu w coraz większym stopniu staje się strategicznym składnikiem każdej kampanii reklamowej.

Wysyłaj wiadomości na więcej przenośnych urządzeń.

Masz wybór! Komunikat można wysłać do urządzeń z aktywnym Wi-Fi – to nie tylko telefony komórkowe i urządzenia PDA, ale również urządzenia Wi-Fi, jak iPod Touch, konsole do gier, aparaty fotograficzne itp., bez których ludzie nie potrafią żyć i które stają się z każdym rokiem bardziej dostępne.

Jaki jest wzrost ilości posiadanych przez konsumentów urządzeń podręcznych?

85% telefonów komórkowych sprzedanych w 2009 r. będzie wyposażonych w Wi-Fi!

Urządzenia takie, jak iPhone, iPod Touch i inne urządzenia Wi-Fi również cieszą się coraz większą popularnością.

Pozytywne kojarzenie marki wśród konsumentów.

Wysoka przepustowość łączy i niski (zerowy) koszt sieci Wi-Fi oznacza, że konsumenci chętnie korzystają z rozwiązań opartych o Wi-Fi:

Warto się przyłączyć ponieważ:

- konsument otrzymuje darmowy dostęp do Internetu w zamian za zgodę na otrzymywanie wiadomości, informacji o promocjach i komunikatów reklamowych.

- brak kosztów sieciowych (dla konsumenta) związanych z otrzymywaniem wiadomości, ściąganiem danych, lub też wysłaniem pierwszej wiadomości tekstowej o przyłączeniu się lub kolejnych odpowiedzi systemowych.

- ściąganie i wyświetlanie treści wiadomości jest szybkie, a wiadomość nie jest podzielona (brak dzielenia dłuższych treści na kilka wiadomości)

- procent odpowiedzi/ liczba uczestników promocji, konkursów, jest bardzo wysoka ze względu na wymianę wartości

- bardzo pozytywne kojarzenie marki reklamodawców „finansujących” bezpłatne Wi-Fi.

- niski koszt dotarcia do jednostki

- szybki zwrot inwestycji

Sukces.

Główną ideą stojącą za sukcesem platform WMS jest tzw. „przekazowy” bezpłatny model Wi-Fi.

Konsumentowi oferuje się zdolność uzyskania dostępu do Internetu w zamian za zapoznanie się z wiadomością sponsora / reklamodawcy.

Rezultatem jest niezależny, doraźny system przyłączania się – konsument musi wyrazić zgodę na dostarczanie mu wiadomości (ogłoszeń reklamowych) w zamian za darmowy dostęp do Internetu.

Wsparcie innych mediów.

WMS jest wspaniałym uzupełnieniem istniejących kampanii medialnych indoor oraz outdoor.

Zdolność geolokalizacji platformy WMS pozwala na adresowanie kampanii do tych lokalizacji lub miejsc, gdzie media (np. ekran, plakat, billboard) zostały wcześniej umieszczone.

Kampanie WMS mogą być realizowane w postaci kuponów (z kodami kreskowymi), sondaży, oraz, opartych na sieci interaktywnych odsyłaczy do inicjatyw marketingowych, w których odpowiedź jest bezpośrednia i skoordynowana.

Rezultatem jest złożona struktura kampanii przynosząca duże zyski i znaczny zwrot z inwestycji.

Adresowanie wiadomości.

WMS oferuje zakres opcji adresowania wiadomości, które są unikalne.

Geograficzne:

wiadomości mogą być wysyłane do specyficznych regionów geograficznych - począwszy od prowincji po obszary wielonarodowe lub pod wybrane kody pocztowe.

Typ miejsca:

w przypadku wiadomości profilowanych, istnieje możliwość przesłania ich w określonych punktach – np.: galeria handlowa.

Urządzenia:

różne wiadomości lub typy treści mogą być wysyłane na specyficzne typy urządzeń przenośnych pozwalając reklamodawcom prezentować ich wiadomości w możliwie najlepszy sposób (wykorzystując optymalne możliwości techniczne urządzenia)

Niektóre z urządzeń współpracujących z Wi-Fi:

Laptopy oraz Notebooki PC - Windows / Mac / Linux

Netbooki - Asus EeePC, HP Mini-Note, itp.

Urządzenia podręczne Apple – iPhone, iPod

Blackberry –Bold, Pearl, Curve

Nokia - N-Series, Supernova

Sony Ericsson – SmartPhone

Podręczne konsole do gier - Nintendo DS, SONY PSP

Wi-Fi aktywne aparaty cyfrowe - Nikon, Sony, Kodak, itp.

Niektóre z proponowanych formatów:

Laptop IMAGE format

770x500 Live Area (max. rozmiar wyświetlania)

Rozmiary ogłoszeń (standardy IAB): 180x150, 300x250, 336x280

Format treści: GIF, JPEG, Flash

Laptop VIDEO format

770x500 Live Area

Video Area: Zmienny

Odsyłacz uwierzytelniający do Internetu pojawia się po tym, jak wiadomość zostaje przyjeta.

Wszystkie formaty zawierają odsyłacz URL do strony internetowej sponsora lub innego źródła Online.

Format Podręcznego urządzenia Apple (iPhone, iPod)

Rozmiar ogłoszenia: aż do 300 x 150 max. [zawiera instrukcje MMA] - (180x150)

Format treści: GIF, JPEG, animowany GIF, brak Flash (iPhone nie posiada funkcji Flash)

Podręczny format inny niż Apple (SmartPhone, urządzenie do gier, itp.)

Rozmiar ogłoszenia: 300x50 [wytyczne MMA]

Format treści: GIF, JPEG, animowany GIF (brak funkcji Flash)

Wszystkie formaty zawierają odsyłacz URL do strony sponsora.

Sieci dzierżawione lub własne.

Poprzez instalowanie punktów Wi-Fi HotSpot w swoich punktach sprzedaży, firmy mogą stworzyć własne sieci przesyłania wiadomości WMS, aby w sposób bardziej efektywny wspierać wprowadzanie na rynek nowych produktów, promocji, programy lojalnościowe, rekrutacje itp. – wszystko to podczas dostarczania konsumentom wartościowego darmowego połączenia z Internetem.

Oferowanie bezpłatnego Wi-Fi przynosi ze sobą sprawdzoną dodatkową wartość, jaką jest przyciąganie większej ilości klientów do konkretnych miejsc, zwiększenie ogólnej sprzedaży oraz zysków dla firmy.

Długość korzystania z Internetu, filtrowanie treści oraz specyficzne wymagania w związku z logowaniem mogą być ustalane przez właściciela sieci (w sposób umożliwiający kontrolę firmy nad dostępem do danych treści)

Sondaże wśród klientów mogą być zawarte w miksie wiadomości- celem uzyskania wartościowych danych rynkowych.

Co więcej?

Sieć WMS może być używana do wspierania strategicznych marketingowych programów kooperacyjnych, oraz może generować dochody przyrostowe poprzez „odsprzedanie” wykazu wysyłanych wiadomości partnerskim markom, produktom lub usługom.

Raporty i zarządzanie.

Wszyscy partnerzy i reklamodawcy sieci WMS mają dostęp do portalu, który dostarcza raporty dziennie, tygodniowe, miesięczne oraz roczne - w czasie rzeczywistym lub w trybie archiwalnym.

Kampanie mogą być także konfigurowane i adresowane pod kątem położenia geograficznego lub typu miejsca.

Nowe cechy na rok 2009 r.

Konfiguracja programu narzędziowego pozwoli na samodzielne zamieszczanie i planowanie treści wiadomości przez reklamodawcę.

Reklamodawcy będą mieli do swojej dyspozycji zautomatyzowane narzędzia do zarządzania kampanią oraz raporty kosztowe – wszystko w trybie Online.

Opracowanie: Egelados Entertainment Ltd.

---

Dobry link do e-marketingu. www.blog.egelados.eu


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wizerunek i reklama

Wizerunek i reklama

Autorem artykułu jest Sebastian Wrzesionek



Artykuł poświęcony aspektowi wizerunku w reklamie. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę i czego spodziewać się po jej odbiorcy oraz potencjalnym przyszłym kliencie.

Oprócz głównego celu jakim jest zachęcenie klienta do zakupu produktu bądź skorzystania z konkretnej usługi reklama spełnia jeszcze jedną bardzo ważną funkcje - buduje wizerunek firmy.

Obojętnie czy jest to reklama w postaci strony internetowej, informacji prasowej czy spotu reklamowego w telewizji na jej skuteczność znaczny wpływ ma dbałe jej wykonanie. Dla przykładu weźmy reklamę produktów firmy odzieżowej i chociażby firmy kosmetycznej. W obydwóch przypadkach duże znaczenie mają bodźce, które sprawią że klient zapragnie mieć owy produkt. W wymienionych przykładach takim bodźcem może być osoba reklamująca dane ubranie bądź kosmetyk. Warto aby model lub modelka występująca w reklamie była dobrana idealnie. W takich sytuacjach na przeciw naszym potrzebom śpieszą agencje modelek.

Agencje modelek

Niemalże każda porządna agencja modelek ma w swoim dorobku współpracę przy tworzeniu reklam, bądź billboardów. To tutaj znaleźć możemy twarz odpowiednią do reklamowania naszych produktów i usług. Nie ma znaczenia czy szukamy zgrabnej modelki, która reklamować będzie najnowszą kolekcję sukni czy też modela w stylu macho, który sprawdzi się idealnie podczas kampanii reklamowej nowego płynu po goleniu. Warto zatem "odwiedzić" nie jeden bank twarzy aby nadać naszej kampanii pożądany wyraz.

Trochę z psychologii

Kolejnym argumentem przemawiającym za odpowiednim dobraniem modela bądź modelki jest fakt, iż naturalną rzeczą jest, że łatwiej przekonujemy się do produktów kiedy osoby z nich korzystające w jakimś stopniu nam imponują, również wyglądem. Dlatego też np. w reklamach kremów tzw. +50 występują modelki, które tak naprawdę są znacznie młodsze. Jest tak dlatego, że w podświadomości potencjalnego klienta efekt finalny skorzystania z danego produktu jest kojarzony najczęściej z osobą, która go reklamuje (a w domyśle również używa).

Na co zwrócić uwagę

Zanim jednak wybierzemy modela, modelkę, czy samą twarz, która będzie reklamowała nasz produkt powinniśmy pamiętać, że stanie się ona z czasem wizytówką naszego produktu, a czasem nawet marki. Dlatego warto zwrócić uwagę czy osoba ta będzie odpowiednia przy okazji reklam kolejnych produktów, a także czy jej doświadczenie jest wystarczające by sprostać naszym wymaganiom teraz i w przyszłości.

---

Agencja modelek MKU Models


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Menadżer doskonały

Menadżer doskonały

Autorem artykułu jest Barbara Uher




Czy istnieje "złoty klucz", który uczyniłby Cię menadżerem doskonałym. Na rynku dostępne są dziesiątki szkoleń, książek, stron poświęconych temu tematowi i wszystkie one zalecają pewne zachowania, uczą komunikowania, a nawet zdradzają techniki sprzedaży.


Pytanie: ile z tych informacji wykorzystujesz w praktyce? Czy poświęcasz codziennie czas na refleksje co można ulepszyć w funkcjonowaniu Twojego biznesu? Kiedy ostatnio kupiłeś sobie na własność i przeczytałeś książkę polecaną Ci przez twojego sponsora?


Jeśli Twoim celem jest odniesienie sukcesu w branży marketingu sieciowego musisz inwestować w Siebie, musisz stale się rozwijać, szukać wciąż nowych metod rozwoju, a potem konsekwentnie , dzień po dniu, tydzień po tygodniu stosować to w praktyce.


Oto kilka rad, którymi chcę się z Tobą podzielić.
1. Jako idealny menadżer firmy MLM musisz posiadać perfekcyjną znajomość produktu (usługi) jaki oferujesz. Jako sprzedawca jesteś codziennie narażony na odrzucenie, porażkę, więc jeśli nie będziesz mieć w małym palcu wszystkich potrzebnych informacji- nie dasz rady, nie pokonasz konkurencji.
2. Niezmiernie ważna jest też doskonała znajomość firmy jaką reprezentujesz. Tylko jeśli będziesz wiedział co się dzieje w firmie, jaka jest jej strategia i pozycja na rynku- możesz się z nią w pełni identyfikować. Czy rozumiesz i znasz wszystkie plusy planu marketingowego jaki proponuje twoja firma?
3. Produkty konkurencji. Ty i Twoi partnerzy musicie wiedzieć z kim, być może, rywalizujecie na rynku.

Proste, prawda? A co zrobić by w 100% zastosować te punkty w praktyce?
Potrzebny jest pewien standard postępowania, który dotyczy m.in. spotkań lub nawet regularnych narad z Twoimi bezpośrednimi menadżerami.
Na tych spotkaniach należy poruszać przede wszystkim sprawy, które chcieliby oni poruszyć, ale sprawy związane bezpośrednio z Waszą pracą. Warto zachęcić uczestników do przygotowania krótkich wystąpień, prezentacji dotyczących waszych produktów, firmy, radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Stymuluj kreatywność swoich ludzi, prowadź burze mózgów i wdrażaj regularne ćwiczenia.


Aby takie narady nie zamieniały się w tzw. „herbatka u Tadka”, Ty jako organizator, „szef” musisz mieć konkretny plan i konsekwentnie się go trzymać.
1. Ustal termin, miejsce i czas jaki chcesz przeznaczyć na to spotkanie.
2. Zastanów się, którzy z Twoich aktywnych menadżerów powinni się tam znaleźć. Co mogą zyskać z uczestnictwa.
3. Przygotuj konkretny temat, problem, który będzie omawiany i rozwiązany podczas tego spotkania.
4. Niech każdy uczestnik ma do wykonania jakieś zadanie, np. omówienie planu marketingowego, rozwiązanie jakiegoś problemu i niech przedstawi to całemu zespołowi. „Nie wpuszczaj na naradę ludzi, których jedynym celem jest niekontrolowana rozpaczliwa lewatywa umysłowa, a nie merytoryczna dyskusja nakierowana na rozwiązanie problemu.”
5. Zawsze na koniec ustalcie termin kolejnego spotkania.
Kilka słów o atmosferze jaka powinna panować na takich spotkaniach. Masz do czynienia z ludźmi, których znasz, to przecież często Twoi znajomi (chociaż oni już mogą znać się trochę mniej) więc postaraj się aby każdy czuł się swobodnie, ale tak żeby każdy wiedział jaki jest plan Waszego spotkania. Powiedz na wstępie kilka słów od siebie. Jeśli masz świadomość że Twoja struktura przechodzi teraz kryzys, to nie udawaj, że wszystko jest Super. Tu należy zachować równowagę. Nie ma potrzeby demonizować problemów, ale nie wolno ich też bagatelizować.
A teraz przejdźcie po prostu do zaprezentowania indywidualnych zadań Twoich ludzi. Usiądź i słuchaj. Kreuj swoich bohaterów.
Na koniec sprecyzujcie wnioski. Zastanówcie się, które z rozwiązań można zastosować od razu, na co zwracać uwagę w przyszłości. Tylko konkretne rozwiązania. Jeśli zadbasz by członkowie Twojego zespołu angażowali się w te spotkania, by włączali się w tworzenie nowych pomysłów, będą w pełniejszej mierze identyfikować się z firmą, AT y zyskasz lojalnych, twórczych partnerów biznesowych.

Do napisania artykułu skłoniły mnie refleksje jakie pojawiły się po przeczytaniu książki Roberta Kroola- „Standardy kierowania zespołem handlowym.”

www.changeyourlife.isd24.com

---

http://barbarauher.suportio.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl