środa, 26 lutego 2014

Zadowolenie klienta kluczem do sukcesu firmy

Zadowolenie klienta kluczem do sukcesu firmy


Autor: Ania M.


W obecnych czasach każdy prowadzący działalność gospodarczą musi być świadomy, że aby osiągnąć sukces w sprzedaży trzeba przede wszystkim umieć rozpoznać i zaspokoić potrzeby klienta.


Każda osoba prowadząca działalność gospodarczą: handlową, usługową czy produkcyjną dąży do maksymalizacji zysku. Jednakże o sukcesie firmy decydują nie tylko pieniądze, ważne jest to, jak firma postrzegana jest w lokalnym środowisku, jak wypada na tle konkurencji. Każdy ambitny przedsiębiorca chce by jego firma pozytywnie wyróżniała się na tle innych a jego produkty były doceniane przez konsumentów. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu firmy jest budowanie zadowolenia klientów.
Jeśli prowadzimy działalność handlową pamiętajmy, że na tym rynku jest ogromna konkurencja a klient szuka czegoś nowego, innego niż mają wszyscy. Warto się postarać, szukać ciągle nowych dostawców zamiast zamawiać towar z tego samego źródła co wszystkie lokalne sklepy. Sukces twojej działalności zależy w dużej mierze od wizerunku firmy, dlatego dbaj o estetykę sklepu, witryn wystawowych, dopilnuj by personel sprzedający również wyglądał profesjonalnie. Sklep musi posiadać odpowiednio dużą powierzchnie, by klient mógł swobodnie oglądać towary. Najbardziej pożądane są sklepy samoobsługowe, gdzie klienci mogą swobodnie i dokładnie obejrzeć towary, poczytać etykiety, pilnuj także by wszędzie były widoczne ceny. Rolą dobrego sprzedawcy jest służenie klientowi radą i pomocą, ale ważny jest również takt i wyczucie, nie dopadajmy klienta od razu przy drzwiach nachalnie chodząc za nim krok w krok jeśli podziękował za pomoc i odpowiedział, że chciałby tylko się rozejrzeć.
Jeśli prowadzimy działalność produkcyjno-usługową to zwykle nasze produkty są bardziej złożone i klient oczekuje fachowego doradztwa. Tu bardzo ważną rolę odgrywa odpowiednio wyszkolony personel, bo nie ma nic gorszego niż na przykład sprzedawca maszyny, który odpowiedzi na szczegółowe pytania techniczne musi szukać w instrukcji obsługi. Starajmy się przybliżać klientowi wszystkie plusy i minusy danych rozwiązań, miejmy do zaoferowania kilka wariantów by każdy mógł wybrać coś dla siebie. Pamiętajmy o tym, że gust klientów często może odbiegać od naszego i nie ma sensu odwodzić go od zakupu czegoś co nam się zupełnie nie podoba, bo tak naprawdę nie ma to znaczenia, ważne jest zadowolenie klienta.
W biznesie niezwykle ważne jest poczucie odpowiedzialności i dotrzymywanie słowa. Zawsze starajmy się dotrzymywać obiecanych terminów, a jeśli zdarzy się nieprzewidziana sytuacja klienta zawsze należy telefonicznie powiadomić i przeprosić. Należy w miarę możliwości niezwłocznie odpowiadać na zapytania klientów wysłane faksem czy mailem, a także oddzwaniać jeśli się to wcześniej obiecało. W działalności czy to produkcyjnej czy handlowej zdarzają się niezależne sytuacje losowe, gdy firma musi ponieść stratę. Pamiętajmy by nie przerzucać tych kosztów na klienta, bo zwykle lepiej stracić sto złotych czy dwieście niż narazić się na niezadowolenie klienta. Pamiętajmy, że złe opinie rozchodzą się dużo szybciej niż dobre.
Prowadząc działalność należy także starać się być elastycznym, często klienci mają niestandardowe prośby starajmy się je w miarę możliwości spełniać i ułatwiać życie naszym klientom. Warto czasem ze względu na klienta zostać kilka minut po zamknięciu, pamiętajmy, że inni też pracują i nie zawsze mogą zdążyć w godzinach otwarcia. Jeśli widzimy, że klientowi szczególnie zależy na jakimś produkcie, którego nie mamy w standardowej ofercie, warto wykonać zamówienie specjalne dla danej osoby bo będzie ona usatysfakcjonowana a naszą firmę zapamięta jako tę, w której nie ma problemów nie do rozwiązania.
Decyzja o zakupie często zależy od tego jak dana osoba oceni personel obsługujący, czy wyda jej się kompetentny, pomocny, godny zaufania. Pamiętajmy, by nigdy nie oczerniać konkurencji, nawet jeśli rzeczywiście stosuje ona nieuczciwe praktyki, takim działaniem możemy tylko zniechęcić klienta. Nie bądźmy też zbyt namolni, nie nakłaniajmy na siłę, klient ma prawo do sprawdzenia oferty innych firm, a jeśli to my zrobiliśmy na nim dobre wrażenie, na pewno wróci do nas. Złym pomysłem jest także oferowanie klientom bardzo tanich towarów ale o wątpliwej jakości, taki klient kupi u nas tylko raz natomiast negatywną opinię rozpowszechni wiele razy, poza tym relatywnie wysoki jednorazowy zysk z takich transakcji często jest niewspółmierny do problemów jakie z tego wynikną – reklamacje, zwroty itd.
O solidności firmy świadczy również sposób załatwiania reklamacji. Wiadomo, że w każdej działalności zdarzają się błędy, wadliwe towary. Godny zaufania sprzedawca potrafi się przyznać do błędu i stara się go naprawić. Jeśli z naszej winy klient miał nieprzyjemności starajmy się wynagrodzić mu to jakimś drobiazgiem bądź zwróćmy część kosztów.
Warto dbać o zadowolenie swoich klientów, zasłużyć sobie na ich lojalność bo zadowolony klient jest o wiele cenniejszy niż najdroższa reklama w prasie czy telewizji. Najlepszym sposobem na promocję firmy jest polecanie przez klientów, dlatego warto starać się obsługiwać ich jak najlepiej, bo zadowolony klient przekaże swoją opinię znajomym i rodzinie a ci polecą nas następnym osobom.


http://www.mykobiety.ovh.org Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing internetowy

Marketing internetowy


Autor: Miron Kłosek


Reklama w internecie rozwija się w zaskakującym tempie. W chwili obecnej odpowiedni marketing internetowy potrafi dać więcej niż reklama telewizyjna lub radiowa. Dlaczego? Zalety reklamy internetowej przedstawiam w niniejszym artykule.


Czym jest reklama? Definicja mówi, iż jest to pewna informacja połączona z komunikatem perswazyjnym, namawiającym. Jej celem jest skłonienie odbiorcy do zakupu reklamowanych towarów czy usług, popierania różnych spraw itp. Złośliwi twierdzą, że reklama to namawianie ludzi do kupowania produktów, które w ogóle nie są im potrzebne. No i pewnie jest w tym stwierdzeniu ziarnko prawdy. Obecnie reklamowane jest wszystko: samochody, sprzęt RTV czy AGD, usługi bankowe i ubezpieczenia, aż do zwykłych środków czystości jak proszek do prania czy płyn do mycia naczyń. Najpopularniejsza jest reklama telewizyjna. Jest ona jednocześnie najdroższa. Ale są też alternatywne sposoby na wypromowanie swoich wyrobów. Jednym z nich jest wykorzystanie do celów reklamowych Internetu.
Jak w takim razie działa i na czym polega reklama w Internecie, pozycjonowanie stron, czy marketing internetowy? Internet daje nieskończenie wiele możliwości zarówno prywatnym osobom, jak i przedsiębiorcom poszukującym tu odbiorców dla swojej produkcji. Jest też znacznie tańszy niż spoty telewizyjne. Reklama w Internecie, pozycjonowanie stron i szeroko rozumiany marketing internetowy to domena specjalizujących się w tym zakresie agencji reklamowych. Firma musi tylko wybrać agencję, a ta przedstawi kilka pomysłów na skuteczną reklamę. Pomoże wybrać metody promocji, sporządzi projekty i zajmie się ich realizacją. Firm specjalizujących się w takim doradztwie jest obecnie na rynku wiele. Dzięki nim promocja internetowa coraz szybciej zyskuje na znaczeniu.
Kiedyś Internet był czymś nieznanym, nieosiągalnym w wielu miejscach Polski. Teraz to standard. Nawet w wiejskich szkołach i bibliotekach są pracownie komputerowe z dostępem do Internetu. W Polsce liczba osób korzystających z tego źródła informacji stale wzrasta. Jak podają różne źródła obecnie może to być od 13 do 15 milionów osób. Czyli jest o co walczyć. Czasami reklama w Internecie może być jedynym wyjściem dla firm, które na promocję mogą przeznaczyć ograniczoną ilość środków. Czym jest z kolei pozycjonowanie stron internetowych? Jest to taka usługa, dzięki której strona internetowa danej firmy czy organizacji będzie się wyświetlać na pierwszych miejscach w wyszukiwarce. Internauci najczęściej klikają na kilka pierwszych wyświetlonych stron, stad potrzeba pozycjonowania. Natomiast ogół działań wykorzystujących Internet w celach marketingowych, można też powiedzieć promocyjnych, to marketing internetowy.
Wyszukiwarka KRS - szybka i darmowa wyszukiwarka informacji o podmiotach w KRS Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zorganizować niezapomnianą imprezę biznesową?

Jak zorganizować niezapomnianą imprezę biznesową?


Autor: Mr.X


Każdy prezes poważnej firmy staje czasem przed faktem potrzeby zorganizowania spotkania, czy to poważnego bankietu dla kontrahentów, czy też niezobowiązującej imprezy o charakterze rozrywkowym dla swoich pracowników. Samodzielne przygotowanie takich wydarzeń jest jednak trudnym logistycznie zadaniem.


Z jednej trzeba zapewnić stosowne do okazji miejsce i niebanalne menu, z drugiej zaś warto pomyśleć o profesjonalnej obsłudze kelnerskiej, hostessach i konferansjerach.
Dopięcie wszystkich tych elementów na ostatni guzik wymaga czasu i doświadczenia, dlatego żeby nasze nie okazała się klapą dobrze jest powierzyć jej organizację profesjonalnej firmie zajmującej się wyłącznie ich przygotowywaniem.

Na polskim rynku znajdziemy wiele firm zajmujących się tym tematem. Trudno jednak obiektywnie ocenić ich profesjonalizm, trudno też byłoby znaleźć kogoś kto skorzystał już z usług kilku takich firm, by móc obiektywnie ocenić ich poziom. Pozostaje więc przejrzeć wybrane oferty, po czym kierując się własnym gustem i referencjami dotychczasowych klientów zaprosić do współpracy najlepiej zapowiadającą się agencję.
Warto dokładnie sprawdzić ofertę pod kątem własnych oczekiwań – nie musimy się przecież ograniczać do prostego bankietu z cateringiem, być może dobrym pomysłem będzie specjalnie przygotowane, dopasowane charakterem widowisko, albo niebanalny występ estradowy. Takie urozmaicenia są często doskonałym pomysłem na przygotowanie niezapomnianego spotkania.


Można więc pokusić się o stwierdzenie, że zamiast samodzielnych działań, które pomimo poświęconego czasu niekoniecznie muszą dać spektakularny efekt, często lepiej będzie podjąć współpracę z firmą, dla której organizacja imprez to główne pole działań, dzięki czemu Państwa klienci i pracownicy firmy będą bogatsi o niezapomniane wrażenia, a samo spotkanie zostanie zapamiętane na długo. Poza tym właściwe przygotowanie spotkania może zaowocuje nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych, a wtedy koszty organizacji zmienią charakter z konsumpcyjnego na inwestycję.


Kapsel Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Po co komu plotka? Część I

Po co komu plotka? Część I


Autor: Władysław Ochojski


Czy zdajesz sobie sprawę z tego, co niesie plotka? Wiesz, jak bardzo silnym narzędziem może być? Przeczytaj ten artykuł a dowiesz się, jak na niej skorzystać.


Pamiętasz zabawę „Głuchy telefon”?. To ta w którą bawiłeś się w przedszkolu, teraz też pewnie czasami bawisz się w ten sposób na różnych szkoleniach na temat rozwoju osobistego. Ta zabawa służy zazwyczaj do zwiększenia energii w grupie. W życiu jest podobnie. Informacja, którą zostaje przekazywana drugiemu człowiekowi, ulega przekształceniom. Im więcej ludzi otrzymuje daną informację, tym bardziej się zmienia.
Wydaje się, że plotka to głupie narzędzie, które wykorzystują ci, którzy nie mają nic ciekawego do roboty. Warto jednak zauważyć, że plotka jest bardzo niebezpiecznym a także silnym środkiem komunikacji. Może wpłynąć nie tylko na samopoczucie osoby obmawianej ale także zaszkodzić dużej korporacji. Dodatkowo, ma tendencje do rozprzestrzeniania się za pomocą tzw. poczty pantoflowej, inaczej mówiąc, systemu który kwitnie w każdej firmie, społeczności itp. Można to zauważyć chociażby w przerwie na papierosa w pracy, kiedy ludzie rozmawiają na tzw. luźne tematy. Kiedy jeszcze paliłem papierosy, byłem bardzo dobrze poinformowany na temat tego co się dzieje na wydziale, kto z kim się spotyka a także co trzeba zrobić na kolejne zajęcia, od kogo wziąć materiały i kto dzisiaj organizuje imprezę. Kiedy rzuciłem palenie, nie wiedziałem nic i musiałem wynaleźć inne sposoby, dzięki którym mogłem dotrzeć do potrzebnej mi wiedzy. Plotka rozprzestrzenia się bardzo szybko, gdyż mamy tendencję do „roznoszenia” tych pogłosek, które uważamy za wiarygodne. Jeśli dodatkowo jest to dla nas atrakcyjna informacja, staramy się przekazać ją jak największej liczbie osób.
Ale uwaga…plotka może przynieść także korzyści. Zalety plotki wykorzystywane są w buzz marketingu, inaczej mówiąc marketingu szeptanym. Zapewne korzystasz z wielu forów i serwisów społecznościowych. Takie media cechują się bardzo dużą mocą. Niewinnie wyglądające komentarze, poglądy wyrażane przez członków tego typu portali, mogą być bardzo dobrym narzędziem manipulacji. Za ich pomocą mogą być promowane różnorodne produkty. Ludzie uczuleni są obecnie na reklamę, coraz częściej przełączamy kanał, kiedy następuje jej emisja, wyłączamy wyskakujące okienka itd. Plotka skutecznie omija ten problem. Na forach, blogach, czy też platformach społecznościowych ludzie dzielą się informacjami na temat produktów małych i większych firm. Jest to okazja dla rozwinięcia biznesu. Należy jednak bardzo uważać, by plotka nie wymknęła im się spod kontroli…


Władek Ochojski www.twojrozwoj.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Sieciowi nudziarze

Sieciowi nudziarze


Autor: Keira


Po czym poznać prawdziwego nudziarza ? Najczęściej po tym, że przynudza dla zasady. Rozwój internetu sprawił, że każdy obecnie może pędzić mniej lub bardziej wyrafinowany żywot w sieci...


Po czym poznać prawdziwego nudziarza ? Najczęściej po tym, że przynudza dla zasady. Rozwój internetu sprawił, że każdy obecnie może pędzić mniej lub bardziej wyrafinowany żywot w sieci. I niezależnie od tego czy jesteśmy słynnym profesorem dywagującym na temat ciał niebieskich lub snującym refleksję nad właściwościami amfoterycznymi tlenku skandu czy panią Gosią mającą ochotę na zwyczajny sieciowy lans lub podryw, przyjmie nas w swe progi równie gościnnie. To jednak nic jeszcze nie oznacza. Gościnność sieci jest jak popołudniowa kawa u dobrej, starej ciotki – wciśnie w nas kaloryczne ciastka, ale nie rozwiąże za nas naszych egzystencjalnych problemów.

To że jesteśmy w sieci nie równa się temu, że w niej naprawdę istniejemy. A już najmniej temu, że ktoś nas w niej zauważy!

Założenie swojej strony czy bloga to dopiero pierwszy kroczek na niepewnym i grząskim gruncie sieciowej autokreacji – o czym naiwnie zapominają świeżo upieczeni i dumni posiadacze netkwaterek różnej maści. Według kanadyjskich naukowców, o tym, czy podoba nam się strona internetowa, decyduje już pierwsze 50 milisekund. Po tym zapada wyrok – na sztos niepamięci z tą marną stoną www lub spędzę z tą uroczą stroną www upojne noce oraz poranki.

Jak zapobiec odrzuceniu? Czy istnieje niezawodna i uniwersalna metoda na pełnowartościowy sieciowy byt ? Czy istnieje jakieś zaklęcie, sekretna formuła lub odtajnione tajemnice pozycjonerskie, które można zastosować aby złowić błąkających się po czeluściach netu potencjalnych czytelników? Ha, jasne, że nie. Tego nie da się z całą pewnością i w stu procentach zaplanować od A do Z. Nie istnieje żadna stała reguła ani wzór, które zawsze są jednakowo skuteczne. Jest jednak kilka dobrych zasad, o których na pewno warto pamiętać.

Po pierwsze przyjrzyj się swojej konkurencji. Tak, okropnie jest wchodzić na „ich” stronę i napędzać im liczbę odwiedzin, ale musisz się przełamać. Zobacz co robią i jak , bo tylko dzięki wnikliwej analizie możesz zorientować się na jakich elementach budować własną netegzystencję. Pomyśl o tym jak o polu bitwy. Oni mają 1500 żołnierzy ? Okay, Tobie, aby zaistnieć w walce wystarczy 100, ale za to muszą być wierni.

Po drugie – wyróżnij się z tłumu. Najbardziej śmieszą mnie spotykane (coraz częściej niestety) teksty typu : „Jak napisał na swojej stronie Pan X, sytuacja na giełdzie w polityce na strychu babci Zosi wygląda tak, a nie inaczej”. Nudy. Nikt nie chce czytać 20 razy tego samego w różnych wersjach i takie teksty możesz sobie od razu darować. Są jak plastikowe torebki, upłyną lata zanim „wyparują” z sieci i niepotrzebnie będą ją zaśmiecać. Reguły sieci obowiązują wszystkich – albo się wyróżnisz albo zginiesz.

Po trzecie, odrzuć nieśmiałość. Spróbuj raz na jakiś czas zrobić coś kontrowersyjnego, choćby po to, aby być irytującym. To bardzo ciekawy eksperyment i niezła metoda na to by zobaczyć, jak to jest być w centrum zainteresowania. Nie rób jednak tego zbyt często, bo to co oburza niekoniecznie musi być niezwykłe i na dłuższą metę bywa denerwujące.


Vausti Veir - Netkobiety - Eksperckie Forum dla Kobiet

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.