środa, 26 lutego 2014

Dlaczego powinieneś posiadać firmową stronę internetową?

Dlaczego powinieneś posiadać firmową stronę internetową?


Autor: Michał Krawczykowski2


Właśnie - czy zastanawiałeś się kiedyś, co może dać Ci firmowa strona internetowa? Dlaczego miałbyś mieć własny serwis www? Większość przedsiębiorców, którzy chcą taką stworzyć, ma dosyć mgliste pojęcie na ten temat: "Żeby promowała moją firmę". Myślę, że zaciekawi Cię, gdy wypiszę bardziej konkretne powody.


1. Konkurencja posiada już firmowe strony internetowe. Wbrew pozorom, nie jest to argument w stylu "wszyscy mają, to my tez musimy". Chodzi o to, że tworząc stronę internetową i odpowiednio ją promując, dajesz internautom znak: istnieję, zajmuję się tym i tym. Gdybyś nie miał własnej strony www, internauci mogliby o tym zapomnieć.

Pracowałem swego czasu w lokalnej stacji telewizyjnej. W grudniu, tuz przed Świętami Bożego Narodzenia i kilka miesięcy później, przed Wielkanocą, lokalni przedsiębiorcy zamawiali u nas emisję życzeń świątecznych. Kilka słów: "Z okazji Świąt firma Xyz życzy wszystkim klientom wszystkiego najlepszego...". Tymi życzeniami nic przecież nie sprzedawano, ale wiesz, dlaczego przedsiębiorcy w nie inwestowali? Bo dzięki temu przypominali konsumentom o swoich firmach. Dbali o to, aby o ich firmach pamiętano.

Tak samo jest w sytuacji strony internetowej. Jeżeli internauta szuka usług lub produktów takich, jak Twoje w internecie, a nie znajdzie Twojej strony internetowej, wypadasz z gry. Jeden zero dla konkurencji, bo była tam, gdzie internauta chciał ją znaleźć.

2. Darmowy pracownik 24/7. Nic w tym twierdzeniu nie jest przesadzone. Dobrze zbudowana strona internetowa potrafi odpowiedzieć na większość pytań Twoich klientów (oszczędzając czas Twój lub Twoich pracowników). Jeśli chcesz, może tez przyjmować zamówienia.

U mnie w mieście jest tylko jedna szkoła językowa, której strona internetowa została "zatrudniona" w procesie rekrutacji - zbiera ona wszelkie potrzebne informacje o osobach zainteresowanych. I powiem Ci, że właściciel nie zapłacił wcale majątku stworzenie mechanizmu rekrutacyjnego - zajął się tym informatyk, który umieścił na stronie zwykły formularz. Rozwiązanie proste, ale znacząco usprawnia pracę w szkole, bo sporo osób szuka placówki szkoleniowej najpierw w internecie.

3. Darmowe medium reklamowe. No, prawie darmowe. Ale spójrz: raz wykonana strona internetowa może istnieć przez lata. Aktualizować ja możesz sam - warto zastanowić się nad stworzeniem jej na tzw. systemie zarządzania treścią (CMS), aby było to znacznie prostsze. Raz na rok (najczęściej) opłacasz serwer i domenę, ale to i tak niewiele w porównaniu z innymi mediami. Do kosztów należy też dodać takie usługi jak np. pozycjonowanie strony internetowej, ale i to nie jest duży koszt - znacznie mniejszy niż reklama w innych mediach.

Co ważne, nie jesteś ograniczany czasem emisji lub powierzchnią reklamy w gazecie lub czasopiśmie. Na stronie internetową możesz umieścić nieporównywalnie więcej informacji niż w najdłuższej reklamie telewizyjnej za ułamek ceny tejże.

Darmowym medium reklamowym może stać się także lista adresów e-mail osób, które odwiedziły Twoją stronę internetową. Zaoferuj in coś wartościowego w zamian za adres e-mail. Będziesz mógł potem informować ich np. o promocjach - zupełnie za darmo.

4. Zwiększanie sprzedaży przez edukowanie internautów. Jedna z najciekawszych funkcji firmowej strony internetowej, jednocześnie jena z najrzadziej spotykanych. Zupełnie za darmo możesz stworzyć krótki kurs e-mailowy, który, przekazując informacje internautom na ich skrzynki e-mailowe, przekona ich do Twoich produktów/usług.

Umieść informacje o Twoich produktach/usługach także na firmowej stronie internetowej. Nie żałuj odwiedzającym informacji - im więcej się dowiedzą, tym bardziej Ci zaufają.

Wypisałem kilka korzyści jakie daje firmowa strona internetowa, ale myślę, że zainteresował Cię ten temat. Dowiedz się więcej na firmawinternecie.net: żeby stworzyć opłacalna stronę internetową, trzeba albo zatrudnić specjalistę, albo... wiedzieć o branży jak najwięcej.

Oczywiście - od każdej reguły są wyjątki. Nie każda firma musi mieć stronę internetową, niektóre wręcz nie powinny (to te, w których nikt by o stronę nie dbał). Jednak jest to temat na osobny artykuł.


Michał Krawczykowski interesuje się emarketingiem. Prowadzi blog Kreatorem.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tworzenie logo

Tworzenie logo


Autor: Miron Kłosek


Logo jest jednym z elementów, które oprócz samej nazwy kojarzą się z danym produktem lub firmą. Czy warto zainwestować w dobre logo? Jak wygląda proces projektowania i tworzenia własnego logo.


Każdemu z nas obiły się kiedykolwiek o uszy takie terminy, jak projektowanie logo firmy, czy tworzenie logo. Coraz więcej powstaje placówek, trudniących się w tego typu profesji. Posiadają ugruntowaną pozycję na rynku i z powodzeniem poszerzają grono swych stałych klientów. Stale się rozwijają, poznając nowe standardy, technologie oraz trendy graficzne. Wykonywane przez nie logo, to pierwszy komunikat, jaki firma wysyła do swoich klientów. Służy przede wszystkim, do odpowiedniej prezentacji danego przedsiębiorstwa, umiejętnej komunikacji z klientem oraz do tworzenia tożsamości firmy.

Logo symbolizuje przede wszystkim to, czym firma jest, lub czym chciałaby się stać, stanowi główny element identyfikacji wizualnej firmy, graficzną formę przedstawienia symbolu firmy oraz wiąże się z sukcesem rynkowym i marketingowym produktu. Warto podkreślić, że projektowanie logo firmy, musi uwzględniać czynniki, jakimi są: przykuwanie uwagi, wywoływanie zainteresowania, łatwość w zapamiętywaniu i tworzenie miłych skojarzeń. Konstrukcja każdego znaku, powinna nieść odpowiednie przesłanie dla odbiorcy, prezentować firmę jako profesjonalną, dynamiczną i nowoczesną oraz odpowiadać specyfice danego przedsiębiorstwa (zachowanie spójności, z systemem komunikacji). Odpowiednio dobrane logo, jest więc równie ważne, jak sama nazwa firmy. Wybierając kolorystykę oraz krój czcionki, należy zastanowić się nad tym, kto będzie klientem firmy i do kogo skierowane są usługi? (definiowanie płci, wieku, dochodów oraz przynależności do określonych grup). Umiejętne projektowanie logo firmy, może jasno identyfikować zakres jej działalności, a stosowanie tegoż znaku graficznego, tworzy pozytywne wyobrażenie o przedsiębiorstwie, w umysłach kontrahentów i pracowników. Niestety, bardzo często spotyka się sytuację, w której źle dobiera się kolory, proporcje i tło, które powodują zarówno nieprawidłową percepcję znaku, jak i wzbudzają utratę wiarygodności, w oczach potencjalnych nabywców.

Przedsiębiorstwa, których domeną jest profesjonalne tworzenie logo, wykonują również wizytówki, papier firmowy, materiały reklamowe oraz materiały public relations. Po wybraniu odpowiedniego pakietu, kontaktują się z klientem drogą elektroniczną, lub telefoniczną i dokonują konkretyzacji ustaleń, w jakiej branży będzie wykorzystany projekt logo. Zadają również pytania o ewentualne preferencje kolorystyczne i symbolikę branżową i sprawdzają projekt, u bezpośredniej konkurencji. Tworzenie logo, jest na bieżąco konsultowane z nabywcą, a wybrany projekt, przedstawiony zostaje w trzech wersjach kolorystycznych. Największą popularnością, cieszą się zdecydowanie pakiety standardowe, skierowane do osób, chcących wykorzystać logo, do użycia w materiałach drukowanych (wizytówki, ulotki, teczki firmowe), zamieszczania reklam w prasie regionalnej, identyfikacji wizualnej firmy, projektu stron WWW oraz promowania wizerunku firmy na rynku.
Pozycjonowanie - pozycjonowanie stron Linki sponsorowane Google AdWords - kampanie reklamowe Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Ile zapłacimy za (nie)wartościową stronę internetową?

Ile zapłacimy za nie-/ wartościową stronę internetową.


Autor: MEGAMOCNY


Jeszcze pięć czy sześć lat temu niewiele firm zajmowało się projektowaniem stron internetowych. Dzisiaj są ich tysiące. Wiele osób zrozumiało, że na tym można zarobić bardzo dobre pieniądze.


W obecnych czasach każda licząca się firma musi posiadać działającą stronę internetową, aby potencjalny kontrahent czy klient mógł się zapoznać z ofertą, profilem firmy, oraz w niektórych przypadkach doświadczeniami. Dzięki coraz większemu zapotrzebowaniu na usługi projektowania stron internetowych powstała duża nisza rynkowa. Wykorzystali to “pseudo graficy” zakładając “pseudo agencje interaktywne” oferując swoje usługi po bardzo zaniżonych cenach.. Dla przykładu: strona internetowa która kosztowała 3000 zł. w profesjonalnej agencji interaktywnej, w “pseudo agencji” kosztowała już tylko 500 zł. Wiele firm zaniżało ceny do poziomów absurdalnych 100-200 zł. Aby tylko zdobyć zlecenie. Dzięki takiemu nienaturalnemu zaniżaniu cen powstała niezdrowa sytuacja, która doprowadziła do nieodwracalnych zmian na polskim runku usług internetowych( zmiany te dotyczą tylko sektora MŚP, ponieważ wszystkie ceniące się większe firmy pozostały przy profesjonalnych agencjach interaktywnych i reklamowych). Wiele firm zdecydowało się (i decyduje się) na korzystanie z usług “pseudo agencji” uważając to, za oszczędność pieniędzy i dobrą inwestycję. Jednak w tym wszystkim klienci nie zauważyli jednej ważnej wartości dodanej której brakuje w “pseudo agencjach” to profesjonalizm i fachowość . To tak jakbyśmy stworzyli milion ulotek napisanych pisakiem na wyrwanej kartce papieru. A konkurencja rozprowadza milion ulotek stworzonych przez specjalistów piękne, widowiskowe, z odpowiednim hasłem reklamowym. Ciekawe które przyniosą większy efekt i skuteczność?
Taki sam efekt daje strona internetowa. Jednak niewiele firm zwraca na to uwagę - to błąd. W dzisiejszych czasach liczy się wygląd i profesjonalizm, prawda?

Jeżeli chcemy skorzystać z usług “pseudo agencji” to za stronę internetową zapłacimy średnio 300-600 zł.
Dostaniemy w zamian stronę internetową słabą graficznie, niezaplanowaną, ale stronę internetową opartą na szablonie który został wykorzystany pewnie nie raz.
Jeżeli stwierdzimy, że chcemy profesjonalnej i efektywnej strony internetowej musimy liczyć się kosztem od 3000-6000 tyś zł.
Szachogłuchowicz skuteczna Reklama w internecie----------------------------------------------------- Fotografia ślubna Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing Bez Odrzucenia

Marketing Bez Odrzucenia


Autor: Tomek Błędzki


Artykuł ten poświęciłem podstawowemu problemowi jakim jest strach przed odrzuceniem. Dla wielu ludzi jest on na tyle paraliżujący, że zniechęcają się do dalszej pracy. Poniżej znajdziesz odpowiedz, jak sobie z nim poradzić.


Artykuł ten chcę poświęcić największej psychologicznej barierze, która często wydaje się nie do przezwyciężenia.
Tą barierą jest odrzucenie czy odmowa dla Twojego produktu czy usługi. Jest to powód nr 1 dla którego ludzie odchodzą z MLM.

Dlaczego wiec Twój sponsor namawia Ciebie, abyś „polubił” gdy ludzie mówią NIE – w myśl zasady, że każde NIE przybliża Cię do ostatecznego TAK. W poprzedniej mojej firmie nawet wyznaczono nagrodę dla osoby która pierwsza zbierze 50 razy NIE!

Nikt nigdy nie polubi odmowy, chyba ze jest kompletnym masochistą. Zazwyczaj większość dystrybutorów po dwóch odmowach rezygnuje i nie ma co ich winić! Pierwsze „nie” boli najbardziej. Powoduje też, że nie podejmujesz dalszego działania w obawie, by to się znowu nie powtórzyło. Niektórym zajmuje tydzień na podjecie wyzwania i powrót do pracy, a inni nigdy więcej go nie podejmują. Rezygnują, bo jest łatwiej.

Pytaniem jest, jak sobie poradzić z problemem odrzucenia oferty?

Po pierwsze musisz sobie uświadomić, że odrzucenie dotyczy Twojej oferty a nie Twojej osoby- może trafiłeś do kogoś w niewłaściwym czasie?
Po drugie w większości to obiekcje są powodem odmowy- po prostu ludzie nie są na to gotowi lub potrzebują więcej informacji. Często chcą się poradzić znajomych (którzy też mogą nic nie wiedzieć o Twojej ofercie)

Powyższe osoby na pewno nie są tymi typami partnerów, z którymi Ty chcesz budować biznes. Potrzebujesz osób, które przyjdą same do Ciebie i powiedzą: Tak, jestem gotowy! Aby tak się stało, te osoby muszą wiedzieć, że istniejesz, że się tym zajmujesz oraz że jesteś w tym specjalistą oraz że tego wszystkiego ich nauczysz.

Jeśli wiec będziesz liderem w danej dziedzinie, ci ludzie przyjdą do Ciebie.

Marketing bez odrzucenia polega na prezentowaniu Ciebie i Twoich osiągnięć w Internecie wykorzystując web 2.0 aby przyciągnąć tylko zainteresowane osoby. Jeżeli kogoś to nie interesuje, szuka dalej ale Ty nie straciłeś czasu na ta osobę oraz nie dowiesz się o tym, że osoba ta nie jest zainteresowana. Za to osoby, które skontaktują się z Tobą, będą już Cię znały oraz będą wiedziały, w czym rzecz. Wtedy to sporadycznie będziesz miał czy miała do czynienia z odrzuceniem.

Nie ma cudownej metody na odmowę, jest natomiast system, którego zrozumienie i zastosowanie zwiększy Twoje szanse na sukces.

Zastanów się z kim tak naprawdę chcesz pracować: z osobami które nie maja o MLM pojęcia czy z osobami, które znają ten sposób zarabiania i maja do niego przekonanie, ale nikt im nie przedstawił, jak odnieść sukces w budowaniu struktury online.

Oto czym ja się zajmuję zaczynając pracę z nowa osobą:
1. Znaczenie budowania marki własnej osoby- branding
2. Pokazanie znaczenia i budowanie lejka sprzedaży w marketingu online
3. Nauka podstawowych zasad przyciągania w marketingu
4. Używanie siły Twojej własnej historii do znalezienia potencjalnych klientów
5. Pokazanie Twojej historii i biznesu milionom ludzi dzięki marketingowi web 2.0
6. Rozwój Twojej struktury w oparciu o przywództwo i pasję.

Tomasz Błędzki Trener online marketingu i mlm coach http://www.wideomarketing.com Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Cały Świat na smyczy

Cały Świat na smyczy


Autor: Krzysztof Bieniasz


Smycze reklamowe to gadżety? Czy może przedmioty codziennego użytku? Przez lata istnienia w branży upominków reklamowych powstało wiele wariacji na ten temat, a każdego dnia producenci myślą czym nas zaskoczyć.


Smycze reklamowe pojawiły się w Polsce około osiem lat temu. Wtedy to właśnie polskie firmy na poważnie zajęły się produkcją tych gadżetów. Od tamtego momentu zdążyły spowszednieć. Dlatego z biegiem czasu producenci udoskonalali technologie produkcji tego jakże popularnego gadżetu reklamowego, jednocześnie rozszerzając ofertę i obniżając koszty produkcji.

Duży wybór mamy już na etapie nadruku – dostępne technologie to między innymi sitodruk (najtańsza), transfer, sublimacja. Na smyczy możemy mieć praktycznie każdy nadruk – od prostego jednokolorowego napisu, aż po fotorealistyczne nadruki na całej powierzchni – wykonane metodą wspomnianego wcześniej druku sublimacyjnego – tą metodą bez problemu możemy wykonać z przejścia tonalne, nadrukować fotografię, możemy wybrać kolory z palety Pantone.

Nadruk to nie wszystko – do wyboru mamy też sporo wzorów samej taśmy – grubsze, cieńsze, szersze, węższe, naszyte podwójnie. W ofercie producentów pojawiły się również inne materiały, z których można wykonać ten gadżet – tzw. „sznurówki”, paski silikonowe czy łańcuszki metalowe. Same łańcuszki mogą być różnie wykończone np. oplecione – opcji jest wiele. Przy okazji należy dodać, że w przypadku smyczy metalowych, częściej niż nadruk wykonywany jest grawer laserowy.

Jeśli jednak zamawiamy tradycyjną smycz, mamy kolejne możliwości wyboru. Chodzi wykończenie smyczy – może być ono szyte, plastikowe lub metalowe, może być ze złączką lub bez, a same te elementy oferowane są w różnych kolorach. Samo zakończenie smyczy to najczęściej karabińczyk, kółko, czy sznureczek na telefon.

Opisanych wyżej opcji jest sporo, można tworzyć różne kombinacje starając się uzyskać produkt jak najbardziej odróżniający się od innych. Jednak co byśmy nie wymyślili taka smycz dalej zostanie tylko smyczą.

W ofercie producentów smyczy jest też coś dla klientów szukających czegoś innego, lecz jednak w jakiś sposób związanego ze smyczą reklamową. Te nietypowe produkcje to np.: krótkie smycze – breloki, smycze w formie zamka błyskawicznego czy też zakończone brelokiem, otwieraczem do butelek, uchwytem na napoje.

Prawie każdy ma jakąś smyczkę (lub przynajmniej miał w rękach). Służą najczęściej do noszenia kluczy lub telefonu komórkowego, stają się przedmiotem codziennego użytku. Są też i tacy, którzy noszą je z dumą – przykładowo kibice drużyny piłkarskiej, czy też posiadacze smyczy sygnowanych logo ekskluzywnych marek. Czy jednak używając takiej zwykłej smyczy zwracamy w ogóle uwagę na jej nadruk?

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.