środa, 26 lutego 2014

9 sposobów na zwiększenie sprzedaży w czasie recesji

9 sposobów na zwiększenie sprzedaży w czasie recesji


Autor: Darek Puzyrkiewicz


Wszyscy mówią obecnie o recesji, coraz większa jest też szansa, że i nas ona nie ominie. Co w takiej sytuacji powinien zrobić e-biznesmen? Zwiększać sprzedaż i zyski! Oto konkretne porady dla sprzedawców internetowych, jak wykorzystać recesję do zwiększenia swoich dochodów.


Nie da się prowadzić sprzedaży w oderwaniu od sytuacji gospodarczej w kraju. Dotyczy to także sprzedaży w Internecie, bo przecież kupujący, żyją w realnym świecie. Recesja na świecie jest obecnie niezaprzeczalnym faktem, nie wiemy jeszcze jaki wpływ będzie miała na sytuację w Polsce. Bez względu na rzeczywistą sytuację, ważne jest to, co dzieje się w głowach klientów, a ci obawiają się spadku dochodów i realnej siły nabywczej swoich pieniędzy. Oto, co radzi Copywriter, by nie tyle przetrwać recesję, co wykorzystać ją do zwiększenia sprzedaży w Internecie.

Narzędziem zwiększenia sprzedaży jest oferta. Proszę nie mylić tego z tekstem oferty lub reklamą. Oferta, to konkretna wartość, która proponujesz klientowi, ubrana w słowa, obrazy lub dźwięki (reklama). To, co potocznie nazywa się ofertą, jest tylko jej wizualizacją, ubraniem w słowa, przedstawieniem klientowi. Najpierw musisz wiedzieć co chcesz klientowi wartościowego zaproponować, a dopiero potem piszesz tekst, tworzysz reklamę bądź prezentację audio lub video.

Jaka więc powinna być oferta w czasie recesji? Musi być lepsza, od tej ‘zwykłej’, bo klienci będą mieli większe opory przed wydawaniem pieniędzy i częściej zadawać będą sobie pytanie: Czy mnie na to stać?

Oto 9 sposobów na ulepszenie oferty w czasie recesji:

1. Zwiększ wartość produktu

Daj klientowi więcej, niż warte są dla niego jego pieniądze. Wartość produktu to często tylko sposób jego postrzegania przez klienta i rośnie wprost proporcjonalnie, do spodziewanych korzyści z zakupu.

Możesz zmienić nieco produkt i dostosować go do aktualnej sytuacji klienta, albo wpłynąć na jego myślenie o tym, co się zmieni po zakupie. W czasach recesji szczególnej wartości nabierają dwa obiekty pożądania: pieniądze i poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Pokaż w ofercie, że twój produkt dodatnio wpływa na te obiekty, a jego wartość wzrośnie.

2. Dostosuj do recesji swoje USP

USP najczęściej rozumiane jest jako sposób na wyróżnienie się z tłumu konkurentów. To jednak za mało, nie tylko na czas recesji, ale także jako sposób na zwiększenie sprzedaży w spokojniejszych czasach. Musisz zrobić krok dalej. Pokaż i udowodnij, że przedmiot twojej oferty nie tylko jest inny, lepszy, ale tak naprawdę JEDYNY, który w pełni odpowiada potrzebom i pragnieniom klienta. To jak sprzedaż wody na pustyni, wszyscy stłoczą się u twojej studni.

3. Buduj i ciągle powiększaj bazę klientów

Zasada jest prosta: im więcej ludzi pozna twoją ofertę, tym więcej dokona zakupu. Baza klientów, to osoby, z którymi w jakiś sposób udało Ci się nawiązać kontakt i często uzyskać ich zgodę na przesyłanie im ofert. To dużo, bo za jednym zamachem pokonujesz dwie główne bariery: pokonujesz obawy przed zakupem od nieznajomych i automatyczne odrzucanie niechcianych ofert.

Idealna jest baza adresów email klientów. Mało kosztuje jej budowa i wysyłka kolejnych ofert. Recesja wymaga nie tylko efektywności, ale i cięcia niepotrzebnych kosztów, a tu jedno i drugie osiągamy za jednym zamachem.

4. Promocje

W czasie recesji umysł klientów nastawiony jest na maksymalne oszczędzanie. Wykorzystaj to i zaoferuj niewiarygodne promocje, które będą bardzo atrakcyjne dla klientów. Pewnych produktów i tak nie sprzedasz, możesz z nich uczynić przynętę (niska cena) albo bonus do zakupu produktu, który przynosi Ci największe dochody.

5. Ponowna sprzedaż

Klient, który raz coś u Ciebie kupił zna Cię i ufa Ci. Oczywiście pod warunkiem, że jest zadowolony z zakupu. O wiele łatwiej więc jest go przekonać do tego, by kolejny zakup zrobił także u Ciebie.

W czasach recesji nasila się niepewność i niepokój u klientów. Nawet jeśli kupujący obdarzył Cię tylko minimalnym zaufaniem, to i tak jest to duży kontrast z otaczającą go rzeczywistością. Taka okazja nieprędko się powtórzy…

6. Buduj relację z klientami

To następny krok po zakupie. Pokaż klientowi, że nie zapomniałeś o nim i jego problemach, wyślij coś, doradź, pomóż, okaż zainteresowanie jego życiem i sytuacją. W ten sposób pokażesz, że nie chodziło o jednorazowe ‘wykorzystanie’ klienta, ale szczerze jesteś nim zainteresowany.

Budowanie relacji, to także wstęp do sprzedaży. Potencjalnym klientom ze swojej bazy pokaż kim jesteś, co możesz im zaoferować i… dostarcz to. Zanim cokolwiek sprzedasz daj coś, zrób pierwszy krok. Pokaż, że chodzi o coś więcej niż pieniądze klienta. I oczywiście podtrzymuj tę relację nieustannie.

7. Upselling

Kiedy już klient zdecyduje się na sprzedaż, ty zaoferuj mu coś więcej za nieco większą cenę. Może to być bardziej funkcjonalna wersja produktu lub lepiej opakowana. Decyzja podjęta, więc na niej oprzyj swoją ofertę. Pamiętaj, że klient nastawiony jest na oszczędzanie, co uwrażliwia go na dużą wartość za małą cenę.

8. Crosselling

To technika dla bardziej zaawansowanych. Klientowi, który od Ciebie kupuje, zaproponuj dodatkowy produkt innego sprzedawcy. Klient będzie miał poczucie pełniejszego zaspokojenia swojej potrzeby i radość z okazjonalnego zakupu. Ty zyskasz prowizję od sprzedaży dodatkowego produktu.

W ten sposób nie tylko więcej sprzedajesz, lecz także zwiększasz liczbę klientów, bo twój partner swoim klientom oferuje twój produkt. Łączenie sił marketingowo-sprzedażowych zwiększa pole rażenia oferty a więc i Twoje zyski.

9. Połącz produkt z usługą

Cokolwiek sprzedajesz, zawsze możesz pomóc klientowi w obsłudze swojego produktu. Sprzedajesz komputery? Zaoferuj kurs ich efektywnej obsługi lub świetny podręcznik. Sprzedajesz meble? Zaoferuj pomoc w ich złożeniu lub dostosowaniu do mieszkania klienta. Zawsze znajdzie się usługa, która ułatwi życie klientowi. Co ma do tego recesja? Tylko to, że w ten sposób rosną Twoje dochody :)

Podsumowanie

Wiem, że dość skrótowo potraktowałem temat, każdy z podpunktów nadaje się na osobny wpis, lub nawet na szersze i bardziej szczegółowe opracowanie. Jest to jednak na tym etapie tylko inspiracja do własnych pomysłów. Jeśli jednak będzie taka potrzeba, to oczywiście mogę dokładniej zgłębić temat. Daj tylko znać co by Cię najbardziej interesowało.

Chcesz poznać tajniki copywritingu i za darmo otrzymać poradnik na temat pisania skutecznych ofert i reklam? Sprawdź www.dynanews.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Torby papierowe – efektywna i ekologiczna forma reklamy

Torby papierowe – efektywna i ekologiczna forma reklamy


Autor: Rafał Turek


W obecnych czasach coraz częściej dostrzegamy wielkie możliwości płynące z efektywnej formy reklamy. Odnosi się to zarówno do reklamy w Internecie jak i reklamy wizualnej. Jedną z najlepszym, a zarazem tańszych, form reklamy może być reklama za pomocą toreb papierowych zaopatrzonych w logo i hasło promocyjne danej firmy.


Po wprowadzeniu zakazu używania jednorazówek foliowych (na Alasce, w Australii, w RPA) oraz wprowadzeniu dodatkowego podatku, który obciąża ich sprzedaż, coraz więcej firm, instytucji i supermarketów zdecydowało się na inwestowanie swoich pieniędzy w torby papierowe, które zaopatrzone w logo danej instytucji stają się nieocenioną formą reklamy.
Skuteczność tej formy reklamy potwierdziło wiele badań sondażowych oraz wielki „bum” na skuteczną reklamę za pomocą tych tzw. toreb ekologicznych. Chociaż na forach związanych z ekologią da się słyszeć głosy, iż ta działalność proekologiczna to jedna wielka „lipa” i większość dużych koncernów pod przykrywką działalności ekologicznej „wyciąga” wielkie sumy pieniędzy od Państwa to jednak szereg instytucji podchodzi poważnie do tego tematu. Są przekonani, iż poza ochroną środowiska, torby papierowe mogą przynieść im ogromne zyski w postaci niezawodnej reklamy „noszonej” przez ludzi a nie zalegającej, jak większość „jednorazówek”, na śmietniskach. Firma inwestująca w torby ekologiczne nie dość, że zostaje postrzegana jako proekologiczna, dbająca o środowisko, to jeszcze oprócz tego „wbija się” sprawnie na rynek co przynosi jej ogromne korzyści finansowe.
W taki właśnie sposób „dbanie” o środowisko naturalne przyczynia się do efektywnej reklamy wielu firm, a co za tym idzie do wzmocnienia ich pozycji na rynku. Z całą pewnością możemy stwierdzić, iż wykorzystywanie działań proekologicznych w tym wypadku (jak i w wielu innych) ponownie kończy się sukcesem i zachęca wiele firm do szukania coraz to nowszych metod skutecznej a zarazem ekologicznej reklamy.


Torby papierowe Kraków Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak wykorzystać Internet w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy?

Jak wykorzystać Internet w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy?


Autor: Łukasz Stanios


To pytanie nasuwa się każdej, zorientowanej na osiągnięcie sukcesu firmie. Internet, jako potęga medialna jest aktualnie najszybciej rozwijającym się medium, które przyciąga odbiorców w każdym wieku, o niezwykle zróżnicowanych potrzebach i preferencjach. Co ważne, Internet jest narzędziem globalnym, tak więc jego potencjał znacznie przewyższa inne dostępne rozwiązania. Z budowaniem, wdrażaniem oraz kodowaniem marki w świadomości użytkowników sieci ściśle wiąże się pojęcie marketingu internetowego.


To pytanie nasuwa się każdej, zorientowanej na osiągnięcie sukcesu firmie. Internet, jako potęga medialna jest aktualnie najszybciej rozwijającym się medium, które przyciąga odbiorców w każdym wieku, o niezwykle zróżnicowanych potrzebach i preferencjach. Co ważne, Internet jest narzędziem globalnym, tak więc jego potencjał znacznie przewyższa inne dostępne rozwiązania. Z budowaniem, wdrażaniem oraz kodowaniem marki w świadomości użytkowników sieci ściśle wiąże się pojęcie marketingu internetowego.
Marketing internetowy (e-marketing) to używanie internetu w celach reklamowych prowadzących do sprzedaży dóbr lub usług. Jest to rodzaj promocji zorientowanej na jak najszersze i najbardziej trafne dotarcie do dotychczasowych i jednocześnie potencjalnych Klientów. Skuteczny marketing internetowy wymaga zastosowania odpowiednich narzędzi, do których możemy zaliczyć reklamę, public relations internetowy (epr), sprzedaż, budowanie odpowiedniego i zamierzonego wizerunku marki, badania marketingowe oraz obsługę Klienta.
Reklama w sieci to wielki potencjał, zarówno dla firm już istniejących, jak i tych nowopowstałych. Kreowanie wizerunku marki na tej płaszczyźnie to nowe wyzwanie, ale także nowe atrakcyjne grupy społeczne - ludzie młodzi, aktywni, hobbyści, biznesmeni, czy entuzjaści nowości. Internet, jako szybko rozwijające się medium reklamowe, posiada kilka zasadniczych cech, które decydują o jego atrakcyjności. Przede wszystkim jest to nośnik interaktywny, umożliwiający odbiorcy uzyskanie pożądanych w danym momencie informacji oraz pozwalający na wybieranie określonych dziedzin, produktów, tekstów, czy na wyrażanie opinii. Personalizacja przekazu to możliwość dotarcia do odbiorcy odpowiednio ukierunkowanego, ze specjalnie przygotowaną, zgodną z jego profilem i preferencjami ofertą. Jest to wiec gwarancja trafności przekazu, a tym samym większego prawdopodobieństwa jego skuteczności. Przekaz informacji w sieci może mieć charakter wielokierunkowy, co oznacza, że przekazy marketingowe mogą krążyć od użytkownika do firmy, czy innego użytkownika. Szybkość takiej wymiany informacji jest ogromna i nieporównywalna do innych form reklamy, a sam jej zasięg może przybierać skalę globalną. Po otrzymaniu przez Klienta informacji, czy oferty marketingowej ma on możliwość natychmiastowej reakcji na dany przekaz. Odpowiedzią Klienta może być np. dokonanie zakupu w kilka minut po zetknięciu się z reklamą. Za pośrednictwem Internetu łatwiej jest ukierunkować ofertę. Serwisy oferujące określone rozwiązania przyciągają entuzjastów danego zagadnienia. Aktualizacja informacji i przekazów, które zamieszczane są w sieci przebiega szybko, sprawnie i z reguły na bieżąco. Sieć to także szerokie możliwości łączenia różnych środków ekspresji oraz różnorodność form przekazu.
Do narzędzi internetowych, które wspierają i jednocześnie budują emarketing można zaliczyć między innymi reklamę banerową - formę trafną, widoczną, mocno rzucającą się w oczy, która jest niezwykle pomocna w budowaniu wizerunku marki w sieci.
Same serwisy internetowe są głównym nośnikiem informacji w cyberprzestrzeni. To za ich pośrednictwem Klienci zapoznają się ze szczegółami oferty firmy. Celom reklamowym służą najczęściej witryny korporacyjne, produktowe (poświęcone jednemu określonemu produktowi), informacyjne oraz branżowe. Serwisy www, poza przekazywaniem informacji odwiedzającym, pozwalają także na zbieranie danych marketingowych. Odbywa się to ze świadomym udziałem internautów (np. poprzez formularze) lub automatycznie. Obecność serwisu na jednych z najwyższych pozycji w wyszukiwarkach to zwiększona częstotliwość odwiedzin, a tym samym większe zainteresowanie prezentowaną marką. Taki status może zagwarantować skuteczna indeksacja strony i następnie jej konsekwentne i umiejętne pozycjonowanie.
Poczta elektroniczna oraz listy wysyłkowe to nośniki zindywidualizowanych komunikatów marketingowych. Klienci niezwykle często, świadomie lub mniej świadomie, zamieszczają w sieci mnóstwo ważnych dla marketingu informacji na swój temat. Określają w ten sposób własne preferencje, dzięki którym prawdopodobieństwo celności późniejszych komunikatów reklamowych jest znacznie wyższe. Przekazy w postaci listów mogą obejmować zarówno proste podziękowanie za złożenie zamówienia, jak i zapowiedzi nowych produktów lub usług, a także specjalnie ukierunkowane oferty.
Kolejnym narzędziem budującym wizerunek marki w sieci są biuletyny elektroniczne, czyli personalizowane publikacje, które mogą zawierać określone grafiki lub zdjęcia, wysyłane w formie poczty elektronicznej. Biuletyny wysyłane za pośrednictwem internetu często zawierają odsyłacze do innych serwisów, co przekłada się bezpośrednio na rozpowszechnianie konkretnej marki, podniesienie poziomu sprzedaży oraz wyeliminowanie konieczności publikowania tradycyjnych broszur i katalogów. W przypadku broszur pozwala się Klientom na anulowanie niepożądanej przez nich subskrypcji.
Sponsoring to kolejne narzędzie aktywnie wykorzystywane przez, public relations internetowy. Firma, której zależy na wykreowaniu wizerunku w sieci oraz zyskaniu odwiedzających, może zdecydować się na sponsorowanie serwisu informacyjnego. Bardzo skuteczną formą promocji w sieci jest także umieszczenie na innych witrynach odnośników do naszej strony, czyli tak zwana wymiana linków. Takie działanie może zaowocować zwiększeniem ilości odwiedzin na stronie.
Programy lojalnościowe, werbunkowe i stowarzyszeniowe z założenia mają przynosić korzyści klientom lojalnym i oddanym, którzy często odwiedzają serwis. Klienci są zachęcani i w swoisty sposób wynagradzani upustami i prezentami, które w bezpośredni sposób powinny przyczynić się do odwiedzenia serwisu przez innych zainteresowanych.
Na pozytywny wizerunek firmy w cyberprzestrzeni składa się wiele czynników, które zintegrowane przyczyniają się do zwiększenia skuteczności wszystkich działań reklamowych. Promocja za pośrednictwem Internetu to nowe kanały komunikacji z Klientem oraz znaczne obniżenie kosztów obsługi. W dobie postępującego rozwoju technologicznego nie można skutecznie budować świadomości własnej marki bez udziału sieci.
redakcja www.seo24.com.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Które ze strategii promocji sprzedaży może wykorzystać Twoja Firma?

Które ze strategii promocji sprzedaży może wykorzystać Twoja Firma?


Autor: Łukasz Stokłosa


Strategie promocji sprzedaży należą do jednych z najskuteczniejszych sposobów, którymi Twoja firma może zdobyć przewagę rynkową. Nawet 60% klientów regularnie bierze udział w jakiejś formie strategii promocji sprzedaży.


Przygotowując strategie promocji sprzedaży dla firmy należy uwzględnić charakter produktu lub usługi, specyfikę grupy docelowej klientów, a nawet jakieś bieżące wydarzenie, czy pory roku.


Dlaczego więc znaczenie strategii promocji sprzedaży dla sukcesu firmy może być tak duże?

Oto kilka z najważniejszych powodów:

- Coraz więcej firm jest perfekcyjnych w tym co robi,

- Klienci oczekują więcej od firmy w której kupują,

- Trudno przewidzieć, jak potoczą się losy młodych marek i nowych firm,

- Klienci należą do rozdrobnionych grup na rynku,

- Coraz częściej klienci wyłączają się na przekaz reklamowy,

- Efekty sprzedaży wynikające z reklamy wzrastają nawet do 7 razy, kiedy popiera je strategia promocji sprzedaży.


Jeżeli klientów ma cieszyć moment zakupu Twoich produktów lub usług, co przełoży się nie tylko na zwiększenie zysków firmy, to dzięki przemyślanej promocji sprzedaży można ten cel łatwiej osiągnąć.


O wszystkich korzyściach, jakie może uzyskać firma, która zacznie stosować odpowiednie strategie promocji sprzedaży, można nauczyć się w trakcie udostępnionego za darmo wykładu na stronie internetowego warsztatu dla przedsiębiorców "Ukryte Strategie Marketingowe"

AUTOR: Łukasz Stokłosa - trener, doradca marketingowy i strategiczny DobraStrategia.pl Zastosuj Ukryte Strategie Marketingowe i zwiększ sprzedaż firmy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dobra Strategia sprzedaży. Dobrą drogą do sukcesu.

Dobra Strategia sprzedaży. Dobrą drogą do sukcesu.


Autor: MEGAMOCNY


W dzisiejszych czasach dobrze opracowana strategia sprzedaży produktów lub usług jest kluczem który otwiera drzwi sukcesu. Nieprawidłowo opracowana strategia tworzy ogromny mur nie do przebicia…


Po co nam strategia sprzedaży?
Strategii sprzedaży potrzebują sieci sprzedaży. Bez odpowiedniej strategii sprzedaż bezpośrednia, przedstawiciele handlowi nie zastąpią nawet najlepsze techniki sprzedaży, ponieważ na niewiele się one przydadzą jeżeli oferta trafia do nieodpowiedniej grupy klientów. Oczywiście strategia sprzedaży to nie tylko dobór odpowiedniej grupy docelowej, ale jest jednym z najważniejszych elementów strategii.

Co powinna zawierać dobra strategia sprzedaży?
Prócz dobrze sprecyzowanych grup docelowych strategia powinna posiadać wyróżnik sprzedażowy, czyli “to coś” co wyróżni twój produkt (usługę) oferowaną przez sprzedawców na tle konkurencji. Odpowiednio dobrana grupa docelowa, odpowiednio sprecyzowany wyróżnik sprzedażowy bazujący na pragnieniach a nie tylko na potrzebach klienta, obsługa klienta podtrzymująca zainteresowanie produktem (usługą) stanowi bardzo ważną część strategii sprzedaży.

Tworzymy sami, czy zgłaszamy się do odpowiedniej firmy?
Na pewno najtańszym rozwiązaniem stworzenia strategii sprzedaży jest stworzenie jej przez przedsiębiorcę (samego siebie). Jednak czy jest to rozwiązanie idealne? W większości przypadków przedsiębiorcy zaczynający działalność gospodarczą nie mają wystarczającej wiedzy i doświadczenia w tworzeniu efektywnych strategii sprzedaży. Dlatego najczęściej takie strategie zawierają mnóstwo błędów które stanowią o zwolnionym tempie rozwoju przedsiębiorstwa albo hamowaniu go. Wielu doświadczonych przedsiębiorców, pomimo wieloletniego doświadczenie prowadzenia firmy decyduje się na współpracę z odpowiednią firmą doradczo konsultingową ze względu na jej doświadczenie, wiedzę i profesjonalizm który zapewnia sukces sprzedaży i bardziej dynamiczny rozwój.
Szachogłuchowicz skuteczna Reklama w internecie----------------------------------------------------- Fotografia ślubna Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.