niedziela, 1 lutego 2015

Masz stronę? Zacznij ją promować!

Masz stronę? Zacznij ją promować!


Autor: Olek Czech


Doskonale wykonana strona to dopiero początek pracy. Ten artykuł porusza zaledwie kilka zagadnień związanych z promocją strony w Internecie. Pozwala on pokrótce zorientować się, jak złożonym zagadnieniem jest walka o uwagę internautów.


Nawet najlepiej stworzona strona, dopracowana w najmniejszych szczegółach, spełniająca wszystkie rygory Use Ability i zawierająca atrakcyjną treść nie spełni pokładanych w niej nadziei, jeśli nikt nie będzie jej odwiedzał. Czasy, kiedy wystarczyło stworzyć ciekawą stronę i czekać na szturm internautów odeszły bezpowrotnie. Bez właściwie przeprowadzonej promocji szanse naszej strony na sukces spadają dramatycznie. Internet przedefiniował tradycyjne pojęcie reklamy. Jeśli jesteś wystarczająco uparty, to nie musisz być doktorem reklamy i marketingu, żeby bardzo pomóc swojej stronie zaistnieć w sieci.

Zacznij od początku.

O sukcesie strony warto myśleć jeszcze przed jej stworzeniem. Jedno z ważniejszych pytań, jakie musimy sobie zadać, już na etapie planowania strony, to jakich treści i tematów strona będzie dotyczyć. Jeśli znasz się na rowerach z pewnością będziesz chciał, aby twoja strona dotyczyła właśnie tego w czym jesteś dobry i co cię interesuje. Ale warto zastanowić się, czy jest jakiś obszar tematyczny dotyczący rowerów, który przegapili właściciele innych stron.

Przy obecnym poziomie konkurencji w sieci znalezienie niszy, która może stać się naszą specjalnością może zapewnić nam przewagę w dostępie do klientów. Biorąc pod uwagę ilość użytkowników sieci nawet bardzo wyspecjalizowana strona może budzić duże zainteresowanie i generować sporą oglądalność. Konkurowanie ze stronami o ugruntowanej pozycji i ogólnej tematyce może trwać bardzo długo i wcale nie musi zakończyć się sukcesem.

Kolejną rzeczą, którą warto się zainteresować jeszcze przed stworzeniem strony, to odpowiedni adres domeny. O ile nazwa domeny straciła nieco na znaczeniu, jeśli chodzi o pozycje w wyszukiwarce, to jej wartość dla promocji strony jest ogromna. Łatwa do zapamiętania i długo obecna w sieci domena może bardzo pomóc stronie zaistnieć. Dlatego warto zdecydować się na jej kupno jeszcze zanim zabierzemy się do tworzenia strony. Możemy dzięki temu uniknąć przykrych niespodzianek związanych cybersquattingiem, czyli podkupywaniem domen, które następnie sprzedaje się po o wiele wyższej cenie.

Przy założeniu, że zaczynasz swoją przygodę z Internetem i dopiero będziesz tworzył stronę upewnij się, że będzie ona przyjazna dla jej użytkowników. O tym, czy strona jest przyjazna dla internautów decyduje kilka czynników. Do najważniejszych należą łatwa nawigacja, czy standardowe rozmieszczenie elementów strony. Internauta po wejściu na Twoja stronę od razu powinien wiedzieć z kim ma do czynienia i czym się strona zajmuje?

Reklama, ale jaka?

Skoro masz już stronę, czas dać znać o swoim istnieniu. Najlepszym miejscem do zaprezentowania się jest wyszukiwarka. To właśnie za jej pośrednictwem Internauci docierają do informacji, których szukają. Wpisując poszukiwaną frazę natychmiast otrzymują setki adresów, pod którymi z dużym prawdopodobieństwem znajdą to, czego szukali. Najbardziej komfortowa dla Ciebie sytuacja jest taka, że adres Twojej strony wyświetla się na samej górze wyników wyszukiwania. Pierwsze pozycje dlatego są tak korzystne, ponieważ 90% internautów odwiedza nie więcej niż 5 pierwszych adresów.

Wróćmy do przykładu z rowerami. Załóżmy, że chcesz otworzyć sklep internetowy właśnie z rowerami. Internauta wpisując w wyszukiwarce rowery trafia od razu na adres Twojego sklepu. Gdyby tak się stało najprawdopodobniej nigdy nie miałbyś problemu z brakiem zamówień. Niestety pod słowami które w tak ogólny sposób opisują daną kategorię konkurencja jest zabójcza, a pierwsza pozycja tylko jedna. Osiąganie wysokich pozycji jest możliwe dzięki pozycjonowaniu. Jest to szereg czynności, które pozwalają stronie wyświetlać się wysoko pod konkretnymi zapytaniami.

To, że osiągniecie pozycji pod zapytaniem „rowery” graniczy z cudem nie znaczy, że musisz załamywać ręce. Po prostu poszukaj innych słów, mniej popularnych, dzięki którym klienci trafią do Twojego sklepu. Tu po raz kolejny sprawdza się zasada, że w im mniej zagospodarowaną niszę trafisz, tym większa szansa, że Twoja strona odniesie sukces. Więcej o pozycjonowaniu dowiesz się na innych stronach naszego serwisu.

Pokaż innym, że istniejesz!

W ostatnim czasie pozycjonowanie urosło do rangi najważniejszego elementu promocji w sieci, który ma wpływ na ruch na stronie. Nie jest to jednak jedyny sposób na zwrócenie uwagi internautów. W globalnej sieci najbardziej cenne są wartościowe informacje. Jeśli właśnie takimi dysponujesz i umiesz się nimi podzielić, to bądź pewny, że ktoś zauważy Twój profesjonalizm i zaangażowanie.

Po raz kolejny weźmy pod lupę internetowy sklep z rowerami. Być może, jako posiadacz strony oferującej rowery uważasz, że jesteś ekspertem w tym temacie. Dlaczego ukrywać ten fakt? Przecież każdy amator wycieczek rowerowych woli kupić rower od osoby, która zna się na rzeczy, niż od kompletnego dyletanta, który chce jedynie wydusić z nas kilka złotych.

A do zaprezentowania swojej wiedzy najlepiej nadaje się artykuł. W jego ramach możesz pokazać się, jako ekspert z dziedziny którą się zajmujesz. Co prawda pisanie artykułów wymaga nie tylko wiedzy, ale także małej wprawy, jednakże prawdziwy pasjonat z pewnością pokocha dzielenie się wiedzą na ulubione tematy.

Dobrym ćwiczeniem redaktorskim może być czynny udział w forach tematycznych, dotyczących Twojej dziedziny. Odpowiadaj na posty innych użytkowników i formułuj nowe zapytania. Niektóre fora umożliwiają wstawienie linku do strony w polu, gdzie użytkownicy forum umieszczają swój podpis. Jeśli forumowicze uznają Cię za osobę wiarygodną i kompetentną istnieje spora szansa, że klikną z ciekawości w link prowadzący do Twojej strony. Dodatkowo zdobywanie linków wpływa pozytywnie na pozycje Twojej strony w wyszukiwarce.

Korzystając z forów tematycznych pamiętaj o kilku rzeczach. Nie loguj się na forach, na których będziesz chciał jedynie umieścić swój link. Takie zachowanie kojarzone jest jednoznacznie ze SPAMEM i może w najlepszym wypadku zakończyć się wyrzuceniem z forum. Internet to możliwość dotarcia do tysięcy osób, należy jednak pamiętać, że popularność w sieci nie koniecznie musi oznaczać coś dobrego. Jeśli z jakiegoś powodu internauci uznają Twoje intencje za nie do końca uczciwe, a Ciebie za osobę niekompetentną nie zawahają się podzielić tą informacją z innymi internautami, co możne kosztować Cię nie tylko reputację, ale także przełożyć się znacznie na mniejsze zainteresowanie Twoimi rowerami.

Kiedy już uznasz, że jesteś gotowy do zaprezentowania się jako ekspert i dziennikarz zabierz się do napisania artykułu. Warto poznać kilka sztuczek, którymi rasowi dziennikarze posługują się żeby przykuć uwagę czytelników. Pamiętaj tylko, aby pisząc artykuł nie używać języka, który sugerowałby Twojemu czytelnikowi, że ma do czynienia z reklamą Twojego sklepu. Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe, a pokusa zareklamowania swojej zabójczej oferty bywa bardzo silna. Jednakże wtedy internauta uzna, że tak na prawdę chcesz mu sprzedać rower, a nie podzielić się z nim wiedzą, a to jest zasadnicza różnica. Pomyśl o stworzeniu poradnika, w swoich artykułach staraj się prezentować konkretne rozwiązania, dla problemów, które mogą spotkać Twoich klientów.

W przypadku promocji w Internecie bardzo istotne jest właściwe zarządzanie swoją reputacją. Raz zdobyte zaufanie internautów i klientów, oparte na szacunku i wspólnych korzyściach, będzie długo procentować i przynosić korzyści Twojemu sklepowi.

Kiedy już stworzysz artykuł pozostaje jeszcze ostanie pytanie, gdzie go opublikować. Na pewno warto zacząć od umieszczenia tego typu artykułów na firmowej stronie, jednak jeśli chcemy poprawić oglądalność strony, która dopiero co powstała, najlepiej jest spróbować opublikować artykuł na innych stronach. Istnieje wiele serwisów o ugruntowanej pozycji, które poruszają tematy związane z Twoją działalnością. W zamian za udostępnienie artykułu administratorzy strony pozwolą nam zamieścić link do strony oraz informacje o firmie lub autorze. Regularne pojawianie się na powszechnie dostępnych portalach wiedzowych, dotyczących konkretnego zagadnienia może bardzo pomóc naszej stronie zaistnieć. Dziennikarstwo publiczne jest bardzo rozpowszechnione w Internecie. Istnieje szereg stron, które publikują artykuły z najróżniejszych obszarów wiedzy, które internauci mogą komentować i oceniać.

Warto próbować przebić się ze swoja wiedzą do mediów tradycyjnych. Jeśli nasza działalność obejmuje jakiś konkretny obszar lub miasto warto zainteresować się współpracą z mediami regionalnymi. Artykuł w lokalnej gazecie, nasz lub na nasz temat, może skutecznie obudzić zainteresowanie naszą stroną.

Dobrą metodą na promowanie strony, niestety wymagająca już pewnych nakładów finansowych, jest kampania mailingowa. Polega ona na wykupieniu adresów elektronicznych z powszechnie dostępnych, komercyjnych baz adresowych. Do adresatów wysyłamy maile zawierające treści informacyjne lub reklamowe. Zanim zdecydujemy się na wysłanie maila warto dowiedzieć się czegoś o przygotowywaniu treści, z którą chętnie zapozna się internauta. Skuteczność tej metody znacznie podnosi zorganizowanie konkursu z nagrodami.

W miarę jak stronę zacznie odwiedzać więcej internautów warto zastanowić się nad stworzeniem własnej listy adresowej. Lista działa w ten sposób, że internauci odwiedzający stronę dobrowolnie podają swój adres elektroniczny, wyrażając w ten sposób zgodę na otrzymywanie informacji drogą elektroniczną. Ta formuła jest najbardziej skuteczna, jeśli chodzi o kontaktowanie się za pomocą skrzynki email. Dzięki własnej liście adresowej możesz pozostawać w regularnym kontakcie ze swoimi klientami. Za pomocą maili możesz nie tylko informować klientów o szczegółach Twojej oferty, ale także wysyłać im artykuły i porady, dzięki czemu możesz zdobyć zaufanie i uznanie internautów odwiedzających Twoją stronę.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem promocyjnym, wykorzystującym adresy elektroniczne są kampanie wirusowe. Kampania wirusowa polega na stworzeniu takiego przekazu reklamowego, który będzie rozpowszechniany przez samych internautów. Jak to możliwe? Nakręć ciekawy, dowcipny filmik lub stwórz prostą grę komputerową. Jeśli internauci uznają, Twój pomysł za dobry istnieje duża szansa, ze prześlą go dalej. W treść przekazu wpleć informacje dotyczące strony, choćby nazwę firmy lub adres strony. Kampanie te mogą być bardzo skuteczne przy bardzo niskim nakładzie kosztów własnych. Tu główna rolę odgrywa oryginalny pomysł, który docenią internauci.

Ta krótka lista nie zamyka wszystkich możliwości, związanych z tanią promocją w sieci. Dużo zależy od naszej pomysłowości i zaangażowania.

Wiem za co płacę.

Na koniec warto jeszcze wspomnieć o tych formach promowania strony, które wiążą się z przygotowaniem szczegółowego budżetu i znacznymi środkami. Jeśli chodzi o wyszukiwarki, to jednym z najbardziej popularnych narzędzi do podnoszenia oglądalności stron są linki sponsorowane. W przypadku wyszukiwarki Google link sponsorowane, prowadzące do strony pojawiają się po prawej stronie naturalnych wyników wyszukiwania. Koszt takiej kampanii zależy od ilości kliknięć na link. Należy jednak zaznaczyć, że internauci preferują naturalne wyniki i o wiele chętniej z nich korzystają.

Do arsenału płatnych form promocji można również zaliczyć banery na popularnych stronach internetowych. Jeśli prowadzisz sklep z rowerami najlepiej baner umieścić się na portalach wiedzowych dotyczących rowerów. Muszę jednak uprzedzić, że internauci z niechęcią i lekceważeniem odnoszą się do tego typu reklamy. Ignorowanie banerów jest tak powszechne, że powstał nawet termin „baner blindness” (ślepota na banery).

Kolejnym, sposobem na zaistnienie w sieci wiążącym się z większymi nakładami może być sponsoring internetowy. O ile idea tradycyjnego sponsoringu jest raczej jasna, o tyle w sieci sponsorowanie może przybierać mniej oczywiste formy. Sprzedając rowery możemy na przykład sponsorować portal wiedzowy dla miłośników jednośladów. Sponsorowanie należy rozumieć nie tylko jako oferowanie środków finansowych. Możemy zaproponować sponsorowanie usług hostingowych lub innych wydatków związanych z prowadzeniem strony. Zwykle na stronie sponsorowanej znajdują się szczegółowe informacje na temat sponsora.

Sukces strony w sieci zależy od bardzo wielu czynników. Nie sposób uniknąć błędów, zwłaszcza jeśli stawiamy pierwsze kroki w Internecie. Należy jednak pamiętać, że wszyscy je popełniają i nie jest to żaden powód, aby załamywać ręce. Promując stronę należy także uzbroić się w cierpliwość. Prawdziwe efekty przychodzą z czasem.
http://www.eactive.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Spójrz na stronę oczami wyszukiwarki

Spójrz na stronę oczami wyszukiwarki


Autor: Olek Czech


Promocja w wyszukiwarce oznacza w coraz większym stopniu pracę nad jakością serwisu. Nawet najlepsza firma pozycjonująca nie zda się na wiele jeśli strona nie prezentuje żadnej wartości. Ten artykuł daje wskazówki dla właścicieli stron internetowych, którzy chcą zyskać uznanie w oczach wyszukiwarki.


Na naszym rodzimym rynku zachodzą jeszcze nie tak szybkie, ale konsekwentne zmiany w podejściu do prowadzenia działalności w Internecie. Właściciele komercyjnych witryn zaczynają rozumieć, że stworzenie profesjonalnej strony to zaledwie początek pracy, jaką trzeba wykonać, aby odnieść sukces. Głównym powodem tej sytuacji jest oczywiście rosnąca konkurencja, a wraz z nią walka o uwagę internautów. Na pierwszą linie frontu tej bezpardonowej walki wyrasta wyszukiwarka internetowa.

To przy pomocy programów, takich jak Google przytłaczająca większość internautów poszukuje informacji, produktów, usług, rozrywki. Internauci ufają wyszukiwarce, która po wpisaniu słów kluczowych wyświetla adresy tysięcy stron, które najlepiej odpowiadają zapytaniu. Zaufanie to jest tak daleko idące, że większość internautów korzysta zaledwie z kilku pierwszych adresów wyświetlanych przez wyszukiwarkę. Pozostałe strony muszą czekać w długiej kolejce po zainteresowanie użytkowników, a kolejka ta staje się z każdym dniem dłuższa. Podstawowe pytanie brzmi co zrobić, żeby znaleźć się na liście tych kilku pierwszych adresów i jak się tam utrzymać?

Wraz z uświadomieniem sobie potrzeby obecności w wyszukiwarce zaczęto szukać sposobów na osiągnięcie tego celu. Jeszcze kilka lat temu osoby, które dysponowały pewną wiedzą informatyczną mogły w miarę skutecznie wpływać na wyniki wyszukiwarki nie do końca stosując się do jej zaleceń. Stosując różne metody próbowano oszukać wyszukiwarkę tak, aby uznała stronę za wartościową zarówno pod kontem zawartości, jak i prowadzącej do strony sieci linków. Obecnie wyszukiwarka Google bierze pod uwagę tyle czynników indeksując strony, że metody typu farma linków, czy niewidoczny tekst przechodzą do lamusa, a właściciele stron zaczynają rozumieć, że nie istnieje żadna droga na skróty.

Promocja w wyszukiwarce, to nie jest coś co można po prostu załatwić. Skuteczna promocja wymaga kompleksowego podejścia do wielu obszarów działania strony internetowej i nieustannej pracy nad nimi. Zastanawiasz się, co Google może brać pod uwagę indeksując naszą stronę? Ilość i jakość linków prowadzących do naszej strony, ilość i jakość odwiedzin, ilość i jakość zwartości strony, jakość optymalizacji pod kontem wyszukiwarki. Nieodzownym elementem promocji w wyszukiwarce są również kampanie linków sponsorowanych, zarządzanie reputacją w sieci, publikacje docierające do społeczności internetowych, a wszystko to z naciskiem na jakość.

Promocja w wyszukiwarce wymaga coraz częściej komplementarnego podejścia do sprawy, koordynującego wszystkie obszary działalności strony. Popatrzmy na to w inny sposób. Sprostanie oczekiwaniom stawianym przez wyszukiwarkę, to w istocie sprostanie oczekiwaniom internautów, którzy spodziewają się, że na samej górze listy wyników pojawi się strona zawierająca najbardziej adekwatną do zapytania treść, Nie jest to łatwe, ale cel wydaje się jednak warty zachodu. Obecność w wyszukiwarce, a wraz z nią pojawiający się klienci na stronie, to klucz do sukcesu każdego biznesu on-line.

Chcąc skutecznie promować się w wyszukiwarce musimy zmienić nieco sposób myślenia na temat strony internetowej. Oto kilka zasad, którymi posługuje się skuteczny SEMarketer.

Zacznijmy od stwierdzenia, na które zgodzimy się wszyscy. Jaki sens ma posiadanie, choćby najpiękniejszej strony internetowej skoro nikt jej nie odwiedzi. Oczywiście istnieją konkursy i rankingi pięknych stron, ale tworzenie witryny tylko w tym celu wydaje się dosyć osobliwą formą twórczości.


Jeśli zgadzasz się z powyższym stwierdzeniem, to chcę zaprezentować ci klika informacji, o których powinieneś wiedzieć chcąc promować stronę w wyszukiwarce.

Wszystko kosztuje.

Bez względu na to, czy są to pieniądze wydane na firmę pozycjonującą, linki sponsorowane, czy też jest to czas i wysiłek, który sam włożyłeś w swoją stronę, zawsze jest to jakaś cena, którą musisz zapłacić. Dopóki nie dowiesz się ile tak naprawdę kosztuje cię ruch na stronie nie będziesz wiedział, w jakie obszary działalności strony inwestować swój czas i pieniądze.

Ruch na stronie powinien przełożyć się na współczynnik zwrotu inwestycji(ang ROI – return of investment). Mimo zaawansowanych statystyk stron nie jest łatwo przełożyć wydatków przeznaczonych na promocję w wyszukiwarce na współczynnik zwrotu inwestycji. Mimo to nieustanie należy zadawać sobie pytania



*

co pochłania koszty?
*

jak je mierzyć?
*

jak zamienić koszty w dochód?



Pamiętajmy, że koszty mogą być również pasywne np. nasz czas. Jeśli niektóre elementy wymagają od nas zbyt dużego wysiłku i odciągają nas od naszej właściwej działalności, to może się okazać, że nie tylko prościej, ale i taniej będzie powierzyć niektóre zadania profesjonalistom, np. optymalizację strony pod kontem wyszukiwarki(ang SEO – Search engine optimization).

Ruch to nie wszystko.

Oczywiście jeśli serwis generuje dużą oglądalność to bardzo dobrze, ale najlepsi odwiedzający, to ci którzy otworzyli tą stronę z jakiegoś powodu, najlepszym powodem jest chęć skorzystania z oferty. Dlatego powinieneś wiedzieć kim są ludzie, którzy odwiedzają Twoją stronę i w jaki sposób na nią trafili. Istnieje wiele narzędzi pozwalających na śledzenie ruchu na stronie. Jeśli będziesz wiedział dlaczego ludzie odwiedzają twoją stronę powinieneś z łatwością przekuć tą wiedzę na większą ilość realizowanych ofert, czy innych celów jakie stawiasz przed swoją stronę.

Ludzie, którzy odwiedzają stronę wiele mówią o tym jaka ona jest, lub jaka mogłaby być. Wsłuchaj się to, co próbuje powiedzieć ci ruch na stronie, nawet jeśli nie do końca podoba ci się to, co słyszysz. Ruch na stronie może być różny. Wiedząc, jak zachowują się odwiedzający twój serwis ludzie możesz dostarczyć im potrzebnych bodźców, które skłonią te osoby do zrobienia tego, czego od nich oczekujesz.

Ruch tak, ale jaki?

Ważna jest nie tylko ilość, ale także jakość ruchu na stronie. W całej palecie metod promocji w wyszukiwarce istnieją sposoby, które mogą podnieść znacznie ilość odwiedzających stronę osób w niedługim odstępie czasu. Nie odniesie to jednak żadnego pozytywnego skutku, jeśli nie wiemy czemu właściwie ruch ten miałby służyć.

Zadaj sobie pytania:

*

jakie efekty przyniesie ten konkretny ruch na stronie?
*

czy ruch na mojej stronie jest zdrowy, to znaczy, czy tworzy właściwy obraz strony w oczach wyszukiwarki?

Ktoś pomyśli, że zwariowałem. Przecież każdy zna zasadę „im więcej tym lepiej”. To popularne stwierdzenie nie koniecznie pasuje do promocji strony w wyszukiwarce. Załóżmy, że napisaliśmy artykuł i opublikowaliśmy go na chętnie odwiedzanych przez internautów portalach, takich jak Wykop, czy Artelis. Artykuł budzi spore zainteresowanie i dzięki temu na naszej stronie, w krótkim czasie radykalnie zwiększa się ruch.

Czy to dobrze? To zależy. Jeśli osoby, które trafią na naszą stronę nie znajdą tam nic, co by je zainteresowało i czym prędzej ją opuszczą, to wyszukiwarka może uznać, że próbujemy albo spamować portale zajmujące się dziennikarstwem publicznym albo, że nasza strona nie jest zgodna z ruchem, który generuje. Obie sytuacje mogą mieć negatywny wpływ na pozycję osiąganą przez serwis.

Zdrowy ruch charakteryzuje się tym, że strona spełnia oczekiwania osób ją odwiedzających. Informacji na ten temat dostarcza wyszukiwarce długość czasu spędzonego na stronie przez internautów oraz sposób poruszania się po niej. Taka sytuacja jest nie tylko korzystna dla naszej pozycji, znacznie ułatwia także osiąganie stawianych przed stroną celów.

Obecnie wyszukiwarki, takie jak Google zbierają o wiele więcej danych i statystyk dotyczących stron internetowych. Dobra historia odwiedzin pozwoli zbudować, a następnie utrzymać pozycję serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania. Google weźmie to także pod uwagę wyceniając nasze kampanie Adwords, gdzie cena za dobrą pozycję linku sponsorowanego może być niższa.

Wysoka pozycja oznacza jakość, której musi sprostać twoja strona.

Istnieje co najmniej kilka taktyk budowania linków oraz wrażenia, że strona posiada wartościową zawartość. Lista tych sposobów (nie zawsze w 100% zgodnych zaleceniami wyszukiwarki) ma za zadanie przekonywać o wartości strony nie internautów, ale programy indeksujące wyszukiwarki. Jednak wraz z rozwojem i większym zaawansowaniem procesu indeksacji stron sposoby te będą coraz mniej skuteczne.

Oznacza to nie mniej, nie więcej, że chcąc być wysoko nasza strona będzie naprawdę musiała sprostać oczekiwaniom, jakie internauci stawiają serwisom znajdującym się w czołówce wyników. Jednym z najistotniejszych czynników jest zawartość, adekwatna do wpisywanych zapytań. Posiadanie cennej zawartości, która może być przydatna dla internautów to niepodważalny argument dla wyszukiwarki, że strona zasługuje na wysoką pozycję. Jeśli nawet strona znajduje się wysoko, ale odwiedzający ją internauci wchodząc na stronę niezwłocznie ją opuszczają do wyszukiwarki wysyłany jest sygnał, że serwis udaje coś czym nie jest.

Bardzo podobnie sprawa ma się z budowaniem sieci linków. Żadna farma linków, ani inne podobne metody naprawdę nie dadzą żadnego rezultatu, no może spadkiem pozycji lub całkowitym wykluczeniem z listy wyników. Dzieje się tak z tego powodu, że informacje dotyczące prowadzących do strony linków będą stały w sprzeczności z innymi informacjami płynącymi od serwisu do wyszukiwarki.

Naprawdę warto podejmować tylko taki wysiłek, który przyniesie długotrwały efekt. Przede wszystkim trzeba mieć na uwadze, jak bardzo strona odpowiada zapytaniom wpisywanym przez internautów oraz jak może spełniać pokładane w serwisie oczekiwania co do przydatnej/interesującej zawartości.

Całość, to nie suma składników!

Teraz chyba najważniejsze. Nie staraj się myśleć o promocji w wyszukiwarce, jak o sumie jej poszczególnych elementów. Efekty, które mógłbyś osiągnąć używając tylko pozycjonowania stron lub tylko kampanii linków sponsorowanych, a następnie sumując ten efekt to nie to samo, co właściwe używanie obu metod jednocześnie.

Jeśli potrafisz całościowo spojrzeć na promocję w wyszukiwarce, to używając obu metod jednocześnie twoja kampania może być nawet od 7% do 10% bardziej skuteczna. Mówiąc skuteczna mam na myśli ilość zawartych za pośrednictwem strony transakcji, czyli zwrot inwestycji.

Należy szukać takich sposobów, które pozwoliłyby na jednoczesne wspieranie różnych obszarów promocji strony. Łatwo wyobrazić sobie, że wartościowe publikacje na związanych z tematyką serwisu portalach mogą nie tylko pomóc zbudować nasz pozytywny wizerunek, ale mieć także widoczny wpływ na pozycję w wyszukiwarce. I tak to się odbywa. Z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że długotrwała wysoka pozycja w wyszukiwarce nie tylko ułatwi nam dostęp do internautów, ale będzie również oznaczać, że internauci cenią nasz wysiłek.

Być może zawiodę kogoś tym stwierdzeniem, ale nie istnieje jedna, uniwersalna formuła, która sprawdzałaby się w przypadku wszystkich stron. Każda branża, działalność rządzi się nieco innymi prawami i stwarza zupełnie inne możliwości. Myślę, że to dobrze ponieważ stwarza to szansę dla pracowitych i pomysłowych właścicieli stron, którzy mogą wykorzystać sposoby, o których nie pomyśleli dotąd inni.

Wyszukiwarki, takie jak Google z roku na rok dysponują coraz bardziej zaawansowanymi narzędziami do indeksowania stron i przypisywania im pozycji w wynikach. Nie bez znaczenia jest też bogaty rynek usług reklamowych oferowanych przez wyszukiwarkę. Zbieranych jest coraz więcej informacji dotyczących serwisów i na ich podstawie powstaje coraz bardziej adekwatny obraz możliwości, jakie są one w stanie zaoferować internautom. Kompleksowe podejście do promocji w wyszukiwarkach wydaję się być skomplikowanym zagadnieniem, ale w zasadnie wszystko sprowadza się do podnoszenia jakości witryny, zarówno pod kontem przydatności dla internautów, jak i przystosowania do pracy z wyszukiwarką.
http://www.supermarketing.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak przewidywać trendy w biznesie?

Jak przewidywać trendy w biznesie?


Autor: Grzegorz Figoń2


Jeśli prowadzisz firmę, to na pewno nie jest Ci obce zjawisko, kiedy klienci w niektórych okresach "walą drzwiami i oknami", a w innych - odczuwasz kompletny brak zainteresowania. Z artykułu dowiesz się jak w prosty sposób przewidywać trendy i sezonowość na rynku, by wzmocnić działania marketingowe i podejmować słuszne decyzje.


Poszukiwanie informacji o trendach w biznesie

Jednym z istotnych czynników, które wpłyną na sukces Twojego biznesu są trendy w gospodarce. Niemalże każdy produkt lub usługa podlega trendom. Jeśli jesteś ekspertem w dziedzinach związanych z branżą, w której działasz, nie będziesz miał problemu z opisaniem trendów rynkowych, które dotyczą Twoich produktów lub usług.

Poznaj trendy Twojego biznesu
Znajomość trendów w biznesie jest na tyle istotną informacją, że pozwala Ci podejmować sensowne decyzje, co do rozmiarów sprzedaży teraz i w przyszłości. Trendy można podzielić na kilka kategorii względem efektów jakie niosą dla przyszłości danego produktu lub usługi. Istnieją trendy wskazujące, że dany produkt lub usługa cieszy się stabilnie wzrastającym zainteresowaniem lub jego spadkiem. Istnieją też tymczasowe radykalne skoki zapotrzebowania, a także sezonowość popytu na produkt lub usługę w ciągu jakiegoś okresu.


Google Trends

Od pewnego czasu możesz bezpłatnie sprawdzić jaki jest trend na Twój produkt lub usługę za pomocą internetowego narzędzia Google Trends. GT nie wyświetla co prawda szczegółowych informacji, ale pokazuje jak się kształtuje zainteresowanie wpisaną frazą. Dzięki GT sprawdzisz czy oferowane przez Ciebie produkty lub usługi obejmuje sezonowość w długim lub w krótkim okresie czasu.

Pisząc plan marketingowy uwzględnisz trendy w realnym przewidywaniu przyszłego popytu. Trendy odbiją się na Twoim harmonogramie finansowym i harmonogramie działań. Na przykład dla frazy "prezenty" widać radykalny wzrost zainteresowania pod koniec każdego roku oraz stabilny wzrost na przestrzeni kilku lat.

Inna Fraza "Katyń" miała już apogeum zainteresowania - był to chwilowy skok w czasie, kiedy ten znany film Andrzeja Wajdy był w kinach.

Warto badać trendy i uwzględniać wykrytą sezonowość na rynku. Twoje działania marketingowe będą bardziej skuteczne, jeśli potrafisz wykorzystać naturalne zachowania klientów w krótkich i długich okresach.

Grzegorz Figoń - xMarketing - Marketing bez przypadku Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

E-senior czyli babcia w internecie...

E-senior czyli babcia w internecie...


Autor: Mateusz Jaworowicz


Żeby senior kupił więcej...


marketing

Dziś postanowiłeś przeczytać artykuł, o "internetowej babci", dlatego postaram się Tobie dowiedzieć co skłania osoby powyżej 60 lat do zakupów...
Przeprowadziłem krótką ankietę w pewnym małym sklepiku i obserwowałem co wpływa na proces decyzyjny klienta.
Oto DWA najczęściej występujące czynniki:

Pierwszy z nich to produkt i marka, osoby starsze patrzą na produkty innym okiem niż młodzi konsumenci. Wybierają produkty które już znają lub które polecili im znajomi.
Tutaj, aby Skłonić osoby starsze do zakupów wystarczy dobrze zorganizowany marketing wirusowy. Aby jednak był skuteczny należy w nim umieścić jakiś prezent, który otrzyma po podaniu adresów e-mail 3 innych osób...
Tym prezentem może być kupon rabatowy.

Drugim czynnikiem jest tradycja.
Jak kolwiek to brzmi produkty z informacją iż firma posiada np. 100 letnią tradycję są częściej wybierane, niż produkty bez tej informacji.
Ten czynnik był też brany pod uwagę u młodych konsumentów, choć tylko w 5%, ale to tylko ciekawostka.

Cenę produktu pominąłem gdyż jest to też czynnik główny z wiadomych powodów :-)

Jakie techniki marketingowe działają na seniorów?

Jak wspomniałem wcześniej marketing wirusowy, ale też, ciekawe i wielo kolorowe opakowania.
To co podałem odnosi się też do produktów internetowych.
W produktach gdzie targetem są osoby od 60 lat w górę zalecam dodać minimum 15 różnych zdjęć.

Z Poważaniem Mateusz Jaworowicz
Zapraszam do komentowania artykuły na stronie http://cnnb.iq24.pl/


Darmowe forum dochodowego biznesu i E-biznesu...Sprawdź co mamy dla Ciebie-TERAZ!

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak zarabiać na stronie - 8 sposobów

Jak zarabiać na stronie - 8 sposobów


Autor: Barbara Nowak


Nawet jeśli początkowo tworzenie stron traktowałeś tylko jako hobby, prędzej czy później przyjdzie czas na to, aby zacząć na nich zarabiać. Przedstawiamy 8 sposobów na zarobek na stronach.


Nawet jeśli początkowo tworzenie stron traktowałeś tylko jako hobby, prędzej czy później przyjdzie czas na to, aby na nich zarabiać. Jeśli nie masz jeszcze doświadczenia w temacie reklamy w Internecie, poniższe 8 wskazówek powinno podsunąć Ci pomysł na to, jak możesz wykorzystać swoje strony do reklamy.

8 sposobów na zarabianie na stronach

1. opłaty za dodatkowe funkcjonalności - w serwisach, w których jest możliwe zakładanie kont, możesz pobierać opłaty za dodatkowe funkcjonalności;

2. opłaty za wyróżnienia - jeśli baza ogłoszeń w Twoim serwisie szybko się powiększa, zachęć użytkowników do płatnego wyróżniania ich ogłoszeń;

3. Google AdSense - w programie tym mogą uczestniczyć różnorodne strony bez względu na to, czy cieszą się one dużą oglądalnością czy też nie;

4. sieci reklamowe - na współpracę z sieciami reklamowymi mogą liczyć wyłącznie popularne serwisy. W takim przypadku dysponują one całą powierzchnią reklamową danego serwisu;

5. listy mailingowe - jeśli zaoferujesz darmowy dodatek (np. niepublikowany wcześniej artykuł) w zamian za zapisanie się do newslettera, możesz na te maile wysyłać reklamy pod warunkiem, że poinformowałeś o takiej możliwości w momencie zapisywania się;

6. programy partnerskie - w przypadku zapisania się do programu partnerskiego, na stronie promuje się określone produkty, a zarabia się kiedy użytkownik za pośrednictwem linka partnerskiego przejdzie do sklepu i dokona zakupu.

7. artykuły sponsorowane - im bardziej poczytna strona, tym więcej osób zainteresuje wykupienie artykułów sponsorowanych;

8. płatny dostęp - w ten sposób mogą zarabiać w szczególności serwisy specjalistyczne, które oferują płatny dostęp do dodatkowych, niepublikowanych wcześniej materiałów.

Zanim wybierzesz, z którego sposobu zarabiania na stronach skorzystasz, powinieneś zastanowić się nad tym, czy Twoja strona ma wystarczająco dużą oglądalność, aby zamieszczać na niej jakiekolwiek reklamy. Dostosuj ich formę do tematyki strony i przede wszystkim jej grupy docelowej.


Reklama w Internecie Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.