sobota, 2 stycznia 2016

Odkryj jedną z najbardziej skutecznych broni współczesnego marketingu...

Odkryj jedną z najbardziej skutecznych broni współczesnego marketingu...


Autor: Jacek Pietrasiuk


Większość firm na rynku wycenia produkty w tradycyjny sposób. Biorąc pod uwagę koszty funkcjonowania, doliczają one swoją marżę i starają się te produkty sprzedać.


W ten sposób starają się sprzedać z zyskiem każdy produkt. Jest to model stosowany przez ponad 95% firm obecnych na rynku.

Dlaczego więc jest on mało skuteczny ?

Ponieważ ciężko zachęcić klienta do zakupu produktu, który kosztuje tyle co zwykle. Zupełnie inaczej sprzedają się produkty oferujące niesamowicie dużą wartość w stosunku do ceny ich zakupu.

Jak natomiast sprzedają liderzy swoich branż ?

Oni nie muszą zarobić na każdej transakcji, ponieważ znają tzw. życiową wartość klienta (ang. Customer Lifetime Value). Wiedzą ile średnio zarabiają na jednym kliencie. Dla liderów rynkowych średni zysk z wszystkich transakcji musi być większy niż koszty.

Oznacza to, że możesz niektóre produkty sprzedawać po kosztach, czyli nic na nich nie zarabiając albo nawet sprzedawać je ze stratą. Z pojęciem CLV łączą się jeszcze pojęcia takie jak front-end product (produkt sprzedawany na wejściu) i back-end product (produkt dopełniający).

W praktyce oznacza to, że ze swojej oferty powinieneś wybrać produkt typu front-end, którego zadaniem będzie pozyskanie jak największej ilości nowych klientów czyli zachęcenie ich do dokonania pierwszego zakupu w Twojej firmie. Powinien to być produkt, który przyciągnie Ci klientów, aby stali się Twoimi stałymi klientami. Musi więc oferować dużą wartość w stosunku do wydanych pieniędzy oraz musi sprawić, aby klienci byli maksymalnie zadowoleni z zakupu. Cały marketing w Twojej firmie powinien być skupiony na promocji produktów typu front-end.

Natomiast zadaniem produktów typu back-end jest już zarabianie na klientach pozyskanych poprzez produkty front-end. Produkty typu back-end mogą już mieć wysoką marżę. Te produkty powinieneś promować wśród swoich dotychczasowych klientów.

Dzięki strategii sprzedaży, jaką jest CLV, możesz tracić na pierwszej sprzedaży, ponieważ wiesz, że pozyskani w ten sposób klienci będą wracać i generować dochody w przyszłości.

Licząc CLV powinieneś zsumować całkowite przychody wygenerowane przez danego klienta i pomniejszyć je o koszty jego zdobycia, obsługi i utrzymania. Życiowa wartość klienta to po prostu wszystkie zyski, jakie generuje średnio ten jeden klient od pierwszego do ostatniego zakupu.

Aby obliczyć CLV musisz wiedzieć jak długo średnio kupuje u Ciebie klient, jaka jest średnia ilość zawartych transakcji rocznie, jaka jest średnia wartość jednej transakcji oraz jaka jest średnia marża sprzedażowa czyli ile procent średnio zarabiasz na jednej transakcji.

W przypadku tych klientów, którzy dokonują jednorazowego zakupu, ich wartość życiowa jest zyskiem z tej jednej dokonanej transakcji. Klient, który kupuje wielokrotnie ma swoją wartość życiową równą zyskom ze wszystkich dokonywanych transakcji.

Strategia sprzedaży CLV nie jest rzecz jasna strategią dla amatorów. Nie powinna być ona stosowana na zasadzie: sprzedamy produkt A poniżej kosztów a odrobimy sobie sprzedając produkt B z wysoką marżą. Takie podejście może szybko doprowadzić firmę do bankructwa. O wprowadzeniu strategii sprzedaży poniżej kosztów powinieneś zadecydować po analizie danych swoich klientów o wcześniej dokonywanych przez nich transakcjach.


Autor: Jacek Pietrasiuk właściciel StrategieWzrostu.pl. Więcej artykułów na jacekpietrasiuk.pl.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Użyj Facebooka aby zbudować swój biznes

Użyj Facebooka aby zbudować swój biznes


Autor: Patrycja Zak


Dlaczego właśnie FACEBOOK ? Statystyki mówią że Facebook jest najszybciej rozwijającą się platforma w internecie. Facebook ma ponad 600 milionów użytkowników i rośnie skokowo na dobę. Możesz skontaktować się tam z ludźmi z całego świata.


Jak już zapewne wiesz budowanie jakiegokolwiek biznesu (szczególnie MLM-u, lecz nie tylko) lepiej zacząć od budowania relacji. Aby zbudować swój biznes z powodzeniem i na dłuższą metę, rozwój trwałych stosunków jest kwestią kluczową. Więc jak można to zrobić za pomocą Facebooka? Jest on darmową formą reklamy i marketingu. Dodatkowo przeciętna osobą spędza na Facebooku ponad 700 miliardów minut na miesiąc i co najważniejsze, każdy z nas posiada ok. 130 znajomych (choć według mnie liczba ta jest troszeczkę zaniżona).

Oto cztery proste sposoby …

# 1. Pierwszym sposobem jest znalezienie „dobrych znajomych”. Co mam na myśli? Znajdź osoby podobne do Ciebie, czyli takie, które mają takie same zainteresowania jak Ty. Kiedy wysyłasz komuś zaproszenie, dołącz do niego jakąś krótka wiadomość powitalną.

# 2. Sprawdź swoje posty i swoje wiadomości. Przeczytaj je, skomentuj je, podziel się nimi, tak jak inni to robią. Facebook nie jest jednostronny, to ulica dwukierunkowa.

# 3. Trzecia metoda, która warto użyć na Facebook to „Chat”, który znajduje się w prawym dolnym rogu Facebook. Jest to wspaniały sposób na poznanie nowych przyjaciół. Kiedy jesteś na Facebook, należy sprawdzić, którzy znajomi są online i rozmawiać z nimi.

Oto kilka rzeczy, które możesz zapytać nowych znajomych:

1. Gdzie mieszkają? Skąd pochodzą?

2. Czym się zajmują?

3. Co robią wolnym czasie, co ich pasjonuje, jakie maja zainteresowania?

4. Zapytaj o rodzinę i zwierzęta domowe (UWAGA:. większość ludzi uwielbiają rozmawiać o swoich dzieciach i zwierzętach). Więc prosta sprawa- aby dowiedzieć się więcej o swoich nowych znajomych, zadawaj pytania. Dodatkowo, kiedy to Ty zadajesz pytania, Ty kontrolujesz rozmowę.

# 4. Zadzwoń do nich. Poprzez kontakt telefoniczny możesz zdecydowanie szybciej nawiązać relacje z drugą osobą. Numer telefonu osoby używającej Facebook można znaleźć w bardzo łatwy sposób. Przejdź do górnej prawej części Facebook i kliknij „Edytuj Friends”. Następnie kliknij na „Kontakt” w lewym górnym rogu i gotowe … numer telefonu!

Kiedy zadzwonisz do nowego znajomego z Facebooka, po prostu powiedz mu o tym że dzwonisz aby zamienić z nim kilka słów dlatego że wydaje Ci się ze macie z sobą coś wspólnego (może to być cokolwiek : zainteresowania, rodzaj pracy, która wykonujecie, dzieci, zwierzęta, wspólni znajomi, itp). Rozmowa powinna być krótka i prosta.

Istnieje jeszcze wiele innych sposobów wykorzystania Facebooka … to tylko kilka prostych. Na początek wypróbuj je i podziel się wynikami.


Sprawdź kim jestem na: http://patrycjazak.com/o-mnie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Marketing Internetowy

Marketing Internetowy


Autor: boa


Internetowy marketing to ostatnio bardzo popularna forma zarabiania w sieci. Mimo, że napisano już wiele artykułów na ten temat myślę, że jeszcze kilka uwag i doświadczeń przyda się zwłaszcza mniej zaangażowanym użytkownikom.


Marketing Internetowy to w największym skrócie promocja towarów i usług w sieci z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi internetowych.

Może obejmować sprzedaż, reklamę, badania marketingowe, copywriting, promocje i budowanie prestiżu, freelancing, pozycjonowanie, obsługę klienta.

Do najbardziej popularnych form reklamy należą banery, linki tekstowe, reklamy multimedialne, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe, mailing, Squeeze Pages i Landing Pages.

Największą korzyścią reklamy internetowej jest możliwość natychmiastowego publikowania informacji i treści, nieograniczonych pod względem geograficznym i czasowym.

Reklama internetowa pozwala na dostosowanie reklam do zawartości stron internetowych.

Google Adwords czy Google AdSense umożliwia zamieszczanie reklam na stronach Internetowych obok wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.

Najstarszą i nadal bardzo popularną formą reklamy jest baner.

Jest to najczęściej prostokąt, przedstawiający obrazek lub inne znaki graficzne, kliknięcie w niego powoduje przeniesienie do reklamowanego serwisu internetowego.

Podobną forma reklamy jest link tekstowy.

Zawiera krótką treść słowną, która potrafi wzbudzić zaciekawienie. Po kliknięciu w link otrzymujemy więcej informacji.

Pewną formą reklamy są tzw. wyskakujące okienka pop-up. Jest to nowe okno lub cała strona otwierające się przed obecnym oknem. Strony zawierające pop-up nie są jednak respektowane przez większość serwisów.

Drugą po banerach najbardziej rozpoznawalną formą reklamy jest reklama wysyłana przez pocztę e-mail.

Wyróżniamy tu dwa podstawowe rodzaje, e-mail marketing oraz reklamę w biuletynach elektronicznych tzw. Newsletter.

E-mail marketing wysyła reklamy klientom na ich konta e-mail. Najpopularniejszą jest reklama graficzna przesyłana do użytkownika, która wyświetla się w oknie programu pocztowego. Mailing to listy poczty elektronicznej w formie plików tekstowych lub html wysyłane do użytkowników kont poczty elektronicznej.

Coraz większą popularność zdobywają strony Squeeze Page.

Strona Squeeze Page jest stroną docelową, która ma na celu pozyskiwanie abonentów na listę mailingową. Właściciel witryny oferuje coś w zamian za e-mail subskrybentów.

Mogą to być darmowe kursy, programy, ciekawe poradniki etc.

Jej celem nie jest sprzedaż, lecz zainteresowanie klienta i pozyskanie jego adresu e-mail.

Masz tam tylko 2 możliwości, zapisać się na listę lub opuścić stronę.
Stosowanie Squeeze Pages jest sciśle powiązane z zastosowaniem Autorespondera.

Squeeze Box to okienko w którym Internauci będą mogli zapisać się na listę mailingową. Okienko to jest statyczne to znaczy, że jest widoczne w miejscu w którym zostało wstawione,

w odróżnieniu od Squeeze Pop-up które pojawia się na środku strony co pewien określony w kodzie czas.

Dość dużą skuteczność ma stosowanie stron Landing Page.

Landing Page w wolnym tłumaczeniu oznacza "stronę lądowania". Landing Page jest zwykle tak skontruowana aby jedyną możliwością "ruchu" ze strony osoby odwiedzającej było obejrzenie video lub przeczytanie krótkiej treści a następnie zostawienie swojego adresu email.

To tylko kilka wybranych form reklamy w Internecie, istnieje wiele więcej bardziej zaawansowanych technik.


Przykład linku tekstowego: markowe towary w niskich cenach

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

13 sekretów marketingu emailowego za pomocą autoresponderów - sekret #11

13 sekretów marketingu emailowego za pomocą autoresponderów - sekret #11


Autor: Mirek Szmajda


Zauważyłeś, że kiedy dostajesz katalog, ulotkę lub kopertę z zaproszeniem na prezentację, na których jest nadrukowane twoje imię i nazwisko, traktujesz takie oferty przyjaźniej niż kiedy dostajesz oferty kierowane masowo do wszystkich, bez tych twoich osobistych elementów?


To samo wykorzystaj w swoim emailowym marketingu. Ale nie tylko przy personalizacji wiadomości.

Stosuj personalizację stron, które wyświetlają się po kliknięciu w linki.

Chodzi o to aby nie tylko email, ale również na przykład strona z prośbą o potwierdzenie zapisania się na listę, czy strona potwierdzająca zapisanie, zawierały osobiste dane zapisanej osoby. Przede wszystkim jej imię. Choć mogą też być inne dane, wcześniej pobrane z formularza.

Każdy kto widzi taka stronę ze swoim imieniem, odbiera ją bardziej osobiście. Traktuje to jak rozmowę.

Każdy z naz ma zakodowany mechanizm, że automatycznie reagujemy na nasze imię i nazwisko. Dodaj w emailu lub na stronie internetowej nazwę miejscowości, z której jest dana osoba, a od razu przykujesz jej uwagę.

Jako ciekawostkę podam, że ten mechanizm wykorzystują na przykład strony z erotyką. W internecie można sprawdzić z jakiego numeru IP internauta wszedł na stronę. W momencie wyświetlania strony automat wyszukuje od razu najbliższą miejscowość związaną z tym IP i wyświetla komunikat “Zobacz, kobiety z miejscowości XYZ czekają na ciebie”. Oczywiście w tej sytuacji wcale nie jest to prawda. Mechanizm ma na celu zwrócenie uwagi. I ten cel osiaga.

Ty oczywiście nie oszukuj swojego klienta. Zbieraj i wyświetlaj w emailach i na stronie prawdziwe dane. Spersonalizowana strona będzie przykuwać jego większą uwagę, niż strona która dla wszystkich jest taka sama.

Pamietaj, że większość autoresponderów potrafi personalizować tylko emaile. Personalizowane strony możesz tworzyć na przykład w autoresponderze Fump. Tutaj strona może być nie tylko spersonalizowana, ale również może mieć elementy śledzenia kliknięć i automatycznego wysyłania kolejnych wiadomości w zależności od tego co zostało kliknięte. Ale to temat na oddzielny sekret.


Wszystkie sekrety poznasz na kursie "Sekrety Zaawansowanego Autorespondera". Wejdź na stronę http://ZaawansowanyAutoresponder.pl, aby otrzymać bezpłatny dostęp do wszystkich sekretów w wersji na wideo.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wykorzystanie marek do osiągania korzyści biznesowych. Strategie rynkowe marek.

Wykorzystanie marek do osiągania korzyści biznesowych. Strategie rynkowe marek.


Autor: Jan Astner


Marka może stanowić znaczącą część wartości firmy. Taki stan osiągnęły firmy, które traktują markę jako strategiczne aktywa a marketing jako inwestycję. W takim rozumieniu marka to coś więcej niż świadomość, to umiejętność wyróżnienia się na rynku.


Celem każdej organizacji jest osiąganie korzyści z prowadzonej działalności gospodarczej dzięki optymalnemu, to znaczy lepszemu – wobec konkurencji – wykorzystaniu wszystkich aktywów firmy. Aktywa te, zarówno materialne i niematerialne, mogą tworzyć wartości finansowe. Wśród aktywów niematerialnych poczesne miejsce zajmuje marka. Programując markę i wdrażając ją na rynek, planujemy, jak optymalnie wykorzystać ją do budowy przyszłych korzyści: wysokiej sprzedaży i zyskowności, znaczących udziałów rynkowych, wartości firmy oraz do budowy wizerunku pozwalającego na rozszerzanie portfolio ofertowego i obszaru działania firmy.


Dzięki marce firma może osiągnąć sukces. Aby tak się stało, należy zbudować strategiczną przewagę nad konkurentami oraz wprowadzić odpowiedni system wartości firmy w celu stworzenia i wykorzystania jak najlepszej reputacji firmy. Jak to zrobić? Firmy, które postępują tak w interesie swoim i całego otoczenia, osiągają szeroką akceptację swoich działań - są szanowane i preferowane ponad firmy li tylko sprzedające swoje produkty lub usługi. Aby to osiągnąć, konieczne jest określenie fundamentalnych zasad strategicznego postępowania organizacji wobec rynku. Możliwe jest dzięki trzem programom, obejmującym swoim zakresem budowę misji firmy, wizji i kultury marki oraz kapitału reputacji.

Misja firmy
Określenie misji firmy zawierającej w sobie wartości akceptowalne przez otoczenie, która urzeczywistniona poprzez wszystkie działania organizacji - zarówno inwestycyjne, jak i filantropijne - zaowocuje zdobyciem przez firmę szerokiej akceptacji otoczenia, jest zadaniem trudnym. Jeżeli jednak przyjrzymy się działaniom firm w obszarze odpowiedzialnego biznesu, łatwo zaakceptujemy fakt zmian, które nastąpiły w okresie ostatniej dekady. SHELL współpracuje z PCK, BP prowadzi akcję "Pajacyk", deklaracje dotyczące odpowiedzialnego biznesu znajdziemy w komunikatach liderów polskiego rynku, PKN ORLEN i KOMPANII PIWOWARSKIEJ. Misja jest posłannictwem firmy, określa rolę, jaką organizacja pełni w szerokiej społeczności - w otoczeniu klientów, właścicieli, dostawców, pracowników, mediów, wspólnot lokalnych. Misja, która mówi o efektywności działania, jakości czy zaspokojeniu roszczeń akcjonariuszy, nikogo poza zarządami firm nie interesuje. Puste słowa zapisywane i często skrzętnie ukrywane kłócą się z wizerunkiem firmy przejrzystej i odpowiedzialnej. Misja powinna odpowiedzieć na pytanie całemu otoczeniu: czego mu zabraknie, gdy zabraknie firmy X? Jeżeli jest to wartościowe i – co istotniejsze – lepsze, można powiedzieć, że marka lub firma mają podstawy budować (na podstawie akceptacji tych wszystkich, którzy znajdują się o obszarze działania firmy) strategiczną przewagę i sukces organizacji.

Wizja i kultura marki
Wartości firmy, dzięki którym staje się ona preferowanym partnerem w ramach obranego pozycjonowania i sposobu działania oraz zdefiniowana wizja firmy w przyszłości, która będzie efektem realizacji misji, to drugi obszar wpływający na sukces całej organizacji. To zbiór wartości, w które firma wierzy, które są spełnieniem życzeń deklarowanych w misji. Wizja to obraz przyszłości firmy, który zostanie urzeczywistniony dzięki realizacji misji w oparciu o przyjętą strategię działania. W strategii działania firm rynkowych zawsze powinna znaleźć się marka. Przy bardzo udanych biznesach z rynku FMCG, czyli dóbr szybkorotujacych, jej wartość może stanowić nawet ponad 50% wartości firmy. Dla Coca-Coli jest to 80-90%, dla General Electric około 10%. Wspomniana wizja i kultura firmy muszą wynikać z misji. Jeżeli misją Banku Światowego jest „zwalczać na świecie biedę”, to łatwo możemy rozpoznać zależności między misją i kulturą tej organizacji, tego kto w niej i dla niej pracuje, jak postępuje, gdzie i kiedy to robi, jakich używa narzędzi i argumentów.

Reputacja
Celem każdej spółki giełdowej jest podniesienie kapitału jej długoterminowej reputacji wobec klientów, inwestorów, partnerów, społeczności, pracowników, agend i organizacji. Jest to możliwe dzięki stworzeniu misji, wizji i kultury oraz zarządzanie marką w długim okresie tak, aby firma była wiarygodna, solidna, niezawodna i odpowiedzialna. Wraz z umiejętnym zarządzaniem marką rośnie kapitał reputacji; jest to gwarancja istnienia organizacji w długim okresie. Reputacja firmy jest chwilowym ujęciem przez audytorium rozpoznawczych cech firmy; to skrystalizowana pozycja w kontekście konkurentów – pokazuje, jak nas widzą na tle innych, z którymi rywalizujemy. Reputację określa także ogólna atrakcyjność firmy dla audytorium w kontekście indywidualnych wymagań jakości, kryteriów ekonomicznych, potrzeb. Reputacja jest wyobrażeniem relacji z firmą respektującą oczekiwania odbiorców w przyszłości, czyli zaufanie do firmy. To zbiorowe doświadczenie działań firmy w przeszłości i perspektywa przyszłości w kontekście konkurentów. Reputacja wymaga stałego zarządzania relacjami z otoczeniem, partnerami i dostawcami, klientami, pracownikami, społeczeństwem, a także z konkurentami i z agendami rządowymi. Na reputację można wpływać poprzez różnorodne działania.

Jak zarządzać marką?

Zbudować jej siłę
Od samego początku należy wdrażać wszystkie jej elementy i zarządzać nimi, a zaprogramowanie marki lub portfela marek oraz ich skuteczne wdrożenie na rynku wywołuje efekt synergiczny w postaci wzrostu ich wartości. Synergia ta jest rezultatem lepszych wyników operacyjnych organizacji oraz prognoz rynku obejmujących daną markę.

Wzrost sprzedaży
Można osiągnąć sukces rynkowy w postaci wzrostu sprzedaży lub zysku poprzez programowanie, wdrażanie poszczególnych elementów marki oraz stworzenie strategii oferty. Wykorzystanie pożądanych wartości jako podstawy budowy marki skutkuje wzrostem zainteresowania nią klientów. W ten sposób łatwiej można przenosić markę na nowe produkty, kategorie i rynki oraz szybciej osiąga się przyrost sprzedaży.

Budowanie kapitału reputacji
Można zbudować i podnieść długoterminowy kapitał reputacji dzięki monitorowaniu dynamiki jego zmian, zarządzaniu marką oraz zarządzaniu jej komunikacją z wszystkimi grupami odbiorców. Otoczenie szybciej może zaufać marce i jej organizacji, gdy ma miejsce długoterminowe i konsekwentne zarządzanie marką.

Obrót markami
Można dokonać oceny prawnej i wyceny pieniężnej marki oraz przeprowadzić transakcję pomiędzy podmiotami. Skuteczna marka jest źródłem dodatkowych korzyści biznesowych. Jako wartość niematerialna i prawna może być ona przedmiotem wyceny, co wpływa na wartość księgową firmy, jest podstawą do naliczania opłat licencyjnych za korzystanie z marki przez inne podmioty i stanowi punkt odniesienia dla wyceny szkód powstałych w wyniku nieuczciwej konkurencji. Jako wartość marka jest także przedmiotem obrotu gospodarczego.

Zmiana wizerunku firmy, rebranding, może być szansą na poprawienie swojej pozycji konkurencyjnej. Nowy image firmy może wyprzedzać konkurencje, prezentować markę w lepszym niż dotychczas świetle, lansować nowe wartości i korzyści oferowane klientom. Repozycjonowanie marki to strategia budowania przewagi nad konkurentami. Przewagi opartej na wizerunku i wykorzystaniu reputacji. Stosuje się ją zarówno przy kłopotach z wizerunkiem, jako strategię naprawczą. Często jest też wykorzystywana jako strategia ofensywna, gdy firma ma do zaoferowanie coś nowego, lepszego niż konkurenci. Poprawienie wizerunku z wykorzystaniem takich argumentów jest szybkie i skuteczne.


CODES Strategie od 1992 roku wspiera firmy w budowaniu strategii rynkowych opartych na wizerunku i wyróżniającej marce. Firma realizuje projekty strategii: rozszerzania marki na nowe rynki i nowe oferty, marki dla grup i holdingów, strategii wizerunkowych, budowy i zarządzania portfelem marek oraz łączenia portfeli marek po fuzjach i akwizycjach firm.

www.codes.pl

www.identity.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.