niedziela, 18 września 2016

Ranking - najciekawsze narzędzia marketingu politycznego w 2014 roku

Ranking - najciekawsze narzędzia marketingu politycznego w 2014 roku


Autor: Maurycy Seweryn



Przed nami ciekawa inicjatywa. Warszawska Grupa Doradców PR ogłosiła 15 października ranking na najlepsze narzędzia marketingu politycznego, które kandydaci wykorzystają podczas zaciętej kampanii wyborczej do samorządu. 13 listopada zaprezentuje projekty nadesłane przez spin doktorów.

Warszawska Grupa Doradców Public Relations zdecydowała się zorganizować niecodzienny ranking dla kandydatów do wyborów samorządowych 2014. Kryterium wyboru najlepszych polityków będą stanowiły ich kampanie. To świetna okazja dla osób dbających o wizerunek, by wypromować nie tylko swojego kandydata, ale również samego siebie.

Po co ranking?

Sondaże przedwyborcze zwykle opierają się o identyczny schemat. Z różnym nasileniem czasowym prezentują aktualne poparcie dla kandydatów. Większość głosujących nie ma czasu lub ochoty na wczytywanie się w programy wyborcze. Mała świadomość skutkuje zwykle miernymi wynikami. U jej źródła leży mizerna atrakcyjność materiałów wykorzystywanych w kampaniach wyborczych lub kiepska ich prezentacja. Coraz więcej kandydatów, zdając sobie sprawę z powagi sytuacji i niskiej skali zainteresowania wyborców, zaczyna realizować niespotykane dotąd formy autopromocji. Wszystko to dzieje się przy wykorzystaniu nietypowych, jak na marketing polityczny, narzędzi promocji i niekonwencjonalnych pomysłów. Z myślą o niebanalnych kandydatach powstał ranking Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Celem podejmowanych działań jest wyłonienie kandydatów, których kampanie charakteryzują się najciekawszą formą i przesłaniem. Prócz tego, przy okazji wydarzenia, wypromować mogą się osoby dbający o postrzeganie sylwetek pretendentów do objęcia stanowisk w organach stanowiących jednostki samorządu terytorialnego oraz jednoosobowych organach wykonawczych gmin.

Ranking pozwoli to tegorocznym wyborcom zapoznać się z najbardziej niesztampowymi pomysłami na kampanię przedwyborczą. Taka forma autopromocji może zaciekawić głosujących w wyborach samorządowych 2014 i zachęcić ich do zapoznania się z programem wyborczym kandydatów.

Warto spróbować swoich sił w rankingu przede wszystkim dlatego, że kolejna możliwość powtórzy się najprawdopodobniej dopiero za 4 lata, przy okazji kolejnych wyborów samorządowych. Konkurs tego typu niesie ponadto przesłanie prospołeczne. Poprzez nieprzeciętne kryterium wyboru pozwoli zachęcić wyborców do zainteresowania się sprawami politycznymi swojego kraju i świadomie oddać głos.

Jak się zgłosić i wygrać?

Zgłoszenia do rankingu przyjmowane są do 10 listopada na adres ranking@wgd-pr.pl W rankingu wziąć udział mogą sami kandydaci na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów, jak również agencje PR i spin doktorzy chcący wypromować polityka, nad wizerunkiem którego pracują. Forma nadsyłanych zgłoszeń , jaka przewidziana została przez organizatorów, to:

- przesłanie linku np. z youtube.com do spotu wyborczego lub wysłanie na podany adres pliku mp3, mp4, audio

- różnego rodzaju pliki graficzne prezentującego nieszablonową formą reklamy wyborczej

- zdjęcia z ciekawym rozwiązaniem marketingu politycznego

W przypadku bardziej niestandardowych materiałów należy kontaktować się telefonicznie, mailowo lub osobiście z siedzibą Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Wówczas ustalone zostaną indywidualne zasady ich dostarczenia. Co najważniejsze, do rankingu zgłaszane mogą być całe kampanie wyborcze, jak i pojedyncze ich elementy. Zgłoszone materiały będą sukcesywnie prezentowane na stronie internetowej www.wgd-pr.pl oraz na fanpage’u www.facebook.com/WarszawskaGrupaDoradcowPR.

Nagroda

W sondażu wyłonionych zostanie dziesięciu kandydatów, których działania przedwyborcze cechować będą się najciekawszym według jury i najbardziej nietypowym podejściem do autoprezentacji. W komisji zasiądzie trzech ekspertów z Warszawskiej Grupy Doradców Public Relations. Zwycięzcy otrzymają certyfikaty oraz to, co najcenniejsze - nagłośnienie ich kampanii w mediach internetowych. Lista laureatów ogłoszona zostanie na trzy dni przed wyborami samorządowymi, to jest 13.10.2014 na stronie internetowej oraz na facebookowym profilu organizatora.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Tworzenie marki produktu cz.1

Tworzenie marki produktu cz.1


Autor: Rołs


Częste błędy popełniane przy tworzeniu marki oraz kilka istotnych porad.


Skoro tu jesteś i czytasz ten post, zastanawiasz się pewnie jak sprawić, żeby Twoja marka przebiła się na tle innych.

Prawdopodobnie nie jesteś miliarderem, który wymyślił pierwszą na świecie maszynę produkującą czysty zysk. Jesteś raczej początkującym przedsiębiorcą, usiłującym wprowadzić swój produkt na rynek.

Jakiś czas temu postanowiłam zgłębić temat tworzenia marki. Od tamtej pory przeczytałam na ten temat już wiele książek, na końcu posta znajdziecie kilka tytułów. Podzielę się z Wami wiedzą z nich wyniesioną.


Jaki jest najczęstszy błąd osób które chcą rozreklamować swoją raczkującą markę? Szukają informacji w internecie zamiast udać się do biblioteki. Prawdziwą mądrość odnajdziecie w książkach.

Mam wrażenie, że porady, które można odnaleźć w internecie są powierzchowne i nie zawsze poparte wiedzą i oświadczeniem. Tak naprawdę może to napisać każdy, nie mając zupełnie pojęcia o temacie. Wiele z artykułów jest kopiowanych i po internecie krąży wciąż ten sam stek bzdur. Najpopularniejszą internetową bzdurą odnośnie tworzenia marki jest sformułowanie: " Kopiuj najlepszych, ucz się od nich, działaj jak oni " oraz "Zainwestuj w reklamę". Jest to w pewien sposób słuszne, ale nie do końca.

Oczywiste jest, że mamy dużo większą szansę osiągnąć sukces, naśladując firmy które osiągnęły sukces niż upadające biznesy. Ale włączmy myślenie. Naśladując np. Coca Colę, musielibyśmy wydać miliony na reklamę.
Zakładając, że mamy taką możliwość wpakujemy pieniądze w błoto. Dlaczego? To proste. Reklama służy tylko i wyłącznie podtrzymaniu wysokiej już sprzedaży i świadomości marki. Reklama chroni firmę przed utratą rynku na rzecz konkurencji. Reklama zazwyczaj nie jest w stanie wypromować świeżej marki.

Wzorujmy się na markach, które osiągnęły sukces ale ODNIEŚMY SIĘ DO TEGO ETAPU ICH ROZWOJU na którym jesteśmy my teraz. Wtedy i tylko wtedy naśladownictwo ma sens. A w celu budowania świadomości marki zainwestujmy w public relations. Marketing szeptany i medialny rozgłos.

Największy wpływ na konsumenta ma to CO MOGĄ O NAS POWIEDZIEĆ INNI a nie to co sami o sobie mówimy. Najkorzystniej byłoby zainteresować media. Jak to zrobić?

Jak wypromować w mediach markę, która nie jest pierwsza na świecie ani przełomowa?

Musisz wymyślić dla niej zupełnie nową kategorię.
Przykład?
Belvedere Vodka.

Kiedy pojawiła się Belvedere Vodka, rynek wódek był już nasycony. Jednak spece od marketingu wymyślili nową kategorię wódek - wódki luksusowe. Wcześniej nie było na nie popytu, wraz z pojawieniem się tej marki, powstał również popyt.

Jeśli już wymyślisz nową kategorię dla swojego produktu, musisz podkreślać, że jesteś "jedynym dystrybutorem", "pierwszym na świecie", "liderem sprzedaży" itp. Marki, które są pierwsze w kategorii, zazwyczaj odnoszą sukces, patrz Coca Cola.

Kolejna ważna rzecz w tworzeniu marki to słowo kluczowe. Musisz zadbać, by w umysłach Klientów Twoja marka kojarzyła się z jakimś jednym określonym pozytywnym słowem.

Prosty przykład - Volvo = bezpieczeństwo.
Ważne jest aby słowem tym był Twój kluczowy atut, jednak nie może zbytnio nawiązywać do słowa kluczowego Twojego największego konkurenta. Jeśli uda Ci się w umysłach Klientów zaszczepić to słowo, które jednoznacznie kojarzone będzie z Tobą, jesteś wygrany.

Najlepiej widać to na przykładzie reklam banków. Jeden szczyci się najniższą miesięczną ratą kredytu, inny niskim oprocentowaniem a jeszcze inny brakiem prowizji za przyznanie.


Bibliogrfia:
"Marketing w sieci" Simon Collin, wyd.: Felberg Sja Warszawa 2002r.
"Marketing wirusowy w internecie" Piotr R.Michalak, Damian Daszkiewicz, Anna Musz, wyd.: Helion Gliwice 2009r.
"Elektroniczny marketing poprzez Internet" Janusz Wielki, wyd.: PWN Warszawa 2000r.


Rołs
http://innelampy.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Indoor ads, czyli reklamy wewnętrzne

Indoor ads, czyli reklamy wewnętrzne


Autor: Paweł Mazur


Reklama wewnętrzna, to nic innego jak wszelakiego rodzaju systemy reklamy wewnątrz danego budynku, firmy lub sklepu. Reklama ta obejmuje wszystkie elementy wystawiennicze, plakaty, nalepki na podłogę, tablice reklamowe czy ekspozycje wiszące.


Spośród wielu funkcji, jakie ma spełniać reklama, ten rodzaj ogłoszeń jest bardzo specyficzny. Reklama typu indoor przyciąga wzrok i często ubarwia pomieszczenia. Mimo to, spełnia przede wszystkim funkcję informacyjną. Wzbudza zainteresowanie klienta i zmusza go do konkretnego działania, jakim może być zakup lub zachęcenie do odwiedzenia konkretnego sklepu.

Systemy reklamowania

Reklama wewnętrzna dzieli się na kilka rodzajów. Jest to bardzo szeroki obszar marketingu, ponieważ dzieli się na wiele podgrup. W każdej przybiera zupełnie inną postać, ale pełni tą samą funkcję. Z najbardziej popularnych systemów reklamowania można wyróżnić trzy główne, jakimi są:

  • ROLLUP – jest jedną z najbardziej popularnych metod reklamy firmy. Bardzo często można je spotkać na targach. Są łatwe do przenoszenia, nie zabierają dużo miejsca oraz dają duże możliwości do prezentowania grafik w różnym formacie. Fenomen ROLLUP’ów na tym się nie kończy. Specjalny materiał, z którego jest wykonany (typu baner lub blockout) sprawia, że światło, jakie pada na baner jest blokowane, dzięki czemu reklama jest czytelna i nie prześwituje.
  • TABLICZKI WEWNĘTRZNE – ta forma reklamy wewnętrznej jest zazwyczaj wykorzystywana na uczelniach lub w biurowcach. Bywa tak, że w jednym budynku znajduje się kilka wydziałów lub kilka firm. Reklamy takie jak nalepki na podłogę, kierujące do właściwego miejsca, tabliczki na drzwiach, loga przestrzenne zamieszczane na przykład w recepcjach przedsiębiorstw.
  • EKSPOZYTORY WISZĄCE – nie ma lepszych elementów, które byłyby w stanie tak stworzyć stanowisko wystawiennicze jak ekspozytory wiszące. Różnorodność konstrukcji, łatwość w montażu, duża powierzchnia do ekspozycji towarów, możliwość podświetlania, wymienne grafiki a także możliwość zamieszczenia banneru reklamowego. Ekspozycje wiszące nie zabierają miejsca tak jak np. potykacze. Zawsze świadczą dobrze o producencie danego produktu, ponieważ obok reklamy, staje dowód, jakim jest produkt.

Zdecydowanie najczęściej można spotkać się w marketach, kioskach, u jubilera, sklepach odzieżowych i innych, z ekspozytorami wiszącymi. Jest to najpopularniejsza forma reklamy wewnętrznej. Zamieszczenie jej w odpowiednim miejscu z pewnością przyciągnie wzrok każdego potencjalnego klienta.


Źródło: http://sip.krosno.pl/ekspozytory_wiszace

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak w 10 prostych krokach zoptymalizować stronę internetową?

Jak w 10 prostych krokach zoptymalizować stronę internetową?


Autor: Łukasz Kaźmierczak


Sprawdź czy nie zostały popełnione popularne błędy, w zakresie optymalizacji Twojej strony internetowej. Nie dopuść do tego, aby Twoja konkurencja wykorzystywała niedociągnięcia osób odpowiedzialnych za stronę firmową! Zapoznaj się z działaniami optymalizacyjnymi, pozwalającymi osiągać lepsze pozycje w Google.


Jak zoptymalizować stronę internetową?

Przed samymi działaniami mającymi pomóc wywindować naszą stronę internetową. Powinniśmy zastanowić się nad doborem odpowiednich słów kluczowych. Jeżeli nie posiadamy dużego budżetu. Na początku zalecałbym wybór mniej konkurencyjnych fraz.

Konkurencyjność konkretnych zapytań, sprawdzam analizując średnią ilość wejść w miesiącu, ilość reklam i stawki w Google Adwords. Narzędziami, które pomogą w uzyskaniu takich danych są planer słów kluczowych, Google Trends oraz sama wyszukiwarka.

Kolejnym krokiem będzie optymalizacja strony internetowej pod wybrane słowa kluczowe. Istotnymi elementami, na które powinniśmy zwrócić uwagę są:

  • optymalizacja title, czyli tytułu strony - wypełnienie najważniejszymi słowami kluczowymi. Jestem zwolennikiem, aby od jednego do trzech słów kluczowych, bądź grupa powiązanych ze sobą słów odpowiadała jednej podstronie;
  • optymalizacja description - optymalizacja opisu strony bezpośrednio nie wpływa na pozycję w Google, lecz pozwala na uzyskanie pogrubionych fraz kluczowych – przyciągających wzrok użytkowników;
  • optymalizacja keywords – ten element modyfikowałbym jedynie ze względu na inne wyszukiwarki internetowe. Samo Google nie bierze pod uwagę tego czynnika;
  • nasycenie treści - priorytetem powinna być rozbudowa treści pod wybrane słowa kluczowe. Czyli odpowiednie nasycenie frazami, we wszelakich formach odmiany języka polskiego. Chwytliwe oraz z umiarem wykorzystywane nagłówki (h1, h2, h3…) zawierające frazę. Naturalnie wyglądające pogrubienia ważnych elementów tekstu;
  • przyjazna budowa adresu url – ważne aby w adresie Twoich podstron znajdowały się słowa kluczowe oddzielone myślnikiem. Nie używajmy podkreślenia! Najwięcej problemów z tym podpunktem będą miały osoby posiadające strony oparte na starych CMSach;
  • linkowanie wewnętrzne – zadbaj o to, aby Twoja strona posiadała wewnętrzne likowanie podstron, szczególnie tych, na których Ci zależy;
  • nazwy plików - w tym przypadku postępujemy analogicznie do sytuacji z przyjaznymi linkami
  • wyeliminowanie wewnętrznych duplikatów strony - ważne aby strona główna była pod jednym adresem. Przykładowe duplikaty strony występują w sytuacji, gdy np strona główna wyświetla się pod adresem: www.domena.pl, domena.pl, domena.pl/index.html. Pamiętajmy w takich sytuacjach o przekierowaniu 301 na wybraną wersję;
  • ALT - czyli alternatywne opisy obrazków widoczne dla robotów Google. Alty są również ważne dla niewidomych użytkowników Internetu. Dzięki temu opisowi osoba znajdująca się po drugiej stronie usłyszy komunikat opisujący dany obrazek;
  • Szybkość ładowania strony - pomyśl ile razy wyszedłeś ze strony, tylko ze względu na wydłużony czas ładowania. Google nie zapomniało o tym elemencie i stworzyło PageSpeed Insights, w którym możesz sprawdzić parametry ładowania strony.

Myślę, że po opisaniu tych mniej, jak i bardziej ważnych aspektów optymalizacji stron internetowych - osiągnięcie czołowych pozycji będzie dużo łatwiejsze.

Do zobaczenia w topach wyszukiwarki Google!


Łukasz Kaźmierczak e-ntuzjasta marketingu internetowego. Tester poszukujący, skutecznych metod pozyskiwania wartościowego ruchu, w celu maksymalizacji zysków z działań online.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Hipnotyczny post na Twoim blogu

Hipnotyczny post na Twoim blogu


Autor: Radosław Olszewski


Czy zastanawiałeś się, w jaki sposób krok po kroku wziąć się za napisanie artykułu na bloga? Prawda jest taka, że stworzenie ciekawego wpisu nie jest takie trudne. Poniżej poznasz kilka ważnych elementów, z jakich powinien składać się hipnotyczny post.


1. Struktura wpisu na bloga

A. Tytuł

Nawet jeżeli dasz czytelnikowi najbardziej interesującą wartość możesz ponieść klęskę, jeżeli nie dobierzesz odpowiedniego tytułu do wpisu. Wiele czasu i wysiłku należy przeznaczyć na skonstruowanie odpowiedniego tytułu dopasowanego do grupy docelowej. Jest to Twoja pierwsza okazja, aby sprzedać swój post czytelnikowi. To, jaki tytuł widzą czytelnicy jest katalizatorem dla udostępniania artykułu w mediach społecznościowych. Tytuł powinien informować czytelnika czego dowie się po przeczytaniu Twojego wpisu.

W kolejnym z artykułów zamierzam Ci przedstawić sposoby na tworzenie tytułów, które przyciągną większą ilość czytelników na Twojego bloga.

B. Korpus

- Wstęp (lead)

Wprowadzenie do wpisu jest kolejnym krokiem, który ma na celu przekonanie Twojego czytelnika, aby przeczytał Twojego posta w całości. Wstęp na blogu, inaczej zwany leadem jest nawiązaniem do Twojego tytułu. W leadzie przedstawiasz problemy Twoich czytelników, a następnie pokazujesz jakie korzyści osiągnie dana osoba po skorygowaniu tego problemu.

- Bullety

Bullety to słowa kluczowe zawarte w punktach. Stanowią one podstawę do rozwiązania Twoich problemów. Czytelnik, kiedy wraca na bloga, dzięki nim łatwiej mu znaleźć pożądane informacje. Bullety wypełniane są bardziej szczegółową treścią w której opisane są problemy, konsekwencje ich zaniedbania oraz możliwości ich rozwiązania.

Bullety warto wypełnić grafiką, fotografią czy krótkim nagraniem video. Dodawanie atrakcyjnych zdjęć może wpłynąć na to, jak Twoi czytelnicy będą Cię postrzegać. Dodaj zdjęcia, które najbardziej pasują do Twojej treści i wyrażają jakieś emocje. Najlepszą robotę robią zdjęcia ludzi i te, które zawierają ciepłe barwy.

Przykładowo, jeżeli piszesz bloga o wychowywaniu niemowląt i dzieci dużą gafą byłoby wklejanie jakiś mrocznych zdjęć z horrorów, które wywołują negatywne emocje.

Możesz pokusić się również wypełnieniem bulletów cytatami znanych ludzi w branży.

Część tworzenia wstępu oraz wypełniania bulletów ciekawą treścią może potrwać około 60 minut. Na tym etapie nie przejmuj się pisownią oraz gramatyką. Jeżeli nie masz pomysłu na wypełnienie danego bulletu zostaw go i wróć do niego później. Nie staraj się brzmieć wyrafinowanie stosując fantazyjne słowa – w taki sposób pisanie bloga możesz ci zająć o wiele więcej godzin, a chodzi przede wszystkim, aby rozwiązać problemy Twoich czytelników.

C. Podsumowanie

Tak jak w prezentacji handlowej ta część powinno zawierać krótkie podsumowanie, to o czym był Twój post. W tej sytuacji pamiętaj, aby stworzyć na początku szkielet posta składający się z tytułu, wstępu (leadu), bulletów wypełnionych treścią oraz podsumowaniem i…

D. Wezwaniem do akcji

Zaproś Twoich czytelników do dzielenia się ich przemyśleniami poprzez komentarze. Im bardziej zaangażowani czytelnicy, tym bardziej będziesz chciał dzielić się kolejnymi wartościowymi treściami. Możesz również zachęcić ich do zapisu na Twoją listę adresową lub zakupu produktu, który może rozwiązać ich problemy.

Po napisaniu Twojego wpisu czas na jego optymalizację.

2. Optymalizacja

A. Edycja i poprawianie błędów w poście

Przeczytaj twój post na głos, aby dostrzec niezręczności tekstu takie jak literówki, złe słowa, czyli wszystko co może zniekształcać Twój przekaz. Jeżeli sam zauważasz, że nie rozumiesz tekstu może to oznaczać, że Twój czytelnik też tego nie zrozumie.

Polerowanie Twojego posta można podzielić na punkty:

- Dodawanie i usuwanie punktów – dodaj punkty, które mogą jeszcze wzmocnić twój blog i usuń te słabe.

- Poprawienie zrozumienia - jeśli coś nie jest łatwe do odczytania, ludzie nie będą chcieli kontynuować czytania. Upewnij się, że Twój post jest łatwy do zrozumienia dla Twoich czytelników.

- Popraw błędy gramatyczne i ortograficzne – choć brzmi to jak bezużyteczny krok, to w rzeczywistości jest to naprawdę ważne. Błędy mogą wpłynąć na wiarygodność w sposób negatywny. Przeczytaj swój post na głos, aby znaleźć błędy. Pamiętaj, że nikt nie jest alfą i omegą i czasami mogą się zdarzyć drobne przeoczenia. Jeżeli ktoś z Twoich czytelników wychwyci jakiś Twój błąd podziękuj mu za to.

Ten etap nie powinien potrwać dłużej, niż 20 minut.

B. Publikacja i udostępnienie posta w social media

Po publikacji udostępnij post na portalach społecznościowych, a jeżeli posiadasz bazę mailingową wyślij do niej mailing z powiadomieniem o nowym wpisie.

Proces ten nie powinien trwać dłużej niż 10 minut.

Jak widzisz tworzenie artykułów na bloga możemy podzielić na dwie części: tworzenie szkieletu i wypełnianiu go treścią oraz optymalizację tego, co udało nam się wykreować w pierwotnej fazie. W jednym z kolejnych wpisów pokażę Ci jak dokonać optymalizacji wpisu pod wyszukiwarkę Google.


Poznaj Pomysł na, czyli bloga z artykułami dotyczącymi problemów dnia codziennego i sposobów na ich rozwiązanie. http://bit.ly/PomysłNa

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.