piątek, 29 września 2017

Kudi - nowość na rynku chatbotów w Nigerii

Kudi - nowość na rynku chatbotów w Nigerii


Autor: Ania Wilczak


Przelewanie pieniędzy oraz dokonywanie płatności jest dosyć problematyczne dla mieszkańców Nigerii. Kudi, nowość na rynku chatbotów, ma za zadanie ułatwić Nigeryjczykom ten proces.


Ten nowy wirtualny asystent działa na platformie Messenger i ma pomagać w transferze pieniędzy, kupowaniu abonamentu telewizyjnego i płaceniu rachunków.

Chociaż te wszystkie czynności można w Nigerii wykonać on-line, to tylko 39 procent populacji tego kraju mam dostęp do internetu, jak dowiadujemy się z badań przeprowadzonych przez Pew Research Center. Dla porównania w Stanach Zjednoczonych liczba ta przekracza 80%, a w Korei Południowej 94%. W rezultacie przeciętny mieszkaniec Nigerii musi po prostu pójść w wyznaczone miejsce, aby opłacić rachunki.

Kudi, wspomniany wirtualny asystent, jest częścią programu Free Basic, dzięki czemu nie wymaga transferu żadnych danych, aby z niego skorzystać. Do wysłania pieniędzy naszym bliskim przy użyciu tego chatbota wystarczy posiadać tylko numer telefonu odbiorcy.

Użytkownik tego programu nie musi również pokrywać żadnych dodatkowych kosztów podczas transferu pieniędzy. Jedyną opłatą serwisową jest 30 centów, które dopłacić należy podczas rozliczania rachunków. Do tej pory szacuje się, że przez Kudi przelano już około 15 tysięcy dolarów. Nie jest to jedyny startup próbujący rozwiązać problem transferu środków w Nigerii. Paga, jedna z popularniejszych firm, pomaga użytkownikom w płaceniu dzięki połączeniu płatności online z komponentami offline. Udało jej się nawet zebrać 13 milionów dolarów dofinansowania, jednak Kudi jest bardzo świadomy swojej konkurencji i rozważnie planuje swoje kolejne kroki.

Kudi zawdzięcza swój sukces przede wszystkim dzięki temu, że nie wymaga od użytkownika pobrania żadnej nowej aplikacji. Jest to wirtualny asystent działający na Messengerze, zrozumienie jego funkcjonowania jest bardzo proste i dlatego odpowiada osobom w każdym wieku. Startup nie ma więc problemu w dalszej ekspansji i już zapowiada plan wejścia do krajów takich jak Ghana i Kenia.


Wirtualny asystent

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Promowanie sklepu online

Promowanie sklepu online


Autor: Joanna Krysznia


Jeśli posiadamy sklep internetowy, to musimy zrobić wszystko, by go wypromować, ponieważ jeśli pozostanie on nieznany, to zwyczajnie nikt nie będzie w nim kupować.


W sklepach chodzi przecież przede wszystkim o sprzedaż, trzeba więc przyciągnąć do sklepu klientów.

Jak reklamować sklep w sieci?

Sklep online przede wszystkim trzeba reklamować w Internecie, ponieważ to z tego miejsca będą trafiać do sklepu potencjalni klienci. Można promować sklep na co najmniej kilka sposobów. Na początek warto zadbać o pozycjonowanie naszego sklepu. Im łatwiej będzie go odnaleźć w zasobach wyszukiwarek, tym lepiej.

Najpopularniejszą w naszym kraju wyszukiwarką jest Google, dlatego warto zadbać o to, aby sklep był widoczny właśnie w tej wyszukiwarce.
Kolejnym krokiem powinna być reklama na innych stronach internetowych, w wyszukiwarkach, na forach. Warto założyć fanpage na portalu społecznościowym takim jak na przykład Facebook.Publikując tam treści interesujące dla potencjalnych użytkowników, możemy regularnie poszerzać grono odbiorców, którzy w portalach społecznościowych uwielbiają dzielić się informacjami.

Większy budżet - większy potencjał

Im większym budżetem dysponujemy, tym więcej możliwości promocji jest w naszym zasięgu.Reklama Adwords, kampanie na Facebooku to jedne z najskuteczniejszych form płatnej reklamy, które pozwalają na szybkie dotarcie do szerokiej rzeszy odbiorców.

Kolejnym aspektem, który warto wziąć pod uwagę jest tworzenie newsletterów dla obecnych oraz potencjalnych klientów. W ten sposób możemy zarówno budować świadomość marki, jak i wzmacniać zaufanie klientów. Sukces newsletterów tkwi przede wszystkim w komunikatach odpowiednio wyselekcjonowanych do określonej grupy odbiorców w naszej bazie. Im lepiej dopasujemy przekaz do ich potrzeb, tym większa szansa na pozytywny odbiór naszej marki, a w dalszej perspektywie, na zwiększenie sprzedaży.

Promocja sklepu internetowego powinna być dokładnie przemyślana i zaplanowana już na samym starcie naszego biznesu. Dzięki temu szybko zyskamy zaufanie oraz sympatię potencjalnych odbiorców, co z pewnością przełoży się na nasze zyski.


Sprawdź, jak promować sklep internetowy

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym jest pozycjonowanie?

Czym jest pozycjonowanie?


Autor: Sirius PRO


Pozycjonowanie, SEO, content marketing - to tylko kilka z nielicznych wyrazów, z którymi może spotkać się osoba zaznajamiająca się z tematem, o którym mowa. Dzisiaj opiszemy to szczegółowo i uprościmy do maksimum czym jest pozycjonowanie.


Współcześnie brak pozycjonowania w internecie skaże Twoją firmę na zagładę. Jak wiadomo liczba internautów rośnie, a wraz nią liczba osób korzystających z wyszukiwarek.

Z tego powodu prowadząc własny biznes warto zadbać o to, aby każdy internauta natrafił na wskazaną firmę w wyszukiwarce. W tym momencie przydatne będzie pozycjonowanie. Czym ono jest?

Pozycjonowanie ma zwiększyć widoczność wybranej strony firmowej w wynikach wyszukiwania. Często pozycjonowanie jest łączone z działaniami SEO. Z kolei ten termin oznacza search engine optimization, czyli procesy zmierzające do umieszczenia danej strony firmowej w jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwarek dla wskazanych słów i fraz kluczowych. SEO wpływa na zdecydowaną poprawę widoczności strony firmowej w wynikach wyszukiwania. W efekcie firma otrzymuje zwiększone zyski i rozpoznawalność marki. Z tego względu powstały liczne agencje zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem stron internetowych, co przynosi wymierne zyski firmom korzystającym z ich usług.

Pozycjonowanie to jednak znacznie szerszy temat niż może się wydawać. Obecnie działania SEO obejmują właśnie między innymi content marketing. Czym jest zatem marketing treści (z angielskiego content marketing)?

Content marketing to działania, których celem jest publikowanie regularnych wpisów, artykułów, newsów zawierających przydatne i ciekawe dla użytkowników sieci treści. Uzyskuje się to m.in. poprzez prowadzenie bloga, newsroomu, podstrony z aktualnościami lub innych metod dostępnych na witrynach www, sklepach internetowych oraz wizytówkach online.

Marketing treści ma jednak zasadniczą przewagę nad zwykłym pozycjonowaniem - umożliwia klientom dostęp do większej ilości informacji, obszerniejszych tekstów, które, w przypadku gdy są eksperckie, zapewniają dopływ nowych klientów.

Pozycjonowanie to często także całościowa obsługa stron lub sklepu w postaci analizy linków przychodzących, pozyskiwania nowych linków dla strony, czy chociażby utrzymania strony internetowej w dobrej kondycji z aktualnymi treściami.

W naszej firmie Sirius PRO oferujemy kompleksową ofertę, która zapewnia od lat naszym klientom najwyższe pozycje w Google.

Zachęcamy wszystkich do sprawdzenia naszej oferty zwłaszcza dotyczącej usługi pozycjonowanie i kontaktu z nami. Chętnie udzielimy odpowiedzi na wszystkie niezbędne pytania.


W Sirius PRO zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów w szczególności tych opartych na WordPress. Tworzymy oraz wdrażamy projekty informatyczne takie jak witryny www, e-sklepy, systemy B2B oraz ERP. Od lat przeprowadzamy szkolenia biznesowe z IT dla firm.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Post-pozycjonowanie stron internetowych

Post-pozycjonowanie stron internetowych


Autor: Sirius PRO


Pozycjonowanie na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmieniło. Zmieniły się także zasady Google przez co wiele firm było zmuszonych do modyfikacji swojej strategii biznesowej oraz oferty pozycjonowania dla klientów.


W dawniejszych czasach, gdy słowo pozycjonowanie nie miało jeszcze większego rozgłosu istniały firmy, które trudniły się w branży SEO. Oferowały swoim klientom pozycjonowanie, które nie miało nic wspólnego ze znaczeniem tego słowa, które dzisiaj przyjmujemy za prawdziwe.

Pozycjonowanie polegało na dosłownym zawaleniu strony internetowej linkami różnej, a najczęściej słabej jakości. Służyły do tego m.in. generatory linków oraz inne metody, które po dłuższym czasie zaskutkowały jednym: filtrem od Google'a.

Dawniej pozycjonowanie nie było tak jak dzisiaj kompleksową usługą - połączeniem optymalizacji strony lub sklepu internetowego z profesjonalnym link buildingiem. Dawniej pozycjonowanie było tylko masowym zdobywaniem linków, które na tamten moment działało. Jednak czasy się zmieniły - zmieniły się zasady Google.

W dzisiejszych czasach, aby strona osiągała wysokie pozycje w Google potrzeba dużo więcej pracy i to nie dlatego, że jest większa konkurencja. Konkurencja, która działa w sposób zbliżony do dawnych metod jest bardzo łatwa do przeskoczenia. Większa ilość pracy spowodowana jest tym, iż branża SEO dzisiaj to w obecnym kształcie inna branża niż 5-10 lat temu. Znajduje się w niej wiele znakomitych specjalistów oraz wyspecjalizowanych firm, które trudnią się tylko tym zagadnieniem tak jak nasza - Sirius PRO.

To właśnie my musimy zajmować się tymi wszystkimi stronami, które zostały zanieczyszczone przez działania ludzi, dla których jakiekolwiek standardy nie miały znaczenia. W naszej pracy wielokrotnie spotykamy się z podobnymi błędami.

Obecnie Google to około 250 czynników, które wpływają na pozycjonowanie.

To właśnie zdanie, które w naszej firmie powtarzamy nowym oraz obecnym klientom. 250 czynników, z których najlepszy specjalista będzie w stanie znać co najwyżej połowę. Reszta pozostaje tajemnicą. Co się jednak staje, gdy pozycjonowaniem zajmuje się osoba nie mająca wiedzy i świadomości o choćby kilkudziesięciu z nich?

Wybór firmy, który pozycjonuje strony lub e-sklep dzisiaj to znacznie trudniejsze zadanie niż dawniej. Wejdź na naszą firmową witrynę, przejdź do zakładki pozycjonowanie strony i dowiedz się, dlaczego warto wybrać właśnie nas.

Dowiedz się więcej o biznesie i branży IT w serwisie e-Sklep.biz.


W Sirius PRO zajmujemy się pozycjonowaniem stron i sklepów w szczególności tych opartych na WordPress. Tworzymy oraz wdrażamy projekty informatyczne takie jak witryny www, e-sklepy, systemy B2B oraz ERP. Od lat przeprowadzamy szkolenia biznesowe z IT dla firm.

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Newsletter pełen przydatnych informacji

Newsletter pełen przydatnych informacji


Autor: Joanna Krysznia


Z newslettera korzystają zarówno handlowcy, jak również redakcje prasowe. Tradycyjnie przygotowywany był na papierze, obecnie rozsyła się go głównie w formie elektronicznej.


Wykorzystuje się przy tym adresy mailowe osób prenumerujących wydawnictwa tematyczne lub konsumentów, zarejestrowanych w bazie danego sklepu czy firmy.

Źródło informacji
Za pośrednictwem newslettera można poinformować klientów o aktualnych promocjach bądź planowanych akcjach marketingowych. Często służy również do dzielenia się informacjami branżowymi z wybraną grupą odbiorców. Aby jednak mógł spełniać swoje zadanie, wymaga rzetelnego przygotowania.

Jak opracować dobry newsletter
Dobry newsletter to przede wszystkim wiadomość, która dotrze do przedstawicieli danej grupy społecznej. O ile bazę klientów tworzy się obecnie dosyć łatwo, to jednak trzeba umieć ich również zainteresować. Po pierwsze liczy się umiar. Niektórych nadawców kusi, aby wypełnić wiadomość bogatym opisem oferty czy rozbudowaną informacją. Opłaca się jednak ograniczyć do najważniejszych kwestii, a tekst uzupełnić odnośnikiem "sprawdź" lub "zobacz więcej". W ten sposób wiadomość pozostaje czytelna, a zainteresowani mogą w prosty sposób dotrzeć do szczegółów.

Minimalizm wskazany jest również w podejściu do grafiki. Zdjęć i obrazów nie może być zbyt dużo. Poszczególne z nich powinny być również niewielkich rozmiarów, ale odbiorca mógł szybko się z nimi zapoznać. Współcześni internauci lubią prostotę i łatwe rozwiązania. Warto zaprojektować newsletter tak, aby odpowiadał barwom kojarzonym z konkretną firmą. Jest to ważny element wizerunku. Nie należy o nim zapominać, jeżeli liczy się na zbudowanie spójnego i rozpoznawalnego obrazu firmy czy instytucji.

Czas na newsletter
Poza projektem ważna jest również częstotliwość, z jaką wysyła się materiały do odbiorców. Wiele zależy tutaj od możliwości nadawcy. Powinien komunikować się z adresatami tylko wówczas, kiedy ma coś interesującego do przekazania. Nadmiar wiadomości może zniechęcić odbiorców.


Zobacz również: Newsletter jako narzędzie sprzedażowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.