Który kanał marketingu masowego jest skuteczniejszy? Internet czy telewizja?
Autorem artykułu jest adnetpolska
Jak zapewne wiesz, dziś marketing internetowy pretenduje do jednego z najważniejszych kanałów marketingu w ogóle, ponieważ sam internet rozwinął się pod względem reklamy do niebotycznych rozmiarów, i wszystko wskazuje na to, że dziś za telewizją jest najważniejszym kanałem oddziaływania na odbiorców.
Co więcej, podobnie jak telewizja, kampanie reklamowe na portalach internetowych mają działanie masowe z tą różnicą, że internet jest skuteczniejszy od telewizji.
I w tym momencie, nie powinieneś być zaskoczony... Nie wiem, czy wiesz, ale przy planowaniu kampanii w internecie występuje możliwość "targetowania" reklamy do określonej grupy docelowej, np. reklama skierowana do osób z określonymi upodobaniami, w określonej grupie wiekowej, a tego niestety telewizja nie jest w stanie zapewnić.
Ponadto, koszt dotarcia do wybranej grupy odbiorców za pośrednictwem reklamy telewizyjnej jest nieporównywalnie wyższy, niż w przypadku reklamy internetowej, w której same linki sponsorowane można dobrać do profilu klienta, i określonego produktu, który chcemy zareklamować, szczególnie że zasięg linków w wyszukiwarkach również obejmuje cały kraj. Podobnie działa pozycjonowanie stron internetowych, z tym że na efekty trzeba cierpliwie czekać, nawet kilka miesięcy.
Brnąc dalej w porównanie tych dwóch kanałów marketingu, jeżeli zastanowisz się nad tym jaki nakład pracy i środków finansowych jest potrzebny do tego by uruchomić skuteczną reklamę w telewizji, wiesz już że inwestycja ta nie koniecznie gwarantuje Ci zwrot poniesionych kosztów, które oscylują w granicach kilkudziesięciu tysięcy...
Kiedy jednak, spojrzymy na marketing internetowy, to samo uruchomienie strony www wraz z wy-pozycjonowaniem jej i bezpiecznym utrzymaniem w sieci i aktualizacją, będzie Cię kosztowało kilka tysięcy na cały rok.
Czy Ty też widzisz tą przepaść cenową, i zasięgową między internetem a telewizją?
Zapewne tak. Dlatego jestem przekonany, że nie będzie przesadą stwierdzenie, że te dwa kanały w niedługim czasie, zamienią się miejscami i to marketing internetowy będzie grał główne skrzypce w marketingu masowym, ponieważ jest maksymalnie spersonalizowany i dopasowany do odbiorców.
---
Artur Lewandowski
Agencja Interaktywna
Nove-Media.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
świetny blog i ciekawe treści.
OdpowiedzUsuńpomocny wpis!
OdpowiedzUsuńŚwietny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego artykułu.
OdpowiedzUsuńŚwietny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.
OdpowiedzUsuńprzydatny wpis!
OdpowiedzUsuńfajny blog! będe częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńdużo ciekawych pomysłów tutaj!
OdpowiedzUsuńmnóstwo ciekawych inspiracji!
OdpowiedzUsuńFajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńwartościowy wpis na tym blogu!
OdpowiedzUsuńświetny blog, ciekawe wpisy
OdpowiedzUsuńBardzo podoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńfajny artykuł, będę tu wracać
OdpowiedzUsuńInteresujacy wpis.Fajnie ze tu trafilem
OdpowiedzUsuńcieszę się że znalazłam takie fajny blog będę tu częściej zaglądać
OdpowiedzUsuńFajny blog można się dowiedzieć czegoś nowego. polecam wszystkim.
OdpowiedzUsuńDobra porcja wiedzy, bardzo interesujący blog
OdpowiedzUsuńJa zawsze wracam do tego bloga, ciekawe miejsce.
OdpowiedzUsuńŚwietnie prowadzony blog!
OdpowiedzUsuńwspaniały blok i fajne treści
OdpowiedzUsuń