Nie daj nabić się w butelkę - Case study
Autorem artykułu jest Ireneusz Potoczny
Wszystko zaczęło się gdy że poproszono mnie o ocenę witryny internetowej o kominkach
Twórcą strony jest firma z Bielska Białej. Podobno specjalizują się w tworzeniu stron internetowych. Tym artykułem poddam to w wątpliwość. Podważę wiarygodność firmy, wskaże co robią źle i jak oszukują nie znających tematu klientów.
Na początku odczytałem kod żródłowy strony głównej. Na pierwszy ogień poszły dane zawarte w metanagłówkach strony. Oto co zawiera keywords czyli słowa kluczowe.
Kominki, budowa kominków, moztaż kominków, montaże kominków, nowoczesne kominki, budowa i montaż kominków, kęty, bielsko, śląsk, katowice, żywiec, cieszyn, andrychów, wadowice
Widzimy tutaj błędy - literówki oraz cały szereg miejscowości z okolic Bielska Białej. Tworca strony najwyraźniej pozycjonuje witrynę o kominkach na nazwę miejscowości. A to jest bardzo ciekawe. Mógłby tak pozycjonowac gdyby napisał całą frazę np.
kominki w cieszynie
a ściślej, ponieważ firma montuje i wykonuje obudowy
obudowa kominkowa w cieszynie
no i mógłby jeszcze dodać popularną frazę
tania obudowa kominkowa w cieszynie.
No ale nie można tworzyć długich słów kluczowych (choć w adwords wręcz przeciwnie), więc zamiast tanie obudowy kominkowe, mamy kilka miast z podbeskidzia!
To prawda, że google widzi odmiany wyrazów, ale te słowa są na tyle ważne dla serwisu firmowego i powinny zawierać przynajmniej wszystkie produkty i usługi jakie firma oferuje, a nie nazwy miejscowości.
Niżej znajduje się opis witryny, tzw description. Ten opis wyświetla się w przeglądarce gdy klient dostanie wyniki organiczne wyszukiwań. Oto co czytamy tam.
Firma xxxxxx swoje doświadczenie zdobywa od 1993 roku. Oferuje Państwu budowe oraz montaż kominków. Do budowy i montażu kominków używamy materiałów sprawdzonych oraz posiadających atesty. Przygotowując się do realizacji się do realizacji zamówienia staramy się dopasować obudowę do wnętrza pomieszczenia, w którym ma się ona znajdować oraz do gustów Klienta. Wykonujemy montaże kominków w Bielsku, Katowicach, Żywcu, Cieszynie, Kętach i okolicach.
Najważniejsze pierwsze słowa opowiadają o doświadczeniu. Tymczasem uważam, że szkoda marnować na to miejsce. Jeśli klient wpisze w wyszukiwarce:
szukam taniej obudowy do kominka
to my w tym opisie powinniśmy wpisać na początku
Tanio Szybko Solidnie Obudowy Kominkowe na Śląsku
Wówczas mamy trzy wyrazy które klient wpisze w wyszukiwarce wyświetlone w wynikach wyszukiwania pogrubioną czcionką. To wydatnie wyróżnia naszą stronę dzięki dobrze wpisanemu description.
Proszę zauważyć, że w tym tekście również znajduje się błąd w którym powtórzono te same wyrazy. Jeśli klient to zobaczy, raczej nie wejdzie na stronę na której język polski jest na poziomie szkoły podstawowej.
Zaiste, te dwa elementy mają kluczowe znaczenie dla kampanii marketingowej prowadzonej w sieci. Jej opracowanie powinno się przekazać fachowcom, którzy przynajmniej potrafią posługiwać się językiem pisanym, nie mówiąc już o składni htmla. Zdecydowanie odradzam ich usługi.
---
Ireneusz Piotr Potoczny
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
mnóstwo ciekawych inspiracji!
OdpowiedzUsuńZainteresował mnie ten blog
OdpowiedzUsuńFajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńwartościowy wpis na tym blogu!
OdpowiedzUsuńświetny blog, ciekawe wpisy
OdpowiedzUsuńBardzo podoba mi się ten wpis
OdpowiedzUsuńfajny miły blog
OdpowiedzUsuńczłowiek każdego dnia uczy się nowych rzeczy, polecę tego bloga znajomym.
OdpowiedzUsuńCały czas się człowiek czegoś uczy. Ciekawy wpis. Bedę tu częściej zaglądać.
OdpowiedzUsuńWażne informacje, warte zapamiętania, często napotykamy takie sytuacje w życiu.
OdpowiedzUsuńKtoś tu bardzo się stara, żeby było wiele fajnych i ciekawych pomysłów do analizy.
OdpowiedzUsuńOby więcej takich wpisów!
OdpowiedzUsuńCiekawe i interesujace wpisy
OdpowiedzUsuńblog jest extra bede tu wracać!
OdpowiedzUsuń