niedziela, 1 lutego 2015

Błędy w reklamie i ich paskudne skutki

Błędy w reklamie i ich paskudne skutki.


Autor: Łukasz Olszanowski


Błędy w reklamie i ich paskudne skutki. Dlaczego wciąż popełniamy te same błędy, w końcu wszyscy chcemy wypromować swój biznes? Cały proces generujący błędy jest bardzo prosty.


Błędy w reklamie i ich paskudne skutki.

Dlaczego wciąż popełniamy te same błędy, w końcu wszyscy chcemy wypromować swój biznes?

Cały proces generujący błędy jest bardzo prosty.

Wyobraźmy sobie sytuację, że prowadzimy średnią firmę, postanowiliśmy zwiększyć obroty poprzez wprowadzenie nowych produktów na rynek, jednak każdy nowy produkt potrzebuje reklamy, i to jest właśnie ten zły początek całej lawiny błędów. Podążając tym tokiem myśli, pójdziemy trochę dalej. Poszukujemy agencji reklamowej która, będzie w stanie przygotować wielką piękną kampanie reklamową, co więcej płacimy i ma za to by te poczynania przyniosły wymierny zysk.
Często zgłaszają się do mnie klienci, którzy potrzebują skutecznej reklamy jakiegoś produktu lub usługi, zaczyna się na pozór niewinnie, prawie jak w bajce. Jednak szybko okazuje się że klient któremu zależ na tym by reklama była jak najbardziej skuteczna i jest specjalistą w swojej dziedzinie np. w produkcji klamek, staje się alfa i omegą reklamy i marketingu, twierdzi iż wie lepiej jak wypromować dany produkt, oczywiście jego sugestie są ważne jednak, sprawy techniczne i szczegóły powinien pozostawić w gestii agencji reklamowej w końcu płaci za wiedze i umiejętności ludzi tam pracujących.
Pięknie zapowiadająca się kampania zaczyna przypominać te z lat 80-tych, niesamowity projekt graficzny otrzymuje oprawę rodem z średniowiecza. Pojawiają się hasła reklamowe z PRL-u.

Rynek nie jest przygotowany jeszcze na kampanie których nie da się zaszufladkować, czegoś nie szablonowego nie przełknie prezes firmy którą zbudował własną ciężką pracą i oparł na tradycjach. Z drugiej jednak strony, konsumenci mają dość montowania jednego typu klamki z jednej strony drzwi a drugiego z drugiej, dla porównania, nie przemawia już do nas stwierdzenie, specjalisty w średnim wieku, wadze około 100 kg. Z czerwonym nosem, od montowania klamek, że odkąd zainstalował wewnątrz swojego mieszkania nową klamkę to, aż z przyjemnością wychodzi z domu i nie chce mu się wracać.
Oczywiście jest jeszcze jeden typ klienta który zawiera to co najgorsze z wcześniej opisanego a jeszcze jest dusigroszem. Nie zarzucam tutaj że ktoś kto zna wartość pieniądza i za zainwestowane pieniądze wymaga odpowiedniej jakości produktu, jednak są tacy którzy za bezcen chcą kupić roleta. Tu się pojawia problem ponieważ żadna szanująca się firma reklamowa nie zejdzie z ceny poniżej pewnej granicy bądź nie wyprodukuje wysokiej jakości reklamy za grosze.
Często zdarza się, że klient marnuje swoje pieniądze na reklamę a nie dość na tym, że nic nie zyskuje to jeszcze traci. Najwrażliwszym chyba rynkiem na złą reklamę jest Internet, wystarczy zlecić komuś kto się nie zna, usługę pozycjonowania strony. Pozycja w wyszukiwarkach zależy nie tylko od tego ile linków do naszej strony znajdzie się w Internecie, innym czynnikiem wpływającym na nasz Page Rank jest z jakich stron wychodzą linki. Powiedzmy, że zamieścimy 1000 linków na dowolnych stronach, wystarczy że kilka z nich znajdzie się na tak zwanych stronach SPAMERSKICH, które zostały zablokowane przez wyszukiwarkę Google, jak tylko roboty które przeszukują Internet trafia na tę stronę i zobaczą linka do naszej strony automatycznie wysyłają taką informację do bazy stron obniżając ranking naszej strony, w najgorszym wypadku nasza strona zostanie zablokowana.

Kiedy indziej klient trafił na stronę internetową firmy oferującej wysyłanie maili marketingowych do adresów ze swojej bazy? Niczego nie świadomy klient, wykupuje w tej firmie usługę wysłania 20 000 maili. Przygotowuję po nocach porywającą treść maila i przekazuje ją firmie. Jego maila rzeczywiście zostają wysłane do 20 000 odbiorców. Taka wspaniała kampania powinna przynieść wymierne zyski bardzo szybko. Następnego dnia klient zauważa wzrost ruchu na swojej stronie internetowej i oczekuje tylko na maile z zamówieniami zamiast tego dostaje same obelgi i jednego maila z informacją o popełnieniu przestępstwa, zdezorientowany nie wie co ma zrobić i o co chodzi.
Odpowiedź jest bardzo prosta, klient Tafił na stronę internetowa prowadzoną przez spamerów którzy w nielegalny sposób pozyskują adresy e-mail i rozsyłają nieproszone wiadomości, ten denerwujący SPAM.

Dla wyjaśnienia, w Polsce wysyłanie tzw. SPAMU jest nielegalne więcej informacji o tym znajdą Państwo na mojej stronie internetowej w dziale wiedza/ pozycjonowanie.
Tylko tych kilka przykładów pokazuję jak wiele z naszych poczynań może sczeznąć na niczym jeśli, dobierzemy nieodpowiednie sposoby reklamy.

Jeśli zastanawiając się Państwa nad rozpoczęciem kampanii reklamowej, zapraszam na moją stronę internetową gdzie będą mogli się Państwo dowiedzieć więcej o skutecznych sposobach reklamy.

Dodatkowo wystarczy, że wyślą Państwo do mnie maila z pytaniem o skuteczność działań jakiejś firmy sposobu reklamowania się, a ja całkowicie za darmo postaram się pomóc.

Z Uszanowaniem Łukasz Olszanowski Właściciel Agencji Reklamowo Marketingowej QUBED


Dekoracje naścienne

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz