poniedziałek, 14 marca 2016

Jak planować strategie marketingowe w firmie?

Jak planować strategie marketingowe w firmie?


Autor: Tomasz Galicki


Głównym celem stosowania strategii marketingowych w firmie jest sprzedaż, a co za tym idzie, zysk. Elementy które mają tu kluczowe znaczenie to wizerunek firmy, jakość sprzedawanych produktów czy usług oraz zastosowanie skutecznych działań reklamowych.


Zastosowanie strategii uwzględniających te wszystkie trzy punkty oraz działanie według planu, ułatwia dotarcie do określonego celu krok po kroku.

Na wizerunek firmy wpływa przede wszystkim efektywność jej działania. Zanim jednak zaczniemy opracowywać kolejne działania warto jest zadbać o to, aby odbywały się one sprawnie. Bardzo dobrym rozwiązaniem dla skomputeryzowanych firm, jest skorzystanie z pakietu Microsoft Office Standard 2010, który zawiera wszystkie potrzebne elementy do przygotowywania ofert, materiałów reklamowych, łatwej komunikacji między pracownikami, a także wszelkich analiz dotyczących badań rynku. Oprogramowanie dla firm Pakiet Office Całe Biuro usprawni działania na każdym z wymienionych szczebli. To rozwiązanie okaże się szczególnie przydatne dla firm z dużą liczbą klientów oraz pracowników.

Programy wchodzące w skład pakietu umożliwiają sprawną organizację w trzech obszarach: marketingu, sprzedaży i współpracy.

Planując strategie marketingowe z pewnością rozpocząć należy od zastanowienia się nad tym, jakie są oczekiwania klientów wobec produktu, usługi czy samego działania firmy. Zależy nam na zadowolonym kliencie i rozgoryczonej konkurencji. Pamiętajmy, że jednorazowe wybranie naszej oferty, nie gwarantuje dozgonnej wierności klienta danej marce. Jednak dopasowując się do jego potrzeb i spełniając oczekiwania, możemy zatrzymać go przy sobie na bardzo długo.

Analizując potrzeby konsumenta należy dokonać rozróżnienia na potrzeby podstawowe i zachcianki. Dobry produkt powinien więc spełniać funkcje, do których został przeznaczony, ale także zaspokajać pewne kaprysy.

Jedną z najbardziej popularnych strategii marketingowych jest rozszerzenie rynku. Jest to jednak dość ryzykowne działanie mogące również osłabić dotychczasową pozycje firmy. Ryzyko zwiększa się, gdy wychodzimy na nowy rynek z zupełnie nowym produktem. Rozsądnym więc jest zmniejszenie dotychczasowej sprzedaży o dwadzieścia do pięćdziesięciu procent. Pomimo to należy wziąć pod uwagę to, że w pierwszym roku zysk może być zerowy.

Niezwykle ważny jest procentowy udział na rynku sprzedaży produktów konkretnej kategorii. Tego typu zestawienia konieczne do analizy, tworzyć możemy dzięki usłudze Business Contact Manager, programie w którym w jasny i przejrzysty sposób przedstawić możemy informacje dotyczące wszystkich klientów. Otrzymujemy więc pełną historie sprzedaży, wraz z dokładnymi datami, rodzajem oferty itp. Mając jasny obraz wymagań klientów, łatwiej będzie zaplanować dalsze działania, strategie czy inwestycje mające na celu zwiększenie sprzedaży.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz